abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 februari 2011 @ 12:19:47 #1
862 Arcee
Look closer
pi_92861500
quote:
Wilders boos om cartoon
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl. Daarop is vrijdag een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog.

Wilders reageert woedend tegenover elsevier.nl en noemt het een „walgelijke en ziekelijke vertoning”. De cartoon toont vijf allochtonen die in een gevangenenkamp in de rij staan, met op hun kleding de letter T van tuig. In uniform wijst Wilders hun de weg naar de douche.
bron

quote:
PVV boycot Vara om spotprent

De PVV doet woensdag niet mee aan het lijsttrekkersdebat in het Vara-televisieprogramma Pauw & Witteman. Aanleiding is een spotprent op de Vara-site Joop.nl waarin een plan van de PVV wordt vergeleken met nazipraktijken.

De spotprent van Adriaan Soeterbroek beeldt Geert Wilders uit die als een Kapo mensen die voorzien zijn van een etiket de weg wijst naar de douche. Wilders draagt een uniform met laarzen en er is een prikkeldraadversperring te zien. De prent heeft betrekking op het PVV-voorstel om in elke provincie een 'tuigdorp' op te richten, een plek waar zogenaamde aso's zouden moeten worden samengebracht zodat ze de rest van de samenleving niet meer tot last zijn.

PVV-leider Geert Wilders dreigde afgelopen weekeinde al het debat te boycotten als de cartoon niet zou worden verwijderd. Dat is niet gebeurd. Volgens Wilders staat de vrijheid van meningsuiting niet ter discussie. Een cartoonist mag maken wat hij wil, hoe walgelijk ook, stelde Wilders maandag. Dat de Vara zegt ons niet in een nazihoek te willen drukken omdat het een mening van de cartoonist is, is onzin en maakt niet uit. Als je buurman je uitnodigt naar hem toe te komen en je weet dat er in zijn woonkamer een schilderij hangt waarop je met een nazi wordt vergeleken, dan ga je ook niet. Geen VARA-debat woensdag dus.

Joop.nl weigert de spotprent te verwijderen. De cartoon is de opinie van de maker, zoals dat geldt voor alle opiniebijdragen op de site en onderdeel van een heftig maatschappelijk debat over de politiek van Wilders. Daar kun je vanalles van vinden maar het is jammer dat een politicus als Wilders pogingen onderneemt met machtsmiddelen het debat over hemzelf te smoren, aldus de site.
Vorige delen:

Wilders boos om cartoon
Wilders boos om cartoon - deel 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92861689
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:19 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen: geef ze een baan. Maar ja, ik zal vast wel weer te idealistisch zijn.
:D

Dat kost teveel tijd en het brengt te weinig op.
pi_92862186
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:19 schreef Re het volgende:

[..]

ik geef ze liever wat ad hominems O+
:D Ik zou het je graag zien doen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:51:20 #4
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_92862611
Wat is een cartoon?

Ik zou denken dat hier eigenlijk een politieke spotprent bedoeld is, maar deze tekening is naar mijn mening over het randje. Leuk is de prent niet, in geen enkel opzicht, en (al te makkelijk) suggestief.

Het kan dat deze tekening Geert Wilders, op de rug gezien, moet voorstellen, maar dan heb ik wel (technisch, veel) betere tekeningen gezien (alleen al hoe raar dat hemd bij de linker pols zit).

Ook inhoudelijk is dit nogal zwak; een vrouw in chador (of niquab of burka of hoe zo'n tent van dit specifieke type mag heten), een man met heel vreemde gezichtsbeharing en een paardenstaart, een man in een jurk (de paus? Bisschop Simonis omdat hij een pedo priester her aanstelde?) en een paar kinderen. Geen van die figuren is een Tokkie is DIK en dat zou je toch wel mogen verwachten.
pi_92868235
Het is geen originele cartoon, het is een kopie van deze

Uit het Zwitserse Tijdschrift Vigousse van november vorig jaar
pi_92868903
was hier gister ook niet iets over in the daily show? zapte ik toevallig langs,.. iets over dat geertje vindt dat juist cartoonists mogen schrijven en tekenen wat ze willen juist omdat het satire is en het vrije woord etc.. heeft ie ooit 2 jaar geleden ofzo gezegd, maarja toen ging het natuurlijk over een tekening van mohammed.. of was dat bram?

ik vind trouwens de tekening als antwoord op geerts reactie beter dan de eerste tekening.
pi_92869571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:32 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik vind trouwens de tekening als antwoord op geerts reactie beter dan de eerste tekening.

Deze?
pi_92869672
nee

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/vervolg/

die van dezelfde cartoonist
pi_92869928

Die is raak.
pi_92876876
Curriculum Vitae

ADRIAAN SOETERBROEK is geboren op 18 februari 1945 in het laatste jaar van de oorlog in Pijnacker. Een tuindersdorp in Zuid-Holland onder de rook van Delft. De hongerwinter was op zijn hoogtepunt dus werd hij met open armen ontvangen in een gezin dat uiteindelijk zou uitgroeien tot veertien kinderen. Hij was nummer zes, roemloos en onzichtbaar ingeklemd tussen de vijf ouderen aan de ene kant en de acht jongere soortgenoten aan de andere. Een soort niemandsland waar hij in stilte en tegen de verdrukking in als een onzichtbaar koekoeksjong opgroeide.

