abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92907532
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Kind op de snelweg :')
Ja man, er zitten nooit kinderen in de auto op de snelweg. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92907610
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:16:07 #53
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92907643
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Jawel, dat begrijpt iedereen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92907653
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Dat is het niet, want je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer.
pi_92907689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:16 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat is het niet, want je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer.
Waar staat dat? Als ik 90kmu wil rijden op de snelweg dan doe ik dat toch?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92907720
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Ik ben dan ook van plan om ter compensatie van de verhoogde snelheid op de snelwegen me binnen de bebouwde kom perfect aan de snelheid te houden. Wat in de praktijk 30 betekent.

Verder ga ik vrachtwagens die 90 rijden met 95 km/h inhalen. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92907809
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben dan ook van plan om ter compensatie van de verhoogde snelheid op de snelwegen me binnen de bebouwde kom perfect aan de snelheid te houden. Wat in de praktijk 30 betekent.

Verder ga ik vrachtwagens die 90 rijden met 95 km/h inhalen. :)
Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

Ik wil alleen maar zeggen dat de verhoogde maximumsnelheid niet bij iedereen door zal werken. In Duitsland mag je op bepaalde snelwegen zo hard als je kan maar het overgrote deel van de Duitsers rijdt netjes 130kmu.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92907937
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

Ik zal de rem wel even voor je aantikken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:25:16 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92907961
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

_O- _O- :') :')
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:28:57 #60
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92908090
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal ongevallen, het gaat om de kans op een ongeval. Als het aantal auto's dat bij een ongeval betrokken is toeneemt, neemt de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken raakt toe. De kans op ongevallen stijgt dus, en het aantal slachtoffers van een ongeval zal ook stijgen.
De eerste conclusie in je laatste zin mag je niet trekken.
Je hebt gelijk dat de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken is, stijgt. Maar dat wil niet zeggen dat de kans op ongevallen stijgt. Je zou wel kunnen zeggen dat de kans dat een individuele automobilist bij een grootschaliger ongeval betrokken is stijgt, wat echter weer heel wat anders is als wat in het artikel wordt beweert. Daar gaat het over het totale aantal ongevallen in hun eerste "oorzaak".

Mijn punt was dat het artikel niet al te goed geformuleerd is, waardoor ik de kwaliteit/betrouwbaarheid ervan betwijfel (hoewel het woordje "Volkskrant" hiervoor ook al een trigger is).
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_92908216
Walgelijk populistisch beleid. :r

En dat alles voor 80 seconden tijdwinst.
:')_______!
pi_92908226
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waar staat dat? Als ik 90kmu wil rijden op de snelweg dan doe ik dat toch?
Elke goede rij-instructeur zal je dat vertellen bij je lessen. Tuurlijk mag je 90 gaan rijden op de snelweg, sommige mogen zelfs maximaal 80 rijden. Als je niet sneller kunt of mag is dat natuurlijk geen probleem, maar door onnodig langzamer te rijden dan de rest van het verkeer belemmer je de doorstroming en hinder je onnodig andere weggebruikers.

Ik mag het dan niet eens zijn met die verhoogde snelheidslimiet, maar ik ben wel zo sociaal om op stukken waar je 130 mag rijden 130 te rijden als de rest van het verkeer dat ook doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jud1th op 17-02-2011 11:38:07 ]
pi_92908336
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:32 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Elke goede rij-instructeur zal je dat vertellen bij je lessen. Tuurlijk mag je 90 gaan rijden op de snelweg, sommige mogen zelfs maximaal 80 rijden. Als je niet sneller kunt of mag is dat natuurlijk geen probleem, maar door onnodig langzamer te rijden dan de rest van het verkeer belemmer je de doorstroming en hinder je onnodig andere weggebruikers.

Ik mag het dan niet eens zijn met die verhoogde snelheidslimieit, maar ik ben wel zo sociaal om op stukken waar je 130 mag rijden 130 te rijden als de rest van het verkeer dat ook doet.
Tuurlijk is mij dat ook verteld. Ik snap je punt ook wel maar ik denk nog steeds dat mensen tegen de stijging of mensen die er niet bewust van zijn gewoon 90/100/120kmu blijven rijden. Gezien het feit dat het een marginale stijging betreft is het risico ook erg klein voor wat betreft het snelheidsverschil. Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908367
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tuurlijk is mij dat ook verteld. Ik snap je punt ook wel maar ik denk nog steeds dat mensen tegen de stijging of mensen die er niet bewust van zijn gewoon 90/100/120kmu blijven rijden. Gezien het feit dat het een marginale stijging betreft is het risico ook erg klein voor wat betreft het snelheidsverschil. Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
Het probleem is meer dat al die mensen die nu 130 rijden straks 140 gaan rijden. en die nu 170 rijden 180....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92908383
waarom dan eigenlijk ook niet 60 binnen de bebouwde kom?

die flitspalen zijn trouwens het echte gevaar, daar trapt iedereen voor op de rem, afschaffen die dingen.
pi_92908388
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:28 schreef Lookbehind het volgende:
Je hebt gelijk dat de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken is, stijgt. Maar dat wil niet zeggen dat de kans op ongevallen stijgt.
We kunnen gaan lopen muggenziften over de definitie van 'kans op een ongeval', maar waar het om gaat is dat deze maatregel zal leiden tot een stijging van het aantal slachtoffers. Want dat is het gevolg als een individuele automobilist meer kans heeft om bij een ongeval betrokken te raken.
pi_92908453
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat al die mensen die nu 130 rijden straks 140 gaan rijden. en die nu 170 rijden 180....
Als dat überhaupt al waar is (ik betwijfel dat laatste sowieso) dan denk ik niet dat de gevolgen zo enorm vreselijk zullen zijn. Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908480
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
Mijn ervaring is dat bijna iedereen 130kmu rijdt, je wordt bijna gedwongen om mee te doen aan de snelheidsovertreding als je je netjes aan wilt passen aan de rest van het verkeer. Meestal doe ik dat dan ook gewoon, om de doorstroming te verbeteren, maar het is wel iets waar ik me aan erger.
pi_92908481
meer snelheid betekend ook dat je rekening moet houden met je remweg en dus meer afstand moet nemen (niet dat iemand dat ooit doet). in feite zou er dus niks aan de hand moeten zijn.

net als door rood rijden,.. .zolang de rest gaat stoppen bij groen is er ook niets aan de hand
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:04 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92908631
Waarom wordt er iedere keer de autobahn erbij gehaald, Nederland heeft de meeste aantal kilometers asfalt per km2. Je kunt en mag de autobahn niet vergelijken met de nederlandse situatie Dat is gevaarlijk en wekt een onjuiste realiteit.
pi_92908651
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat bijna iedereen 130kmu rijdt, je wordt bijna gedwongen om mee te doen aan de snelheidsovertreding als je je netjes aan wilt passen aan de rest van het verkeer. Meestal doe ik dat dan ook gewoon, om de doorstroming te verbeteren, maar het is wel iets waar ik me aan erger.
Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet. Tuurlijk is het gevaarlijk als het snelheidsverschil 30km/u is maar bij verschillen rond de 10km/u is niet echt te spreken van een gevaarlijk verschil m.i.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908668
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
Het wordt daar ook steeds minder hoor, op de meeste autobahnen is gewoon een snelheidslimiet ingesteld. Vooral in de stedelijke gebieden. Op de rest van de autobahnen hanteren ze een adviessnelheid van 130km/u, maar daarbij geldt wel dat als je harder rijdt je eerder verantwoordelijk zult worden gesteld als je dan bij een ongeval betrokken raakt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:46:47 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92908735
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet. Tuurlijk is het gevaarlijk als het snelheidsverschil 30km/u is maar bij verschillen rond de 10km/u is niet echt te spreken van een gevaarlijk verschil m.i.
Reken de verlengde remweg even uit.
pi_92908741
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet.
Misschien moet ik dan mijn snelheidsmeter eens opnieuw laten ijken ;)

Edit: Of jij die van jou natuurlijk ;)
pi_92908781
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Als dat überhaupt al waar is (ik betwijfel dat laatste sowieso) dan denk ik niet dat de gevolgen zo enorm vreselijk zullen zijn. Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
Je wilt serieus de Autobahn vergelijken met het NL snelwegennet? :')

Is het je wel eens opgevallen dat je hier om de paar kilometer opritten en afritten hebt en je in Duitsland eeuwen kan rijden zonder?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')