Onzin. Het is een keuze.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:32 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, het is onze vraag naar olie die onze regeringen dwingt
Door wat te doen? Alsof je in je eentje de wereld kan verbeteren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die zijn ook schuldig, net als ik. Maar ik neem wel verantwoordelijkheid.
Hopelijk dan wel meer democratie dan 1x per 4 jaar een vakje inkleurenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het werkt ook niet.
Geert: ja, jongens, de moslims willen ons overnemen.
Volk: O, ja?
Geert: Ja.
Volk: Hoezo wat gaan ze dan doen?
Geert: Ze gaan hier een democratie vestigen.
Volk:.
Dat weet je helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:38 schreef HiZ het volgende:
Papierversnipperaar kun je even ophouden met je schijnheilige gewauwel? Je neemt helemaal geen verantwoordelijkheid. Je zit net zo goed als iedereen anders in je verwarmde kamertje achter een PC.
Goed initiatief. Ga je alle producten boycotten die mogelijk zijn gemaakt door vuile olie?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Het is een keuze.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:38 schreef HiZ het volgende:
Papierversnipperaar kun je even ophouden met je schijnheilige gewauwel? Je neemt helemaal geen verantwoordelijkheid. Je zit net zo goed als iedereen anders in je verwarmde kamertje achter een PC.
Oh, je straalt je post telepatisch in of zo ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet.
Het werkt ook niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel triest inderdaad.
Natuurlijk wil de PVV geen democratische moslims, die zijn veel te lastig af te schilderen als gevaarlijk
Ik niet hoor, ik vind 't hier best fris vanavond. Vast een poging van de overheid om mijn oproep tot een democratie in Nederland te onderdrukkenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:38 schreef HiZ het volgende:
Nee, daar heb ik jouw hulp bij nodig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:38 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Door wat te doen? Alsof je in je eentje de wereld kan verbeteren.
Nog nergens, maar ALS die komt, dan kun je die sowieso op AJE zien.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:42 schreef rakotto het volgende:
Ik heb vakantie, dus kan mooi laat slapen.Waar is die speach?
Nog geen speech, vooralsnog dan...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:42 schreef rakotto het volgende:
Ik heb vakantie, dus kan mooi laat slapen.Waar is die speach?
Jij en ik gaan overheden, bedrijven, stemmers en belastingbetaler ter verantwoording roepen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:39 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Goed initiatief. Ga je alle producten boycotten die mogelijk zijn gemaakt door vuile olie?
[Upd] Libi: Luchtmacht ingezet door Gadhaffiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef Nibb-it het volgende:
Ben ik eens en dagje weg, gebeurt er dit... samenvatting, iemand?
Merci!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
[Upd] Libi: Luchtmacht ingezet door Gadhaffi
Revolutie nummer zoveelquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef Nibb-it het volgende:
Bloedbad, tanks vliegtuigen en schepen schieten op demonstranten. And I am not kidding.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef Nibb-it het volgende:
Al het geweld dat gisteren beloofd werd is vandaag ingezet tegen het volk van Libi vandaag. In het buitenland wordt iedereen steeds bozer en er wordt geist dat er iets wordt gedaan om het volk te beschermen door een no-fly zone.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef Nibb-it het volgende:
En terecht, ik hoorde ook al dat de Libische marine met schepen op Tripoli geschoten zou hebben. Die kunnen ze meteen aanpakken dan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ze willen idd een no-fly zone vragen bij de VN.
Nog erger dan dit? Je meent het zeker serieus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef HiZ het volgende:
Ik ben net zoals de meeste mensen in dit topic hoopvol, maar niet zonder vrees dat het misloopt.
Uiteraard. Maar dan helpen preekjes van PVV-achtige partijen niet die al meteen een islamitisch gevaar zien in een volk dat zijn onderdrukkers omverwerpt. Eerst van het goede uitgaan en helpen waar je kan. Wederom foutgaan kan het altijd nog.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef HiZ het volgende:
Het is natuurlijk niet geheel onmogelijk dat het Islamitische terreur regimes worden he? In Iran dacht in 1979 ook nooit dat het zo'n grote ellende zou worden na de Sjah. Maar Khomeini en z'n maatjes hebben het allemaal niet het minste beetje minder erg gedaan qua onderdrukking en moorden.
Egypte heeft een kans om een echte democratisch land en een rechtstaat te worden. Het heeft ook alles in zich om een akelig kalifaat te worden. Hetzelfde gaat op voor Tunesie. En Libi zou zomaar het equivalent van Afghanistan op een uurtje vliegen van de EU kunnen worden.
Ik ben net zoals de meeste mensen in dit topic hoopvol, maar niet zonder vrees dat het misloopt.
Schepen vliegen alleen niet, dus hoe je schepen aanpakt via een no-fly zone dat begrijp ik niet...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En terecht, ik hoorde ook al dat de Libische marine met schepen op Tripoli geschoten zou hebben. Die kunnen ze meteen aanpakken dan.
Tja. we blijven apen hequote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:47 schreef -Datdus- het volgende:
Dat mensen hier tot instaat zijn trouwens in best heel triest.
Je hebt nooit meegekregen welk bloedbad er in Iran is aangericht toen de ayatollah's eenmaal de macht in handen hadden? Het kan nog veel en veel erger.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nog erger dan dit? Je meent het zeker serieus?
Je bedoelt dat deze Libische analist een totaal gebrek aan historisch kennis heeft?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:46 schreef intellectuele_user het volgende:
Deze Libische analist zei zojuist dat zelfs Saddam niet zo tekeer ging als Kaddafi.
Ohquote:
Saddam was wel iemand die van zijn volk hield en iedereen succesvol bijeen hield.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:46 schreef intellectuele_user het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Libische analist zei zojuist dat zelfs Saddam niet zo tekeer ging als Kaddafi.
Mensen uit Irak die meekijken kotsen deze man nu uit. Daar gaat zijn geloofwaardigheid. Weer een debiel die tegen dictators zoals Kaddafi, Ben Ali en Mubarak is maar tegelijkertijd Saddam ophemelt. Hypocriete loser.
Soms denk ik bij mezelf wanneer ik deze beelden bekijk dat dit een straf van God is voor deze volkeren die Saddam ophemelen en als martelaar beschouwen, maar nu ze zelf slachtoffer worden van een mini-dictator (vergeleken met Saddam) gaan ze gelijk janken.
Ik weet in ieder geval wat ik voortaan ga doen als een Libir Saddam ophemelt. Dan zal ik Kaddafi eens gaan ophemelen en een held noemen.
Ik ga slapen. Ze zijn mijn sympathie niet waard.
Ok er zou dus nog een speech komen van een Gadhaffi die hij in een huis van iemand anders zal geven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:50 schreef OllieA het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera anchor: Libyan State TV: Gaddafi will give a live interview from in front of his house
BreakingNews Breaking News
AP, Reuters report that Libyan leader Gadhafi is scheduled to speak on state television soon
In ieder geval het deel van zijn volk dat hij niet liet vermoorden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Saddam was wel iemand die van zijn volk hield en iedereen succesvol bijeen hield.
Hij hield zoveel van zijn volk dat hij gifgas tegen hen gebruikte?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Saddam was wel iemand die van zijn volk hield en iedereen succesvol bijeen hield.
Ja, vraag maar aan de Koerden of de sjiitische Arabieren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Stront raakt de ventilator.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:43 schreef Nibb-it het volgende:
Dat waren separatistische Koerden die een gewelddadige opstand begonnen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hij hield zoveel van zijn volk dat hij gifgas tegen hen gebruikte?
Mensen hebben problemen: geen mensen, geen problemen...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, vraag maar aan de Koerden of de sjiitische Arabieren.
Ja ook, ik dacht dat dat algemeen bekend zou zijn hier in deze topic reeks.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
En baas van Al-Jazeera
Zoals Owen net al zei, een overheid die z'n militaire macht gebruikt tegen zijn eigen bevolking handelt volledig in strijd met alle VN-verdragen. Het moet niet zo moeilijk zijn om met een resolutie te komen om daar tegen op te treden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schepen vliegen alleen niet, dus hoe je schepen aanpakt via een no-fly zone dat begrijp ik niet...
Ja, die kleine kinderen die dood op de grond lagen waren echt geweldadig joh.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat waren separatistische Koerden die een gewelddadige opstand begonnen.
... aan de rand van zijn zwembad met een glaasje champagne wrs.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ok er zou dus nog een speech komen van een Gadhaffi die hij in een huis van iemand anders zal geven.
Nonsense. Gifgas aanval werd gebruikt tegen de Koerdische bevolking.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Dat waren separatistische Koerden die een gewelddadige opstand begonnen.
Als excuus voor mezelf: ik tune net in. Helaas weinig tijd gehad de revoluties goed te volgen de laatste weken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja ook, ik dacht dat dat algemeen bekend zou zijn hier in deze topic reeks.
Je bent er optijd bij.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:54 schreef raistlin6 het volgende:
Voor het geval dat:
Modje heeft vanmiddag al gezegd dat als men een discussie over Koerden wil voeren, men daar een topic voor aan mag maken, maar niet hier.
Nu ben ik ook niet altijd de liefste, maar ik zou er mee kunnen leven als er af en toe eens iets hieruit door een modje naar een topic word verhuist.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:54 schreef raistlin6 het volgende:
Voor het geval dat:
Modje heeft vanmiddag al gezegd dat als men een discussie over Koerden wil voeren, men daar een topic voor aan mag maken, maar niet hier.
Juist, de Koerdische bevolking die een gewelddadige opstand begon.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nonsense. Gifgas aanval werd gebruikt tegen de Koerdische bevolking.
Ja, okee. Dat is ook in verdragen opgenomen idd. Maar die heeft Gadaffi ondertekend?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoas Owen net al zei, een overheid die z'n militaire macht gebruikt tegen zijn eigen bevolking handelt volledig in strijd met alle VN-verdragen. Het moet niet zo moeilijk zijn om met een resolutie te komen om daar tegen op te treden.
Idd, excuses. Nu weer OTquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:54 schreef raistlin6 het volgende:
Voor het geval dat:
Tenzij China het daar niet mee eens is; China heeft zelf ook een geschiedenis op dat gebied. De Libiers moeten maar hopen dat China het ziet als een regionale aangelegenheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoas Owen net al zei, een overheid die z'n militaire macht gebruikt tegen zijn eigen bevolking handelt volledig in strijd met alle VN-verdragen. Het moet niet zo moeilijk zijn om met een resolutie te komen om daar tegen op te treden.
Dat is idd het probleem... en ook Rusland zal dezelfde houding hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tenzij China het daar niet mee eens is; China heeft zelf ook een geschiedenis op dat gebied. De Libiers moeten maar hopen dat China het ziet als een regionale aangelegenheid.
Nonsense, een paar Koerdische guerrilla groeperingen, meer niet. De meeste slachtoffers waren geen separatisten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Juist, de Koerdische bevolking die een gewelddadige opstand begon.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:58 schreef raistlin6 het volgende:
Ok als Gadhaffi of een familielid rond 01.05 uur nog geen psychotische bizarre speech is begonnen, ga ik slapen.
Voor het geval dat, welterusten allen.
In het huis van Chavez. Hij heeft alleen nog last van jetlagquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ok er zou dus nog een speech komen van een Gadhaffi die hij in een huis van iemand anders zal geven.
Een interview met Larry King?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:58 schreef yavanna het volgende:
EngyG Engy Ghozlan
by monaeltahawy
So it's not a speech, Al-Jazira says it's an "interview" with Qaddafi! #Fail #7aram #wewanttosleep
Theater, niks vies.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:00 schreef yavanna het volgende:
Niet op de link geklikt, dus geen idee wat er staat.
What Libyan State TV is showing now. No kidding. Time in Libya approaching 2 am http://yfrog.com/h062wkj
Dat is geen argument om de bevolking van Libi te onderdrukken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je hebt nooit meegekregen welk bloedbad er in Iran is aangericht toen de ayatollah's eenmaal de macht in handen hadden? Het kan nog veel en veel erger.
Mm, ik weet het niet hoor, beiden handelen niet bepaald volgens de humanitaire richtlijnen tav hun bevolking en minderheden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:00 schreef HiZ het volgende:
Hij durft dus zijn huis niet meer uit. Overigens zijn de Russen een stuk cynischer dan de Chinezen. Die zie ik er nog wel voor aan voor zo'n resolutie te stemmen, de Chinezen zijn een beetje rechtlijniger.
En wij in het western staan niet in dezelfde spagaat? Israel zet ook regelmatig tanks en vliegtuigen tegen burgers in. Dan is het de VS die alles onder de noemer interne aangelegenheid en andere onzin tegenhoudt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tenzij China het daar niet mee eens is; China heeft zelf ook een geschiedenis op dat gebied. De Libiers moeten maar hopen dat China het ziet als een regionale aangelegenheid.
Dat is ook waar idd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En wij in het western staan niet in dezelfde spagaat? Israel zet ook regelmatig tanks en vliegtuigen tegen burgers in. Dan is het de VS die alles onder de noemer interne aangelegenheid en andere onzin tegenhoudt.
Ban-ki Moon mag van mij zijn ontslag indienenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:02 schreef HiZ het volgende:
He, de minister van buitenlandse zaken van Qatar eist actie van de VN. Hij zegt dat het veroordelen van het geweld niet voldoende is.
Lijkt er wel op.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:01 schreef raistlin6 het volgende:
Dus de speech is een niet uitgezonden interview met de staats-tv. Dan gooi ik nog een laatste update voor vandaag erop en dan naar bed.
Omdat, schattebout, er echt moslims zijn die jou graag dood danwel onderdrukt willen zien. Van het type dat geen morele bezwaren ziet tegen het gebruiken van nucleaire wapens om jou te overtuigen van hun gelijk. Het gevaar waarover die mensen hebben is geen fantasie, het is een heel reel gevaar. Het is iets wat hopelijk voorkomen kan worden, maar het is geen zekerheid. Dit in tegenstelling tot jouw waanidee dat het helemaal geen risico is.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument om de bevolking van Libi te onderdrukken.
ik begrijp werkelijk niet waarom iedere keer mensen over het moslim gevaar beginnen te zeuren als mensen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leven en hun eigen land. Het is ouderwetsch verdeel-en heers gelul.
Nee. Onze overheden dwingen ons in die spagaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En wij in het western staan niet in dezelfde spagaat?
Toch wijs ik persoonlijk verantwoordelijkheid af hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Onze overheden dwingen ons in die spagaat.
Onzinpraat. De VS doet dat helemaal niet op grond van de overweging van 'interne aangelegenheden'.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En wij in het western staan niet in dezelfde spagaat? Israel zet ook regelmatig tanks en vliegtuigen tegen burgers in. Dan is het de VS die alles onder de noemer interne aangelegenheid en andere onzin tegenhoudt.
En veel eerder opgenomen dus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:06 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Libi: Luchtmacht ingezet door Gadhaffi
Update 01.04 uur
De aangekondigde speech van Gadhaffi blijkt een niet uitgezonden interview met de staats-tv te zijn. Gadhaffi zou volgens de staats-tv hebben gezegd dat alle berichten in de internationale media over Libi 'kwaadaardige leugens' zijn.
Welterusten.
Als het berhaupt gezegd is, ja.quote:
En hoe komt dat?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat, schattebout, er echt moslims zijn die jou graag dood danwel onderdrukt willen zien. Van het type dat geen morele bezwaren ziet tegen het gebruiken van nucleaire wapens om jou te overtuigen van hun gelijk. Het gevaar waarover die mensen hebben is geen fantasie, het is een heel reel gevaar. Het is iets wat hopelijk voorkomen kan worden, maar het is geen zekerheid. Dit in tegenstelling tot jouw waanidee dat het helemaal geen risico is.
Niet AJE?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:08 schreef OllieA het volgende:
Gaddadi now on TV
27 seconds ago
Dat risico betekend helemaal niets als ze met vliegtuigen op je schieten, ik begin echt aan je verstand te twijfelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat, schattebout, er echt moslims zijn die jou graag dood danwel onderdrukt willen zien. Van het type dat geen morele bezwaren ziet tegen het gebruiken van nucleaire wapens om jou te overtuigen van hun gelijk. Het gevaar waarover die mensen hebben is geen fantasie, het is een heel reel gevaar. Het is iets wat hopelijk voorkomen kan worden, maar het is geen zekerheid. Dit in tegenstelling tot jouw waanidee dat het helemaal geen risico is.
Maar niet AJE?quote:
Mjah, ik ontsla mezelf niet helemaal van verantwoordelijkheid voor wat er in mijn naam gedaan wordt. Wij hebben invloed, klein wellicht maar toch. We kunnen dingen doen, dus we hebben ook een verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Onze overheden dwingen ons in die spagaat.
Zou 't hem zijn?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:09 schreef yavanna het volgende:
Warchadi Ahmed Nasri
REPORT: Urgent: Beirut airport refuses to give permission for a Libyan private Plane to land. #Libya #Lebanon
In een auto kennelijkquote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
AJE nu met de laatste beelden van Gadhaffi.
Niet omdat er ergens Amerikanen zitten. Dat komt omdat die mensen denken dat zij heel precies weten hoe de rest van de wereld moet leven. Of omdat ze van mening zijn dat het einde der tijden sowieso nabij is en het des te belangrijker is om de strijd te verhevigen. Religieuze fanatici hebben geen reden nodig voor hun fanatisme. En verder zijn er in het westen en zeker in linksige kringen nauwelijks mensen die begrijpen wat een moeilijke relatie gewone moslims hebben met fanatici.quote:
Democratie is een HOAX.quote:
Ja hij vlucht naar Libanon.quote:
Er zijn ook mensen die in UFO's geloven die je stiekem 's nachts meenemen. Als je alle waandenkbeelden serieus neemt, ben je nog wel even bezig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoezo een hoax?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Democratie is een HOAX.
Prima hierzo..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:11 schreef NorthernStar het volgende:
Meer mensen last van een slechte stream op de Al Jazeera site? Ik moet steeds vernieuwen.
maar nu kun je rustig gaan slapenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:13 schreef raistlin6 het volgende:
Ik vond het nogal licht daar voor na middernacht.
Ik moet er opeens ook vreselijk om lachen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:13 schreef OllieA het volgende:
Wat een geweldig live-interview, met dat parapluutje.
Ja, edoch teleurgesteld. Tschuss.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar nu kun je rustig gaan slapen
Ik twijfelde al lang aan jouw verstand, dus je staat zwaar op achterstand. Het leven bestaat uit meer dan wat er vandaag gebeurt in Libi. Over een jaar is er nog een Libi, dat kan een beter Libi zijn dan vandaag. Het kan een beter Libi zijn dan vandaag, maar het kan ook veel erger zijn. Het zou niet de eerste revolutie zijn waar het echte bloedbad pas begon nadat het vechten in de straat voorbij was.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat risico betekend helemaal niets als ze met vliegtuigen op je schieten, ik begin echt aan je verstand te twijfelen.
Ghadaffi zat net in de regen met een paraplu bij een witte autoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef Staal het volgende:
Heeft iemand een samenvatting?
Ik zit net als jullie ook al heel lang te wachten en niks. Ik kan niet streamen.
Je hebt echt niks gemist, die screenshot hierboven zijn alle beelden en hij heeft 1 zin gezegd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef Staal het volgende:
Ik zit net als jullie ook al heel lang te wachten en niks. Ik kan niet streamen.
Sterker nog.. meestal loopt het niet zo goed af met de oude kliek...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik twijfelde al lang aan jouw verstand, dus je staat zwaar op achterstand. Het leven bestaat uit meer dan wat er vandaag gebeurt in Libi. Over een jaar is er nog een Libi, dat kan een beter Libi zijn dan vandaag. Het kan een beter Libi zijn dan vandaag, maar het kan ook veel erger zijn. Het zou niet de eerste revolutie zijn waar het echte bloedbad pas begon nadat het vechten in de straat voorbij was.
I'm in Tripoli and not in Venezuela, zei hij...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef Staal het volgende:
ach je mist niet veel , heel veel herhalingen van het schaarse nieuwsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef Staal het volgende:
UPC zal wel weer bezig zijn. Die doen zowat elke nacht werkzaamheden.quote:
Zo ken ik er nog een paar. Christenen, neo-cons, Wilders, Rouvoet, de Paus,...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet omdat er ergens Amerikanen zitten. Dat komt omdat die mensen denken dat zij heel precies weten hoe de rest van de wereld moet leven.
En die moeten we nemen. We moeten onze overheden onder druk zetten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mjah, ik ontsla mezelf niet helemaal van verantwoordelijkheid voor wat er in mijn naam gedaan wordt. Wij hebben invloed, klein wellicht maar toch. We kunnen dingen doen, dus we hebben ook een verantwoordelijkheid.
Wat betekend dat voor Libi?quote:
Kans op regen?quote:
Tis laat, maar vond je dit nodig? Beetje kinderachtig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik twijfelde al lang aan jouw verstand, dus je staat zwaar op achterstand. Het leven bestaat uit meer dan wat er vandaag gebeurt in Libi. Over een jaar is er nog een Libi, dat kan een beter Libi zijn dan vandaag. Het kan een beter Libi zijn dan vandaag, maar het kan ook veel erger zijn. Het zou niet de eerste revolutie zijn waar het echte bloedbad pas begon nadat het vechten in de straat voorbij was.
"Die mensen"quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet omdat er ergens Amerikanen zitten. Dat komt omdat die mensen denken dat zij heel precies weten hoe de rest van de wereld moet leven. Of omdat ze van mening zijn dat het einde der tijden sowieso nabij is en het des te belangrijker is om de strijd te verhevigen. Religieuze fanatici hebben geen reden nodig voor hun fanatisme. En verder zijn er in het westen en zeker in linksige kringen nauwelijks mensen die begrijpen wat een moeilijke relatie gewone moslims hebben met fanatici.
En dan begint het feest echt met het uitmoorden van de revolutionairen door het nieuwe 'revolutionaire regime'. Je zou je echt eens moeten inlezen in hoe het in Iran is gegaan. Dat was een revolutie die gekaapt is door de ayatollahs die vervolgens iedereen die dacht dat ie zelf mocht denken in de politieke arena gingen vermoorden. Dezelfde mensen die de Sjah ten val brachten werden een jaar laten doodgeslagen in de gevangenis.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterker nog.. meestal loopt het niet zo goed af met de oude kliek...
Na Libi hebben we half Afrika, dat door het westen wordt leeg geroofd, China waarvoor iedereen in de rij staat om zaken mee te doen, moet ik doorgaan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
In Nederland zou dat betekenen dat er minder mensen de straat op gaan, maar wellicht dat het in Libi juist welkom is.quote:
Als dat aan elkaar verbonden is kunnen we een flinke bui verwachten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat het regent?
Regen, tranen, rouw?
Iemand is dood gegaan?
Nee, ik kan de toekomst niet voorspellen, maar ik ga ook niet zitten doen alsof Libi het paradijs wordt als Khadafi en zijn kliek aan een lantaarnpaal hangen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Tis laat, maar vond je dit nodig? Beetje kinderachtig.
Jij kunt de toekomst van Libie ook niet voorspellen. Het zal allemaal niet meteen beter worden maar als het weer niks is, dan gaan ze maar weer de straat op.
Gelukkig ben ik niet de enige die het zo debiel absurd vind dat het super lachwekkend wordt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Aloulou het volgende:
Haha ik ga stuk hier van het lachen, denk eens na over die vertoning....
opeens komt meneer de kolonel in een auto, regent met een paraplu'tje in zijn hand en van ver gefilmd, hij brabbelt heel kort en snel: "ik ben nog steeds in tripoli en niet venezuela zoals die klote kanalen beweren"... en gaat weer weg... en dat is de leider van een land
Epic fail.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Papierversnipperaar het volgende: En jij probeert mensen bang te maken met Wilders-propaganda.
Gadaffi kijkt dus ook naar Al Jazeera.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:19 schreef bokaal het volgende:
Ik zei t nog, er kan slecht weer aankomen:
[ afbeelding ]
En dat is een argument om de bevolking te blijven onderdrukken?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik kan de toekomst niet voorspellen, maar ik ga ook niet zitten doen alsof Libi het paradijs wordt als Khadafi en zijn kliek aan een lantaarnpaal hangen.
En China is nu Afrika aan het leegroven, geloof ik...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Na Libi hebben we half Afrika, dat door het westen wordt leeg geroofd, China waarvoor iedereen in de rij staat om zaken mee te doen, moet ik doorgaan?
En jij probeert mensen bang te maken met Wilders-propaganda.
Hij moet gecast worden in Hollywood. Nog nooit zo'n vaag staatshoofd gezien. Die paraplu is dat misschien geacteerd, en is ie in Venezuela in een oude Cubaanse klassieker.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Aloulou het volgende:
Haha ik ga stuk hier van het lachen, denk eens na over die vertoning....
opeens komt meneer de kolonel in een auto, regent met een paraplu'tje in zijn hand en van ver gefilmd, hij brabbelt heel kort en snel: "ik ben nog steeds in tripoli en niet venezuela zoals die klote kanalen beweren"... en gaat weer weg... en dat is de leider van een land
Dit is typisch Gaddafi. Het s nu wel duidelijk dat het een wrede slager is,maar hij blijft die clowneske kant hebben waar ik toch om moet glimlachen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:20 schreef yavanna het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die het zo debiel absurd vind dat het super lachwekkend wordt.
Zoals ik al zei, de Europese regimes komen ook aan de beurt. We hebben allemaal boter op ons hoofd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En China is nu Afrika aan het leegroven, geloof ik...
Maar je hebt wel gelijk Frankrijk heeft een dikke vinger in de pap bij de corrupte regimes in hun voormalige kolonies bijvoorbeeld, eigenlijk is het tijd om daar ook de straat op te gaan...
Dat zegt hier toch ook niemand? Maar de wereld is wel in het nadeel van extremisten veranderd sinds de Iraanse revolutie van '79.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik kan de toekomst niet voorspellen, maar ik ga ook niet zitten doen alsof Libi het paradijs wordt als Khadafi en zijn kliek aan een lantaarnpaal hangen.
Ok toegegeven, ik zie hem liever dood. Maar het leuke is aan hem dat hij totaal onvoorspelbaar is en de meest komische dingen heeft gezegd en vertoont die andere staatshoofden nog niet eens in hun hoofd durfden te halen. Dit ook weer, met zijn paraplu'tje twee zinnen brabbelen in een jeep om vervolgens weer de reclame in te zettenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hij moet gecast worden in Hollywood. Nog nooit zo'n vaag staatshoofd gezien. Die paraplu is dat misschien geacteerd, en is ie in Venezuela in een oude Cubaanse klassieker.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:17 schreef Lagrinta het volgende:
Wat is dit voor bizar beeld. Gaddafi in een of ander oud wrak met een paraplu. Die man spoort echt van geen enkele kant.
Ik denk niet alleen, ik weet zelfs zeker dat ik meer weet van mensen met een andere cultuur dan jij. Bijvoorbeeld, omdat er mensen van de zuidkust van de Middellandse zee van het oosten tot het westen in mijn familie zitten. Of omdat ik 1/3 van mijn jaar doorbreng tussen mensen die nog nooit in Nederland zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:17 schreef remlof het volgende:
[..]
"Die mensen"
Eng h, mensen met een andere cultuur.
Het is zo'n vreemde vent. Berlusconi en hij lijkn echt op elkaar. Allebei fouter dan fout, maar toch laten ze me beide geregeld lachen ook al valt er weinig te lachen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok toegegeven, ik zie hem liever dood. Maar het leuke is aan hem dat hij totaal onvoorspelbaar is en de meest komische dingen heeft gezegd en vertoont die andere staatshoofden nog niet eens in hun hoofd durfden te halen. Dit ook weer, met zijn paraplu'tje twee zinnen brabbelen in een jeep om vervolgens weer de reclame in te zetten
En waar heb ik dat gezegd? Ik zie met genoegen deze regimes vallen. Ik heb tegen de TV zitten schreeuwen toen die klootzak van 'n Mubarak z'n laatste toespraak hield. Maar dat maakt niet dat ik denk dat het allemaal geweldig gaat worden in Egypte nu. Ik hoop het, maar zien is geloven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat is een argument om de bevolking te blijven onderdrukken?
Behalve dat Khomeini een 3e was. De revolutie werd uitegevoerd door gewone mensen. Maar khomeini was een 3e , die toen de revolutie gelukt was, de macht greep en de andere rebellenleiders doodde. Viesche Iraniers. Als zo'n regering bijeen is, ook die van china ofzo moeten ze er echt een 2000 IBS JDAM opgooien, for friends and fun.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dan helpen preekjes van PVV-achtige partijen niet die al meteen een islamitisch gevaar zien in een volk dat zijn onderdrukkers omverwerpt. Eerst van het goede uitgaan en helpen waar je kan. Wederom foutgaan kan het altijd nog.
Veel naeve mensen hier, waarschijnlijk ook mede door de succesvolle revoluties in bijvoorbeeld Oost-Europa.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk niet alleen, ik weet zelfs zeker dat ik meer weet van mensen met een andere cultuur dan jij. Bijvoorbeeld, omdat er mensen van de zuidkust van de Middellandse zee van het oosten tot het westen in mijn familie zitten. Of omdat ik 1/3 van mijn jaar doorbreng tussen mensen die nog nooit in Nederland zijn geweest.
Dat hij kan doen wat hij wil wanneer hij wil.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:24 schreef Staal het volgende:
Je zou toch verdorie nog razender worden? Zolang wachten die mensen al en dan gaat meneer midden in de nacht rondrijden met een paraplu om te zeggen dat hij er nog is.
Wat denkt hij? Wat gaat er eigenlijk in zo iemand om?
Hij is nogal van het theater maar wat wil hij hiermee nu zeggen?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:24 schreef horned_reaper het volgende:
Is er het afgelopen uur nog nieuws binnen gekomen mensen?
Als het ergste geval uitkomt, er er komen allemaal "Iran" staten, dan is een oorlog met Israel onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Veel naeve mensen hier, waarschijnlijk ook mede door de succesvolle revoluties in bijvoorbeeld Oost-Europa.
Het gevaar van moslimextremisme bestaat nog steeds in Egypte, Libie en in mindere mate Tunesie. Maar ik gun de bevolkingen toch de kans om de juiste keuzes te maken in een democratie.
Eh, ja, dat is mijn grote hoop. Dat de gewone burger in de Arabische wereld ook inziet dat het niet uitmaakt of je leeft onder de dictatuur van n persoon of van een totalitair systeem. Maar ik ken ook genoeg 'gewone moslims' die het gewoon niet helemaal doorhebben dat 5 keer per dag bidden je niet tot een goed mens maakt. Dat maakt dat ik twijfel over waar dit toe moet gaan leiden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zegt hier toch ook niemand? Maar de wereld is wel in het nadeel van extremisten veranderd sinds de Iraanse revolutie van '79.
Dus je bent bang voor je familie? En daarom ga je er 4 maanden per jaar heen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk niet alleen, ik weet zelfs zeker dat ik meer weet van mensen met een andere cultuur dan jij. Bijvoorbeeld, omdat er mensen van de zuidkust van de Middellandse zee van het oosten tot het westen in mijn familie zitten. Of omdat ik 1/3 van mijn jaar doorbreng tussen mensen die nog nooit in Nederland zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |