Tja, dat is het risico als je je olie laat leveren door dictators.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, de olieprijs knalt dadelijk door het plafond.
Ik heb het alleen nog maar van Drifter_ gehoord, die ik best geloof hoor, daar niet vanquote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Westen wordt nu direct betrokken, ben benieuwd hoe men reageert en wanneer.
Ik denk dat er nu wel paar mensen in actie dienen te komen in de EU.
Behoorlijk: 23% UK, 14% Duitsland, hoe dat bij ons is weet ik niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Mr_Memory het volgende:
Is Libie zo een grote speler op de oliemarkt?
Ze hollen reeds achter de feiten aan. Tja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, Gadaffi hebben we niet echt gesteund natuurlijk...quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal ons leren voor het steunen van die dictators voor tientallen jaren.
Tja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, dat is het risico als je je olie laat leveren door dictators.
Stemming is al voldoende om dat zaak te laten exploderen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Behoorlijk: 23% UK, 14% Duitsland, hoe dat bij ons is weet ik niet.
Jawel, financieel behoorlijk en hij brabbelt nog steeds vrolijk in de VN, waar ze geen of minimale sancties hebben opgelegd de afgelopen jaren. Ook dat is steunen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Gadaffi hebben we niet echt gesteund natuurlijk...
Het Westen is zo hypocriet als een gladde aal.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal ons leren voor het steunen van die dictators voor tientallen jaren.
Wij zelf. De bevolking. We moeten van onze regeringen eisen dat ze zich netjes gedragen. Geen dictaturen steunen, geen oorlogen voeren in Irak en Afghanistan.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
En wij steken ons hoofd in het zand. We zeuren over hoofddoekjes en kijken naar Boer zoekt Hoer.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het Westen is zo hypocriet als een gladde aal.
Ja, ook zijn olie afnemen is ondersteunen. Maar iig werd hij niet zo gepamperd als Moebarak. Volgens mij onderhield het Westen jarenlang zelfs geen diplomatieke betrekkingen met Libïe... (vanaf Lockerbie, denk ik...)quote:Op zondag 20 februari 2011 22:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Jawel, financieel behoorlijk en hij brabbelt nog steeds vrolijk in de VN, waar ze geen of minimale sancties hebben opgelegd de afgelopen jaren. Ook dat is steunen.
En naar Op zoek naar Zorro, Jozef, Maria, Gordon, Bram, Rutte, ......quote:Op zondag 20 februari 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wij steken ons hoofd in het zand. We zeuren over hoofddoekjes en kijken naar Boer zoekt Hoer.
Gadhaffi spreekt regelmatig voor de VN waar Libië gewoon nog lid van is, dat zijn toch diplomatieke betrekkingen.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ook zijn olie afnemen is ondersteunen. Maar iig werd hij niet zo gepamperd als Moebarak. Volgens mij onderhield het Westen jarenlang zelfs geen diplomatieke betrekkingen met Libïe... (vanaf Lockerbie, denk ik...)
In het groot..... VN. Tja.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ook zijn olie afnemen is ondersteunen. Maar iig werd hij niet zo gepamperd als Moebarak. Volgens mij onderhield het Westen jarenlang zelfs geen diplomatieke betrekkingen met Libïe... (vanaf Lockerbie, denk ik...)
quote:Op zondag 20 februari 2011 22:56 schreef remlof het volgende:
De BBC heeft 'breaking news': Libya: Anti-Gaddafi protests spread to Tripoli
Lol dat is ook breaking news volgens ANP en verreweg het grootste deel van de Nederlandse media dus.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:56 schreef remlof het volgende:
De BBC heeft 'breaking news': Libya: Anti-Gaddafi protests spread to Tripoli
Idd maar is dat niet menselijk, zo lang het goed gaat zien we heel veel door de vingers.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wij steken ons hoofd in het zand. We zeuren over hoofddoekjes en kijken naar Boer zoekt Hoer.
Ja, okee, vooralsnog is dat binnen de Westerse democratieën een vrij idealistisch streven. Ik ben er ook van overtuigd dat in onze landen als het ware een nieuw burger élan tot uitdrukking gebracht zal worden oiv de nieuwe media, maar hoe zich dit gaat ontwikkelen tav wat jij hier bedoelt is nog onduidelijk wmb...quote:Op zondag 20 februari 2011 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij zelf. De bevolking. We moeten van onze regeringen eisen dat ze zich netjes gedragen. Geen dictaturen steunen, geen oorlogen voeren in Irak en Afghanistan.
We zijn zelf medeverantwoordelijk voor de gebeurtenissen in het MO.
Dat is de boodschap van de demonstranten, WikiLeaks en Anonymous.
Net of het Libische regime de afgelopen 40+ jaar alleen maar criminelen heeft vermoord.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:51 schreef yavanna het volgende:
cnnbrk CNN Breaking News
Libya's ambassador to Arab League resigns saying he can't be part of regime that kills innocent people http://on.cnn.com/ge2mrQ
Dat we zelf de straat op gaan om onze regeringen ter verantwoording te roepen voor hun misdaden in eigen land en daarbuiten.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, vooralsnog is dat binnen de Westerse democratieën een vrij idealistisch streven. Ik ben er ook van overtuigd dat in onze landen als het ware een nieuw burger élan tot uitdrukking gebracht zal worden oiv de nieuwe media, maar hoe zich dit gaat ontwikkelen tav wat jij hier bedoelt is nog onduidelijk wmb...
Ze lopen maar een dag achter.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol dat is ook breaking news volgens ANP en verreweg het grootste deel van de Nederlandse media dus.
Ja maar dat is na de Irak-oorlog veranderd toen Kaddafi vrijwillig zijn nucleaire programma opgaf. Toen werd Kaddafi weer gepamperd en mocht ie Frankrijk, Italië, UK, VS etc. bezoeken. Men vergat zijn misdaden.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moge de failwhale over zijn los beslissen.quote:
Mwaoh, misschien wel uiteindelijk tot meer directe democratie. Althans een grotere rolquote:Op zondag 20 februari 2011 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, vooralsnog is dat binnen de Westerse democratieën een vrij idealistisch streven. Ik ben er ook van overtuigd dat in onze landen als het ware een nieuw burger élan tot uitdrukking gebracht zal worden oiv de nieuwe media, maar hoe zich dit gaat ontwikkelen tav wat jij hier bedoelt is nog onduidelijk wmb...
Bilateraal bedoel ik. Volgens mij werd de status van de diplomatieke missies in Libië van westerse landen teruggebracht naar het laagste niveau.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:54 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Gadhaffi spreekt regelmatig voor de VN waar Libië gewoon nog lid van is, dat zijn toch diplomatieke betrekkingen.
Toch nog weinig.quote:Volgens al-Jazeera doen er ongeveer 3000 mensen mee aan de protesten
Een olieboycot? Hoe moet ik dat zien? Volgens mij treffen we daar alleen onszelf meequote:Op zondag 20 februari 2011 23:05 schreef raistlin6 het volgende:
Dit gooit iemand straks wel op de frontpage, maar voor hier alvast.
DEN HAAG (ANP) - De linkse oppositiepartijen PvdA, SP en GroenLinks willen dat de Europese Unie onmiddellijk actie onderneemt tegen Libië en het geweld in het land sterk veroordeelt.
SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel vindt dat de economische samenwerking opgeschort moet worden. GroenLinks-Kamerlid Arjan El Fassed wil dat minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) er met zijn Europese collega's voor zorgt dat de EU de onderhandelingen met Libië over samenwerking en het terugsturen van vluchtelingen staakt. ,,Wil Europa het vertrouwen winnen van burgers die de straat op gaan voor hun vrijheid, dan is zwijgen geen optie'', aldus El Fassed zondag.
PvdA-Kamerlid Frans Timmermans zegt geschokt te zijn door het geweld van het Libische regime tegen de eigen bevolking. Als het geweld niet meteen stopt pleit de PvdA voor sancties, zoals bijvoorbeeld een olieboycot, een reisverbod voor leden van het regime of bevriezing van tegoeden in het buitenland.
Change:quote:Shortly after seizing power, Gaddafi expelled foreign military forces from his country, forcing the US to shut down its Wheelus Air Force Base.
The Libyan leader quickly became a dabbler and financier in all sorts of radicalism, giving money, training and safe havens to a diverse array of revolutionaries including hard-line Palestinian revolutionary groups like George Habash's Popular Front for the Liberation of Palestine (PLFP) and the Abu Nidal faction.
Gaddafi provided support to Colombia's M-19 guerrillas, armed Chilean leftist groups, the Irish Republican Army, and a variety of African armed movements.
He offered a seaside villa to Sirhan Sirhan, the Palestinian-born assassin of US Senator Robert Kennedy, should he ever be paroled from his life sentence in a California prison.
He infuriated Arab leaders ranging from Yassir Arafat to Saudi Arabia's King Fahd, whom he once referred to as a pig.
In 1979, an angry mob burned down the US Embassy in Tripoli. Soon thereafter the US severed diplomatic ties and designated Libya a "state sponsor of terrorism" and enforced economic sanctions on the African state.
But within a few years, shooting and bombing replaced diplomatic slaps and name calling.
In 1981, two Libyan warplanes fired on US navy jets in the Gulf of Sidra, an area claimed as territorial waters by Libya. The Libyan planes were shot down.
The Libyan planes were shot down. Five years later, in a similar incident, the US claimed Libya targeted its aircraft patrolling the Gulf of Sidra. US naval forces sank two Libyan patrol boats and bombed a Libyan missile base.
In April 1986, a bomb exploded in the La Belle discotheque in West Berlin, killing three people including two US military personnel. Evidence of Libyan involvement was discovered and years later a Libyan diplomat was convicted of the killings.
Ronald Reagan, the then-US president, responded by ordering an air strike on Tripoli and Benghazi. One of the targets was Gaddafis residential compound. The Colonel escaped but his adopted 15-month-old daughter was killed.
http://english.aljazeera.net/focus/2009/09/2009913539250274.htmlquote:In 2004, The US and Libya resumed diplomatic relations, and the US dropped sanctions. In 2006 the US removed Libya from its list of 'state sponsors of terrorism'.
By 2008, Gaddafi had behaved himself so admirably in the eyes of the US that he was treated to a visit by Condoleezza Rice, the redoubtable US secretary of state .
The final touch came in July of this year when Gaddafi, swathed in multiple multicoloured patterned silk robes, shawls and an gold-embroidered red pillbox hat, shook hands with Barack Obama, the US president, at a multinational summit in Italy.
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Heel het MO dondert om.
Dit heeft modiaal extreme gevolgen. Alleen al om de olie.
Wordt nog gezellig.
WTF de VS heeft Ghadaffi's dochter gedood?quote:Ronald Reagan, the then-US president, responded by ordering an air strike on Tripoli and Benghazi. One of the targets was Gaddafis residential compound. The Colonel escaped but his adopted 15-month-old daughter was killed.
Te snel voor wie of wat? Die mensen worden al een tijdje onderdrukt hoor.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken.![]()
Echt dit gaat veel te snel...
Dit zijn we niet gewend. Er is gene tijd meer om te reageren. De diplomatie en politiek loopt geweldig achter de feiten aan.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken.![]()
Echt dit gaat veel te snel...
Wat ik me eigenlijk afvraag is wat er zal gebeuren als men in bijv. China wakker wordt agv de nieuwe media...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwaoh, misschien wel uiteindelijk tot meer directe democratie. Althans een grotere rol
Dat was ik niet hoor, ik zei alleen dat het mij niet zou verbazen als Ghadaffi al op Sardinië zit in de villa van Berlusconi.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens, Remlof. Jij sprak over die vliegtuigen maar je kan die vliegtuigjes ook aanklikken voor extra info op de kaart en het ziet er naar uit dat geen enkele zal landen in Libie. Ze vliegen allemaal verder door.
Met een F-117 dacht ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
WTF de VS heeft Ghadaffi's dochter gedood?
We moeten anders als die vliegtuigen in Libië? Journalisten worden echt niet toegelaten.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens, Remlof. Jij sprak over die vliegtuigen maar je kan die vliegtuigjes ook aanklikken voor extra info op de kaart en het ziet er naar uit dat geen enkele zal landen in Libie. Ze vliegen allemaal verder door.
Met F-111's denk ik: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Libyaquote:Op zondag 20 februari 2011 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een F-117 dacht ik.
Tuurlijk, maar hoe moet het verder, die landen zijn al zo lang onderdrukt, dat ze een democratie helemaal niet gewend zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Te snel voor wie of wat? Die mensen worden al een tijdje onderdrukt hoor.
Reken maar dat ze daar ook wakker worden....Als ze het al niet zijnquote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik me eigenlijk afvraag is wat er zal gebeuren als men in bijv. China wakker wordt agv de nieuwe media...
Dat kan ook, maar die F had ik toch maar mooi goed!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Met F-111's denk ik: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Libya
Dat moeten die mensen zelf oplossen, net zoals wij onze eigen problemen op moeten lossen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:14 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hoe moet het verder, die landen zijn al zo lang onderdrukt, dat ze een democratie helemaal niet gewend zijn.
Een land moet natuurlijk wel bestuurd worden.
Het is goed bedoeld, maar achterhaald, dit soort reacties...quote:Op zondag 20 februari 2011 23:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een olieboycot? Hoe moet ik dat zien? Volgens mij treffen we daar alleen onszelf mee
Ik noem het gerust achterlijk.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is goed bedoeld, maar achterhaald, dit soort reacties...
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemiquote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef rakotto het volgende:
AJA: telefonist -> Ghadaffi is naar Venezuela gevlucht naar Chavez. (Heeft hij van betrouwbare bronnen gehoord)
Libie is geen arm land: Het heeft 150 miljard euro plus
Als alles eerlijk verdeeld wordt/werd in Libie, heeft iedere inwoner per maand 25.000 dollar per maand aan inkomen.
Zou mij niet verbazen. Daar gaat ie eerder heen dan naar Berlusconiquote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef rakotto het volgende:
AJA: telefonist -> Ghadaffi is naar Venezuela gevlucht naar Chavez. (Heeft hij van betrouwbare bronnen gehoord)
Pracht land dus.quote:Libie is geen arm land: Het heeft 150 miljard euro plus
Als alles eerlijk verdeeld wordt/werd in Libie, heeft iedere inwoner per maand 25.000 dollar per maand aan inkomen.
Het is ten minste een reactie.quote:
Dat begrijp ik, maar hoe gaan ze het oplossen, dat is de (mondiale) vraag.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat moeten die mensen zelf oplossen, net zoals wij onze eigen problemen op moeten lossen.
Volgens mij had zijn zoon de laatste jaren kritiek op zijn vader geuit waardoor ie niet meer zo geliefd was bij Kaddafi.quote:
"Het zou vervelend zijn als de moslims aan de macht kwamen, laten we niet te snel iets doen of zeggen."quote:Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ten minste een reactie.
Ik bedoel ik heb Rutte nog niet gehoord uiteraard, en wrs als hij zou reageren dan komt-ie weer met zijn standaard neoconservatieve praatje...
Ik kan het niet geloven.....quote:Op zondag 20 februari 2011 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera: Hussein Sadeq Al Misurati, Libyan Diplomat in Beijing live on air: Muamar Gaddafi has left Libya & departed to Venezuela
4 minutes ago
Oh ok. Hmm ik weet niet meer wie het dan wel wasquote:Op zondag 20 februari 2011 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was ik niet hoor, ik zei alleen dat het mij niet zou verbazen als Ghadaffi al op Sardinië zit in de villa van Berlusconi.
Zoals wij het zelf hebben opgelost na de 80-jarige oorlog.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar hoe gaan ze het oplossen, dat is de (mondiale) vraag.
Ik ben niet eens benieuwd wat Rutte gaat zeggen. Idd, z'n standaard riedel.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ten minste een reactie.
Ik bedoel ik heb Rutte nog niet gehoord uiteraard, en wrs als hij zou reageren dan komt-ie weer met zijn standaard neoconservatieve praatje...
Ik zag het er niet aan af. en nogmaals wat zoudne ze daar moetenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh ok. Hmm ik weet niet meer wie het dan wel wasGeen zin meer om te gaan zoeken. Iemand gaf iig een link naar http://www.flightradar24.com/ en merkte op dat er veel naar libie gingen.
Nogmaals, daar kan je lang op wachten op zondag. Sowieso wordt er dan barweinig gemeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:21 schreef Breekfast het volgende:
Nederlandse nieuwssites melden nog niks.....
Een dooie boel, die journalisten hier.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nogmaals, daar kan je lang op wachten op zondag. Sowieso wordt er dan barweinig gemeld.
?quote:
Salon-journalistiek.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een dooie boel, die journalisten hier.
Bron kan niet worden gemeld.quote:
Hier gaat-ie goed.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef Janena het volgende:
AJE knalt er hier steeds uit, ben ik de enige?
Ik geloof dat dat die Twitter-dude is die halverwege de demonstraties in Egypte een volledig onbetrouwbare bron werd.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bron kan niet worden gemeld.
SultanAlQassemi 1. Iman, Al Jazeera anchor asked Hussein Sadeq Al Misurati: What is your source for Gaddafi's departure? A: "I can't disclose it at this time" 2 minutes ago via web
Doet het goed bij mij.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef Janena het volgende:
Zullen idd geen camera's bij zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ghadaffi zie ik echt niet zo snel vertrekken.
Op UPC kanaal 407 gewoon goed beeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:31 schreef Janena het volgende:
Haha de verhalen worden steeds sterkerquote:Op zondag 20 februari 2011 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geruchten van ruzie tussen de zoons van Ghadaffie? (AJE)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |