Ze zal het nog knap koud gaan krijgen in de aankomende paar dagen, lente ver wegquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:
Rokjesdag
of wordt het inmiddels kontjesdag?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
pluspunt is wel dat de komende dagen de zon wat meer gaat schijnen
Veel zon, geen neerslag en de wind uit de koude richting..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
pluspunt is wel dat de komende dagen de zon wat meer gaat schijnen
Voor nu trek ik me terug.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lange termijn Holwerd
Beter weer kan ik me niet wensen
quote:Op zondag 6 maart 2011 19:48 schreef aloa het volgende:
En morgen wordt het weer zo'n dag met veel zon.
De oper zit aan de warme kant van de lijntjesquote:Op maandag 7 maart 2011 22:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Iddleuk hoosje ^^
Trouwens .... de pluim begint er telkens meer lente uit te zien!![]()
[ afbeelding ]
Ik vind 11 graden nog geen lentequote:Op maandag 7 maart 2011 22:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Iddleuk hoosje ^^
Trouwens .... de pluim begint er telkens meer lente uit te zien!![]()
[ afbeelding ]
Als de zon er bij schijnt is dat op en top lente hoor!quote:
Achquote:Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef aloa het volgende:
Bij de 15 daagse komt het gemiddelde amper boven de 10 graden uit...
[ afbeelding ]
Wordt alleen ondersteunt door de oper en 1/20 members. Om het maar even op waarde te schatten.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:51 schreef horned_reaper het volgende:
Maar de gfs18z slaat de lente maar direct over... en gaat direct naar de zomer!![]()
Ondanks een beetje te lange termijn.... laat maar komen! ^^
[ afbeelding ]
Volgende week 17 gradenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef aloa het volgende:
Bij de 15 daagse komt het gemiddelde amper boven de 10 graden uit...
[ afbeelding ]
Ik ook, mits wind mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Donderdag 58km/h gemiddelden zonnig weertje!
Het valt me vaker op dat harde wind samen gaat met droog weer en daarbij het ook prachtig weertje is![]()
Kijk dit kan ik waarderen!
Een Beaufort-schaal die tot 15 gaatquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:30 schreef aloa het volgende:
En donderdag komt er een stormachtige wind te staan.
[ afbeelding ]
Dat zijn windstoten, die gaan blijkbaar tot 15quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een Beaufort-schaal die tot 15 gaat
Windstoten mag je niet eens uitdrukken in Bft, maar goed, die discussie hebben we wel vaker gehad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zijn windstoten, die gaan blijkbaar tot 15
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Windstoten mag je niet eens uitdrukken in Bft, maar goed, die discussie hebben we wel vaker gehad.
Ik zou het iig niet weten maar het lijkt me wel logisch dat het niet kan, anders krijg je weer reacties van: 15bft?? Niks van gemerktquote:
Ik vraag me af waarom ze het dan op die site gebruiken..quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou het iig niet weten maar het lijkt me wel logisch dat het niet kan, anders krijg je weer reacties van: 15bft?? Niks van gemerkt![]()
15bft zou overeen komen met een cat 2/3 orkaan
Het is al heel lang bekend dat de windschaal van deze afbeeldingen tot een bft van 15 gaan. Op zich is dit niet heel erg, de kaart drukt namelijk windstoten uit en geen beaufort.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze het dan op die site gebruiken..
http://www.wetter3.de/preview.html
Heldere uitleg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:21 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is al heel lang bekend dat de windschaal van deze afbeeldingen tot een bft van 15 gaan. Op zich is dit niet heel erg, de kaart drukt namelijk windstoten uit en geen beaufort.
Maar de schaal is wel een handig indicatiemiddel om in te schatten hoe hard de windstoten zijn.... uiteraard staat bft voor het gemiddelde per 10 minuten.... maar de verwachte windstoten zijn in hun pieken dus even hard als de gemiddelde windsnelheden aangegeven in de schaal en op het plaatje.
bronquote:De belangrijkste wijziging, in 1946, werd vastgesteld door het International Meteorological Committee. De schaal werd gebaseerd op de gemiddelde windsnelheid gedurende 10 minuten op een hoogte van 10 meter boven de grond. Zo veranderde de windkracht-schaal van Beaufort in een windsnelheid-schaal. Er werd overigens ook nog een aantal eenheden aan de bovenkant toegevoegd voor het categoriseren van de hogere orkaan-windsnelheden.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Het wordt tijd voor onweer !!!!!!!!!!!!!!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:12 schreef aloa het volgende:
Lente is in aantocht, met zelfs een kleine kans op onweer in het zuiden.
Het eerste onweer komt misschien eerder dan gedacht...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jezus, gaat wel snel zo tochquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:12 schreef aloa het volgende:
Lente is in aantocht, met zelfs een kleine kans op onweer in het zuiden.
Het eerste onweer komt misschien eerder dan gedacht...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, te anti-cyclonaal.quote:
Het mag van mij morgen 25 graden zijnquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:24 schreef fotostarter het volgende:
Erg vind ik het ook niet hoor, maar voor het gevoel gaat het te hard.
Het voelt alsof ik gisteren nog door de snijdende vrieskou heen fietste, en dan kom je nu temperaturen tegen van 17 graden
De winter komt inderdaad terugquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:57 schreef Kutjelik het volgende:
Ja wat gaat het nou worden?
http://www.weerbericht.nu/10daagse%20verwachting.php
Das balen.....quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:23 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
De winter komt inderdaad terughet zachte weer gaat niet doorzetten door een koufront wat steeds dichterbij komt
Je mag van mij in een korte broek gaan lopen..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:04 schreef Pino112 het volgende:
Zal het maandag korte broekenweer zijn?
Check die sneeuw in het noorden van Engelandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Hier zal de regen meevallen de komende week en op z'n vroegst tegen het weekend aan en in het weekend ligt er meer neerslag in het verschiet. Door een hogedruk gebied boven scandinavie lijkt het toch weer wat koeler te worden en nog zeker geen echte lente.
Aan de zuidkant van de Alpen gaat het de komende week veel regenen en sneeuwen, zie onderstaand plaatje. Lijkt mij leuk als dat een beetje blijft liggen zodat ik in de zomer ook door sneeuw kan lopen. Ga een toch lopen in de Alpen
[ afbeelding ]
Ver weg van mijn bedquote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Check die sneeuw in het noorden van Engeland
Tenzij het daar flink kouder wordt zal het gewoon regenen denk ik.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Check die sneeuw in het noorden van Engeland
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Je mag van mij in een korte broek gaan lopen..
[ afbeelding ]
GEWELDIG!~!! weer vandaagquote:
Vrijdag sneeuwval, of wat betekenen die groene lijnen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Je mag van mij in een korte broek gaan lopen..
[ afbeelding ]
Hier in Groningen is het 9 graden, in Maastricht 18.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is het maar bar slecht![]()
8,5 graden met zware bewolking en een frisse wind......
Hier is het strak blauw en vanmiddag was het bijna 20 graden,Zuid-Westenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is het maar bar slecht![]()
8,5 graden met zware bewolking en een frisse wind......
Het schiet inderdaad niet op.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:03 schreef Prowl het volgende:
Topic 400 komt volgens mij met dit tempo pas ergens in Mei als er een onweersbui is
Dinsdagquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:45 schreef Adelante het volgende:
Beetje warmer mag nog wel maar verder niets te klagen
Woensdag krijgt zelfs een '10'
[ afbeelding ]
Het gaat weer vriezenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:45 schreef Adelante het volgende:
Beetje warmer mag nog wel maar verder niets te klagen
Woensdag krijgt zelfs een '10'
[ afbeelding ]
Woensdag geeft beter weer aan, en krijgt een 9quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:51 schreef Adelante het volgende:
Daarnet was het nog woensdag![]()
Met minder kans op regen en iets hogere temperatuur lijkt me woensdag ook logischer
Meldquote:Op zondag 20 maart 2011 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar is die faggot met z'n "De winter komt terug" nou?
Wat een trieste kudde dieren zijn hetquote:Op zondag 20 maart 2011 13:21 schreef pinine het volgende:
vandaag zag ik een file richting het strand, wel mooi weer ervoor maar die drukte, na 6 uur ga ik wel even
Is die 100% zon niet aangekomen?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet echt warm geworden hier in Maastricht. Werd ook pas laat echt zonnig.
Nee joh!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, grote delen van Europ zijn dik zonnig op dat plaatje van Aloa. Komend weeken dwordt het overigens niet veel warmer dan 6 tot 9 graden dus dan is het gelijk weer koud voor het gevoel.
Kijk dat ziet er goed uit en misschien nog onweer ook.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:00 schreef meteo-online het volgende:
Zou het?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tering, wat heb ik die site lang niet meer bezocht.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:35 schreef Drassss het volgende:
Wanneer weet je dat de zomer eraan begint te komen?
Als in je geschiedenis/bookmarks www.estofex.org komt te staan
1 april he!?!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:17 schreef aloa het volgende:
Kaart voor 1 april![]()
Bijna 20 graden
[ afbeelding ]
Het zit je nog al diep he?,idiootquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:33 schreef Straatcommando. het volgende:
''HIHIHI DE WINTUR KOMT TERUG LEKKUR OP MU SOLDERKAMER SITTE''
Lekker weer jong, gisteren ff voor een paar op de posbank gezeten, superb!
Mooi dan heb ik een snipperdagquote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:17 schreef aloa het volgende:
Kaart voor 1 april![]()
Bijna 20 graden
[ afbeelding ]
Ligt er nou al niks meer op de alpen e.d. dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:31 schreef Schuifpui het volgende:
Ik wil nog even winter in Europa, ga nog op wintersport.
Nou, dan moet je naar Noorwegenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:31 schreef Schuifpui het volgende:
Ik wil nog even winter in Europa, ga nog op wintersport.
Het hele seizoen was volgens mij al kut, de laatste week was juist weer ok, maar de vooruitzichten zijn niet zo best momenteel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ligt er nou al niks meer op de alpen e.d. dan?
Ik had stiekem wel even gekeken naar Scandinavië, maar het was vrij prijzig. Weekje Valtho was daarentegen maar ¤300. Wat doe jij in Noorwegen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:25 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, dan moet je naar Noorwegen
Hier is het sinds gisteren flink aan het sneeuwen en er ligt nu ongeveer 30 cm!
Ja alleen dynamisch stelt het niets voor, maar goed iedere klap onweer is er 1quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. Ook weer een kansje op onweer.
[ afbeelding ]
Inderdaad, het ziet er niet spectaculair uit... maar je weet maar nooit hoe het gaat.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:54 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Ja alleen dynamisch stelt het niets voor, maar goed iedere klap onweer is er 1
Sweet baby jesusquote:
Oooooo dat zou echt te mooi voor woorden zijnquote:
ach ze weten zelf gewoon niet wat het uiteindelijk gaat wordenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:51 schreef aloa het volgende:
Nieuwe run van GFS is een stuk minder warm voor 2 april. Hooguit 15 graden.
15 graden is ook goed te doen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:07 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
ach ze weten zelf gewoon niet wat het uiteindelijk gaat worden
Preciesquote:Op zondag 27 maart 2011 09:08 schreef appelsientje het volgende:
Ids strak blauwe lucht... heerlijk. Ideaal trouwens een tuin op het zuidende kleine kan zo al lekker snel buiten spelen
Dit is de nieuwe run.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:30 schreef fotostarter het volgende:
Die hebben we al langs zien komen toch?
Dat mogen ze onderhand gaan veranderenquote:Op zondag 27 maart 2011 14:50 schreef Fredo55 het volgende:
Het sneeuwval-kaartje kan wel plaats maken voor het Cape-kaartje.
Zo'n vermoeden had ik al... zijn ze precies optijd.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:22 schreef INViCTuS het volgende:
Sneeuwkaart veranderen ze op 1 april en vervolgens weer op 1 october.
Heerlijk, echt heeeeeerlijkquote:Op zondag 27 maart 2011 22:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het weer is te saai om hier over te discussiëren....2.1 graden en de wind is zowaar weg![]()
Ik had op de fiets de hele tijd tegenwind, ik kwam helemaal bezweet aan na 6 km fietsen,dus is helaas niet zo lekker voor mijquote:Op maandag 28 maart 2011 11:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Heerlijk, echt heeeeeerlijkik kan echt zo genieten van dit weer.....
oke oke een flinke storm is ook wel gaaf... maar dit ook
De 20*C grens lijkt inderdaad geschiedenis te worden op 2april aangezien GSF al een aantal dagen op de 20 graden zit en gister en vandaag GSF en ECMWF beiden. Maar wat wel jammer is is dat er ook veel bewolking wordt verwacht met waarschijnlijk ook regen. Krijgen we de warme douchequote:Op maandag 28 maart 2011 08:52 schreef aloa het volgende:
Kan wel eens een mooi weekend worden 2 en 3 april
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja leuk 13 gradenquote:Op maandag 28 maart 2011 08:52 schreef aloa het volgende:
Kan wel eens een mooi weekend worden 2 en 3 april
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:26 schreef horned_reaper het volgende:
De nieuwste GFS run laat zien dat het komende zaterdag in geheel Nederland (behalve de wadden) Tussen de 21 en 23 graden gaat worden!
Knmi:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helga geeft morgen kans op onweerik kan niet wachten
Op flink onweer zou ik nog niet te hard rekenen... maar een paar klappen, wie weet?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:09 schreef appelsientje het volgende:
Een beetje regen kan geen kwaad.. heeft hier echt al een tijd niet meer echt geregend ... tuin is super droog... en dan nog met flinke onweer daarbij
Wordt door anderen juist gesuggereerd (weerwoord) dat met 10 graden op 850 hPa de 25 graden niet halenquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:26 schreef horned_reaper het volgende:
Met temperaturen van ruim 10 graden op 850 hPa kan zaterdag plaatselijk de 25 graden wel eens worden aangetikt! Een fantastische vooruitzicht voor de tweede dag van april!
[ afbeelding ]
Toch ontstaan er nu buitjes in het land die mogelijk in het oosten gepaard kunnen gaan met een klap onweerquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:57 schreef Burnie88 het volgende:
Ik zie nog weinig buien op de radar... Of zou het nu een beetje gaan ontstaan gezien de vrije warme/vochtige lucht? Op het kanaal ligt al het e.e.a. klaar voor vanavond.
Dus tijd om deze reeks weer te gaan volgenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:15 schreef IntenSiVuS het volgende:
De eerste onweersklap van het seizoen is een feit hier
Hier ook kurkdroog, maar helaas zijn de buien hier in Gelderland net te laat geactiveerd. Ik denk dat het noorden nog wel wat leuks kan verwachten. De temperatuur is daar het hoogste in heel NL en dat in combinatie met luchtvochtigheid.. Veel plezierquote:Op woensdag 30 maart 2011 16:31 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is het momenteel 18,1 graden! KURKdroog en behoorlijk broeierig.
Ik heb het gevoel dat er straks buien aankomen
Dan heb je pechquote:Op woensdag 30 maart 2011 16:31 schreef Gtaboy107 het volgende:
Wat is het weer voor morgen? Wil wel droog stage gaan lopen bij de kinderboerderij..
Kan je vergeten. Morgen zal het gaan regenen.. niet altijd even hard. Aan het einde van de middag wordt het langzaam droog.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:31 schreef Gtaboy107 het volgende:
Wat is het weer voor morgen? Wil wel droog stage gaan lopen bij de kinderboerderij..
Damn... die zaterdag wordt een geweldige eerste echte chilldag. Wat hierboven stond over regen had ik helemaal verkeerd. Komt zondag pas met onweerkans en vooral in limburg:Yquote:Op maandag 28 maart 2011 16:49 schreef Hobbymaker het volgende:
[..]
De 20*C grens lijkt inderdaad geschiedenis te worden op 2april aangezien GSF al een aantal dagen op de 20 graden zit en gister en vandaag GSF en ECMWF beiden. Maar wat wel jammer is is dat er ook veel bewolking wordt verwacht met waarschijnlijk ook regen. Krijgen we de warme douche![]()
Heerlijk toch.....quote:
Ja, deze regen is net wat de natuur nodig had. Viel mij net buiten ook op dat alles opeens veel groener is geworden. Nu nog wat zon en warmte erbij en de zaak explodeertquote:Op donderdag 31 maart 2011 15:15 schreef Burnie88 het volgende:
Heerlijk dat het weer eens goed geregend heeft, dat had de onlangs opgeknapte tuin erg hard nodig. Laat die hoge temperaturen nu maar komenWel grappig om te zien; in 1 dag tijd worden de bomen ineens groen. Hoezo is vocht belangrijk voor de natuur..
En het ruikt ook zo heerlijk buiten...quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:15 schreef Burnie88 het volgende:
Heerlijk dat het weer eens goed geregend heeft, dat had de onlangs opgeknapte tuin erg hard nodig. Laat die hoge temperaturen nu maar komenWel grappig om te zien; in 1 dag tijd worden de bomen ineens groen. Hoezo is vocht belangrijk voor de natuur..
Kan maar zo: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1 Het ziet er idd mooi genoeg voor uit.quote:Op zondag 3 april 2011 00:08 schreef Fredo55 het volgende:
Zojuist wat gerommel gehoord hier in Zeeland.
Donderdagquote:Op zondag 3 april 2011 10:57 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wanneer kunnen we weer, lekker weer zoals gister verwachten?
Nope! Wat je vind mag je houden!quote:Op donderdag 7 april 2011 16:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geef hem eens terug.. hier is de bewolking dik geworden
quote:
Hmm, ik hoop dat dit dan niet betekent dat de zon hier dan weg is...quote:Op donderdag 7 april 2011 16:06 schreef Drassss het volgende:
[..], gelukkig is het hier nog steeds 15 graden dus prima weer.
Morgen zal het ook een mooie dag zijn en het weekend ook top!
Woei!quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Friday 15/04/2011
02:0008:00 8° 5.0 mm 10 m/s from southwest
08:0014:00 7° 3.4 mm 12m/s from west-northwest
14:0020:00 6° 3.2 mm 20 m/s from west-northwest
20:0002:00 7° 3.3 mm 20 m/s from west-northwest
Saturday 16/04/2011
02:0008:00 7° 4.9 mm 21 m/s from northwest
08:0014:00 6° 2.2 mm 12 m/s from north
14:0020:00 7° 0.1 mm 13 m/s from north-northwest
20:0002:00 7° 0 mm 12 m/s from north-northwest
Meldt*quote:Op zondag 10 april 2011 15:58 schreef aloa het volgende:
Heerlijk weertje. Ik zie al mensen in korte broek en t-shirt lopen.
Dat deed ik vorige week al, echt superquote:Op zondag 10 april 2011 15:58 schreef aloa het volgende:
Heerlijk weertje. Ik zie al mensen in korte broek en t-shirt lopen.
Gewoon zoals 25 mei 2009 met 60 flitsen per minuutquote:Op maandag 11 april 2011 11:19 schreef Burnie88 het volgende:
Het wordt langzamerhand weer tijd voor mooi onweer met deze temperaturen.
Dat bedoel ik, zal ik niet snel vergeten die nacht. De kust krijgt overigens vannacht te maken met wat onweer.quote:Op maandag 11 april 2011 12:23 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Gewoon zoals 25 mei 2009 met 60 flitsen per minuut
Dat deed het hier vanmiddag ook al behoorlijk heb ik gemerkt op mijn racefietsquote:Op maandag 11 april 2011 20:13 schreef kahaarin het volgende:
Het gaat waaien:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n_noordzee.html#Kust
Och met wind mee is dat best leuk.quote:Op maandag 11 april 2011 20:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat deed het hier vanmiddag ook al behoorlijk heb ik gemerkt op mijn racefiets
Ja, helaas moest ik ook nog terugquote:Op maandag 11 april 2011 20:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Och met wind mee is dat best leuk.
Lol, hmm, dat is meestal zo.quote:
Dat denk ik ook, in elk geval niet 60 ontladingen per minuut en echte zondvloedbuien.quote:Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef Drassss het volgende:
Hmm.. Tja er zitten nu wat topjes van 5/6k waaruit misschien een paar verdwaalde klappen uit kunnen komen. Het zal in ieder geval niet extreem zijn
Ik heb het over morgen, ook dat estofex kaartje is voor morgen en hier hebben ze het wel over onweer.quote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef Fredo55 het volgende:
Zelfs het knmi/guidance heeft het niet over onweer, laat staan een enkele klap:
NEERSLAG:
Later vanavond van het westen regen, enigszins activerend wanneer de hoogtetrog op het front gaat inlopen. Modellen liggen wat timing betreft aardig op een lijn. Het convectieve signaal achter het koufront is ook in alle modellen terug te vinden, maar is in Hirlam niet al te sterk. ECMWF heeft een sterker convectief signaal, met name in het zuidoosten in de ochtend. De dynamische forcering van de jetstreak draagt daar waarschijnlijk aan bij.
Betreft de wind:
WIND:
HIRLAM wordt aangehouden. Het model geeft vanavond en vannacht een opgelegde 6 Bft achter het grondkoufront en komt zelfs even met een kleine 7 bft. Bovendien later vanavond en vannacht uitschieters tot 30-35 kts. TKE is hier een goede leidraad.
quote:Dinsdag overdag is er van tijd tot tijd zon en valt er een enkele bui. Hierbij is een kleine kans op onweer. Met een middagtemperatuur van rond 11 graden is het aanzienlijk frisser dan de afgelopen dagen. De noordwestelijke wind is matig tot vrij krachtig, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig. Later op de dag neemt de wind wat in kracht af.
Precies, een beetje regen op de tuin is helemaal niet verkeerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef -CRASH- het volgende:
Dit noem ik nou lente....
Zon...regen...zon zon zon...regen...zon zon... En mooie wolken
Heh? Hoelaat was dat dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef kahaarin het volgende:
Hmm toch nog een beetje onweer in Zeeland, verder lijkt het me dat de rest van Nederland niets krijgt: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Ahja, nu zie ik het.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
lol, toen ik het postte, 2 of 3 plusjes.![]()
Niks van gemerkt...quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ahja, nu zie ik het.![]()
Drie plusjes onder Terneuzen.
Ziet er goed op de lange termijn.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:41 schreef i2Them2 het volgende:
Nu misschien 'fris', maar niet voor lang meer:
[ afbeelding ]
Huh?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:08 schreef Stephan1237 het volgende:
Do 21/vrij 22 april 2 graden overdag?
Waar kijk jij nou weer dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:08 schreef Stephan1237 het volgende:
Do 21/vrij 22 april 2 graden overdag?
Bij de nachttemperaturen zo te zienquote:
Dat wordt inderdaad meer regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:44 schreef Hoerekots het volgende:
Ik denk dat we wederom een warme droge lente krijgen en een wisselvallige zomer!
Lijkt er wel op, maar dan zonder die belachelijk hoge temperaturen zoals we in april 2007 hadden.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:44 schreef Hoerekots het volgende:
Ik denk dat we wederom een warme droge lente krijgen en een wisselvallige zomer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |