abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 21:41:46 #201
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93076886
Mijn neef die vandaag op visite was had het over magnetische sloten voor de (keuken)kastjes, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind verschillende soorten online, enig idee welke goed werken?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93076988

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-02-2011 21:43:25 ]
pi_93077043
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat durf ik hier nog niet aan, om hem van onze borden te laten eten. Wel heb ik al langer in m'n hoofd dat we grotere borden voor hem moeten kopen.

Het eten eerder apart zetten is geen optie want m'n lief kookt altijd en daar mag ik me niet mee bemoeien. :Y)
Daar zou ik alles voor doen. Een man die kookt!
pi_93077100
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Daar zou ik alles voor doen. Een man die kookt!
Wil je dat niet zeggen? Mijn vriend leest mee. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93077171
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn neef die vandaag op visite was had het over magnetische sloten voor de (keuken)kastjes, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind verschillende soorten online, enig idee welke goed werken?
Die moeten dan wel heel sterk zijn. Wij hebben een dressoir met deurtjes met magneetsluitingen en die krijgt Ivan probleemloos open.
pi_93077216
Heerlijk een kokende man! Maar dan wil hij toch ook vast wel eerder een bordje voor Ivan klaarzetten ;) :P

Cara: hier geen ervaring met die sloten. Zelf vind ik dat ze hier maar moeten leren waar ze wel en niet aan mogen zitten :@ Tot nu toe laat hij de keukenkastjes met rust. Bij Kyllian is het ook nooit een probleem geweest.
pi_93077221
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wil je dat niet zeggen? Mijn vriend leest mee. }:|
Oh echt ja? Hoi vriend van Claudia :W . Mooie kinders heb je. O+
pi_93077632
mmm, als ik zo teruglees lijken onze borden fancy, maar het zijn gewoon van die witte van de blokker a 1 euro p/st. Dus als er daar een van zou sneuvelen kan ik daar niet zo mee zitten. Maar hij komt eigenlijk nooit aan het bord zelf, alleen aan zijn eten. Terwijl hij zijn eigen bordjes steeds ondersteboven gooide.
pi_93077665
Ohh Groof, jammer dat ik je gemist heb dan ;) Ik had je vast en zeker herkend, als je toevallig over straat was gelopen. Had ik ws iets van HALLO GROOF geroepen ofzo :+

Claudia, ik wil ook wel een man die elke dag kookt :P Of nou ja mijn man kookt wel elke dag maar niet voor mij, dus dat schiet ook niet op :')

Oh en wb warm eten, ik doe eerst Willows eten op een bordje en stop het dan in de koelkast terwijl ik voor mezelf opschep, scheelt net genoeg :Y)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_93077755
Ik laat Hannah steeds vaker van een aardewerken bordje eten, ipv geen bord of een plastic bord. Op de een of andere manier heeft ze zelf ook meer 'respect' daarvoor en gaat dat eigenlijk altijd goed. Een plastic bord is veel sneller omgegooid.

Wbt het gebruik van bestek gaat het wel wat moeizaam ( :') ) maar het kind is net 1 dus ze hoeft van mij echt nog niet netjes te kunnen eten.
pi_93077790
We drinken hier meestal Himalaya-thee, dat is kruidenthee, die laat ik afkoelen of ik gooi er water bij tot het goed is.

En blazen, dat is herkenbaar. :Y Af en toe lukt het om zijn eten eerder te laten afkoelen en dan ben ik erg tevreden met mezelf. :P

Als we iets eten wat Ko niet mag/kan eten dan is er altijd wel iets in huis wat hij wel mag. Bv een paar stukken komkommer, wat kaas en een gekookt ei. Of wat gekookte pasta.
Ik heb het nooit zo belangrijk gevonden dat hij een volwaardige maaltijd at, als hij alles maar proefde. Tot zijn eerste jaar zag ik alles sowieso als bijvoeding.
Maar als ik zo lees dat veel moeders een potje gaven om toch een volwaardige maaltijd te bieden voel ik me met terugwerkende kracht een beetje schuldig. :@
Tegenwoordig eet hij makkelijker met de pot mee, maar ik probeer altijd iets erbij te hebben wat hij wel lekker vind, voor het geval dat.

R. staat! *O*
En wat een vrolijk koppie heb je toch!

Innepin, dat klinkt leuk! Daar gaan we ook een keertje naartoe. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93077818
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:52 schreef Aoraki het volgende:
mmm, als ik zo teruglees lijken onze borden fancy, maar het zijn gewoon van die witte van de blokker a 1 euro p/st. Dus als er daar een van zou sneuvelen kan ik daar niet zo mee zitten. Maar hij komt eigenlijk nooit aan het bord zelf, alleen aan zijn eten. Terwijl hij zijn eigen bordjes steeds ondersteboven gooide.
Dan moeten we maar eens een stenen bord proberen, hier gaat z'n plactic bord bijna altijd wel naar de grond ;)
  zondag 20 februari 2011 @ 21:55:29 #213
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93077871
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die moeten dan wel heel sterk zijn. Wij hebben een dressoir met deurtjes met magneetsluitingen en die krijgt Ivan probleemloos open.
Oh nee waar hij het over had waren een soort slotjes die de deur (met een haakje) dicht houden, tenzij je het magneet'sleuteltje' ervoor houdt, dan klikken ze open. Zoiets bijvoorbeeld.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93077948
Zit wat in, Aoraki! Misschien gaan we het gewoon eens proberen. Goeie tip in ieder geval!

En dames, wat ik wil horen is: "Hij heeft maar mazzel met een vrouw als jij! Daar zou ik ook wel elke dag voor willen koken." :7
pi_93078015
Oeke, ik vind het juist getuigen van vertrouwen. Vertrouwen op je eigen Borstvoeding, vertrouwen in Kobus. Ik vind het bewonderingswaardig juist. En hij ziet er niet uit alsof hij wat te kort zou zijn gekomen.
pi_93078029
Claudia, jij hebt 2 kinderen voor hem gebaard. Dat is wel wat maaltijden waard :7
pi_93078051
Disclaimer:
Resultaten verschillen per kind.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_93078055
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Zit wat in, Aoraki! Misschien gaan we het gewoon eens proberen. Goeie tip in ieder geval!

En dames, wat ik wil horen is: "Hij heeft maar mazzel met een vrouw als jij! Daar zou ik ook wel elke dag voor willen koken." :7
Ehm, wat doe jij dan? :P .
pi_93078080
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hebben deze: http://www.jippie.nl/contents/nl/d424.html
Een enorm karwei om ze er op te zetten, maar je krijgt ze zonder sleutel echt niet meer open. Tenzij het kastdeurtje 'hangt' door ouderdom ofzo, dan trek je hem zo open.
pi_93078087
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk moeten alle mannen hier maar meelezen, want zoals jouw man het doet hoort het gewoon! ;)

Ow en de mijne leest hier ook weleens....denk ik :P
pi_93078280
Oh nog één. Hoi man van Meimel :P . En ik maar denken dat mannen wel wat beters te doen hebben dan lezen op fok.
pi_93078352
Voor jou zou ik ook wel elke dag willen koken hoor Clau. B-)
Ik had trouwens nog wat vragen over de glycemische index? Maar ik weet even niet meer wat. Ik kom er nog op terug.

Oh Groof, zo zou je het ook kunnen zien inderdaad. :D Lief!
pi_93078380
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nog één. Hoi man van Meimel :P . En ik maar denken dat mannen wel wat beters te doen hebben dan lezen op fok.
Haha ik weet het niet zeker hoor, hij kwam vroeger veel meer op Fok. Ik ga het hm ook niet vragen want dan ontkent hij toch :7
pi_93078431
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ehm, wat doe jij dan? :P .
Thee drinken, chocola eten. c_/

Dat magneetslot! Ik had er geen benul van dat zulke dingen bestaan! :o Klinkt trouwens niet bepaald handig. Ik zou voortdurend op zoek zijn naar die sleutel.

Oeke, tot 1 jaar is het toch ook gewoon bijvoeding? En omdat je borstvoeding gaf kwam Kobus niks tekort. Eigenlijk is het tragisch om zo'n potje als volwaardige voeding te zien. Dat is nota bene hetgeen de potjesmakers mee adverteren: zij weten in hun maaltijden beter de benodigde voedingsstoffen in de juiste verhoudingen te stoppen dan wij ouders kunnen aanbieden d.m.v. vers eten. Het is te zot voor woorden.
pi_93078506
Claudia, gij diva _O_ .

Ik zou ook zo'n magneetsleutel voortdurend kwijt zijn. :X
pi_93078647
Claudia ik zet de borden van de dames vaak even op het balkon. Gaat retesnel nu met dit weer :+

O en het maakt volgens mij dus echt NIKS uit hoe je dingen aanpakt qua eten. Bij ons in ieder geval niet. We hebben het eten bij Linde en Esmee precies hetzelfde aangepakt en Linde eet alles en Esmee bijna niks :') Wij gaven trouwens alleen bij hoge uitzondering een kant-en-klaar potje nadat ik zelf eens geproefd had :X
pi_93078738
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:05 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ikz et de borden van de dames vaak even op het balkon. Gaat retesnel nu met dit weer :+
:D!

Ik zit eraan te denken om mee te doen aan 'Het beste idee van Nederland' met een apparaat dat maaltijden versneld afkoelt. Een soort omgekeerde flessenwarmer. 8-)
pi_93078874
Oeke, eerlijk gezegd is het geven van een potje hier soms pure gemakzucht hoor :@ Ik denk dat het aanbieden van vers voedsel beter is, maar een potje is goed genoeg op z'n tijd. Bovendien heeft Ko inderdaad alles wat hij echt nodig had met de bv. Hannah kreeg vanaf een halfjaar geen bv meer.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:08:34 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93078910
quote:
Op zondag 20 februari 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Ik zit eraan te denken om mee te doen aan 'Het beste idee van Nederland' met een apparaat dat maaltijden versneld afkoelt. Een soort omgekeerde flessenwarmer. 8-)
Wij hadden een bord waar je warm water in kon doen zodat het eten warm bleef tijdens het eten. Je kan er natuurlijk ook koud water indoen :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93078985
Ik heb altijd geleerd geen warm eten in de koelkast af te laten koelen, maar op het balkon is natuurlijk wel een goed idee :D Als je die tenminste hebt :P Naja tuin kan natuurlijk ook.
pi_93079353
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:09 schreef Meimeltje het volgende:
Ik heb altijd geleerd geen warm eten in de koelkast af te laten koelen, maar op het balkon is natuurlijk wel een goed idee :D Als je die tenminste hebt :P Naja tuin kan natuurlijk ook.
oh waarom niet? :@ Ik zet het er echt maar 10 seconden in hoor. Maar toch, waarom? :o
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_93079425
quote:
11s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef innepin het volgende:

[..]

oh waarom niet? :@ Ik zet het er echt maar 10 seconden in hoor. Maar toch, waarom? :o
Dan warmt je koelkast op :)

Maar ik doe het ook wel eens :@
Lotte!
Noah!
  zondag 20 februari 2011 @ 22:15:27 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93079468
Ik ga qua eten altijd maar uit van het grote geheel der dingen. Niet iedere maaltijd hoeft 100% uitgebalanceerd te zijn. De ene dag eet je wat meer eiwit, de andere dag wat meer vitamine C, een dag later weer een lading provitamine A. En door de dagen heen komt het zo wel goed.
pi_93079530
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:14 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dan warmt je koelkast op :)

Maar ik doe het ook wel eens :@
Dat dus en is voor het andere eten niet goed, maar ook ik heb het weleens gedaan hoor..
pi_93079565
Ik dacht dat je geen warme dingen in de koelkast moest zetten omdat de temperatuur niet mocht schommelen ivm bacterien. Maar het is ook een beetje klok-klepel hoor. ;)

En lief van jullie. Ik vind Ko wel een beetje slank af en toe, maar goed, hij doet het verder goed dus het zal wel goed zitten allemaal.
pi_93079615
Even een filmpje waarop ook te zien is dat Dyon de servieskast open wil trekken, maar hij luistert dus meestal wel :P Alleen heeft hij nu ook de speelgoedkast en la ontdekt, dus alles wordt eruit gehaald.

zondag 20 februari 2011 @ 22:18:54 #237
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93079737
Ik heb zo'n icepack-zak in de vriezer liggen (die zijn flexibel, itt een koelelement). Daar even een te heet bordje op zetten en het is zo afgekoeld.
Mijn moeder doet het met een diepvries-wijnkoeler, werkt ook.
pi_93079866
Wat schattig Meimel. En hij luistert inderdaad goed zeg!
  zondag 20 februari 2011 @ 22:20:49 #239
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93079868
Wij hebben het nee-zeggen nu een paar maanden geprobeerd maar het schiet echt niet op. Het helpt ook niet dat de keukenkastjes vanuit de woonkamer niet zichtbaar zijn en Thomas weet héél goed hoe hij papa en mama snel van de bank kan krijgen.
pi_93079989
Een oven/magnetron op kindhoogte, welk genie is ooit met dat idee op de proppen gekomen?
pi_93080099
quote:
18s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Een oven/magnetron op kindhoogte, welk genie is ooit met dat idee op de proppen gekomen?
Uhm degene die jullie keuken heeft 'ontworpen' :P ;)

Wij hebben de oven/magnetron op onze ooghoogte. Ook Kyllian kan daar echt niet bijkomen.
pi_93080183
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Ca.ra het volgende:
Wij hebben het nee-zeggen nu een paar maanden geprobeerd maar het schiet echt niet op. Het helpt ook niet dat de keukenkastjes vanuit de woonkamer niet zichtbaar zijn en Thomas weet héél goed hoe hij papa en mama snel van de bank kan krijgen.
Hier zijn ze ook niet zichtbaar vanuit het zitgedeelte. Denk dat het wel scheelt dat we van die ingefreesde grepen hebben en dat z'n broer het eigenlijk ook nooit doet :D Behalve als hij meehelpt tafel dekken ;)
Maar wie weet komt de interesse om ze open te trekken hier ook nog....
pi_93080242
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:17 schreef Meimeltje het volgende:
Even een filmpje waarop ook te zien is dat Dyon de servieskast open wil trekken, maar hij luistert dus meestal wel :P Alleen heeft hij nu ook de speelgoedkast en la ontdekt, dus alles wordt eruit gehaald.

Wat een gezelligheid bij julie thuis met drie mannen zo. O+ Ik moest lachen om je man die even over Dyon heen vliegt en Dyon die op het einde snel z'n ogen dichtdoet. Ik heb Ivan dat laatste nog nooit zien doen. Da's volgens mij een typische reflex van een kind dat al een oudere broer of zus heeft. :D
pi_93080368
Haha, ja Kyllian liep of net tegen hm aan of er vlak langs :D Maar Dyon is ondertussen wel wat gewend ;) Denk dat jouw Lena ook wel wat over zich heen gaat krijgen, alhoewel Ivan natuurlijk wel een hele lieve grote broer is!
pi_93080450
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Haha, ja Kyllian liep of net tegen hm aan of er vlak langs :D Maar Dyon is ondertussen wel wat gewend ;) Denk dat jouw Lena ook wel wat over zich heen gaat krijgen, alhoewel Ivan natuurlijk wel een hele lieve grote broer is!
Ze heeft vandaag een tok op d'r hoofd gekregen met een stuk speelgoed. :X
pi_93080663
quote:
9s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze heeft vandaag een tok op d'r hoofd gekregen met een stuk speelgoed. :X
Auwww, maar nog niet met opzet?
  zondag 20 februari 2011 @ 22:32:58 #247
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93080666
Holy crap, kletstantes! :o :D Dat was een flinke bijlees-kluif, haha!

Ssserpente, het was inderdaad een hele verademing om wakker te worden van blije geluiden i.p.v. het gebruikelijke gehuil. Waarom hij altijd huilend wakker wordt weet ik niet, ik vind het best naar hoewel hij er zelf weinig last van lijkt te hebben als je hem er eenmaal uit hebt gehaald. Hoort gewoon bij Stef I guess..

Thnx voor de jompels iedereen, het was echt zo'n fijn dagje vandaag O+ We zijn naar de dierenwinkel geweest vandaag (er zit hier een hele grote met allemaal leuke beesten om te kijken, zoals eekhoorns in een soort buizenstelsel en twee beverratten, allemaal slangen en spinnen, los rondvliegende papagaaien en al dat soort O+ Daarna zijn we ook nog even naar de kinderboerderij geweest en Stef heeft zich er zo vermaakt O+ De konijnen waren er huge, er ging er 1 op zijn achterpoten staan naast Stef en dat beest was gewoon bijna even hoog :o Ow, en er was een driewieler met duwstang en Stef vond het fantastisch toen we hem daarop zetten, dus nu ga ik even op MP kijken voor een driewieler voor Stef :)

Even een dikke *O* voor R., war knap!! Staan vond ik echt 1 van de geweldigste mijlpalen, achteraf gezien. Zo stoer!!

Qua potjes.. Ja, Stef kreeg in het begin een potje of rapley (meestal rapley), van zelf gepureerd eten ging hij enorm hard huilen :') Later hebben we een periode bijna alleen maar potjes gegeven omdat het ons niet lukte om te koken voor hij naar bed ging, maar hij viel toen om half 7 al bijna om (nu pas om 7, dat scheelt :+ ) en mijn lief was toen vaker laat thuis waardoor dat niet goed liep. Nu krijgt hij nog een potje op de dagen dat hij naar het KDV gaat (dinsdag en vrijdag) tenzij het lukt om vooruit te koken. Ik heb er geen problemen mee hem potjes voor te schotelen zolang hij het zelf ook lekker vind. We kopen meestal wel potjes die mijn lief 'goedgekeurd' en lekker vind. Die vraagt wel eens of hij ook niet zo'n potje mag, sommigen vind hij zelf ook echt lekker..

En ghi, wij hebben van die ikea-klemmetjes in de kastjes, daardoor kan het kastje wel een paar cm. open, maar verder niet. Stef maakt daar dankbaar gebruik van door lekker met de deurtjes te gaan klapperen, heel fijn :')

Ehm, ik wilde nog meer, maar ik heb de laptop van lief gepikt en die wil geloof ik ook nog iets nu.. Sorry, heb de laatste tijd veel minder tijd om er eens echt voor te gaan zitten en uitgebreid te reageren.. Ik doe mijn naam geen eer meer aan he? :@ Stef is zoveel bewerkelijker de laatste tijd, en ik wil hem gewoon niet laten ' zitten' omdat ik zo nodig achter de pc moet.. Hoewel het ook niet meehelpt dat als de pc in zicht komt, hij boos wordt als hij niet ook mag typen en dan ook nog eens heel graag op bizarre momenten op de uitknop drukt :+ Anyway, sweet dreams allemaal! :*
3!
pi_93080838
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Auwww, maar nog niet met opzet?
Ivan is echt nog te jong om te beseffen wat hij doet. Dat wil zeggen, hij is wat onbesuisd en hij had helemaal niet de intentie om Lena pijn te doen. Hij wilde haar gewoon even iets laten zien. :+ Wij schrokken en daar schrok hij weer ontzettend van. Hij ging gelukkig nog net niet heel hard brullen, want ik voelde me al meteen schuldig om mijn heftige reactie. Ik had zelf gewoon beter op moeten letten.
pi_93081120
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan is echt nog te jong om te beseffen wat hij doet. Dat wil zeggen, hij is wat onbesuisd en hij had helemaal niet de intentie om Lena pijn te doen. Hij wilde haar gewoon even iets laten zien. :+ Wij schrokken en daar schrok hij weer ontzettend van. Hij ging gelukkig nog net niet heel hard brullen, want ik voelde me al meteen schuldig om mijn heftige reactie. Ik had zelf gewoon beter op moeten letten.
Ja hij is natuurlijk ook nog jong, maar toch leert hij door zo'n reactie van jou misschien wel dat dat niet kan. Op de gang zetten zou misschien te ver gaan :P
Zelfs hier merk ik dat Kyllian soms niet doorheeft dat Dyon echt een heel stuk kleiner is (naja wel dat hij kleiner is, maar het gedrag daarbij niet) en dingen nog niet begrijpt. "Mama Dyon pakt dat van me af", "mama Dyon maakt m'n blokken kapot (hij had een knikkerbaan gebouwd).
  zondag 20 februari 2011 @ 22:40:23 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93081165
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet thee nog steeds eens proberen bij Ivan, maar ik wil eerst even uitzoeken of dat wel zo goed is. (Oeke, dat weet jij vast wel?)
Ow en ik maak eerst gewoon thee en dan gooi ik er dezelfde hoeveelheid aan koud water bij. Dan is het bijna altijd op drinktemperatuur.

Ik vind het ook zo vermoeiend om warme dingen te geven omdat het zolang duurt voor ze afgekoeld zijn tot een acceptabele temperatuur. 's Avonds bij het eten levert dat wel momenten van frustratie op voor Ivan omdat hij moet wachten. En ik maar blazen. Hebben jullie dat niet?
Ik geef Harry rooibosthee (origineel maar ook met smaakjes), sterremuntthee maar ook de fruitwelness (ofzoiets). Eigenlijk alle kruidenthee zonder theïne.

Ik schep Harry als eerste op en dan spreid ik het uit over zijn bordje. Dan scheppen we bij ons op. Dan is het al grotendeels afgekoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')