abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93363435
floris eet tegenwoordig ook eten net stukjes (hij had laatst zelfs hapjes eigengemaakte prut op, dus t begin is er)
ik had gisteren van friso tagliatelle met groente en dat vond ie echt lekker (zat ook een lekkere smaak aan vond ik, echt een tomatensaus smaak). ga van de week s tomatensaus maken voor m met macaroni, kijken wat ie ervan vindt (kijken of dat lukt :'))
pi_93365912
Aan de potjes worteltjes zit een echte tomatensausgeur
pi_93366844
Leyla ligt nog helemaal in de buggy. Ik heb het gewoon nog niet geprobeerd om haar wat rechter te doen. Ze piept nog niet zeg maar en als ze een tijdje zit bij ons gaat ze wel piepen want het kost blijkbaar kracht.
Leyla krijgt vanaf deze week ook fruit aangeboden, maar ze hoeft het echt niet. Ze werkt alles uit haar mond en kokhalzen. Broodkorst vindt ze wel leuk, daar is ze wel heel mee bezig. Stukken broccoli worden vakkundig platgeslagen en erwten komen heel ver als je je handen erdoorheen slaat. Maar eten? Nee das niet voor babies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93367697
floris zit nu wel wat rechterop in de wagen, maar das ook omdat ie gaat miepen als ie plat ligt.
soms leg k m wel platter ook ivm slapen of gewoon omdat het kan

ik heb eigenlijk nooit aan de wortels geroken sola
ik proef ook niet, want ik vind t vies :') alleen probeer k t wel aan mn loo (dus zo proef ik ook wel s wat :P) maar die van gisteren smaakte dus wel lekker
pi_93367840
Jen vond alles wel eetbaar. Dat was ook echt leuk om met vast eten te beginnen. Ze was er echt zo aan toe. Leyla vindt er geen kont aan, zo is het helemaal niet leuk. Geen blij gezichtje, geen happend naveltje. Maar een zielig gezichtje dat zegt mama ik vind dit echt niet lekker.
pi_93367983
haha herkenbaar :D
of 2happen nemen en dan ook echt niet meer..

tis nu echt wel leuker nu hij zelf ook zn mond open doet en echt meer wil.ik hoef ook niet meer zoveel weg te gooien :') (is niet belangrijk hoor ;))
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:34:41 #257
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93368131
Tico dat klinkt inderdaad niet leuk. Is ze er dan al wel aan toe?

Nathan wilde laatst geen geraspte appel, hij zag mij met een stuk appel en dat leek hem veel interessanter. Hij heeft van mn stuk geschraapt en ik heb zijn geraspte appel opgegeten. Apart he dat onze kinderen gewoon allemaal verschillende voorkeuren hebben! Zo mooi om te lezen dat ieder kind anders is!

Nathan heeft vandaag ook voor de allereerste keer pasta gekregen. 100% tarwe, dat zit ook in brood en dat mag nu. Ik vond dus dat het wel kon, lekker met brocolli. Hij was erg gelukkig!
Ik heb 1 potje in de kast staan voor een noodgeval, heb er dus nog nooit aan geroken.

Ik had niet door dat jullie de kids al in de wandelwagen hadden. Ik dacht dat het vroeg was met 7 maanden, ik dacht dat hij 9 maanden plat moest.
pi_93368250
ik denk dat floris nu echt niet meer past in de bak en het niet leuk vindt :D
pi_93368290
Nou ja, misschien nog niet dan. Maar aan de andere kant is ze wel gewoon 6 maanden oud en weigert ze pertinent de fles. Er moet toch iets in?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:44:04 #260
259886 pessie
pi_93368474
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:38 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, misschien nog niet dan. Maar aan de andere kant is ze wel gewoon 6 maanden oud en weigert ze pertinent de fles. Er moet toch iets in?
Ja dat wel natuurlijk. Ik wist niet dat ze de fles weer weigert.
pi_93381381
Oh jakkie Tico, dat is echt niets aan he. Amy vond het pas leuk toen ik potjes ging geven, daarvoor was het echt een strijd. Niets aan. Nu is aan het rapley niets aan omdat ze dat weigert. Maar wat lastig dat ze besloten heeft dat de fles niet leuk is en dan ook nog geen fruit.Zou ze pap wel willen? Of heb je dat al geprobeerd? Dat ligt dichter bij melk dan fruit en als je het wat dun houdt of zo. Of wil ze ook gewoon niet van een lepeltje eten?
pi_93381457
pap heb ik gister geprobeerd met een fles en dat werd niet meteen afgewezen... Dus misschien.

Ik geef potjes ;) de 4 maanden versie, die is het dunste en het gladste en dan hoef ik niet zoveel weg te gooien.

[ Bericht 18% gewijzigd door Ticootje op 27-02-2011 10:19:40 ]
pi_93382164
Ja dunner dan dat krijg je het niet inderdaad. Fijn dat de pap niet direct werd afgewezen! Hopelijk vindt ze dan wel goed uit een fles.

Ik gaf net gepureerde druif met kleine stukjes en toen kokhalsde ze van een stukje en toen gaf ze over :o Ik heb de poging maar direct gestaakt. Ze vond het ook niet lekker. Ik heb alleen geen potje meer in huis, dus dan ga ik vanmiddag maar appel pureren ofzo.
pi_93384735
Ik had vanmorgen banaan geprakt, hier hetzelfde scenario. Ze kotste meteen toen ze een stukje in de mond voelde.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:30:40 #265
259886 pessie
pi_93387224
Sola appel kun je beter raspen, het pureert niet helaas.

Jammer dat jullie meiden niet zo van stukjes houden.
pi_93387456
tuurlijk kan je appel wel pureren :) gewoon lekker flink aanduwen. hier gaat tegenwoordig gewoon alles door de staafmixer ;) als het echt niet wil kan je er nog een beetje vocht bijdoen.

ravi trekt zich op trouwens *O*
hij wil de boekjes uit de boekenkast hebben O-)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 27 februari 2011 @ 13:42:56 #267
259886 pessie
pi_93387748
Ravi als boekenwurmpje O+
Of gaat het om de lol van het geluid van papier als je het scheurt?
pi_93387808
Ik heb een staafmixer nodig zie ik.
pi_93388356
Thomas eet nu pas stukjes eigenlijk :D Of nee, ik zou liegen, misschien sinds een paar weken, maar hij wordt volgende week ook wel al een jaar ;) Tot voor kort betekenden stukjes hier dus ook eten dat terug uit de mond kwam. Maar hij ging wel niet kotsen, hij duwde het subtiel terug uit zijn mond met zij tong :D
Vandaag heb ik eigenlijk voor de allereerste keer zijn eten platgestampt en is het niet in de mixer gegaan (stoomkoker met mixer).
pi_93390388
We hebben trouwens een paar heel goedkope loopstoeltjes in huis: een curverbox en een eetstoel van Ikea :D
Thomas mag straks zijn kunstjes eens gaan tonen bij opa en oma :Y
pi_93393705
Ik heb een staafmixer en de appel helemaal gepureerd nadat ik ze 15 minuten gekookt had. Maar ze ging weer kokhalzen en overgeven. Raspen dan heb je toch allemaal kleine stukjes? Dat heeft dan niet veel zin, ze wil alleen de 4 maande potjes, die structuur. Volgens mij heeft ze ook niet nog door dat je het uit je mond kan duwen met je tong.
pi_93395653
Bij mij is het geen staafmixer maar één zoals deze (niet dit merk). Werkt perfect om de structuur te krijgen van de potjes (zowel voor groenten als fruit).

De fruitpap maak ik gewoon door alle stukken fruit in kleinere stukjes te snijden (bv een kwart van een appel in 4 snijden), appelsien te persen en koekjesmeel erop en dan in de babycook. Hoe langer ik mix, hoe meer je de structuur krijgt van de potjes.

Het is één van de cadeaus die we al het meest gebruikt hebben :Y
pi_93399545
Wij hebben een big ass keukenmachine, maar voor 1 portie fruit vind ik het zo veel moeite om hem te gebruiken, daarom de staafmixer. Maar kun je ook meerdere porties maken en dan invriezen? Hij ziet er handig uit die babycook :Y Maar wel veel geld voor iets dat ik eigenlijk niet wil gebruiken, want ik wil van de structuur van de potjes af. Of is dat te ambitieus misschien?
pi_93400350
ik maak gewoon in.1x wat eten en dat gooi k in de vriezer.
volgens de opperdepop is dat dan 2maanden houdbaar.
vaak heb k 5hapjes uit 5stukken fruit, vaak gemixte smaken, vind ie lekkerder
pi_93402112
Hier vriezen wij ook de prakjes enzo in, qua houdbaarheid houden we hier ook de opperdepop aan. ;)

In het begin heeft Lisa hier ook regelatig overgegeven hoor. Het gekke was trouwens dat het overgeven stopte toen ik besloten had het niet meer met de staafmixer fijn te malen. Gewoon geprakt eten ging toen ook prima. Ik denk dat ik daar met een maand of 7-8 mee begon.
Volgens mij hoort het overgeven trouwens gewoon een beetje bij het proces van wennen aan én vast voedsel én aan nieuwe smaken. Nu komt alles er af en toe ook nog wel uit, maar dan heeft ze zich meestal verslikt i.v.m. hoesten en eten tegelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')