abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92907532
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Kind op de snelweg :')
Ja man, er zitten nooit kinderen in de auto op de snelweg. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92907610
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:16:07 #53
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92907643
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Jawel, dat begrijpt iedereen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92907653
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Dat is het niet, want je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer.
pi_92907689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:16 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat is het niet, want je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer.
Waar staat dat? Als ik 90kmu wil rijden op de snelweg dan doe ik dat toch?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92907720
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niemand van de tegenstanders die begrijpt dat 130kmu rijden een keuze is/wordt?
Ik ben dan ook van plan om ter compensatie van de verhoogde snelheid op de snelwegen me binnen de bebouwde kom perfect aan de snelheid te houden. Wat in de praktijk 30 betekent.

Verder ga ik vrachtwagens die 90 rijden met 95 km/h inhalen. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92907809
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben dan ook van plan om ter compensatie van de verhoogde snelheid op de snelwegen me binnen de bebouwde kom perfect aan de snelheid te houden. Wat in de praktijk 30 betekent.

Verder ga ik vrachtwagens die 90 rijden met 95 km/h inhalen. :)
Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

Ik wil alleen maar zeggen dat de verhoogde maximumsnelheid niet bij iedereen door zal werken. In Duitsland mag je op bepaalde snelwegen zo hard als je kan maar het overgrote deel van de Duitsers rijdt netjes 130kmu.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92907937
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

Ik zal de rem wel even voor je aantikken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:25:16 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92907961
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik duw je wel aan de kant als ik je tegenkom hoor, daar niet van.

_O- _O- :') :')
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:28:57 #60
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92908090
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal ongevallen, het gaat om de kans op een ongeval. Als het aantal auto's dat bij een ongeval betrokken is toeneemt, neemt de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken raakt toe. De kans op ongevallen stijgt dus, en het aantal slachtoffers van een ongeval zal ook stijgen.
De eerste conclusie in je laatste zin mag je niet trekken.
Je hebt gelijk dat de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken is, stijgt. Maar dat wil niet zeggen dat de kans op ongevallen stijgt. Je zou wel kunnen zeggen dat de kans dat een individuele automobilist bij een grootschaliger ongeval betrokken is stijgt, wat echter weer heel wat anders is als wat in het artikel wordt beweert. Daar gaat het over het totale aantal ongevallen in hun eerste "oorzaak".

Mijn punt was dat het artikel niet al te goed geformuleerd is, waardoor ik de kwaliteit/betrouwbaarheid ervan betwijfel (hoewel het woordje "Volkskrant" hiervoor ook al een trigger is).
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_92908216
Walgelijk populistisch beleid. :r

En dat alles voor 80 seconden tijdwinst.
:')_______!
pi_92908226
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waar staat dat? Als ik 90kmu wil rijden op de snelweg dan doe ik dat toch?
Elke goede rij-instructeur zal je dat vertellen bij je lessen. Tuurlijk mag je 90 gaan rijden op de snelweg, sommige mogen zelfs maximaal 80 rijden. Als je niet sneller kunt of mag is dat natuurlijk geen probleem, maar door onnodig langzamer te rijden dan de rest van het verkeer belemmer je de doorstroming en hinder je onnodig andere weggebruikers.

Ik mag het dan niet eens zijn met die verhoogde snelheidslimiet, maar ik ben wel zo sociaal om op stukken waar je 130 mag rijden 130 te rijden als de rest van het verkeer dat ook doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jud1th op 17-02-2011 11:38:07 ]
pi_92908336
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:32 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Elke goede rij-instructeur zal je dat vertellen bij je lessen. Tuurlijk mag je 90 gaan rijden op de snelweg, sommige mogen zelfs maximaal 80 rijden. Als je niet sneller kunt of mag is dat natuurlijk geen probleem, maar door onnodig langzamer te rijden dan de rest van het verkeer belemmer je de doorstroming en hinder je onnodig andere weggebruikers.

Ik mag het dan niet eens zijn met die verhoogde snelheidslimieit, maar ik ben wel zo sociaal om op stukken waar je 130 mag rijden 130 te rijden als de rest van het verkeer dat ook doet.
Tuurlijk is mij dat ook verteld. Ik snap je punt ook wel maar ik denk nog steeds dat mensen tegen de stijging of mensen die er niet bewust van zijn gewoon 90/100/120kmu blijven rijden. Gezien het feit dat het een marginale stijging betreft is het risico ook erg klein voor wat betreft het snelheidsverschil. Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908367
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tuurlijk is mij dat ook verteld. Ik snap je punt ook wel maar ik denk nog steeds dat mensen tegen de stijging of mensen die er niet bewust van zijn gewoon 90/100/120kmu blijven rijden. Gezien het feit dat het een marginale stijging betreft is het risico ook erg klein voor wat betreft het snelheidsverschil. Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
Het probleem is meer dat al die mensen die nu 130 rijden straks 140 gaan rijden. en die nu 170 rijden 180....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92908383
waarom dan eigenlijk ook niet 60 binnen de bebouwde kom?

die flitspalen zijn trouwens het echte gevaar, daar trapt iedereen voor op de rem, afschaffen die dingen.
pi_92908388
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:28 schreef Lookbehind het volgende:
Je hebt gelijk dat de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken is, stijgt. Maar dat wil niet zeggen dat de kans op ongevallen stijgt.
We kunnen gaan lopen muggenziften over de definitie van 'kans op een ongeval', maar waar het om gaat is dat deze maatregel zal leiden tot een stijging van het aantal slachtoffers. Want dat is het gevolg als een individuele automobilist meer kans heeft om bij een ongeval betrokken te raken.
pi_92908453
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat al die mensen die nu 130 rijden straks 140 gaan rijden. en die nu 170 rijden 180....
Als dat überhaupt al waar is (ik betwijfel dat laatste sowieso) dan denk ik niet dat de gevolgen zo enorm vreselijk zullen zijn. Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908480
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er zijn genoeg mensen die nu al 130kmu rijden en ik heb dat nooit als een gevaar ervaren.
Mijn ervaring is dat bijna iedereen 130kmu rijdt, je wordt bijna gedwongen om mee te doen aan de snelheidsovertreding als je je netjes aan wilt passen aan de rest van het verkeer. Meestal doe ik dat dan ook gewoon, om de doorstroming te verbeteren, maar het is wel iets waar ik me aan erger.
pi_92908481
meer snelheid betekend ook dat je rekening moet houden met je remweg en dus meer afstand moet nemen (niet dat iemand dat ooit doet). in feite zou er dus niks aan de hand moeten zijn.

net als door rood rijden,.. .zolang de rest gaat stoppen bij groen is er ook niets aan de hand
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:04 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92908631
Waarom wordt er iedere keer de autobahn erbij gehaald, Nederland heeft de meeste aantal kilometers asfalt per km2. Je kunt en mag de autobahn niet vergelijken met de nederlandse situatie Dat is gevaarlijk en wekt een onjuiste realiteit.
pi_92908651
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat bijna iedereen 130kmu rijdt, je wordt bijna gedwongen om mee te doen aan de snelheidsovertreding als je je netjes aan wilt passen aan de rest van het verkeer. Meestal doe ik dat dan ook gewoon, om de doorstroming te verbeteren, maar het is wel iets waar ik me aan erger.
Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet. Tuurlijk is het gevaarlijk als het snelheidsverschil 30km/u is maar bij verschillen rond de 10km/u is niet echt te spreken van een gevaarlijk verschil m.i.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92908668
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
Het wordt daar ook steeds minder hoor, op de meeste autobahnen is gewoon een snelheidslimiet ingesteld. Vooral in de stedelijke gebieden. Op de rest van de autobahnen hanteren ze een adviessnelheid van 130km/u, maar daarbij geldt wel dat als je harder rijdt je eerder verantwoordelijk zult worden gesteld als je dan bij een ongeval betrokken raakt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:46:47 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92908735
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet. Tuurlijk is het gevaarlijk als het snelheidsverschil 30km/u is maar bij verschillen rond de 10km/u is niet echt te spreken van een gevaarlijk verschil m.i.
Reken de verlengde remweg even uit.
pi_92908741
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zit best veel op de weg maar ik ervaar dat totaal niet.
Misschien moet ik dan mijn snelheidsmeter eens opnieuw laten ijken ;)

Edit: Of jij die van jou natuurlijk ;)
pi_92908781
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Als dat überhaupt al waar is (ik betwijfel dat laatste sowieso) dan denk ik niet dat de gevolgen zo enorm vreselijk zullen zijn. Ik ben niet op de hoogte van de cijfers die bijvoorbeeld in Duitsland liggen voor wat betreft het aantal verkeersongelukken op de Autobahn maar er is vast een reden waarom zij de snelheidsbeperkingen houden zoals ze nu zijn in plaats van ze aan te passen aan onze 'veilige' standaard.
Je wilt serieus de Autobahn vergelijken met het NL snelwegennet? :')

Is het je wel eens opgevallen dat je hier om de paar kilometer opritten en afritten hebt en je in Duitsland eeuwen kan rijden zonder?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_92908890
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het je wel eens opgevallen dat je hier om de paar kilometer opritten en afritten hebt en je in Duitsland eeuwen kan rijden zonder?
Ze hebben in Duitsland zelfs plaatsen met alleen een afrit en geen oprit. Dat is een leuke instinker als je per ongeluk de verkeerde afrit neemt en dan merkt dat je 50km om moet rijden over binnenwegen voordat je weer de snelweg op kunt ;)
pi_92909030
Ik vind dat die 130 km/u enkel tot de rechtsen toebehoord. Die kunnen namelijk beter rijden (hoger niveau van beschaving/ontwikkeling) en hebben betere auto's (hoger kapitaal).

:+ :+ :+
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92909128
dat is echt het allerstomste wat ik vandaag heb gelezen :P je meent er vast niks van
pi_92909381
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
dat is echt het allerstomste wat ik vandaag heb gelezen :P je meent er vast niks van
Verpest het nou niet. ;)
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92909477
Al die belastingvrije zuinige auto's halen maar net de 130.
Tegen de tijd dat ze het rijden, is het stuk snelweg met die snelheid alweer voorbij.
pi_92909586
Nu kan rutte 5 minuutjes langer uitslapen ofzo :P
pi_92909883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:10 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Nu kan rutte 5 minuutjes langer uitslapen ofzo :P
Zelfs dat werkt meer positief door dan je beseft.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:12:57 #83
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92915008
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Reken de verlengde remweg even uit.
Even opgezocht (zodat ik kan soggen ;)). Op droog wegdek en 1 seconde reactietijd:

[Remweg] = [Snelheid in m/sec]² / 2x [remvertraging]

120km/u / 3,6 = 33,333 meter per seconde
33,333^2 / 16 = 69,4 meter remweg
+ 1 seconde reactietijd = 102,7 meter stopweg

130km/u = 36 m/sec = een remweg van 81,5 meter
Stopweg = 117,5 meter stopweg

Dus de remweg is 12,1 meter langer en de stopweg 14,8 meter. Dit is onder ideale omstandigheden van droog weer en een alerte bestuurder. Met nat wegdek en een afgeleide bestuurder worden de verschillen ook groter.

---

In Nederland zie ik echt geen voordelen voor 130 km/u. Door de vele op- en afritten en verkeer op de weg zorgt het voor extra gevaar en door de korte afstanden wordt het hele nut van hogere snelheid teniet gedaan. Verder levert het extra vervuiling op. Het is een puur populistische maatregel. De reden dat mensen ervoor zijn gaat niet veel verder dan: yeaaah lekkeur harder rijduhhh!!
pi_92915325
Zullen we de maximumsnelheid 10KM/u maken? Niemand meer werken, economie naar de kloten, allemaal doodgeknuffeld: is links ook weer blij.

Als jullie het allemaal zo gevaarlijk en eng vinden: ga dan lekker met de bus, stelletje oude wijven. :W
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:24:06 #85
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92915492
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Zullen we de maximumsnelheid 10KM/u maken? Niemand meer werken, economie naar de kloten, allemaal doodgeknuffeld: is links ook weer blij.

Als jullie het allemaal zo gevaarlijk en eng vinden: ga dan lekker met de bus, stelletje oude wijven. :W
Heel makkelijk om niet in te gaan op het punt en alles extreem te trekken.

De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
pi_92915595
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:24 schreef Premium_Quality het volgende:
De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
Om het plebs tot bedaren te brengen vind ik wel een goede reden. Dat ze veel plezier mogen hebben met hun 10km/u extra.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92915611
Je zou denken, wanneer je al deze doemverhalen hoort, dat de verlaging van de snelheid naar 80 km/h op veel plaatsen in Nederland enkele jaren terug voor een enorme daling van het aantal ongelukken en slachtoffers had moeten zorgen. Volgens mij veranderde er toen ook helemaal niks. De dalende trend bleef hetzelfde als bij de hogere snelheden.
pi_92915778
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:24 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Heel makkelijk om niet in te gaan op het punt en alles extreem te trekken.

De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
Omdat de wegen verbeterd zijn, de auto's beter zijn, de rijvaardigheidseisen verscherpt zijn, controle op verkeersveiligheid verbeterd is, er geen oliecrisis is, het (zij het marginale) snelheidswinst oplevert, etc.
pi_92915780
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Zullen we de maximumsnelheid 10KM/u maken? Niemand meer werken, economie naar de kloten, allemaal doodgeknuffeld: is links ook weer blij.

Als jullie het allemaal zo gevaarlijk en eng vinden: ga dan lekker met de bus, stelletje oude wijven. :W
geef links maar weer de schuld ja,... jammer
pi_92916384
quote:
Niet zo gek ook natuurlijk. Verkeerskundigen kijken naar de technische kanten van vervoer over de weg. Is de doorstroming optimaal? Hoe gaat men het snelst van A naar B? Is het mogelijk om met een bepaald wegbeeld het verkeersgedrag te beïnvloeden? Onderzoek (zie bijvoorbeeld Goodwin et al., 2004 en Steg, 2005) laat echter zien dat mensen de auto niet puur functioneel gebruiken, sterker nog er kleven forse irrationele aspecten aan autorijden. En in dat licht moet je deze maatregel ook zien, door verhogen van de maximumsnelheid zal een deel van de automobilisten meer genot ontlenen aan het rijden van de auto, dat is natuurlijk ook wat waard. Wat mij betreft was de maximumsnelheid naar 150 verhoogd, of zelfs nog hoger, mits gecombineerd met dynamisch verkeersmanagement.
pi_92916578
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:24 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Heel makkelijk om niet in te gaan op het punt en alles extreem te trekken.

De status quo is jarenlang 120 km/u, leg mij uit waarom het beter is om het ineens te verhogen naar 130 km/u.
Omdat we ook nog een maatregel moeten hebben die de burger tevreden stemt. *O*
pi_92916621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd dat ze zo goed op je hebben gepast en rekening hebben gehouden met je truttige rijstijl?
pi_92916696
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet zo gek ook natuurlijk. Verkeerskundigen kijken naar de technische kanten van vervoer over de weg. Is de doorstroming optimaal? Hoe gaat men het snelst van A naar B? Is het mogelijk om met een bepaald wegbeeld het verkeersgedrag te beïnvloeden? Onderzoek (zie bijvoorbeeld Goodwin et al., 2004 en Steg, 2005) laat echter zien dat mensen de auto niet puur functioneel gebruiken, sterker nog er kleven forse irrationele aspecten aan autorijden. En in dat licht moet je deze maatregel ook zien, door verhogen van de maximumsnelheid zal een deel van de automobilisten meer genot ontlenen aan het rijden van de auto, dat is natuurlijk ook wat waard. Wat mij betreft was de maximumsnelheid naar 150 verhoogd, of zelfs nog hoger, mits gecombineerd met dynamisch verkeersmanagement.
In dat kader had het rekeningrijden een goede rol kunnen spelen, maar dat wilden we met zijn allen weer niet.. :')
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92917450
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dat kader had het rekeningrijden een goede rol kunnen spelen, maar dat wilden we met zijn allen weer niet.. :')
Zo gek was dat ook niet, er kleefden enorme uitvoeringskosten aan het plan zoals dat er lag, er was geen plan voor het zorgvuldig omspringen met privacy, en de politiek was niet zuiver over het doel wat zij had, namelijk mensen uit de auto jagen in plaats van het anders betalen voor de infrastructuur. Vooral dat laatste aspect is desastreus voor het maatschappelijk draagvlak.
pi_92917493
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dat kader had het rekeningrijden een goede rol kunnen spelen, maar dat wilden we met zijn allen weer niet.. :')
Omdat rekeningrijden niets anders betekende dat het autorijden duurder maken.
pi_92917550
Lekker belangrijk :') Waarom gaat het niet over hypotheekrenteaftrek, ontslagrecht, de WW, de aow leeftijd (of überhaupt over de problemen van de vergrijzing). De VVD had in het verleden toch echt andere prioriteiten.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92917572
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat rekeningrijden niets anders betekende dat het autorijden duurder maken.
Onze wensen als publiek moeten linksom of rechtsom betaald worden, de overheid die dat moet voorzien komt niet vanzelf aan geld hoor. :? Rekeningrijden is in die zin eerlijker dat de vervuiler/gebruiker betaald.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92917709
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Onze wensen als publiek moeten linksom of rechtsom betaald worden, de overheid die dat moet voorzien komt niet vanzelf aan geld hoor. :? Rekeningrijden is in die zin eerlijker dat de vervuiler/gebruiker betaald.
De vervuiler zou niet betalen maar worden uitgekleed. Daar is niets rechtvaardig aan. De opbrengsten zijn op dit moment al vele malen hoger dan de kosten. Het rekeningrijden zou deze verhoudingen alleen maar schever trekken. Niet zo vreemd dat autorijdend Nederland helemaal niets ziet in dit plan.
pi_92917803
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:06 schreef fruityloop het volgende:
Rekeningrijden is in die zin eerlijker dat de vervuiler/gebruiker betaald.
Maar dat is precies het punt waar ik op doel. Daarvoor werd het rekeningrijden niet bedacht door de politiek, de politiek wilde vele extra sturingsmechanismen introduceren in plaats van de kosten anders verdelen. Het huidige systeem functioneert trouwens best goed hoor, de uitvoeringskosten van de huidige belastingstructuur gerelateerd aan wegvervoer zijn laag, de externe kosten (milieuschade, geluidsoverlast, verkeersslachtoffers, etc) veroorzaakt door wegvervoer zijn gedekt en per saldo is de verdeling van de kosten over de gebruiker behoorlijk goed (mensen die vaker van de weg gebruik maken betalen per saldo meer belasting, vaak ook omdat zij een grotere auto hebben).

Het vorige plan voor rekeningrijden had niet tot doel de kosten van wegvervoer anders her te verdelen maar om iedereen in een Fiat Panda of Prius te laten rijden, en dat puur vanwege een politieke ideologie (PvdA, GroenLinks, D66, SP, CU) want onderzoek laat zien dat de externe kosten van wegvervoer in Nederland al volledig gedekt (er wordt in feite 2 miljard te veel aan belasting geheven (zie bijvoorbeeld: Link, H., 2005) om het als een pure Pigouviaanse belasting te zien) worden door belastingen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:06 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92920534
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb je je medeweggebruikers al een bloemetje gestuurd dat ze zo goed op je hebben gepast en rekening hebben gehouden met je truttige rijstijl?
Ik wil jouw nog wel eens horen als er iemand die niet truttig rijd een van je naaste de dood injaagt die je niet meer mag zien omdat hij/zij bij elkaar geschraapt is. Dan stuur ik je een bloemetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')