De link naar het vorige topic klopt nietquote:Op zondag 27 februari 2011 16:07 schreef MamaPurk het volgende:
Sjonge gooi ik hem nog dicht ook, nou ja op naar de 750 zal ik maar zeggen
1 | http://forum.fok.nl/topic/1612262 |
Ach, zwartgallig of niet, ik was vanmiddag ook in tranen na de zoveelste kotspartijquote:Op zondag 27 februari 2011 18:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Het rommelen is ook gestopt MP?
Gaan ze je morgen proberen te strippen?
Ik wil zoveel maar mij lukt zo weinig. Ik ben het echt zo zat en ik voel mij zo'n zeur maar moet nog zolang. En het zinnetjes het is de mooiste tijd van je leven kan ik niet meer horen. Ik klink nu wel erg zwart gallig he?
Dat dus. Ik had vanmiddag rond een uur of twaalf het ziekenhuis gebeld, oa omdat ik dus ook sinds vrijdag aan 't rommelen ben, en ik had voor mijn gevoel de baby al even niet meer zo actief gevoeld als tot en met vrijdag. Ik voel hem wel, maar meer schuivend ipv schoppend (hij heeft het tot vrijdag schoppend volgehouden). Eigenlijk had ik willen horen: "kom maar langs, dan kijken we of je ontsluiting al gevorderd is". Maar ik kreeg te horen: "Hoe diep de baby ook ligt, het kan altijd dieper. kijk het nog maar even aan, en als het niet verandert dan bel je maar opnieuw." Ja, dat kind _moet_ uiteindelijk zo diep komen te liggen dat het eruit kan! Achteraf heb ik niet zo'n fijn gevoel aan dit telefoontje overgehouden; het voelt net alsof ze helemaal geen zin had in een bevalling. Inmiddels heb ik ook zoiets van.. ik bel maar niet, ik wacht wel tot ik volop weeën heb of m'n vliezen breken.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:47 schreef MamaPurk het volgende:
Nou qua pijntjes blijft het wel rommelen en qua harde buiken dus ook wel een beetje, maar heb niet echt het idee dat het allemaal zode aan de dijk zet...
neuh, toen we voor deze zwangerschap in z'n wachtkamer zaten vond hij het "leuke verrassing" dat hij ons terugzag. Bij m'n laatste controle zei hij nog dat hij het leuk zou vinden als hij deze keer ook zelf de bevalling kon begeleiden (hij had bij Jan ook dienst). Hij heeft hart voor z'n patientenquote:Op zondag 27 februari 2011 19:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Of hij is je gewoon zat en kan niet wachten tot je bevallen en niet meer onder zijn hoede bent![]()
Ik ook nietquote:Op zondag 27 februari 2011 20:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
en oe ik kan het bij de dreumessen echt niet meer bijbenen... wel jammer eigenlijk ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 februari 2011 21:17 schreef MamaPurk het volgende:
Dat dus en daar heb ik echt geen zin in...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat ben je nietquote:Op maandag 28 februari 2011 12:49 schreef Jeetjejom het volgende:
of ben ik dan echt de enige die met verlof is en geen vers babietje heeft?
Hoever gaan ze met inleiden, als ik vragen mag? Mag je met een keizersnede bijv. aan een infuus met opwekkers ik dacht van niet, namelijk, maar misschien heb ik het wel verkeerd?quote:Op maandag 28 februari 2011 13:52 schreef MamaPurk het volgende:
Misschien ben ik er voglende week ook nog wel
Ik ben weer terug, nou ja ben nu bij mijn ouders. Ze konden niet zoveel voor me doen, helaas.
Ben nog niet inleidbaar, maar de harde buiken van afgelopen zaterdag hebben wel de bmm week gemaakt, nu moet ie alleen nog even ontsluiten.
Vrijdag terug en dan naar de gyn, die kan even breder meedenken dan de vk. Maar eigenlijk hoop ik dat ik voor die tijd al een verse beeb hebEr waren trouwens een heleboel hele dikke dames op de poli
Nu nadat de vk gevoeld heeft ben ik wel blij dat mijn lichaam dus wel degelijk iets in gang aan het zetten is, was al bang dat mijn lichaam het gewoon niet kon ofzo... Lekker vaag maar werd er wel onzeker van. Nu ook wel eenheel onrustig gevoel in mijn ouderbuik trouwens, hoop zo dat er iets gaat gebeurenEn maart is ook een hele mooie maand toch
FR echt balen dat je zo misselijk blijft en dat je zo blijft spugen
Ik moest lachen....quote:Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Vanyel het volgende:
Op je hand blazen.
IN DE BADKAMER, niet boven je vloerbedekking.
Ik ook.quote:
DJMO, leg je verhaal maar even voor aan de dienstdoende van de verloskamersquote:Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef danic het volgende:
[..]
Ik ook.![]()
Maar volgens mij kan het wel vruchtwater zijn hoor DJMO. Ik heb wel eens vaker gehoord dat het zo langzaam eruit druppelt ipv dat het eruit gutst zeg maar. Wat je zegt, je kindje kan als stop fungeren.
Ben benieuwd!!
@Vanyel, Juud en Danic, ik moest ook lachenquote:Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Vanyel het volgende:
Op je hand blazen.
ja en als je dan net zo'n kneus bent als ik ga je precies op de badmat staanquote:Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Vanyel het volgende:
Op je hand blazen.
Ik moest weer hard lachenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja en als je dan net zo'n kneus bent als ik ga je precies op de badmat staan![]()
ik ben 2 x met gebroken vliezen begonnen, 1e x een tsunami aan vruchtwater, 2e keer drie druppels ofzobeide keren kon ik er niets noemenswaardigs zoets van maken qua geur, t rook heel neutraal eigk.
tip, teken de papieren voor het gezag niet als je op de bank zit met kind in je handenquote:Op maandag 28 februari 2011 07:42 schreef danic het volgende:
Je moet al vader eerst erkennen in aanwezigheid van de aanstaande moeder op het gemeentehuis.
Je krijgt daar dan een aantal papieren mee, die na de aangifte door de vader opgestuurd moeten worden naar de kantonrechter en die zorgt er dan voor dat de vader ook wettelijk vertegenwoordiger wordt. Dan pas heeft hij ook rechten. Best zielig eigenlijk.
En dan nog een testament......
bij mij werden de vliezen thuis doorgeprikt en toen kwam er niets...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:35 schreef mefke79 het volgende:
bij mij werden de vliezen geprikt in het ziekenhuis en dat leverde me toch een zooitje op. En toen ik opstond weer. En toen Driekus geboren werd weer....het hield niet op zeg maar.
je doet gewoon mijn moeder na, die beviel op 2 maart 28 jaar geledenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:45 schreef MamaPurk het volgende:
Ja dat had ik de vorige keer ook hoor! En de vorige keer heeft mijn moeder mij ook veel geholpen met het schoonmaakwerk enzoMaar toen mocht ik de laatste drie weken ook niets meer dus wat dat betreft is deze zwangerschap al zoveel beter!! Alleen jammer dat die kleine nu op zich laat wachten, maar ja als ze straks in mijn armen ligt ben ik dat ook zo weer vergeten
En mijn mannetje doet normaal ook wel veel, maar nu net een stapje harder, zo lief om te zien
dat zelfde heb ik dus ook .. bij elke raar "pijntje" wat ik denk te voelen zou 'k t ziekenhuis wel willen bellen, en m'n man zegt dus ook, probeer nou te relaxen want je werkt het zo alleen maar tegen ...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:50 schreef MamaPurk het volgende:
Ik had net wel 2 nare harde buiken dus er rommelt wel weer wat, maar ja wil niet meteen al mijn hoop daarop vestigen, zaterdag avond had ik wel 10 nare harde buiken... Ik probeer ontspannen te blijven en het over me heen te laten komen, maar ik wil zo graag...
Ik ga er ook maar vanuit dat ik bij de meerderheid hoor waarbij er niets breekt bij de startquote:Op maandag 28 februari 2011 21:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hoeft niet hoor tm!
Floris lag hier helemaal niet diep ingedaald, maar was dus ook geen onwijze plons vruchtwater (geen idee hoeveel ik had hoor, maar blijkbaar als ze goed liggen hoeft t er niet langs te gaan)
haha ik bedoelde ook niet t breken van de vliezen, maar t vruchtwater wat eruit stroomtquote:Op maandag 28 februari 2011 21:58 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik ga er ook maar vanuit dat ik bij de meerderheid hoor waarbij er niets breekt bij de start. Maar voor het geval dat, we hebben gelukkig laminaat boven en een leistenen vloer beneden Sonnetje.
Ik herinner me een foto van de badslippers van mijn zusje, die stonden (net als de gyn) naast het bed toen haar vruchtwatertsunami vrij kwam. Ze zaten er allebei helemaal onder.
MP hopelijk luiden die harde buiken nu wel serieus gerommel in! En laat maar eens zien die dikke billen van Jaël!
Daar ligt een Ikea kleedje!quote:Op maandag 28 februari 2011 22:45 schreef huuphuup het volgende:
achjoh die zeiltjes zijn toch voor de show!
als je vliezen in bed breken en je eerste golfje vruchtwater is geweest dan spring je hoogstwaarschijnlijk úit bed, om vervolgens de rest van je vruchtwater op de vloer naast je bed te verliezen![]()
![]()
das een goeie .. ik heb nog een badmat (of twee) die ik daarvoor kan gebruiken :-)quote:
Nope, maar goed om te weten, dan wacht ik dat eerst af, das ook zo'n ding dat compleet over je matras heen gaat, neem ik dan aan?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef danic het volgende:
Is het daar al tijd voor dan?? oooooooh spannund!!!
TM wat doet jouw box in mijn huis? Op die vloer staat al een witte box en die houten meubelen hoef ik ook niet dubbel hoor![]()
Echt grappig. De meubelen zijn denk ik iets anders, maar de vloer is exact hetzelfde volgens mij
(natuursteen 60x40?)
Maar wat een plaatje van een box!![]()
En juud, zo'n matrasbeschermer zit ook in je kraampakket van de zorgverzekeraar, dus ik zou er niet teveel geld aan uit gaan geven als ik jou was. Heb je die nog niet gehad?
Hier (FBTO pakket) niet, zit alleen onder mijn billengedeelte en bedekt net niet de helft van de matras (moest er in de breedte overheen leggen).quote:Op maandag 28 februari 2011 22:53 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nope, maar goed om te weten, dan wacht ik dat eerst af, das ook zo'n ding dat compleet over je matras heen gaat, neem ik dan aan?
Hoe laat moet je er zijn? Ik duim voor een hele goede echo KD! Is ook weer retespannend natuurlijk. Hoe voel je je verder?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:59 schreef Kleurdoos het volgende:
brr ik ben zo schijtensbenauwd voor morgen
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:00 schreef huuphuup het volgende:
Ik was het ding bij Amélie vergeten op het bed te leggen met mn suffe kop. Bij Elin had ik er wel íets op liggen maar achteraf kwam ik de matrasbeschermer weer in de doos tegen en volgens de lijst had ik er maar 1 dus ik vraag me nu af wat ik er dan op had liggen![]()
achja, het is 2 keer in bed gebroken, en 2 keer zat er best wel wat tijd tussen de *knak* en het beginnen te lopen van het vruchtwater. Springen was niet nodig, ik had tijd genoeg om mezelf om te walvissen
Ik heb zo'n simpel rondje naast mijn bed. Heel fijn, want als ik dan op de rand van mijn bed ga zitten, dan komen mijn voetjes niet op het koude laminaat.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:56 schreef twentemeisje het volgende:
danic (leisteen 80x40), thanks! Maar wees gerust, de foto vervormde de kleur van de box een beetje, die is namelijk grey-wash
.
Ik was inderdaad ook zo'n anti-doorlek-molton van de HEMA aan het overwegen Juud... Gelukkig geen mooie kleedjes naast ons bed (daar zou ik dan vast al tig keer over gestruikeld zijn).
Ben benieuwd hoe nuttig we het vinden! Het gekke (?) is dat ik heel erg het gevoel heb dat ik op het moment dat het gaat gebeuren zelf instinctief weet wat ik moet doen. Maar daar kan ik natuurlijk ook helemaal naast zitten (of paniekeren). Daarom is het ook goed dat mijn lief weet welke tips en trics er zijn zeg maarquote:Zwanger privé is een individuele instructieles bevallings-voorbereiding. In korte tijd word je (worden jullie) geïnformeerd over wat er gebeurt tijdens de bevalling, hoe je weeën kunt opvangen en wordt de perstechniek aangeleerd. Je weet (jullie weten) als de bevalling begint heel goed wat je zelf kan doen om de bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen.
Meestal is twee uur voldoende. Ik kom bij je thuis, op een nader af te spreken tijdstip. Bij voorkeur overdag. Is dit niet mogelijk dan eventueel op een ander moment, of op mijn cursuslocatie.
De cursus omvat
. informatie over de bevalling
. aanleren van ademhaling tijdens weeën
. houdingen om weeën op te vangen
. aanleren van perstechniek
. coaching en ondersteuningsinstructie voor partner
Als er behoefte is aan andere onderwerpen dan kan je (kunnen jullie) dit aangeven.
snel ben ik hequote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:25 schreef ferrari_rood het volgende:
KD we wachten met smart op je
Hoort dat realistisch dromen ook bij de zwangerschap? Ik droom echt zo raar en als ik dan wakker word kom ik niet meer in slaap.
quote:
Yeah!quote:
Ik gebruik zwanger.nl elke dag een nieuwe tip of annekdote en elke week een verhaaltje over hoe groot je kindje al is en wat ie al kan en waar je op niet letten ed. Leuk om te lezen vind ik en ook een plaatje er bij hoe je beebje zich ontwikkeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:57 schreef PM-girl het volgende:
Wat fijn KD!![]()
Geniet van de gebakjes!
Zeg, er zijn vast meer zwangeren met een iPhone hier. Wat zijn de musthaves vanuit de appstore? Ik heb in elk geval Labourmate al in de smiezen, maar zijn er verder nog handige dingen voor tijdens de zwangerschap/bevalling?
Ik zou dreigen met een K3-kamer!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef Ienemini het volgende:
ooo hier een meningsverschil.
Ik ben van mening dat een kamer met als thema sesamstraat wel kan voor een baby.
Manlief denkt er anders over. Graag reacties die ik terug kan geven....
Vannacht hier ook niet al te best geslapen, dus weining inspiratie....
idd zeg,quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:27 schreef MamaPurk het volgende:
Succes DJMO!!
En Sesamstraat kan best vind ik voor een babykamer, als je het maar niet te druk maakt maar daar ben je zelf bij
FR ik kan me dat zo voorstellen, ik heb heel vaak maar 1 ding nodig dan ga ik toch niet roepen of ik voor mag.... Sjonge...
Oh KD, ik eet ook een oreo-koekie ter ere van je knipperend lichtje!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:22 schreef Kleurdoos het volgende:
oreo's heb ik vandaag nog gekocht en chocoprinceachtige dingen (wafels met een enorme laag chocola erom <3
Wij hebben hem op de babykamer staan, dan kan ie zo naar beneden tzt. Onze katten gaan er anders ook in liggen. Net als in het bedje, wiegje, reiswiegje en de wipper. Ik moet nog gaan verzinnen hoe ik dat straks doe als ie beneden staat. Denk maar het regenscherm er overheen als het ukje er niet in ligt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef ferrari_rood het volgende:
18 maart komt de kinderwagen ik dacht pas in april.
Die wordt dus nog even opgeborgen ik weet zeker dat die anders als slaapplek gebruikt wordt door iets anders dan een baby.
Bij ons ook niet hoor. We houden de deur dicht, maar als we er zijn zitten ze er binnen no-time ook binnen. Het babyspul is zeer aantrekkelijk. Als ons meisje straks boven slaapt moeten dus ook de deuren dicht en de babyfoon aan, anders gaan ze gerust op haar liggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik geef veel om onze katten maar op de babykamer mogen ze niet komen.
We gaan als de box naar beneden gaat daar maar ballonnen inleggen.
Wat goed, wat fijn wat állesquote:
hahaha, dit is ook typisch kattengedrag, ook die blikquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:05 schreef krijtlijk het volgende:
Hier heb ik de hoop allang opgegeven![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja hoi doe jij es als de duvel foto's van de kinderkamer?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:05 schreef krijtlijk het volgende:
Hier heb ik de hoop allang opgegeven![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ben vanmorgen vroeg geweest (was maar goed ook) heb twee van die canvas schilderijen gekocht elmo en koekiemonster zo leuk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:14 schreef J-net het volgende:
Wij hebben de kamer waar de kleine komt niet opnieuw behangen, we hebben een ander huis gekocht en gaan nog even verbouwen en dan verhuizen. Maar met accessoires aan een Winnie The Pooh kamer gewerkt: dus met tijgertje op het dekentje, met Winnie the Pooh shilderijtjes en met gordijnen.
Je moet ffies in het Kruidvat boekje kijken, daar staan deze week diverse sesamstraat dingen in!
oe, succes morgen!!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:38 schreef DJMO het volgende:
gelfeliciteerd KD![]()
Ik word morgen om kwart voor negen verwacht (als er vanavond niks gebeurt that is) om me in te leiden. Als ik langer doorloop dan heb ik helemaal geen energie meer om te bevallen en ze willen een KS voorkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:22 schreef MamaPurk het volgende:
Uiteindelijk komen ze geen aandacht meer tekort hoorHij/zij kijkt echt zo van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
\O/quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja hoi doe jij es als de duvel foto's van de kinderkamer?ik zie heel veel moois staan zo snel
![]()
KD!!!!!!!!!!! wat goehoeeeeed! wat fijn![]()
![]()
gefeliciteerd
ik vreet mezelf ziek straks ter ere van jullie beeb!![]()
santé!
whaha... geniet er maar lekker van! Tis je zooooo gegund!!quote:
Klink vd deur recht omhoog zetten ipv normaal?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:47 schreef Aventura het volgende:
Hehehe MP, die foto! Schattig meiske
Wij hebben ook 2 katten. Ben bang dat het hier ook babyfoon en deur dicht moet worden, ik hou ze echt niet weg. Slaspkamer van ons wordt lastig. Een van de 2 kan zelf de deur openen (tegen klink springen) daarom is de deur altijd open. Als de baby bij ons ligt vind ik dat minder. Even goed over nadenjen dus.
Ik hd een fijne borstvoeding applicatie. Was niet gratis overigens.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:57 schreef PM-girl het volgende:
Wat fijn KD!![]()
Geniet van de gebakjes!
Zeg, er zijn vast meer zwangeren met een iPhone hier. Wat zijn de musthaves vanuit de appstore? Ik heb in elk geval Labourmate al in de smiezen, maar zijn er verder nog handige dingen voor tijdens de zwangerschap/bevalling?
Ik voel je pijn...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:14 schreef MamaPurk het volgende:
Komt omdat ik geen zin heb om over zwanger zijn te praten, en geen zin meer heb om zwanger te zijn... Maar ja nog even, maar ik weet nu wel echt wat de allerlaatste loodjes zijn geloof ik!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |