bronquote:Wilders boos om cartoon
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl. Daarop is vrijdag een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog.
Wilders reageert woedend tegenover elsevier.nl en noemt het een „walgelijke en ziekelijke vertoning”. De cartoon toont vijf allochtonen die in een gevangenenkamp in de rij staan, met op hun kleding de letter T van tuig. In uniform wijst Wilders hun de weg naar de douche.
Vorige delen:quote:PVV boycot Vara om spotprent
De PVV doet woensdag niet mee aan het lijsttrekkersdebat in het Vara-televisieprogramma Pauw & Witteman. Aanleiding is een spotprent op de Vara-site Joop.nl waarin een plan van de PVV wordt vergeleken met nazipraktijken.
De spotprent van Adriaan Soeterbroek beeldt Geert Wilders uit die als een Kapo mensen die voorzien zijn van een etiket de weg wijst naar de douche. Wilders draagt een uniform met laarzen en er is een prikkeldraadversperring te zien. De prent heeft betrekking op het PVV-voorstel om in elke provincie een 'tuigdorp' op te richten, een plek waar zogenaamde aso's zouden moeten worden samengebracht zodat ze de rest van de samenleving niet meer tot last zijn.
PVV-leider Geert Wilders dreigde afgelopen weekeinde al het debat te boycotten als de cartoon niet zou worden verwijderd. Dat is niet gebeurd. Volgens Wilders staat de vrijheid van meningsuiting niet ter discussie. Een cartoonist mag maken wat hij wil, hoe walgelijk ook, stelde Wilders maandag. Dat de Vara zegt ons niet in een nazihoek te willen drukken omdat het een mening van de cartoonist is, is onzin en maakt niet uit. Als je buurman je uitnodigt naar hem toe te komen en je weet dat er in zijn woonkamer een schilderij hangt waarop je met een nazi wordt vergeleken, dan ga je ook niet. Geen VARA-debat woensdag dus.
Joop.nl weigert de spotprent te verwijderen. De cartoon is de opinie van de maker, zoals dat geldt voor alle opiniebijdragen op de site en onderdeel van een heftig maatschappelijk debat over de politiek van Wilders. Daar kun je vanalles van vinden maar het is jammer dat een politicus als Wilders pogingen onderneemt met machtsmiddelen het debat over hemzelf te smoren, aldus de site.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen: geef ze een baan. Maar ja, ik zal vast wel weer te idealistisch zijn.
quote:
quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:32 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik vind trouwens de tekening als antwoord op geerts reactie beter dan de eerste tekening.
quote:VARA verwijdert PVV-cartoon na bedreigingen
De VARA heeft de omstreden cartoon waarin de door de PVV voorgestelde tuigdorpen op de korrel worden genomen van de website Joop.nl verwijderd. Daartoe is besloten na ernstige bedreigingen die medewerkers van de omroep binnenkregen. Dat meldt de VARA donderdag.
De spotprent van Adriaan Soeterbroek waarin een verband wordt gelegd tussen tuigdorpen en concentratiekampen in de Tweede Wereldoorlog stond sinds 11 februari online. Geert Wilders was woedend en liet weten dat PVV'ers alle VARA-programma's zouden mijden zolang de tekening niet verwijderd was. De VARA weigerde de cartoon weg te halen van de site, omdat dit volgens de omroep onder de vrijheid van meningsuiting valt, waarover Wilders zelf doorgaans hoog opgeeft.
Door de ernstige bedreigingen komt de VARA nu op het eerdere besluit terug. "Als journalistieke organisatie tillen we zwaar aan de vrijheid van meningsuiting.", laat het omroepbestuur weten. "Bedreigingen mogen geen invloed hebben op het beleid en de journalistieke afwegingen. Er kunnen zich echter situaties voordoen waarin het veiligheidsgevoel van medewerkers dermate wordt aangetast, dat ze niet meer op een goede manier hun werk kunnen doen. Dat laatste heeft bij deze concrete situatie in onze afweging de doorslag gegeven."
De VARA heeft aangifte gedaan wegens de bedreigingen.
Dat was ik niet, dat was Arcee.quote:
Mja, denk niet dat hij dat gaat doen. Dit is zijn mening over die cartoonsquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik verwacht dat Wilders de bedreigingen scherp veroordeeld en de cartoon op zijn eigen site zet.
Ik zou het persoonlijk wel waarderen wanneer hij het wel zou doen als tegenactie tegen die bedreigers van het VARA-personeelquote:"Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie ook niet tav walgelijke cartoons. Maar we gaan niet naar omroep die ons in nazihoek duwt"
quote:Witteman: cartoon stompzinnig
Van onze rtv-redactie
hilversum - Paul Witteman valt zijn collega’s van de VARA-site Joop.nl af. Hij noemt de cartoon waardoor Geert Wilders vorige week afhaakte bij het door Jeroen Pauw en Witteman gepresenteerde lijsttrekkersdebat ,,een stompzinnige tekening”.
Via de link is er ook nog een filmpje te zien...quote:VARA vindt Wilders cartoon niet grappig
Politiek redacteur Peter Kee van het VARA-programma Pauw & Witteman vindt de omstreden cartoon over Geert Wilders 'mislukt' en 'verkeerd'.
Witteman doet die uitspraak in zijn column in de VARA-gids die deze week verschijnt. In de cartoon, geplaatst op Joop.nl, wordt Wilders plan voor tuigdorpen vergeleken met concentratiekampen inclusief douchecabines voor vergassing.
,,Een stompzinnige tekening die mijns inziens niet geplaatst had moeten worden, al was het maar uit het oogpunt van goede smaak”, schrijft Witteman. ,,Er zijn grenzen aan de vrijheid van een cartoonist en die werden hier overschreden.”
Hij vervolgt: ,,Zodra Wilders getipt werd over het bestaan van de cartoon deed hij de VARA in de ban. Zijn politieke tegenstanders verweten hem hypocrisie. Hij, die uitgesproken propagandist van de vrije meningsuiting, zou de gelegenheid kunnen benutten om te laten zien hoe consequent hij daarin is. Daar zit wat in. In het antwoord van Wilders ook: waarom, zo redeneert hij, zou ik op bezoek komen bij een club die me vergelijkt met een kampbeul?”
Paul Witteman maakt in de column een vergelijking met een presentatrice die zich tien jaar geleden negatief over hem uitliet. Die persoon wenst hij nog steeds niet te spreken.
Was Witteman niet die presentator van een actualiteitenprogramma dat een grappig filmpje van Rudi Carell over Khomeiny ging uitzenden tot vlak voor of tijdens de uitzending Min. vd Broek belde (dat werd uitgezonden) om te vragen om dat filmpje maar niet uit te zenden omdat de Iraanse overheid misschien moeilijk ging doen? Waarna dat filmpje dus pas de volgende dag werd uitgezonden door Koot&Bie?quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:13 schreef damian5700 het volgende:
Ik mis het artikel van Paul Witteman over deze kwestie in deze topic:
[..]
[..]
Via de link is er ook nog een filmpje te zien...
Dit is eigenlijk een nog mooier cartoon.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:27 schreef goofy_goober het volgende:
[ afbeelding ]
Weten we ook gelijk weer wat voor tuig van de richel op die partij stemt.
Wat een dom geleuter weer. Het heeft geen reet met elkaar te maken, natuurlijk is het een flutcartoon, stompzinnig inderdaad, maar dat heeft niks met de grenzen van de vrijheid van een cartoonist te maken, maar slechts met de kwalitatieve ondergrens die een website wil hanteren.quote:,Een stompzinnige tekening die mijns inziens niet geplaatst had moeten worden, al was het maar uit het oogpunt van goede smaak”, schrijft Witteman. ,,Er zijn grenzen aan de vrijheid van een cartoonist en die werden hier overschreden.”
Ik snap niet dat journalisten pleiten voor beperking van meningsuiting. Ze snijden zichzelf in de vingers. Laat Paul dan politicus worden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een dom geleuter weer. Het heeft geen reet met elkaar te maken, natuurlijk is het een flutcartoon, stompzinnig inderdaad, maar dat heeft niks met de grenzen van de vrijheid van een cartoonist te maken, maar slechts met de kwalitatieve ondergrens die een website wil hanteren.
Ik wordt er zo moe van, de vrijheid van meningsuiting is al 10 jaar een hot topic in dit land, en nog steeds menen allerlei figuren erbij te moeten betrekken wat ze zelf wel of niet leuk vinden om te lezen. Dan heb je dus 10 jaar over een onderwerpt zitten keuvelen zonder er ook maar iets van te begrijpen.
Octopus Paul?quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap niet dat journalisten pleiten voor beperking van meningsuiting. Ze snijden zichzelf in de vingers. Laat Paul dan politicus worden.
Het rare vind ik dat het in dit geval nergens op slaat.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef goofy_goober het volgende:
Wilders vergelijkt de Koran met Mein Kampf. Waarom zou joop.nl de PVV praktijken dan niet mogen vergelijken met nazi-praktijken?
Volgens mij is hij niet tegen de vrijheid van meningsuiting maar snapt hij het gewoon helemaal niet. Hij zit hier volmaakt legitieme redactionele argumenten te geven maar dat proces is al lang geweest. De cartoon heeft die, alarmerend genoeg, doorstaan, en dan is het daarmee wat betreft die argumenten klaar en hebben die niks van doen met druk van buitenaf.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap niet dat journalisten pleiten voor beperking van meningsuiting. Ze snijden zichzelf in de vingers. Laat Paul dan politicus worden.
Het gaat niet alleen om ras. Je kan met heel veel woorden een groep bestempelen en uitzonderen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het rare vind ik dat het in dit geval nergens op slaat.
Van de 1000 plannetjes van de PVV is er toevallig ééntje niet racistisch
Dat is irrelevant. Of je bent voor het maken van cartoons (zonder aanziens des inhouds) of je bent ertegen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:03 schreef Robus het volgende:
Een actieve veelbesproken politicus vergelijken met een kampbeul welke mensen de douche instuurt vind ik niet echt vergelijkbaar met cartoons over een niet bestaand persoon of over een religie, waarbij niemand persoonlijk wordt zwart gemaakt.
Het roept iig veel discussie op en dat is dan weer goed.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is irrelevant. Of je bent voor het maken van cartoons (zonder aanziens des inhouds) of je bent ertegen.
De VARA is dom bezig door te zwichten voor wat puberale ettertjes die "bedreigingen" sturen en Wilders is een hypocriete zak.
Mwah, ik vind het nogal onzinnig. Alleen het aantonen van hypocrisie vind ik meerwaarde, maar m.i. was dat allang en breed op 100en manieren eerder gebeurd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het roept iig veel discussie op en dat is dan weer goed.
Ok, maar een algemene discussie over vrijheid van meningsuiting is nooit weg.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het nogal onzinnig. Alleen het aantonen van hypocrisie vind ik meerwaarde, maar m.i. was dat allang en breed op 100en manieren eerder gebeurd.
Wilders is voor het maken van cartoons. Wanneer hij met een cartoon de nazihoek wordt ingeduwd mag hij daar toch wel wat van zeggen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is irrelevant. Of je bent voor het maken van cartoons (zonder aanziens des inhouds) of je bent ertegen.
De VARA is dom bezig door te zwichten voor wat puberale ettertjes die "bedreigingen" sturen en Wilders is een hypocriete zak.
"Er wat van zeggen" is iets heel anders dan de VARA boycotten als ze die cartoon niet weghalen. Dat is chantage. En nog een leugen ook want Wilders komt sowieso niet bij de VARA.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:44 schreef Robus het volgende:
[..]
Wilders is voor het maken van cartoons. Wanneer hij met een cartoon de nazihoek wordt ingeduwd mag hij daar toch wel wat van zeggen?
Dat kan ik me juist wel voorstellen. Ik zou me daar ook niet welkom voelen als ik zo vergeleken zou worden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Er wat van zeggen" is iets heel anders dan de VARA boycotten als ze die cartoon niet weghalen. Dat is chantage. En nog een leugen ook want Wilders komt sowieso niet bij de VARA.
Chantage is echt wat anders hoor. Zoek maar eens op wat het betekent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Er wat van zeggen" is iets heel anders dan de VARA boycotten als ze die cartoon niet weghalen. Dat is chantage. En nog een leugen ook want Wilders komt sowieso niet bij de VARA.
Als het voor politici gebruikelijk is om bij allerlei omroepen langs te gaan, dan is (dreigen met) een boycot in mijn ogen een vorm van chantage.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Chantage is echt wat anders hoor. Zoek maar eens op wat het betekent.
Gelukkig zijn jouw ogen weinig relevant.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als het voor politici gebruikelijk is om bij allerlei omroepen langs te gaan, dan is (dreigen met) een boycot in mijn ogen een vorm van chantage.
"We willen graag dat u komt bij het debat"quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Chantage is echt wat anders hoor. Zoek maar eens op wat het betekent.
Iedereen die het niet met jou eens is is niet relevant.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gelukkig zijn jouw ogen weinig relevant.
niet bestaand persoon?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:03 schreef Robus het volgende:
Een actieve veelbesproken politicus vergelijken met een kampbeul welke mensen de douche instuurt vind ik niet echt vergelijkbaar met cartoons over een niet bestaand persoon of over een religie, waarbij niemand persoonlijk wordt zwart gemaakt.
Jezus leeft!quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Robus het volgende:
[..]
Een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit om precies te zijn.
Mohammed?quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Robus het volgende:
[..]
Als je het hebt over Mohammed, dan moet ik je teleurstellen want deze heeft wel degelijk bestaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Robus het volgende:
[..]
Wat praat ik exact goed?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
Goedpraaterij van de bovenste plank. As usual.
Je claimt dat Wilders niemands recht op vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Ik kan mij herinneren dat hij uitspraken heeft gedaan waarin hij stelde dat als iemand slechts dacht aan de sharia - de persoon tezamen met zijn familie linea-recta het land uit moest. Laat staan dat je je erover zou kunnen uiten.quote:
Lul niet zo dom. Er wordt een politicus door links met de nazi's en Hitler vergeleken, wat nog geen eens 10 jaar geleden een andere politicus fataal werd. Dit is puur op de man spelen en demoniseren. Wilders zegt het walgelijk te vinden maar toont zich consequent door te zeggen dat hij er geen werk van maakt en dat vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt. Wilders schreeuwt hier helemaal niet over, hij heeft nu een mooi excuus om niet bij de Vara aan te schuiven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef goofy_goober het volgende:
Wilders vergelijkt de Koran met Mein Kampf. Waarom zou joop.nl de PVV praktijken dan niet mogen vergelijken met nazi-praktijken? Oh wacht, omdat nu De Grote Leider zelf wordt bespot en niet die dekselse haatbaarden.![]()
Geertje stond vooraan de rij de schreeuwen dat de vrijheid van meningsuiting ons grootste goed is toen Nekschot van zijn bed werd gelicht, maar waar is die hypocriet nu??
Ook in het geval van de cartoons over Mohammed zie nog steeds een groot verschil tussen het zwart maken van een actief politicus en een historisch figuur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Als je het hebt over Mohammed, dan moet ik je teleurstellen want deze heeft wel degelijk bestaan.
Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:57 schreef Robus het volgende:
[..]
Ook in het geval van de cartoons over Mohammed zie nog steeds een groot verschil tussen het zwart maken van een actief politicus en een historisch figuur.
Dat is dan inderdaad een stap te ver. Geen idee dat hij dat heeft gezegd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je claimt dat Wilders niemands recht op vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Ik kan mij herinneren dat hij uitspraken heeft gedaan waarin hij stelde dat als iemand slechts dacht aan de sharia - de persoon tezamen met zijn familie linea-recta het land uit moest. Laat staan dat je je erover zou kunnen uiten.
Iemand die zo goed andere weet te demoniseren en dan zelf gedemoniseerd wordt. Ik zie ook geen problemen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad een stap te ver. Geen idee dat hij dat heeft gezegd.
Al met al in dit specifieke geval (dan formuleer ik het even zo), zie ik met mijn vorige post in het achterhoofd geen problemen.
O wacht even, je bedoelt die schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar? Ja da's inderdaad een mooi voorbeeld om in je gedachten voort te leven en als rolmodel te nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.
Nee, liever een schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar. Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
O wacht even, je bedoelt die schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar? Ja da's inderdaad een mooi voorbeeld om in je gedachten voort te leven en als rolmodel te nemen.
Er zijn namelijk ook andere geloven die pacifische profeten aanhangen, als ze zonodig een historisch figuur als rolmodel willen, kunnen ze ook eens rondkijken of er misschien een andere profeet / geestelijk leider te vinden die de wereld graag wat liberaler zou willen.
Het verschil is dus dat Wilders een actief politicus is en Mohammed alleen in gedachten bestaat. Cartoons moet in beide gevallen gewoon kunnen en Wilders mag daar gewoon een mening over hebben. Ik zie geen hypocrisie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.
Het gaat dan ook meer om de hypocrisie van een deel van de aanhangers. Dezelfde die lopen te huilen over de dreigementen vanuit een deel van de moslimgemeenschap. Je weet wel...quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:14 schreef Robus het volgende:
[..]
Het verschil is dus dat Wilders een actief politicus is en Mohammed alleen in gedachten bestaat. Cartoons moet in beide gevallen gewoon kunnen en Wilders mag daar gewoon een mening over hebben. Ik zie geen hypocrisie.
Bij Hitler denk ik eerder aan Mohammed dan aan Wilders. Mo had net Adolf een flinke stoornis onder hersenpan, was een medogenloos bloeddorstig despoot en jaagde de nodige joden en andere onschuldigen over de kling.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, liever een schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar. Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Ook PVV aanhangers mogen hun mening geven over cartoons, net als moslims dat mogen. Dreigementen uiten is weer iets anders, daar zal bijna iedere PVV aanhanger en moslim tegen zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook meer om de hypocrisie van een deel van de aanhangers. Dezelfde die lopen te huilen over de dreigementen vanuit een deel van de moslimgemeenschap. Je weet wel...
Dat kan en mag jij best vinden. Ik denk bij Hitler noch aan Mohammed noch aan Wilders. Daar ligt dan ook meteen het essentiele verschil tussen ons. Daar waar jij lekker meelult met populistische politici, weet ik mijn eigen lijn te trekken en middels ratio het een en ander te bekijken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Bij Hitler denk ik eerder aan Mohammed dan aan Wilders. Mo had net Adolf een flinke stoornis onder hersenpan, was een medogenloos bloeddorstig despoot en jaagde de nodige joden en andere onschuldigen over de kling.
Dan denk ik niet aan een populistisch politicus...
quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk bij Hitler noch aan Mohammed noch aan Wilders.
Zo, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd als discussiepartnerquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Ja, want de serieusheid spat er vanaf. Vandaar ook dezelfde kwalificatie van Mohammed die ik eraan gaf. Maar daar ga je maar meteen aan voorbij. Dank voor het bewijs van het gebrek aan ratio. Altijd heerlijk als rechtse rakkers zich weer te kakken zetten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
[..]
Zo, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd als discussiepartner
Droeftoeterquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want de serieusheid spat er vanaf. Vandaar ook dezelfde kwalificatie van Mohammed die ik eraan gaf. Maar daar ga je maar meteen aan voorbij. Dank voor het bewijs van het gebrek aan ratio. Altijd heerlijk als rechtse rakkers zich weer te kakken zetten.
Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lul niet zo dom. Er wordt een politicus door links met de nazi's en Hitler vergeleken, wat nog geen eens 10 jaar geleden een andere politicus fataal werd. Dit is puur op de man spelen en demoniseren. Wilders zegt het walgelijk te vinden maar toont zich consequent door te zeggen dat hij er geen werk van maakt en dat vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt. Wilders schreeuwt hier helemaal niet over, hij heeft nu een mooi excuus om niet bij de Vara aan te schuiven.
Oja, en wat voor 'bedreigingen' zijn dit dan wel?Dezelfde die Wilders al jaren krijgt uit de allochtone en linke hoek?
Ik heb vorige keer geen PVV gestemd, maar Wilders wordt in mijn ogen steeds acceptabeler.
Natuurlijk niet, doe niet zo dom. De PVV kan alleen gedemoniseerd worden, zij kan zelf niet demoniseren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?
Want Mein Kampf was het heilige boek van SS-ers? Je zoekt het wel heel ver.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?
Het was niet mijn vergelijking.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef Robus het volgende:
[..]
Want Mein Kampf was het heilige boek van SS-ers? Je zoekt het wel heel ver.
Nee, ik heb Wilders helemaal niet verkeerd begrepen. "Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:57 schreef Robus het volgende:
Dan heb je de vergelijking van Wilders verkeerd begrepen.
Van wie is deze quote?quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."
Dat is mijn interpretatie van zijn boodschap. Hij mag het niet in die woorden zeggen, maar dat is wel wat hij zegt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:12 schreef Robus het volgende:
Blijkbaar heb je het wel verkeerd begrepen. De vergelijking ging namelijk over de gewelddadige inhoud van beide boeken.
[..]
Van wie is deze quote?
had Pim ook zulke geweldadige boeken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fortuyn? Weet niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:50 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
had Pim ook zulke geweldadige boeken?
Helemaal niet. Dat verzin jij gewoon ter plekke.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is mijn interpretatie van zijn boodschap. Hij mag het niet in die woorden zeggen, maar dat is wel wat hij zegt.
Dat is gewoon wat hij zegt, hij giet het alleen in een hypocriet politiek-correct jasje.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:37 schreef Robus het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dat verzin jij gewoon ter plekke.
Nooit eerder gehoord in het Nederlands die titel maar het is volgens mij hetzelfde als een knight-errant.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord'
dat klinkt stoerder dan ridder in de orde van oranje nassau, ofnon?
Nogmaals, hij kan het niet zeggen. Dan komt ie voor de rechter. Maar dat is wel de boodschap.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 02:25 schreef Robus het volgende:
Dat zegt hij helemaal niet maar dat is jouw interpretatie zoals je eerder zelf ook al zei. Laat mij eens een uitspraak zien waarin hij (volgens jou) zegt dat alle moslims dood moeten.
Nog steeds een religie waar je kritiek op mag uiten.quote:Dan kan je gaan lopen zeuren dat hij het over de Islam heeft, maar wat is een religie zonder gelovigen?
Wilders gaat ervanuit dat mensen die link leggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 03:08 schreef Robus het volgende:
Kritiek uiten op een boek betekent niet dat alle volgers van dat boek dood moeten. Ik snap echt niet hoe je die link kan leggen.
[..]
Nog steeds een religie waar je kritiek op mag uiten.
Nee hoor. Ik denk dat heel veel PVV stemmers die link leggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 03:20 schreef Robus het volgende:
Ik denk dat jij de enige bent die die link legt.
Mijn kennis van het leven, het universum en alles.quote:
Dus jij zegt dat ik lieg?quote:
Omdat ik weet hoe de wereld werkt. Jij zegt dat ik niet kan bewijzen dat mensen moslims gaan haten vanwege propaganda. Daarmee impliceer je dat het niet zo is. Daarmee impliceer je dat ik lieg.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 03:45 schreef Robus het volgende:
Nee, beter lezen. Ik vraag waarop jij baseert dat "heel veel PVV stemmers" die link wel leggen.
Iedereen denkt te weten hoe de wereld werkt. Geen argument natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 03:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat ik weet hoe de wereld werkt.
Nee, dat zeg ik niet. Wederom niet goed gelezen. Ik vroeg waar jij op baseert dat "heel veel PVV stemmers" de link tussen uitspraken van Wilders en het doden van moslims leggen. Dat vind ik nogal een aanname.quote:Jij zegt dat ik niet kan bewijzen dat mensen moslims gaan haten vanwege propaganda. Daarmee impliceer je dat het niet zo is. Daarmee impliceer je dat ik lieg.
Propaganda veroorzaakt haatquote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:25 schreef Robus het volgende:
[..]
Iedereen denkt te weten hoe de wereld werkt. Geen argument natuurlijk.
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Wederom niet goed gelezen. Ik vroeg waar jij op baseert dat "heel veel PVV stemmers" de link tussen uitspraken van Wilders en het doden van moslims leggen. Dat vind ik nogal een aanname.
Hoe kom je erbij dat heel veel PVV stemmers deze boodschap (net als jij) uit de uitspraken van Wilders halen? Wat versta je onder "heel veel" en hoe kom je aan dit aantal?quote:"Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |