abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92980223
Welkom Diego en mama!!

Verder sterkte voor de zieke kindjes. Becky, echt sneu voor je meisje, hopenlijk trekt ze zich er toch binnenkort doorheen.

Draak, mooie curve hoor :Y

Pessie, lekker ding heb je daar!

Simmu, welkom terug!

Daan is weer goed opgeknapt, nog wel wat snotterig maar dat hou je toch niet tegen. Hij heeft wel weer voldoende energie om bezig te zijn met andere dingen dan beter worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door happyme28 op 18-02-2011 20:38:18 ]
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:32:33 #102
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92982365
Happy goed te horen dat het met Daan de goede kant op gaat. Zieke kindjes zijn zo zielig...
pi_92983650
Maffe, welkom! *O*
Noortje weer ziek.. wat sneu toch.. Beterschap!
Draak, goeie curve!
Fijn dat Daan aan de beterende hand is ;Y

Wij hadden vandaag bezoek van Floris en Ilse! Was echt heel erg gezellig :Y
pi_92985715
Orea wat een leuke foto's van jullie meet! schattige rode wangetjes O+

Voor alle zieke kindjes beterschap :*

Welkom maffemuts :)

Pessie, lief koppie hoor, maar ik zie geen tanden :P , wij moeten ook maar eens minimeeten of niet? we wonen volgens mij vlak bij elkaar (fietsafstand).

Wij gaan begin augustus naar Frankrijk, eerst naar mijn vader en dan naar een camping in de Ardeche. Pff maar dat duurt nog even.
pi_92987318
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 20:51 schreef Orea het volgende:
Maffe, welkom! *O*
Noortje weer ziek.. wat sneu toch.. Beterschap!
Draak, goeie curve!
Fijn dat Daan aan de beterende hand is ;Y

Wij hadden vandaag bezoek van Floris en Ilse! Was echt heel erg gezellig :Y
zeker :Y
floris de vrouwenverslinder :D
pi_92988770
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:49 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

zeker :Y
floris de vrouwenverslinder :D
Met huid en haar (vooral het haar :) ) Wij vonden het ook gezellig. Ilse vond vooral je tv erg mooi. :@
*poef* nu is het weg
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:39:27 #107
259886 pessie
pi_92990599
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:22 schreef Mereltje het volgende:

Pessie, lief koppie hoor, maar ik zie geen tanden :P , wij moeten ook maar eens minimeeten of niet? we wonen volgens mij vlak bij elkaar (fietsafstand).
Goed plan! En volgens mij wonen we inderdaad vlak bij elkaar. Centrum is 10 minuten fietsen en ik begreep dat jij in de buurt van het centrum woont.
pi_92992153
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:39 schreef pessie het volgende:

[..]

Goed plan! En volgens mij wonen we inderdaad vlak bij elkaar. Centrum is 10 minuten fietsen en ik begreep dat jij in de buurt van het centrum woont.
Gezellig, woensdag ben ik vrij (mamadag) heb je dan tijd? (rest doen we wel via pm ;) )

Morgen moet ik vroeg opstaan dus ga zo eens richting bed. Gaan toch in het weekend even om en om uitslapen hebben we besloten. Normaal geven we Femke drinken rond 7/8 uur en dan gaat ze bij ons in de slaapkamer een beetje keten, langzaam wakker worden en kunnen we dus geen van beiden uitslapen, vond ik toch niet zo handig :P .. zondag kan ik uitslapen :)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:31:58 #109
259886 pessie
pi_93006217
Mereltje woensdag heb ik volgens mij wel tijd! Lekker morgen uitslapen dus!

Hier vannacht een kotsventje. Hij was flink aan het piepen dus dacht ik leg hem even aan, toen kwam zn avondmaaltijd eruit dus lag ons hele bed onder de worteltjes. De komende 4 uur heeft ie alleen gekotst, op een gegeven moment wat watr gegeven en wat bv dat kwam er ook uit. Om 8 uur heeft hij een beetje bij mij gedronken en om 10 uur weer. Daarna maar even flink afgekolfd. Om 12 uur maar weer even een beetje voeden. Hij heeft net een rijstewafeltje op, werd hij ook erg vrolijk van.
pi_93007119
goede morgen!

becky hoe gaat het nu met noortje?
daan juist weer aan de beter hand! fijn! met jouzelf ook happy?

wat een leuke foto's van de meet met leia, floris en ilse!

en nog een minimeet op programma, mereltje en pessie gezellig hoor

ik merk dat ik wat moeite krijg voor mn meisje, ik vind het zo sneu voor haar als ze weer moet huilen omdat het allemaal niet lukt, vannacht heeft ze echt moeite met ademhalen gehad
ik lig er dan zowat met tranen naast, echt wat breek ik dan op zo'n moment, het was zo dat ze echt mn handen heeft omklemd
gelukkig begroet ze me s'ochtends met een glimlach en ligt ze nu naast me te kraaien omdat we de radio lekker hard aan hebben op de efteling radio! het lijkt haast mee zingen!

meneer en ik delen de nachten nu, hij de eerste helft ik de tweede helft, zo komen we beide toch aan wat slaap (alhoewel je haar echt blijft horen) vanmorgen heeft hij me zelfs laten uitslapen!
hij nam mini lekker in de draagzak mee het bos in de hond uitlaten en heeft me daarna ontbijt op bed gebracht! echt even fijn
pi_93007958
Simmu gefeliciteerd met Ravi !
pi_93009088
Simmu bijzondere dag, gefeliciteerd en een dikke Knuffel!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:06:40 #113
259886 pessie
pi_93011070
Draak, fijn dat je zo toch aan slaap toekomt, en wat lief dat hij je ontbijt op bed bracht!

Tand nummer 2 is een feit! Foto kan nog een tijd op zich laten wachten, het was gisteren al moeilijk genoeg om dat ene tandje enigzins op de foto te krijgen en die is al 2 weken door.

Simmu, gefeliciteerd met de verjaardag van Ravi.
pi_93011152
Simmu, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ravi *O*
[sub]En ook mijn gedachten gaan uit naar jullie andere zoon![/sub

:*
pi_93011359
Goedemiddag allemaal!! Hier alles goed hoor. Vanmorgen op cadeau-jacht geweest, helaas alle speelgoedwinkels hebben het cadeau niet wat we willen geven, dus uiteindelijk maar online besteld. Gelukkig levert Intertoys snel, dus dat moet goedkomen voor donderdag.

Simmu gefeliciteerd met de verjaardag van Ravi. En meteen denk ik ook aan de geboortedag van Kiro. Moet een emotionele dag voor jullie zijn, maar hoop dat een gedenkwaardige dag zal zijn/worden.
Of jullie doen het gewoon lekker op jullie eigen manier ^O^

En nog even juichen: het ouderschapsverlof van Marky is rond dus per 1 mei zal hij lekker 1 dag in de week bij Daan zijn totdat Daan naar school gaat :D *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door happyme28 op 19-02-2011 14:22:33 ]
pi_93016569
Simmu, een bijzondere dag wel vandaag. Gefeliciteerd en een knuffel :*

Draakje, wat een nacht weer. Naar voel je je dan he, als je niets voor d'r kunt doen maar ze zo duidelijk probeert te 'vragen' dat je er wel wat aan doet.. Fijn dat je toch wat hebt kunnen slapen, en een ontbijtje op bed is natuurlijk nooit weg! ;)

Hoe is het met Nathan nu Pessie?

Wij hebben net gezwommen, en mevroi ligt knock out in de maxicosi boven :P Het was erg druk, maar wel leuk. Ze probeerde uit alle macht het water te drinken trouwens, da was nie zo handig :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:52:37 #117
259886 pessie
pi_93018657
Nathan lijkt weer helemaal opgeknapt. We vermoeden nu dat hij de hutspot gisteren te snel heeft gegeten en dat dat hem verkeerd is gevallen. Voor de zekerheid gooien we het andere diepvriesbakje met hutspot nu weg.
pi_93022634
Simmu gefeliciteerd met de verjaardag van Ravi (en geboortedag van Kiro), een bijzondere dag voor jullie. Hebben jullie iets speciaals gedaan?

Pessie leuk dat je wil meeten en woensdag kunt, hebben nog wel even contact voor woensdag!

Morretje gezellig even gezwommen, heerlijk dat ze dan zo lekker kunnen slapen..

Dracu, sterkte met je meisje :'( fijn dat je vriend even met haar weg is geweest om te wandelen. Even lekker in de buitenlucht kan ook fijn zijn voor haar.

Happy dat is fijn dat je vriend nu ook een dag samen heeft met Daan. Nog eventjes en dan is hij ook alweer een jaar :o Mijn ouderschapsverlof zou in januari ingaan, maar was niet goed bij P&O gegaan. Nu gaat het pas per 1 maart in en moet ik mijn verlof gaan opnemen.

Vandaag even met Femke in de stad geweest, wat zie je dan veel kinderwagens, en allemaal kleine beebjes O+ Ik heb weer even een cdtje gekocht met kinderliedjes zodra de muziek aangaat begint ze druk te bewegen.
pi_93023545
jullie zijn lief O+

we hebben helemaal niks speciaals gedaan! ravi hoefde niet te worstelen met zn boterham en kreeg gewoon een fles :Y) verder hebben we gewoon met zn allen boodschapjes gedaan, hebben we post ontvangen en twee keer de telefoon aangenomen en toen daar de stekker van uitgetrokken. we waren fijn saampjes aan het knuffen en spelen :6

in april doen we een feestje en een taartje en 3000 foto's, maar nu eventjes niet. we wilden vandaag gewoon ongestoord genieten van al onze kindjes.

ravi maak je sowieso blijer met een fles dan een taartje als vervanging voor de gehate boterham :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:59:03 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93023637
Klinkt als een heerlijke dag met jullie viertjes simmu O+
Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ravi en de geboortedag van Kiro :*
pi_93028245
Simmu, ik las ook je verhaal in het engeltjestopic, wat heb je het weer goed aangepakt. Je hebt helemaal gelijk, niemand bepaald hoe jij deze dag doorbrengt, behalve jullie zelf. Ik hoop dat het een mooie dag is geweest voor jullie. :*
pi_93029976
Simmu, gefeliciteerd met Ravi en Kiro. Fijn om te lezen dat je de dag beleefd hebt precies zoals je wilde. Met hopelijk in april ook een prachtige dag.

Amy spuugt ineens weer veel de laatste 2 dagen. Het zit me niet lekker :{

En ik heb een babypuber :o we zaten aan tafel, zij in de kinderstoel. Toen duurde het haar te lang voordat we haar te eten gaven en toen ging ze echt heel erg boos gillen. Ook heel hard :X Normaal gaat ze mopperen maar nu zat te echt heel hard te gillen. Begint het opvoeden nu al? :D Dan mag ze de volgende keer het aantal minuten van haar leeftijd op de trap zitten :P
pi_93030148
Wat vervelend Sola. Wat doen jullie nu allemaal tegen het spugen? Is het nu vastgesteld dat het Reflux is?
pi_93030302
Er is geen zuurgraadmeting gedaan, zo stellen ze dat vast toch? Maar de behandeling sloeg in het ziekenhuis wel aan. Ze krijgt koemelkeiwitvrije voeding, losec, erytrhocine en we dikken haar voeding in met nutriton. Is er nog meer wat je kunt doen?
pi_93030385
Toch alvast gefeliciteerd Simmu ;) Wil dit zeggen dat je ook tot april gezellig hier blijft posten? :D

Ik ga morgen wel echt bijlezen en reageren. Ben voor nu gewoon blij dat mijn antibioticakuurtje aanslaat en ik weer enigszins gewoon kan slikken en praten enzo. En vooralsnog lijkt het erop dat ik Larsje niet heb aangestoken.. yay. Meneer is wel wat sneller chagerijnig tegenwoordig heb ik het idee, maar verder gaat het met hem prima.
pi_93030650
Oh naar is dat Shandaly, fijn dat je kuur in elk geval aanslaat. Beterschap!
pi_93030678
Ja Sola, een zuurgraadmeting of 'gewoon' een optelsom van de symptomen.

Wat wij nog deden, naast Nutriton en de medicijnen Mortilium en Zantac, is na een voeding Daan zeker 30 minuten rechtop laten zitten en rustig houden. Verder hadden wij het bedje wat schuin staan zodat het eten ook in de maag blijft en makkelijker verteerd en Daan veel rustiger sliep.

Ik weet niet of je er voor open staan maar wij zijn ook 3 keer met Daan bij een ostheopaat geweest en volgens ons heeft dat ook zeker geholpen met het dichten van het maagklepje.

Hoeveel Nutriton voeg je trouwens toe? Wij deden in het begin wel 6 schepjes in een 200ml fles.
pi_93032233
Ook rechtop spuugt ze, dat maakt geen verschil. We doen nu 1.5 schepje op 170 cc voeding zoals in het ziekenhuis. Dus dat kunnen we nog wel ophogen ja. Zes schepjes, had je toen niet bijna pap zo dik?
pi_93032553
Ja, het was wel dik inderdaad maar niet zoals pap, maar we waren niet anders gewend. Verder niet te lang laten staan, want dan dikt het nog in in de maag. Maar hij kon het heel goed wegkrijgen in een Aventfles met een 3-speen.

Krijgt Amy ook al een papfles? Spuugt ze dat ook uit?
  zondag 20 februari 2011 @ 10:09:10 #130
259886 pessie
pi_93046374
Simmu, fijn dat jullie gisteren konden doen wat jullie wilden.

Sola, volgens mij gaat het nu beter met Amy?

Mereltje, gezellig! Het hangt nog even van manlief af, die had het gisteravond ook over "volgende week een dag vrij en dan naar Texel" (zn ouders zitten daar een midweek in een huisje). Ik zal hem even om duidelijkheid vragen.

Vannacht ging redelijk goed. Hij drinkt alleen nogal weinig dus dat vind ik wel een beetje eng soms. Zn nachtluier zat gelukkig wel behoorlijk vol dus hij plast wel. Gisteravond om 11 uur nadat de verjaardagsvisite weg was heb ik Nathan gevoed, toen ging hij volledig over mij heen kotsen. En nu heeft hij diarree, hij is dus zieker dan ik denk. Vanochtend is manlief maar alleen naar de kerk gegaan, Nathan maar even thuishouden nu. Vannacht heb ik Nathan maar bij ons in bed laten slapen, ik had geen zin om elk half uur in de wieg te gaan kijken of hij het nog wel deed. Het nadeel is dat ik daardoor nogal licht heb geslapen.

Nou ja, nu maar even de rest van het huis opruimen, straks komen de ouders van manlief nog voor zn verjaardag.
pi_93047325
Happy, ik geef Amy een bordje pap, dus echt heel dik. Dat spuugt ze niet uit in elk geval.

Vervelend dat Nathan zo ziek is Pessie. Amy had in het ziekenhuis 2 keer een nachtluier die bijna niet beplast was. Zo licht, alsof ze hem maar een uurtje aan had gehad, dat idee. Maar toen was ze nog niet uitgedroogd en ze dronk ook nog goed haar flesje. Als hij nog goed drinkt en alert is dan hoef je je nog niet veel zorgen te maken. Maar wel goed in de gaten houden natuurlijk. Diarree vind ik altijd zo naar bij baby's.
  zondag 20 februari 2011 @ 11:11:30 #132
259886 pessie
pi_93047739
Sola dat is echt een geruststelling dat je dat zegt! Dank je! Gisteren had Nathan weinig plas maar vannacht dus wel weer een redelijke nachtluier. Ik kan me voorstellen dat hij niet altijd even veel zin heeft om te drinken nu hij zich zo rot voelt. Als het zo meteen weer goed gaat overweeg ik om hem nog een rijstwafeltje te geven. Vanavond het avondeten in zn geheel maar even skippen denk ik.
  zondag 20 februari 2011 @ 11:42:32 #133
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_93048851
Zieke kindjes is altijd naar :Y
Gelukkig heb je vanaf 6 maanden iets meer opties om te compenseren, wil het drinken bijvoorbeeld niet door een verstopt neusje, kun je een rijstepapje maken en met lepeltje geven.

Twijfel je toch echt of je kindje te weinig binnenkrijgt/uitscheid kun je het volgende doen.
Neem een keukenweegschaal, weeg je ongebruikte luier, schrijf dit op een a4'tje.
Nu schrijf je elke voeding op (bij bv is het lastiger overigens, neem aan dat je niet elke keer voor en na voeden kan wegen dan kun je dit wel weet je ook de inname)
elke luier die je vervangt weeg je ook (gewicht is dan gelijk aan uitscheiding)
er mag ongv 40% gewichtsverschil in zitten met inname en uitscheiding.
(dit lijstje helpt je eventueel ook als je contact moet gaan opnemen met HAP/HA of Kinderarts)
Met veel diarree en spugen is het raadzaam te overleggen met de HA(P) of je moet starten met ORS vanwege de mineralen en zouten.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_93049066
Wij gaan ook verhuizen :)

Dag Dag

Dag 1:

1 Jaar:
pi_93049346
Gefeliciteerd Robin! Ook al zo'n grote meid geworden...
Leuk stoeltje ook..

Tot over een dikke twee maanden in het volgende topic!
  zondag 20 februari 2011 @ 12:21:15 #136
259886 pessie
pi_93050214
Dag Robin en papa (en mama)! :W

Maffe, dank je.
pi_93050730
Wow wat een dame Co_Ol! Gefeliciteerd!
Nathan nog steeds ziek.. hopelijk knapt ie snel op!

Wij zijn net met zijn 3-tjes wezen zwemmen :D echt heel gezellig! Leia vond het weer het einde.. zo leuk om te zien!!
pi_93050773

[ Bericht 100% gewijzigd door Orea op 21-02-2011 19:44:16 ]
pi_93051922
Gefeliciteerd Co-ol met je grote dochter!

Pessie, ik was eerst ook heel erg bang voor uitdroging en hoewel het wel op de loer ligt bij diarree en spugen, heb ik in het ziekenhuis geleerd dat 1 slechte luier nog geen uitdroging betekent. Tenminste niet bij Amy. Wel fijn om gewoon te weten wat een goede plasluier is en wat niet meer.

Morgen bellen wij de KA maar weer. De golven worden steeds groter lijkt het wel.

Maffe, welkom met Diego trouwens! In het ziekenhuis deden ze ook een vochtbalans en de luiers wegen ja. :Y
  zondag 20 februari 2011 @ 16:30:03 #140
259886 pessie
pi_93062231
Sola wat naar zeg! ik dacht dat de oplossing werkte -O-

Modjes: Mogen ook wij in de OP? Nathan, 27-7-2010
  zondag 20 februari 2011 @ 18:04:08 #141
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_93066518
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:39 schreef Orea het volgende:
Het zwemmen was een regelrechte hit! Bij het zwembad kun je je baby bij het zwembad omkleden (liggen aankleedkussens) en Leia was haar nek daar al aan het verdraaien om naar het water te kunnen kijken! :D Daarna het water in en ik denk dat er daar wel wat trommelvliezen gescheurd zijn... _O- ze gilde het namelijk uit, van plezier! Spatteren, pprrrrt op mijn wang doen, breeduit en hard lachen naar alles en iedereen...

OMG wat had dat kind plezier en wat maakte mijn hart daardoor een sprongetje! Regelrechte hit dus.. We lagen 20 minuten voor de les al in het water, dus bij elkaar dik 50 minuten gezwommen. ik had haar nog niet in de auto gezet daarna of ze lag al te snurken.. Wel maar heel kort dus denk dat ze zo nog wel gaat slapen..

Maar jemig wat leuk! Nou hebben ze volgende week geen les ivm vakantie. Dus we gaan zondag maar even met zijn 3-en 'vrij' zwemmen.. Kan papa ook even zien hoe zijn dochter geniet O+

Maar jemig, had wel gedacht dat het leuk zou zijn, maar zo leuk? Mijn waterratje :D
Klinkt leuk. Van de week gaan wij voor het eerst met Siebe. Ben benieuwd hoe dat gaat. Het gaat goed met Siebe trouwens, wel een keertje ziek geweest (bronchitis) maar dat was het dan ook wel.
kloep kloep
  zondag 20 februari 2011 @ 20:21:00 #142
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93071785
Hey Co_Ol, gefeliciteerd met Robin, wat een grote meis is het al zeg! Hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad.

Sola, zeker bellen met de KA hoor als je het niet vertrouwd. Ze heeft geen koorts? Wij dachten een paar weken geleden ook heel even dat de Reflux weer terug was, maar toen bleek het een buikgriep te zijn (en gaf hij dus over uit misselijkheid).

Daan is er druk met (leren) lopen momenteel, vandaag was hij zo druk en gleed hij zo op zijn giegeltje, boem, tand door zijn lip ;( wat kan dat bloeden zeg. Gelukkig liet hij zich makkelijk troosten en na wat water en knuffels van mama was het snel weer goed.
pi_93091274
mogguh dames, de leuke mededeling van de dag vanuit huize simmu: ravi kruipt! *O* *O* *O*
pi_93091400
Dat is inderdaad een leuke mededeling! *O*

Happy, Amy is afgelopen dagen niet ziek geweest. Geen koorts, gewoon heel vrolijk.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:25:48 #145
259886 pessie
pi_93091706
Leuke mededeling simmu!

Ik heb toch de huisarts maar even gebeld. Als het morgen niet beter gaat moet ik weer even bellen. Nathan geeft niet meer over en is gelukkig maar hij heeft hele dunne diarree en drinkt niet echt goed.
pi_93094611
Goed dat je de HA hebt gebeld Pessie, hopelijk is hij nu snel van die stomme diarree af. Hebben zijn billen er ook erg onder te lijden?

We hebben de KA gebeld, kwamen natuurlijk niet langs de assistentes en nu moeten we de HA bellen. Zodat die kan beslissen wat de vervolgstappen zijn. Waarom kan je niet gewoon weer een afspraak met de KA maken? Ik word hier echt een beetje wanhopig van.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:42:28 #147
259886 pessie
pi_93095213
Sola ik kan me voorstellen dat je hier wanhopig van wordt. Alsof de HA alles weet wat de KA weet. Misschien HA vragen om een telefonisch consult met de KA?

Zn billen gaan redelijk, vanmorgen wel rood maar met billenzalf is het prima weg te smeren.
pi_93095396
Dat is wel een idee Pessie, vind het alleen raar dat wij zelf geen belafspraak kunnen krijgen.
Ik bel om 1 uur de HA in elk geval, als ik nu bel dan denken ze dat het spoed is. Dan hoor ik daar wel wat er verder gaat gebeuren.

Fijn dat zijn billen meevallen. Als ik wel eens die verhalen lees over hele kapotte billen dan lijkt me dat zo naar. Gelukkig hebben wij nooit meer dan wat roodheid gehad.
pi_93095919
Heh.. dat is inderdaad heel naar, Sola. Helaas hebben we er hier ervaring mee. Lars z'n billen zijn nogal gevoelig denk ik.

Ravi kruipt! Wat goed! Lars is een luie kruiper, die wil z'n buik niet van de grond houden... dus is het meer een combinatie van tijgeren en kruipen en buikschuiven, maar goed, hij komt vooruit en daar waar hij wil zijn (en daar waar hij van ons niet mag zijn...)

Volgens mij weet een HA lang niet alles wat een KA weet. Alhoewel, misschien weet een HA wel meer, maar over een veel groter gebied. Een KA is juist gespecialiseerd in de kleintjes en hun specifieke probleempjes, en daar gaat het nu toch juist om? Raar hoor dat je geen rechtstreeks consult kunt krijgen.

En Daan al aan het leren lopen.. goed hoor! Kijk, da's nu wel weer een voordeel als Lars daar nu mee zou beginnen: hij kan zich in ieder geval geen tand door de lip vallen! ;)
pi_93096045
ravi heeft echt tijgeren gewoon maar overgeslagen. hij wil opeens ook optrekken! hij heeft echt zomaar opeens de wereld om zich heen in de hoogte door!

sola, geef je ergernis aan bij de huisarts en leg aan hem/haar uit dat jij nu niet weet bij wie je nu moet zijn voor welk probleem. wellicht kan je huisarts een oplossing bieden. in mijn ervaring is de huisarts niet zozeer anders dan de kinderarts, maar meer bereikbaar zeg maar. het is een wat korter lijntje waar je zelf meer inspraak hebt ook! ik prefereer zelf huisarts boven kinderarts.
pi_93097908
Misschien komt het door mijn ervaring met huisartsen dat ik lichtelijk negatief overkwam... Ik heb een vrouwelijke huisarts die nu (al voor de derde keer) met zwangerschapsverlof is, en geen vaste vervanger heeft. Ook werkt ze parttime, en je zult zien dat ik altijd net een HA nodig heb op haar vrije dag. Ik vind mijn eigen HA fijn, maar ik zie zo vaak anderen waar ik geen 'band' mee heb, dat ik me er toch enigszins aan begin te ergeren...
pi_93098154
wij zitten hier bij een praktijk met 2 huisartsen. ik vind ze wel ok, we komen er haast nooit. ik heb meer een antipathie jegens de assistentes. er was het incidentje met de controles vlak na de laatste bevalling (nou, als het dan zo nodig moet, kom dan maar naar het spreekuur) en ik heb al een paar keer gemerkt dat ze actief proberen een patient (een klant!) af te schepen met alerhande rare mededelingen (u neemt de temp niet goed op, doe dat eerst maar eens een dagje, kijk eht nog maar eens aan, dat soort dingetjes)
  maandag 21 februari 2011 @ 13:51:19 #153
259886 pessie
pi_93100028
Wij hebben op zich wel een goede huisarts en assistentes als ik dit zo lees! Meestal als ik bel voor Nathan kan ik dezelfde dag nog langskomen. Verder vragen de assistentes altijd goed door en is het nu niet meer zo dat ik op woensdag bel en op maandag pas een afspraak kan hebben. Onze huisarts werkt 3 dagen en ze heeft een huisarts in dienst die de overige 2 dagen voor zn rekening neemt. Daardoor hebben we 3 dagen een vrouw en 2 dagen een man, dat is eigenlijk wel handig. Toch ben ik wel sceptisch, een HA weet weinig van alles, een specialist weet veel van weinig. Dus de HA is leuk voor huis tuin en keuken dingen maar zodra het bijzonderder wordt (zoals het spugen van Amy) denk ikzelf dat er een specialist naar moet kijken.
pi_93102301
Ik heb ook een goede HA, kan in principe dezelfde dag meestal wel terecht. Ook word ik altijd netjes te woord gestaan en denken ze mee.

Alleen het bellen had niet veel zin. 3 keer overlegd met de dokter, maar de dokter kan niets doen. Want ze krijgt al medicijnen die zouden moeten werken. Ik moest letten op uitdroging (dat is het probleem niet) en ze spuugt niet in een keer haar hele fles uit of met heel veel kracht (anders was er al een oplossing denk ik) Dus nu afwachten. Als ik mij echt zorgen maak mag ik woensdag terug bellen. Wat zouden ze dan wel kunnen doen, wat er nu niet kan dan?
pi_93116973
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:41 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb ook een goede HA, kan in principe dezelfde dag meestal wel terecht. Ook word ik altijd netjes te woord gestaan en denken ze mee.

Alleen het bellen had niet veel zin. 3 keer overlegd met de dokter, maar de dokter kan niets doen. Want ze krijgt al medicijnen die zouden moeten werken. Ik moest letten op uitdroging (dat is het probleem niet) en ze spuugt niet in een keer haar hele fles uit of met heel veel kracht (anders was er al een oplossing denk ik) Dus nu afwachten. Als ik mij echt zorgen maak mag ik woensdag terug bellen. Wat zouden ze dan wel kunnen doen, wat er nu niet kan dan?
Als de medicijnen echt niet helpen, zou je nog andere medicijnen kunnen voorstellen? Zou misschien net een klein verschil kunnen uitmaken?
pi_93121184
Simmu wat goed dat ravi aan het kruipen is, dat wordt opletten nu :P

Happy dat is niet fijn een tand door de lip bij Daan :X

Pesie balen van Nathan en diarree. Vanochtend had Femke een flinke poepexplosie, luier trok het niet, meteen maar onder de douche gegaan.

Sola hoop dat de HA toch wat meer voor jullie kunnen betekenen.

Hier kunnen we eigenlijk de dag dat we bellen meteen terecht bij de HA. Mijn moeder heeft vandaag 100 cc pap aan Femke gegeven, dat lukt mij steeds niet dus binnenkort toch maar weer eens proberen. Ze heeft liggen gieren met haar grote beer bij mijn moeder :D

maandag 21 februari 2011 @ 21:46:51 #157
259886 pessie
pi_93124479
Mereltje wat schattig!
Denk dat het meeten maar even een weekje vooruit geschoven moet. Nathan ziek en manlief ziek. Ik heb geen flauw idee wanneer ze hier weer beter zijn. Verder is Nathan gisteren 2 keer in bad geweest en vandaag 1 keer onder de douche en 1 keer in bad. Oh en ik mag weeeeeeeeeeeeer gaan wassen. Het is gewoon geel fluoriscerend water wat er uit dat jongetje komt (geen luier die het houd). Morgen HA weer bellen, dan wil ik toch wel graag een oplossing.
pi_93124679
Femke met megabeer :D

Heb eigenlijk weinig te melden. T gaat hier allemaal zn gangetje :)
Hij gaat steeds sneller kruipen :D Hij heeft de wereld om zn heen steeds meer door, eerst bleef ie op zn 2m2 kruipen waar k m neerlegde en nu gaat ie dus echt t hele huis door.
Het allerleukste om te doen is prffrt, vooral als papa t voordoet en het daarna nadoen. Zo schattig dat tongetje tussen zn lippen O+ Als je m op zn voeten zetten zet ie soms een soort van stapjes..echt bizar. Ben benieuwd hoelang het duurt voor hij echt zelf gaat staan..Ook vind ie zn speelgoedmand erg leuk, hij probeert er ook echt in te kijken, maar dan moet ie eerst leren op zn knietjes te gaan zitten :)
Hij is gewoon zo leuk O+ en wordt veel te snel groot :)
/trotse opschepverhaal :P
pi_93125547
Stoer Sonnetje, Floris gaat echt als een speer he 8-)

Prima, Pessie spreken we een andere keer af, volgende week woensdag lukt niet, heb al met iemand anders afgesproken en twee afspraken op een dag vind ik wel wat veel voor Femke.
pi_93126057
Hij is niet van t luie soort nee :P (heeft ie niet van zn moeder ;))
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:51:01 #161
259886 pessie
pi_93139108
Mereltje, mooi, dan spreken we later een keer af.

Sonnetje, hij kruipt al! Wow zeg! Vet goed!

De huisartsassistente had het over ors, dat ga ik vandaag wel even bij de apotheek halen.
pi_93140415
Even een snelle hoi :W druk (werk) enzo. Lees alles wel (hoera voor kolftijd en hoera voor inet op mobiel)
pi_93140987
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 08:51 schreef pessie het volgende:
Mereltje, mooi, dan spreken we later een keer af.

Sonnetje, hij kruipt al! Wow zeg! Vet goed!

De huisartsassistente had het over ors, dat ga ik vandaag wel even bij de apotheek halen.
kruipen doet ie al een tijdje ;) (nou ja tijgeren, ik noem t kruipen)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:01:09 #164
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93142578
hmpf, eigenlijk veel te druk, maar ik vergeet hier nog kindjes te feliciteren
Ravi: gefeliciteerd, en simmu klinkt als een bijzondere 'gewone' dag.

Co_ol en Robin, gefeliciteerd en tot snel!

Ehm, hier sinds gister ook minder leuke ervaring met de huisarts, ze hadden een uitloop van 1,5 uur. Daar zit je dan met je 'ik wil NIET stilzitten' baby. Afspraak verzet naar woensdag, is ze vast weer helemaal beter.
pi_93145420
Hmm... een collegaatje vroeg me net "En hoe gaat Lars dit jaar verkleed met carnaval?"... Euh.. carnaval?! Ik ben zelf helemaal niet van de carnaval, maar er is natuurlijk wel een grote kans dat ze op het kinderdagverblijf iets met carnaval doen.. Meh.. iemand een leuk idee?
pi_93146530
Ik kom hier niet echt veel meer. Maar heb ook niet echts wat 'nieuws' te melden.
Het gaat gewoon zo goed. Overdag is het spelen, lachen, knuffelen. En lopen. Dat gaat echt goed nu! Zojuist heb ik nog een kies erbij ontdekt. Nr 3 alweer :D

Nu ligt hij met zn hoofd tegen het bedrand aan te stoten (vind ie leuk blijkbaar) om zo lekker in slaap te vallen.

Het is gewoon echt genieten!
pi_93147824
Oh ik heb toch wel wat te vertellen :D

Mart had blijkbaar rond 11u30 al honger. Loopt naar de prullenbak, opent deze en pak een stukje brood wat erin lag eruit en begint deze op te eten. ;) Hij krijgt anders ook niets hoor.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:25:35 #168
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93148069
shandaly, ik ben net ook weer een carnavalswinkel hier in Den Haag ingelopen maar helaas geen kleine maatjes. Mijn mama heeft voor Noortje wat in elkaar geflanst.
pi_93156356
Nou ik hing net voor de 2e keer aan de kolf toen de opvang belde, Leia ziek ;( dus ben haar direct gaan ophalen (haar oog zag er een beetje uit zoals het oog van Floris vrijdag :D dus hebben die 2 stiekem op een hoekje staan zoenen ofzo? :P)

Snot komt er met liters tegelijk uit.. koorts.. mopperig en hangerig.. Had amper geslapen, dus net sliep ze even op mij (dat doet ze alleen als ze echt ziek is) en nu maar op bed gegooid en het is stil.. Morgen blijft papa thuis, dus ze kan even fijn uitzieken..
pi_93169829
Arme Leia met dr Floris oog :D
Hopelijk knapt ze snel weer op zeg!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:03:16 #171
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93170008
oh sielug, zieke kindjes!
pi_93170059
Leyla dr oog zat vanmorgen ook al dicht geprut. En gillen toen ik het schoonmaakte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93170365
haha ja das hier dus ook altijd..
echt hij haat t als k zn neus/oog/hoofd uberhaupt wil schoonmaken :')
leuk joh bij een kind dat dus iedere ochtend een mega vieze neus heeft en waarbij t oog ook regelmatig dicht zit :')
pi_93170458
Ja en een rotmama die het kind in kwestie een beetje fatsoenlijk wil afleveren. Leven is hard.
pi_93171396
minidraak doet mee met koorts en prut oogjes
en voor de rest krijg ik het gewoon niet bijgelezen
maar denk wel aan jullie zo erg dat sommige in mn dromen voorbij komen haha
(kloons enzo toch erg)
pi_93171578
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Ja en een rotmama die het kind in kwestie een beetje fatsoenlijk wil afleveren. Leven is hard.
precies ze leren t maar vroeg ;)
pi_93171709
Ilse kan ook heel verongelijkt kijken als ik dr gezicht schoon wil maken.
*poef* nu is het weg
pi_93171793
Ik peuter ook in haar neus bij groter groene pulken. Wordt ookniet gewaardeerd.
pi_93171855
Haha dat doe ik dus ook :)
vind ie ook niet leuk nee :')
pi_93172078
Zodra ze doorheeft dat ik haar neus/ogen/mond schoon wil maken/pulken. Schudt ze heel hard met haar hoofd en begint ze te snuiven.
*poef* nu is het weg
pi_93172149
Leia bleef vanmorgen met een mega sliert snot aan mijn borst hangen :') was echt heel ranzig, ze rochelde er nog net niet bij :')
pi_93172497
Floris draait weg en dat kind is sterk, dan kan ik er echt niet bij.
Ik ging vandaag zn bed afhalen, echt allemaal groene plekken van t snot :')

Lekker Orea :D
pi_93172557
Hahaha! Gadver!
pi_93172600
Wat doe ik hier eigenlijk??
pi_93172671
Smerig zijn jullie kinderen, echt smerig ;(
Amy is tenminste heel netjes. Nooit grote groene snottebellen enzo. Nooit allemaal eten op haar gezicht. Nooit helemaal bedekt met melkspuug. Gewoon netjes gelukkig.
pi_93172727
Mijn opvoeding faalt nu al zie ik. Verdoemd is mijn kind.
pi_93172751
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:40 schreef Ticootje het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk??
alvast oefenen :P
je hebt nog even ;)
pi_93173328
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 21:42 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

alvast oefenen :P
je hebt nog even ;)
Dik een week. Pfff.
pi_93173422
Is Leyla over een week alweer 6 maanden??
*poef* nu is het weg
pi_93173705
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dik een week. Pfff.
maar ze is net pas geboren :o
jeetje, das t nadeel van februari he ;)
gaat t veel sneller :D
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:26:22 #191
259886 pessie
pi_93187524
Sola met je nette meisje o|O ;)

Hier gelukkig geen dicht oog en snottebellen, het lijkt allemaal wat beter te worden. Vannacht eindelijk weer eens een 'goede' nacht! Om 1.30 werd Nathan wakker, en aangezien hij al een hele tijd een paar slokjes doet en dan na een uur weer een slokje en na een uur weer... Heeft manlief geprobeerd hem zonder drinken in slaap te krijgen. Met succes! Hij werd om 6.15 een beetje wakker dus ik meteen aanleggen omdat ik dacht dat hij wel volledig uitgehongerd zou zijn... Niet dus. Viel steeds in slaap en dan weer een slokje... Morgen geef ik em dan eerst wel een speen totdat hij echt wakker is. Dat gesabbel wordt ik ook gek van.

Groene pulken verwijder ik met een wattenstaafje.

Dat draaien e.d. is hier als ik aankom met neusspray.
pi_93188093
Mart was vanochtend om 06u45 wakker.
Maar is wel vrollijk. Hij komt steeds met het lege bakje aan lopen, waar ik straks banaan in had gedaan. Echt met z'n blik van, kom mam vullen!

Alleen zelf... even vanaf mijn hyves:

Al nachten niet geslapen... Waarom? Ik vermoed omdat ik steeds meer aan vorig jaar terug denk. Mén toch best heel heftig allemaal gweest, maar dat alles is bijna een jaar geleden! Mart is volgende week 1 jaar!! Waar blijft de tijd. En wat heeft het moederschap met mijn gevoel gedaan. Emo-doos! @ Thuis met de wallen op de grond.
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:48:52 #193
259886 pessie
pi_93192394
Iemand een idee hoe ik ors in Nathan krijg? Hij wil het niet met de fles en ook niet met een tuitbeker (dacht, die probeer ik eens, had ik gekregen van een vriendin).
Ik heb nu al 4 'poep'luiers gehad. Water met stukjes wortel dus.
pi_93192555
Mag je het mengen met iets?
Anders met een spuitje direct in de mond.
pi_93192841
In hoeverre kan BV ORS vervangen Pessie? Misschien weten ze dat in het BV-topic?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93201989
Is het nog gelukt met de ORS Pessie? Veel verder dan een spuitje kwam ik ook niet met denken.
Lastig zeg!
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:50:04 #197
259886 pessie
pi_93203982
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:14 schreef Solagratia het volgende:
Is het nog gelukt met de ORS Pessie? Veel verder dan een spuitje kwam ik ook niet met denken.
Lastig zeg!
In het BV-topic kwam naar voren dat ORS hetzelfde effect heeft als BV en dus niet nodig. Ik stop dus met proberen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:58:54 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93204428
pessie, dan zou ik het ook laten die ORS. Je kan hem op een washandje laten sabbelen voor wat vocht.

Voor aangekoekte snotneuzen, ik kreeg elders de tip Noortje d'r snoetje in te smeren met vaseline voordat ze gaat slapen. Dan krijg je het veel makkelijk schoon!
pi_93205974
Oh dat scheelt een boel stress Pessie. Gaat het al wel beter met de diarree?
pi_93210103
hoe gaat het nu met nathan pessie? wel fijn dat je de pogingen voor ors wat kan staken

en sol hoe gaat het nu met amy?

ik zag nog een super knuffel foto van femke voorbij komen

leyla die volgende week alweer een half jaar is

en ravi en floris (dan al een tijdje) die kruipen!

wat gaat het allemaal hard zeg, minidraak doet nog geen pogingen tot kruipen
inmiddels blijft het snot nu lopen dus ik hoop zo dat het haar verlichting geeft
inmiddels alleen nog verhoging dus ik heb nog niet weer gebeld, ze heeft 1 nacht 39.5 gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')