abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92987990
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 115

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92988003
Dus, hier verder :)
pi_92988499
Ik moet het andere topic nog lezen....

Mijn manneke heeft vandaag de vloer van iets te dichtbij bekeken. Hij was nogal moe (slaapje te ver ingekort) en is gestruikeld en echt plat op zijn neus gevallen. Bloedneus en brullen. En dus lag ie te slapen toen ik thuiskwam, wat erg raar en stil was. Maar daarna had ie ook nergens meer last van en hebben we em nog een keertje of tig van de tafel moeten vissen.
Maar wat ik me afvroeg, hij lijkt nogal makkelijk een bloedneus te krijgen als ie valt of zich stoot...komt het iemand bekend voor? Of is het gewoon een normale verwonding?

En mijn man kwam er vandaag ook achter dat ie heel goed kan aangeven wat er is. Hij liep op zijn vingers te kauwen en te kwijlen (wat wil je ook met 4 bulten in je mond) en wees naar het schapje waar de bellenblaas staat, maar ook de dentinox. Dus mijn man geeft em de bellenblaas. Nee, was het antwoord en maar weer wijzen. Toen pas zag mijn man dus het potje dentinox, pakt het op en vraagt em of ie dat wil: helemaal blij en ja ja! Hij had dus gewoon pijn en had door dat die dentinox het minder maakt....Echt...ik kan er met mijn verstand gewoon niet meer bij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92988535
Ik baal daar ook altijd zo van als er geluiden van buiten zijn waarvan ik bang ben dat Ivan er wakker door wordt. Gek genoeg sliep hij met Oud & Nieuw overal doorheen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92988753
Senna slaapt ook altijd door de sirenes heen, hoor, dat is ze wel gewend. We zitten op de aanrijroute van de brandweer. Maar als ze net bezig is in slaap te vallen, kan het wel erg storend werken.

Schaap heeft trouwens als het goed is baby UGGS voor Senna gehaald :D Ben benieuwd. Ze waren daar een stuk goedkoper dan hier, zei hij. Hij schijnt een extra tas te moeten kopen om al het nieuwe spul mee naar huis te vervoeren :o :D
pi_92988874
mef, volgens mij kan een bloedneus een hele gewone verwonding zijn. De een heeft het sneller dan de ander. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een bloedneus gehad.
En wat issie slim, Driekus O+ Goed he!
pi_92989365
Als een bloedneus vanzelf weer stopt kan het volgens mij niet heel veel kwaad, maar het is wel vervelend.

Baby UGGS O+

Jaël leek vanavond voor het eerst helemaal door te hebben dat mijn buik niet baby heet maar dat er een baby inzit. Ging ook opeens mijn buik bloot maken en kusjes gevenn en zei daarbij zusje O+ . Boven wilde ze persee de babykamer in hier loopt ze normaal gewoon voorbij, ging naar de wandelwagenbak wijzen die daar staat en zei baby O+ en daarna naar het bedje, dus ik vroeg of ze erin wilde en ze zei overtuigd ja, maar toen ze lag keek ze verschrikt en wilde er snel weer uit en ging toen naar haar eigen kamer, Echt zo knap dat die muntjes opeens lijken te vallen, we vertellen haar wel dat er een baby in mijn buik zit en dat ze een zusje krijgt, maar ze ontbloot ook haar eigen buik en roept baby ;) Dus dit was opeens heel anders allemaal, ik denk dat ze er klaar voor is! (Nou dat ben ik ook dus als die kleine dat ook is dan mag ze wel gaan opschieten :P )
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92990572
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Schaap heeft trouwens als het goed is baby UGGS voor Senna gehaald :D Ben benieuwd. Ze waren daar een stuk goedkoper dan hier, zei hij. Hij schijnt een extra tas te moeten kopen om al het nieuwe spul mee naar huis te vervoeren :o :D
Een man naar mijn hart O+
Wat leuk dat hij spulletjes voor haar koopt! Doet die van mij nou letterlijk nooit.
Ja, die laat enge bandshirts (in kindermaat) zien van bands die hij zelf leuk vindt :')
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92991278
Oeh Sly, da's dubbel leuk, heb je straks je vent weer terug én een zak vol met liefdevol uitgekozen Sennakleertjes! O+

Haha Poppejans, jammer dat die shirts er dan ook altijd in babymaatjes zijn he? ;)

D is laatst nog wezen shoppen voor Willow, met Willow. Het gebeurt niet vaak en wat hij koopt is niet altijd mijn smaak, maar ik vind het wel erg leuk dat ie er mee bezig is. Hij kleedt haar ook vaak genoeg aan (sowieso als ik moet werken) en ik heb nog geen wanstaltige combinaties meegemaakt. Hij vindt het echt wel leuk om haar leuk aan te kleden O+

Jaël, wat knap, en wat ontroerend! O+

Willow heeft een rapport gekregen van het kinderdagverblijf _O- Of nou ja, als voorbereiding op het tienminutengesprek (wat ik an sich al hilarisch en tof vind, maar dat terzijde) is er een standaardlijst ingevuld met wat commentaar erbij, zo leuk om te lezen. Dingen als "Willow is een opgewekt kind, ze heeft duidelijk veel plezier op de groep. Ze geniet van alles wat er om haar heen gebeurt en wat ze zelf doet. Tijdens haar spel kletst ze hele verhalen en zoekt ze de gezelligheid van andere kinderen op." Niks wat ik nog niet wist, maar toch leuk om te lezen <3

Ik ga naar bed, volgens mij gaan we een rampzalige nacht tegemoet -O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_92991739
innepin en Miss, hopelijk gaat jullie nacht mee vallen. Succes!!!!
Octo zo snel drogen ze nu ook niet meer uit, zeker als ze vanochtend nog niet ziek was. Als ze ors wil, ga dat dan geven en anders gewoon water. Driekus ging ook pas weer drinken toen het er ook niet meer uitkwam, waarschijnlijk was ie toen pas niet misselijk meer. En toen waren we ook drie uur verder. Sterkte!
pi_92992171
Ik hoop dat het toch een goede nacht word innepin. En toch leuk om van een ander te lezen hoe ze jou kind zien en dan helemaal goed als dat overeenkomt toch!! :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:10:03 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92992617
Finn! Wat doe je joh! :o

Slimme Driekus O+

Sjago Mette die zelf zegt te willen gaan slapen ^O^

Willow heeft een goed rapport! *O* Succes vannacht innepin :*

Schaap komt bijna thuis! *O*

Ow en hier is Harry het voorbeeld van Driekus aan het volgen. Hij stond vandaag op zijn 'koekjespot' om uit de box te klauteren maar ook probeerde hij in de kinderstoel te klimmen. Filmpjes moet ik alleen nog knippen en plakken maar dat wordt iets voor zondag...
en ons kind is zich aan het ontwikkelen tot een driftbakkie. Hij kan echt soms vreselijk gillen/krijsen met zo'n gebalde vuistjes :X
pi_92995286
Gaaf Miss! Het klinkt als een heel betrokken papa, jouw schaap!

Sneu hè mefke, als ze zo vallen...Lars heeft het ook al een aantal keer gehad.

Innepin, succes voor de nacht, wat leuk, dat rapportje! Ze doet het dus maar goed, je meissie!
Fijn om te lezen is dat dan.

Marlinde, wat vervelend. Wat in mij opkwam is een favoriet knuffel Oid meenemen, maar daar was je zelf ook vast al wel opgekomen denk ik.

Ik was vandaag voor het eerst sinds tijden blij dat kleine vriend in bed lag, men wat een handenbindertje.
Ik voelde me vandaag net de politie.
Ik vraag me soms ook af hoe ik ermee aan moet, vooral dat geklim van hem. Constant klimt hij bovenop zijn kinderstoel. En het lijkt erop dat hij gewoon aandacht zoekt, want dan kijkt hij me aan, klimt erop, en gaat zwaaien. Als ik zeg dat hij eraf moet gaan lacht ie zich rot. Haal ik hem eraf dan klimt hij er meteen weer af, al lachend.
En zo gaat het met heel veel dingen, kattenkwaad uithalen, puur om een reactie van mij uit te lokken.
Maar als ik niet reageer krijgen we , of ongelukken, of spullen kapot.....het is zo'n schatje, maar soms.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93002632
Herkenbaar Karin :)

Owjee Asy, met gebalde vuistjes zelfs... :D

Goshie, Driekus :*

Wat leuk Miss_Sly dat hij spulletjes voor Senna heeft gekocht O+!

MamaPurk wat grappig dat die klik er ineens was. Wat klinkt dat groot! Ik verbaas me echt over wat kinderen van haar leeftijd al snappen.

Wij zitten beneden, Niels eet een boterham met pindakaas (incl. korstjes!) en hij is mega vrolijk :X Owjee... hopelijk gaat hij nog slapen. Ik ben al vanaf 1 uur met hem bezig, telkens leek het alsof hij wel ging slapen. Tja, hij wilde mijn groententaart ook niet eten gisteravond, er zat prei door, dat kan natuurlijk niet!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 19 februari 2011 @ 07:23:05 #15
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93003050
Claudia: Het is nu al een aantal weken zo. In het begin bleef ik er heel rustig onder, maar nu kunnen we geen moment met Tessa weg zonder dat ze zo tekeer gaat en dat vind ik zo jammer.
Ik probeer zoveel mogelijk uit te leggen/vertellen aan Tessa, maar als ik haar als optil en richting kinderwagen loop, begint het drama al.
Dragen zou ik heel graag willen, maar ik heb al heel vaak pijn in mn rug helaas.

Twinkly: Ik kan inderdaad binnenkort wel weer de fietsen gaan ophalen en dan lekker met de fiets naar de winkels en dan inderdaad in het winkelwagentje! Dat vond ze altijd wel erg leuk. Goede tip! :)

Miss: Tessa kan nog niet zelf stappen, ja rondjes om de tafel en heel waggelend aan beide vingers :P

Octo: De riempjes heb ik er gisteren voordat we weggingen afgehaald. We gebruiken het speentje echt alleen maar in bed, zou dat liever niet op straat ed willen gebruiken :@ Ze is gek op rozijntjes, die neem ik ook altijd mee, maar als ze boos is wilt ze ook die niet.
Beterschap met je kleine meid! Hoe is de nacht gegaan?

Karin: Ook dat hebben we gedaan en speelgoed met geluid en steeds wat anders meenemen..

Tessa is wel een enorm temperamentvol meisje en dat is helemaal niet erg hoor, maar ik baal er wel enorm van dat we niet lekker als gezin een stukje kunnen wandelen of boodschappen kunnen doen. :{
Ze gaat vandaag naar mijn ouders toe en blijft er ook logeren, kunnen lief en ik lekker uit-eten en weer even de batterij opladen. Kunnen we er na zondag weer met frisse moed tegenaan :)

Bedankt voor jullie reacties!! :* O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:41:05 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93003282
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 03:59 schreef Twinkly het volgende:
Owjee Asy, met gebalde vuistjes zelfs... :D

Wij zitten beneden, Niels eet een boterham met pindakaas (incl. korstjes!) en hij is mega vrolijk :X Owjee... hopelijk gaat hij nog slapen. Ik ben al vanaf 1 uur met hem bezig, telkens leek het alsof hij wel ging slapen. Tja, hij wilde mijn groententaart ook niet eten gisteravond, er zat prei door, dat kan natuurlijk niet!
Niels, 's nachts moet je slapen!

Ja, echt! Ca.ra zei nog: en dan zeggen ze van Thomas dat hij temperamentvol is :S
pi_93003338
Ter plekke verdwijnen was inderdaad heel fijn geweest huup!

Tot overmaat van ramp heeft hij ok nog zijn hoofd gestoten tegen het winkelkarretje tijdens zijn uitbarsting, dat is nu een flinke bult en blauwe plek, maar ik zag ook toen ik hem gister ging verschonen dat zijn schenen en knieen helemaal blauw zijn van het schoppen.

Aysinur ook al zo'n lekker driftkikkertje!

Lars aan het uitdagen, moeilijk is dat he Karin! Ik vind dat ook altijd van die lastige situaties en probeer hem dan altijd maar af te leiden.

Willow een goed rapport! *O* Wat leuk zeg!!

Oh Marlinde wat lastig, wat hier wel eens hielp was voordat we weggingen vragen of hij een koekje/stukje fruit/ cracker of wat dan ook wilde, bij een instemmend antwoord (dat is hier dan altijd) het pakken en laten zien, maar wel vertellen dat hij dan eerst in de wagen moet zitten omdat het anders op de grond valt. Dan met nog het eten in zicht hem in de wagen zetten en direct geven, beetje chantage, maar ja je moet wat he :+

Twinkly nog geslapen?

Uggs voor Senna *O* Stoer zeg!
pi_93003509
twinkly :* heb je nog wel wat geslapen? Wat vresleijk vermoeiend, dit.

Wat ontzettend lief en knap van Jael, MamaPurk!

Een goed rapport voor Willow *O* haha, had je nooit gedacht te kunnen zeggen van je dochter van anderhalf, toch? :D

Eihm, die tas is niet alleen voor spulletjes voor Senna, hoor. Geen idee wat hij allemaal gekocht heeft, iig dus Uggs als het goed is, maar ook schoenen voor zichzelf en wat kleding. In ieder geval heeft hij wel goed geshopt daar :D
pi_93003674
Jeetje, Thomas helemaal bont en blauw door zijn driftbui :o

Miss Sly, ging Senna nog wel goed slapen ondanks de sirenes? Wanneer kwam Schaap ook alweer terug?

Niels ging om 4.15 uur gelukkig weer slapen, alleen kon ik toen niet meer in slaap komen omdat ik het koud had :') Ik ga maar proberen vanmiddag wat bij te slapen.
Na zijn slaapje gaan we naar de stad om nieuwe schoenen voor hem te kopen in de uitverkoop :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93003730
Donders twinkly, dat was dus een korte nacht....het lijkt me zoooo naar als je kindje niet doorslaapt.
Ik vind genoeg nachtrust echt nodig om te kunnen functioneren.....

Jeetje fta, dat was dus echt een megadriftbui...wat zielig ook voor Finn dat hij zichzelf uit boosheid zo toetakelt.

Hmmm marlinde, ik geloof dat ik dan ook voor de speenoptie zou gaan. Misschien kan je hem na een tijdje weer afbouwen, als ze merkt dat wandelen toch echt wel fijn is.
Maar goed, als je daar niet achter staat moet je het niet doen natuurlijk.
pi_93003738
Niels, 's nachts moet je lekker slapen joh :O
Gelukkig dat hij nog weer kon slapen. Hopelijk kan jij dan lekker even liggen als hij vanmiddag weer slaapt.
En uiteraard wel de schoenenvondst even showen! Ben erg benieuwd wat voor leuks hij nu weer krijgt, jij hebt altijd wel smaak

Pittig Marlinde, sorry ik heb even geen tips.

Wolf is 3 nachten zonder mokken in eigen bed gaan slapen *O* 's nachts dan wel weer wakker rond 3.00 en dan slaapt hij weer verder tussen ons in, dus dat is geen probleem.
Wij gaan lekker niksen vandaag, bijkomen van dagje shoppen Adam gister. Nog wel even naar de kringloop die vandaag open is (maar 2 dagen in de week) om kleertjes te kijken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93003766
Zo Lars is net een half uur uit bed, en is alweer flink op boevenpad...hij staat nu de prullenbak leeg te halen, ik vlucht met de kinderen naar de action, heb te weinig potloodjes gekocht voor meike om te trakteren. Hebben we mooi even iets te doen.
pi_93003767
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:26 schreef Poppejans het volgende:
Niels, 's nachts moet je lekker slapen joh :O
Gelukkig dat hij nog weer kon slapen. Hopelijk kan jij dan lekker even liggen als hij vanmiddag weer slaapt.
En uiteraard wel de schoenenvondst even showen! Ben erg benieuwd wat voor leuks hij nu weer krijgt, jij hebt altijd wel smaak

Wolf is 3 nachten zonder mokken in eigen bed gaan slapen *O* 's nachts dan wel weer wakker rond 3.00 en dan slaapt hij weer verder tussen ons in, dus dat is geen probleem.
Wij gaan lekker niksen vandaag, bijkomen van dagje shoppen Adam gister. Nog wel even naar de kringloop die vandaag open is (maar 2 dagen in de week) om kleertjes te kijken
Oh, dat is wel een idee om ook even bij de Kringloop te kijken als we nog tijd hebben. Niels heeft een maat 80 broekjes tekort.

Ik hoop dat ze nog leuke schoentjes hebben. In maat 22 is er al niet zoveel te koop, in de uitverkoop zal het wel helemaal lastig worden.
pi_93003782
jeetje twinkly, rot is dat dan he? Ik hoop dat je vanmiddag even kunt slapen nog. En dat jullie slagen voor leuke schoentjes voor Niels!

Morgenochtend landt schaap weer. Ik ben er wel heel erg blij mee, hoor. Niet alleen heb ik hem gemist en heeft Senna hem duidelijk ook gemist, maar ik ben duidleijk een watje: ik vind het best zwaar om het allemaal alleen te moeten doen en niet even over te kunnen dragen. Niet een keer te kunnen zeggen: wil jij het nu even doen? En dat terwijl we zondag en maandag bij mijn ouders zijn geweest bijvoorbeeld.

Senna ging wel slapen, maar werd tegen twaalf uur weer wakker van het hoesten. Toen sliep ik net een uurtje :') Dus ik heb haar bij mij in bed genomen, daar heeft ze nog wel even gehoest, maar is toen in slaap gevallen en heeft geslapen tot half acht!

Vandaag staat ook in het teken van entertainment: dadelijk fietsen en boodschappen doen, dan lunchen, dan hopelijk even slapen, dan naar de bieb en dan is het weer etenstijd enzo. Zoiets dan toch :P
pi_93003815
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:29 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, dat is wel een idee om ook even bij de Kringloop te kijken als we nog tijd hebben. Niels heeft een maat 80 broekjes tekort.

Ik hoop dat ze nog leuke schoentjes hebben. In maat 22 is er al niet zoveel te koop, in de uitverkoop zal het wel helemaal lastig worden.
Ik ben echt zwaar Emmaus (die achter die winkel wat nu helemaal geen tweedehands meer heeft) fan en graai er om de week wel even. Heb er zoveel leuks voor echt zeer weinig vandaan.
Succes met de schoenen!
pi_93003819
Goedemorgen!
Florian is gisteren zo uit zijn ritme geslingerd dat hij om 7:30 wakker was ( :o ) toen WAAAAHBLABLA deed en net toen TARA uit bed was en zijn broek aanhad was het weer stil!
Tot half 9 :')

Keep up the good work boy 8-)
pi_93003832
Ik heb een héleboel maat 80 kleertjes, Florian groeit uit de truitjes en ik heb gewoon teveel broekjes :')
Dus mocht iemand maat 80 of kleiner nodig hebben, brul even :)
pi_93003847
Oh, dat is het rotste Miss Sly, als je wakker wordt wanneer je echt net zelf slaapt. Fijn dat ze nog wel bij jou in bed in slaap viel, heerlijk knus O+
Het klinkt als een fijn dagje wat jullie voor de boeg hebben, ik vind fietsen en naar de bieb gaan met Niels altijd erg gezellig.

Woah Florian ^O^
pi_93004096
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef freecell het volgende:
Ik heb een héleboel maat 80 kleertjes, Florian groeit uit de truitjes en ik heb gewoon teveel broekjes :')
Dus mocht iemand maat 80 of kleiner nodig hebben, brul even :)
Maar 80 hiero! Vooral bovenkleding!

Rienk heeft vannacht bij opa en oma geslapen. Ik was so onwijs moe van alles. Eerst zo ziek, dan gelijk J's operatie er achter aan. Het viel me gewoon zo zwaar ;( Dus Rienk gisteren gebracht en ik belde net even en ze gaan nu wandelen. Dus wij draaien ons nog maar eens een keertje om :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_93004208
Ja, maat 80 broekjes Freecell!

Vlindur, fijn dat Rienk uit logeren is bij zijn opa en oma zodat jullie wat bij konden komen. Logisch dat je kapot was, je bent hartstikke ziek geweest :*
pi_93004250
En dan ga je ook nog schoenen kopen, Twinkly! :o Hier zouden we die plannen als eerste opgeven en in bed of op de bank crashen. (Mijn lief probeert nu bij te slapen omdat hij slecht geslapen heeft. Daar zijn de kinderen overigens niet debet aan. Suf is dat eigenlijk)
pi_93004319
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
En dan ga je ook nog schoenen kopen, Twinkly! :o Hier zouden we die plannen als eerste opgeven en in bed of op de bank crashen. (Mijn lief probeert nu bij te slapen omdat hij slecht geslapen heeft. Daar zijn de kinderen overigens niet debet aan. Suf is dat eigenlijk)
Tja, we hebben volgend weekend geen tijd en mijn lief vind het leuk om mee te gaan. Als we te lang wachten is alles al weg. Maar onze stad is natuurlijk niet te vergelijken met Amsterdam ;)

Niels ligt al ruim een uur in bed te brabbelen en mopperen, ipv te gaan slapen, hoe houdt hij het vol na zo'n nacht :o
pi_93004625
Goedenmorgen!

Twinkly wat is Niels een nachtbraker, daar word je niet gelukkig van.
Poppejans wat fijn dat Wolf al een paar nachten goed slaapt :)
En voor Freecell gewoon stilte tot half 9 *O*
En Vlindur neem het ervan, lekker bijslapen!!!

Hier zoals gewoonlijk een goed slapend meisje. Vanmorgen wel wat mopperig, maar lijkt alweer bij gedraait! Zo meteen maar even uitwaaien buiten, lekker een stukje lopen!
pi_93004691
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:09 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Tja, we hebben volgend weekend geen tijd en mijn lief vindt het leuk om mee te gaan. Als we te lang wachten is alles al weg. Maar onze stad is natuurlijk niet te vergelijken met Amsterdam ;)
Wij zijn gewoon lui. :+

Het scheelt wel dat je in Amsterdam altijd nog op zondag boodschappen kunt doen of kunt gaan winkelen. Ik kreeg van mijn schoonzusje trouwens nog Zalando als tip, online schoenen bestellen en gratis retourneren als ze niet bevallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 19-02-2011 10:38:10 ]
pi_93004736
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds kort kun je hier op zondagmiddag wel boodschappen doen bij een aantal supermarkten, heerlijk!

Niels slaapt nog steeds niet }:| :?
pi_93004911
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Niels slaapt nog steeds niet }:| :?
:{

Wat worden je dagen toch bepaald door slaapjes van je kind, hè? Bij Ivan kunnen we er wel aardig in sturen. We zitten hier wel nog steeds te twijfelen of we op één slaapje over zullen gaan. Bij twee slaapjes valt hij de tweede keer vaak slecht of niet in slaap en dan duurt de dag nog héél lang. Bij één slaapje gaat het altijd goed, maar slaapt hij vaak maar 1-1,5 uur (en dan duurt de dag ook nog héél lang).

Gister viel Ivan ook weer slecht in slaap en ik wist niet hoe snel ik zijn kamer in en uit moest gaan om hem zijn speen te geven. Iets te lang blijven plakken en hij gaat in bed staan en dan is het bekeken. :+

Dat Niels niet omvalt na zo weinig slaap! :o
pi_93004954
Dat is hier ook zo, helaas wil hij helemaal niet gaan liggen vandaag :o
Ik denk dat ik hem maar meeneem onder de couche, als hij dan nog niet moe is weet ik het ook niet meer!
pi_93005087
Hadden jullie nu een auto, Twinkly?
pi_93005292
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

Gister viel Ivan ook weer slecht in slaap en ik wist niet hoe snel ik zijn kamer in en uit moest gaan om hem zijn speen te geven. Iets te lang blijven plakken en hij gaat in bed staan en dan is het bekeken. :+

Herkenbaar! Ik weet al dat het ''te laat'' is als hij al rechtop is gaan staan in bed.
Wij kunnen Wolf ook redelijk sturen qua slaapjes. Die slaapt momenteel 1x overdag.

Dat Niels niet moe lijkt :o lekker warm water helpt inderdaad ook nog wel eens. Van die rozige rode wangen koppies krijgen ze dan vaak O+

Oh wat heerlijk lang heeft Florian geslapen zeg
pi_93005773
Nee, we hebben al een hele tijd geen auto meer. Die kwam niet door de APK.

We hebben samen onder de douche gestaan (drama toen hij er onderuit moest) en Niels is nu zijn papa op zolder, die heeft daar een game computer, dus erg interessant. Ik probeer straks of hij nog een broodje wil eten, anders hebben we dat probleem weer ;) en dan breng ik hem weer naar bed.
Hij lijkt en is trouwens wel moe, hij is helemaal hyper van de vermoeidheid, dat is denk ik het probleem.
Zo komt van schoenen kopen niets meer natuurlijk...
pi_93007492
Volgens mij slaapt hij... pfjew!
pi_93007716
twinkly, ik hoop het zo voor je!

Ik heb Senna ook net in bed gelegd en ik hoop heel erg dat ze gaat slapen. So far is het nog niet echt een gezellig dagje. Het enige dat zonder problemen ging was in het fietsstoeltje zitten en fietsen :') Als ze nu even een paar uurtjes slaapt, voelt ze zich vast fitter en gezelliger straks.

Tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens vresleij kongesteld geworden. Vannacht al, dus moes tik heel voorzichtig het bed uit sluipen zodat Senna niet wakker werd. En nu doet me alles zeer.
pi_93008330
Lastig he wanneer je overgaat op 1 slaapje per dag! Jaël gaat hier altijd 1x per dag.
Die word rond half 9/9 uur wakker. rond half 1/1 uur weer erin. tot 3 uur/half 4.
En dan 's avonds tussen half 7 en half 8 weer erin. Voor ons wel een heel lekker ritme en zij gaat ook gewoon netjes liggen en blijft heel lief liggen ook al is ze al eerder wakker, ik heb haar bijna nog nooit huilend uit bed hoeven halen (behalve bij ziek en zeer).
Maar het is wel een zoektocht naar ritme elke keer, straks shebben we er gewoon 2 in waarschijnlijk 2 totaal verschillende ritmes...

Als ik jullie verhalen zo lees, ben ik zo blij dat het bij ons eingelijk best makkelijk gaat allemaal :)
pi_93009055
Hier meestal één slaapje.
Of hazeslaapjes in de auto/op de rug enz.
Als hij een normale dag heeft slaapt hij gewoon tussen de middag vanaf een uur of 12, als het allemaal anders gaat, schikt hij zich wel :D Makkelijk wat dat betreft!
Gisteren ging hij pas om half 4 slapen bij schoonouders :) Ging ook prima.

Maar ik heb ook heel veel dagen gehad dat ik 's morgens nog net wist hoevaak en wanneer hij zou gaan slapen. Knap onhandig.
Of dat je denkt dat je het wel weet en dat het dan weer anders is...

Ik duik zo als F wakker is even zijn kast op op zoek naar kleding. Plaats ik het wel even hier onder een spoiler :)
pi_93009172
Jeej wat een hoop slechte nachten hier (Kudos voor Florian, die snapt het ^O^ ). Miss_sly, ik vind het ook knap hoe alleenstaande ouders het doen. Ben af en toe zo blij dat er hier iemand is die het even kan overnemen. Als je zelf aan het tollen bent door slaapgebrek dan kan je dag zo waardeloos zijn.

De nacht ging wel redelijk hier. Ik ben er bewust een paar keer uit geweest om Hannah een beetje melk te geven. Ze had gisterenavond natuurlijk niets meer gegeten en al het drinken is uitgespuugd. Vannacht heeft ze het meeste binnengehouden. Nu heeft ze alweer een goede slaap gehad en is ze superzoet en vrolijk :D
pi_93009299
Haaa Hanah, dat gaat de goede kant op!

Leander was overigens wel om tien voor 8 wakker ;) Maar Tara was eruit. :)

En Florian is vannacht wel 3x wakker geweest en dan ben ik het bokje ;) Alleen vanmorgen was heerlijk :)
pi_93012005
Claudia, volgens mij moeten ze ook even wennen aan een ander ritme, Lars sliep eerst ook maar een uurtje toen we overgingen naar 1 slaapje, maar al gauw werd dat langer, nu slaapt hij meestal 2-2,5 uur smiddags.

Lars heeft vanmorgen nog even geverfd, altijd leuk. Helemaal toen hij een hello kitty sticker erbij kreeg. (bij de kruidvat, miss!) Die ging hij ook meteen verven.
pi_93015549
Ik heb Senna voor de tv geparkeerd en Dora opgezet. Slapen is niet gelukt, dus ze is doodmoe, maar het lukte gewoon niet. Zomaar ineens riep ze net "Papa komt zo", dus ik denk dat de lange week zonder papa toch wel indruk maakt.

Nu nog even Dora kijken, op tijd eten en in bad en naar bed en hopelijk slaapt ze dan vanavond juist erg goed omdat ze niet geslapen heeft overdag.

Ik was net nog even met Senna op pad, Karin, ik hoopte de Kruidvat te bereiken, maar dat was niet echt mogelijk vandaag :D Ze ging midden in de Hema al liggen, niet gillen ofzo, maar gewoon, liggen. In de rij, voor de kassa, heel handig ook met al die mensen achter je :') Kruidvat doe ik dus later wel een keer.
pi_93015673
Ow ja, en wat me even van het hart moet: ik heb zoveel bewondering voor Groofs en Rocka om er maar even twee te noemen die het altijd maar mooi alleen doen en nog wel met twee kinderen ook nog. Echt, petje af!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:20:58 #50
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93015804
Poppejans, wat goed van Wolf!! *O* Oh, wat fijn dat er weer een beetje ritme in lijkt te gaan komen, dat is echt zo'n fijn gevoel dan weer :)

Twinkly, jij hebt er daarentegen een knettervermoeiende nacht opzitten, bah zeg.. Hoe gaat het nu met jullie? Misschien zelf nog wat rust kunnen pakken overdag, toen Niels sliep? Of zijn jullie uiteindelijk toch nog gaan winkelen?

Miss, mijn eigen ervaring is dat zulke geluiden erg onderdeel worden van het omgevingsgeluid, in de toekomst zal Senna het waarschijnlijk niet eens hóren als er een brandweerauto langskomt. Had ik vroeger met de enorme herrie de de tram maakte die pal onder ons huis eejn vrij scherpe bocht nam :)

Hannah'tje, beterschap meiske! :*

En ondanks het feit dat ik, als ik het zo zie, eigenlijk niet mag klagen doe ik het lekker toch even. Vanochtend was het gewoon wéér half 6 en ik had het vanochtend gewoon écht even niet meer, ik was het zó vreselijk zat dat iedereen altijd maar zegt dat hún kind gewoon altijd slaapt tot 7 uur hoor, nee, we moeten hem dan maar gewoon laten liggen, blabla.. Stef is gewoon echt wákkerwakker zo vroeg, als we hem laten liggen is het krijsen tot hij blauw ziet, een flesje water sust voor een minuut of 5, een papfles leegdrinken duurt hoogstens een kwartier en dan gaat hij overgeven als hij daarna weer gaat huilen, troosten betekent opspringen en keihard gaan spelen.. Ik weet gewoon niet wat wij verkeerd doen, maar hij is gewoon vroeg wakker. Altíjd. En op sommige momenten ben ik daar zó klaar mee -O-

En heuj, meer kindjes die ook overdag slecht slapen? Stef heeft vandeweek een hele dag niet geslapen en was niet te genieten, vandaag heeft hij enorme wallen want vroeg wakker (hoera, wéér een tandje/kiesje :P) maar slapen.. Ho maar.

Flipside: Stef is op het moment zó enorm lief en knuffelig, komt uit zichzelf knuffels en kusjes brengen, zwaait naar willekeurige mensen als we buiten zijn of boodschappen aan het doen zijn, vind visite supergezellig en lacht zo vaak, echt zo'n schaterlachje O+ Dat zijn wel weer de meest geweldige momenten hoor O+

En ja, al zo lang ik Stef heb vraag ik me af hoe mensen het in vredesnaam in hun eentje rooien, ik denk dat ik allang K.O. was geweest ;) Ook van hieruit: chapeau! :* :*
3!
pi_93015939
trix, niet alle kindjes slapen tot 7 uur, hoor. Dat is zeker niet standaard. Ik geloof ook niet dat jullie iets verkeerd doen, het hoort gewoon (helaas) bij jullie mannetje. Mijn zusje heeft 3 jongens, de oudste is altijd een vroege vogel geweest, die kunnen ze nu met DS tot 7 uur in zijn bed houden, de tweede slaapt wat langer, en de derde moeten ze regelmatig wakker maken. Het ligt gewoon ook aan het kind zelf, denk ik.

Op Senna is wat dat betreft geen peil te trekken. Ze was een tijdje pas rond 7 uur wakker, dus wij hoopten de nieuwe trend te pakken te hebben, maar ze is weer terug naar een uur of 6.

Half 6 is gewoon vroeg, dus het is niet heel raar dat je het dan een keer even helemaal gehad hebt :*
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:40:04 #52
95408 Incantrix
pi_93016407
Jah, ergens weet ik dan ook wel dat je het bioritme van je kind niet kunt beïnvloeden, maar toevallig hebben er afgelopen week twee verschillende mensen tegen ons zitten klagen: de ene omdat haar zoon bij haar 'al' omhalf 8 wakker werd terwijl hij op de vaste dag van haar man altijd tot 10 sliep, daarna een vriend met een al wat ouder zoontje die nu ook elke ochtend om half zeven al aan het bed van zijn ouders stond 'wat natuurlijk ook vééls te vroeg is, maar wat gelukkig vast snel weer over was'.. Dan wordt Stef diezelfde week een paar keer al om 5 uu, half 6 zo wakker en ben ik de rest van de dag oorlog aan het voeren om er 10 minuten slaapjestijd totaal uit te persen en dan vraag ik het me echt af -O- Overigens waren zowel lief als ik vroeger ook knettervroeg wakker enzo, dus het is vast onze straf ;)
3!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:42:04 #53
95408 Incantrix
pi_93016495
En Miss, toch jammer dat Senna ook weer terug is naar 6 uur..
3!
pi_93016609
Inca, heel herkenbaar hoor. :*

Er is bij Tess ook geen pijl op te trekken. De ene dag is het 5 uur, de dag erna 7.00 uur en vorige week zelfs half 8.

Tess wil nu echt bijna alles: selluf doen! en als ze er niet bij kan: mama daguh!
En ik word een beetje flauw van die NEE/NIET fase :@ Echt ALLES is NIET en NEE en NEEEEEEEEEEJJJJJJ
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:48:18 #55
95408 Incantrix
pi_93016717
Vicky :* :* Ik verbaas me vaak over hoeveel Tess al wel niet kan zeggen en hoeveel ze al wel niet duidelijk kan maken, maar dan is dit dus de keerzijde.. En ja, onze kinders zijn echt van het ochtendgilde he?

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 19-02-2011 17:25:57 ]
3!
pi_93016823
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:48 schreef Incantrix het volgende:
Vicky :* :* Ik verbaas me vaak over hoeveel Tess al wel níet kan zeggen en hoeveel ze al wel níet duidelijk kan maken, maar dan is dit dus de keerzijde.. En ja, onze kinders zijn echt van het ochtendgilde he?
echt ochtendkinders...

Ik zei vanmiddag nog tegen M. dat ik af en toe versteld sta over dat mevrouw heel goed weet wat ze wel en niet wil. Gister ging ik Amber naar school brengen. Tess zou eigenlijk bij M. blijven maar daar was ze het neit mee eens. Ze riep: mama, Tess mee! Jas aan, sjaal aan, sjoenuh aan. MEE!! En vanmidddag was er ook zoiets.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:13:09 #57
95408 Incantrix
pi_93019246
Knappe Tess O+ Een dame met een érg aanwezig eigen willetje ja :)
3!
pi_93020235
Heel erg ja :) maar ik lig ook regelmatig in een deuk om haar eigen willetje :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93020456
Knappe Tess! Leuk, maar niet altijd handig he :D

Senna ligt er in...nog onder protest. Ik hoop zo dat ze gaat slapen, ik ben er echt even klaar mee, het miepen, huilen, mopperen, niet luisteren...even een uurtje rust zou fijn zijn.
pi_93021100
Pff Miss :* Ik hoop zo voor je dat ze nu lekker gaat slapen, ze heeft het zelf duidelijk ook heel hard nodig.

Incantrix :* Niet luisteren naar die verhalen hoor, je kunt een kind echt niet laten slapen als het dat niet wil, dat zal het toch echt zelf moeten doen. Je kunt oudere kinderen wel leren om in hun kamer te blijven tot een bepaald tijdstip. Het ligt echt niet aan jullie! Het ligt aan het slaapritme van Stef :*
Het is net zoals de vraag "en, slaapt 'ie al door?"
Niels wordt wakker tussen 5.30 tot soms zelfs 8.00 en heel soms 8.30 uur, maar meestal zo rond 6.30-7.00 uur. 's Avonds rond 22.00 uur wordt hij vaak half wakker en is hij heel zielig, ik denk dat hij dan de dag aan het verwerken is. En hij komt nog steeds rond 2.30 uur voor een nachtvoeding.

Vandaag hij 2 uur geslapen en hij lag er al om 18.00 uur, met knalrode konen, weer in. Dus ik ben benieuwd hoe vroeg hij morgen weer wakker is... Ik heb zelf niet meer geslapen, omdat hij maar 1 slaapje deed moest het huishouden in die tijd, want we krijgen morgen hoogbezoek van mijn schoonmoeder ;)
We hebben nog wel naar schoentjes gezocht, maar niets gevonden helaas. Er is bijna niets te koop in maat 22 :'(
pi_93021132
Tess, wat knap! Wat Sly zegt, niet altijd even handig, maar wow! O+

Sly :* Ik ken ze goed, zulke avonden/dagen in je uppie... hoop dat ze lekker gaat slapen (en blijft slapen). Schaap komt gauw thuis :*

Mijn dochter heeft terwijl ik dit typ de (schone) sokken van de tafel geplukt en is ze nu in de wasmachine aan het stoppen :') O+
pi_93021173
Willow O+
Vanmiddag was ik een boodschappenlijstje aan het schrijven, toen pakte Niels mijn pen af en begon me na te doen :D O+
pi_93021213
twinkly, maat 22 is toch een hele normale maat? Ik zou verwachten dat er heel veel in te vinden is!

Wat schattig, innepin O+

Ze hoest zichzelf ook wakker, nu al een paar keer. Iemand nog tips? Ik heb kaloba, otrivin, luuf, een ui en een schuin bed al gedaan. Nog iets dat ik daaraan toe kan voegen?
pi_93021313
Bisolvon druppels zijn slijmoplossend Miss, maar ik weet niet of het vastzittende hoest is?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:10 schreef miss_sly het volgende:
twinkly, maat 22 is toch een hele normale maat? Ik zou verwachten dat er heel veel in te vinden is!
Misschien dat de schoentjes allemaal al verkocht zijn. Ze hadden nog wel veel meisjesschoenen, vooral laarsjes.
Ik denk dat ik volgende week Niels meeneem naar Ede of Arnhem, daar is vast meer te vinden.
pi_93021488
Ik heb ook nog Tussikind, ook voor vastzittende hoest, maar ik vind als ik Kaloba al geef, dat ik dan wel genoeg geef, of is dat raar? Krijg zo'n medisch gevoel bij al die dingen, maar ja, ze moet wel kunnen slapen natuurlijk. Ik kan altijd nog een lage dosis pcm geven als het echt niet lukt.

Uitverkocht kan op zich wel. Men is er altijd als de kippen bij, begreep ik. Wel jammer vind ik dat, alsof je nooit nadat de nieuwe collectie in de winkel is gekomen, nog nieuwe schoentjes voor je kind nodig hebt.
pi_93022114
Tess weten wat je wilt is goed!!! Voor mama niet altijd even leuk, maar wel goed :)

En slaapritme is bij kinderen toch net als volwassenen, ik kan best tot 9 uur slapen maar mijn manlief is meestal rond 7 uur op. De een heeft meer slaap nodig als de ander en de een valt ook meteen in slaap bij moeheid. Ik vind het namelijk lastig overdag slapen terwijl manlief dat weer goed kan gewoon evne een uurtje pakken :) Ik zou me er dus niet te druk over maken incantrix, het is niet altijd even fijn maar het zij zo toch..

Lief innepin, de hellupe fase O+ dat de bedoeling anders is maakt in dit geval neit uit toch :)

Vervelend dat Senna zo hoest... Ik zou zeggen lekker stomen onder de douche komt het misschien een beetje los, maar ja als ze net in bed ligt...

Jaël hoest gelukkig eindelijk een stuk minder en piept ook niet meer zo met ademhalen :) Ze ligt er ook alweer een half uurtje in. Haar papa had hier vandaag last van nesteldrang dus die ging een kast opruimen en dat vond ze echt heel interessant vooral de troep weer terug gooien in de kast was een erg leuk spelletje :Y :N :X Ik moest er wel om lachen :D
pi_93022332
Als je het idee hebt dat Kaloba al voldoende slijmoplossend werkt is Bisolvon misschien wel teveel van het goede. Maar ik heb er geen ervaring mee.
(In homeopatische geneesmiddelen, als Tussikind, geloof ik niet ;) )
Niels had ruim een maand dat hij zo'n last van hoestbuien had door vastzittend slijm, hij hoestte zichzelf toen ook steeds wakker.

Wtf, ik typ dit zittend op de bank ipv aan tafel, waar net een spaarlamp ontplofte! Wat een geluk dat ik daar niet zat :X! Nee, dat Niels daar niet zat! Dat is zijn plek!

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 19-02-2011 19:40:27 ]
pi_93023995
Dat is schrikken Twinkly!

Bij ons is er geen pijl te trekken op het slaapritme. Soms half 6, bijna altijd 6.30 en soms 9.00 (grote uitzondering). Maarja, om 6.30 moet hij er door de weeks ook uit... Leg dan maar eens uit dat hij in het weekend mag blijven liggen...

Ben een tijdje niet hier geweest, beetje moe van zwangerschap enzo...

Thomas heeft echt een superontwikkeling gemaakt. Sinds twee weken loopt hij heel goed. Hij begon met 2 stapjes en de dag erna liep hij weg, kruipen doet hij niet aan. Echt grappig om te zien dat hij er heel lang tegen aan zat te hikken dat hij het bijna kon, dan doet hij twee stapjes en vervolgens doet hij niks anders meer. Ook is zijn humeur meteen een stuk opgeklaard, hij is de hele dag super vrolijk... echt gezellig. Kortom, hier gaat het goed, hij zegt alleen nog steeds niks...
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:08:45 #69
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93024115
Aoraki, heerlijk om te zien he.

Twinkly :X holy crap!

Hier ook geen pijl op te trekken, 5u, 6u, 7u half 8 het kan allemaal. Overdag slaapt ze nog 1 keer en ook dat varieert van 1 tot 3,5 uur. Vandaag veel geslapen maar ook een enerverende dag gehad, veel bezoek, veel gefietst en mama in de tuin geholpen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:09:52 #70
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93024165
Trouwens, ik ben TWEE en ik zeg nee? Ik ben amper 16 maanden en zeg neneneneneeeeeneeeee (en wil vooral nergens geholpen bij worden :P)
Alexa en Seth zijn lief
pi_93024242
MAMMA, ZELUF DOEHOEN.....

soms is het wel lekker dat Thomas nog niet praat ;)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:19:31 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93024573
Zo, feestje weer voorbij. Kind ligt total loss in bed. Papa en mama hangen total loss op de bank.

Inc, wil Stef niet 's ochtends nog wat spelen in bed? Dat je hem zeg maar iets in zijn bed geeft (evt een papfles en dan iets om te spelen?) zodat hij zichzelf nog even bezig houdt?

Ik ga even kijken of ik filmpjes van de camera getrokken krijg van onze driftkikker...
pi_93024603
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:11 schreef Aoraki het volgende:
MAMMA, ZELUF DOEHOEN.....

soms is het wel lekker dat Thomas nog niet praat ;)
Nou Mette heeft daar geen woorden voor nodig :X :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:31:28 #74
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93025133
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:19 schreef Asyniur het volgende:
Zo, feestje weer voorbij. Kind ligt total loss in bed. Papa en mama hangen total loss op de bank.

Feestje was gezellig! *O* Tirza ligt ook helemaal voor pampus! Ze was blij dat Thomas nog wat chipjes voor haar had laten staan! ;)
Asy, moet papa niet met de Duplo spelen?! ;)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93025355
Ik ga zo eerst even het een en ander bijlezen, want ben er al dagen niet aan toe gekomen.

Maar wil hier even vertellen dat we afgelopen donderdag "voorzichtig"positief nieuws gekregen hebben.
We gaan nog door met het geven van de medicatie tot eind mei, en als dan de Mri positief is word er afgebouwd en hoopt de prof ons daar nooit meer met Roy te zien :D:D:D:D:D

De oorzaak ligt volgens hun echt aan de herpesbacterie waar Roy zijn lichaam heftig op gereageerd heeft, en dat zou ook betekenen dat de kans nihil is dat dit nog eens gebeurd.

Wel heb ik gevraagd wat nou te doen als er toch nog een epileptische aanval plaatsvind, daar hebben we nu gewoon medicijnen voor thuis liggen.

We gingen in elk geval met een wat minder bezorgd gevoel naar huis *O*

En Roy maakt hier sprongen door, hij klimt ineens overal op :D en hij eet nu zelf van een vork en lepel, wel nog aangeven maar zelf heel netjes naar zijn mond brengen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_93025445
Oh Bar, wat een goed nieuws! Dan kan dit dus gewoon nooit meer terugkomen? Wat een opluchting moet dat zijn.

En hoe ontwikkelt ie zich verder?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:40:22 #77
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93025578
Bar dat is me toch fijn nieuws voor jullie *O*
Alexa en Seth zijn lief
pi_93025699
Ja eigenlijk heel erg goed Ssserpente, hij gaat elke dag met sprongen vooruit, het is een kleine dondersteen geworden, van 79cm lang en 10,5 kg.
We beginnen nu pas echt met opvoeden ;)
nu zit ik hier met een leuke link van onze creatie voor de carnaval, maar wil hem niet op het speeltuinbankje plaatsen ivm niet al te fijne gebeurtenissen, maar wil even heel trots doen ;)
pi_93025755
Trix, ik begrijp je frustratie heel goed, hoor. Hier werkt het ook enkel om Lente tot zeven uur in d'r bed te houden als ze zo rond half zeven wakker wordt; een half uurtje weet ze zich wel te vermaken. Als ze eerder wakker wordt, gaat ze ook huilen en kan ik 'r ook niet laten liggen.

Vreselijk he, die oververmoeidheid? Dat heeft zoeveel weerslag op de rest van je functioneren. Lente is ook een poos rond vijf uur/half zes wakker geweest; ik liep toen echt op m'n tandvlees. En je kunt 's avonds ook niet vroeg genoeg naar bed gaan om het op te vangen. Gelukkig is het nu weer wat later, zo rond half zeven. Daar kun je 's avonds gelukkig wel rekening mee houden.

Hou je taai meis. En hou voor ogen dat het echt tijdelijk is. En dat je niets fout doet natuurlijk, maar dat weet je stiekem zelf ook wel. ;) :*
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:43:57 #80
95408 Incantrix
pi_93025770
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 20:19 schreef Asyniur het volgende:

Inc, wil Stef niet 's ochtends nog wat spelen in bed? Dat je hem zeg maar iets in zijn bed geeft (evt een papfles en dan iets om te spelen?) zodat hij zichzelf nog even bezig houdt?

Ik ga even kijken of ik filmpjes van de camera getrokken krijg van onze driftkikker...
Ik ga het morgen proberen, Asy, thnx voor de tip :) Ik heb er wel een beetje een hard hoofd in hoor, Stef is meestal boos als we weglopen (hij wordt eigenlijk ok bijna altijd huilend wakker :'( ) maar het is zéker het proberen waard :)
3!
pi_93026043
Bar wat een goed nieuws! Wat een opluchting moet dat zijn.

Aoraki, ik zag dat je ook zwanger bent, gefeliciteerd!

Twinkly, dat is schrikken :o Gelukkig dat er niets ernstigs gebeurd is!
pi_93026278
Bar, wat een fijn nieuws!! *O* :*

Harry, het klinkt alsof je een hele leuke verjaardag gehad hebt!

Ging Senna rustig slapen Miss?

Mijn man heeft direct een email aan Philips gestuurd. Het enge was dat de lamp bleef "branden" en roken totdat we het licht uitdeden omdat er geen kortsluiting ontstond. Dus als we niet beneden geweest waren op het moment dat het gebeurde, dan was er brand uitgebroken.
Brr, we dachten er nog over om Niels nog even naar bed te brengen voordat we zouden gaan eten. Dan hadden we laat gegeten en had Niels zeker nog op die plek gezeten.
pi_93026364
Brrrr Twinkly :*
pi_93026531
Nee hoor, Senna zit hier zo lief te spelen als ze de hele dag nog niet gedaan heeft :')
En hoesten hoeft ze nu ook niet meer, in bed wel.
Ik ben me aan het beraden op de volgende stappen :)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:59:19 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93026685
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:31 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Feestje was gezellig! *O* Tirza ligt ook helemaal voor pampus! Ze was blij dat Thomas nog wat chipjes voor haar had laten staan! ;)
Asy, moet papa niet met de Duplo spelen?! ;)
:D
papa ligt op de bank met een fles bier en nog wat chips ;)

Bar, wat een fijn nieuws! En wat knap van Roy! Go Roy! *O*

Inca, ik weet ook niet of het lukt hoor. Maar Harry houdt zich 's ochtends zeker een poosje content in bed met speelgoed wat hij niet vaak ziet. Dan kan ik me op mijn dooie akkertje aankleden. Half 6 is gewoon heel erg vroeg...

Twinkly, wat akelig!

Senna-meisje, ga jij eens lekker slapen! Morgen komt papa weer thuis en dan moet je fit zijn om te kunnen stoeien! En natuurlijk rondrennen op je nieuwe UGGS!
pi_93026712
Twinkle dat zijn zeker enge dingen. ben benieuwd wat philips hierop zegt.
pi_93027326
Bar, wat een heerlijk nieuws! *O*

Senna, hup naar bed! * streng probeert te kijken...
Morgen komt hij al thuis, Miss, fijn!

Inca, zoen voor jou! Laat je niet van de wijs brengen door al die kijk-hoe-goed-mijn-kind-het-doet-verhalen. Je doet het goed hoor, je zoekt je weg erin en bioritmes zijn heel erg moeilijk te dwingen. Maar ik hoop voor je dat Stef wat langer kan slapen of spelen, want jullie hebben je rust ook nodig. :*

Twinks, wat een eng nieuws! :o :*

Aoraki, gefeliciteerd! *O*

Asy, fijn dat jullie een leuk feestje hadden! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93027426
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Nee hoor, Senna zit hier zo lief te spelen als ze de hele dag nog niet gedaan heeft :')
En hoesten hoeft ze nu ook niet meer, in bed wel.
Ik ben me aan het beraden op de volgende stappen :)
Ai *rubber hamer aangeeft* ;)
Jammer dat je nu nog geen rustig avondje op de bank hebt :*
Maar morgen is Schaap er weer!
pi_93027588
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:40 schreef Incantrix het volgende:
Jah, ergens weet ik dan ook wel dat je het bioritme van je kind niet kunt beïnvloeden, maar toevallig hebben er afgelopen week twee verschillende mensen tegen ons zitten klagen: de ene omdat haar zoon bij haar 'al' omhalf 8 wakker werd terwijl hij op de vaste dag van haar man altijd tot 10 sliep, daarna een vriend met een al wat ouder zoontje die nu ook elke ochtend om half zeven al aan het bed van zijn ouders stond 'wat natuurlijk ook vééls te vroeg is, maar wat gelukkig vast snel weer over was'.. Dan wordt Stef diezelfde week een paar keer al om 5 uu, half 6 zo wakker en ben ik de rest van de dag oorlog aan het voeren om er 10 minuten slaapjestijd totaal uit te persen en dan vraag ik het me echt af -O- Overigens waren zowel lief als ik vroeger ook knettervroeg wakker enzo, dus het is vast onze straf ;)
Lieve Inca, laat je echt niet van de wijs brengen hoor door wat anderen zeggen over hoelang hun kindje wel niet slaapt.
:* dikke kus voor jou
Mocht dit je "moed"geven hier is Roy ook altijd vroeg wakker en wilt daarna ook bijna niet meer terug slapen, een enkele keer mogen we blij zijn dat hij toch nog even wilt gaan slapen zoals vanmorgen tot 9 uur., maar daarvoor wel al om 5.00 uur wakker, hier doorgaans tussen half 6 en half 7
pi_93029069
Senna al in bed, Miss?

Pff, Lente kan zoooo miepen als ik aan het bellen ben, ongelooflijk! Vanmorgen belde m'n baas. Zijn baas (de regiodirecteur nb) was weer door mijn klant gebeld om te zeggen dat er vandaag drie(!) uitzendkrachten niet waren op komen dagen. Dat moest ik dus vanuit huis even zien te fixen. Tot die tijd was Lente braaf aan het spelen, maar vanaf het moment dat ik begon te bellen, heeft ze zich al gillend en huilend aan me vastgeklampd. Vreselijk, er viel geen normaal gesprek te voeren. Ik voelde me zoooo'n tokkiemoeder tegenover m'n baas en die klant.
Stelde me echt voor dat zij een verwaarloosd kind in een vieze poepluiere voor zich zagen dat zich jankend en met en zak chips voortbewoog in een doorrookt huis met de blikken bier en de volle asbakken van de vorige dag nog op de salontafel... :')

Nou is dat natuurlijk ook wel zo, maar dat hoeven zij niet te weten... ;)
pi_93029185
Serpente :D :{ :') ...

Mijn kinderen worden (bijna) altijd 'luidruchtig (en lastig :P )' als ik probeer te bellen. Dat hoort toch juist zo? O-)

[ Bericht 5% gewijzigd door groofskendezoveelste op 19-02-2011 21:59:20 ]
pi_93029264
Oh en Inca, mijn dochter was ook de eerste 1,5 jaar een hele vroege. En ineens ging dat hele vroege eraf (tussen 4 en 6) en werd het tussen 6 en 7. R slaapt al vanaf het begin tot tussen 6 en 7. Volgens mij ook echt een verschil in persoontjes.
pi_93029283
Incantrix, ik wil er nog aan toevoegen dat je alle mensen met uitslapende kinderen ook gewoon stom mag vinden. Ik baal ook van vrouwen die binnen een paar uur bevallen, mensen die kunnen eten wat ze willen en toch slank blijven, stelletjes die nooit ruzie hebben (en klef doen in ziekenhuisbedden)... :(

Nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel. :+ Meestal kun je het prima hebben, maar soms baal je er even gewoon zo van en wil je het allemaal niet horen. En dan kom je hier even stoom afblazen. :*
pi_93029410
Miss, fijn dat het er weer bijna opzit. Ik hoop dat je een goede week met Senna hebt (gehad). :* Viel het mee?
pi_93029503
Twinkly, ik schrik er heel erg van! :o Ik ben benieuwd wat voor reactie jullie krijgen van Philips. Laat je het weten?

Miss, het valt even niet mee, he? :*

Bar, geweldig nieuws! Je klinkt ook heel opgelucht.

Ssserpente, herkenbaar! :D Gelukkig kan ik bijna alles via mail afhandelen.
pi_93029615
Oh sorry, dan zie ik weer dat ik belangrijke dingen mis.

Bar, wat fijn dat het waarschijnlijk het virus was en niks anders. Oh, wat moet dat een opluchting zijn inderdaad. :*
pi_93029908
Geeft niks hoor Groof, ik mis ook wel eens dingen.
We moeten wel reeel blijven tot eind mei, want als de mri niet goed is dan zitten we nog wel even in de medische molen, maar voor nu is het erg opgelucht en kom op als de prof al positief gesteld is, dan komt het toch gewoon goed ;)

Hij vertelde ons ook dat ze toch wel wat bezorgd waren toen Roy naar huis mee mocht, en het verschil met nu, is enorm en dat is heel positief.
pi_93029946
Zo kind slaapt eindelijk, nu genieten van de avond :') (zo dus maar naar bed)

Bar, wat een goed en fijn nieuws *O* Heerlijk om te lezen dat het zoveel beter gaat ook met Roy.

Twinkly, pfoe ik schrok ook best wel erg...

Miss, morgen is Schaap weer fijn thuis :*

Ssserpente, gelukkig doet Mette het niet altijd, ze wil meestal zelf dan ook bellen. Dus geef ik haar haar nep mobieltje dan of de lege vaste telefoon.
Hier is het moord en brand als ik zit te computeren, wat erg lastig is, want als ik thuis iets voor werk moet doen is dat altijd via mail of iets wat ik moet maken op de laptop.
pi_93030072
Claudia, ken je dit topic nog?

Kom eens vertellen? En Huup ook, als het ff kan? O-)
pi_93031163
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:05 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, ken je dit topic nog?

Kom eens vertellen? En Huup ook, als het ff kan? O-)
Gedaan!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:52:06 #101
95408 Incantrix
pi_93032709
Oh, lief van jullie weer O+ Thnx! :* Oek en Claudia en Bar en Groofsken en Ssserpente en Asy en Miss O+ (uit mijn hoofd, dus ik hoop niet dat ik nu iemand ben vergeten..) Ik ben vandaag ook erg ongesteld en daardoor niet zo geduldig en dan heb ik dat soms he, dat het ineens ff zo zwaar valt allemaal.. Dan ben ik altijd blij dat ik jullie heb O+ Ik hoop mar gewoon dat ook deze gewoonte ooit weer eens zal veranderen, we zullen wel zien :)

E mijn vorige reactie was heel erg tussen een episode van heroes die, dus heb ik over allerlei dingen heengelezen..

Bar, wat een bijzonder, geweldig, superfijn nieuws zeg! Ik ben blij voor jullie en hoop dat ook die laatste uitslag goed zal zijn :* :*

Twinks, WTF?? :o Sodeju zeg, ik ben idd werk heel erg benieuwd wat philips hierop te zeggen heeft!

Claudia, dat verhaal van die twee die in het ziekenhuisbed ging zitten vozen, dat is echt een WTFF ook ja :o :*
3!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:03:00 #102
95408 Incantrix
pi_93033290
Ohja, en ik ben op zich blij voor mijn vrienden met uitslapende kindjes hoor, maar het geklaag trok ik echt even heel slecht. Wij lopen af en aan op ons tandvlees en zijn echt afhankelijk van wissldiensten (al sinds de week voor kerst is er continue snot of een doorkomende tand/kies om ook de nachtrust zelf onrustig te laten verlopen vaak, van die zielige huiltjes en kermpjes hoor je dan de nacht door) en dan hoor je anderen zo.. Nouja, jullie snappen het wel :)
3!
pi_93045050
Goedemorgen!

Ik snap heel héél goed de frustratie Incantrix!
pi_93045074
Ik snap je ook heel goed Inca! :*
Amber was een drama slaper toen ze wat kleiner was. We hebben toen echt in toerbeurt moeten slapen omdat eht anders niet te doen was.

Hier was het vanmorgen 6.00 uur maar omdat we allebei nog geen zin hadden om eruit te gaan hebben we Tess tegen een paar kussens geinstalleerd en een dvdtje aangezet in de slaapkamer :@ Om 7.15 was ze het zat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93045289
Hier was het vanmorgen niet zo heel vroeg,maar was meneer 'wakkerwakker' van 23-2. Hoera.
En zijn grote broer was wel aardig vroeg wakker ;)
pi_93045301
Incantrix :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 20 februari 2011 @ 09:29:05 #107
95408 Incantrix
pi_93045741
:* :* Vicks, Free en Vlindur O+ En eh, na al mijn geklaag bijna beschamend om te vertellen, maar vanochtend was het 8.31 uur op de wekker toen ik -jawel- spéélgeluiden hoorde door de babyfoon!! :o *O* Het is lang geleden dat hij zo lang heeft uitgeslapen en dat hij niet huilend wakker werd is ook een klein wonder. Nu ben ik wel van half 3 tot 4 met hem beziggeweest omdat hij last had van een tandje (ik denk een hoektandje), maar we zijn allebei helemaal uitgerust en vrolijk :) Hij ging net ook zomaar zélf spelen, heel fijn.. Meestal is hij voor zijn eerste tukje enorm plakkerig en wil hij niets, alleen maar aan je been hangen en tv kijken :P
3!
  zondag 20 februari 2011 @ 09:30:55 #108
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93045758
Wat heerlijk om te lezen Icantrix *O* lkkr genieten nu
Alexa en Seth zijn lief
pi_93045810
Wat fijn incantrix *O*

Finn is de laatste weken veel vroeger wakker dan daarvoor, het eerste wat hij dan ook zegt is dat hij moe is en wil slapen, maar dat lukt hem dan niet meer en dan is hij vaak de hele ochtend ongezellig. Maar ja doorslapen gaat nu dan wel weer beter en we kunnen natuurlijk niet alles hebben he :+
  zondag 20 februari 2011 @ 09:38:22 #110
95408 Incantrix
pi_93045826
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 09:35 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat fijn incantrix *O*

Finn is de laatste weken veel vroeger wakker dan daarvoor, het eerste wat hij dan ook zegt is dat hij moe is en wil slapen, maar dat lukt hem dan niet meer en dan is hij vaak de hele ochtend ongezellig. Maar ja doorslapen gaat nu dan wel weer beter en we kunnen natuurlijk niet alles hebben he :+
Dat is het dus ook vaak bij Stef. Dan haal je hem al met wallen uit zijn bedje, maar hij is dan zó wakker dat slapen gewoon niet meer lukt. En dan dus wel de hele ochtend chagrijnig zijn ja.. Hij slaapt meestal wél uit als hij 's-nachts langer dan een uur achter elkaar wakker is geweest, dus ook dat is herkenbaar jah ;)

Nouja, wie weet, ooit, ontdekken die mannetjes van ons de geneugten van exorbitante hoeveelheden tijd in bed doorbrengen nog wel eens ;)

En ik doe zelf ook nog even een *O* , dit is echt een verschil van dag en nacht met gisteren..
3!
  zondag 20 februari 2011 @ 10:07:01 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93046328
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 09:38 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat is het dus ook vaak bij Stef. Dan haal je hem al met wallen uit zijn bedje, maar hij is dan zó wakker dat slapen gewoon niet meer lukt. En dan dus wel de hele ochtend chagrijnig zijn ja.. Hij slaapt meestal wél uit als hij 's-nachts langer dan een uur achter elkaar wakker is geweest, dus ook dat is herkenbaar jah ;)

Nouja, wie weet, ooit, ontdekken die mannetjes van ons de geneugten van exorbitante hoeveelheden tijd in bed doorbrengen nog wel eens ;)

En ik doe zelf ook nog even een *O* , dit is echt een verschil van dag en nacht met gisteren..
Over 14 jaar moeten we ze uit bed rammen! o|O
FIjn dat hij jullie vandaag een beetje heeft laten uitslapen :*
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 10:20:54 #112
5428 crew  miss_sly
pi_93046595
trix wat fijn dat het lekker ging vanochtend. Wat kun je je dan al meteen fijner voelen, he?

schaap is thuis *O* we hebben hem vanochtend opgehaald van schiphol. Ik vertel de Senna wat we gingen doen: papa ophalen, op schiphol die komt met het vliegtuig. De hele weg heeft ze achter in de auto gezeten: papa ophalen....papa ophalen....papa chiphol...tiegtuig...papa ophalen O+
pi_93047663
Miss,you did it! Hij is er weer..gelukkig! En wat schattig van Senna!

En al die nacht/ochtendbrakers..ik heb met jullie te doen hoor. Ik ben al moe als we em om kwart voor zes horen miepen. Dus klagen mag echt wel hoor!

Twinkly, die lamp :o

Had me gisteravond gevraagd hoe het ging, dan had ik een drama nacht voorspeld. Meneer kreeg gistermiddag ineens koorts. Na een paracetamolletje leek het beter te gaan, maar tegen 6 uur liep de koorts ineens hoog op. Hij zat klappertandend bij mijn moeder op schoot, af en toe een frietje pikkend. En na het eten bleek ie ineens tegen de 40 te zitten. Dus toch maar naar huis gegaan. We leggen em in bed...en toen was het negen uur zondagochtend en is meneer weer vrolijk :?
Ik denk dat de koorts van z'n kiezen kwam en dat die er voor zorgt dat het hoesten ook erger wordt. Maar goed, ben al lang blij dat ie zich beter voelt. Heeft ie morgen nog koorts en hoest ie nog steeds, dan is het huisarts, dat is de afspraak. Ik vind het ook best wel als bronchitis klinken....
pi_93050195
Haha, Trix, zul je net zien! Maar hij was dus wel aan het spelen in z'n bedje? Da's iig geval prettiger, ook voor jullie, dan wakker worden van een huilend ventje.

Lente was vanmorgen om zes uur wakker, wel huilend. Was vergeten d'r fles met water in d'r bedje te zetten. Werkt dat trouwens nog bij Senna, Miss? Wat staan die Uggs 'r trouwens geweldig; dat koppie erbij ook! O+

Lastig Mef, fijn dat ie zich weer beter voelt natuurlijk, maar snap dat je alert blijft.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:35:31 #115
5428 crew  miss_sly
pi_93050707
Fijn dat ie niet ziek is, maar het is wel raar idd, mef.

hier werkt het flesje water nog niet. Misschien komt dat nog. Toen ik ermee begon, was ze wat ziekig en afgelopen week was ze niet echt zichzelf. Ik denk dat ze schaap meer gemist heeft dan wij snappen. Ik blijf het wel doen, dus ik ben benieuwd hoe het gaat werken.

Ze is echt helemaal verguld met haar nieuwe laarzen :D het is zo grappig, want ze heeft natuurlijk geen idee van nieuw of hip of duur of wat dan ook, maar ze moesten meteen aan en ze wil ze echt niet meer uit. Ze was net even een uurtje naar bed, en toen ik haar eruit haalde en aankleedde, moesten ook meteen de laarzen aan :D
pi_93051945
hoi dames, wij mogen hier nu ook meebeppen :) ravi is meestal nog meer baby dan dreumes, zowel in voorkomen als in doen en laten, maar nu en dan zie je de dreumes al tevoorschijn piepen (zie het fototopic)

echt vieren doen we pas in april, dus dan krijgen jullie een taartmepfoto ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93052247
Die laarzen zijn echt ontzettend leuk Miss_Sly, staat echt super lief!

Wat gevaarlijk Twinkly! Wat een enorm leuk dat niemand erbij in de buurt zat. Rondvliegend glas is echt heel link

Welkom Simmu en Ravi *O* ik las je verhaal in het engeltjestopic :*
Dan zal ik feliciteren in april! Klonk wel als een gezellig dagje gister, zo samen worstenbroodjes eten en 's avonds een drankje drinken op de geboorte van de jongens.

Incantrix, die Stef _O- die gewoon heerlijk uitslaapt hahaha! Misschien werkt die wet van Fok toch ook omgekeerd :P
En ik las al meerdere verhalen, maar ook hier al maanden geen kind dat tot 7.00 slaapt hoor. Soms wel maar dan ligt hij er 's avonds later in. In de nacht leg ik hem bij ons neer omdat hij momenteel overstuur wakker wordt, en is dan rond 6.30 wakker wat ik probeer te rekken tot 7.00
pi_93052372
om het af te maken hebben we jut & jul vanochtend uitgelaten in het bos gevolgd door wat patatjes ;)

hier wordt het spul trouwens wakker zodra ik naar beneden strompel voor mijn koffie. ik gebruik de smoes "mama gaat eerst alleen de verwarming aanzetten hoor!" da's meestal tussen 7 en 8 ergens.
pi_93052508
Incantrix :D Half 9, wat heerlijk!!! :D Owowow nu moet het doorzetten he!
Ik voel met je mee hoor. Hier ook veel kids in omgeving die uitslapen en als ze dan eens om 7 uur al wakker waren gaan piepen omdat ze AL om 7 uur wakker werden. Ik was altijd al blij als we tot 7 uur hadden kunnen slapen. Eigenlijk zei ik er dus maar niets meer over...

Maar Dyon slaapt de laatste tijd stukke beter! We hoeven er nu meestal 's nachts niet meer uit en soms slaapt hij zelfs tot half 8 uit!
pi_93053249
Miss, fijn dat schaap er weer is, ik mis geloof ik even iets, maar waar is de foto van Senna met UGGS??

Welkom Simmu en Ravi :)

Hier weer rust, ze slaapt :) Straks op verjaardag dus dan moet ze wel uitgerust zijn!
pi_93053448
Oh Incantrix, wat fijn dat Stefje heeft uitgeslapen *O* Ik denk dat de meeste dames hier wel snappen wat voor wissel het trekt op je leven als je zo weinig kwaliteitsslaap krijgt. Dat is gewoon heel zwaar :*

Hier is het slapen eigenlijk heel wisselend. Soms slaapt ze lekker de nacht door tot 8.30 uur ofzo en soms wordt ze 5 keer huilend wakker en wil ze om 6 uur er uit. Ook overdag is er nauwelijks iets van een ritme met slaapjes, dus plannen is een beetje lastig. Maar dat vind ik niet zo erg.

Gelukkig was het spugen binnen een dag weer over en is ze nu aan het bij-eten :Y) Wel aanhoudende diarree en billetjes die daar meteen weer vuurrood door zijn. Ik behelp met nu even met een restje van de zalf van de dokter. Maandagochtend meteen even nieuwe bestellen.

Wickie, hoe gaat het eigenlijk met de luieruitslag van Mette?

Simmu, welkom met Ravi *O*
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 16:57:59 #122
5428 crew  miss_sly
pi_93063452
simmu en ravi welkom en gefeliciteerd!

twinkly, jij kwam met de tip van bisolvon tegen dat hoesten. Hoe geef jij dat? Ik had het zelf al geproefd (goor :r ) en toen toch maar aan Senna gegeven met een bekertje drinken ernaast, maar Senna deed dus letterlijk :r :o Geen goed idee dus. Kun je het ergens doorheen geven ofzo?
pi_93063616
Wij hebben bisolvon al op alle mogelijke manieren gegeven, miss_sly: zo zuiver met een spuitje, met het bekertje dat op de fles zit, door de fruitpap, door zijn fles.
pi_93063943
Gefeliciteerd Ravi! Is hij nu al 1? :D

Oh, wat sneu dat ze het zo vies vindt Miss Sly, het smaakt ook echt smerig. Ik heb geen tips, Niels vindt het lekker :P
Ik weet niet wat er in de bijsluiter staat over inname met andere voedingsmiddelen, maar ik zou dan iets proberen als sinaasappelsap, dat smaakt heel sterk.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:12:18 #125
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93064105
Ik ben vandaag weer zo verliefd op mijn jongentje he. Hij is zo leuk en gezellig en... nouja gewoon helemaal Thomas.
Vandaag hadden we bezoek, mijn neef en zijn vrouw en kinderen, en Thomas was zo lief en gezellig. Meespelen lukt natuurlijk nog niet helemaal, maar hij vond het erg interessant dat ze zijn treinbaan gingen opbouwen, hij zat er in die typische dreumes-houding op zijn hurkjes bij te kijken. En toen we aan tafel zaten en het dochtertje grapjes aan het maken was lachte hij met iedereen mee. Heerlijk gewoon.

In het kader van topicvervuiling:
Gisteren op de glijbaan. Ik heb nog een langere waarop hij zelf ook naar boven klimt op het trapje, maar die duurt ruim 2 minuten dus dat doe ik jullie niet aan. Geloof me maar op mijn woord dat hij het kan ;)

Dit is ook zo'n genietmomentje. Zelfs met dat rottige koude weer (Thomas heeft een capuchon van zijn vest op en daaroverheen een muts ivm zijn oor, maar de KNO arts zei dat in principe naar buiten gaan geen probleem was) is het al leuk in de speeltuin. Ik zie mezelf straks met lekker weer al op het bankje zitten...

En ik hoop dat het ok is Elmo, Thomas en Tirza aan de chippies op het feestje van Harry:

Op het schermpje van de telefoon zag het er beter uit, in het groot blijkt het toch wat bewogen. Maargoed.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:21:38 #126
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93064519
Whaaaaa, net een kin-op-grond-momentje. Ik vraag voor de grap: Thomas, doe jij de lamp even aan? En Thomas loopt naar de lamp en klikt hem aan met de voetschakelaar. Heeft ie nog nooit eerder gedaan! (wel de lamp naar de trap aan met de schakelaar op de muur)
Weer een bewijsje dat ze zo veel meer begrijpen en meekrijgen dan wij wel eens denken he.

Hij is daarna wel tien keer op en neer gerend tussen de twee staande lampen hier om ze afwisselend aan en uit te doen, maar hij had ook wel even een lolletje verdiend dus ach.... Kleine knapperd :D
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93065224
quote:
Op zondag 20 februari 2011 16:57 schreef miss_sly het volgende:
simmu en ravi welkom en gefeliciteerd!

twinkly, jij kwam met de tip van bisolvon tegen dat hoesten. Hoe geef jij dat? Ik had het zelf al geproefd (goor :r ) en toen toch maar aan Senna gegeven met een bekertje drinken ernaast, maar Senna deed dus letterlijk :r :o Geen goed idee dus. Kun je het ergens doorheen geven ofzo?
Doe je nog steeds de vitamine D druppels met anijssmaak?
Wij deden de vit D druppels met de bisolvon.
Ja, dan kreeg ze een keer teveel vit D, ach.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_93065260
Thomas O+

Incantrix, wat fijn dat Stef lekker heeft uitgeslapen *O*

Miss, gave Uggs en wat kijkt Senna trots, en Schaap is weer terug *O*

Simmu en Ravi, welkom en gefeliciteerd!!!

Octo, met de luieruitslag gaat het de goede kant op. De zalf werkt als een tierelier! Sinds we smeren elke keer verbetering.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:46:16 #129
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93065593
Wicky dat is goed nieuws! Fijn dat jullie iets gevonden hebben dat werkt. Luieruitslag is zo gemeen vind ik, die arme kleine billetjes.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:46:43 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93065613
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:12 schreef Ca.ra het volgende:

En ik hoop dat het ok is Elmo, Thomas en Tirza aan de chippies op het feestje van Harry:
[ afbeelding ]
Op het schermpje van de telefoon zag het er beter uit, in het groot blijkt het toch wat bewogen. Maargoed.
Hij at zomaar alle chippies op! }:|
pi_93065811
Simmu, gefeliciteerd met Ravi en welkom hier! *O*

Ca.ra, het is inderdaad opmerkelijk hoeveel ze begrijpen. Pas zei ik tegen Ivan: "Hey, de telefoon gaat, neem jij hem even op?" En hij graaide in zijn speelgoeddoos, toverde de Fisher Price-telefoon tevoorschijn en begon in de hoorn te praten. :D
pi_93068325
Simmu, gefeliciteerd.

Fijn Incantrix, dat Stef vandaag iets langer geslapen heeft... Ik dacht gisteren nog dat het me heel zwaar leek als je kleine uk geen middagslaapje meer doet... Nou blijkbaar werkt de wet van Fok! ook als je denkt. 2 dagen achter elkaar geen slaapje, en vervolgens niet te genieten. We hebben hem zowel gister als vandaag om 18.00 in bed gekieperd. (vanmorgen sliep hij wel tot 8.45, dat dan weer wel). Ik snap dat het ontzettend moeilijk moet zijn als ze zo weinig slapen. Ze zitten zichzelf zo in de weg, maar hoe zielig ik dat ook vind, ik kan toch soms moeilijk mijn geduld bewaren...

Dat ze ineens zoveel begrijpen vind ik ook zo wonderbaarlijk. Ik vroeg 2 weken geleden voor de grap aan Thomas waar Elmo was. Hij meteen heel de kamer afstruinen, onder de banken kijken tot dat hij hem had, en vervolgens gaf hij hem zo aan mij.

Ow, en hij heeft door hoe hij de trap op moet. Een keer gedaan en de tweede keer racet hij hem op... Het gaat allemaal zo snel.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 19:17:45 #133
5428 crew  miss_sly
pi_93069170
Fijn octo dat Hanna niet ziek geworden is! Raar soms, dat ineens koorts of spugen of een ziek vogeltje zijn, en dat dat dan zomaar over is.

We zijn hier maar weer over op tussikind. Als Senna er letterlijk van moet overgeven, proberen we het maar even weer met iets anders.
Over begrijpen gesproken: na de bisolvon moest ze dus overgeven, dus Senna zei: Nenna pugen.
Ik zei dat ze het inderdaad erg vies vond als ze er van moest spugen.
Net na het eten kreeg ze Tussikind, ze slikt het door en zegt: Nenna niet pugen.

Vanmorgen hebben we dus schaap opgehaald op schiphol. Wel vroeg, maar ach, we waren zo blij dat hij thuis kwam. Senna reageerde wel blij toen ze hem zag, kusje, neuzen, een knuffel met drieen O+ maar niet overdreven. Ik dacht dat dat dan kennelijk niet zo bij haar hoorde ofzo. Tot we thuiskwamen, de trap opliepen naar onze voordeur. Ik liep met Senna voorop, schaap liep achter ons. Bovenaan gekomen kijkt Senna naar beneden, ziet schaap en zegt helemaal blij en stralend 'papaaa' O+ Net alsof ze dacht: nou als je helemaal mee naar hier gaat, dan zul je ook wel echt thuiskomen O+
pi_93069382
Fijn Miss, dat Schaap weer terug is. :*

En Incantrix, wat goed dat Stef zo lekker uitgeslapen heeft. *O*

Simmu, gefeliciteerd met Ravi, één jaar alweer. Wat gaat de tijd toch snel!
pi_93069473
Mijn zoon stond vandaag twee keer los :o *O* .

Op de verjaardag van mijn broertje. Hij kreeg zo'n groot applaus van alle visite dat hij het meteen nog maar een keer deed :D O+ .
pi_93069718
driekus vindt de bisolvon heerlijk, gelukkig. hij heeft vanmiddag eigenlijk niet geslapen , hij was zo benauwd en bleef maar hoesten. Nu gaat ie zo op bed na paracetamol met luuf, puf en een ui voor onder het bed. Bed staat nog omhoog. En dan maar hopen dat ie slaapt. Wel geen koorts dus dat is fijn. Van mij mag het echt lente worden
ze snappen veel he... Ik verbaas me er ook telkens over.
pi_93069759
Wat goed Groof!

Mef, arm manneke... Dat is een goede van die ui, die was ik vergeten vanavond. Ga ik meteen doen
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 19:37:33 #138
5428 crew  miss_sly
pi_93069919
groofs *O* daar gaat ie, je grote kleine man *O*

ach mef, wat sneu voor Driekus. Hoop dat ie goed slaapt en lekekr opknapt.

En lente, ow, ik wil lente. Mooi weer, minder kou, zon, bloemtjes, groen O+
pi_93070044
Woeiiii R wat goed :D

Senna weer blij dat papa thuis is, kan het me goed voorstellen.

Zieke Driekus, beterschap :*
En ik wil al maanden lente, maar het gebeurt maar niet...
pi_93070226
Lekkere timing, R.! *O*
pi_93070262
Jaaa goed zo R. *O* en nog wel met publiek erbij, knappe kerel!

Wolf vond Bisolvon juist heerlijk! Vitamine D druppels heb ik zonder smaak, die moet ik wel verstoppen in een toetje of fruit.

Wat knap van hem, Ca.ra O+
Wolf ''belt''sinds een paar dagen.Alle dingen die een beetje de vorm van een hoorn kunnen zijn (afstandsbediening,brillenkoker e.d) zet hij aan zn oor en zegt dan ''jajajaja'' en brabbelen en lachen erbij
pi_93070321
o helder koud vriesweer mag ook, is ook al beter dan dit stomme vochtige weer.
Groofsken, los staan! *O*
simmu wat vliegt de tijd, een jaar al weer. Welkom!
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 19:51:50 #143
5428 crew  miss_sly
pi_93070498
Wat een vreemde smaak hebben de kindjes die bisolvon lekker vinden :D ik heb het zelf geproefd (ik probeer altijd maar alles te proeven wat ik haar voorzet, dan weet ik wat ik geef) en ik vond het ook niet te pruimen.

Wolf, lekker aan het bellen *O*
pi_93070554
Misschien zijn ze Olvarit gewend, miss.
  zondag 20 februari 2011 @ 19:53:55 #145
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93070579
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:46 schreef Poppejans het volgende:
Wolf ''belt''sinds een paar dagen.Alle dingen die een beetje de vorm van een hoorn kunnen zijn (afstandsbediening,brillenkoker e.d) zet hij aan zn oor en zegt dan ''jajajaja'' en brabbelen en lachen erbij
Whaha, dat doet Daan ook. Maar echt álles (boekjes, viltjes, autotjes) wordt tegen zijn oor gehouden, hij is niet zo kritisch dat het op een telefoon moet lijken hahaha.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 19:54:18 #146
5428 crew  miss_sly
pi_93070592
whahaha, wie weet :D
pi_93070640
Het verbaast me wel vaker wat kinderen wel en niet lusten. Bij Ivan gaan potjes er met groot gemak naar binnen. Vandaag gaf ik hem een stukje rookworst en daar moest hij niets van hebben. Ach ja, dat is toch niet bepaald gezond.
pi_93070763
Hihi, hier is de telefoon ook helemaal hip, maar hij heeft toch het liefst de echte telefoon!! Die moeten we dus steeds hoog wegleggen...

Ow en hij heeft gewoon boerenkool gegeten! Het ging er natuurlijk echt niet in, hij wilde alleen maar worst. Totdat papa het toch voor elkaar kreeg om er iets in te 'proppen' en hij na een poosje ineens wel hapjes van ons aan nam. Liever niet op die manier, maar het werkte denk ik uiteindelijk wel om hm te laten merken dat het wel lekker was (tenminste hij leek er daarna echt wel van te smullen).
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 19:59:18 #149
5428 crew  miss_sly
pi_93070816
Dat verbaast me idd ook regelmatig. Hoewel ik sommige dingen dan wel weer goed begrijp. De vitamine D heeft best een lekker anijsachtig smaakje. Tussikind is ook een beetje zoetig. Rookworst is best vettig en heeft een aparte structuur, en vooral dat laatste is dan weer iets dat het voor kinderen niet aantrekkelijk kan maken.

Maar vanavond hadden we voor een keer een toetje voor onszelf (beetje feest he, schaap weer thuis) en dat was dubbelvla caramel/roomvla. Mocht ze voor de gelegenheid dan ook een paar hapjes van, maar na twee ieniemienie hapjes wilde ze toch liever yoghurt. Ik vond het best, yoghurt is toch gezonder!
pi_93070860
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:53 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Whaha, dat doet Daan ook. Maar echt álles (boekjes, viltjes, autotjes) wordt tegen zijn oor gehouden, hij is niet zo kritisch dat het op een telefoon moet lijken hahaha.
aah zo schattig!
Ik vroeg me al meteen af of ik zelf niet te vaak zit te bellen :P ;)

Ik vind Bisolvon zelf ook wel lekker smaken Miss_Sly.
Proef ook altijd zelf even wat ik Wolf geef. Maar die doet zn mond echt voor alles open, sommige dingen van Olvarit smaken echt naar niks.

Boerenkool met wat stukjes rookworst is hier een hit!
pi_93070887
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Het verbaast me wel vaker wat kinderen wel en niet lusten. Bij Ivan gaan potjes er met groot gemak naar binnen. Vandaag gaf ik hem een stukje rookworst en daar moest hij niets van hebben. Ach ja, dat is toch niet bepaald gezond.
Lol, hier dus blijkbaar wel een rookworst fan.
En over potjes gesproken, zowel Kyllian als Dyon moesten daar niets van hebben. We hebben het tijdens vakanties geprobeerd maar ging echt totaal niet. Iig niet de avondhapjes, fruithapje ging wel maar dan konden we net zo goed een banaantje ofzo prakken.
Ik denk echt dat het wel te maken heeft met wat ze gewend zijn.
pi_93070904
Boerenkool ga ik ook weer eens proberen ^O^ .
pi_93070926
Potjes hebben ze hier ook allebei geweigerd.
pi_93071014
ravi eet alles zolang het maar gemalen/verpulverd/ontdaan van elke structuur is :')
pi_93071020
Ik vind eten uit potjes zo walgelijk. De geur, de smaak, de textuur, blegh. We geven eigenlijk zelden eten uit een potje omdat we voor de keren dat hij niet met ons eet altijd wel iets in de vriezer hebben. Ivan is dus vers gewend (en Rapley'en), maar potjes gaan er écht wel met smaak in.

Grappig dat jullie zoons wel rookworst eten, Meimeltje en Poppejans. En het is inderdaad zo dat ze vaak meer eten als ze het eten maar een kans geven. Ivan at gister zomaar ineens zalm, hoera! We bieden hem al maanden zalm aan maar hij at er steevast omheen. Gister plukte hij gek genoeg juist de stukjes zalm uit zijn spinaziespaghetti.
pi_93071093
Olvarit hoef ik niet te proberen, dat vliegt de kamer door :D
Als we echt iets totaal F-ongeschikts eten, wat niet vaak voorkomt, krijgt hij gewoon een broodje jam ;)
pi_93071100
Spinazie-spaghetti met zalm, ga ik ook eens proberen ^O^ .

Ga door jongens, ik doe inspiratie op.
pi_93071167
Hier eten we vrij vaak pasta aangezien het Kyllian's lievelingsgerecht is. Je kan hm echt niet vragen wat we zullen eten want het antwoord is altijd 'pasta' :D Dyon eet dat ook wel goed (voor zijn doen), ben benieuwd wat zijn lievelingsgerecht wordt ;)
pi_93071271
Ik vond als kind de meeste 'kind' smaakjes smerig, al snel veel te zoet. Driekus lijkt hetzelfde te hebben. Maar bisolvon vind ik dus ook lekker. Rookworst verdwijnt hier als je met je ogen knippert.
pi_93071274
Ik zoek nog een goed recept voor viskoekjes. Ivan at de viskoekjes uit de Opperdepop wel eens, maar ik wil voor onszelf eigenlijk iets 'deftigers'.
pi_93071374
Ko is echt weer zijn oude ikje, hij proeft ook weer van zijn eten. En vanavond at hij uiensoep!
Hij vond het gewoon lekker. :D

We hebben nog nooit een potje gekocht, ik weet het niet, maar het staat me zo tegen. Gewoon *ril*.
Slaat nergens op eigenlijk. :')
pi_93071504
Haha Oeke :D
Ik heb wel een leer of 3 een potje gekocht, maar dan nooit van Olvarit :@
Geen Nutricia sponsoring hier :@
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 20:17:32 #163
5428 crew  miss_sly
pi_93071603
Wij hebben wel eens een potje gekocht, maar we vergaten het te geven. Vorig jaar, op vakantie naar Frankrijk. Voor de zekerheid, mocht ze niet goed eten. Potjes zaten zo ontzettend niet in ons systeem, dat we er niet ana dachten toen ze niet goed at en we kwamen ze onaangeraakt weer tegen toen we inpakten voor vertrek :D
pi_93071738
quote:
17s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:12 schreef oeke het volgende:
We hebben nog nooit een potje gekocht, ik weet het niet, maar het staat me zo tegen. Gewoon *ril*.
Slaat nergens op eigenlijk. :')
Hier is het tegenovergestelde het geval: we hebben altijd een potje in huis terwijl we Ivan eigenlijk nooit eten uit een potje geven. Ik heb zo'n soort idee dat we voor noodgevallen potjes in huis moeten hebben voor Ivan. Dat slaat nergens op, want in geval van nood kan hij ook best een boterham eten met een gebakken ei of zo. :')
pi_93071790
Ik herinner me dat ik een keer bij Renzell was en ze gaf Julius een potje, is dus echt al lang geleden. En ze had het opgewarmd in de magnetron.
Voor ze het hem gaf nam ze zelf een hap, waarbij ze met een glimlach zei dat het niet te vreten was. En dat is me altijd bijgebleven. Die hap gepureerde brrrr.
En nouja, ik kan me er dus niet toe zetten dat zelf te proeven, en ik vind dat ik alles zelf ook moet willen eten wat ik Ko geef. ;)
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 20:23:02 #166
5428 crew  miss_sly
pi_93071894
Nou ja, zelfs een boterham met gewoon normaal broodbeleg. Het is toch geen ramp als een kind eens een enkele keer op een dag drie broodmaaltijden eet? natuurlijk fijn als je die derde broodmaaltijd wat op kunt leuken met een gebakken ei of weet ik wat, maar geen must.
pi_93071896
Ik heb S een keer een potje willen geven (gewoon om te proberen) die ik uit een blije doos had :o . Ze spuugde de eerste hap uit en toen heb ik het potje weggemikt.

R heb ik een keer geprobeerd een potje te geven omdat hij de eerste maanden zijn avondeten (groente) weigerde. Ik dacht toen 'een potje is altijd beter dan niets'. Maar R vond 'niets' toch beter dan een potje. Dat was duidelijk. :P
pi_93072118
Ravi gisteren trouwens al hier? :o
WOW!

Is dat allemaal ook alweer een jaar geleden?

* freecell grijpt de tijd vast

Eb gefeliciteerd met je dreumes Simmu!
  zondag 20 februari 2011 @ 20:31:51 #169
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93072416
Is het zeer ernstig als je kind álles eet? :9 Echt alles gaat naar binnen bij Daan. Daan krijgt zelden een potje, maar als hij eet, eet het met smaak op. Verder maakt het hem qua groente niet uit, hij lijkt alles lekker te vinden.

Wel even een ontbijt vraag: iemand hier een mening over wat beter is 's morgens: brood of pap? Ik neig naar pap, krijgt Daan nu ook, maar ik vraag me af of hij dan niet te snel te veel zuivel binnenkrijgt. Hij krijgt bij zijn lunch ook melk en ook na het avondeten is hij gek op flink wat yoghurt. Zou brood niet beter zijn in de ochtend met wat thee bijvoorbeeld?
pi_93072611
Ik voel me lekker onverantwoord, maar wij hebben het eerste half jaar vrij veel potjes gegeven. Het eten ging toen zeer moeizaam, we hebben daar veel problemen mee gehad. We begonnen met Rapley, maar dat ging slecht, toen eigen voedsel gepureerd, ook niet.. Op een gegeven moment zijn we op dagen dat er echt geen tijd was uitgebreid voor haar te kokkerellen een potje gegeven.

Vanaf dat ze 1 was en we stopte met flesvoeding veranderde alles. Eten ging super en ze at vanaf toen met ons mee met de pot. De afgelopen maanden krijgt ze op dinsdag soms een potje, of eigenlijk van die bakjes omdat dat er uitziet en smaakt als normaal voedsel.
Dit is puur gemak, ik ben in het weekend te moe in het voren te koken voor 2 dagen en als ze uit het KDV komt krijg ik het eten niet gerekt, ze wil gewoon gelijk eten anders heb ik de hele avond stennis en eet ze uiteindelijk niet.
Toen ik nog niet zwanger was kookte in het weekend in het voren voor haar op die dagen, of krijgt ze een kliekje van de dag ervoor. Maar soms komt het gewoon niet uit. Ze eet 'potjes' met smaak.

Morgen ga ik 'frietjes' (het zijn geen frietjes maar de vorm wel van frietjes) maken van zoete aardappel en gewone aardappel uit de oven. Met een stukkie vis en nog wat andere groente uit de oven.
pi_93072638
Florian eet behalve potjes ook alles. Tot en met kattenbrokjes en theezakjes :X
pi_93072760
Happy: heerlijk toch als je dreumes zo goed eet :D Alhoewel het soms misschien wel lastig is om te zien wanneer hij vol zit?
's Ochtends pap of brood lijkt me niet zoveel uitmaken, alhoewel ik zelf zou kiezen voor brood omdat we dat hier gewoon zo gewend zijn. Hier wordt echt meestal geen brood gegeten door Dyon, tenminste niet om 8 uur 's ochtends. Een banaan gaat er dan meestal wel in en een fles melk. Hier ook bij de lunch melk en 's avonds nog een fles pap.
pi_93072863
Niks mis met potjes toch ook? Het is hartstikke gezond in principe :)

Alleen ik vind ze niet lekker en dat is blijkbaar erfelijk :D En ik vind het niet goed als een kind alléén maar potjes krijgt. Lijkt me niet handig voor de smaakontwikkeling :)

En ook niks mis met frietjes met geen of weinig zout ;)
pi_93073077
Nou Wickie, volgens mij is er niks mis met een potje, het is alleen mijn walging.
Ko zou het misschien waarschijnlijk wel heerlijk vinden. :P
En friet vind Ko heerlijk, de zoete aardappel die ik vanavond had gebakken voor hem vanavond vond hij vies. :{
pi_93073334
als ik hier het gebroed wil verwennen kan ik volstaan met 2 potjes fruitpulpzooi (c1000 huismerk), allebei aan tafel en ik in het midden en dan voeren maar. tralalalala, omenom en omenom en om en om, omenomenomenomenom :Y)

ik ben niet zo'n potjesfan. selene was dat tot 1 jaar wel en ravi maakt het allemaal niks uit zolang dingen maar fijngemalen en lekker zompig zijn. ligakoek en rijstewafel wil hij wel, maar verder? geef het kind een frietje en hij gaat er mee zwaaien. ronde dingen doe ik niet meer :X hij's na 2 dagen succes met het brood alweer in staking gegaan. ah well; met selene waren zulke dingen eigenlijk ook pas een succes na 1 jaar (en toen was ze niet meer te houden). komt vanzelf, feitelijk is het ventje nu 10 maanden!
pi_93073345
Nou potjes zijn ook nog steeds beetje mijn walging, ik had me zo voorgenomen dat niet te gaan doen.. ik voel me ook vooral naar mezelf onverantwoordelijk :')

Ik ben benieuwd hoe de zoete aardappel geaccepteerd wordt, ze vindt de smaak lekker maar ja oranje stukjes...
pi_93073604
Wat goed van R *O*

Senna weer blij met d'r papa O+

Wij gaven ook best veel potjes. Vooral toen we begonnen met vast voedsel, want madame wilde pertinent geen vers (gepureerd) fruit, alleen maar uit potjes :') en eten is altijd drama hier, maar potjes eet ze meestal wel redelijk goed op. Tegenwoordig krijgt ze vaak een deel van ons avondeten, en als ze dat zat is krijgt ze nog een half potje, en dan bij elkaar is het wel bijna een maaltijd :')

Wij zijn vandaag in het Dick Brunahuis geweest met onze kleine Nijntjefan, zo leuk joh! Je komt binnen bij de museumwinkel die natuurlijk helemaal volstaat met Nijntjes, en ze ging meteen helemaal los. NIJNAAAAAAA! en vervolgens heeft ze een uur als een kip zonder kop rondgesjeesd door het museum, alles ontdekken, overal NIJNAAA roepend O+ :D Het is ook echt een museum voor kleine kindjes, heel erg leuk gedaan. Mijn blije ei vermaakte zich er in elk geval prima O+
pi_93074226
Ooooooh, dan heb ik je bijna gezien! Wij waren daar tegenover bij mijn broertje :P .
pi_93074345
Ohja sorry Groof ik vergeet te jompelen voor R. maar wat geweldig van 'm zeg, ook geweldige timing *O*
pi_93074410
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:02 schreef wickie het volgende:
Ohja sorry Groof ik vergeet te jompelen voor R. maar wat geweldig van 'm zeg, ook geweldige timing *O*
:D Zo interessant is het het nou ook weer niet hoor. :P :*
pi_93074612
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D Zo interessant is het het nou ook weer niet hoor. :P :*
Nou ja, vind ik wel!! Ik vond dat echt heel speciaal toen Mette dat deed, ik heb zelfs stiekem een traantje gelaten :@
pi_93074847
Hahaha, heerlijk toch. Ik jubelde alleen maar heel hard "jaaaaa R.., wat goed! *O* " En toen jubelde iedereen met me mee. ;)
pi_93074946
Ik vond dat los staan ook wel weer een hele stap vooruit! Vanaf toen was het regelmatig los gaan staan en een paar weken later liep hij ;)
pi_93074985
Oh daar kijk ik dus heel erg naar uit hè. O+

Even hoor... :P

pi_93075178
Ik vind het verticale dreumes gebeuren echt helemaal geweldig. Dat gestap door huis, af en toe stapjes en kleine stukjes lopen als we buiten zijn O+ O+

Kijk nou, R. plopt zomaar eens op m'n scherm O+
Wat heeft hij toch een lekker guitig koppie
  zondag 20 februari 2011 @ 21:18:59 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93075457
R kan los staan! Wat goehoed! *O*

Senna, wat fijn dat papa weer thuis is hè?

En al die knappe kinders die al zoveel begrijpen O+
Lampen aan- en uitdoen, dingen zoeken. Geweldig!

Ik vind het al fantastisch dat Hary nu zijn handje in een mouw stopt als ik zeg: handje hierin, waar is je handje nu? En dan piept hij zelf zijn hand uit de mouw en kijkt trots van hand naar mij en terug O+

Ow en Harry eet vanalles (of niet :') ). Soms vers, soms potje (niet te vreten idd). Ik ben in elk geval steeds vaker dubbele porties vers aan het maken, zodat ik er eentje in de vriezer kan gooien voor 'nood'.
pi_93075461
R. wat een mooie haren heb je toch!! En zo'n lief blij gezichtje O+
pi_93075700
Harry die al zo goed helpt met aankleden hihi.

Dyon is vooral vaak met de bal bezig, bal overgooien met z'n broer is helemaal leuk!
Helaas hebben ze nu sinds een paar dagen wel ook echt ruzies :D Dyon begint van zich af te bijten en schreeuwt echt als Kyllian iets van hm afpakt. Tja dat is Kyllian niet gewend ;)
Aan de andere kant lijkt Kyllian het echt superleuk te vinden dat z'n kleine broertje nu veel meer kan en hij ook echt met h'm samen kan spelen O+
pi_93075856
Ha Groosfsken, wat is R. toch leuk O+ en los staan is toch gewoon een kleine mijlpaal!

Over de potjesconversatie: hier ook nog wel af en toe een potje. Het ene potje is trouwens wel veel lekkerder dan het andere. Hannah heeft er geen problemen mee en ik kan haar moeilijk een stuk pizza of spare-rib geven als wij dat eten. Soms eet ze ook bijna niets van 'de pot' (door vermoeiheid bijvoorbeeld) en dan geven we haar ook wel eens een half potje. Sowieso krijgt ze elke avond yoghurt.
Overigens gaat ze wel steeds beter mee-eten. Het lijkt er op dat ze een voorkeur heeft voor sterke smaken en dan vooral hartig. Vis (ook zalm), curry, stampot, pasta met tomatensaus vind ze allemaal heerlijk en ze lust ook graag thee en hier en daar een slokje koffie. Zoetigheid is ze geen fan van.
pi_93076151
Ik moet thee nog steeds eens proberen bij Ivan, maar ik wil eerst even uitzoeken of dat wel zo goed is. (Oeke, dat weet jij vast wel?)

Ik vind het ook zo vermoeiend om warme dingen te geven omdat het zolang duurt voor ze afgekoeld zijn tot een acceptabele temperatuur. 's Avonds bij het eten levert dat wel momenten van frustratie op voor Ivan omdat hij moet wachten. En ik maar blazen. Hebben jullie dat niet?
pi_93076175
Mirte kreeg regelmatig een potje toen ze nog klein was, als we iets aten wat zij nog niet at, dan had ik voor haar een potje. Maar juffrouw Iris blieft dat niet. Die wil gewoon hetzelfde als wij allemaal op het bord...

Wij zijn vandaag wezen zwemmen met de kinders. Iris heeft de hele tijd met een enorme smile op haar gezicht rondgedobberd en durfde het zelfs aan om me los te laten i.t.t haar grote zus, die toch wel zeker 2 handen vast wilde hebben aan papa of mama ;). Het was wel ff lekker.
Fake it till you make it...
pi_93076265
Claudia, heel herkenbaar, dat afkoelen wat maar niet opschiet en dan een ongeduldige dreumes. Ik probeer vaak al voor de meiden op te scheppen en dan pas de tafel te gaan dekken. En dan is het redelijk afgekoeld als we aan tafel gaan ;).
Fake it till you make it...
pi_93076340
Bij thee gooi ik gewoon koud water tot het goed is. En met avondeten schep ik voor de kindjes alles meteen op het bord (in de keuken al). Mijn eten blijft dan in gesloten pannen lekker warm terwijl hun eten al wat afkoelt als ik de tafel dek.
pi_93076390
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:

Ik vind het ook zo vermoeiend om warme dingen te geven omdat het zolang duurt voor ze afgekoeld zijn tot een acceptabele temperatuur. 's Avonds bij het eten levert dat wel momenten van frustratie op voor Ivan omdat hij moet wachten. En ik maar blazen. Hebben jullie dat niet?
Ik haal voor Dyon altijd iets eerder het eten uit de pan (in de keuken al), voor Kyllian doe ik het na Dyon z'n eten en als laatst voor onszelf ;)
pi_93076416
Hihi Groof :D
pi_93076443
Same O+
pi_93076450
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bij thee gooi ik gewoon koud water tot het goed is.
Soms zijn dingen zo simpel.
pi_93076457

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-02-2011 21:34:48 ]
pi_93076603
afkoelen was hier ook altijd een drama. Totdat ik ipv zijn plastic bordje, onze porceleinen borden ging gebruiken. Hierop spreid ik zijn eten helemaal uit en dan duurt het niet zolang voordat het eetbaar is.
pi_93076861
Dat durf ik hier nog niet aan, om hem van onze borden te laten eten. Wel heb ik al langer in m'n hoofd dat we grotere borden voor hem moeten kopen.

Het eten eerder apart zetten is geen optie want m'n lief kookt altijd en daar mag ik me niet mee bemoeien. :Y)
  zondag 20 februari 2011 @ 21:41:46 #201
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93076886
Mijn neef die vandaag op visite was had het over magnetische sloten voor de (keuken)kastjes, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind verschillende soorten online, enig idee welke goed werken?
pi_93076988

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-02-2011 21:43:25 ]
pi_93077043
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat durf ik hier nog niet aan, om hem van onze borden te laten eten. Wel heb ik al langer in m'n hoofd dat we grotere borden voor hem moeten kopen.

Het eten eerder apart zetten is geen optie want m'n lief kookt altijd en daar mag ik me niet mee bemoeien. :Y)
Daar zou ik alles voor doen. Een man die kookt!
pi_93077100
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Daar zou ik alles voor doen. Een man die kookt!
Wil je dat niet zeggen? Mijn vriend leest mee. }:|
pi_93077171
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn neef die vandaag op visite was had het over magnetische sloten voor de (keuken)kastjes, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind verschillende soorten online, enig idee welke goed werken?
Die moeten dan wel heel sterk zijn. Wij hebben een dressoir met deurtjes met magneetsluitingen en die krijgt Ivan probleemloos open.
pi_93077216
Heerlijk een kokende man! Maar dan wil hij toch ook vast wel eerder een bordje voor Ivan klaarzetten ;) :P

Cara: hier geen ervaring met die sloten. Zelf vind ik dat ze hier maar moeten leren waar ze wel en niet aan mogen zitten :@ Tot nu toe laat hij de keukenkastjes met rust. Bij Kyllian is het ook nooit een probleem geweest.
pi_93077221
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wil je dat niet zeggen? Mijn vriend leest mee. }:|
Oh echt ja? Hoi vriend van Claudia :W . Mooie kinders heb je. O+
pi_93077632
mmm, als ik zo teruglees lijken onze borden fancy, maar het zijn gewoon van die witte van de blokker a 1 euro p/st. Dus als er daar een van zou sneuvelen kan ik daar niet zo mee zitten. Maar hij komt eigenlijk nooit aan het bord zelf, alleen aan zijn eten. Terwijl hij zijn eigen bordjes steeds ondersteboven gooide.
pi_93077665
Ohh Groof, jammer dat ik je gemist heb dan ;) Ik had je vast en zeker herkend, als je toevallig over straat was gelopen. Had ik ws iets van HALLO GROOF geroepen ofzo :+

Claudia, ik wil ook wel een man die elke dag kookt :P Of nou ja mijn man kookt wel elke dag maar niet voor mij, dus dat schiet ook niet op :')

Oh en wb warm eten, ik doe eerst Willows eten op een bordje en stop het dan in de koelkast terwijl ik voor mezelf opschep, scheelt net genoeg :Y)
pi_93077755
Ik laat Hannah steeds vaker van een aardewerken bordje eten, ipv geen bord of een plastic bord. Op de een of andere manier heeft ze zelf ook meer 'respect' daarvoor en gaat dat eigenlijk altijd goed. Een plastic bord is veel sneller omgegooid.

Wbt het gebruik van bestek gaat het wel wat moeizaam ( :') ) maar het kind is net 1 dus ze hoeft van mij echt nog niet netjes te kunnen eten.
pi_93077790
We drinken hier meestal Himalaya-thee, dat is kruidenthee, die laat ik afkoelen of ik gooi er water bij tot het goed is.

En blazen, dat is herkenbaar. :Y Af en toe lukt het om zijn eten eerder te laten afkoelen en dan ben ik erg tevreden met mezelf. :P

Als we iets eten wat Ko niet mag/kan eten dan is er altijd wel iets in huis wat hij wel mag. Bv een paar stukken komkommer, wat kaas en een gekookt ei. Of wat gekookte pasta.
Ik heb het nooit zo belangrijk gevonden dat hij een volwaardige maaltijd at, als hij alles maar proefde. Tot zijn eerste jaar zag ik alles sowieso als bijvoeding.
Maar als ik zo lees dat veel moeders een potje gaven om toch een volwaardige maaltijd te bieden voel ik me met terugwerkende kracht een beetje schuldig. :@
Tegenwoordig eet hij makkelijker met de pot mee, maar ik probeer altijd iets erbij te hebben wat hij wel lekker vind, voor het geval dat.

R. staat! *O*
En wat een vrolijk koppie heb je toch!

Innepin, dat klinkt leuk! Daar gaan we ook een keertje naartoe. :Y
pi_93077818
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:52 schreef Aoraki het volgende:
mmm, als ik zo teruglees lijken onze borden fancy, maar het zijn gewoon van die witte van de blokker a 1 euro p/st. Dus als er daar een van zou sneuvelen kan ik daar niet zo mee zitten. Maar hij komt eigenlijk nooit aan het bord zelf, alleen aan zijn eten. Terwijl hij zijn eigen bordjes steeds ondersteboven gooide.
Dan moeten we maar eens een stenen bord proberen, hier gaat z'n plactic bord bijna altijd wel naar de grond ;)
  zondag 20 februari 2011 @ 21:55:29 #213
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93077871
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die moeten dan wel heel sterk zijn. Wij hebben een dressoir met deurtjes met magneetsluitingen en die krijgt Ivan probleemloos open.
Oh nee waar hij het over had waren een soort slotjes die de deur (met een haakje) dicht houden, tenzij je het magneet'sleuteltje' ervoor houdt, dan klikken ze open. Zoiets bijvoorbeeld.
pi_93077948
Zit wat in, Aoraki! Misschien gaan we het gewoon eens proberen. Goeie tip in ieder geval!

En dames, wat ik wil horen is: "Hij heeft maar mazzel met een vrouw als jij! Daar zou ik ook wel elke dag voor willen koken." :7
pi_93078015
Oeke, ik vind het juist getuigen van vertrouwen. Vertrouwen op je eigen Borstvoeding, vertrouwen in Kobus. Ik vind het bewonderingswaardig juist. En hij ziet er niet uit alsof hij wat te kort zou zijn gekomen.
pi_93078029
Claudia, jij hebt 2 kinderen voor hem gebaard. Dat is wel wat maaltijden waard :7
pi_93078051
Disclaimer:
Resultaten verschillen per kind.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_93078055
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Zit wat in, Aoraki! Misschien gaan we het gewoon eens proberen. Goeie tip in ieder geval!

En dames, wat ik wil horen is: "Hij heeft maar mazzel met een vrouw als jij! Daar zou ik ook wel elke dag voor willen koken." :7
Ehm, wat doe jij dan? :P .
pi_93078080
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hebben deze: http://www.jippie.nl/contents/nl/d424.html
Een enorm karwei om ze er op te zetten, maar je krijgt ze zonder sleutel echt niet meer open. Tenzij het kastdeurtje 'hangt' door ouderdom ofzo, dan trek je hem zo open.
pi_93078087
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk moeten alle mannen hier maar meelezen, want zoals jouw man het doet hoort het gewoon! ;)

Ow en de mijne leest hier ook weleens....denk ik :P
pi_93078280
Oh nog één. Hoi man van Meimel :P . En ik maar denken dat mannen wel wat beters te doen hebben dan lezen op fok.
pi_93078352
Voor jou zou ik ook wel elke dag willen koken hoor Clau. B-)
Ik had trouwens nog wat vragen over de glycemische index? Maar ik weet even niet meer wat. Ik kom er nog op terug.

Oh Groof, zo zou je het ook kunnen zien inderdaad. :D Lief!
pi_93078380
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nog één. Hoi man van Meimel :P . En ik maar denken dat mannen wel wat beters te doen hebben dan lezen op fok.
Haha ik weet het niet zeker hoor, hij kwam vroeger veel meer op Fok. Ik ga het hm ook niet vragen want dan ontkent hij toch :7
pi_93078431
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ehm, wat doe jij dan? :P .
Thee drinken, chocola eten. c_/

Dat magneetslot! Ik had er geen benul van dat zulke dingen bestaan! :o Klinkt trouwens niet bepaald handig. Ik zou voortdurend op zoek zijn naar die sleutel.

Oeke, tot 1 jaar is het toch ook gewoon bijvoeding? En omdat je borstvoeding gaf kwam Kobus niks tekort. Eigenlijk is het tragisch om zo'n potje als volwaardige voeding te zien. Dat is nota bene hetgeen de potjesmakers mee adverteren: zij weten in hun maaltijden beter de benodigde voedingsstoffen in de juiste verhoudingen te stoppen dan wij ouders kunnen aanbieden d.m.v. vers eten. Het is te zot voor woorden.
pi_93078506
Claudia, gij diva _O_ .

Ik zou ook zo'n magneetsleutel voortdurend kwijt zijn. :X
pi_93078647
Claudia ik zet de borden van de dames vaak even op het balkon. Gaat retesnel nu met dit weer :+

O en het maakt volgens mij dus echt NIKS uit hoe je dingen aanpakt qua eten. Bij ons in ieder geval niet. We hebben het eten bij Linde en Esmee precies hetzelfde aangepakt en Linde eet alles en Esmee bijna niks :') Wij gaven trouwens alleen bij hoge uitzondering een kant-en-klaar potje nadat ik zelf eens geproefd had :X
pi_93078738
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:05 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ikz et de borden van de dames vaak even op het balkon. Gaat retesnel nu met dit weer :+
:D!

Ik zit eraan te denken om mee te doen aan 'Het beste idee van Nederland' met een apparaat dat maaltijden versneld afkoelt. Een soort omgekeerde flessenwarmer. 8-)
pi_93078874
Oeke, eerlijk gezegd is het geven van een potje hier soms pure gemakzucht hoor :@ Ik denk dat het aanbieden van vers voedsel beter is, maar een potje is goed genoeg op z'n tijd. Bovendien heeft Ko inderdaad alles wat hij echt nodig had met de bv. Hannah kreeg vanaf een halfjaar geen bv meer.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:08:34 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93078910
quote:
Op zondag 20 februari 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Ik zit eraan te denken om mee te doen aan 'Het beste idee van Nederland' met een apparaat dat maaltijden versneld afkoelt. Een soort omgekeerde flessenwarmer. 8-)
Wij hadden een bord waar je warm water in kon doen zodat het eten warm bleef tijdens het eten. Je kan er natuurlijk ook koud water indoen :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93078985
Ik heb altijd geleerd geen warm eten in de koelkast af te laten koelen, maar op het balkon is natuurlijk wel een goed idee :D Als je die tenminste hebt :P Naja tuin kan natuurlijk ook.
pi_93079353
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:09 schreef Meimeltje het volgende:
Ik heb altijd geleerd geen warm eten in de koelkast af te laten koelen, maar op het balkon is natuurlijk wel een goed idee :D Als je die tenminste hebt :P Naja tuin kan natuurlijk ook.
oh waarom niet? :@ Ik zet het er echt maar 10 seconden in hoor. Maar toch, waarom? :o
pi_93079425
quote:
11s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef innepin het volgende:

[..]

oh waarom niet? :@ Ik zet het er echt maar 10 seconden in hoor. Maar toch, waarom? :o
Dan warmt je koelkast op :)

Maar ik doe het ook wel eens :@
Lotte!
Noah!
  zondag 20 februari 2011 @ 22:15:27 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93079468
Ik ga qua eten altijd maar uit van het grote geheel der dingen. Niet iedere maaltijd hoeft 100% uitgebalanceerd te zijn. De ene dag eet je wat meer eiwit, de andere dag wat meer vitamine C, een dag later weer een lading provitamine A. En door de dagen heen komt het zo wel goed.
pi_93079530
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:14 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dan warmt je koelkast op :)

Maar ik doe het ook wel eens :@
Dat dus en is voor het andere eten niet goed, maar ook ik heb het weleens gedaan hoor..
pi_93079565
Ik dacht dat je geen warme dingen in de koelkast moest zetten omdat de temperatuur niet mocht schommelen ivm bacterien. Maar het is ook een beetje klok-klepel hoor. ;)

En lief van jullie. Ik vind Ko wel een beetje slank af en toe, maar goed, hij doet het verder goed dus het zal wel goed zitten allemaal.
pi_93079615
Even een filmpje waarop ook te zien is dat Dyon de servieskast open wil trekken, maar hij luistert dus meestal wel :P Alleen heeft hij nu ook de speelgoedkast en la ontdekt, dus alles wordt eruit gehaald.

zondag 20 februari 2011 @ 22:18:54 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93079737
Ik heb zo'n icepack-zak in de vriezer liggen (die zijn flexibel, itt een koelelement). Daar even een te heet bordje op zetten en het is zo afgekoeld.
Mijn moeder doet het met een diepvries-wijnkoeler, werkt ook.
pi_93079866
Wat schattig Meimel. En hij luistert inderdaad goed zeg!
  zondag 20 februari 2011 @ 22:20:49 #239
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93079868
Wij hebben het nee-zeggen nu een paar maanden geprobeerd maar het schiet echt niet op. Het helpt ook niet dat de keukenkastjes vanuit de woonkamer niet zichtbaar zijn en Thomas weet héél goed hoe hij papa en mama snel van de bank kan krijgen.
pi_93079989
Een oven/magnetron op kindhoogte, welk genie is ooit met dat idee op de proppen gekomen?
pi_93080099
quote:
18s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Een oven/magnetron op kindhoogte, welk genie is ooit met dat idee op de proppen gekomen?
Uhm degene die jullie keuken heeft 'ontworpen' :P ;)

Wij hebben de oven/magnetron op onze ooghoogte. Ook Kyllian kan daar echt niet bijkomen.
pi_93080183
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hebben het nee-zeggen nu een paar maanden geprobeerd maar het schiet echt niet op. Het helpt ook niet dat de keukenkastjes vanuit de woonkamer niet zichtbaar zijn en Thomas weet héél goed hoe hij papa en mama snel van de bank kan krijgen.
Hier zijn ze ook niet zichtbaar vanuit het zitgedeelte. Denk dat het wel scheelt dat we van die ingefreesde grepen hebben en dat z'n broer het eigenlijk ook nooit doet :D Behalve als hij meehelpt tafel dekken ;)
Maar wie weet komt de interesse om ze open te trekken hier ook nog....
pi_93080242
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:17 schreef Meimeltje het volgende:
Even een filmpje waarop ook te zien is dat Dyon de servieskast open wil trekken, maar hij luistert dus meestal wel :P Alleen heeft hij nu ook de speelgoedkast en la ontdekt, dus alles wordt eruit gehaald.

Wat een gezelligheid bij julie thuis met drie mannen zo. O+ Ik moest lachen om je man die even over Dyon heen vliegt en Dyon die op het einde snel z'n ogen dichtdoet. Ik heb Ivan dat laatste nog nooit zien doen. Da's volgens mij een typische reflex van een kind dat al een oudere broer of zus heeft. :D
pi_93080368
Haha, ja Kyllian liep of net tegen hm aan of er vlak langs :D Maar Dyon is ondertussen wel wat gewend ;) Denk dat jouw Lena ook wel wat over zich heen gaat krijgen, alhoewel Ivan natuurlijk wel een hele lieve grote broer is!
pi_93080450
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Haha, ja Kyllian liep of net tegen hm aan of er vlak langs :D Maar Dyon is ondertussen wel wat gewend ;) Denk dat jouw Lena ook wel wat over zich heen gaat krijgen, alhoewel Ivan natuurlijk wel een hele lieve grote broer is!
Ze heeft vandaag een tok op d'r hoofd gekregen met een stuk speelgoed. :X
pi_93080663
quote:
9s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze heeft vandaag een tok op d'r hoofd gekregen met een stuk speelgoed. :X
Auwww, maar nog niet met opzet?
  zondag 20 februari 2011 @ 22:32:58 #247
95408 Incantrix
pi_93080666
Holy crap, kletstantes! :o :D Dat was een flinke bijlees-kluif, haha!

Ssserpente, het was inderdaad een hele verademing om wakker te worden van blije geluiden i.p.v. het gebruikelijke gehuil. Waarom hij altijd huilend wakker wordt weet ik niet, ik vind het best naar hoewel hij er zelf weinig last van lijkt te hebben als je hem er eenmaal uit hebt gehaald. Hoort gewoon bij Stef I guess..

Thnx voor de jompels iedereen, het was echt zo'n fijn dagje vandaag O+ We zijn naar de dierenwinkel geweest vandaag (er zit hier een hele grote met allemaal leuke beesten om te kijken, zoals eekhoorns in een soort buizenstelsel en twee beverratten, allemaal slangen en spinnen, los rondvliegende papagaaien en al dat soort O+ Daarna zijn we ook nog even naar de kinderboerderij geweest en Stef heeft zich er zo vermaakt O+ De konijnen waren er huge, er ging er 1 op zijn achterpoten staan naast Stef en dat beest was gewoon bijna even hoog :o Ow, en er was een driewieler met duwstang en Stef vond het fantastisch toen we hem daarop zetten, dus nu ga ik even op MP kijken voor een driewieler voor Stef :)

Even een dikke *O* voor R., war knap!! Staan vond ik echt 1 van de geweldigste mijlpalen, achteraf gezien. Zo stoer!!

Qua potjes.. Ja, Stef kreeg in het begin een potje of rapley (meestal rapley), van zelf gepureerd eten ging hij enorm hard huilen :') Later hebben we een periode bijna alleen maar potjes gegeven omdat het ons niet lukte om te koken voor hij naar bed ging, maar hij viel toen om half 7 al bijna om (nu pas om 7, dat scheelt :+ ) en mijn lief was toen vaker laat thuis waardoor dat niet goed liep. Nu krijgt hij nog een potje op de dagen dat hij naar het KDV gaat (dinsdag en vrijdag) tenzij het lukt om vooruit te koken. Ik heb er geen problemen mee hem potjes voor te schotelen zolang hij het zelf ook lekker vind. We kopen meestal wel potjes die mijn lief 'goedgekeurd' en lekker vind. Die vraagt wel eens of hij ook niet zo'n potje mag, sommigen vind hij zelf ook echt lekker..

En ghi, wij hebben van die ikea-klemmetjes in de kastjes, daardoor kan het kastje wel een paar cm. open, maar verder niet. Stef maakt daar dankbaar gebruik van door lekker met de deurtjes te gaan klapperen, heel fijn :')

Ehm, ik wilde nog meer, maar ik heb de laptop van lief gepikt en die wil geloof ik ook nog iets nu.. Sorry, heb de laatste tijd veel minder tijd om er eens echt voor te gaan zitten en uitgebreid te reageren.. Ik doe mijn naam geen eer meer aan he? :@ Stef is zoveel bewerkelijker de laatste tijd, en ik wil hem gewoon niet laten ' zitten' omdat ik zo nodig achter de pc moet.. Hoewel het ook niet meehelpt dat als de pc in zicht komt, hij boos wordt als hij niet ook mag typen en dan ook nog eens heel graag op bizarre momenten op de uitknop drukt :+ Anyway, sweet dreams allemaal! :*
3!
pi_93080838
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Auwww, maar nog niet met opzet?
Ivan is echt nog te jong om te beseffen wat hij doet. Dat wil zeggen, hij is wat onbesuisd en hij had helemaal niet de intentie om Lena pijn te doen. Hij wilde haar gewoon even iets laten zien. :+ Wij schrokken en daar schrok hij weer ontzettend van. Hij ging gelukkig nog net niet heel hard brullen, want ik voelde me al meteen schuldig om mijn heftige reactie. Ik had zelf gewoon beter op moeten letten.
pi_93081120
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan is echt nog te jong om te beseffen wat hij doet. Dat wil zeggen, hij is wat onbesuisd en hij had helemaal niet de intentie om Lena pijn te doen. Hij wilde haar gewoon even iets laten zien. :+ Wij schrokken en daar schrok hij weer ontzettend van. Hij ging gelukkig nog net niet heel hard brullen, want ik voelde me al meteen schuldig om mijn heftige reactie. Ik had zelf gewoon beter op moeten letten.
Ja hij is natuurlijk ook nog jong, maar toch leert hij door zo'n reactie van jou misschien wel dat dat niet kan. Op de gang zetten zou misschien te ver gaan :P
Zelfs hier merk ik dat Kyllian soms niet doorheeft dat Dyon echt een heel stuk kleiner is (naja wel dat hij kleiner is, maar het gedrag daarbij niet) en dingen nog niet begrijpt. "Mama Dyon pakt dat van me af", "mama Dyon maakt m'n blokken kapot (hij had een knikkerbaan gebouwd).
  zondag 20 februari 2011 @ 22:40:23 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93081165
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet thee nog steeds eens proberen bij Ivan, maar ik wil eerst even uitzoeken of dat wel zo goed is. (Oeke, dat weet jij vast wel?)
Ow en ik maak eerst gewoon thee en dan gooi ik er dezelfde hoeveelheid aan koud water bij. Dan is het bijna altijd op drinktemperatuur.

Ik geef Harry rooibosthee (origineel maar ook met smaakjes), sterremuntthee maar ook de fruitwelness (ofzoiets). Eigenlijk alle kruidenthee zonder theïne.

Ik schep Harry als eerste op en dan spreid ik het uit over zijn bordje. Dan scheppen we bij ons op. Dan is het al grotendeels afgekoeld.
pi_93081166
Stef, met deurtjes klapperen is ook erg leuk he :P ;)
  zondag 20 februari 2011 @ 22:53:26 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93082022
Inca, fijn dat jullie een fijne dag gehad hebben! O+

Ca.ra, ik kende het niet, die magneetsloten. Maar ze lijken mij ook niet echt handig eerlijk gezegd...
pi_93082179
Die magneetklemmen zijn wel handig zeg! Wij hadden ook van die ikea dingen op de kastjes zitten, maar Finn had al vrij snel door hoe hij die zelf open kon doen en nadat hij er eentje vlak naast zijn oog kreeg tijdens het klooien met de kastjes hebben we ze eraf gehaald. Alleen het kastje waar schoonmaakmiddelen in staan daar zit er nog eentje op en die gaat door de hoek niet zo makkelijk open voor hem, maar aangezien hij nu naar hartelust de twee andere kastjes kan leeg halen heeft hij geen interesse in de derde.

Potjes heeft Finn bijna niet gehad, hij wilde het niet.

Miss ik deed de bisolvon druppels door een vruchtensapje dat was de enige manier om het binnen te krijgen, ik ben er alleen na 4 dagen weer mee gestopt omdat het totaal niet werkte. Ik vond ze inderdaad ook erg goor en zonder verdunning moest Finn er ook van spugen.
  zondag 20 februari 2011 @ 23:01:18 #254
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93082487
Tja mijn neef was laaiend enthousiast en hij had t weer gezien bij mijn nicht. Ik vind het er een beetje raar uitzien, maar ik denk dat we er wel een paar gaan bestellen om te proberen. Normaliter vind ik het wel te doen, maar als we visite hebben zoals vandaag dan kijk je er ineens anders tegenaan. En hij gaat de laatste tijd alleen maar meer aan de kastjes zitten ipv minder :(
pi_93090379
Pff wij danken de uitvinder van de pufjes na vannacht op onze blote knieeen. Driekus had zo'n hoestje waar ie af en toe bijna in bleef. Even vechten met het masker van de puf en klaar, weg hoest en slapen maar weer voor een paar uur. Geen idee hoe we het zonder het spul hadden moeten oplossen.
Kastjes leeghalen doet ie niet, dus geen slotjes hier.
pi_93090740
Het heeft geslapen. Yeah!

Wij hebben op één kastje een Ikea klemmetje, daar zit schoonmaakzooi in. De andere kastjes worden af en toe geherdecoreerd ;)
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 08:38:50 #257
5428 crew  miss_sly
pi_93090918
Zo, ik was vroeg naar bed, mis ik een hele gezellige chatsessie :D
Maar wel lekker geslapen, allemaal hier. Senna van 19.00-6.30 :o Die had duidleijk ook de rust nodig van papa die weer thuis is O+

mef, fijn dat je dat pufjesspul in huis had!

Ik heb thee geprobeerd bij Senna, maar ze wil het niet. We zijn wel van de appelsap af, na de diarree en de verhalen over gisten enzo, toch maar niet meer gegeven en het gaat goed. Nu toch maar weer wat meer water, en ze lijkt het te pikken. Vaak zo een bodempje uit een gewone beker, dat heeft ze ineens door.

die glykemische index had ik ook nog vragen over, weet niet meer precies wat. O ja, oa over die volkoren pasta die een hogere gi heeft dan de volkoren pasta al dente. Hoe kan dat, het is toch hetzelfde spul?

hier geen klemmetjes, alleen een mislukte poging op de la met schoonmaakspullen. Die is echter zo zwaar dat ze die met geen mogelijkheid open krijgt, dus dat is nog wel even ok. Ik hoop dat we dat kunnen uitzingen tot een nieuw huis en dat we daar de schoonmaakspullen hoog weg kunnen zetten.
pi_93090972
Goedemorgen!

Daar ben ik weer!

Weekend was heerlijk en met Isabeau is het perfect gegaan. Ze heeft zich als een engeltje gedragen (veel gelachen, twee keer uitgeslapen tot 9 uur (WTF?!?!), de namen van alle aanwezigen geleerd, ze weet wel hoe je vrienden maakt)

Nu is ze nog lekker een dagje met haar vader thuis. Ik was ook graag bij ze gebleven...

Zometeen even bijlezen. Heb gsiteren in de auto al een hoop gelezen, maar reageren lukt niet vanaf de bb van lief.
pi_93090992
Oh wauw miss, da's een prima nacht!!
  maandag 21 februari 2011 @ 08:56:34 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93091188
Fijn dat het goed gegaan is met Isabeau afgelopen weekend!
En natuurlijk dat jullie een heerlijk weekend hebben gehad.

Miss, wat een fijne nacht!

Ca.ra, heb je breekbare/enge dingen in je kastjes staan?
Zo nee, dan zou ik het gewoon negeren zoveel je kan. Dan is de lol er snel genoeg van af (denk ik).

Er staat er hier eentje zijn luier vol te duwen in de hoek van de box, inclusief 'hng' geluiden en rood hoofd :D
pi_93091223
mogguh dames, de leuke mededeling van de dag vanuit huize simmu: ravi kruipt! *O* *O* *O*
pi_93091227
Lekker Asy! :')
pi_93091231
Wat leuk Simmu!!
pi_93091271
wat vervelend mefke! Fijn dat het pufje hielp!

Wat een goede nachten allemaal! Hier ging het redelijk, toen wij naar bed gingen had Finn een soort van slappe lach in zijn slaap, heel grappig!

Cara ik werd ook een beetje moe van dat leeghalen van de kastjes, vooral steeds de pannen en dan kooke kooke hroere. Ik heb nu bij de zeeman een pannetje, spatel en wat plastic groenten gekocht, was een setje van ¤1,80 en hij heeft er de grootste lol mee. Oh ja en mijn pannen blijven nu staan :)

Simmu wat goed van Ravi!
pi_93091327
Oh vergeet ik bijna. Gisteren kwamen we na ons weekendje weg bij opa en oma binnen (daar was Isabeau op dat moment, opa en oma en schoonzus en zwager wonen op hetzelfde adres, huizen staan met elkaar in verbinding, dus Isabeau kan de hele dag heen en weer lopen tussen beide huizen). Isabeau kwam op ons afgerend. Ik tilde haar op en onmiddelijk begon ze te zwaaien: "Doei opa, doei oma!"

:')
pi_93091374
Haha Sorbo! Wel lief! Bedankt en tot ziens ;)
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 09:19:22 #267
5428 crew  miss_sly
pi_93091582
hahaha: Houdoe en bedankt, olé olé is dat op z'n Brabants :P
pi_93091590
Super Sorbo, jullie een leuk weekend en je meisje ook!

Asy, succes met schoonmaakwerkzaamheden

Lars zingt mee met "zag 2 beren"" , ik zal het eens opnemen.
pi_93091661
Haha :D

Hier is het ook zodra je hem optilt: da-dag! :W
  maandag 21 februari 2011 @ 09:25:02 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93091690
Het is al schoon ;)

Harry zwaaide gisteren voor het raam toen er mensen voorbij kwamen O+
dat die mensen al heel erg lang voorbij waren voordat hij begon te zwaaien is slechts een detail

Ik ga even een autostoel in elkaar prutsen...
pi_93091754
Mogge!

Gezellig dat je er weer bent, Sorbo!

Lente krijgt twee keer per week een potje. Een keer op zaterdag als we friet of broodjes eten en op maandagavond als Nils naar school is. Dan eet ik een magnetronmaaltijd...

Moest ze er eerst niets van hebben, nu weet ze niet hoe snel ze eronder moet staan als het woord 'douchen' nog maar valt. Vanmorgen had ik de douce aangezet en was ik ff naar de keuken gelopen om de ventilator aan te doen (handig dat ie in de keuken zit idd...) en toen ik terugkwam, was m'n plekkie al bezet:

pi_93091794
O, en het was kwart voor acht vanmorgen! :o :z

Heeft iemand Tessie trouwens nog wel eens ergens gespot?
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 09:31:06 #273
5428 crew  miss_sly
pi_93091813
Wat heerlijk die foto's O+

Als wij frietjes eten (dat is niet wekelijks) mag Senna gewoon meeeten. Ik doe er wel een potje appelmoes bij, want ze houdt niet zo van frietjes.

En Senna is alweer de hele morgen zo gezellig (hoop niet dat de Fokwet ook hierop van toepassing is). Ik ben wat aan het rommelen en zij is aan het spelen, meerommelen, kletsen O+ Zoud at nou echt het effect zijn van papa missen?
pi_93091821
Ja ik zie Tessie af en toe voorbij komen. Maar niet zo vaak...

Wat een leuke foto's Ssserpente. Je had haar toch zo ver gekregen door gewoon te gaan douchen terwijl zij in de badkamer was?
pi_93091827
Aah Lente, toch wel fijn he, lekker douchen!!!
Hoe bevalt je die easydrain trouwens?

Tessie is nog wel op hyves, maar volgens mij heeft ze het heel druk met die 2 bengeltjes van dr
pi_93092347
Lente O+! Wat leuk dat ze het douchen ineens zo geweldig vindt. Ze ziet er zo groot uit zo helemaal zelf onder de douche!

Sorbootje, wat heerlijk dat jullie alledrie zo'n fijn weekend gehad hebben! Wat schattig dat Isabeau iedereen om haar vingertje gewonden heeft O+

Miss_Sly, wat lief dat ze zo duidelijk haar papa gemist heeft! Hoe gaat het met het hoesten nu?

FTA, ik weet wel dat Bisolvon een tijd nodig heeft om optimaal te werken.

Mefke, hoera voor de pufjes! Tjonge, moet je je inderdaad voorstellen dat je het zonder zou moeten doen :o

Ravi *O*

Als wij patatjes eten (sinds hij 1 jaar is hebben we dat 2 keer gedaan), eet Niels gewoon mee. Het zijn toch eigenlijk ook gewoon gebakken aardappeltjes, maar dan langwerpig. We doen er alleen geen zout op. Ik geef hem er dan stukjes komkommer en tomaat bij.

Wij hadden vannacht een hele slechte nacht. Niels werd om half 12 wakker en heeft toen geslapen tot half 1 en daarna niet meer tot 4.15 uur. Ik weet nog steeds niet wat er nou was, hij huilde steeds heel zielig en het was duidelijk dat hij echt wel wilde slapen. Telkens als ik hem in bed gelegd had begon hij na een tijdje weer te huilen. Om half 2 heb ik hem een paracetamol gegeven, omdat hij tandjes en kiesjes aan het krijgen is, maar dat hielp dus ook niet. Vanmorgen was het wel heel erg koud in huis, dus misschien dat hij het koud had. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen, omdat ik geen koude beentjes gevoeld heb toen ik hem pcm gaf.
Hij was om half 7 weer wakker, dus mijn Lief en ik hebben maar iets van 2,5 uur geslapen. En aan Niels merk je niets :? Misschien had hij nachtmerries van mijn schoonouders :+
pi_93092728
Aw arme Niels, of arme papa en mama eigenlijk...

Fijn dat je een goed weekend hebt gehad Sorbo :)

En fijn dat Senna zo blij is dat haar papa er weer is!

En hier ook een douchefan hoor! Vanmorgen wilde we even overslaan, maar ik ging zelf wel. Jaël was al half aangekleed door haar papa, maar het moest allemaal weer uit want ze hoorde mama douchen, dus toen heeft ze maar weer lekker mee gedoucht :)

Potjes hebben wij wel gegeven en wij hadden zo een eigenheimer die juist alleen de olvarit potjes wilde en niet anders, zucht.. Nu eet ze eigenlijk altijd gewoon met de pot mee, maar we merken wel dat haar smaak zich schijnbaar meer aan het ontwikkelen is, want waar ze eerst gewoon alles at is ze nu wel een pietje precies en nee is NEE, dan moeten we ook niet door proberen te geven. Maar we hebben op het moment vooral een pasta fan!
En ik las hier dat kindjes al pindakaas kregen, ik gaf dit niet omdat ik het zo droog vind, nu toch maar geprobeerd, maar mevrouw blieft het niet, haha, papa mocht die boterham opeten :)
pi_93093229
Oh wat een nacht Twinkly! Kan je nog wat bijslapen vandaag?

Ik zag het ook in de bijsluiter staan inderdaad, maar dan vraag ik me af of het na zp'n lange periode vanzelf over aan het gaan is of dat de bisolvon werkt. Maar na 4 dagen met veel moeite een paar druppels geven die nog niet lijken te werken vond ik wel genoeg :)
pi_93093307
Ow die douchefoto's O+
pi_93093373
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:33 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oh wat een nacht Twinkly! Kan je nog wat bijslapen vandaag?

Ik zag het ook in de bijsluiter staan inderdaad, maar dan vraag ik me af of het na zp'n lange periode vanzelf over aan het gaan is of dat de bisolvon werkt. Maar na 4 dagen met veel moeite een paar druppels geven die nog niet lijken te werken vond ik wel genoeg :)
Ja, dat is ook zo :Y
Maar hier duurde het hoesten ruim een maand en hij bleef zichzelf wakker hoesten en kokhalsen.
pi_93093543
Wauw, die douchefoto's O+

Hier voorheen veel potjes.Meneer heeft tot hij ongeveer 8 maanden was vrijwel alleen maar potjes gegeten want wou echt niks weten van mijn kookkunsten.
Sinds hij een jaar is eet hij met de pot mee, alleen bij soep,patat of pizza krijgt hij een potje. Hij lust geen komkommer of tomaat dus ik wil wel dat hij dan iets van groente krijgt. Hij krijgt dan wel wat patatjes mee van ons.
Gisteren hadden we chinees gehaald en hij heeft zitten smullen!

Pff Twinkly, wat een nacht :O
pi_93094198
Isabeau kreeg zo nu en dan een potje en vond het héérlijk. Nu vond ze alles heerlijk, dus zo raar was dat niet. Maar ik gaf het vooral mee als ze uit logeren ging.

Nu eet ze gewoon met de pot mee. En als wij iets eten wat ik ongeschikt vind heb ik altijd wel iets van pasta of rijst met groente oid achter de hand. Ik vind op deze leeftijd de potjes gewoon te mushy. Ik vind het echt babyvoer.
pi_93094203
Twinkly, lekker nachtje!
  maandag 21 februari 2011 @ 11:41:18 #284
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93095173
Ik meld me ook weer! Ben vorige week vrij geweest ivm operatie van Morris en dan merk ik dat ik toch veel minder achter de compu zit. Maar nu ben ik weer aan het werk en vind ik het een welkome afleiding.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93095219
hoi Memmel! Hoe gaat het nu met Morris?
pi_93096234
KLeding, veel 74, 80 en 86 in V&A :)
  maandag 21 februari 2011 @ 12:51:23 #287
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93097551
Het gaat helemaal goed met Morris! Hij heeft nergens meer last van en is weer net zo ondeugend als voorheen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93097791
Dat is goed nieuws! *O*
pi_93097805
Dat kinkt idd gezellig, Miss. O+ Lente kan zich de laatste tijd gelukkig ook steeds beter vermaken. Vooral 's ochtends als ik zelf nog wat aan het tutten ben in de badkamer gelukkig. Wel is ze sinds gisteren weer enorm aan het uitproberen. Een 'nee' ziet ze echt als een uitdaging. En dat brutale bekkie dat ze dan trekt als ze het toch doet, onvoorstelbaar. :o En een boze toon interesseert 'r werkelijk gene moer, dus ik ben nog even zoekende naar een manier om 'r te 'straffen'. Hoewel ik me terwijl ik dit typ zit te bedenken dat negeren misschien wel beter werkt, vooral op de momenten dat ze het lijkt te doen om aandacht te vragen.

Sorbo, ze is er idd pas bij komen staan nadat ik gewoon ging douchen als ze in de badkamer was.

Karin, die easydrain an sich bevalt prima. Maar het glazen scherm is aan een kant open (door dat gat' maakte ik de foto) en daar spettert best nog wel wat water doorheen. En dat loopt vervolgens het bochtje om waardoor we na het douchen de boel nog best flink droog moeten trekken. Al sik opnieuw had mogen kiezen, was ik ws daardoor toch voor een dichte cabine gegaan.

Jemig, Twink, wat een nacht. Wat zul je gebroken zijn. Merk je nu aan Niels nog steeds niets? Ik wil je niet ontmoedigen, hoor. :+

Ik zit te denken om Lente 's ochtends ook maar yoghurt met muesli te geven. Nu neemt ze namelijk twee happen brood en eet vervolgens mijn yoghurt op. :') En dan hoef ik 'r 's avonds ook geen yoghurt meer te geven, wij eten zelf ook geen toetje. Ik kijk dan wel ff of ze bij de biowinkel wat 'puurdere' muesli hebben dan dat zoete spul met vruchten dat ik nu eet, volgens mij zit daar heel veel suiker in. Nog meer kindjes die hier ontbijten met yoghurt? Nee, he?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 21-02-2011 13:36:30 ]
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 13:05:19 #290
5428 crew  miss_sly
pi_93098085
De easydrain zit bij ons niet bij de muur, maar juist bij het open stuk van de douchecabine, zeg maar. Dus alles loopt daar netjes in. We spatten nog wel een beetje over de drain, maar dat is met een doekje zo opgedaan.
/offtopic

Het is echt de hele dag al erg gezellig, en ik vind het fijn O+ Wel erg jammer (hoe begrijpelijk ook) dat dat vorige week niet was. De week wordt een stuk fijner en gemakkelijker als we dit soort dagen ertussen hebben zitten.

Het enige dat ook nu weer niet lukt, is slapen. Ik heb het een uur geleden al geprobeerd maar dat lukte niet. Weer eruit, was ze lekker aan het spelen, poepluier, dus verschonen. Toen zei ze dat ze moe was, dus ik haar toch maar in bed gelegd, maar ze ligt nu toch te jengelen. Het is niet heel erg huilen, maar ze is het er duidelijk niet mee eens :') En net sloeg ze volgens mij met haar hand tegen de spijlen en toen riep ze hard en verontwaardigd "pijn" :') Ik kijk het nog even aan en anders gaan we wel even fietsen dadelijk.
pi_93098786
Ssserpente, bij de supermarkt is ook goedkope basismuesli te koop waar erg weinig rozijnen en geen andere fruitstukjes inzitten. Aan muesli wordt ook geen suiker toegevoegd, aan cruesli wel.

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:58 schreef Ssserpente het volgende:
Jemig, Twink, wat een nacht. Wat zul je gebroken zijn. Merk je nu aan Niels nog steeds niets? Ik wil je niet ontmoedigen, hoor. :+
Nou hij sliep ;)
Maar hij is nu net wakker geworden, dus ik ben benieuwd!
pi_93098965
Ssserpente, de muesli van Zonnatura is heel aardig. Waarschijnlijk hebben ze in je supermarkt wel zo'n Zonnatura-rek. Het enige wat er aan suiker in zit zijn de gedroogde vruchten. Als je echt alleen muesli wilt (dus ook zonder suikers van de gedroogde vruchten) dan moet je naar de natuurvoedingswinkel. De supermarkten hier in de buurt hebben het in ieder geval niet.

Ivan is al de hele tijd met zijn knuffelotter aan het spelen, hem kusjes aan het geven, zijn meloen met hem aan het delen en hem denkbeeldig eten uit een bakje aan het geven. :D Ivan is wel een beetje zielig, want het bloed loopt uit z'n mond van de doorkomende kies.
pi_93099012
Ah, thanks, Twink, dan ga kijk ik daar eerst ff naar. Ben ook benieuwd hoe Niels zich voelt.

Lente is zonder eten naar bed gegaan, die was te moe om te lunchen, dus ik ben benieuwd hoe lang ze zal slapen. Meestal is ze dan na een uurtje alweer wakker.

Miss, zit je al de fiets? :P
pi_93099236
Dank je, Claudia, enkel wat gedroogde vruchtjes is niet zo erg denk. Maar in dat spul wat ik nu heb zitten wel erg veel vruchten en vooral veel rozijnen. Dat vind ik voor iedere dag wel iets teveel van het goede. O, en met de 'biowinkel' bedoelde ik de natuurvoedingswinkel. :)

Ahw, Ivan en z'n otter. O+ Lente wordt steeds gevoeliger voor 'rollenspellen'. Ze laat d'r badeend bijvoorbeeld een hapje mee-eten of laat de vis en de kikker elkaar een kusje geven. Ik moet het wel eerst voordoen, want uit zichtzelf bedenkt ze het nog niet.
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 13:36:57 #295
5428 crew  miss_sly
pi_93099400
Ik ga niet zeggen dat het stil is, maar we fietsen dus nog niet :P

Ach arme Ivan. Ziet er zo naar uit he.

Leuk is dat he Sserpente? Senna is hier heel erg bezig met rollenspellen met baby en kitty. Net bijvoorbeeld moest ik ook druppeltjes tussikind aan baby geven :D
pi_93099434
Dan moet je echt eens naar die van de Zonnatura kijken! Die eet ik ook (is hier dus door de keuring gekomen) en ik vind hem erg lekker. Maar bij de biowinkel hebben ze vast ook veel lekkers. Hiervoor was ik trouwens verslaafd aan cruesli. Da's mierzoet spul. Volgens mij kun je dan net zo goed ontbijten met Snickers of zo. :Y)

Ja, hier beginnen die rollenspellen dus ook te komen! En het is inderdaad begonnen met dingen nadoen, bijvoorbeeld 'doen alsof je uit een frisdrankfles drinkt' (dat doet papa immers altijd O-) ). Otto de otter krijgt nu Barleduc.
pi_93099693
Ik ga nog even door, omdat ik zo trots ben. :+ Ivan heeft mijn ochtendritueel helemaal door. Tegenwoordig helpt hij zelfs écht mee, zet zijn eigen bordjes op de juiste plek in de kast en legt zijn eigen bestek op de goede plek in de bestekla. Hij komt ookal met zijn eigen fruitbakje aandraven als ik fruit snijd en daarna pakt hij zijn slab en geeft hem aan. Als hij klaar is houdt hij zijn bordje of bakje in de lucht om aan te geven en daarna poetst hij de tafel schoon. Pfff, hij is nu gewoon een écht jongetje (als je begrijpt wat ik bedoel).
pi_93099723
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:58 schreef Ssserpente het volgende:

Karin, die easydrain an sich bevalt prima. Maar het glazen scherm is aan een kant open (door dat gat' maakte ik de foto) en daar spettert best nog wel wat water doorheen. En dat loopt vervolgens het bochtje om waardoor we na het douchen de boel nog best flink droog moeten trekken. Al sik opnieuw had mogen kiezen, was ik ws daardoor toch voor een dichte cabine gegaan.

Ah mooi, wij hebben een dichte cabine. Nou ja, cabine, een muurtje met een glazen deur.
Ik vind ook dat Lente zo groot oogt ineens! :o
En zo leuk he, dat het tuinbroekje een echt fok-broekje is geworden....! O+

Jeutje Twinkly, en zo overdag is er niks aan de hand?
Wat vervelend zeg (understatement) Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen.Maar ik heb wel medelijden met je. :* (en je man)

Over zelf vermaken; dat kan Lars wel!
Niet met speelgoed hoor, maar liever met bijv pannen en deksels enzo.

Lars krijgt sochtends een fles melk met een broodje, de fles melk ging steeds maar half leeg, afgeleid! Dus die krijgt hij nu in bed, als hij wakker is breng ik hem zijn fles, ga ik me aankleden, als ik klaar ben heeft meneer zijn fles leeg.
Dan ligt ie in zijn bedje, fles in de hand en roept: "bah!" want dat betekent op :D
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 13:45:30 #299
5428 crew  miss_sly
pi_93099753
Ik begrijp precies wat je bedoelt, Claudia :Y
Ik heb het idee dat het met sprongen telkens weer een beetje meer wordt. Soms zie ik Senna ineens, dan doet of zegt ze iets, en dan ineens zie ik echt een meisje, een groot kind. Zo bijzonder vind ik dat.
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 13:46:30 #300
5428 crew  miss_sly
pi_93099799
Het broekje is ook van Meike geweest? Dat dacht ik al, wist het niet zeker. Wat leuk, ene echt foktuinbroekje dus O+
pi_93099932
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Het broekje is ook van Meike geweest? Dat dacht ik al, wist het niet zeker. Wat leuk, ene echt foktuinbroekje dus O+
:Y n echte!
Ik vind het zooooo leuk dat er zoveel meisjes plezier van hebben!!!
Hier verkopen is zoooo veel leuker als op MP!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')