abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 17:27:55 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93447691
ik heb af en toe het idee dat ik (kleine beetjeS) vruchtwater verlies .. heb een maandverbandje ingedaan, maar hoe herken je nou of het vruchtwater is? (beide keren moesten mijn vliezen gebroken worden, dus hier heb ik geen ervaring mee :X )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93447758
Op je hand blazen.

IN DE BADKAMER, niet boven je vloerbedekking.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93447803
En het schijnt zoet te ruiken maar ja ik heb ook geen ervaring ermee :P
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 17:30:36 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93447835
lol ik heb overal laminaat liggen Vanyel :P maar ik ga zo toch douchen, dus zal 't even proberen. Het kan niet geblokkeerd worden omdat de baby voor de uitgang ligt ? (aangezien die zowat naar buiten komt voor m'n gevoel)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 28 februari 2011 @ 18:28:03 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93450714
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Vanyel het volgende:
Op je hand blazen.

Ik moest lachen.... :D
  maandag 28 februari 2011 @ 18:28:18 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93450726
Wat is "zo" bij DJMO? Bij mij is "zo" tussen nu en 5 minuten, gezien haar post om 17:30, dan moet ze nu toch wel gedoucht hebben en op haar hand geblazen hebben... toch toch toch toch??? :P

@Ferrarirood; ik vind het toch zo vervelend voor je! Dat je niet even zonder te spugen heerlijk mag gaan genieten! Dan hoop ik gewoon voor je dat je een super voorbeeldig baby-tje krijgt, die vanaf dag 1 gewoon doorslaapt enzo! Dat is je dan zeker nu gegund! Wat een toestand bij je. :*

Ik heb volgende week donderdag mijn eerste afspraak met de VK en mag morgenochtend bellen met het echocentrum voor een echo volgende week.... spannend allemaal! Wordt nu echt echt zeg maar :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 18:38:12 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93451219
nou Susie, aangezien douchen bij mij ook gelijk inhoudt dat ik jan douche, hem z'n avondfles nog geef en dan normaal gesproken in bed leg, duurt dat bij mij wel langer :+

enfin: ik moet wel heel hard blazen maar verlies dan wel wat druppels. Lijkt me dus niet dat het vruchtwater is? :?

maandag 28 februari 2011 @ 18:57:36 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93452297
Dan weten we dat ook weer DJMO! :+ jammer...
pi_93453230
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:28 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik moest lachen.... :D
Ik ook. :D

Maar volgens mij kan het wel vruchtwater zijn hoor DJMO. Ik heb wel eens vaker gehoord dat het zo langzaam eruit druppelt ipv dat het eruit gutst zeg maar. Wat je zegt, je kindje kan als stop fungeren.
Ben benieuwd!!
pi_93453541
Spannen voor jullie Susie. Dit keer gaat het gewoon helemaal goed bij jullie.
pi_93455628
hoi dames

even vlug.. want ben moe moe moe.. amaai ik val constant als ik durf te gaan zitten in slaap...

Susie spannend volgende week...

maandag mogen wij ook nog eens gaan piepen naar ons beebje...

Intussen is nieuwe auto besteld... want met 5 plaatsen komen we in september niet meer mee toe ;)

mamapurk hopelijk mag het toch vlug vanzelf in gang schieten

djmo geen ervaring mee... maar als je twijfelt kun je dan niet vpk bellen????
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_93456238
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ook. :D

Maar volgens mij kan het wel vruchtwater zijn hoor DJMO. Ik heb wel eens vaker gehoord dat het zo langzaam eruit druppelt ipv dat het eruit gutst zeg maar. Wat je zegt, je kindje kan als stop fungeren.
Ben benieuwd!!
DJMO, leg je verhaal maar even voor aan de dienstdoende van de verloskamers ;)
pi_93459313
@ DJMO ik zou ook even de vk bellen..

@Lujaxa, slaap lekker, neem het ervan als het kan :Z

@Susie, een echte echo *O* spannend!

quote:
Op je hand blazen.

@Vanyel, Juud en Danic, ik moest ook lachen _O- :Y

Verder heb ik veel last van mijn onderbuik als ik beweeg, kan niet te grote stappen nemen en kan mijn kleine dreumes eigenlijks niet meer optillen..
pi_93461600
DJMO, druppels opvangen en je neus erin steken:ruikt het zoet dan is het vruchtwater, zo niet, dan is het urine.

Ik heb de hele dag last gehad van een manneke dat zich met een kontje (?) net onder mijn ribben aan het wurmen is. Heel gezellig, maar niet heus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93461730
quote:
Op je hand blazen.

ja en als je dan net zo'n kneus bent als ik ga je precies op de badmat staan ;(

ik ben 2 x met gebroken vliezen begonnen, 1e x een tsunami aan vruchtwater, 2e keer drie druppels ofzo :') beide keren kon ik er niets noemenswaardigs zoets van maken qua geur, t rook heel neutraal eigk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93461882
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja en als je dan net zo'n kneus bent als ik ga je precies op de badmat staan ;(

ik ben 2 x met gebroken vliezen begonnen, 1e x een tsunami aan vruchtwater, 2e keer drie druppels ofzo :') beide keren kon ik er niets noemenswaardigs zoets van maken qua geur, t rook heel neutraal eigk.
Ik moest weer hard lachen :+
Stimuleert lachen ook weeën???
pi_93462926
bij mij werden de vliezen geprikt in het ziekenhuis en dat leverde me toch een zooitje op. En toen ik opstond weer. En toen Driekus geboren werd weer....het hield niet op zeg maar.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:36:03 #118
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93462963
:D Ik kom er wel weer in bij de "vieze" verhalen ;) (en Huup is ook meteen weer van de partij).

Nog geen vorderende ontsluitingen hier dus en al helemaal geen verse babies. Balen! Een :* voor de mama's die er nu wel helemaal klaar mee en voor zijn!

Susie, het wordt nu met de week echter! Ik duim voor een superecho en een hele fijne zwangerschap! :*

Vandaag een drukke dag (en dat voel ik ook). Mijn mams kwam hier om me te helpen ons huisje babyklaar te poetsen zeg maar. En al heeft ze me vele malen richting de bank gedirigeerd, ik was eigenwijs en moest ook hard meepoetsen (de badkamer heeft in weken niet zo'n goede beurt gehad). Voelt wel heerlijk! Volgende week gaat ze alle ramen lappen (het is me nadrukkelijk verboden om zelf de emmer ter hand te nemen :D).

En :o ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93463163
Lekker gevoel TM een schoon huis, gelukkig doet mijn mannetje op het moment vele in huis!!
En wat een onwijs mooie box!!!!! Zo word je huis steeds meer babyklaar :) Dat vond ik de vorige keer zo leuk!! Vind het ook zo leuk dat onze box nu weer hoog staat ziet er zo anders uit :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 21:42:03 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93463355
die box is echt O+ en hij staat ook op een mooie plaats TM! Hier staat de box ook al weer een poosje, maar dat hebben wij meer gedaan om Jan aan de aanwezigheid van dat ding laten wennen en hem te leren dat hij er niet in/aan mag komen. Op dit moment gebruik ik 'm als opslagplaats voor knuffels en speelgoed waarmee jan niet fatsoenlijk kan spelen (lees: alleen maar mee gooien)

maandag 28 februari 2011 @ 21:42:42 #121
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93463413
Thanks meiden! En mijn mannetje doet ook heel veel hoor (ook buiten de zwangerschap om), maar die is ook een veranda aan het bouwen en dan is het wel fijn dat ik mijn mams kan inschakelen ;). Dan is straks alles klaar :D .

Ik moet telkens naar die box kijken, zo raar dat dat ineens in onze kamer staat!
pi_93463523
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:42 schreef danic het volgende:
Je moet al vader eerst erkennen in aanwezigheid van de aanstaande moeder op het gemeentehuis.
Je krijgt daar dan een aantal papieren mee, die na de aangifte door de vader opgestuurd moeten worden naar de kantonrechter en die zorgt er dan voor dat de vader ook wettelijk vertegenwoordiger wordt. Dan pas heeft hij ook rechten. Best zielig eigenlijk.
En dan nog een testament......
tip, teken de papieren voor het gezag niet als je op de bank zit met kind in je handen :')
tenzij je dit heel goed kan en de handtekening op je eigen handtekening lijkt, anders kan je alsnog naar het paleis van justitie :P (ja ik spreek uit ervaring :D)

Ik vond t trouwens niet veel moeite, ik snap ook niet dat mensen gaan trouwen omdat ze zwanger zijn en dat makkelijker is..
want t enige wat je dus hoeft t doen is een keer langs het gemeentehuis voor de erkenning en voor het gezag hoef je dus alleen een formulier op te sturen en dan is t geregeld (mits je handtekening dus lijkt :P) mja met trouwen heb je t zelfde, met ondertrouw enzo.
mja wij hebben niet zo de neiging tot trouwen :D

Oh en over inleiden en keizersnee, bij mijn zus zijn ze begonnen met een katheter. Daar kreeg ze dus wat ontsluiting van en ze hebben geloof k wel wee-opwekkers gegeven, maar dat was dus ook pas toen ze zelf weeen kreeg, dus ter ondersteuning. Want puut wee-opwekkers deden ze dus niet ivm t litteken idd.
pi_93463592
Ja dat had ik de vorige keer ook hoor! En de vorige keer heeft mijn moeder mij ook veel geholpen met het schoonmaakwerk enzo :) Maar toen mocht ik de laatste drie weken ook niets meer dus wat dat betreft is deze zwangerschap al zoveel beter!! Alleen jammer dat die kleine nu op zich laat wachten, maar ja als ze straks in mijn armen ligt ben ik dat ook zo weer vergeten :) En mijn mannetje doet normaal ook wel veel, maar nu net een stapje harder, zo lief om te zien O+
  maandag 28 februari 2011 @ 21:45:41 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93463615
heerlijk die vieze verhalen hier... Ben blij dat TM er nog wat leuke foto's in gooit! Mooie box hoor, praktisch ook met lades eronder (als ik het goed zie hier op mijn foon?)
pi_93463762
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:35 schreef mefke79 het volgende:
bij mij werden de vliezen geprikt in het ziekenhuis en dat leverde me toch een zooitje op. En toen ik opstond weer. En toen Driekus geboren werd weer....het hield niet op zeg maar.
bij mij werden de vliezen thuis doorgeprikt en toen kwam er niets...
Pas in toen ik in t ziekenhuis richting de verloskamers liep ging het iets lopen. Maar ook niet extreem...
  maandag 28 februari 2011 @ 21:48:10 #126
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93463790
:Y een grote lade it is! Heerlijk om een lading speelgoed en andere rommel uit het zicht weg te werken ;) (net als mijn mooie koeka-boxtas a/d zijkant O+)
pi_93463870
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:45 schreef MamaPurk het volgende:
Ja dat had ik de vorige keer ook hoor! En de vorige keer heeft mijn moeder mij ook veel geholpen met het schoonmaakwerk enzo :) Maar toen mocht ik de laatste drie weken ook niets meer dus wat dat betreft is deze zwangerschap al zoveel beter!! Alleen jammer dat die kleine nu op zich laat wachten, maar ja als ze straks in mijn armen ligt ben ik dat ook zo weer vergeten :) En mijn mannetje doet normaal ook wel veel, maar nu net een stapje harder, zo lief om te zien O+
je doet gewoon mijn moeder na, die beviel op 2 maart 28 jaar geleden :)
(maar ik hoop dat ze gewoon vannacht komt hoor!)
  maandag 28 februari 2011 @ 21:49:28 #128
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93463889
Ik ben ook wel benieuwd of hier de vliezen spontaan gaan breken. Ik krijg bij elke echo te horen wat voor ontiegelijke plens vruchtwater ik wel niet heb, dus als de boel knapt voordat madammeke helemaal is ingedaald dan schijnt het een tsunami te worden ;) .
pi_93463992
Ik had net wel 2 nare harde buiken dus er rommelt wel weer wat, maar ja wil niet meteen al mijn hoop daarop vestigen, zaterdag avond had ik wel 10 nare harde buiken... Ik probeer ontspannen te blijven en het over me heen te laten komen, maar ik wil zo graag...
pi_93464024
Hoeft niet hoor tm!
Floris lag hier helemaal niet diep ingedaald, maar was dus ook geen onwijze plons vruchtwater (geen idee hoeveel ik had hoor, maar blijkbaar als ze goed liggen hoeft t er niet langs te gaan :'))
pi_93464243
de vorige keer had ik veel vruchtwater zeiden ze maar niets van gemerkt :P
Nu schijnt het wel iets minder te zijn, maar kindje schijnt toch wel weer een groertje te zijn, vooral dikke billen als ik de VK van vanmorgen moet geloven!

Maar goed is ook niet raar, toen ik Jaël voor het eerst zag dacht ik ook tjee wat een dikke billen :)
Zal ik daar eens een fotootje van opzoeken voor jullie :) Helaas daar heb ik geen nette foto van... Maar die billen waren echt dik :P Ze heeft nog steeds een lekker kontje trouwens :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 21:58:01 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93464480
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:50 schreef MamaPurk het volgende:
Ik had net wel 2 nare harde buiken dus er rommelt wel weer wat, maar ja wil niet meteen al mijn hoop daarop vestigen, zaterdag avond had ik wel 10 nare harde buiken... Ik probeer ontspannen te blijven en het over me heen te laten komen, maar ik wil zo graag...
dat zelfde heb ik dus ook .. bij elke raar "pijntje" wat ik denk te voelen zou 'k t ziekenhuis wel willen bellen, en m'n man zegt dus ook, probeer nou te relaxen want je werkt het zo alleen maar tegen ...

ik weet wel, ik ben "pas" 38 weken en 2 dagen, dus ik zou nog helemaal geen reden tot klagen mógen hebben, maar ik klaag wel, want ik ben het gewoon ook spuugzat. m'n lichaam is er klaar mee na drie voldragen zwangerschappen ..

maandag 28 februari 2011 @ 21:58:58 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93464564
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hoeft niet hoor tm!
Floris lag hier helemaal niet diep ingedaald, maar was dus ook geen onwijze plons vruchtwater (geen idee hoeveel ik had hoor, maar blijkbaar als ze goed liggen hoeft t er niet langs te gaan :'))
Ik ga er ook maar vanuit dat ik bij de meerderheid hoor waarbij er niets breekt bij de start ;). Maar voor het geval dat, we hebben gelukkig laminaat boven en een leistenen vloer beneden Sonnetje.

Ik herinner me een foto van de badslippers van mijn zusje, die stonden (net als de gyn) naast het bed toen haar vruchtwatertsunami vrij kwam. Ze zaten er allebei helemaal onder :D .

MP hopelijk luiden die harde buiken nu wel serieus gerommel in! En laat maar eens zien die dikke billen van Jaël!
pi_93465105
Haha een vruchtwatertsunamie :)
En ik heb dus geen toonbare foto van die dikke billen van Jaël, de foto's die ik heb zijn wel erg bloot en duidelijke meisjesfoto's als je begrijpt wat ik bedoel... Das echt voor de prive collectie :)
pi_93465559
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:58 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik ga er ook maar vanuit dat ik bij de meerderheid hoor waarbij er niets breekt bij de start ;). Maar voor het geval dat, we hebben gelukkig laminaat boven en een leistenen vloer beneden Sonnetje.

Ik herinner me een foto van de badslippers van mijn zusje, die stonden (net als de gyn) naast het bed toen haar vruchtwatertsunami vrij kwam. Ze zaten er allebei helemaal onder :D .

MP hopelijk luiden die harde buiken nu wel serieus gerommel in! En laat maar eens zien die dikke billen van Jaël!
haha ik bedoelde ook niet t breken van de vliezen, maar t vruchtwater wat eruit stroomt :)
toen ze hier gebroken werden kwam er dus niets aan vruchtwater, ondanks dat ie dus niet diep ingedaald lag :)
wij hebben gelukkig ook laminaat :D mja dat maakte dus niks uit haha
pi_93465764
ik vond het zo spetteren... :P

En nou houd ik er echt over op....sorry!
pi_93465941
Ik word hier wel melig van hoor, dat gepraat over vruchtwater enzo..
Maar ik krijg er geen weeën van :P
  maandag 28 februari 2011 @ 22:18:50 #138
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93465943
:D enough is enough! (ik geloof ook nooit dat dat lullige bedzeiltje uit het kraampakket genoeg is om je matras te sparen zeg maar)
pi_93466016
_O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 22:23:20 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93466247
heb ik geluk dat we op kutmatrassen liggen :') na de bevalling toch omzien naar nieuwe. Hoewel ik er stiekem vanuit ga dat ook dit keer m'n vliezen gebroken moeten worden in 't ziekenhuis -O-

pi_93466694
TM: precies de reden waarom ik mijn matras pas na de bevalling wil vervangen...om over lektetten maar niet te spreken....
pi_93466776
Dat lektetten fenomeen ken ik ook helemaal niet, voel me echt soms zo een leek, terwijl ik zo een leuke dreumes rond heb lopen hier ;)
pi_93466838
MP, ik had het maar een paar weken hoor, die lektetten. Maar ik was een beetje laks met die pads.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 22:34:06 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93466917
wees blij dat je dat dat fenomeen niet kent MP het is een rotgevoel en het schuurt als de hel als je 't niet droog houdt met bv pads ..

pi_93466952
Bij mij is de borstvoeding bij Jaël niet goed op gang gekomen, heb dus maar 3 dagen gegeven en toen was mevrouw al 10% van haar startgewicht kwijt... en zij werd er driftig van en ik kon het allemala niet handelen dus toen heb ik het bijltje erbij neer gegooit...
Maar wil het deze keer wel weer echt gaan proberen vond het eigenlijk zo fijn om haar aan mijn borst te hebben :)
  maandag 28 februari 2011 @ 22:40:33 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93467313
Ik ga binnenkort maar zo'n matrashoes halen bij de Hema, die geen vocht doorlaat. Ik las dat ze ze ook bij de Action hebben.

Onze matras is namelijk anderhalf jaar oud, een een goede, dus moet nog even mee. O-)
pi_93467658
achjoh die zeiltjes zijn toch voor de show!
als je vliezen in bed breken en je eerste golfje vruchtwater is geweest dan spring je hoogstwaarschijnlijk úit bed, om vervolgens de rest van je vruchtwater op de vloer naast je bed te verliezen :') :D

maar 10 tot 20% van de bevallingen begint met gebroken vliezen dacht ik dus ik zou me niet té druk maken om het behoudt van matrassen.

Lektetten sjek! gewoon die pads regelmatig verwisselen :P ik had er niet zo'n last van behalve dan dat je het in de gaten moet houden omdat het geen gezicht is om een natte plek in je shirt te hebben precies op tepelhoogte :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 22:47:01 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93467729
kunnen we dit topic even volposten ? dan kan ik gaan bevallen :P *mompelt iets over deel 750 enzo*

maandag 28 februari 2011 @ 22:47:46 #149
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93467770
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:45 schreef huuphuup het volgende:
achjoh die zeiltjes zijn toch voor de show!
als je vliezen in bed breken en je eerste golfje vruchtwater is geweest dan spring je hoogstwaarschijnlijk úit bed, om vervolgens de rest van je vruchtwater op de vloer naast je bed te verliezen :') :D
Daar ligt een Ikea kleedje! ^O^ :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2011 @ 22:48:24 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93467817
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:47 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Daar ligt een Ikea kleedje! ^O^ :)
das een goeie .. ik heb nog een badmat (of twee) die ik daarvoor kan gebruiken :-)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')