Al vroeg was zichtbaar in welke richting zijn carrière zich zou ontwikkelen. Van jongs af aan begon hij wild om zich heen te tekenen. Voetballen kon hij niet en aan sport had hij een gruwelijke hekel. Het werd snel duidelijk dat Adriaan in het bijzonder onderwijs het beste op zijn plaats was. Eerst doorliep hij het BAD (Bijzonder onderwijs in de Auto Didactiek). Hoe bijzonder dit was bleek wel uit het feit dat er geen getuigschriften, certificaten of diploma’s werden uitgereikt. Al snel viel het op dat hij meer dan gemiddeld uitblonk in ‘Vallen en Opstaan’. Maar hij vond het best, tekenen was zijn passie en dat deed hij dan ook. Na drie jaar ging hij traploos door naar zijn volgende leerfase: het SAD (Speciaal onderwijs in de Auto Didactiek) waar hij als hoofdvak ‘Trial en Error’ koos. Zo gingen er weer drie jaar voorbij zonder noemenswaardige hoogtepunten. Op zijn zeventiende besloot hij om verder te studeren in de richting die hem op het lijf was geschreven. Het MAD (Middelbaar onderwijs in de Auto Didactiek). In de vakstudiegroep ‘Dolce Far Niente’ deed hij zijn best om vooral niet uit te blinken. Met succes. In 1963 schreef hij zich tenslotte in aan de AAD (Academie voor Auto Didactiek) in Rotterdam. Zijn afstudeerproject kreeg de toepasselijke titel ‘Kijk eens Mama, zonder handen!’. In 1970 vestigde hij zich in Alkmaar als zelfstandig ondernemer, waar hij tot op heden nog steeds werkzaam is, behalve met tekenen vooral en nog steeds met vallen en opstaan. Zijn werk kenmerkt zich enerzijds door klare lijnen en kleuren en anderzijds door het hergebruik van componenten (Recycled Drawing). Door deze werkwijze valt er altijd wel iets te herkennen in zijn tekeningen. In 1981 werd hem op grond van deze techniek de eretitel 'Doctor in de Auto Didaktiek'. (DAD) uitgereikt.

In 2000 werd hij voor zijn onnavolgbare denkwerk beloond met de PVA (Psychiatrische Voorziening Alkmaar). Te beginnen in 2004 werd hij tot driemaal toe onderscheiden met de PTA (Percutane Transluminale Angioplastiek). Op 1 april 2007 behaagde het de Koningin om hem te benoemen tot 'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord' en nog maar kort geleden - in 2008 - kreeg hij voor zijn gehele oeuvre een CVA. (Cerebro Vasculair Accident).
Adriaan Soeterbroek leidt nu een retrospectief bestaan in de schaduw van de Accijnstoren in Alkmaar om in alle rust te werken aan een leerboek: 'Theoretische Auto Didactiek in de Praktijk'.
Er wordt gefluisterd dat hij binnenkort nogmaals onderscheiden gaat worden voor zijn inzet. In dit bijzondere geval zal zijn palmares worden uitgebreid met de AOW (Algemene Ouderdoms Wet).

Bron: Wikipedia

[ Bericht 0% gewijzigd door zoefbust op 16-02-2011 19:30:19 ]
pi_92908134
'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord'

dat klinkt stoerder dan ridder in de orde van oranje nassau, ofnon?
pi_92946393
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:52 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]

Die is raak.
_O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 februari 2011 @ 15:45:55 #13
862 Arcee
Look closer
pi_93258686
quote:
VARA verwijdert PVV-cartoon na bedreigingen

De VARA heeft de omstreden cartoon waarin de door de PVV voorgestelde tuigdorpen op de korrel worden genomen van de website Joop.nl verwijderd. Daartoe is besloten na ernstige bedreigingen die medewerkers van de omroep binnenkregen. Dat meldt de VARA donderdag.

De spotprent van Adriaan Soeterbroek waarin een verband wordt gelegd tussen tuigdorpen en concentratiekampen in de Tweede Wereldoorlog stond sinds 11 februari online. Geert Wilders was woedend en liet weten dat PVV'ers alle VARA-programma's zouden mijden zolang de tekening niet verwijderd was. De VARA weigerde de cartoon weg te halen van de site, omdat dit volgens de omroep onder de vrijheid van meningsuiting valt, waarover Wilders zelf doorgaans hoog opgeeft.

Door de ernstige bedreigingen komt de VARA nu op het eerdere besluit terug. "Als journalistieke organisatie tillen we zwaar aan de vrijheid van meningsuiting.", laat het omroepbestuur weten. "Bedreigingen mogen geen invloed hebben op het beleid en de journalistieke afwegingen. Er kunnen zich echter situaties voordoen waarin het veiligheidsgevoel van medewerkers dermate wordt aangetast, dat ze niet meer op een goede manier hun werk kunnen doen. Dat laatste heeft bij deze concrete situatie in onze afweging de doorslag gegeven."

De VARA heeft aangifte gedaan wegens de bedreigingen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_93259053
Ah, mooi!Bedankt Acree.

[ Bericht 43% gewijzigd door paddy op 24-02-2011 15:53:11 (of ik let even op haha) ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93259448
Zielig van Wilders, zielig van de VARA.

Wat een trieste sukkels hebben we toch in ons land. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93259706
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:52 schreef paddy het volgende:
Ah, mooi!Bedankt Acree.
Dat was ik niet, dat was Arcee. :+
Don't waste your time living someone else's life.
*** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:05:20 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93259738
Ik verwacht dat Wilders de bedreigingen scherp veroordeeld en de cartoon op zijn eigen site zet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93259987
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik verwacht dat Wilders de bedreigingen scherp veroordeeld en de cartoon op zijn eigen site zet.
Mja, denk niet dat hij dat gaat doen. Dit is zijn mening over die cartoons
quote:
"Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie ook niet tav walgelijke cartoons. Maar we gaan niet naar omroep die ons in nazihoek duwt"
Ik zou het persoonlijk wel waarderen wanneer hij het wel zou doen als tegenactie tegen die bedreigers van het VARA-personeel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93260167
Ik mis het artikel van Paul Witteman over deze kwestie in deze topic:

quote:
Witteman: cartoon stompzinnig

Van onze rtv-redactie
hilversum - Paul Witteman valt zijn collega’s van de VARA-site Joop.nl af. Hij noemt de cartoon waardoor Geert Wilders vorige week afhaakte bij het door Jeroen Pauw en Witteman gepresenteerde lijsttrekkersdebat ,,een stompzinnige tekening”.
quote:
VARA vindt Wilders cartoon niet grappig

Politiek redacteur Peter Kee van het VARA-programma Pauw & Witteman vindt de omstreden cartoon over Geert Wilders 'mislukt' en 'verkeerd'.

Witteman doet die uitspraak in zijn column in de VARA-gids die deze week verschijnt. In de cartoon, geplaatst op Joop.nl, wordt Wilders plan voor tuigdorpen vergeleken met concentratiekampen inclusief douchecabines voor vergassing.

,,Een stompzinnige tekening die mijns inziens niet geplaatst had moeten worden, al was het maar uit het oogpunt van goede smaak”, schrijft Witteman. ,,Er zijn grenzen aan de vrijheid van een cartoonist en die werden hier overschreden.”

Hij vervolgt: ,,Zodra Wilders getipt werd over het bestaan van de cartoon deed hij de VARA in de ban. Zijn politieke tegenstanders verweten hem hypocrisie. Hij, die uitgesproken propagandist van de vrije meningsuiting, zou de gelegenheid kunnen benutten om te laten zien hoe consequent hij daarin is. Daar zit wat in. In het antwoord van Wilders ook: waarom, zo redeneert hij, zou ik op bezoek komen bij een club die me vergelijkt met een kampbeul?”

Paul Witteman maakt in de column een vergelijking met een presentatrice die zich tien jaar geleden negatief over hem uitliet. Die persoon wenst hij nog steeds niet te spreken.

Via de link is er ook nog een filmpje te zien...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_93260234
Het is een domme cartoon, maar het valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. En hypocriet van Wilders om nu zielig te doen terwijl hij de cartoons over de Islam wél aanmoedigde.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:17:51 #21
pi_93260423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:13 schreef damian5700 het volgende:
Ik mis het artikel van Paul Witteman over deze kwestie in deze topic:

[..]

[..]

Via de link is er ook nog een filmpje te zien...
Was Witteman niet die presentator van een actualiteitenprogramma dat een grappig filmpje van Rudi Carell over Khomeiny ging uitzenden tot vlak voor of tijdens de uitzending Min. vd Broek belde (dat werd uitgezonden) om te vragen om dat filmpje maar niet uit te zenden omdat de Iraanse overheid misschien moeilijk ging doen? Waarna dat filmpje dus pas de volgende dag werd uitgezonden door Koot&Bie?

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:27:38 #22
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93260937

Weten we ook gelijk weer wat voor tuig van de richel op die partij stemt.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:31:21 #23
pi_93261147
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:27 schreef goofy_goober het volgende:
[ afbeelding ]

Weten we ook gelijk weer wat voor tuig van de richel op die partij stemt.
Dit is eigenlijk een nog mooier cartoon. :D
pi_93261215
quote:
,Een stompzinnige tekening die mijns inziens niet geplaatst had moeten worden, al was het maar uit het oogpunt van goede smaak”, schrijft Witteman. ,,Er zijn grenzen aan de vrijheid van een cartoonist en die werden hier overschreden.”
Wat een dom geleuter weer. Het heeft geen reet met elkaar te maken, natuurlijk is het een flutcartoon, stompzinnig inderdaad, maar dat heeft niks met de grenzen van de vrijheid van een cartoonist te maken, maar slechts met de kwalitatieve ondergrens die een website wil hanteren.

Ik wordt er zo moe van, de vrijheid van meningsuiting is al 10 jaar een hot topic in dit land, en nog steeds menen allerlei figuren erbij te moeten betrekken wat ze zelf wel of niet leuk vinden om te lezen. Dan heb je dus 10 jaar over een onderwerpt zitten keuvelen zonder er ook maar iets van te begrijpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:35:50 #25
pi_93261404
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een dom geleuter weer. Het heeft geen reet met elkaar te maken, natuurlijk is het een flutcartoon, stompzinnig inderdaad, maar dat heeft niks met de grenzen van de vrijheid van een cartoonist te maken, maar slechts met de kwalitatieve ondergrens die een website wil hanteren.

Ik wordt er zo moe van, de vrijheid van meningsuiting is al 10 jaar een hot topic in dit land, en nog steeds menen allerlei figuren erbij te moeten betrekken wat ze zelf wel of niet leuk vinden om te lezen. Dan heb je dus 10 jaar over een onderwerpt zitten keuvelen zonder er ook maar iets van te begrijpen.
Ik snap niet dat journalisten pleiten voor beperking van meningsuiting. Ze snijden zichzelf in de vingers. Laat Paul dan politicus worden.
pi_93261564
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap niet dat journalisten pleiten voor beperking van meningsuiting. Ze snijden zichzelf in de vingers. Laat Paul dan politicus worden.
Octopus Paul?

Lijkt me een uitstekend plan! ^O^
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 24 februari 2011 @ 16:39:28 #27
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93261580
Wilders vergelijkt de Koran met Mein Kampf. Waarom zou joop.nl de PVV praktijken dan niet mogen vergelijken met nazi-praktijken? Oh wacht, omdat nu De Grote Leider zelf wordt bespot en niet die dekselse haatbaarden. :')

Geertje stond vooraan de rij de schreeuwen dat de vrijheid van meningsuiting ons grootste goed is toen Nekschot van zijn bed werd gelicht, maar waar is die hypocriet nu??
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:44:06 #28
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_93261808
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef goofy_goober het volgende:
Wilders vergelijkt de Koran met Mein Kampf. Waarom zou joop.nl de PVV praktijken dan niet mogen vergelijken met nazi-praktijken?
Het rare vind ik dat het in dit geval nergens op slaat.

Van de 1000 plannetjes van de PVV is er toevallig ééntje niet racistisch en uitgerekend dát voorstel kiest die cartoonist uit om een holocaustcartoon over te maken. :')

Maar goed, domheid, humorloosheid en een volstrekt gebrek aan tekentalent zijn geen redenen om iemand te bedreigen natuurlijk.
pi_93261882
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens mij is hij niet tegen de vrijheid van meningsuiting maar snapt hij het gewoon helemaal niet. Hij zit hier volmaakt legitieme redactionele argumenten te geven maar dat proces is al lang geweest. De cartoon heeft die, alarmerend genoeg, doorstaan, en dan is het daarmee wat betreft die argumenten klaar en hebben die niks van doen met druk van buitenaf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:50:36 #30
pi_93262108
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:44 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het rare vind ik dat het in dit geval nergens op slaat.

Van de 1000 plannetjes van de PVV is er toevallig ééntje niet racistisch
Het gaat niet alleen om ras. Je kan met heel veel woorden een groep bestempelen en uitzonderen.

gelovigen
links
vegetariërs
aso's
bejaarden
pedo's
jeugd
Fok!kers
Wilders-aanhangers
pi_93262705
Een actieve veelbesproken politicus vergelijken met een kampbeul welke mensen de douche instuurt vind ik niet echt vergelijkbaar met cartoons over een niet bestaand persoon of over een religie, waarbij niemand persoonlijk wordt zwart gemaakt.
pi_93262820
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:03 schreef Robus het volgende:
Een actieve veelbesproken politicus vergelijken met een kampbeul welke mensen de douche instuurt vind ik niet echt vergelijkbaar met cartoons over een niet bestaand persoon of over een religie, waarbij niemand persoonlijk wordt zwart gemaakt.
Dat is irrelevant. Of je bent voor het maken van cartoons (zonder aanziens des inhouds) of je bent ertegen.

De VARA is dom bezig door te zwichten voor wat puberale ettertjes die "bedreigingen" sturen en Wilders is een hypocriete zak.

donderdag 24 februari 2011 @ 17:07:24 #33
pi_93262845
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is irrelevant. Of je bent voor het maken van cartoons (zonder aanziens des inhouds) of je bent ertegen.

De VARA is dom bezig door te zwichten voor wat puberale ettertjes die "bedreigingen" sturen en Wilders is een hypocriete zak.
Het roept iig veel discussie op en dat is dan weer goed.
pi_93263194
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het roept iig veel discussie op en dat is dan weer goed.
Mwah, ik vind het nogal onzinnig. Alleen het aantonen van hypocrisie vind ik meerwaarde, maar m.i. was dat allang en breed op 100en manieren eerder gebeurd.

donderdag 24 februari 2011 @ 17:21:44 #35
pi_93263420
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het nogal onzinnig. Alleen het aantonen van hypocrisie vind ik meerwaarde, maar m.i. was dat allang en breed op 100en manieren eerder gebeurd.
Ok, maar een algemene discussie over vrijheid van meningsuiting is nooit weg.
pi_93264374
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wilders is voor het maken van cartoons. Wanneer hij met een cartoon de nazihoek wordt ingeduwd mag hij daar toch wel wat van zeggen?
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:48:35 #37
pi_93264536
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:44 schreef Robus het volgende:

[..]

Wilders is voor het maken van cartoons. Wanneer hij met een cartoon de nazihoek wordt ingeduwd mag hij daar toch wel wat van zeggen?
"Er wat van zeggen" is iets heel anders dan de VARA boycotten als ze die cartoon niet weghalen. Dat is chantage. En nog een leugen ook want Wilders komt sowieso niet bij de VARA.
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:55:40 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93264825
Hij zit achter zijn computer

Leest iets wat hem niet bevalt
en hij tikt heel snel een reactie
Die die dan het net op knalt
Buiten is de boze wereld
Oh zo angstaanjagend groot
En hij tikt met zijn 2 vingers
Krijg de tyfus val toch dood

En een ander antwoord
Doe dat zelf
Met je kale kankerkop
Waarop hij tikt vuile homo
Oh wat lucht dat lekker op
En dan komt er nog een derde
Ook zon menselijk stuk schroot
En die kotst dan op zijn laptop

En zo vullen ze hun leven
Schelden is een prachtig spel
Op homos negers marokkanen
Op lekker schelden punt nl
En maar schelden
En maar schreeuwen
Hoge hoge hoge nood
Ik ben zo blij
Als ik het kwijt ben

En ze tikken en ze tikken
Echt volledig dichtgetikt
Tikke tikke tikke tikke
Geschoten nooit gemikt
Wat ik vind van al dat schelden
Ik vind het ronduit idioot
En ik heb voor hen maar één adviesje

http://www.youp.nl/index.php?p=374619
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_93265041
Jankmuil Wilders :r
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_93265223
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Er wat van zeggen" is iets heel anders dan de VARA boycotten als ze die cartoon niet weghalen. Dat is chantage. En nog een leugen ook want Wilders komt sowieso niet bij de VARA.
Dat kan ik me juist wel voorstellen. Ik zou me daar ook niet welkom voelen als ik zo vergeleken zou worden.
pi_93265331
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Chantage is echt wat anders hoor. Zoek maar eens op wat het betekent.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:11:46 #42
pi_93265509
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als het voor politici gebruikelijk is om bij allerlei omroepen langs te gaan, dan is (dreigen met) een boycot in mijn ogen een vorm van chantage.
pi_93265569
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als het voor politici gebruikelijk is om bij allerlei omroepen langs te gaan, dan is (dreigen met) een boycot in mijn ogen een vorm van chantage.
Gelukkig zijn jouw ogen weinig relevant.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:16:27 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93265705
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"We willen graag dat u komt bij het debat"
"Dat is goed"
[cartoon]
"Als jullie die cartoon niet weghalen, kom ik niet"

"Ik wil graag politicus worden"
"Dat is goed"
[rollebol met au-pair]
"Als je me geen 500 Euro geeft maak ik de video openbaar"

Leg eens uit?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:18:53 #45
pi_93265802
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gelukkig zijn jouw ogen weinig relevant.
Iedereen die het niet met jou eens is is niet relevant. _O-
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:26:42 #46
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_93266093
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:03 schreef Robus het volgende:
niet bestaand persoon?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_93266651
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:26 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

niet bestaand persoon?
Een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit om precies te zijn.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:44:55 #48
pi_93266760
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Robus het volgende:

[..]

Jezus leeft! :(
pi_93267012
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Robus het volgende:

[..]

Mohammed?
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:03:06 #50
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_93267600
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:41 schreef Robus het volgende:

[..]

Als je het hebt over Mohammed, dan moet ik je teleurstellen want deze heeft wel degelijk bestaan.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_93268578
Weerzinwekkend is het, die PVV en z'n aanhangers. Het laagste van het laagste. Anderen tuig noemen, en zelf nog veel erger zijn. Prat gaan op de eigen vrijheid van meningsuiting, maar anderen die willen ontzeggen. Schande ervan spreken wanneer moslims een Mohammed-cartoonist bedreigen, maar nu?

:r
pi_93268758
Vrijheid van meningsuiting geldt uiteraard alleen voor Geert zelf.
pi_93269191
Ik kan hier alleen maar om lachen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:40:11 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93269375
Ik zie de vergelijking met Nekschot niet helemaal.

Ja, het is een smakeloze cartoon.
Ja, Wilders roept zelf het nodige en moet zich dus niet zo laten kennen.

Maar

Moet je alles accepteren? Nee, hij verbindt er zijn eigen conclusies aan. Wil helemaal niet dat iets vanuit overheidswege verboden wordt. Zie hier het verschil met Nekschot.

Je kan prima voor ongebreidelde vrijheid van meningsuiting zijn en je eigen voorkeuren hebben voor goede smaak. Dat bijt elkaar niet. Nergens wil Wilders iemands recht op meninguiting ontnemen.

Last but not least; bedreigingen zijn altijd walgelijk. Ongeacht de hoek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93269629
Goedpraaterij van de bovenste plank. As usual.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:45:06 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93269660
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
Goedpraaterij van de bovenste plank. As usual.
Wat praat ik exact goed?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93269983
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat praat ik exact goed?
Je claimt dat Wilders niemands recht op vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Ik kan mij herinneren dat hij uitspraken heeft gedaan waarin hij stelde dat als iemand slechts dacht aan de sharia - de persoon tezamen met zijn familie linea-recta het land uit moest. Laat staan dat je je erover zou kunnen uiten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:54:14 #58
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93270114
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef goofy_goober het volgende:
Wilders vergelijkt de Koran met Mein Kampf. Waarom zou joop.nl de PVV praktijken dan niet mogen vergelijken met nazi-praktijken? Oh wacht, omdat nu De Grote Leider zelf wordt bespot en niet die dekselse haatbaarden. :')

Geertje stond vooraan de rij de schreeuwen dat de vrijheid van meningsuiting ons grootste goed is toen Nekschot van zijn bed werd gelicht, maar waar is die hypocriet nu??
Lul niet zo dom. Er wordt een politicus door links met de nazi's en Hitler vergeleken, wat nog geen eens 10 jaar geleden een andere politicus fataal werd. Dit is puur op de man spelen en demoniseren. Wilders zegt het walgelijk te vinden maar toont zich consequent door te zeggen dat hij er geen werk van maakt en dat vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt. Wilders schreeuwt hier helemaal niet over, hij heeft nu een mooi excuus om niet bij de Vara aan te schuiven.

Oja, en wat voor 'bedreigingen' zijn dit dan wel? :') Dezelfde die Wilders al jaren krijgt uit de allochtone en linke hoek?

Ik heb vorige keer geen PVV gestemd, maar Wilders wordt in mijn ogen steeds acceptabeler.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_93270261
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:03 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Als je het hebt over Mohammed, dan moet ik je teleurstellen want deze heeft wel degelijk bestaan.
Ook in het geval van de cartoons over Mohammed zie nog steeds een groot verschil tussen het zwart maken van een actief politicus en een historisch figuur.
pi_93270301
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:57 schreef Robus het volgende:

[..]

Ook in het geval van de cartoons over Mohammed zie nog steeds een groot verschil tussen het zwart maken van een actief politicus en een historisch figuur.
Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:01:07 #61
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93270438
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je claimt dat Wilders niemands recht op vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Ik kan mij herinneren dat hij uitspraken heeft gedaan waarin hij stelde dat als iemand slechts dacht aan de sharia - de persoon tezamen met zijn familie linea-recta het land uit moest. Laat staan dat je je erover zou kunnen uiten.
Dat is dan inderdaad een stap te ver. Geen idee dat hij dat heeft gezegd.

Al met al in dit specifieke geval (dan formuleer ik het even zo), zie ik met mijn vorige post in het achterhoofd geen problemen.
Bis bis bis
pi_93270570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad een stap te ver. Geen idee dat hij dat heeft gezegd.

Al met al in dit specifieke geval (dan formuleer ik het even zo), zie ik met mijn vorige post in het achterhoofd geen problemen.
Iemand die zo goed andere weet te demoniseren en dan zelf gedemoniseerd wordt. Ik zie ook geen problemen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:07:38 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93270723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.
O wacht even, je bedoelt die schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar? Ja da's inderdaad een mooi voorbeeld om in je gedachten voort te leven en als rolmodel te nemen.

Er zijn namelijk ook andere geloven die pacifische profeten aanhangen, als ze zonodig een historisch figuur als rolmodel willen, kunnen ze ook eens rondkijken of er misschien een andere profeet / geestelijk leider te vinden die de wereld graag wat liberaler zou willen.
pi_93270847
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
O wacht even, je bedoelt die schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar? Ja da's inderdaad een mooi voorbeeld om in je gedachten voort te leven en als rolmodel te nemen.

Er zijn namelijk ook andere geloven die pacifische profeten aanhangen, als ze zonodig een historisch figuur als rolmodel willen, kunnen ze ook eens rondkijken of er misschien een andere profeet / geestelijk leider te vinden die de wereld graag wat liberaler zou willen.
Nee, liever een schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar. Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93271146
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verschil is dus dat Wilders een actief politicus is en Mohammed alleen in gedachten bestaat. Cartoons moet in beide gevallen gewoon kunnen en Wilders mag daar gewoon een mening over hebben. Ik zie geen hypocrisie.
pi_93271173
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:14 schreef Robus het volgende:

[..]

Het verschil is dus dat Wilders een actief politicus is en Mohammed alleen in gedachten bestaat. Cartoons moet in beide gevallen gewoon kunnen en Wilders mag daar gewoon een mening over hebben. Ik zie geen hypocrisie.
Het gaat dan ook meer om de hypocrisie van een deel van de aanhangers. Dezelfde die lopen te huilen over de dreigementen vanuit een deel van de moslimgemeenschap. Je weet wel...
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:23:54 #67
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93271721
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, liever een schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar. Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Bij Hitler denk ik eerder aan Mohammed dan aan Wilders. Mo had net Adolf een flinke stoornis onder hersenpan, was een medogenloos bloeddorstig despoot en jaagde de nodige joden en andere onschuldigen over de kling.

Dan denk ik niet aan een populistisch politicus...
pi_93272028
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat dan ook meer om de hypocrisie van een deel van de aanhangers. Dezelfde die lopen te huilen over de dreigementen vanuit een deel van de moslimgemeenschap. Je weet wel...
Ook PVV aanhangers mogen hun mening geven over cartoons, net als moslims dat mogen. Dreigementen uiten is weer iets anders, daar zal bijna iedere PVV aanhanger en moslim tegen zijn.
pi_93272236
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Bij Hitler denk ik eerder aan Mohammed dan aan Wilders. Mo had net Adolf een flinke stoornis onder hersenpan, was een medogenloos bloeddorstig despoot en jaagde de nodige joden en andere onschuldigen over de kling.

Dan denk ik niet aan een populistisch politicus...
Dat kan en mag jij best vinden. Ik denk bij Hitler noch aan Mohammed noch aan Wilders. Daar ligt dan ook meteen het essentiele verschil tussen ons. Daar waar jij lekker meelult met populistische politici, weet ik mijn eigen lijn te trekken en middels ratio het een en ander te bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:36:16 #70
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93272461
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk bij Hitler noch aan Mohammed noch aan Wilders.
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Zo, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd als discussiepartner :')
pi_93272686
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Zo, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd als discussiepartner :')
Ja, want de serieusheid spat er vanaf. Vandaar ook dezelfde kwalificatie van Mohammed die ik eraan gaf. Maar daar ga je maar meteen aan voorbij. Dank voor het bewijs van het gebrek aan ratio. Altijd heerlijk als rechtse rakkers zich weer te kakken zetten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:52:27 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93273485
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, want de serieusheid spat er vanaf. Vandaar ook dezelfde kwalificatie van Mohammed die ik eraan gaf. Maar daar ga je maar meteen aan voorbij. Dank voor het bewijs van het gebrek aan ratio. Altijd heerlijk als rechtse rakkers zich weer te kakken zetten.
Droeftoeter :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:45:54 #73
pi_93277540
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Er wordt een politicus door links met de nazi's en Hitler vergeleken, wat nog geen eens 10 jaar geleden een andere politicus fataal werd. Dit is puur op de man spelen en demoniseren. Wilders zegt het walgelijk te vinden maar toont zich consequent door te zeggen dat hij er geen werk van maakt en dat vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt. Wilders schreeuwt hier helemaal niet over, hij heeft nu een mooi excuus om niet bij de Vara aan te schuiven.

Oja, en wat voor 'bedreigingen' zijn dit dan wel? :') Dezelfde die Wilders al jaren krijgt uit de allochtone en linke hoek?

Ik heb vorige keer geen PVV gestemd, maar Wilders wordt in mijn ogen steeds acceptabeler.
Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?
pi_93278488
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?
Natuurlijk niet, doe niet zo dom. De PVV kan alleen gedemoniseerd worden, zij kan zelf niet demoniseren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93278558
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Want Mein Kampf was het heilige boek van SS-ers? Je zoekt het wel heel ver.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:05:07 #76
pi_93279231
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef Robus het volgende:

[..]

Want Mein Kampf was het heilige boek van SS-ers? Je zoekt het wel heel ver.
Het was niet mijn vergelijking. :')

Maar ik wil van SSers ook wel NAzi's maken, of fascisten, of massamoordenaars.
pi_93283483
Dan heb je de vergelijking van Wilders verkeerd begrepen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:02:30 #78
pi_93283933
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:57 schreef Robus het volgende:
Dan heb je de vergelijking van Wilders verkeerd begrepen.
Nee, ik heb Wilders helemaal niet verkeerd begrepen. "Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."

Maar vanwege wetgeving moet ie dat iets minder direct zeggen. De boodschap is echter duidelijk.
pi_93284736
Blijkbaar heb je het wel verkeerd begrepen. De vergelijking ging namelijk over de gewelddadige inhoud van beide boeken.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
"Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."
Van wie is deze quote?
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:15:47 #80
pi_93285013
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:12 schreef Robus het volgende:
Blijkbaar heb je het wel verkeerd begrepen. De vergelijking ging namelijk over de gewelddadige inhoud van beide boeken.

[..]

Van wie is deze quote?
Dat is mijn interpretatie van zijn boodschap. Hij mag het niet in die woorden zeggen, maar dat is wel wat hij zegt.
pi_93287211
quote:

[..]

had Pim ook zulke geweldadige boeken?
There is only one religion
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:55:12 #82
pi_93287439
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:50 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

had Pim ook zulke geweldadige boeken?
Fortuyn? Weet niet.
pi_93288760
Wilders zal waarschijnlijk geen bedreigingen uiten tegen de maker v.d. cartoon , hooguit zijn verontwaardiging wat zijn goed recht is, gezien de manier waarop hij ernaar kijkt.
Helaas zijn bedreigingen de taal van de straat geworden lijkt het.zowel van links rechts moslims christenen enz.
There is only one religion
pi_93289766
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is mijn interpretatie van zijn boodschap. Hij mag het niet in die woorden zeggen, maar dat is wel wat hij zegt.
Helemaal niet. Dat verzin jij gewoon ter plekke.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:01:02 #85
pi_93290811
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:37 schreef Robus het volgende:

[..]

Helemaal niet. Dat verzin jij gewoon ter plekke.
Dat is gewoon wat hij zegt, hij giet het alleen in een hypocriet politiek-correct jasje.
pi_93293358
Dat zegt hij helemaal niet maar dat is jouw interpretatie zoals je eerder zelf ook al zei. Laat mij eens een uitspraak zien waarin hij (volgens jou) zegt dat alle moslims dood moeten.
pi_93293519
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord'

dat klinkt stoerder dan ridder in de orde van oranje nassau, ofnon?
Nooit eerder gehoord in het Nederlands die titel maar het is volgens mij hetzelfde als een knight-errant.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:43:55 #88
pi_93293665
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:25 schreef Robus het volgende:
Dat zegt hij helemaal niet maar dat is jouw interpretatie zoals je eerder zelf ook al zei. Laat mij eens een uitspraak zien waarin hij (volgens jou) zegt dat alle moslims dood moeten.
Nogmaals, hij kan het niet zeggen. Dan komt ie voor de rechter. Maar dat is wel de boodschap.

De Koran is Mein Kampf, gewelddadige religie, etc.

Dan kan je gaan lopen zeuren dat hij het over de Islam heeft, maar wat is een religie zonder gelovigen?
pi_93294040
Kritiek uiten op een boek betekent niet dat alle volgers van dat boek dood moeten. Ik snap echt niet hoe je die link kan leggen.

quote:
Dan kan je gaan lopen zeuren dat hij het over de Islam heeft, maar wat is een religie zonder gelovigen?
Nog steeds een religie waar je kritiek op mag uiten.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:14:18 #90
pi_93294111
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:08 schreef Robus het volgende:
Kritiek uiten op een boek betekent niet dat alle volgers van dat boek dood moeten. Ik snap echt niet hoe je die link kan leggen.

[..]

Nog steeds een religie waar je kritiek op mag uiten.
Wilders gaat ervanuit dat mensen die link leggen.
pi_93294201
Ik denk dat jij de enige bent die die link legt.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:26:36 #92
pi_93294280
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:20 schreef Robus het volgende:
Ik denk dat jij de enige bent die die link legt.
Nee hoor. Ik denk dat heel veel PVV stemmers die link leggen.
pi_93294334
En dat baseer je op?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:32:39 #94
pi_93294358
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:30 schreef Robus het volgende:
En dat baseer je op?
Mijn kennis van het leven, het universum en alles.
pi_93294377
Geen onderbouwing dus. Dacht ik al.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:39:33 #96
pi_93294470
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:34 schreef Robus het volgende:
Geen onderbouwing dus. Dacht ik al.
Dus jij zegt dat ik lieg?
pi_93294540
Nee, beter lezen. Ik vraag waarop jij baseert dat "heel veel PVV stemmers" die link wel leggen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:51:23 #98
pi_93294591
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:45 schreef Robus het volgende:
Nee, beter lezen. Ik vraag waarop jij baseert dat "heel veel PVV stemmers" die link wel leggen.
Omdat ik weet hoe de wereld werkt. Jij zegt dat ik niet kan bewijzen dat mensen moslims gaan haten vanwege propaganda. Daarmee impliceer je dat het niet zo is. Daarmee impliceer je dat ik lieg.
pi_93294775
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat ik weet hoe de wereld werkt.
Iedereen denkt te weten hoe de wereld werkt. Geen argument natuurlijk.
quote:
Jij zegt dat ik niet kan bewijzen dat mensen moslims gaan haten vanwege propaganda. Daarmee impliceer je dat het niet zo is. Daarmee impliceer je dat ik lieg.
Nee, dat zeg ik niet. Wederom niet goed gelezen. Ik vroeg waar jij op baseert dat "heel veel PVV stemmers" de link tussen uitspraken van Wilders en het doden van moslims leggen. Dat vind ik nogal een aanname.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 04:35:00 #100
pi_93294811
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 04:25 schreef Robus het volgende:

[..]

Iedereen denkt te weten hoe de wereld werkt. Geen argument natuurlijk.

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Wederom niet goed gelezen. Ik vroeg waar jij op baseert dat "heel veel PVV stemmers" de link tussen uitspraken van Wilders en het doden van moslims leggen. Dat vind ik nogal een aanname.
Propaganda veroorzaakt haat
Haat veroorzaakt moord.
pi_93294888
:{

Laatste poging.
quote:
"Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."
Hoe kom je erbij dat heel veel PVV stemmers deze boodschap (net als jij) uit de uitspraken van Wilders halen? Wat versta je onder "heel veel" en hoe kom je aan dit aantal?

[ Bericht 0% gewijzigd door Robus op 25-02-2011 06:34:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')