Ik ga niks zeggen over Harry's slapen vannacht maar mén wat krijg je stuwing als je kind niet bij je drinkt van half 8 tot kwart voor 6quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:25 schreef draculettetje het volgende:
ik had niet door dat ik het topic gesloten had![]()
dank asy voor het openen
en harry ook al zo'n mooi foto blogje! tot over 3 maandjes
(hopelijk slaap je dan veeeeel beter en als je het gevonden hebt houd ik me nog steeds aanbevolen!)
Nee joh, hij kan zijn hoofd allang optillen en draaien indien nodig.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:18 schreef pessie het volgende:
Asy, buikslapen overdag vind ik al spannend en sta regelmatig te kijken of hij nog goed ligt, 's nachts is dat wel eng denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mn ouders doen ze dat wekelijks op maandagquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:51 schreef Ticootje het volgende:
In frankrijk (en veel andere zuidelijke landen) voegen ze een chloorverbinding toe aan het water.
bij floris heb k dat ook de laatste weken iddquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:12 schreef Orea het volgende:
Ik ben net even door Leia's kast gegaan (opruiming) en we gaan nu echt richting maat 74...veel in 68 zit echt niet fijn meer.. (maar nou hou ik er wel van dat het lekker zit, dus niet strakkig.. dus zal waarschijnlijk snel overgaan naar een nieuwe maat..)
Ik had dit niet verwacht. 555 gram in 2 weken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:02 schreef becky27 het volgende:
wow Asyniur, wat goed! Harry groeit, woeii, voelt het als een verademing? Dat had ik wel toen Noortje een afbuigend lijntje had.
Ok, dat is bij jullie dus ook zo! Was ik stiekem erg benieuwd naar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:24 schreef leonieke het volgende:
Op het flessenwater staat er inderdaad bij sommige merken een zuigfles. Dat water zou blijkbaar goed zijn om flessen te maken (en dat gebruiken we dus ook). Spa reine zou het beste zijn, maar dat drink ik dan weer zelf niet graag, dus is het toch een ander merk met een zuigfles
Bij de onthaalmoeder krijgt hij wel Spa reine
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. misschien zou gekeken kunnen worden voor een buisje?
Hier weer een fijne nacht! Ze slaapt weer super fijn de afgelopen dagen. Nog voor ik haar op bed leg is ze al wegwe houden het nu ook wel strak aan. Vannacht kwam ze om half 5
(en om half 2 maar ik had om 10 uur nog gevoed, dus speen gepropt en ze sliep weer verder
)
En om 6.45 was ze wakker, althans. Ze was om 6.15 al wakker, maar was aan het poepen, konden we duidelijk horen door de babyfoonom 6.45 kwam er een gilletje zoals ze de afgelopen dagen zo lekker kan gillen. Klaar dus
![]()
zekerquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:51 schreef Orea het volgende:
Maffe, welkom!
Noortje weer ziek.. wat sneu toch.. Beterschap!
Draak, goeie curve!
Fijn dat Daan aan de beterende hand is ;Y
Wij hadden vandaag bezoek van Floris en Ilse! Was echt heel erg gezellig
Met huid en haar (vooral het haarquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
zeker
floris de vrouwenverslinder
Goed plan! En volgens mij wonen we inderdaad vlak bij elkaar. Centrum is 10 minuten fietsen en ik begreep dat jij in de buurt van het centrum woont.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:22 schreef Mereltje het volgende:
Pessie, lief koppie hoor, maar ik zie geen tanden, wij moeten ook maar eens minimeeten of niet? we wonen volgens mij vlak bij elkaar (fietsafstand).
Gezellig, woensdag ben ik vrij (mamadag) heb je dan tijd? (rest doen we wel via pmquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Goed plan! En volgens mij wonen we inderdaad vlak bij elkaar. Centrum is 10 minuten fietsen en ik begreep dat jij in de buurt van het centrum woont.
Klinkt leuk. Van de week gaan wij voor het eerst met Siebe. Ben benieuwd hoe dat gaat. Het gaat goed met Siebe trouwens, wel een keertje ziek geweest (bronchitis) maar dat was het dan ook wel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:39 schreef Orea het volgende:
Het zwemmen was een regelrechte hit! Bij het zwembad kun je je baby bij het zwembad omkleden (liggen aankleedkussens) en Leia was haar nek daar al aan het verdraaien om naar het water te kunnen kijken!Daarna het water in en ik denk dat er daar wel wat trommelvliezen gescheurd zijn...
ze gilde het namelijk uit, van plezier! Spatteren, pprrrrt op mijn wang doen, breeduit en hard lachen naar alles en iedereen...
OMG wat had dat kind plezier en wat maakte mijn hart daardoor een sprongetje! Regelrechte hit dus.. We lagen 20 minuten voor de les al in het water, dus bij elkaar dik 50 minuten gezwommen. ik had haar nog niet in de auto gezet daarna of ze lag al te snurken.. Wel maar heel kort dus denk dat ze zo nog wel gaat slapen..
Maar jemig wat leuk! Nou hebben ze volgende week geen les ivm vakantie. Dus we gaan zondag maar even met zijn 3-en 'vrij' zwemmen.. Kan papa ook even zien hoe zijn dochter geniet
Maar jemig, had wel gedacht dat het leuk zou zijn, maar zo leuk? Mijn waterratje
Als de medicijnen echt niet helpen, zou je nog andere medicijnen kunnen voorstellen? Zou misschien net een klein verschil kunnen uitmaken?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:41 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb ook een goede HA, kan in principe dezelfde dag meestal wel terecht. Ook word ik altijd netjes te woord gestaan en denken ze mee.
Alleen het bellen had niet veel zin. 3 keer overlegd met de dokter, maar de dokter kan niets doen. Want ze krijgt al medicijnen die zouden moeten werken. Ik moest letten op uitdroging (dat is het probleem niet) en ze spuugt niet in een keer haar hele fles uit of met heel veel kracht (anders was er al een oplossing denk ik) Dus nu afwachten. Als ik mij echt zorgen maak mag ik woensdag terug bellen. Wat zouden ze dan wel kunnen doen, wat er nu niet kan dan?
kruipen doet ie al een tijdjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:51 schreef pessie het volgende:
Mereltje, mooi, dan spreken we later een keer af.
Sonnetje, hij kruipt al! Wow zeg! Vet goed!
De huisartsassistente had het over ors, dat ga ik vandaag wel even bij de apotheek halen.
precies ze leren t maar vroegquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Ja en een rotmama die het kind in kwestie een beetje fatsoenlijk wil afleveren. Leven is hard.
Dik een week. Pfff.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
alvast oefenen![]()
je hebt nog even
In het BV-topic kwam naar voren dat ORS hetzelfde effect heeft als BV en dus niet nodig. Ik stop dus met proberen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:14 schreef Solagratia het volgende:
Is het nog gelukt met de ORS Pessie? Veel verder dan een spuitje kwam ik ook niet met denken.
Lastig zeg!
Ik heb begrepen dat het (heel erg) besmettelijk is totdat de blaasjes zijn ingedroogd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:54 schreef Solagratia het volgende:
Zijn waterpokken besmettelijk tot het weg is? Dan zou ik het denk ik ook vermijden.
check, ook gisterenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 08:53 schreef pessie het volgende:
Ik kreeg gisteren een pakketje: Een plastic bordje van blue band. Ik vind em erg leuk! Meer mensen die em hebben gehad?
Ja dat wel natuurlijk. Ik wist niet dat ze de fles weer weigert.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:38 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, misschien nog niet dan. Maar aan de andere kant is ze wel gewoon 6 maanden oud en weigert ze pertinent de fles. Er moet toch iets in?
Bij de hoogvliet heb je potten van 4+ die net zo groot zijn als die 6+. Ooit gaan ze wel normaal eten toch.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:49 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb een staafmixer en de appel helemaal gepureerd nadat ik ze 15 minuten gekookt had. Maar ze ging weer kokhalzen en overgeven. Raspen dan heb je toch allemaal kleine stukjes? Dat heeft dan niet veel zin, ze wil alleen de 4 maande potjes, die structuur. Volgens mij heeft ze ook niet nog door dat je het uit je mond kan duwen met je tong.
Mooi, dat klinkt eigenlijk exact zoals ik het in gedachten had! Leia drinkt nog 4 keer, als ik het goed begrijp? Ik denk dat Elise daar ook snel naartoe gaat zodra ze meer gaat eten.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:56 schreef Orea het volgende:
Hier deden we inderdaad eerst maar wat, nu zijn het steeds wat meer vaste momenten. Vaak wel na de borstvoeding.
Meestal is het:
's morgens bij mij drinken en dan na haar slaapje een fruit hapje/zelf kliederen met fruit.
Dan tegen het einde van de ochtend komt ze wel weer drinken.
Rond lunchtijd een stuk brood/ tot soms wel een halve boterham die ze zelf naar binnen propt (leg het wel in stukjes bij haar neer).
En dan ergens in de middag nog een stuk soepstengel/stuk rijstwafel moment.
Vaak drinkt ze nog vlak voor ons eten en bij ons avondeten krijgt ze groente (we hebben al van alles geprobeerd, komkommer, tomaat, paprika, broccoli, bloemkool, zuurkoolworteltjes, courgette) en een stukje aardappel (nog geen kwart, ze vind groente nog steeds het allerlekkerst
)
Daarna badderen en nog drinken voor ze naar bed gaat..
Maar er zijn ook zat dagen dat ze echt alleen maar een stukje fruit krijgtvooral toen de bv even wat terug liep en ze zelf geen moeite deed om dat op te krikken. Dat doet ze inmiddels wel! En ze eet alles met smaak!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |