Ze zal het nog knap koud gaan krijgen in de aankomende paar dagen, lente ver wegquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:
Rokjesdag
of wordt het inmiddels kontjesdag?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
pluspunt is wel dat de komende dagen de zon wat meer gaat schijnen
Veel zon, geen neerslag en de wind uit de koude richting..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
pluspunt is wel dat de komende dagen de zon wat meer gaat schijnen
Voor nu trek ik me terug.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lange termijn Holwerd
Beter weer kan ik me niet wensen
quote:Op zondag 6 maart 2011 19:48 schreef aloa het volgende:
En morgen wordt het weer zo'n dag met veel zon.
De oper zit aan de warme kant van de lijntjesquote:Op maandag 7 maart 2011 22:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Iddleuk hoosje ^^
Trouwens .... de pluim begint er telkens meer lente uit te zien!![]()
[ afbeelding ]
Ik vind 11 graden nog geen lentequote:Op maandag 7 maart 2011 22:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Iddleuk hoosje ^^
Trouwens .... de pluim begint er telkens meer lente uit te zien!![]()
[ afbeelding ]
Als de zon er bij schijnt is dat op en top lente hoor!quote:
Achquote:Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef aloa het volgende:
Bij de 15 daagse komt het gemiddelde amper boven de 10 graden uit...
[ afbeelding ]
Wordt alleen ondersteunt door de oper en 1/20 members. Om het maar even op waarde te schatten.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:51 schreef horned_reaper het volgende:
Maar de gfs18z slaat de lente maar direct over... en gaat direct naar de zomer!![]()
Ondanks een beetje te lange termijn.... laat maar komen! ^^
[ afbeelding ]
Volgende week 17 gradenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef aloa het volgende:
Bij de 15 daagse komt het gemiddelde amper boven de 10 graden uit...
[ afbeelding ]
Ik ook, mits wind mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Donderdag 58km/h gemiddelden zonnig weertje!
Het valt me vaker op dat harde wind samen gaat met droog weer en daarbij het ook prachtig weertje is![]()
Kijk dit kan ik waarderen!
Een Beaufort-schaal die tot 15 gaatquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:30 schreef aloa het volgende:
En donderdag komt er een stormachtige wind te staan.
[ afbeelding ]
Dat zijn windstoten, die gaan blijkbaar tot 15quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een Beaufort-schaal die tot 15 gaat
Windstoten mag je niet eens uitdrukken in Bft, maar goed, die discussie hebben we wel vaker gehad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zijn windstoten, die gaan blijkbaar tot 15
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Windstoten mag je niet eens uitdrukken in Bft, maar goed, die discussie hebben we wel vaker gehad.
Ik zou het iig niet weten maar het lijkt me wel logisch dat het niet kan, anders krijg je weer reacties van: 15bft?? Niks van gemerktquote:
Ik vraag me af waarom ze het dan op die site gebruiken..quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou het iig niet weten maar het lijkt me wel logisch dat het niet kan, anders krijg je weer reacties van: 15bft?? Niks van gemerkt![]()
15bft zou overeen komen met een cat 2/3 orkaan
Het is al heel lang bekend dat de windschaal van deze afbeeldingen tot een bft van 15 gaan. Op zich is dit niet heel erg, de kaart drukt namelijk windstoten uit en geen beaufort.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze het dan op die site gebruiken..
http://www.wetter3.de/preview.html
Heldere uitleg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:21 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is al heel lang bekend dat de windschaal van deze afbeeldingen tot een bft van 15 gaan. Op zich is dit niet heel erg, de kaart drukt namelijk windstoten uit en geen beaufort.
Maar de schaal is wel een handig indicatiemiddel om in te schatten hoe hard de windstoten zijn.... uiteraard staat bft voor het gemiddelde per 10 minuten.... maar de verwachte windstoten zijn in hun pieken dus even hard als de gemiddelde windsnelheden aangegeven in de schaal en op het plaatje.
bronquote:De belangrijkste wijziging, in 1946, werd vastgesteld door het International Meteorological Committee. De schaal werd gebaseerd op de gemiddelde windsnelheid gedurende 10 minuten op een hoogte van 10 meter boven de grond. Zo veranderde de windkracht-schaal van Beaufort in een windsnelheid-schaal. Er werd overigens ook nog een aantal eenheden aan de bovenkant toegevoegd voor het categoriseren van de hogere orkaan-windsnelheden.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Het wordt tijd voor onweer !!!!!!!!!!!!!!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:12 schreef aloa het volgende:
Lente is in aantocht, met zelfs een kleine kans op onweer in het zuiden.
Het eerste onweer komt misschien eerder dan gedacht...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jezus, gaat wel snel zo tochquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:12 schreef aloa het volgende:
Lente is in aantocht, met zelfs een kleine kans op onweer in het zuiden.
Het eerste onweer komt misschien eerder dan gedacht...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, te anti-cyclonaal.quote:
Het mag van mij morgen 25 graden zijnquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:24 schreef fotostarter het volgende:
Erg vind ik het ook niet hoor, maar voor het gevoel gaat het te hard.
Het voelt alsof ik gisteren nog door de snijdende vrieskou heen fietste, en dan kom je nu temperaturen tegen van 17 graden
De winter komt inderdaad terugquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:57 schreef Kutjelik het volgende:
Ja wat gaat het nou worden?
http://www.weerbericht.nu/10daagse%20verwachting.php
Das balen.....quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:23 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
De winter komt inderdaad terughet zachte weer gaat niet doorzetten door een koufront wat steeds dichterbij komt
Je mag van mij in een korte broek gaan lopen..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:04 schreef Pino112 het volgende:
Zal het maandag korte broekenweer zijn?
Check die sneeuw in het noorden van Engelandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Hier zal de regen meevallen de komende week en op z'n vroegst tegen het weekend aan en in het weekend ligt er meer neerslag in het verschiet. Door een hogedruk gebied boven scandinavie lijkt het toch weer wat koeler te worden en nog zeker geen echte lente.
Aan de zuidkant van de Alpen gaat het de komende week veel regenen en sneeuwen, zie onderstaand plaatje. Lijkt mij leuk als dat een beetje blijft liggen zodat ik in de zomer ook door sneeuw kan lopen. Ga een toch lopen in de Alpen
[ afbeelding ]
Ver weg van mijn bedquote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Check die sneeuw in het noorden van Engeland
Tenzij het daar flink kouder wordt zal het gewoon regenen denk ik.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Check die sneeuw in het noorden van Engeland
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Je mag van mij in een korte broek gaan lopen..
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |