SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
En 99 penissen in Xeno's oogkas voor het gezeik op kopers in de vorige honderd delen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef eleusis het volgende:
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT.
Een emmertje ongesteldheidsbloed dan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
En 99 penissen in Xeno's oogkas voor het gezeik op kopers in de vorige honderd delen?
Schreeuwen vanaf de zijlijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef eleusis het volgende:
Een relevante penis in je oogkas met dat gezeik op huurders weer in de TT.Zo wordt het ook niks.
Ik zal er eens op gaan letten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schreeuwen vanaf de zijlijn.![]()
Open dan zelf een nieuw topic...![]()
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een anderquote:Oplossing ver weg bij erfpachtprobleem
Nederlandse banken weigeren sinds een jaar hypotheken te verstrekken op huizen die op de grond van een andere particulier staan. Wie dus in een huis woont met deze particuliere erfpacht krijgt het nooit meer verkocht.
In totaal gaat het daarbij in Nederland om 40.000 woningen. Gedupeerden en Vereniging Eigen Huis zijn al maanden in gesprek met de banken, maar die weigeren toe te geven. Zelfs op een ultimatum dat vorige week vrijdag afliep hebben de banken niets laten horen, zo staat op de site van EenVandaag.
Dat dit kan leiden tot schrijnende gevallen blijkt uit een reportage in EenVandaag waarin te zien is hoe een gehandicapte vrouw moet verhuizen naar een aangepaste woning, maar dit niet kan omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.
Maar ook als een stel gaat scheiden en de boedel moet worden verdeeld ontstaan er problemen. Een huis kan dan niet verkocht worden, en blijft noodgedwongen leeg staan of wordt verhuurd. In Amsterdam nemen makelaars woningen die op particuliere erfpacht staan niet eens meer in de verkoop.
Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.
bron: NVM
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltjequote:
Niet zo huilie doen, huurdertje. Vorige 15 delen mocht je ook al de TT uitkiezen, dus je moet maar hetzelfde doen als met die 5% huurverhoging; bend over and embrace the pain!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltje
Ah, dus daar gaat EénVandaag vanavond over. Maar idd, ik kan me wel voorstellen dat banken niet willen meewerken aan erfpachtconstructies.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een ander
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad een noot over scheefleners en hun geliefde HRA, komt vast goed in een vervolgdeeltje
Staat er gewoon in hoor. En zoals je weet ben ik voorstander van afschaffing van de HRAquote:en wat gebeurt er met de HRA?
Gewoon in de fik laten steken als je 3 weken op vakantie bent. Opgelost. Slotje.quote:Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar isquote:[...] omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.
Niet huren, huren word gekenmerkt door de vrijheid die je hebtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ah, dus daar gaat EénVandaag vanavond over. Maar idd, ik kan me wel voorstellen dat banken niet willen meewerken aan erfpachtconstructies.
"Ik wil graag een huis kopen, maar niet de grond waar het op staat. Die wil ik dan zegmaar huren."
Bank: "Ja daaaaaag!"
Geld waarschijnlijk voor 80% van de 220k woningen op fundaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar is
Willen die allemaal een tweede hypotheek op hun huis?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geld waarschijnlijk voor 80% van de 220k woningen op funda
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je huis bouwen op de grond van een ander met het geld van een ander
Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Overwaarde op iets dat onverkoopbaar is
Denk dat iedereen dat wel begrijpt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!
Nuance richting huurtokkies toe, alsof dat zal werken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:46 schreef HansvD het volgende:
[..]
Denk dat iedereen dat wel begrijpt.
Net zoals er wel huizen zijn met flinke overwaarde waardoor de bank zonder problemen een extra hypotheek verstrekt.
Dat kom je in je kennissenkring niet vaak tegen zeker?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef Asfyxia het volgende:
Goh, je begint het te snappen! Dat ik dat nog mag meemaken!
Iets genuanceerdquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nuance richting huurtokkies trolls toe, alsof dat zal werken.
Whuzz.... als er eentje lekker hapt dan ben jij het welquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Iets genuanceerd
Gewoon negeren, werkt het beste
Ik kan een heleboel dingen erg lekker. Vraag maar aan mijn vriendin!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz.... als er eentje lekker hapt dan ben jij het wel
Ik geloof je Whuzz, lenen en happen zullen vast niet je enige kwaliteiten zijnquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik kan een heleboel dingen erg lekker. Vraag maar aan mijn vriendin!
Ik ben ook goed in financiële huishouding en in klussenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geloof je Whuzz, lenen en happen zullen vast niet je enige kwaliteiten zijn
Naja, dat is nog maar twee maanden gebeurd. Wel een 100% score in die twee maanden, maar ik denk dat we dat pas kunnen concluderen over een aantal jaar. Ik heb de afgelopen 15 jaar mijn geld over de muur geflikkerd, dus laten we eerst eens 15 jaar aflossen en dan verder kijkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:28 schreef Scorpie het volgende:
Je huis aflossen ben je ook goed in !
Je had toch een hypotheeklast van 1300EUR? Is de helft rente? Dan zakken de prijzen sneller dan jij aflost. Je bent dus 'lucht aan het aflossen'. Eigenlijk huur je met een heel groot risico. Is dat slim?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Naja, dat is nog maar twee maanden gebeurd. Wel een 100% score in die twee maanden, maar ik denk dat we dat pas kunnen concluderen over een aantal jaar. Ik heb de afgelopen 15 jaar mijn geld over de muur geflikkerd, dus laten we eerst eens 15 jaar aflossen en dan verder kijken
Over 30 jaar is Whuzz weer een vrij man en mag hij er vrijuit over sprekenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Je had toch een hypotheeklast van 1300EUR? Is de helft rente? Dan zakken de prijzen sneller dan jij aflost. Je bent dus 'lucht aan het aflossen'. Eigenlijk huur je met een heel groot risico. Is dat slim?
Wel als het woongenot veel groter is dan huren voor dezelfde prijs. Een beetje risico in het toch al korte leven kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Je had toch een hypotheeklast van 1300EUR? Is de helft rente? Dan zakken de prijzen sneller dan jij aflost. Je bent dus 'lucht aan het aflossen'. Eigenlijk huur je met een heel groot risico. Is dat slim?
Het is wat laat, maar hierbij alsnog hartelijk welkom tot ons kamp. Het betere kamp.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Naja, dat is nog maar twee maanden gebeurd.
Dank, dankquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:26 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is wat laat, maar hierbij alsnog hartelijk welkom tot ons kamp. Het betere kamp.
Jammer genoeg denken veel mensen dat je bij zulke bedragen meteen een tophypotheek hebt op beide salarissenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:36 schreef Whuzz het volgende:
1300 euro hypotheeklast (bruto neem ik aan)? Not even close
Het gaat allemaal op één salaris he. En nou verdien ik wel redelijk boven modaal, maar ik wil ook nog kunnen leven, op vakantie kunnen en sparen.
(en dat kan dus ook gewoon)
Ik heb geen dikke tophypotheek he
[..]
Dank, dank
het was anders heel erg groot op het nieuws en ik wist het nietquote:
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:36 schreef Whuzz het volgende:
1300 euro hypotheeklast (bruto neem ik aan)? Not even close
Het gaat allemaal op één salaris he. En nou verdien ik wel redelijk boven modaal, maar ik wil ook nog kunnen leven, op vakantie kunnen en sparen.
(en dat kan dus ook gewoon)
Ik heb geen dikke tophypotheek he
[..]
Dank, dank
redelijk close...quote:Goed. Tijd om de opties te bekijken. Ik kan het hele proces uitschrijven, maar waar het op neer kwam was dat ik voor het soort huis in het soort buurt dat ik voor ogen had kon kiezen uit:
Huren: ~1300 per maand ex GWL
Kopen: ~1100 aan hypotheek en vaste lasten ex GWL
Ok, als jij mij dan even elke maand het verschil over maakt op mijn rekening (je zat er toch zooo dicht bij, scheelde maar zo'n 20%quote:
Maar is dat particuliere erfpacht? Want de banken doen (nog) niet moeilijk over erfpacht van het rijk toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was anders heel erg groot op het nieuws en ik wist het niet
Staat hier int dorp een paar honderd woningen te koop op erfpachtgrond
Ach, dit is een verhaal van een half jaar geleden en weer opgeblazen door de media.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar is dat particuliere erfpacht? Want de banken doen (nog) niet moeilijk over erfpacht van het rijk toch?
"het is op niks gebaseerd", dat klopt mevrouw... daarom heet het ook een zeepbelquote:
Ik was nog aan het werk toen het werd uitgezonden. Net ff gekeken op internet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:53 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb het niet gezien. Ik kon kiezen:
1) Nieuw seizoen Spartacus
2) Nieuw seizoen Californication
3) "Leedvermaak" om erfpachtenaren
Duidelijke zaak lijkt me.
Kopers zullen wel argwanend worden, en terechtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar is dat particuliere erfpacht? Want de banken doen (nog) niet moeilijk over erfpacht van het rijk toch?
hehehehehquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
"het is op niks gebaseerd", dat klopt mevrouw... daarom heet het ook een zeepbel
Inderdaad. Ik weet nog dat ik voor de eerste keer naar huizen zocht op funda, ergens in 2006 ofzo...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kopers zullen wel argwanend worden, en terecht
Volgens mij niet, maar het zou me ook niks verbazen als het wel zo was. Op zo'n manier wordt verkopen gewoon verkapt verhuren, waarbij alle risico's bij de koper liggen. En dat vindt zo'n wbv natuurlijk wel fijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:00 schreef Whuzz het volgende:
Zijn alle koopgarant regelingen onder erfpacht?
Asjemenouquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:55 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
heheheheh
Weer zo'n lekker dom wijf dat het echt niet wil begrijpen.
Zo hee. Dan ben je gelijk uitgeluld.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:50 schreef skrn het volgende:
Hier een verhaal van een half jaartje geleden.
http://www.gelderlander.n(...)n-grond-Defensie.ece
Als de media dit nog verder opblaast en de staat er geen harde garanties tegenover zet wel ja.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:55 schreef skrn het volgende:
Ik zie binnenkort op funda te selectiecriterium erfpacht/eigen grond verschijnen.
xeno is wel goed maar niet gek en blijft dus lekker hurenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo hee. Dan ben je gelijk uitgeluld.
Je zou nog 40% van de prijs af kunnen doen en het aan Xeno verkopen...
Wat een verhaal. Zoiets geloof je toch niet in een land als Nederland? "Zeg wil je over een paar jaar ff je eigen huis slopen en oprotten van mijn grond? Alvast bedankt!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:50 schreef skrn het volgende:
Heel lullig voor die mensen, maar ik blijf erfpacht een rare gedachte vinden en ik kan de banken wel begrijpen. Voor mij geen huis met een erfpacht-constructie, ook niet van gemeentegrond. Je weet maar nooit wat die rare gemeentes flikken. Of de overheid.
Hier een verhaal van een half jaartje geleden.
http://www.gelderlander.n(...)n-grond-Defensie.ece
Enige daadwerkelijke feit dat in het artikel staat is deze:quote:Op woensdag 16 februari 2011 07:53 schreef Censuur-152 het volgende:
Makelaars: tweede dip op komst
Dat kom iedereen al jaren aan zien komen.....
Hahaquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:22 schreef Whuzz het volgende:
Goede morgen! De eerste helft van februari zit er al weer op, dus in de komende twee weken moet de hele huizenmarkt dan toch echt imploderen! Dat komt voor mij heerlijk op tijd, want dan kan ik mijn verdriet wegdrinken tijdens carnaval.
Zegt ook niets als de omzet eerst ingezakt is tot een veel lager niveau dan voorheen. Bovendien lijkt het me vrij normaal dat binnen een bedrijfstak 1/3 van de ondernemers zijn jaaromzet ziet stijgen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Enige daadwerkelijke feit dat in het artikel staat is deze:
Er zijn het afgelopen halfjaar ook positieve ontwikkelingen geweest. 35 procent van de respondenten geeft aan dat hun omzet het laatste jaar is gestegen (in juni nog maar 24 procent) en 33 procent geeft aan dat de winst het afgelopen halfjaar is gestegen (in juni nog maar 24 procent).
Een no-brainer lijkt mijquote:Op woensdag 16 februari 2011 07:53 schreef Censuur-152 het volgende:
Makelaars: tweede dip op komst
Dat kom iedereen al jaren aan zien komen.....
Hier een brainer voor je:quote:
Ach ja... het is allemaal de schuld van zogenaamde scheefhuurders.... mensen die een kapitaal lenen voor een koopwoning-zeepbel zijn helden en mensen die gewoon een marktprijs betalen voor hun huurwoning zijn criminelen. Uiteraard ontspringen zulke zieke gedachten alleen aan de geest van advocaten (op banksters na de grootste parasieten van onze samenleving)quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hier een brainer voor je:
http://www.kvdl.nl/NR/rdo(...)eldmanNRCfeb2011.pdf
Ik ga vast verhuisdozen voor je apart houden.
Toch grappig dat lui als Asfixia, Xeno en Senzuur graag roepen dat kopers door banken wel even hun huis uit gezet worden als de waarde daalt, maar dat dat risico eigenlijk veel groter is voor scheefhuurders...quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Woningcoperaties zijn echt niet ongelukkig met scheefhuurders hoor. Scheefhuurders betalen over het algemeen netjes hun huur en zitten niet de hele dag te blowen op hun balkon.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hey Xeno, je kunt hier zo een vrije sector woning krijgen, kost je maar ~1300 per maand! Mooi tuintje, redelijk groot, matigjes onderhouden, oude ketel, enz. Zal hetzelfde aanvoelen als je huidige woning, maar dan voor een marktconforme prijs. En, je woont dan op loopafstand van mijn oprit. Kun je lekker vegenquote:Het huurrecht biedt een verhuurder de mogelijkheid om een huurovereenkomst op te zeggen, als de verhuurder aannemelijk maakt dat hij het gehuurde dringend nodig heeft voor eigen gebruik en bovendien blijkt dat de huurder andere passende woonruimte kan verkrijgen. Dat hoeft geen soortgelijke woning te zijn. Het kan ook gaan om een koopwoning of een huurwoning met een aanmerkelijk hogere huurprijs.
Voor de categorie huurders die voldoende financiële middelen heeft om in de vrije sector te huren of een woning te kopen, geldt: passende woonruimte is genoeg aanwezig.
Als huurder ben je erg goed beschermd door de wet, mensen die hun huur betalen hun huis uitzetten is wat anders dan wanbetalende scheefleners hun woning uitzetten. WBV zetten mensen met een huurachterstand van 3 maanden direct hun woning uit, daarentegen zijn banken poeslief tegen hun scheefleners. Simpelweg omdat ze de explosie van wanbetalers vrezen vanwege de extra druk op het onderpand. Gelukkig leven wij niet een bananenrepubliek Whuzz en gaat dit er niet van komen, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in de rechtstaatquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toch grappig dat lui als Asfixia, Xeno en Senzuur graag roepen dat kopers door banken wel even hun huis uit gezet worden als de waarde daalt, maar dat dat risico eigenlijk veel groter is voor scheefhuurders...
Ik voorzie binnenkort een uitzending van EénVandaag waarin wordt verhaalt over duizenden scheefhuurders wiens huis over drie maanden wordt ingevorderd voor "eigen gebruik" door de WBV. Dit topic wordt dan overspoelt door mensen die op een erfpachtconstructie wonen die even lekker komen "leedvermaken" op de arme scheefhuurders.
Als dat carnaval vieren heeft je verstand aangetast, misschien moet je toch eens nadenken over je alcohol consumptie. Hier in Dronten huur je voor zo'n 700 euro in de vrije sector, soortgelijke sociale huurwoningen doen ¤500...600. Poeh hè wat zijn ze zwaar gesubsidieerdquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hey Xeno, je kunt hier zo een vrije sector woning krijgen, kost je maar ~1300 per maand! Mooi tuintje, redelijk groot, matigjes onderhouden, oude ketel, enz. Zal hetzelfde aanvoelen als je huidige woning, maar dan voor een marktconforme prijs. En, je woont dan op loopafstand van mijn oprit. Kun je lekker vegen
Maar je denkt wel dat de overheid de HRA snel af zal schaffen?quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:17 schreef xenobinol het volgende:
Gelukkig leven wij niet een bananenrepubliek Whuzz en gaat dit er niet van komen, zoveel vertrouwen heb ik nog wel in de rechtstaat
Ja.... vervelend hè dat de huren hier gewoon heel betaalbaar zijn en de woningnood niet bestaatquote:
Het gaat weer lekker vandaag...quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:24 schreef xenobinol het volgende:
Maar goed.... weer terug naar de HRA.... deze gaat er dus keihard aan en dat gaan de scheefleners hard voelen, vooral die grote sukkels in hun erfpachtwoning. Die kunnen geen kant meer op en eten voor de komende 30 jaar alleen nog maar droog brood
Je bedoeld dat die keihard aan jouw belastinggeld onttrokken wordt en doorgesluisd naar mijn rekening? Ik heb hem net binnen deze maand!quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:24 schreef xenobinol het volgende:
Maar goed.... weer terug naar de HRA.... deze gaat er dus keihard aan
Komt vast doordat het zonnetje hier schijntquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het gaat weer lekker vandaag...
Dronten is net de Sahara. Schijnt ook het zonnetje, ook geen woningnood, ook lage huren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Komt vast doordat het zonnetje hier schijnt
Geen hypotheken meer op erfpacht en nu vlucht ING ook nog eens uit het vastgoed.... oei...oei... vastgoed is vast en zeker een zeepbelquote:ING verkoopt grootste deel vastgoedtak
Financieel concern ING heeft het overgrote deel van het vastgoedonderdeel Real Estate Investment Management (REIM) verkocht.
In totaal ontvangt ING circa 1 miljard dollar (circa 770 miljoen euro) voor de onderdelen. ING verwacht een boekwinst na belastingen van circa 500 miljoen euro, zo maakte het concern dinsdag bekend.
Het Amerikaanse CB Richard Ellis, een vastgoedbedrijf, krijgt voor 940 miljoen dollar de meeste REIM-onderdelen in handen. Daaronder bevinden zich de Europese en Aziatische activiteiten.
Daarnaast verkoopt ING een ander onderdeel, Clarion Partners, voor ongeveer 100 miljoen dollar aan het eigen management en private-equityfirma Lightyear Capital.
quote:Woningonderhoud verplichten bij wet
Particuliere woningbezitters moeten in sommige gevallen worden gedwongen hun woning te blijven onderhouden. Zo voorkom je verpaupering van huizen en wijken, met alle gevolgen van dien.
Dat stelt de Rotterdamse PvdA-wethouder Dominic Schrijer (economische zaken en sociale zaken) naar aanleiding van een dergelijk voorstel in het rapport over de problemen in Rotterdam-Zuid. Hij beseft dat het moeilijk is om het dwingende karakter van woningonderhoud bij wet vast te leggen.
Een apk-keuring voor woningen zal het niet worden, maar Schrijer zou het voorstel van oud-minister Deetman en oud-burgemeester Mans verder onderzocht zien om vooral huisjesmelkers te kunnen aanpakken.
Als ik weg ga zetten ze die woning te koop, dan mag ik de spijkertjes laten zitten, die haalt een grotere sukkel dan maar uit de muurquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dronten is net de Sahara. Schijnt ook het zonnetje, ook geen woningnood, ook lage huren.
Magoed, we kunnen dus concluderen dat de toekomst voor Xeno gaat zijn:
a) Gedwongen huurverhoging van 5% + inflatie per jaar
of
b) Terugvordering van zijn huis (wel eerst even alle spijkertjes verwijderen he) door de WBV
Zie je de vrijheid van huren?
Kijk. Verhuurders aanpakken. Zo mag ik het zien. Die arme huurders in hun verpauperde krotten met lekkende daken (hoogste % lekkende huurwoningen in europa hier!!)...quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:36 schreef HansvD het volgende:
maar Schrijer zou het voorstel van oud-minister Deetman en oud-burgemeester Mans verder onderzocht zien om vooral huisjesmelkers te kunnen aanpakken.
Logisch... hele koopwijken zijn verpaupert vooral in Rotterdam en omstreken. Mijn oom kocht er 10 jaar geleden een pandje... vrijwel voor niets.... rotte kozijnen en gratis je eigen huisjunk voor je deurquote:
Jullie huiseigenaren zouden toch heel blij moeten zijn, de fundateller kan meteen met 40k naar beneden bijgesteld worden, dit neemt toch wel 'de prop' weg uit de markt?quote:Oplossing ver weg bij erfpachtprobleem
Nederlandse banken weigeren sinds een jaar hypotheken te verstrekken op huizen die op de grond van een andere particulier staan. Wie dus in een huis woont met deze particuliere erfpacht krijgt het nooit meer verkocht.
In totaal gaat het daarbij in Nederland om 40.000 woningen. Gedupeerden en Vereniging Eigen Huis zijn al maanden in gesprek met de banken, maar die weigeren toe te geven. Zelfs op een ultimatum dat vorige week vrijdag afliep hebben de banken niets laten horen, zo staat op de site van EenVandaag.
Dat dit kan leiden tot schrijnende gevallen blijkt uit een reportage in EenVandaag waarin te zien is hoe een gehandicapte vrouw moet verhuizen naar een aangepaste woning, maar dit niet kan omdat haar eigen huis onverkoopbaar is geworden. En haar eigen huis aanpassen gaat ook niet, omdat de bank een tweede hypotheek, zelfs gefinancierd uit de overwaarde, niet wil verstrekken.
Maar ook als een stel gaat scheiden en de boedel moet worden verdeeld ontstaan er problemen. Een huis kan dan niet verkocht worden, en blijft noodgedwongen leeg staan of wordt verhuurd. In Amsterdam nemen makelaars woningen die op particuliere erfpacht staan niet eens meer in de verkoop.
Tienduizenden huishoudens in Nederland zitten daarom voor de rest van hun leven vast in hun huidige woning.
Wat heb ik met die markt te maken (anders dan interesse in het fenomeen net als jij) en waarom zou ik blij moeten zijn dat er mensen in de problemen zittenquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:45 schreef xenobinol het volgende:
Jullie huiseigenaren zouden toch heel blij moeten zijn, de fundateller kan meteen met 40k naar beneden bijgesteld worden, dit neemt toch wel 'de prop' weg uit de markt?
Alsof het een probleem is om de zekerheid van een dak boven je hoofd te hebben. Zelfs dat is discutabel.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jullie huiseigenaren zouden toch heel blij moeten zijn, de fundateller kan meteen met 40k naar beneden bijgesteld worden, dit neemt toch wel 'de prop' weg uit de markt?
Hoezo problemen? Ze wonen toch lekker in hun 'eigen huis' ?quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wat heb ik met die markt te maken (anders dan interesse in het fenomeen net als jij) en waarom zou ik blij moeten zijn dat er mensen in de problemen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |