abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92876024
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
pi_92876058
Heerlijk het gaspedaaltje iets verder indrukken.
Noot noot.
pi_92876139
hopelijk gaan ook die belachelijke trajectcontroles afgeschaft worden. lekker met 130 over de a20/a13
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:08:21 #4
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_92876156
TS is echt een Loser. Denk je nou echt dat de beste politieke partijen daar niet over nagedacht hebben. Domme rooien altijd toch :') :') :') :') :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:09:45 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92876211
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:08 schreef Brerius het volgende:
TS is echt een Loser. Denk je nou echt dat de beste politieke partijen daar niet over nagedacht hebben. Domme rooien altijd toch :') :') :') :') :')
http://www.bndestem.nl/al(...)mu-op-de-snelweg.ece
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_92876271
Schandalig inderdaad; het had eigenlijk 160 moeten zijn.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:12:06 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92876299
Even kijken hoor naar die deskundigen;

- Iemand van een bedrijf; gratis reclame
- Een opleidingsmanager :')
- Anti-clubje voorzitter

Even wat kritischer naar je bronnen kijken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92876425
wat een deskundige :')

dat hele artikel staat vol aannames en ik zou zweren dat iemand iets te ijverig aan het copy pasten is geweest want volgens mij staan hele stukken tekst dubbel :')

onder het subkopje A16 zijn de 1e 2 alinea's en de laatste 2 alinea's gewoon identiek :')_!
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:15:25 #9
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_92876444
quote:
Whahaah een linkse actie dat :6

Ik knal altijd 130 - 140 op de autoweg ;) en nog nooit een ongeluk veroorzaakt.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:15:34 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92876447
Zelden zo'n slechte bron gezien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:16:36 #11
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92876492
We hebben ons ten doen gesteld om de CO2 uitstoot van het verkeer te verminderen (ik weet niet meer hoeveel), maar met deze maatregel gaat dan natuurlijk nooit lukken. Ik zie eerder iets in een verlaging van de maximum snelheid, maar ik moet toegeven dat ik ook liever wat harder rijdt dan is toegestaan. Mijn verstand zegt verlagen, maar mijn gevoel zegt verhogen. Mijn verstand wint, omdat de tijdwinst zo gering is.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:17:20 #12
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92876519
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:15 schreef eriksd het volgende:
Zelden zo'n slechte bron gezien.
Het zelfde stond ook in De Volkskrant.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:19:44 #13
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_92876628
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:17 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het zelfde stond ook in De Volkskrant.
Volkskrant de naam zegt het al pauper krant dus niet voor de elite.

lees alleen de telegraaf want die is tenminste wel juist :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:19:59 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92876640
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:20:12 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92876646
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:17 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het zelfde stond ook in De Volkskrant.
Ja en? Wat is de palmares van die "deskundigen"?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:20:36 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92876658
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:19 schreef Brerius het volgende:

[..]

Volkskrant de naam zegt het al pauper krant dus niet voor de elite.

lees alleen de telegraaf want die is tenminste wel juist :)
\

_O- Zegt alweer genoeg ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:21:07 #17
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92876671
Het enige zinnige in die bron wat ik lees is:

quote:
Al eerder heeft de stichting zich voorstander getoond van flexibele snelheidslimieten die volgens Tonnon geloofwaardiger bij de weggebruiker overkomen..

Wat Hornman van de NHTV betreft komt er één maximumsnelheid op alle snelwegen in Nederland
.

Overdag x (voor mijn part gewoon 120) maar dan ook overal vanaf een N-weg en 'groter' en vanaf n bepaalde tijd 130+
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:22:24 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92876713
"deskundigen, onderzoeksinstanties, de KLPD en zelfs de ANWB dat het voornemen van Rutte-1 daartoe met substantiële nadelen gepaard gaat"

Weer van die holle termen. Kan iemand het ook gewoon eens voorrekenen en een kosten/batenanalyse maken? Ik vind het ook symboolpolitiek, maar dit is natuurlijk geen onderzoeksjournalistiek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:22:25 #19
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92876715
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja en? Wat is de palmares van die "deskundigen"?
Hogeleraar transportbeleid zegt ongeveer het zelfde.

quote:
Verhoging van de maximumsnelheid brengt overwegend nadelen mee
De regering wil de snelheid op een deel van het Nederlandse snelwegennet verhogen naar 130 kilometer per uur. Wat zijn hiervan de effecten? Kort samengevat zijn de nadelen: meer ongevallen, hogere milieubelasting, meer files. Voordelen zijn: soms kortere reistijden, en wellicht de fun van harder rijden. Een overzicht.

Ongevallen
Hogere snelheden leiden tot meer ongevallen, in de eerste plaats omdat de klap groter is als het fout gaat (de energie neemt kwadratisch toe met de snelheid), en in de tweede plaats omdat de kans op een ongeval toeneemt. Bij die ongevalskans gaat het niet alleen om de hogere snelheden zelf, maar ook om de toename van snelheidsverschillen.

130 in plaats van 120 leidt tot enkele tientallen procenten meer ongevallen (ongeveer 30 procent), zo blijkt uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid. In de praktijk zal niet iedereen op wegen waar 130 mag worden gereden ook werkelijk harder gaan rijden, waardoor de toename lager zal zijn. Er is overigens ook een uitstralingseffect denkbaar: als mensen net een stuk 130 hebben gereden, rijden ze mogelijk ook daarna harder op wegen met een lagere maximumsnelheid.

Milieu
Dan het milieu. Samengevat zijn de effecten: meer CO2-emissie, meer emissie van luchtverontreinigende stoffen, en meer geluidshinder. De CO2-uitstoot is bij 130 kilometer per uur hoger dan bij 120 (circa 10 procent). Daar bovenop komt dat hogere snelheden leiden tot kortere reistijden. En kortere reistijden leiden op langere termijn tot meer verkeer. Snellere vervoerssystemen leiden er niet toe dat we met zn allen minder tijd besteden aan reizen, maar dat we meer kilometers in dezelfde tijd afleggen. De groep mensen die 130 rijdt in plaats van 120 heeft een ongeveer 8 procent kortere reistijd.

Op langere termijn rijden ze dan ruwweg 5-8 procent meer kilometers. Een deel van de extra kilometers zal niet op snelwegen worden afgewikkeld, daarom is de toename minder dan 8 procent. In de praktijk zal de toename van het autogebruik op het totale Nederlandse wegennet veel minder zijn, omdat lang niet iedereen 130 gaat rijden waar dat mag, maar ook omdat er meer files te verwachten zijn.

Emissie
De emissie van luchtverontreinigende stoffen neemt boven de 120 hard toe vooral omdat bij hogere snelheden de katalysator wordt uitgeschakeld (closed loop). Zeker als er pas bij bijvoorbeeld 137 wordt bekeurd, mag een toename van het aandeel closed loop kilometers worden verwacht. Ten slotte neemt geluidshinder toe door de hogere geluidsproductie bij hogere snelheden, en een beetje door extra autogebruik.

Files zullen toenemen, op de eerste plaats door de toename van het aantal ongevallen. Op de tweede plaats leiden de grotere snelheidsverschillen tot een lagere capaciteit van wegen, en daardoor ook tot meer files. De toename van files dempt de reistijdwinsten, en daarmee ook de toename van het autogebruik door kortere reistijden. Niet alleen de files zelf nemen toe, ook de negatieve waardering ervan. Dat komt omdat files door ongevallen onverwachte files zijn. En automobilisten vinden vertraging door files extra vervelend als ze er niet op rekenen.

Voordeel is natuurlijk de kortere reistijd voor degenen die 130 rijden in plaats van 120. Maar mogelijk het belangrijkste voordeel is het feit dat sommige automobilisten het prettig zullen vinden harder te rijden. Begrijpelijk: moderne autos zijn ontworpen voor veel hogere snelheden dan 120 kilometer, en de snelwegen laten harder rijden ook toe. En toegegeven: ook na invoering van 130 kilometer zijn snelwegen altijd nog veel veiliger dan andere wegen buiten de bebouwde kom, ook al gelden daar lagere snelheden.
Bart van Wee is hoogleraar transportbeleid

http://opinie.volkskrant.(...)0/130_rijden_is_leuk
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92877266
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Jojoortje het volgende:
Heerlijk het gaspedaaltje iets verder indrukken.
Moet je vooral doen in de file.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:37:46 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92877302
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:15 schreef Brerius het volgende:

[..]

Whahaah een linkse actie dat :6

Ik knal altijd 130 - 140 op de autoweg ;) en nog nooit een ongeluk veroorzaakt.
Die dat zeggen.......
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:44:39 #22
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92877647
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Hogeleraar transportbeleid zegt ongeveer het zelfde.

[..]

Als ik even inga op het stukje over "Ongevallen":
Het is een beetje een eenzijdige belichting. Allereerst wordt het gebracht alsof er nu twee oorzaken zijn waardoor er meer ongevallen zouden (kunnen) komen, namelijk als eerste grotere impact bij een botsing en als tweede grotere snelheidsverschillen. Het eerste dat genoemd is, is echter geen oorzaak, maar een gevolg als het ongeval eenmaal plaatsvindt, waardoor de kans op een ongeval niet toeneemt.

Verder spreken ze over een negatief uitstralingseffect, dat mensen op een vervolgtraject ook harder blijven rijden, ipv zich aan de snelheid te houden. Maar ze noemen niet het positieve (uitstralings-)effect, namelijk een meer frequente verandering van de snelheidslimiet, waardoor automobilisten meer geneigd zijn om erop te letten of ze op het huidige traject wel de juiste snelheid aanhouden.
Hierdoor betwijfel ik ook de theoretische stijging van 30% meer ongevallen die genoemd wordt, aangezien het niet duidelijk is aan de hand waarvan dit berekend is, en waar dit precies bij hoort. Wellicht neemt op die 130-wegen de kans op een ongeval toe (met 30%), maar op andere wegen juist af, vanwege het effect dat ik noemde.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:55:58 #23
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92878244
En juist hierom moeten we t gewoon proberen.....
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_92878783
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
Ga je toch lekker met het OV, loop je meer kans om betrokken te raken bij een ongeluk, maar daar hoor je nooit iemand over.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:12:35 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92879103
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ga je toch lekker met het OV, loop je meer kans om betrokken te raken bij een ongeluk, maar daar hoor je nooit iemand over.
En dat weet jij zeker?
pi_92879221
Kind op de snelweg :')
pi_92879642
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Even kijken hoor naar die deskundigen;

- Iemand van een bedrijf; gratis reclame
- Een opleidingsmanager :')
- Anti-clubje voorzitter

Even wat kritischer naar je bronnen kijken.
Je zou bij, grote uitzondering, ook zelf kunnen nadenken...
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 19:24:07 #28
230491 Zith
pls tip
pi_92879801
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Even kijken hoor naar die deskundigen;

- Iemand van een bedrijf; gratis reclame
- Een opleidingsmanager :')
- Anti-clubje voorzitter

Even wat kritischer naar je bronnen kijken.
Ik kan weer, zoals 2 vorige topics hierover, een lijst wetenschappelijke onderzoeken aanhalen van de USA tot denemarken tot australie die laten zien dat het meer doden zal geven... maar zoals altijd bij deze soort topics heeft dat geen invloed.

Heb jij misschien goede bronnen trouwens?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:25:26 #29
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92879895
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef Zeeland het volgende:
We hebben ons ten doen gesteld om de CO2 uitstoot van het verkeer te verminderen (ik weet niet meer hoeveel), maar met deze maatregel gaat dan natuurlijk nooit lukken. Ik zie eerder iets in een verlaging van de maximum snelheid, maar ik moet toegeven dat ik ook liever wat harder rijdt dan is toegestaan. Mijn verstand zegt verlagen, maar mijn gevoel zegt verhogen. Mijn verstand wint, omdat de tijdwinst zo gering is.
Ik kan hier alleen me instemmen. Je hebt helemaal gelijk.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:26:44 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92879989
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:25 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik kan hier alleen me instemmen. Je hebt helemaal gelijk.
pi_92880422
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef Zeeland het volgende:
We hebben ons ten doen gesteld om de CO2 uitstoot van het verkeer te verminderen (ik weet niet meer hoeveel), maar met deze maatregel gaat dan natuurlijk nooit lukken. Ik zie eerder iets in een verlaging van de maximum snelheid, maar ik moet toegeven dat ik ook liever wat harder rijdt dan is toegestaan. Mijn verstand zegt verlagen, maar mijn gevoel zegt verhogen. Mijn verstand wint, omdat de tijdwinst zo gering is.
Die hele CO2 is weer een hele andere discussie, aangezien die in de ijstijd net zo hoog scheen te zijn.
pi_92880480
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:11 schreef TimMer1981 het volgende:
Schandalig inderdaad; het had eigenlijk 160 moeten zijn.
Ik begrijp dat jij geen ambulanceverpleegkundige bent die de restjes uit het schroot moet plukken...
pi_92880878
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:34 schreef Heerda het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij geen ambulanceverpleegkundige bent die de restjes uit het schroot moet plukken...
Zijn genoeg trajecten waar je in de avond/nacht 160 kan rijden.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:42:46 #34
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92881054
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:40 schreef gnilap het volgende:

[..]

Zijn genoeg trajecten waar je in de avond/nacht 160 kan rijden.
niet waar gezien je reactie tijd minstens 1 seconde is.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:44:27 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92881159
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Kind op de snelweg :')
Want er komen nooit kinderen om op de snelweg?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_92881494
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:42 schreef betyar het volgende:

[..]

niet waar gezien je reactie tijd minstens 1 seconde is.
Ja dus? Je hebt zeker geen rijbewijs of hebt nog nooit een snelweg van dichtbij gezien?
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:51:51 #37
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_92881648
Behalve mogelijke onveiligheid, extra milieuverontreiniging en alle andere nadelen van sneller rijden vind ik het bovendien geldverspilling.

Wat gaat het kosten aan promotiecampagnes, aanpassingen aan de bebording, evaluaties door duur betaalde bureau's, etc. etc. en waarvoor? Nog niet eens een paar minuten zoals TS beweerd, het gaat slechts om seconden.
Een eenvoudig rekensommetje leert dat als je al ergens (waar is in NL een stuk asfalt van die lengte zonder minstens één maal af te moeten remmen?) over een stuk van 30 Km de snelheid van 130 Km/h kunt rijden in plaats van 120 Km/h, je maar liefst 1 minuut en 9 seconden tijdswinst boekt.
Je doet er dan 13 minuten en 51 seconden over i.p.v. exact 15 minuten.

Het spreekt voor zich dat op alle kortere stukken de tijdswinst dan nagenoeg valt te verwaarlozen.
Ik zal het nog eens narekenen voor de kleine 5 Km over de Moerdijkbrug op de A16 zoals die in de proefperiode zit.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:52:45 #38
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92881695
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:49 schreef gnilap het volgende:

[..]

Ja dus? Je hebt zeker geen rijbewijs of hebt nog nooit een snelweg van dichtbij gezien?
Nee ik rijd pas 12.5 jaar (een jubileum) heb nog nooit een krasje of deukje veroorzaakt en heb in december mijn eerste bekeuring gehad omdat ik dacht dat ik op een autoweg reed waar je 100 mocht maar het was 80. Daar reed ik 99.
Daarnaast reed ik voordat ik de ziektewet inging behoorlijk wat kilometertjes. heen op tijdstippen dat men nog op 1 oor lag en heb me altijd aan de snelheid gehouden. Heb ik echt geen probleem mee.
pi_92881829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:42 schreef betyar het volgende:

[..]

niet waar gezien je reactie tijd minstens 1 seconde is.
Kwestie van risico. Met 10km/h kan het ook flink mis gaan. Als je op een speelplaats rijdt.

De behendige chauffeur kan gemakkelijk snelheden tot 160km/h behalen zonder onaanvaardbare risico's te nemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:55:27 #40
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_92881875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:40 schreef gnilap het volgende:

[..]

Zijn genoeg trajecten waar je in de avond/nacht 160 kan rijden.
Moet hier niet staan:

er zijn genoeg trajecten waar de meerderheid van de mensen DENKT dat ze in de avond/nacht 160 kan rijden.

Er is weliswaar minder verkeer maar je ziet minder, je bent vermoeider en dus trager en er zijn altijd mensen die 100 Km/h ook hard zat vinden en dan wordt het snelheidsverschil simpelweg te groot.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_92882096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee ik rijd pas 12.5 jaar (een jubileum) heb nog nooit een krasje of deukje veroorzaakt en heb in december mijn eerste bekeuring gehad omdat ik dacht dat ik op een autoweg reed waar je 100 mocht maar het was 80. Daar reed ik 99.
Daarnaast reed ik voordat ik de ziektewet inging behoorlijk wat kilometertjes. heen op tijdstippen dat men nog op 1 oor lag en heb me altijd aan de snelheid gehouden. Heb ik echt geen probleem mee.
Dat jij 100 wilt rijden in de nacht is prima. Dat mag op wegen waar je 130 mag. Maar mensen die graag toch nog even wat eerder thuis willen zijn vinden het fijn om die plank in te trappen. En de 130 mag dan wel als symboolpolitiek worden bestempeld, het gaat hier om een verhoging op alle snelwegen waar mogelijk. Dus de 80 km zones worden in de avonduren opgeschroefd naar 100 km/u. Ik erger me dood op de ring Rotterdam in de nacht als ik daar in m'n eentje 80 moet tuffen. Waarom staat er 220 km/u op m'n teller?

Wat betreft het CO2 of milieuvervuiling wil ik graag even hier naar verwijzen; http://www.nu.nl/politiek(...)sten-lucht-niet.html
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:59:57 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92882208
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
Waarom open je dan geen topic dat alle maximumsnelheden op de snelweg naar 80 moeten? Scheelt maar een paar minuten.
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:03:07 #43
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92882433
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:58 schreef gnilap het volgende:

[..]

Dat jij 100 wilt rijden in de nacht is prima. Dat mag op wegen waar je 130 mag. Maar mensen die graag toch nog even wat eerder thuis willen zijn vinden het fijn om die plank in te trappen. En de 130 mag dan wel als symboolpolitiek worden bestempeld, het gaat hier om een verhoging op alle snelwegen waar mogelijk. Dus de 80 km zones worden in de avonduren opgeschroefd naar 100 km/u. Ik erger me dood op de ring Rotterdam in de nacht als ik daar in m'n eentje 80 moet tuffen. Waarom staat er 220 km/u op m'n teller?

Wat betreft het CO2 of milieuvervuiling wil ik graag even hier naar verwijzen; http://www.nu.nl/politiek(...)sten-lucht-niet.html
Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:03:47 #44
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92882490
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
Big point.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92882734
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
Ah dus zo ontkracht jij het hele argument (buiten de CO2 die ik aandroeg voor een post daarboven)?
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:12:55 #46
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92883127
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:07 schreef gnilap het volgende:

[..]

Ah dus zo ontkracht jij het hele argument (buiten de CO2 die ik aandroeg voor een post daarboven)?
Natuurlijk, hoe sneller je rijdt hoe eerder de veiligheid in geding komt. Het duurt gewoon minstens 1 seconde voordat jouw waarnemingen via je hersenen bij je voeten terechtkomen. Als je sneller rijdt heb je nog minder tijd om te reageren.
pi_92896331
:O

@ TS, blijf maar lekker thuis achter je pc'tje of op de bank hangen. Ga maar verder met een uitkering trekken, dan blijven de werkenden die het heerlijk vinden om met 130 naar hun werk te gaan, voor je blijven zorgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92905125
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:44 schreef Lookbehind het volgende:
Allereerst wordt het gebracht alsof er nu twee oorzaken zijn waardoor er meer ongevallen zouden (kunnen) komen, namelijk als eerste grotere impact bij een botsing en als tweede grotere snelheidsverschillen. Het eerste dat genoemd is, is echter geen oorzaak, maar een gevolg als het ongeval eenmaal plaatsvindt, waardoor de kans op een ongeval niet toeneemt.
Als de ongevallen ernstiger worden door een grotere impact neemt ook de kans dat er meerdere auto's bij betrokken raken toe, dus de kans op ongevallen wordt wel degelijk groter.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:13:54 #49
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92905981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:39 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Als de ongevallen ernstiger worden door een grotere impact neemt ook de kans dat er meerdere auto's bij betrokken raken toe, dus de kans op ongevallen wordt wel degelijk groter.
Sinds wanneer wordt het aantal ongevallen aangeduid op basis van het aantal auto's dat erbij betrokken is? Het gaat om de totale gebeurtenis (oftewel één ongeval met één of meerdere betrokken auto's), daarom is er ook sprake van bijvoorbeeld eenzijdige of tweezijdige ongevallen. Al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe het in de in dat artikel genoemde bron berekend is.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_92906914
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:13 schreef Lookbehind het volgende:
Sinds wanneer wordt het aantal ongevallen aangeduid op basis van het aantal auto's dat erbij betrokken is?
Het gaat niet om het aantal ongevallen, het gaat om de kans op een ongeval. Als het aantal auto's dat bij een ongeval betrokken is toeneemt, neemt de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken raakt toe. De kans op ongevallen stijgt dus, en het aantal slachtoffers van een ongeval zal ook stijgen.
pi_92907532
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Kind op de snelweg :')
Ja man, er zitten nooit kinderen in de auto op de snelweg. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92907610
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:16:07 #53
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92907643
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Jawel, dat begrijpt iedereen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92907653
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Dat is het niet, want je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer.
pi_92907689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:16 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat is het niet, want je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer.
Waar staat dat? Als ik 90kmu wil rijden op de snelweg dan doe ik dat toch?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92907720
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Ik ben dan ook van plan om ter compensatie van de verhoogde snelheid op de snelwegen me binnen de bebouwde kom perfect aan de snelheid te houden. Wat in de praktijk 30 betekent.

Verder ga ik vrachtwagens die 90 rijden met 95 km/h inhalen. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92907809
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben dan ook van plan om ter compensatie van de verhoogde snelheid op de snelwegen me binnen de bebouwde kom perfect aan de snelheid te houden. Wat in de praktijk 30 betekent.

Verder ga ik vrachtwagens die 90 rijden met 95 km/h inhalen. :)
Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

Ik wil alleen maar zeggen dat de verhoogde maximumsnelheid niet bij iedereen door zal werken. In Duitsland mag je op bepaalde snelwegen zo hard als je kan maar het overgrote deel van de Duitsers rijdt netjes 130kmu.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92907937
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

Ik zal de rem wel even voor je aantikken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:25:16 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92907961
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

_O- _O- :') :')
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:28:57 #60
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92908090
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal ongevallen, het gaat om de kans op een ongeval. Als het aantal auto's dat bij een ongeval betrokken is toeneemt, neemt de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken raakt toe. De kans op ongevallen stijgt dus, en het aantal slachtoffers van een ongeval zal ook stijgen.
De eerste conclusie in je laatste zin mag je niet trekken.
Je hebt gelijk dat de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken is, stijgt. Maar dat wil niet zeggen dat de kans op ongevallen stijgt. Je zou wel kunnen zeggen dat de kans dat een individuele automobilist bij een grootschaliger ongeval betrokken is stijgt, wat echter weer heel wat anders is als wat in het artikel wordt beweert. Daar gaat het over het totale aantal ongevallen in hun eerste "oorzaak".

Mijn punt was dat het artikel niet al te goed geformuleerd is, waardoor ik de kwaliteit/betrouwbaarheid ervan betwijfel (hoewel het woordje "Volkskrant" hiervoor ook al een trigger is).
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_92908216
Walgelijk populistisch beleid. :r

En dat alles voor 80 seconden tijdwinst.
:')_______!
pi_92908226
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waar staat dat? Als ik 90kmu wil rijden op de snelweg dan doe ik dat toch?
Elke goede rij-instructeur zal je dat vertellen bij je lessen. Tuurlijk mag je 90 gaan rijden op de snelweg, sommige mogen zelfs maximaal 80 rijden. Als je niet sneller kunt of mag is dat natuurlijk geen probleem, maar door onnodig langzamer te rijden dan de rest van het verkeer belemmer je de doorstroming en hinder je onnodig andere weggebruikers.

Ik mag het dan niet eens zijn met die verhoogde snelheidslimiet, maar ik ben wel zo sociaal om op stukken waar je 130 mag rijden 130 te rijden als de rest van het verkeer dat ook doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jud1th op 17-02-2011 11:38:07 ]
pi_92908336
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:32 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Elke goede rij-instructeur zal je dat vertellen bij je lessen. Tuurlijk mag je 90 gaan rijden op de snelweg, sommige mogen zelfs maximaal 80 rijden. Als je niet sneller kunt of mag is dat natuurlijk geen probleem, maar door onnodig langzamer te rijden dan de rest van het verkeer belemmer je de doorstroming en hinder je onnodig andere weggebruikers.

Ik mag het dan niet eens zijn met die verhoogde snelheidslimieit, maar ik ben wel zo sociaal om op stukken waar je 130 mag rijden 130 te rijden als de rest van het verkeer dat ook doet.
Tuurlijk is mij dat ook verteld. Ik snap je punt ook wel maar ik denk nog steeds dat mensen tegen de stijging of mensen die er niet bewust van zijn gewoon 90/100/120kmu blijven rijden. Gezien het feit dat het een marginale stijging betreft is het risico ook erg klein voor wat betreft het snelheidsverschil. Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908367
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tuurlijk is mij dat ook verteld. Ik snap je punt ook wel maar ik denk nog steeds dat mensen tegen de stijging of mensen die er niet bewust van zijn gewoon 90/100/120kmu blijven rijden. Gezien het feit dat het een marginale stijging betreft is het risico ook erg klein voor wat betreft het snelheidsverschil. Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
Het probleem is meer dat al die mensen die nu 130 rijden straks 140 gaan rijden. en die nu 170 rijden 180....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92908383
waarom dan eigenlijk ook niet 60 binnen de bebouwde kom?

die flitspalen zijn trouwens het echte gevaar, daar trapt iedereen voor op de rem, afschaffen die dingen.
pi_92908388
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:28 schreef Lookbehind het volgende:
Je hebt gelijk dat de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken is, stijgt. Maar dat wil niet zeggen dat de kans op ongevallen stijgt.
We kunnen gaan lopen muggenziften over de definitie van 'kans op een ongeval', maar waar het om gaat is dat deze maatregel zal leiden tot een stijging van het aantal slachtoffers. Want dat is het gevolg als een individuele automobilist meer kans heeft om bij een ongeval betrokken te raken.
pi_92908453
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat al die mensen die nu 130 rijden straks 140 gaan rijden. en die nu 170 rijden 180....
Als dat überhaupt al waar is (ik betwijfel dat laatste sowieso) dan denk ik niet dat de gevolgen zo enorm vreselijk zullen zijn. Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908480
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
Mijn ervaring is dat bijna iedereen 130kmu rijdt, je wordt bijna gedwongen om mee te doen aan de snelheidsovertreding als je je netjes aan wilt passen aan de rest van het verkeer. Meestal doe ik dat dan ook gewoon, om de doorstroming te verbeteren, maar het is wel iets waar ik me aan erger.
pi_92908481
meer snelheid betekend ook dat je rekening moet houden met je remweg en dus meer afstand moet nemen (niet dat iemand dat ooit doet). in feite zou er dus niks aan de hand moeten zijn.

net als door rood rijden,.. .zolang de rest gaat stoppen bij groen is er ook niets aan de hand
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:04 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92908631
Waarom wordt er iedere keer de autobahn erbij gehaald, Nederland heeft de meeste aantal kilometers asfalt per km2. Je kunt en mag de autobahn niet vergelijken met de nederlandse situatie Dat is gevaarlijk en wekt een onjuiste realiteit.
pi_92908651
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat bijna iedereen 130kmu rijdt, je wordt bijna gedwongen om mee te doen aan de snelheidsovertreding als je je netjes aan wilt passen aan de rest van het verkeer. Meestal doe ik dat dan ook gewoon, om de doorstroming te verbeteren, maar het is wel iets waar ik me aan erger.
Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet. Tuurlijk is het gevaarlijk als het snelheidsverschil 30km/u is maar bij verschillen rond de 10km/u is niet echt te spreken van een gevaarlijk verschil m.i.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908668
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
Het wordt daar ook steeds minder hoor, op de meeste autobahnen is gewoon een snelheidslimiet ingesteld. Vooral in de stedelijke gebieden. Op de rest van de autobahnen hanteren ze een adviessnelheid van 130km/u, maar daarbij geldt wel dat als je harder rijdt je eerder verantwoordelijk zult worden gesteld als je dan bij een ongeval betrokken raakt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:46:47 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92908735
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet. Tuurlijk is het gevaarlijk als het snelheidsverschil 30km/u is maar bij verschillen rond de 10km/u is niet echt te spreken van een gevaarlijk verschil m.i.
Reken de verlengde remweg even uit.
pi_92908741
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet.
Misschien moet ik dan mijn snelheidsmeter eens opnieuw laten ijken ;)

Edit: Of jij die van jou natuurlijk ;)
pi_92908781
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Als dat überhaupt al waar is (ik betwijfel dat laatste sowieso) dan denk ik niet dat de gevolgen zo enorm vreselijk zullen zijn. Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
Je wilt serieus de Autobahn vergelijken met het NL snelwegennet? :')

Is het je wel eens opgevallen dat je hier om de paar kilometer opritten en afritten hebt en je in Duitsland eeuwen kan rijden zonder?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92908890
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het je wel eens opgevallen dat je hier om de paar kilometer opritten en afritten hebt en je in Duitsland eeuwen kan rijden zonder?
Ze hebben in Duitsland zelfs plaatsen met alleen een afrit en geen oprit. Dat is een leuke instinker als je per ongeluk de verkeerde afrit neemt en dan merkt dat je 50km om moet rijden over binnenwegen voordat je weer de snelweg op kunt ;)
pi_92909030
Ik vind dat die 130 km/u enkel tot de rechtsen toebehoord. Die kunnen namelijk beter rijden (hoger niveau van beschaving/ontwikkeling) en hebben betere auto's (hoger kapitaal).

:+ :+ :+
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92909128
dat is echt het allerstomste wat ik vandaag heb gelezen :P je meent er vast niks van
pi_92909381
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
dat is echt het allerstomste wat ik vandaag heb gelezen :P je meent er vast niks van
Verpest het nou niet. ;)
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92909477
Al die belastingvrije zuinige auto's halen maar net de 130.
Tegen de tijd dat ze het rijden, is het stuk snelweg met die snelheid alweer voorbij.
pi_92909586
Nu kan rutte 5 minuutjes langer uitslapen ofzo :P
pi_92909883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:10 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Nu kan rutte 5 minuutjes langer uitslapen ofzo :P
Zelfs dat werkt meer positief door dan je beseft.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:12:57 #83
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92915008
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Reken de verlengde remweg even uit.
Even opgezocht (zodat ik kan soggen ;)). Op droog wegdek en 1 seconde reactietijd:

[Remweg] = [Snelheid in m/sec]² / 2x [remvertraging]

120km/u / 3,6 = 33,333 meter per seconde
33,333^2 / 16 = 69,4 meter remweg
+ 1 seconde reactietijd = 102,7 meter stopweg

130km/u = 36 m/sec = een remweg van 81,5 meter
Stopweg = 117,5 meter stopweg

Dus de remweg is 12,1 meter langer en de stopweg 14,8 meter. Dit is onder ideale omstandigheden van droog weer en een alerte bestuurder. Met nat wegdek en een afgeleide bestuurder worden de verschillen ook groter.

---

In Nederland zie ik echt geen voordelen voor 130 km/u. Door de vele op- en afritten en verkeer op de weg zorgt het voor extra gevaar en door de korte afstanden wordt het hele nut van hogere snelheid teniet gedaan. Verder levert het extra vervuiling op. Het is een puur populistische maatregel. De reden dat mensen ervoor zijn gaat niet veel verder dan: yeaaah lekkeur harder rijduhhh!!
pi_92915325
Zullen we de maximumsnelheid 10KM/u maken? Niemand meer werken, economie naar de kloten, allemaal doodgeknuffeld: is links ook weer blij.

Als jullie het allemaal zo gevaarlijk en eng vinden: ga dan lekker met de bus, stelletje oude wijven. :W
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:24:06 #85
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92915492
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Zullen we de maximumsnelheid 10KM/u maken? Niemand meer werken, economie naar de kloten, allemaal doodgeknuffeld: is links ook weer blij.

Als jullie het allemaal zo gevaarlijk en eng vinden: ga dan lekker met de bus, stelletje oude wijven. :W
Heel makkelijk om niet in te gaan op het punt en alles extreem te trekken.

De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
pi_92915595
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:24 schreef Premium_Quality het volgende:
De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
Om het plebs tot bedaren te brengen vind ik wel een goede reden. Dat ze veel plezier mogen hebben met hun 10km/u extra.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92915611
Je zou denken, wanneer je al deze doemverhalen hoort, dat de verlaging van de snelheid naar 80 km/h op veel plaatsen in Nederland enkele jaren terug voor een enorme daling van het aantal ongelukken en slachtoffers had moeten zorgen. Volgens mij veranderde er toen ook helemaal niks. De dalende trend bleef hetzelfde als bij de hogere snelheden.
pi_92915778
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:24 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Heel makkelijk om niet in te gaan op het punt en alles extreem te trekken.

De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
Omdat de wegen verbeterd zijn, de auto's beter zijn, de rijvaardigheidseisen verscherpt zijn, controle op verkeersveiligheid verbeterd is, er geen oliecrisis is, het (zij het marginale) snelheidswinst oplevert, etc.
pi_92915780
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Zullen we de maximumsnelheid 10KM/u maken? Niemand meer werken, economie naar de kloten, allemaal doodgeknuffeld: is links ook weer blij.

Als jullie het allemaal zo gevaarlijk en eng vinden: ga dan lekker met de bus, stelletje oude wijven. :W
geef links maar weer de schuld ja,... jammer
pi_92916384
quote:
Niet zo gek ook natuurlijk. Verkeerskundigen kijken naar de technische kanten van vervoer over de weg. Is de doorstroming optimaal? Hoe gaat men het snelst van A naar B? Is het mogelijk om met een bepaald wegbeeld het verkeersgedrag te beïnvloeden? Onderzoek (zie bijvoorbeeld Goodwin et al., 2004 en Steg, 2005) laat echter zien dat mensen de auto niet puur functioneel gebruiken, sterker nog er kleven forse irrationele aspecten aan autorijden. En in dat licht moet je deze maatregel ook zien, door verhogen van de maximumsnelheid zal een deel van de automobilisten meer genot ontlenen aan het rijden van de auto, dat is natuurlijk ook wat waard. Wat mij betreft was de maximumsnelheid naar 150 verhoogd, of zelfs nog hoger, mits gecombineerd met dynamisch verkeersmanagement.
pi_92916578
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:24 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Heel makkelijk om niet in te gaan op het punt en alles extreem te trekken.

De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
Omdat we ook nog een maatregel moeten hebben die de burger tevreden stemt. *O*
pi_92916621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd dat ze zo goed op je hebben gepast en rekening hebben gehouden met je truttige rijstijl?
pi_92916696
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet zo gek ook natuurlijk. Verkeerskundigen kijken naar de technische kanten van vervoer over de weg. Is de doorstroming optimaal? Hoe gaat men het snelst van A naar B? Is het mogelijk om met een bepaald wegbeeld het verkeersgedrag te beïnvloeden? Onderzoek (zie bijvoorbeeld Goodwin et al., 2004 en Steg, 2005) laat echter zien dat mensen de auto niet puur functioneel gebruiken, sterker nog er kleven forse irrationele aspecten aan autorijden. En in dat licht moet je deze maatregel ook zien, door verhogen van de maximumsnelheid zal een deel van de automobilisten meer genot ontlenen aan het rijden van de auto, dat is natuurlijk ook wat waard. Wat mij betreft was de maximumsnelheid naar 150 verhoogd, of zelfs nog hoger, mits gecombineerd met dynamisch verkeersmanagement.
In dat kader had het rekeningrijden een goede rol kunnen spelen, maar dat wilden we met zijn allen weer niet.. :')
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92917450
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dat kader had het rekeningrijden een goede rol kunnen spelen, maar dat wilden we met zijn allen weer niet.. :')
Zo gek was dat ook niet, er kleefden enorme uitvoeringskosten aan het plan zoals dat er lag, er was geen plan voor het zorgvuldig omspringen met privacy, en de politiek was niet zuiver over het doel wat zij had, namelijk mensen uit de auto jagen in plaats van het anders betalen voor de infrastructuur. Vooral dat laatste aspect is desastreus voor het maatschappelijk draagvlak.
pi_92917493
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dat kader had het rekeningrijden een goede rol kunnen spelen, maar dat wilden we met zijn allen weer niet.. :')
Omdat rekeningrijden niets anders betekende dat het autorijden duurder maken.
pi_92917550
Lekker belangrijk :') Waarom gaat het niet over hypotheekrenteaftrek, ontslagrecht, de WW, de aow leeftijd (of überhaupt over de problemen van de vergrijzing). De VVD had in het verleden toch echt andere prioriteiten.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92917572
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat rekeningrijden niets anders betekende dat het autorijden duurder maken.
Onze wensen als publiek moeten linksom of rechtsom betaald worden, de overheid die dat moet voorzien komt niet vanzelf aan geld hoor. :? Rekeningrijden is in die zin eerlijker dat de vervuiler/gebruiker betaald.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92917709
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Onze wensen als publiek moeten linksom of rechtsom betaald worden, de overheid die dat moet voorzien komt niet vanzelf aan geld hoor. :? Rekeningrijden is in die zin eerlijker dat de vervuiler/gebruiker betaald.
De vervuiler zou niet betalen maar worden uitgekleed. Daar is niets rechtvaardig aan. De opbrengsten zijn op dit moment al vele malen hoger dan de kosten. Het rekeningrijden zou deze verhoudingen alleen maar schever trekken. Niet zo vreemd dat autorijdend Nederland helemaal niets ziet in dit plan.
pi_92917803
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:06 schreef fruityloop het volgende:
Rekeningrijden is in die zin eerlijker dat de vervuiler/gebruiker betaald.
Maar dat is precies het punt waar ik op doel. Daarvoor werd het rekeningrijden niet bedacht door de politiek, de politiek wilde vele extra sturingsmechanismen introduceren in plaats van de kosten anders verdelen. Het huidige systeem functioneert trouwens best goed hoor, de uitvoeringskosten van de huidige belastingstructuur gerelateerd aan wegvervoer zijn laag, de externe kosten (milieuschade, geluidsoverlast, verkeersslachtoffers, etc) veroorzaakt door wegvervoer zijn gedekt en per saldo is de verdeling van de kosten over de gebruiker behoorlijk goed (mensen die vaker van de weg gebruik maken betalen per saldo meer belasting, vaak ook omdat zij een grotere auto hebben).

Het vorige plan voor rekeningrijden had niet tot doel de kosten van wegvervoer anders her te verdelen maar om iedereen in een Fiat Panda of Prius te laten rijden, en dat puur vanwege een politieke ideologie (PvdA, GroenLinks, D66, SP, CU) want onderzoek laat zien dat de externe kosten van wegvervoer in Nederland al volledig gedekt (er wordt in feite 2 miljard te veel aan belasting geheven (zie bijvoorbeeld: Link, H., 2005) om het als een pure Pigouviaanse belasting te zien) worden door belastingen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:06 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92920534
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd dat ze zo goed op je hebben gepast en rekening hebben gehouden met je truttige rijstijl?
Ik wil jouw nog wel eens horen als er iemand die niet truttig rijd een van je naaste de dood injaagt die je niet meer mag zien omdat hij/zij bij elkaar geschraapt is. Dan stuur ik je een bloemetje.
pi_92926796
Tjonge tjonge zeg, dat er sommige mensen tegen zijn ik snap het niet.
Dat is toch idiaal dat je harder mag rijden dan kan je sneller van a naar b!!
Van mij mag die snelheidslimiet wel verder omhoog bijvoorbeeld 140 of 150 km/u of nog hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')