"Lieve mensenquote:Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Aloulou het volgende:
Zoon van Khadafi, Saif el Islam, gaat volk straks op nationale tv toespreken
Deze beelden zouden zijn gevolgd door beelden van Pro-Khadaffi gatherings.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:07 schreef raistlin6 het volgende:
Oh wow als de staatstelevisie eerlijke beelden gaat laten zien, is het snel voorbij met Gadhaffi, als het hetzelfde gaat als in Egypte binnen een uurtje.
Welnee, het zijn buitenlandse onruststokers.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:07 schreef raistlin6 het volgende:
Oh wow als de staatstelevisie eerlijke beelden gaat laten zien, is het snel voorbij met Gadhaffi, als het hetzelfde gaat als in Egypte binnen een uurtje.
Het gaat te snel voor de NOSquote:Op zondag 20 februari 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij Egypte hadden we steeds een grote kop op Teletekst.
En hier amper aandacht.
Dit gaat te snel voor traditionele media.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij Egypte hadden we steeds een grote kop op Teletekst.
En hier amper aandacht.
He da's jammer. Toch denk ik dat hij dit niet lang meer vol gaat houden. Aan de andere kant is hij wel een echte psychopaat/psychoot/megalomaan of al die opties tezamen. Als hij chemische wapens zou hebben (wat voor zover ik weet gelukkig niet zo is) zie ik hem in staat die in te zetten tegen de bevolking. En daar ligt in mijn ogen wel een heel groot verschil met Egypte.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, het zijn buitenlandse onruststokers.
Ja, maar da's toch niet zo boeiend? De demonstranten hebben al aangegeven niet te gaan luisteren naar de speech en zich er sowieso niks van aan gaan trekken.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef Aloulou het volgende:
even laatste keer voor duidelijkheid:
kishkafka: RT @Maghreblog: RT@Dima_Khatib: Son of Qaddafi, Saif Al-Islam, is to address the nation tonight, according to Libyan State TV #Libya #feb17
half a minute ago via Twitter for iPhone
Ja en nee. Als Al Jazeera Arabic het hele tijd live volgt kunnen andere media dat hier ook, kwestie van keuzes maken en ik snap dat Libie voor hier tot het "grote moment' niet interessant is om je hele programmering voor om te gooien.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Dit gaat te snel voor traditionele media.
Daar is een ander topic voor.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak jij geen zorgen om Marokko?
Dat is aardig in de buurt van Tripoli. Nalut was ook al gevallen toch?quote:Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef Aloulou het volgende:
palaestina: CONFIRMED:Misrata has fallen from the hands of the regime,protesters in full control.4 martyrs.ALLAHU AKBAR! #Libya #Feb17 v @LibyanDictator
less than 20 seconds ago via web
En de revoluties gaan te snel voor regeringen. The world has really changed.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Klopt, en voor zover ik weet zijn er nu een paar duizend onderweg naar het palies en zijn ze bewapend met stokken en meer spul wat je op straat vind.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ze waren toch ook al bezig in Tripoli zelf?
Het is sowieso ook zondag. Dan is er nooit 'nieuws' Geen kranten en maar een paar kleine nieuwsuitzendingen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ja, zie laatste update op de frontpage.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Geruchten over veel brand en een stam die zich er mee bemoeit.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Is dat die gozer die vanmiddag met Hague heeft gesproken? UK's Hague urges Libya to embrace dialogue, reformquote:Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef Aloulou het volgende:
even laatste keer voor duidelijkheid:
kishkafka: RT @Maghreblog: RT@Dima_Khatib: Son of Qaddafi, Saif Al-Islam, is to address the nation tonight, according to Libyan State TV #Libya #feb17
half a minute ago via Twitter for iPhone
Was ook in Egypte, ze geven er alleen een draai aan die de demonstranten van alle onrust de schuld geeft.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is het interessant om te zien dat de staatstelevisie van Libie (en Marokko) zelf verslag doen van de demonstraties in hun eigen land. Is dat een nieuwe strategie?
Nee, ik denk het niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is het interessant om te zien dat de staatstelevisie van Libie (en Marokko) zelf verslag doen van de demonstraties in hun eigen land. Is dat een nieuwe strategie?
Dat gaat snel. Ik denk dat ze te vroeg juichen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:16 schreef Aloulou het volgende:
Libiers in Benghazi vieren feest na bevrijding van Khadafi regime
http://www.facebook.com/v(...)&oid=197898230226131
Ik dacht het wel ja, ik weet niet hoe Libiers voor deze revolutie over deze zoon dachten.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Is dat die gozer die vanmiddag met Hague heeft gesproken? UK's Hague urges Libya to embrace dialogue, reform
Ja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:18 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik ben er echt helemaal uit geweest, zit midden in een renovatie van mijn flat (al 5 dagen zonder verwarning) maar gaat het nu helemaal los in Libie?
Ja, het is heel hard gegaan vandaag, Ghadaffi is de meeste support al kwijt. Z'n zoon komt zo met een verklaring op tv.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:18 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik ben er echt helemaal uit geweest, zit midden in een renovatie van mijn flat (al 5 dagen zonder verwarning) maar gaat het nu helemaal los in Libie?
Ze hebben geleerd van Egypte. Het is niet leuk als je door het stof gaat voor demonstranten en de demonstrant de telefoon op de haak gooit.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Die zegt wrs dat de boel onder controle is.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, het is heel hard gegaan vandaag, Ghadaffi is de meeste support al kwijt. Z'n zoon komt zo met een verklaring op tv.
kiezen tussen geen sex of wel geweld is toch niet zo moeilijk?quote:Op zondag 20 februari 2011 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof dat teveel mensen liever naar Boer zoekt Vrouw kijken
Wrs wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt die verklaring van die zoon uitgezonden op AJE?
Waarschijnlijk wel, maar dan denk ik dat straks z'n paleis in brand staat.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die zegt wrs dat de boel onder controle is.
BZV=zonder sex.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
kiezen tussen geen sex of wel geweld is toch niet zo moeilijk?
Die kans is levensgroot.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dan denk ik dat straks z'n paleis in brand staat.
Ik hoop op een toespraak met rookwolken op de achtergrond.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die kans is levensgroot.
Dit is niet meer te stoppen. Niet gedacht dat het zo snel zou gaan.
Wow is het zo ernstigquote:Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Die houden het tempo ook niet meer bij.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wow is het zo ernstigAJE staat aan maar weinig nieuws tot nu toe.
Let wel, dit is pas speech nummer 1quote:Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
[Upd] Libië: Video van bloedbad Benghaziquote:Op zondag 20 februari 2011 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wow is het zo ernstigAJE staat aan maar weinig nieuws tot nu toe.
Die zit waarschijnlijk al in Berlusconi's villa op Sardiniëquote:Op zondag 20 februari 2011 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
We krijgen Muamar wrs niet eens meer te zien.
Sinds een jaar of 10 kunnen mensen direct met elkaar communiceren. Mensen vinden elkaar makkelijker en zaken kunnen veel sneller georganiseerd worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja. De rol van de nieuwe media blijft wel verrassen
Scherp opgemerkt. Ben benieuwd.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ineens opvallend aantal vliegtuigen uit Italie die richting Libie gaan.
http://www.flightradar24.com/
Het gaat steeds sneller, ik geef hem 2 speeches.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Let wel, dit is pas speech nummer 1Mubarak had er 3(?) achter de rug voordat hij aftrad
Boeiend. De tijd is echt veranderd.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds een jaar of 10 kunnen mensen direct met elkaar communiceren. Mensen vinden elkaar makkelijker en zaken kunnen veel sneller georganiseerd worden.
De eerste stap naar een hive-mind.
Organisaties zijn langzamer, en verliezen macht. Alle organisaties.
Thanks, wat is dat hard gegaan zeg, en helaas ook met heel veel geweldquote:Op zondag 20 februari 2011 22:26 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
[Upd] Libië: Video van bloedbad Benghazi
met filmpje wat goed weergeeft hoe ernstig het is.
Plus:
[Upd] Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
en je bent redelijk up to date.
Volgens mij schets je hier een verkeerd beeld dat Ghadaffi al bijna vertrokken is.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, het is heel hard gegaan vandaag, Ghadaffi is de meeste support al kwijt. Z'n zoon komt zo met een verklaring op tv.
Libië is het ergste tot nu toequote:Op zondag 20 februari 2011 22:31 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Thanks, wat is dat hard gegaan zeg, en helaas ook met heel veel geweld
Geen grap, Italië heeft een sterke band met Gadhaffi, Ben Ali is ook gevlucht naar een bevriend land.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Grap? Als het serieus is, leg je het even uit?
AJELive AJELivequote:Op zondag 20 februari 2011 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij schets je hier een verkeerd beeld dat Ghadaffi al bijna vertrokken is.
Alleen het feit al dat de media verslaggeving een stuk minder is, het feit dat het leger niet terugdeinst voor het schieten op demonstranten, en een dictator als Ghadaffi die van een andere categorie is als Mubarak maken een revolutie er niet makkelijker op.
De rol van het leger is van groot belang in het wel/niet slagen van de revolutie. En ik vraag me af of het leger de kant van de demonstranten kiest.
Het leger is verdeeld. Er zijn troepen die zich bij de demonstranten hebben aansloten. Ze vechten onderling.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij schets je hier een verkeerd beeld dat Ghadaffi al bijna vertrokken is.
Alleen het feit al dat de media verslaggeving een stuk minder is, het feit dat het leger niet terugdeinst voor het schieten op demonstranten, en een dictator als Ghadaffi die van een andere categorie is als Mubarak maken een revolutie er niet makkelijker op.
De rol van het leger is van groot belang in het wel/niet slagen van de revolutie. En ik vraag me af of het leger de kant van de demonstranten kiest.
Lijkt mij een vals bericht.. maar goed we zullen zien.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:35 schreef remlof het volgende:
[..]
AJELive AJELive
Rumors abound that Gadaffi has "run away". But we have not received any such, verifiable information. Have you? #Libya
Alhamdulillah.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:35 schreef remlof het volgende:
[..]
AJELive AJELive
Rumors abound that Gadaffi has "run away". But we have not received any such, verifiable information. Have you? #Libya
Ik vind het wel apart dat z'n zoon gaat speechen zo en niet hijzelf.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Lijkt mij een vals bericht.. maar goed we zullen zien.
Lijkt me zeer sterk dat Ghadaffi nu al wegvlucht
Slimme zet, geen idee of het positief nieuws zou zijn, is afhankelijk van waarom ze het hebben bezet. Gadhaffi zal er in ieder geval niet blij mee zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:37 schreef Drifter__ het volgende:
Ik hoor net op AJA, dat enkele groeperingen in het zuiden, de olievelden in bezit hebben genomen.
Ik ook.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat z'n zoon gaat speechen zo en niet hijzelf.
Kan, of Gadhaffi is weg, zoals ook in Egypte toen Suleiman de persconferenties ging geven.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ook.
Gadaffi jr. roept minder weerstand op.
Het leger is ook gewoon klootjesvolk, het lijkt me erg moeilijk om op je eigen volk en mischien wel je eigen familie en vrienden te schieten.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze geven het Westen een 24 uurs ultimatum, indien ze geen actie ondernemen tegen Khadafi, sluiten ze de oliekraan.....wtf spannendquote:Op zondag 20 februari 2011 22:39 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Slimme zet, geen idee of het positief nieuws zou zijn, is afhankelijk van waarom ze het hebben bezet. Gadhaffi zal er in ieder geval niet blij mee zijn.
Zou kunnen....quote:Op zondag 20 februari 2011 22:40 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Kan, of Gadhaffi is weg, zoals ook in Egypte toen Suleiman de persconferenties ging geven.
Ze hebben de pijpleidingen vanmiddag toch al gesaboteerd?quote:Op zondag 20 februari 2011 22:42 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ze geven het Westen een 24 uurs ultimatum, indien ze geen actie ondernemen tegen Khadafi, sluiten ze de oliekraan.....wtf spannend
Wow. Bron van die Engelstalig is?quote:Op zondag 20 februari 2011 22:42 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ze geven het Westen een 24 uurs ultimatum, indien ze geen actie ondernemen tegen Khadafi, sluiten ze de oliekraan.....wtf spannend
Geen idee, niet gevolgd sry.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben de pijpleidingen vanmiddag toch al gesaboteerd?
Nee, telefonisch gesprek.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:43 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wow. Bron van die Engelstalig is?
Inderdaad spannend, zodra het op AJE komt, kan ik het op de fp gooien.quote:
Dat zal ons leren voor het steunen van die dictators voor tientallen jaren.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, de olieprijs knalt dadelijk door het plafond.
Tja, dat is het risico als je je olie laat leveren door dictators.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, de olieprijs knalt dadelijk door het plafond.
Ik heb het alleen nog maar van Drifter_ gehoord, die ik best geloof hoor, daar niet vanquote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Westen wordt nu direct betrokken, ben benieuwd hoe men reageert en wanneer.
Ik denk dat er nu wel paar mensen in actie dienen te komen in de EU.
Behoorlijk: 23% UK, 14% Duitsland, hoe dat bij ons is weet ik niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Mr_Memory het volgende:
Is Libie zo een grote speler op de oliemarkt?
Ze hollen reeds achter de feiten aan. Tja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, Gadaffi hebben we niet echt gesteund natuurlijk...quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal ons leren voor het steunen van die dictators voor tientallen jaren.
Tja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, dat is het risico als je je olie laat leveren door dictators.
Stemming is al voldoende om dat zaak te laten exploderen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Behoorlijk: 23% UK, 14% Duitsland, hoe dat bij ons is weet ik niet.
Jawel, financieel behoorlijk en hij brabbelt nog steeds vrolijk in de VN, waar ze geen of minimale sancties hebben opgelegd de afgelopen jaren. Ook dat is steunen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Gadaffi hebben we niet echt gesteund natuurlijk...
Het Westen is zo hypocriet als een gladde aal.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal ons leren voor het steunen van die dictators voor tientallen jaren.
Wij zelf. De bevolking. We moeten van onze regeringen eisen dat ze zich netjes gedragen. Geen dictaturen steunen, geen oorlogen voeren in Irak en Afghanistan.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
En wij steken ons hoofd in het zand. We zeuren over hoofddoekjes en kijken naar Boer zoekt Hoer.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het Westen is zo hypocriet als een gladde aal.
Ja, ook zijn olie afnemen is ondersteunen. Maar iig werd hij niet zo gepamperd als Moebarak. Volgens mij onderhield het Westen jarenlang zelfs geen diplomatieke betrekkingen met Libïe... (vanaf Lockerbie, denk ik...)quote:Op zondag 20 februari 2011 22:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Jawel, financieel behoorlijk en hij brabbelt nog steeds vrolijk in de VN, waar ze geen of minimale sancties hebben opgelegd de afgelopen jaren. Ook dat is steunen.
En naar Op zoek naar Zorro, Jozef, Maria, Gordon, Bram, Rutte, ......quote:Op zondag 20 februari 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wij steken ons hoofd in het zand. We zeuren over hoofddoekjes en kijken naar Boer zoekt Hoer.
Gadhaffi spreekt regelmatig voor de VN waar Libië gewoon nog lid van is, dat zijn toch diplomatieke betrekkingen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ook zijn olie afnemen is ondersteunen. Maar iig werd hij niet zo gepamperd als Moebarak. Volgens mij onderhield het Westen jarenlang zelfs geen diplomatieke betrekkingen met Libïe... (vanaf Lockerbie, denk ik...)
In het groot..... VN. Tja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ook zijn olie afnemen is ondersteunen. Maar iig werd hij niet zo gepamperd als Moebarak. Volgens mij onderhield het Westen jarenlang zelfs geen diplomatieke betrekkingen met Libïe... (vanaf Lockerbie, denk ik...)
quote:Op zondag 20 februari 2011 22:56 schreef remlof het volgende:
De BBC heeft 'breaking news': Libya: Anti-Gaddafi protests spread to Tripoli
Lol dat is ook breaking news volgens ANP en verreweg het grootste deel van de Nederlandse media dus.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:56 schreef remlof het volgende:
De BBC heeft 'breaking news': Libya: Anti-Gaddafi protests spread to Tripoli
Idd maar is dat niet menselijk, zo lang het goed gaat zien we heel veel door de vingers.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wij steken ons hoofd in het zand. We zeuren over hoofddoekjes en kijken naar Boer zoekt Hoer.
Ja, okee, vooralsnog is dat binnen de Westerse democratieën een vrij idealistisch streven. Ik ben er ook van overtuigd dat in onze landen als het ware een nieuw burger élan tot uitdrukking gebracht zal worden oiv de nieuwe media, maar hoe zich dit gaat ontwikkelen tav wat jij hier bedoelt is nog onduidelijk wmb...quote:Op zondag 20 februari 2011 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij zelf. De bevolking. We moeten van onze regeringen eisen dat ze zich netjes gedragen. Geen dictaturen steunen, geen oorlogen voeren in Irak en Afghanistan.
We zijn zelf medeverantwoordelijk voor de gebeurtenissen in het MO.
Dat is de boodschap van de demonstranten, WikiLeaks en Anonymous.
Net of het Libische regime de afgelopen 40+ jaar alleen maar criminelen heeft vermoord.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:51 schreef yavanna het volgende:
cnnbrk CNN Breaking News
Libya's ambassador to Arab League resigns saying he can't be part of regime that kills innocent people http://on.cnn.com/ge2mrQ
Dat we zelf de straat op gaan om onze regeringen ter verantwoording te roepen voor hun misdaden in eigen land en daarbuiten.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, vooralsnog is dat binnen de Westerse democratieën een vrij idealistisch streven. Ik ben er ook van overtuigd dat in onze landen als het ware een nieuw burger élan tot uitdrukking gebracht zal worden oiv de nieuwe media, maar hoe zich dit gaat ontwikkelen tav wat jij hier bedoelt is nog onduidelijk wmb...
Ze lopen maar een dag achter.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol dat is ook breaking news volgens ANP en verreweg het grootste deel van de Nederlandse media dus.
Ja maar dat is na de Irak-oorlog veranderd toen Kaddafi vrijwillig zijn nucleaire programma opgaf. Toen werd Kaddafi weer gepamperd en mocht ie Frankrijk, Italië, UK, VS etc. bezoeken. Men vergat zijn misdaden.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moge de failwhale over zijn los beslissen.quote:
Mwaoh, misschien wel uiteindelijk tot meer directe democratie. Althans een grotere rolquote:Op zondag 20 februari 2011 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, vooralsnog is dat binnen de Westerse democratieën een vrij idealistisch streven. Ik ben er ook van overtuigd dat in onze landen als het ware een nieuw burger élan tot uitdrukking gebracht zal worden oiv de nieuwe media, maar hoe zich dit gaat ontwikkelen tav wat jij hier bedoelt is nog onduidelijk wmb...
Bilateraal bedoel ik. Volgens mij werd de status van de diplomatieke missies in Libië van westerse landen teruggebracht naar het laagste niveau.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:54 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Gadhaffi spreekt regelmatig voor de VN waar Libië gewoon nog lid van is, dat zijn toch diplomatieke betrekkingen.
Toch nog weinig.quote:Volgens al-Jazeera doen er ongeveer 3000 mensen mee aan de protesten
Een olieboycot? Hoe moet ik dat zien? Volgens mij treffen we daar alleen onszelf meequote:Op zondag 20 februari 2011 23:05 schreef raistlin6 het volgende:
Dit gooit iemand straks wel op de frontpage, maar voor hier alvast.
DEN HAAG (ANP) - De linkse oppositiepartijen PvdA, SP en GroenLinks willen dat de Europese Unie onmiddellijk actie onderneemt tegen Libië en het geweld in het land sterk veroordeelt.
SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel vindt dat de economische samenwerking opgeschort moet worden. GroenLinks-Kamerlid Arjan El Fassed wil dat minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) er met zijn Europese collega's voor zorgt dat de EU de onderhandelingen met Libië over samenwerking en het terugsturen van vluchtelingen staakt. ,,Wil Europa het vertrouwen winnen van burgers die de straat op gaan voor hun vrijheid, dan is zwijgen geen optie'', aldus El Fassed zondag.
PvdA-Kamerlid Frans Timmermans zegt geschokt te zijn door het geweld van het Libische regime tegen de eigen bevolking. Als het geweld niet meteen stopt pleit de PvdA voor sancties, zoals bijvoorbeeld een olieboycot, een reisverbod voor leden van het regime of bevriezing van tegoeden in het buitenland.
Change:quote:Shortly after seizing power, Gaddafi expelled foreign military forces from his country, forcing the US to shut down its Wheelus Air Force Base.
The Libyan leader quickly became a dabbler and financier in all sorts of radicalism, giving money, training and safe havens to a diverse array of revolutionaries including hard-line Palestinian revolutionary groups like George Habash's Popular Front for the Liberation of Palestine (PLFP) and the Abu Nidal faction.
Gaddafi provided support to Colombia's M-19 guerrillas, armed Chilean leftist groups, the Irish Republican Army, and a variety of African armed movements.
He offered a seaside villa to Sirhan Sirhan, the Palestinian-born assassin of US Senator Robert Kennedy, should he ever be paroled from his life sentence in a California prison.
He infuriated Arab leaders ranging from Yassir Arafat to Saudi Arabia's King Fahd, whom he once referred to as a pig.
In 1979, an angry mob burned down the US Embassy in Tripoli. Soon thereafter the US severed diplomatic ties and designated Libya a "state sponsor of terrorism" and enforced economic sanctions on the African state.
But within a few years, shooting and bombing replaced diplomatic slaps and name calling.
In 1981, two Libyan warplanes fired on US navy jets in the Gulf of Sidra, an area claimed as territorial waters by Libya. The Libyan planes were shot down.
The Libyan planes were shot down. Five years later, in a similar incident, the US claimed Libya targeted its aircraft patrolling the Gulf of Sidra. US naval forces sank two Libyan patrol boats and bombed a Libyan missile base.
In April 1986, a bomb exploded in the La Belle discotheque in West Berlin, killing three people including two US military personnel. Evidence of Libyan involvement was discovered and years later a Libyan diplomat was convicted of the killings.
Ronald Reagan, the then-US president, responded by ordering an air strike on Tripoli and Benghazi. One of the targets was Gaddafis residential compound. The Colonel escaped but his adopted 15-month-old daughter was killed.
http://english.aljazeera.net/focus/2009/09/2009913539250274.htmlquote:In 2004, The US and Libya resumed diplomatic relations, and the US dropped sanctions. In 2006 the US removed Libya from its list of 'state sponsors of terrorism'.
By 2008, Gaddafi had behaved himself so admirably in the eyes of the US that he was treated to a visit by Condoleezza Rice, the redoubtable US secretary of state .
The final touch came in July of this year when Gaddafi, swathed in multiple multicoloured patterned silk robes, shawls and an gold-embroidered red pillbox hat, shook hands with Barack Obama, the US president, at a multinational summit in Italy.
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Heel het MO dondert om.
Dit heeft modiaal extreme gevolgen. Alleen al om de olie.
Wordt nog gezellig.
WTF de VS heeft Ghadaffi's dochter gedood?quote:Ronald Reagan, the then-US president, responded by ordering an air strike on Tripoli and Benghazi. One of the targets was Gaddafis residential compound. The Colonel escaped but his adopted 15-month-old daughter was killed.
Te snel voor wie of wat? Die mensen worden al een tijdje onderdrukt hoor.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken.![]()
Echt dit gaat veel te snel...
Dit zijn we niet gewend. Er is gene tijd meer om te reageren. De diplomatie en politiek loopt geweldig achter de feiten aan.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken.![]()
Echt dit gaat veel te snel...
Wat ik me eigenlijk afvraag is wat er zal gebeuren als men in bijv. China wakker wordt agv de nieuwe media...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwaoh, misschien wel uiteindelijk tot meer directe democratie. Althans een grotere rol
Dat was ik niet hoor, ik zei alleen dat het mij niet zou verbazen als Ghadaffi al op Sardinië zit in de villa van Berlusconi.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens, Remlof. Jij sprak over die vliegtuigen maar je kan die vliegtuigjes ook aanklikken voor extra info op de kaart en het ziet er naar uit dat geen enkele zal landen in Libie. Ze vliegen allemaal verder door.
Met een F-117 dacht ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
WTF de VS heeft Ghadaffi's dochter gedood?
We moeten anders als die vliegtuigen in Libië? Journalisten worden echt niet toegelaten.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens, Remlof. Jij sprak over die vliegtuigen maar je kan die vliegtuigjes ook aanklikken voor extra info op de kaart en het ziet er naar uit dat geen enkele zal landen in Libie. Ze vliegen allemaal verder door.
Met F-111's denk ik: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Libyaquote:Op zondag 20 februari 2011 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een F-117 dacht ik.
Tuurlijk, maar hoe moet het verder, die landen zijn al zo lang onderdrukt, dat ze een democratie helemaal niet gewend zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Te snel voor wie of wat? Die mensen worden al een tijdje onderdrukt hoor.
Reken maar dat ze daar ook wakker worden....Als ze het al niet zijnquote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik me eigenlijk afvraag is wat er zal gebeuren als men in bijv. China wakker wordt agv de nieuwe media...
Dat kan ook, maar die F had ik toch maar mooi goed!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Met F-111's denk ik: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Libya
Dat moeten die mensen zelf oplossen, net zoals wij onze eigen problemen op moeten lossen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:14 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hoe moet het verder, die landen zijn al zo lang onderdrukt, dat ze een democratie helemaal niet gewend zijn.
Een land moet natuurlijk wel bestuurd worden.
Het is goed bedoeld, maar achterhaald, dit soort reacties...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een olieboycot? Hoe moet ik dat zien? Volgens mij treffen we daar alleen onszelf mee
Ik noem het gerust achterlijk.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is goed bedoeld, maar achterhaald, dit soort reacties...
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemiquote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef rakotto het volgende:
AJA: telefonist -> Ghadaffi is naar Venezuela gevlucht naar Chavez. (Heeft hij van betrouwbare bronnen gehoord)
Libie is geen arm land: Het heeft 150 miljard euro plus
Als alles eerlijk verdeeld wordt/werd in Libie, heeft iedere inwoner per maand 25.000 dollar per maand aan inkomen.
Zou mij niet verbazen. Daar gaat ie eerder heen dan naar Berlusconiquote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef rakotto het volgende:
AJA: telefonist -> Ghadaffi is naar Venezuela gevlucht naar Chavez. (Heeft hij van betrouwbare bronnen gehoord)
Pracht land dus.quote:Libie is geen arm land: Het heeft 150 miljard euro plus
Als alles eerlijk verdeeld wordt/werd in Libie, heeft iedere inwoner per maand 25.000 dollar per maand aan inkomen.
Het is ten minste een reactie.quote:
Dat begrijp ik, maar hoe gaan ze het oplossen, dat is de (mondiale) vraag.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat moeten die mensen zelf oplossen, net zoals wij onze eigen problemen op moeten lossen.
Volgens mij had zijn zoon de laatste jaren kritiek op zijn vader geuit waardoor ie niet meer zo geliefd was bij Kaddafi.quote:
"Het zou vervelend zijn als de moslims aan de macht kwamen, laten we niet te snel iets doen of zeggen."quote:Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ten minste een reactie.
Ik bedoel ik heb Rutte nog niet gehoord uiteraard, en wrs als hij zou reageren dan komt-ie weer met zijn standaard neoconservatieve praatje...
Ik kan het niet geloven.....quote:Op zondag 20 februari 2011 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera: Hussein Sadeq Al Misurati, Libyan Diplomat in Beijing live on air: Muamar Gaddafi has left Libya & departed to Venezuela
4 minutes ago
Oh ok. Hmm ik weet niet meer wie het dan wel wasquote:Op zondag 20 februari 2011 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was ik niet hoor, ik zei alleen dat het mij niet zou verbazen als Ghadaffi al op Sardinië zit in de villa van Berlusconi.
Zoals wij het zelf hebben opgelost na de 80-jarige oorlog.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar hoe gaan ze het oplossen, dat is de (mondiale) vraag.
Ik ben niet eens benieuwd wat Rutte gaat zeggen. Idd, z'n standaard riedel.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ten minste een reactie.
Ik bedoel ik heb Rutte nog niet gehoord uiteraard, en wrs als hij zou reageren dan komt-ie weer met zijn standaard neoconservatieve praatje...
Ik zag het er niet aan af. en nogmaals wat zoudne ze daar moetenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh ok. Hmm ik weet niet meer wie het dan wel wasGeen zin meer om te gaan zoeken. Iemand gaf iig een link naar http://www.flightradar24.com/ en merkte op dat er veel naar libie gingen.
Nogmaals, daar kan je lang op wachten op zondag. Sowieso wordt er dan barweinig gemeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:21 schreef Breekfast het volgende:
Nederlandse nieuwssites melden nog niks.....
Een dooie boel, die journalisten hier.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nogmaals, daar kan je lang op wachten op zondag. Sowieso wordt er dan barweinig gemeld.
?quote:
Salon-journalistiek.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een dooie boel, die journalisten hier.
Bron kan niet worden gemeld.quote:
Hier gaat-ie goed.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef Janena het volgende:
AJE knalt er hier steeds uit, ben ik de enige?
Ik geloof dat dat die Twitter-dude is die halverwege de demonstraties in Egypte een volledig onbetrouwbare bron werd.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bron kan niet worden gemeld.
SultanAlQassemi 1. Iman, Al Jazeera anchor asked Hussein Sadeq Al Misurati: What is your source for Gaddafi's departure? A: "I can't disclose it at this time" 2 minutes ago via web
Doet het goed bij mij.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef Janena het volgende:
Zullen idd geen camera's bij zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ghadaffi zie ik echt niet zo snel vertrekken.
Op UPC kanaal 407 gewoon goed beeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef Janena het volgende:
Haha de verhalen worden steeds sterkerquote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geruchten van ruzie tussen de zoons van Ghadaffie? (AJE)
+ Venezuela + gevlucht ergens anders heen, we zullen het binnen nu en een half uur wel horen denk ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geruchten van ruzie tussen de zoons van Ghadaffie? *AJE)
Deze: Hussein Sadeq Al Misurati?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat die Twitter-dude is die halverwege de demonstraties in Egypte een volledig onbetrouwbare bron werd.
Ze schakelen regelmatig over.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:34 schreef bokaal het volgende:
Normale programmering nu @AJE: 'People and Power'. Over naar PressTV.
Nee die sultanpersoon.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze: Hussein Sadeq Al Misurati?
Iig worden 2 dingen gezegd op AJE, zonder dat dit kan worden bevestigd: Gadaffi is naar Venezuela gevlucht en er zijn vuurgevechten tussen de zonen van Gadaffi.
Geen livestream, wel YouTube filmpjes van dode mensen met veel bloed als je wilt? Ik werd er op een gegeven moment misselijk van.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:35 schreef vosss het volgende:
Ja hoi ik kom net binnenlopen hier en hoor dat het goed loos gaat daar.
Hebben we een livestream? Ik heb al bier en popcorn klaar staan hier
Press TV.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:35 schreef vosss het volgende:
Ja hoi ik kom net binnenlopen hier en hoor dat het goed loos gaat daar.
Hebben we een livestream? Ik heb al bier en popcorn klaar staan hier
quote:
Die herhaalt nu dingen die ik net op AJE hoorde.quote:
Hoe betrouwbaar is press tv?quote:
Thanks even kijkenquote:
Ahmadinejad en Chavez zijn vrienden. Als Kaddafi naar Caracas gaat dan zal Teheran wel op de hoogte zijn.quote:
Geen flauw idee, kijk er voor het eerst naarquote:
Dat idee had ik ook, maar een gerucht als breaking news brengen, maakt me aan het twijfelen.quote:
Op dit moment is niets en niemand betrouwbaar. De media-consument zal volwassen moeten worden en zelf na gaan denken.quote:
Brrrrr.1!!!!!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op dit moment is niets en niemand betrouwbaar. De media-consument zal volwassen moeten worden en zelf na gaan denken.
Voor een propaganda-zender zijn ze vast goed in wat ze doen .quote:Op zondag 20 februari 2011 23:40 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nummer 1 propaganda zender van Iran "erg goed" noemen.
Press TV is state-funded[11] and is a division of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB). -- wikipediaquote:
Ik ben er altijd wel voor te vinden om dictators hun paleis in de fik te steken.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:41 schreef Sloggi het volgende:
Ik geloof niets tot het in de krant staat.
Al Arabyia heeft de afgelopen weken nog geen 1 keer iets correct bericht.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:41 schreef Aloulou het volgende:
BREAKING – Alarabiya.net: Gaddafi is headed to Venezuela or Brazil on private jet
[i]Alarabiya news station is reporting in its live broadcast right now that a Gaddafi has left Libya on his private jet headed to either Brazil or Venezuela!i/i]
Duhquote:Op zondag 20 februari 2011 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Press TV is Iraans?? (gezien de .ir)??
PressTV is inderdaad vrij snel met het plaatsen van geruchten.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Al Arabyia heeft de afgelopen week nog geen 1 keer iets correct bericht.
Press tv brengt een gerucht wat ze zelf niet kunnen bevestigen als breaking news, dus lijkt me ook niet zo sterk.
Jij hebt iets tegen alles wat shia is.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:40 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nummer 1 propaganda zender van Iran "erg goed" noemen.
SA krijgt ook een revolutie, dus dat blijft verhuizen voor die dictators.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef tass het volgende:
Maarre, gaat Saudi Arabië al die dictators nou asiel verlenen straks? Dan word dat straks het gevaarlijkste land ter wereld met al die mafketels bij mekaar op een hoop...
Het is geen Egypte... Ook een van de redenen waarom er waarschijnlijk relatief weinig press-coverage is.quote:
Ja, doe daar eens wat aan!quote:
Nee, Ierland.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Press TV is Iraans?? (gezien de .ir)??
Op Al Jazeera heb ik ook alleen nog maar "daglicht"beelden gezien (maar ik heb er niet heel lang naar gekeken)quote:
Saudi Arabië komt als laatste aan de beurt denk ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef tass het volgende:
[..]
Ik ben er altijd wel voor te vinden om dictators hun paleis in de fik te steken.
Lekker vernederend iig!![]()
Maarre, gaat Saudi Arabië al die dictators nou asiel verlenen straks? Dan word dat straks het gevaarlijkste land ter wereld met al die mafketels bij mekaar op een hoop...
Ik kom net thuis uit Rotterdam. Ik vind het wel goed zo.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, doe daar eens wat aan!
Wil je niet zulke enge dingen zeggen zo vlak voor bedtijd?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op dit moment is niets en niemand betrouwbaar. De media-consument zal volwassen moeten worden en zelf na gaan denken.
Chavez, wat doe jequote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Gaddafi, Chavez seek a new definition of terrorism
quote:OK, Reuters just confirmed earlier tweets army special brigade joining the people & liberating Benghazi
Lol, Reuters is ook hopeloos traag.quote:
Lijkt me eerlijk gezegd erg sterk dat hij het land verlaat. De protesten in hoofdstad Tripoli zijn niet eens echt op gang gekomen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:44 schreef Dinaridar het volgende:
Zo, enkele uren de situatie in Libië niet gevolgd maar de ontwikkelingen gaan razendsnel zo te zien. Nu zelfs onbevestigde geruchten dat Ghadaffi gevlucht is. Persoonlijk achtte ik zijn regime ontastbaar; al 40 jaar in het zadel en genoeg geld achter de hand om de bevolking tevreden te houden.
Gast, waar haal jij je informatie vandaan?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:46 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd erg sterk dat hij het land verlaat. De protesten in hoofdstad Tripoli zijn niet eens echt op gang gekomen.
FOX NEWS, fair and balancedquote:Op zondag 20 februari 2011 23:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Gast, waar haal jij je informatie vandaan?
Ik ga pas slapen als Ghaddafie weg is.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:45 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Wil je niet zulke enge dingen zeggen zo vlak voor bedtijd?
Tripoli zijn pas sinds vandaag protesten ?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Libian state TV gok ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Soort van, maar al behoorlijk goed op gang gekomen hoor, vuurgevechten bij het huis van Gadhaffi, meerdere pleinen gevechten en demonstranten die gebouwen omsingelen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:47 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tripoli zijn pas sinds vandaag protesten ?
Je kan het gerust een revolutie noemen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:47 schreef remlof het volgende:
Het volgende deel mag wel een actuelere TT krijgen, dit zijn geen protesten meer, het is veel groter.
Het is een poging tot, pas als het gelukt is, kun je het zo noemen. Nu zijn het protesten/demonstraties/gevechten of rellen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kan het gerust een revolutie noemen.
Incidenten idd, van massale protesten zoals in Benghazi is nog geen sprake in Tripoli.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:48 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Soort van, maar al behoorlijk goed op gang gekomen hoor, vuurgevechten bij het huis van Gadhaffi, meerdere pleinen gevechten en demonstranten die gebouwen omsingelen.
Dat het niet goed op gang zou zijn gekomen, wat versta jij dan wel onder goed op gang gekomen?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Incidenten idd, van massale protesten zoals in Benghazi is nog geen sprake in Tripoli.
Wat klopte er dus niet aan mijn reactie?
Eens.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kan het gerust een revolutie noemen.
Gelukkig maar. Dat zou niet goed zijn voor zijn reputatie om die misdadiger te ontvangen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:50 schreef rakotto het volgende:
Chavez - AJA - Zegt dat Ghadafi niet naar Venezuela gaat.
Grote protesten zoals in Benghazi zei ik netquote:Op zondag 20 februari 2011 23:50 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat het niet goed op gang zou zijn gekomen, wat versta jij dan wel onder goed op gang gekomen?
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Valt me mee dat RTL niet begint met beelden van een troosteloos rijtje Nederlandse toeristen die gedwongen zijn om naar huis te vertrekken...
De protesten lijken niet kleiner, de hoeveelheid YouTube filmpjes en reactie van het leger wel. De rellen zijn minder, de protesten in mijn ogen niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Grote protesten zoals in Benghazi zei ik net
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:53 schreef AryaMehr het volgende:
Ik denk dat opstand beter op zijn plaat is.
Hoe bedoel jij dat de rellen minder zijn?? Bedoel je qua geweld of zo?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:51 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
De protesten lijken niet kleiner, de hoeveelheid YouTube filmpjes en reactie van het leger wel. De rellen zijn minder, de protesten in mijn ogen niet.
Mm, hij is te druk met staatszaken om nu een toespraak te houden op tv...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:54 schreef intellectuele_user het volgende:
Gaddafi's son seen killing protestors with security forces - PRESS TV
Tuurlijk, ik vergelijk het met Benghazi en niet met Caïro.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:54 schreef tass het volgende:
[..]
Hoe bedoel jij dat de rellen minder zijn?? Bedoel je qua geweld of zo?
En ja er is veel minder aanvoer van media, daardoor is er ook veel minder bekend, maar ik denk ook dat de protesten hier een stuk heviger zijn als in Egypte.
Pas je op met popcorn?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kom net thuis uit Rotterdam. Ik vind het wel goed zo.
Nouja dan gaan de nootjes terug de kast in
Vosss zit toch niet in een bioscoop?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Pas je op met popcorn?
Popcorn leidt tot moord in bioscoop
Saif el-Islam is de "goede" zoon.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, hij is te druk met staatszaken om nu een toespraak te houden op tv...
Dus we krijgen geen toespraak? Die zou zeker door de doodgeschoten broer gehouden worden?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:54 schreef intellectuele_user het volgende:
Gaddafi's son seen killing protestors with security forces - PRESS TV
Dat de hoofdstad nog relatief rustig is is zeker niet onbelangrijk. Helemaal met de wetenschap dat Tripoli en andere steden in West-Libie veel Ghadaffi-aanhangers hebben.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:51 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
De protesten lijken niet kleiner, de hoeveelheid YouTube filmpjes en reactie van het leger wel. De rellen zijn minder, de protesten in mijn ogen niet.
Bloedbad, slachtpartij....quote:Op zondag 20 februari 2011 23:53 schreef AryaMehr het volgende:
Ik denk dat opstand beter op zijn plaats is.
ROFLquote:Op zondag 20 februari 2011 23:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Benieuwd welke zoon.
Deze pimp?
[ afbeelding ]
Van?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |