Dat denk ik ook, in elk geval niet 60 ontladingen per minuut en echte zondvloedbuien.quote:Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef Drassss het volgende:
Hmm.. Tja er zitten nu wat topjes van 5/6k waaruit misschien een paar verdwaalde klappen uit kunnen komen. Het zal in ieder geval niet extreem zijn
Ik heb het over morgen, ook dat estofex kaartje is voor morgen en hier hebben ze het wel over onweer.quote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef Fredo55 het volgende:
Zelfs het knmi/guidance heeft het niet over onweer, laat staan een enkele klap:
NEERSLAG:
Later vanavond van het westen regen, enigszins activerend wanneer de hoogtetrog op het front gaat inlopen. Modellen liggen wat timing betreft aardig op een lijn. Het convectieve signaal achter het koufront is ook in alle modellen terug te vinden, maar is in Hirlam niet al te sterk. ECMWF heeft een sterker convectief signaal, met name in het zuidoosten in de ochtend. De dynamische forcering van de jetstreak draagt daar waarschijnlijk aan bij.
Betreft de wind:
WIND:
HIRLAM wordt aangehouden. Het model geeft vanavond en vannacht een opgelegde 6 Bft achter het grondkoufront en komt zelfs even met een kleine 7 bft. Bovendien later vanavond en vannacht uitschieters tot 30-35 kts. TKE is hier een goede leidraad.
quote:Dinsdag overdag is er van tijd tot tijd zon en valt er een enkele bui. Hierbij is een kleine kans op onweer. Met een middagtemperatuur van rond 11 graden is het aanzienlijk frisser dan de afgelopen dagen. De noordwestelijke wind is matig tot vrij krachtig, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig. Later op de dag neemt de wind wat in kracht af.
Precies, een beetje regen op de tuin is helemaal niet verkeerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef -CRASH- het volgende:
Dit noem ik nou lente....
Zon...regen...zon zon zon...regen...zon zon... En mooie wolken
Heh? Hoelaat was dat dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef kahaarin het volgende:
Hmm toch nog een beetje onweer in Zeeland, verder lijkt het me dat de rest van Nederland niets krijgt: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Ahja, nu zie ik het.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
lol, toen ik het postte, 2 of 3 plusjes.![]()
Niks van gemerkt...quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ahja, nu zie ik het.![]()
Drie plusjes onder Terneuzen.
Ziet er goed op de lange termijn.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:41 schreef i2Them2 het volgende:
Nu misschien 'fris', maar niet voor lang meer:
[ afbeelding ]
Huh?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:08 schreef Stephan1237 het volgende:
Do 21/vrij 22 april 2 graden overdag?
Waar kijk jij nou weer dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:08 schreef Stephan1237 het volgende:
Do 21/vrij 22 april 2 graden overdag?
Dat wordt inderdaad meer regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:44 schreef Hoerekots het volgende:
Ik denk dat we wederom een warme droge lente krijgen en een wisselvallige zomer!
Lijkt er wel op, maar dan zonder die belachelijk hoge temperaturen zoals we in april 2007 hadden.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:44 schreef Hoerekots het volgende:
Ik denk dat we wederom een warme droge lente krijgen en een wisselvallige zomer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |