Een man naar mijn hartquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Schaap heeft trouwens als het goed is baby UGGS voor Senna gehaaldBen benieuwd. Ze waren daar een stuk goedkoper dan hier, zei hij. Hij schijnt een extra tas te moeten kopen om al het nieuwe spul mee naar huis te vervoeren
![]()
Niels, 's nachts moet je slapen!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 03:59 schreef Twinkly het volgende:
Owjee Asy, met gebalde vuistjes zelfs...
Wij zitten beneden, Niels eet een boterham met pindakaas (incl. korstjes!) en hij is mega vrolijkOwjee... hopelijk gaat hij nog slapen. Ik ben al vanaf 1 uur met hem bezig, telkens leek het alsof hij wel ging slapen. Tja, hij wilde mijn groententaart ook niet eten gisteravond, er zat prei door, dat kan natuurlijk niet!
Oh, dat is wel een idee om ook even bij de Kringloop te kijken als we nog tijd hebben. Niels heeft een maat 80 broekjes tekort.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:26 schreef Poppejans het volgende:
Niels, 's nachts moet je lekker slapen joh![]()
Gelukkig dat hij nog weer kon slapen. Hopelijk kan jij dan lekker even liggen als hij vanmiddag weer slaapt.
En uiteraard wel de schoenenvondst even showen! Ben erg benieuwd wat voor leuks hij nu weer krijgt, jij hebt altijd wel smaak
Wolf is 3 nachten zonder mokken in eigen bed gaan slapen's nachts dan wel weer wakker rond 3.00 en dan slaapt hij weer verder tussen ons in, dus dat is geen probleem.
Wij gaan lekker niksen vandaag, bijkomen van dagje shoppen Adam gister. Nog wel even naar de kringloop die vandaag open is (maar 2 dagen in de week) om kleertjes te kijken
Ik ben echt zwaar Emmaus (die achter die winkel wat nu helemaal geen tweedehands meer heeft) fan en graai er om de week wel even. Heb er zoveel leuks voor echt zeer weinig vandaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:29 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, dat is wel een idee om ook even bij de Kringloop te kijken als we nog tijd hebben. Niels heeft een maat 80 broekjes tekort.
Ik hoop dat ze nog leuke schoentjes hebben. In maat 22 is er al niet zoveel te koop, in de uitverkoop zal het wel helemaal lastig worden.
Maar 80 hiero! Vooral bovenkleding!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef freecell het volgende:
Ik heb een héleboel maat 80 kleertjes, Florian groeit uit de truitjes en ik heb gewoon teveel broekjes
Dus mocht iemand maat 80 of kleiner nodig hebben, brul even
Tja, we hebben volgend weekend geen tijd en mijn lief vind het leuk om mee te gaan. Als we te lang wachten is alles al weg. Maar onze stad is natuurlijk niet te vergelijken met Amsterdamquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
En dan ga je ook nog schoenen kopen, Twinkly!Hier zouden we die plannen als eerste opgeven en in bed of op de bank crashen. (Mijn lief probeert nu bij te slapen omdat hij slecht geslapen heeft. Daar zijn de kinderen overigens niet debet aan. Suf is dat eigenlijk)
Wij zijn gewoon lui.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:09 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Tja, we hebben volgend weekend geen tijd en mijn lief vindt het leuk om mee te gaan. Als we te lang wachten is alles al weg. Maar onze stad is natuurlijk niet te vergelijken met Amsterdam![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds kort kun je hier op zondagmiddag wel boodschappen doen bij een aantal supermarkten, heerlijk!
Niels slaapt nog steeds niet![]()
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
quote:
Herkenbaar! Ik weet al dat het ''te laat'' is als hij al rechtop is gaan staan in bed.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Gister viel Ivan ook weer slecht in slaap en ik wist niet hoe snel ik zijn kamer in en uit moest gaan om hem zijn speen te geven. Iets te lang blijven plakken en hij gaat in bed staan en dan is het bekeken.![]()
echt ochtendkinders...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:48 schreef Incantrix het volgende:
Vicky![]()
Ik verbaas me vaak over hoeveel Tess al wel níet kan zeggen en hoeveel ze al wel níet duidelijk kan maken, maar dan is dit dus de keerzijde.. En ja, onze kinders zijn echt van het ochtendgilde he?
Misschien dat de schoentjes allemaal al verkocht zijn. Ze hadden nog wel veel meisjesschoenen, vooral laarsjes.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:10 schreef miss_sly het volgende:
twinkly, maat 22 is toch een hele normale maat? Ik zou verwachten dat er heel veel in te vinden is!
Nou Mette heeft daar geen woorden voor nodigquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:11 schreef Aoraki het volgende:
MAMMA, ZELUF DOEHOEN.....
soms is het wel lekker dat Thomas nog niet praat
Feestje was gezellig!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:19 schreef Asyniur het volgende:
Zo, feestje weer voorbij. Kind ligt total loss in bed. Papa en mama hangen total loss op de bank.
Ik ga het morgen proberen, Asy, thnx voor de tipquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:19 schreef Asyniur het volgende:
Zo, feestje weer voorbij. Kind ligt total loss in bed. Papa en mama hangen total loss op de bank.
Inc, wil Stef niet 's ochtends nog wat spelen in bed? Dat je hem zeg maar iets in zijn bed geeft (evt een papfles en dan iets om te spelen?) zodat hij zichzelf nog even bezig houdt?
Ik ga even kijken of ik filmpjes van de camera getrokken krijg van onze driftkikker...
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:31 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Feestje was gezellig!Tirza ligt ook helemaal voor pampus! Ze was blij dat Thomas nog wat chipjes voor haar had laten staan!
![]()
Asy, moet papa niet met de Duplo spelen?!
Ai *rubber hamer aangeeft*quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Nee hoor, Senna zit hier zo lief te spelen als ze de hele dag nog niet gedaan heeft
En hoesten hoeft ze nu ook niet meer, in bed wel.
Ik ben me aan het beraden op de volgende stappen
Lieve Inca, laat je echt niet van de wijs brengen hoor door wat anderen zeggen over hoelang hun kindje wel niet slaapt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:40 schreef Incantrix het volgende:
Jah, ergens weet ik dan ook wel dat je het bioritme van je kind niet kunt beïnvloeden, maar toevallig hebben er afgelopen week twee verschillende mensen tegen ons zitten klagen: de ene omdat haar zoon bij haar 'al' omhalf 8 wakker werd terwijl hij op de vaste dag van haar man altijd tot 10 sliep, daarna een vriend met een al wat ouder zoontje die nu ook elke ochtend om half zeven al aan het bed van zijn ouders stond 'wat natuurlijk ook vééls te vroeg is, maar wat gelukkig vast snel weer over was'.. Dan wordt Stef diezelfde week een paar keer al om 5 uu, half 6 zo wakker en ben ik de rest van de dag oorlog aan het voeren om er 10 minuten slaapjestijd totaal uit te persen en dan vraag ik het me echt afOverigens waren zowel lief als ik vroeger ook knettervroeg wakker enzo, dus het is vast onze straf
Gedaan!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:05 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, ken je dit topic nog?
Kom eens vertellen? En Huup ook, als het ff kan?
Dat is het dus ook vaak bij Stef. Dan haal je hem al met wallen uit zijn bedje, maar hij is dan zó wakker dat slapen gewoon niet meer lukt. En dan dus wel de hele ochtend chagrijnig zijn ja.. Hij slaapt meestal wél uit als hij 's-nachts langer dan een uur achter elkaar wakker is geweest, dus ook dat is herkenbaar jahquote:Op zondag 20 februari 2011 09:35 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat fijn incantrix![]()
Finn is de laatste weken veel vroeger wakker dan daarvoor, het eerste wat hij dan ook zegt is dat hij moe is en wil slapen, maar dat lukt hem dan niet meer en dan is hij vaak de hele ochtend ongezellig. Maar ja doorslapen gaat nu dan wel weer beter en we kunnen natuurlijk niet alles hebben he
Over 14 jaar moeten we ze uit bed rammen!quote:Op zondag 20 februari 2011 09:38 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is het dus ook vaak bij Stef. Dan haal je hem al met wallen uit zijn bedje, maar hij is dan zó wakker dat slapen gewoon niet meer lukt. En dan dus wel de hele ochtend chagrijnig zijn ja.. Hij slaapt meestal wél uit als hij 's-nachts langer dan een uur achter elkaar wakker is geweest, dus ook dat is herkenbaar jah
Nouja, wie weet, ooit, ontdekken die mannetjes van ons de geneugten van exorbitante hoeveelheden tijd in bed doorbrengen nog wel eens
En ik doe zelf ook nog even een, dit is echt een verschil van dag en nacht met gisteren..
Doe je nog steeds de vitamine D druppels met anijssmaak?quote:Op zondag 20 februari 2011 16:57 schreef miss_sly het volgende:
simmu en ravi welkom en gefeliciteerd!
twinkly, jij kwam met de tip van bisolvon tegen dat hoesten. Hoe geef jij dat? Ik had het zelf al geproefd (goor) en toen toch maar aan Senna gegeven met een bekertje drinken ernaast, maar Senna deed dus letterlijk
![]()
Geen goed idee dus. Kun je het ergens doorheen geven ofzo?
Hij at zomaar alle chippies op!quote:Op zondag 20 februari 2011 17:12 schreef Ca.ra het volgende:
En ik hoop dat het ok is Elmo, Thomas en Tirza aan de chippies op het feestje van Harry:
[ afbeelding ]
Op het schermpje van de telefoon zag het er beter uit, in het groot blijkt het toch wat bewogen. Maargoed.
Whaha, dat doet Daan ook. Maar echt álles (boekjes, viltjes, autotjes) wordt tegen zijn oor gehouden, hij is niet zo kritisch dat het op een telefoon moet lijken hahaha.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:46 schreef Poppejans het volgende:
Wolf ''belt''sinds een paar dagen.Alle dingen die een beetje de vorm van een hoorn kunnen zijn (afstandsbediening,brillenkoker e.d) zet hij aan zn oor en zegt dan ''jajajaja'' en brabbelen en lachen erbij
aah zo schattig!quote:Op zondag 20 februari 2011 19:53 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Whaha, dat doet Daan ook. Maar echt álles (boekjes, viltjes, autotjes) wordt tegen zijn oor gehouden, hij is niet zo kritisch dat het op een telefoon moet lijken hahaha.
Lol, hier dus blijkbaar wel een rookworst fan.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Het verbaast me wel vaker wat kinderen wel en niet lusten. Bij Ivan gaan potjes er met groot gemak naar binnen. Vandaag gaf ik hem een stukje rookworst en daar moest hij niets van hebben. Ach ja, dat is toch niet bepaald gezond.
Hier is het tegenovergestelde het geval: we hebben altijd een potje in huis terwijl we Ivan eigenlijk nooit eten uit een potje geven. Ik heb zo'n soort idee dat we voor noodgevallen potjes in huis moeten hebben voor Ivan. Dat slaat nergens op, want in geval van nood kan hij ook best een boterham eten met een gebakken ei of zo.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:12 schreef oeke het volgende:
We hebben nog nooit een potje gekocht, ik weet het niet, maar het staat me zo tegen. Gewoon *ril*.
Slaat nergens op eigenlijk.
quote:Op zondag 20 februari 2011 21:02 schreef wickie het volgende:
Ohja sorry Groof ik vergeet te jompelen voor R. maar wat geweldig van 'm zeg, ook geweldige timing
Nou ja, vind ik wel!! Ik vond dat echt heel speciaal toen Mette dat deed, ik heb zelfs stiekem een traantje gelatenquote:Op zondag 20 februari 2011 21:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Zo interessant is het het nou ook weer niet hoor.
![]()
Ik haal voor Dyon altijd iets eerder het eten uit de pan (in de keuken al), voor Kyllian doe ik het na Dyon z'n eten en als laatst voor onszelfquote:Op zondag 20 februari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het ook zo vermoeiend om warme dingen te geven omdat het zolang duurt voor ze afgekoeld zijn tot een acceptabele temperatuur. 's Avonds bij het eten levert dat wel momenten van frustratie op voor Ivan omdat hij moet wachten. En ik maar blazen. Hebben jullie dat niet?
Soms zijn dingen zo simpel.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bij thee gooi ik gewoon koud water tot het goed is.
Daar zou ik alles voor doen. Een man die kookt!quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat durf ik hier nog niet aan, om hem van onze borden te laten eten. Wel heb ik al langer in m'n hoofd dat we grotere borden voor hem moeten kopen.
Het eten eerder apart zetten is geen optie want m'n lief kookt altijd en daar mag ik me niet mee bemoeien.
Wil je dat niet zeggen? Mijn vriend leest mee.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Daar zou ik alles voor doen. Een man die kookt!
Die moeten dan wel heel sterk zijn. Wij hebben een dressoir met deurtjes met magneetsluitingen en die krijgt Ivan probleemloos open.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn neef die vandaag op visite was had het over magnetische sloten voor de (keuken)kastjes, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind verschillende soorten online, enig idee welke goed werken?
Oh echt ja? Hoi vriend van Claudiaquote:Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wil je dat niet zeggen? Mijn vriend leest mee.
Dan moeten we maar eens een stenen bord proberen, hier gaat z'n plactic bord bijna altijd wel naar de grondquote:Op zondag 20 februari 2011 21:52 schreef Aoraki het volgende:
mmm, als ik zo teruglees lijken onze borden fancy, maar het zijn gewoon van die witte van de blokker a 1 euro p/st. Dus als er daar een van zou sneuvelen kan ik daar niet zo mee zitten. Maar hij komt eigenlijk nooit aan het bord zelf, alleen aan zijn eten. Terwijl hij zijn eigen bordjes steeds ondersteboven gooide.
Oh nee waar hij het over had waren een soort slotjes die de deur (met een haakje) dicht houden, tenzij je het magneet'sleuteltje' ervoor houdt, dan klikken ze open. Zoiets bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die moeten dan wel heel sterk zijn. Wij hebben een dressoir met deurtjes met magneetsluitingen en die krijgt Ivan probleemloos open.
Ehm, wat doe jij dan?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Zit wat in, Aoraki! Misschien gaan we het gewoon eens proberen. Goeie tip in ieder geval!
En dames, wat ik wil horen is: "Hij heeft maar mazzel met een vrouw als jij! Daar zou ik ook wel elke dag voor willen koken."
Wij hebben deze: http://www.jippie.nl/contents/nl/d424.htmlquote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn neef die vandaag op visite was had het over magnetische sloten voor de (keuken)kastjes, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind verschillende soorten online, enig idee welke goed werken?
Eigenlijk moeten alle mannen hier maar meelezen, want zoals jouw man het doet hoort het gewoon!quote:Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
En dames, wat ik wil horen is: "Hij heeft maar mazzel met een vrouw als jij! Daar zou ik ook wel elke dag voor willen koken."
Haha ik weet het niet zeker hoor, hij kwam vroeger veel meer op Fok. Ik ga het hm ook niet vragen want dan ontkent hij tochquote:Op zondag 20 februari 2011 22:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nog één. Hoi man van Meimel. En ik maar denken dat mannen wel wat beters te doen hebben dan lezen op fok.
Thee drinken, chocola eten.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ehm, wat doe jij dan?.
quote:Op zondag 20 februari 2011 22:05 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ikz et de borden van de dames vaak even op het balkon. Gaat retesnel nu met dit weer![]()
Wij hadden een bord waar je warm water in kon doen zodat het eten warm bleef tijdens het eten. Je kan er natuurlijk ook koud water indoenquote:Op zondag 20 februari 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik zit eraan te denken om mee te doen aan 'Het beste idee van Nederland' met een apparaat dat maaltijden versneld afkoelt. Een soort omgekeerde flessenwarmer.
oh waarom niet?quote:Op zondag 20 februari 2011 22:09 schreef Meimeltje het volgende:
Ik heb altijd geleerd geen warm eten in de koelkast af te laten koelen, maar op het balkon is natuurlijk wel een goed ideeAls je die tenminste hebt
Naja tuin kan natuurlijk ook.
Dan warmt je koelkast opquote:Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef innepin het volgende:
[..]
oh waarom niet?Ik zet het er echt maar 10 seconden in hoor. Maar toch, waarom?
Dat dus en is voor het andere eten niet goed, maar ook ik heb het weleens gedaan hoor..quote:Op zondag 20 februari 2011 22:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dan warmt je koelkast op
Maar ik doe het ook wel eens![]()
Uhm degene die jullie keuken heeft 'ontworpen'quote:Op zondag 20 februari 2011 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Een oven/magnetron op kindhoogte, welk genie is ooit met dat idee op de proppen gekomen?
Hier zijn ze ook niet zichtbaar vanuit het zitgedeelte. Denk dat het wel scheelt dat we van die ingefreesde grepen hebben en dat z'n broer het eigenlijk ook nooit doetquote:Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hebben het nee-zeggen nu een paar maanden geprobeerd maar het schiet echt niet op. Het helpt ook niet dat de keukenkastjes vanuit de woonkamer niet zichtbaar zijn en Thomas weet héél goed hoe hij papa en mama snel van de bank kan krijgen.
Wat een gezelligheid bij julie thuis met drie mannen zo.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:17 schreef Meimeltje het volgende:
Even een filmpje waarop ook te zien is dat Dyon de servieskast open wil trekken, maar hij luistert dus meestal welAlleen heeft hij nu ook de speelgoedkast en la ontdekt, dus alles wordt eruit gehaald.
Ze heeft vandaag een tok op d'r hoofd gekregen met een stuk speelgoed.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Haha, ja Kyllian liep of net tegen hm aan of er vlak langsMaar Dyon is ondertussen wel wat gewend
Denk dat jouw Lena ook wel wat over zich heen gaat krijgen, alhoewel Ivan natuurlijk wel een hele lieve grote broer is!
Auwww, maar nog niet met opzet?quote:Op zondag 20 februari 2011 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze heeft vandaag een tok op d'r hoofd gekregen met een stuk speelgoed.
Ivan is echt nog te jong om te beseffen wat hij doet. Dat wil zeggen, hij is wat onbesuisd en hij had helemaal niet de intentie om Lena pijn te doen. Hij wilde haar gewoon even iets laten zien.quote:
Ja hij is natuurlijk ook nog jong, maar toch leert hij door zo'n reactie van jou misschien wel dat dat niet kan. Op de gang zetten zou misschien te ver gaanquote:Op zondag 20 februari 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is echt nog te jong om te beseffen wat hij doet. Dat wil zeggen, hij is wat onbesuisd en hij had helemaal niet de intentie om Lena pijn te doen. Hij wilde haar gewoon even iets laten zien.Wij schrokken en daar schrok hij weer ontzettend van. Hij ging gelukkig nog net niet heel hard brullen, want ik voelde me al meteen schuldig om mijn heftige reactie. Ik had zelf gewoon beter op moeten letten.
Ik geef Harry rooibosthee (origineel maar ook met smaakjes), sterremuntthee maar ook de fruitwelness (ofzoiets). Eigenlijk alle kruidenthee zonder theïne.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet thee nog steeds eens proberen bij Ivan, maar ik wil eerst even uitzoeken of dat wel zo goed is. (Oeke, dat weet jij vast wel?)
Ow en ik maak eerst gewoon thee en dan gooi ik er dezelfde hoeveelheid aan koud water bij. Dan is het bijna altijd op drinktemperatuur.
Ik vind het ook zo vermoeiend om warme dingen te geven omdat het zolang duurt voor ze afgekoeld zijn tot een acceptabele temperatuur. 's Avonds bij het eten levert dat wel momenten van frustratie op voor Ivan omdat hij moet wachten. En ik maar blazen. Hebben jullie dat niet?
Ja, dat is ook zoquote:Op maandag 21 februari 2011 10:33 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oh wat een nacht Twinkly! Kan je nog wat bijslapen vandaag?
Ik zag het ook in de bijsluiter staan inderdaad, maar dan vraag ik me af of het na zp'n lange periode vanzelf over aan het gaan is of dat de bisolvon werkt. Maar na 4 dagen met veel moeite een paar druppels geven die nog niet lijken te werken vond ik wel genoeg
quote:Op maandag 21 februari 2011 12:58 schreef Ssserpente het volgende:
Jemig, Twink, wat een nacht. Wat zul je gebroken zijn. Merk je nu aan Niels nog steeds niets? Ik wil je niet ontmoedigen, hoor.![]()
Ah mooi, wij hebben een dichte cabine. Nou ja, cabine, een muurtje met een glazen deur.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:58 schreef Ssserpente het volgende:
Karin, die easydrain an sich bevalt prima. Maar het glazen scherm is aan een kant open (door dat gat' maakte ik de foto) en daar spettert best nog wel wat water doorheen. En dat loopt vervolgens het bochtje om waardoor we na het douchen de boel nog best flink droog moeten trekken. Al sik opnieuw had mogen kiezen, was ik ws daardoor toch voor een dichte cabine gegaan.
quote:Op maandag 21 februari 2011 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Het broekje is ook van Meike geweest? Dat dacht ik al, wist het niet zeker. Wat leuk, ene echt foktuinbroekje dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |