SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 10-02-2011 14:43:29 ]WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
Ok, hopelijk doen ze dan later nog verslag hierover.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het zijn reporters van CNN niet van aje
Die geruchten komen ook iedere dag langs volgens mij, valt me tegen dat mensen dat überhaupt nog serieus nemen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:17 schreef -jos- het volgende:
AymanM aprox 3000 lawyers march from lawyers syndicate n downtown cairo 2 Abedeen Palace en route 2 #Tahrir square #jan25 #jan28
die 'geruchten' komen gewoon van pro-mubarak mensen die de protesten graag willen stoppen. ook stuurt het regime (via mobinil) nog steeds sms'jes dat mensen naar huis moeten gaan/moeten gaan werken.
Heeft als voordeel dat de stakers niet hoeven over te werken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:08 schreef yavanna het volgende:
Helaas stopt alles weer en gaat men naar huis om 20.00 uur.
Curfew remains unchanged from 8 pm to 6 am -State TV. #jan25
Nou, wss vanwege het feit dat als het gebeurt, je niet de vrouwen en kinderen ook dood wil hebben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die geruchten komen ook iedere dag langs volgens mij, valt me tegen dat mensen dat überhaupt nog serieus nemen.
Niet dat ik weet andersom wel sat die koning wel wil bijspringen als US de geldkraan dichtdraaitquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:20 schreef shomila het volgende:
Ik ben er weer.
Heeft Amerika nog wat gezegd over Saudi arabie.?
Ja dat had ik nog meegekregen, was benieuwd of Amerika al gereageerd had.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Niet dat ik weet andersom wel sat die koning wel wil bijspringen als US de geldkraan dichtdraait
Is dat leger, of politie?quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:25 schreef yavanna het volgende:
AJA: Menia security chief refused to follow orders to remove his troops from the streets to avoid a security vacuum. #Egypt #Jan25
Verhoogde staat van paraatheid voor zover ik weet. Laatst tijdens de echte clashes hadden ze rode.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:18 schreef yavanna het volgende:
Iemand een idee wat een gele vlag betekent bij tanks?
Dat is een stuk duidelijker nog dan mijn gevonden twittersquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:27 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Verhoogde staat van paraatheid voor zover ik weet. Laatst tijdens de echte clashes hadden ze rode.
Maar ze hebben geen gericht schot gelost toen, afgezien van dat ene schot @ de brugquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:27 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Verhoogde staat van paraatheid voor zover ik weet. Laatst tijdens de echte clashes hadden ze rode.
Ik denk (ben druk aan het zoeken) dat rood inhoud dat ze mogen schieten, of dit dan in de lucht is zal niet uitmaken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar ze hebben geen gericht schot gelost toen, afgezien van dat ene schot @ de brug
Had ook al ff Google geraadpleegd, maar kwam eigenlijk enkel op F1 (quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:30 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ik denk (ben druk aan het zoeken) dat rood inhoud dat ze mogen schieten, of dit dan in de lucht is zal niet uitmaken.
Het maakt niet uit wat voor commandos het leger krijgt, ze schieten toch niet op de burgers uit solidariteit en mochten ze dat toch doen dan is het officieel een burgeroorlog.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:30 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ik denk (ben druk aan het zoeken) dat rood inhoud dat ze mogen schieten, of dit dan in de lucht is zal niet uitmaken.
het was er gisteren ook al op, zijn nu wel veel herhalingen opquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:33 schreef RvLaak het volgende:
Inside Story nu @ AJE... Interessant stuk over sociale media & het effect hiervan op de huidige revolutie.
Vanmorgen al gezien, goed gedaan.
Gisteren waren demonstranten en militairen aan het knuffelen en lachen bij het Parliament. Straks staat alleen de top van het leger achter Mubarak maar hebben ze geen leger meer om te commanderen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:32 schreef -jos- het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat voor commandos het leger krijgt, ze schieten toch niet op de burgers uit solidariteit en mochten ze dat toch doen dan is het officieel een burgeroorlog.
Het kan wel inzicht verschaffen in de orders die ze krijgen, dat ze ze vervolgens aan de laars lappenquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:32 schreef -jos- het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat voor commandos het leger krijgt, ze schieten toch niet op de burgers uit solidariteit en mochten ze dat toch doen dan is het officieel een burgeroorlog.
Zal GvD eens tijd worden dat ze dat doen jaquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:37 schreef Dance99Vv het volgende:
een jeugd organisatie voert druk uit op het leger om de ppl 'skant te kiezen
Gisteren waren er te veel demonstranten, vandaar dat ze nu het Parliament bezetten, gisteren bij Helipolis stonden te demonstreren, dus wat voor zin heeft het dan om Tahrir te omsingelen?quote:On the threat posed by the army, the 6 April youth movement writes:
There [is] news about Omar Suleiman's intention to attack the protesters in Tahrir Square, and this is right after he announced that he will not tolerate the protests any more and that Egyptians are not ready for democracy now, and after clashes between him and Samy Anan, the general military officer, after Anan refused to use violence against protesters.
The movement claims Suleiman's plan is to surround the square with soldiers disguised as normal civilians, attack them and then "free the place from the protesters".
http://www.almasryalyoum.com/en/news/upper-egypt-joins-revolutionquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:41 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand mij een lijstje geven van alle (bekende) stakingen van vandaag? Ben een FP bericht aan het voorbereiden
quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:43 schreef rakotto het volgende:
http://www.arabawy.org/
Daar zou je misschien kunnen vinden wie er allemaal demonstreren.
En deze foto![]()
[ afbeelding ]
After taking over the Peoples Assembly Street, besieging the parliament, the revolutionaries took out the street sign, and erased the word Assembly. Now its called the Peoples Street
quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:43 schreef rakotto het volgende:
http://www.arabawy.org/
Daar zou je misschien kunnen vinden wie er allemaal demonstreren.
En deze foto![]()
[ afbeelding ]
After taking over the Peoples Assembly Street, besieging the parliament, the revolutionaries took out the street sign, and erased the word Assembly. Now its called the Peoples Street
Dankquote:
quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:50 schreef Dance99Vv het volgende:
Gele vlag
Sandmonkey A friend says that the army raising yellow flags means they are preparing to use teargas. Good luck with that in this rain. #jan25
5 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
Ah, duidelijkheid.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:50 schreef Dance99Vv het volgende:
Gele vlag
Sandmonkey A friend says that the army raising yellow flags means they are preparing to use teargas. Good luck with that in this rain. #jan25
5 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:56 schreef yavanna het volgende:
Rey__: Rumors going around that the rain cannot reach #Tahrir due to security reasons hahaha #Jan25 #Egypt
Het regime verkloot zelfs het weer voor zichzelfquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:56 schreef yavanna het volgende:
Rey__: Rumors going around that the rain cannot reach #Tahrir due to security reasons hahaha #Jan25 #Egypt
Barbed wire is set 300 meter before Abdin Palace. Marching Lawyers are now trying to find detour to reach the palace. #jan25quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:17 schreef -jos- het volgende:
AymanM aprox 3000 lawyers march from lawyers syndicate n downtown cairo 2 Abedeen Palace en route 2 #Tahrir square #jan25 #jan28
die 'geruchten' komen gewoon van pro-mubarak mensen die de protesten graag willen stoppen. ook stuurt het regime (via mobinil) nog steeds sms'jes dat mensen naar huis moeten gaan/moeten gaan werken.
quote:
quote:estr4ng3d Abdelrahman
#Tor loaded & ready! Thanks @DiaaRadwan information about blocking some websites, please be prepared #Egypt #internet #jan25 #tahrir
Wat gaan ze nu weer doenquote:estr4ng3d Abdelrahman
All my #WiFi APs are open, #Tor'erized and and named #Jan25
quote:
Tor is een manier om anoniem te surfen en ik geloof dat je ook blokkades kan omzeilen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:04 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
[..]
Wat gaan ze nu weer doen
Zo'n mentaliteit heb je wel nodig als je het opneemt tegen een gewelddadige dictatuur. En daarom zullen ze ook winnen. Ze hebben al gewonnen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:08 schreef lookinforyou het volgende:
Ok ik kom even uit lurkstand. Lees vanaf het begin al mee. Anti Mubarak natuurlijk.
Ik klets sinds gisteren met iemand van Tahrir op Facebook. Hij is nog maar 18. Gedurende onze berichten over en weer, komt het op vrijdag en dat ze dan naar het paleis zullen gaan.
Dit gaat erover.
yeah I'm right there at the moment.. about Friday I think it won't be alright, 'cause here they brainstorm the Republican Guards so that if one of them has to choose between his father or mubarak he would go for mubarak! and what's more worrying that they don't take orders from anyone at the emergencies they take actions by themselves.. so that's what's frighting me .. but I'd rather die on my feet than to live on my knees!
Hier kreeg ik het toch echt wel koud van....
Hoi, laten we hopen dat dat niet gaat gebeuren inderdaad...quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:08 schreef lookinforyou het volgende:
Ok ik kom even uit lurkstand. Lees vanaf het begin al mee. Anti Mubarak natuurlijk.
Ik klets sinds gisteren met iemand van Tahrir op Facebook. Hij is nog maar 18. Gedurende onze berichten over en weer, komt het op vrijdag en dat ze dan naar het paleis zullen gaan.
Dit gaat erover.
yeah I'm right there at the moment.. about Friday I think it won't be alright, 'cause here they brainstorm the Republican Guards so that if one of them has to choose between his father or mubarak he would go for mubarak! and what's more worrying that they don't take orders from anyone at the emergencies they take actions by themselves.. so that's what's frighting me .. but I'd rather die on my feet than to live on my knees!
Hier kreeg ik het toch echt wel koud van....
oke ook duidelijkquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:11 schreef shomila het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
Just ask an army guy. He told me that yellow flags on tanks signify presedential guard platoons, not tear gas. #jan25
1 minute ago
Soort speciale elitegroepen dan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:11 schreef shomila het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
Just ask an army guy. He told me that yellow flags on tanks signify presedential guard platoons, not tear gas. #jan25
1 minute ago
Ze zijn ontzettend bang dat het vrijdag een bloedbad gaat worden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:12 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hoi, laten we hopen dat dat niet gaat gebeuren inderdaad...
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:13 schreef yavanna het volgende:
[..]
Soort speciale elitegroepen dan?
http://www.touregypt.net/abdeenpalace.htmquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:13 schreef yavanna het volgende:
ianinegypt Ian Lee
Protesters and police square off in front of Abdeen Palace. #jan25 #egypt
quote:Location: Cairo, Egypt
How to get there:
HOW TO GET TO CAIRO
From outside Egypt
International flights direct to Cairo, or via many European and Eastern European cities. Also package tours and charter flights. Contact your travel agent for details.
Done, dankquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:07 schreef yavanna het volgende:
[..]
Nice.
Ze hebben nog zich steeds niet duidelijk voor of tegen de revolutie uitgesproken. Even omdraaien.
jep, maar die 'coup' is bullshit. Die 'coup' is namelijk nu al bezig want Suleiman en Mubarak zijn al hoofd van het leger.quote:
Mensen organiseren nu zichzelf, dus zijn er geen clubs meer die je kan infiltreren?quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:24 schreef -jos- het volgende:
Het enorme probleem van de CIA in de Arabische wereld
http://www.welingelichtek(...)rabische-wereld.html
Misschien maar beter ook, ik zie de US er nog wel toe in staat het heersende regime in te lichten om dat wat nu is gebeurd te voorkomen om hun vriendje aan de macht te houden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:24 schreef -jos- het volgende:
Het enorme probleem van de CIA in de Arabische wereld
http://www.welingelichtek(...)rabische-wereld.html
Hij zocht op: Heldquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:21 schreef yavanna het volgende:
Het schijnt een goede 'cartoon' zijn, maar wat staat er?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hij zocht op: Held
En daaronder staat dan een suggestie: Bedoelt u Wael Ghonim?
quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zei hij toen dan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
In nrc.next vanochtend ook een artikeltje over 'het nieuwe nieuws-volgen' via twitter, met aandacht voor de geruchten en dergelijke. Ook 'wij' komen er in voor, met reacties van oa HyperViper op het moment dat de kamelenaanval begon.
Haha, thnx.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Linkje?quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
In nrc.next vanochtend ook een artikeltje over 'het nieuwe nieuws-volgen' via twitter, met aandacht voor de geruchten en dergelijke. Ook 'wij' komen er in voor, met reacties van oa HyperViper op het moment dat de kamelenaanval begon.
Uit het artikel:quote:
Posts komen hiervandaan, alleen de smileys zijn niet overgenomen, voor de rest klopt het.quote:Intussen werd 'kamelen' het buzzwoord op internet. Bijvoorbeeld p[ Fok.nl, een van de vele platforms waar je samen televisie kunt kijken.
HyperViper om 14:00: Kamelen, zwaarden.. WTF IS DIT? ALADIN?
Tuig om 14:02: Ohw jezus, ik ben dit al dagen aan het volgen.. Maar tgaat nu écht fout.
Cameraman vertrappeld door paard/kameel hoor ik net.
HyperViper om 14:05: Fucking grand theft camel, hoe kan dit nou, dit is té bizar.
Geruchten zat, teveel eigenlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:29 schreef Dekatria het volgende:
Topc 150
Nog nieuwe dingen onder de zon? Ik lees alweer dat er meer geruchten zijn over wat er vrijdag op stapel staat...?
WTF????quote:Fok.nl, een van de vele platforms waar je samen televisie kunt kijken
www.bruna.nlquote:
Vet, kan iemand scannen/pic maken en hier posten?quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
Het staat er wat ongelukkig, maar dat is precies wat we doen: tv (Al Jazeera, CNN, andere streams) kijken en daar samen over discussiëren.quote:
Dat zullen ze, hopelijk, wel bedoelen, het staat er echter wel erg grappig.quote:
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:00 schreef RvLaak het volgende:
"Fok.nl, een van de vele platforms waar je samen televisie kunt kijken"
WTF????
Ja das wel een goede beschrijving, maar het is ook nog wel wat meer als dat naar mijn mening.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het staat er wat ongelukkig, maar dat is precies wat we doen: tv (Al Jazeera, CNN, andere streams) kijken en daar samen over discussiëren.
Laten we het hopen. Sowieso nog een hoop werk voor de PR afdeling van FOK!quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:02 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat zullen ze, hopelijk, wel bedoelen, het staat er echter wel erg grappig.
Klopt, maar de rest van Fok is voor het artikel weinig relevant natuurlijkquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:03 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ja das wel een goede beschrijving, maar het is ook nog wel wat meer als dat naar mijn mening.
Maak ff een foto dan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:06 schreef De_Hertog het volgende:
Die mooiste opmerking in dat artikel ging trouwens niet over Fok maar over de algemene manier van nieuws volgen: 'Je drukt op F5 om de revolutie te verversen.' Zo gaat het inderdaad wel geregeld.
Dat dekt de lading ook niet: we volgen hier ook het weer, vrouw zoekt Ayman, 'het plein staat misschien vol maar de brug is nog leeg', natuur in Litouwen, de laatste mode op het gebied van hoofddeksels en 'maak uw eigen dorp binnen twee weken'.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:05 schreef Dance99Vv het volgende:
Samen het nieuws volgen zou een betere uitspraak zijn
quote:Crowd turns nasty on us after pro-mubarak man tells them we R american agents wanting to invade their bedrooms. #egypt #jan25
Gaat nu niet, geen camera/webspace bij de hand. Zal vanavond even kijken als niemand anders die krant heeft. Anders staat het straks of morgen ook online, volgens mij zetten ze alle artikelen een dag later online.quote:
"THIS IS MORE INFORMING THEN FOX NEWS "quote:
Dat zijn wel meer dingen... De Telegraaf is zelfs informatiever dan Fox Newsquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
"THIS IS MORE INFORMING THEN FOX NEWS "
Dat was toch al tijden duidelijk? Hoge generaals danken hun positie aan Mubarak, die willen ze niet verliezen. En een gedeelte van het leger komt uit het gewone volk door de dienstplicht, die zullen niet zo snel op hun eigen ouders schieten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:20 schreef yavanna het volgende:
andersoncooper Based on info. the military is divided Pro and Anti Mubarak so there is a high risk,they might go againist eachother #Egypt
Ook hogerop zou er nu onenigheid zijn ontstaan, oa. tussen Suleiman en een top generaal wiens naam ik vergeten ben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:21 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat was toch al tijden duidelijk? Hoge generaals danken hun positie aan Mubarak, die willen ze niet verliezen. En een gedeelte van het leger komt uit het gewone volk door de dienstplicht, die zullen niet zo snel op hun eigen ouders schieten.
quote:ME_Observer Go to http://thedailynewsegypt.com and vote on what you think the protesters in #Tahrir should do. (its on the right sidebar) #egypt #jan25 1 minute ago via web
hahahaquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:31 schreef mazaru het volgende:
@3arabawy: New post: #Jan25 Omar Suleiman joins Tahrir protests http://bit.ly/fL2tpT
Dan wordt die constitutionele weg onbegaanbaarquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:43 schreef Flashbox het volgende:
Ben S. alnitak250 Yet another resignation from NDP: Mamdouh Hosny, director of Industry and Energy Committee They're running out of ministers? #jan25 #egypt 1 minute ago via web
Hij wordt er alleen niet mooier vanquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:47 schreef -jos- het volgende:
Kan iemand de 6e foto hier groot krijgen voor in het helmentopic:
http://www.eastnews.pl/pi(...)etinId/8105/lang/en/
mja ik bedoelde dus een goede kwaliteit idd, nog ff verder zoekenquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:51 schreef shomila het volgende:
[..]
Hij wordt er alleen niet mooier van
[ link | afbeelding ]
Of Suleiman liegt of hij heeft zijn keutel ingetrokken.quote:camanpour Sr Egyptian official tells me VP Suleiman's comments about not tolerating protests refer to the economy, not govt crackdown. #Egypt 2 minutes ago via HootSuite
Dan vraag ik me af wat ze nu bedoelen. Hoe kun je de protesten 'economisch niet tolereren?' Denkt hij nog steeds dat iedereen naar huis gaat als hij de KFC sluit of zo?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of Suleiman liegt of hij heeft zijn keutel ingetrokken.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:05 schreef Flashbox het volgende:
3arabawy New post: #Jan25 #torture http://bit.ly/fQ3qMt half a minute ago via arabawy.org
A video purportedly showing a grave beneath the State Security Police office in Damanhour, where four skeletons were found. How many more secret graves will be discovered in the coming days? Where did all the disappeared during Mubaraks reign go?
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:05 schreef Flashbox het volgende:
3arabawy New post: #Jan25 #torture http://bit.ly/fQ3qMt half a minute ago via arabawy.org
A video purportedly showing a grave beneath the State Security Police office in Damanhour, where four skeletons were found. How many more secret graves will be discovered in the coming days? Where did all the disappeared during Mubaraks reign go?
Vreselijkquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:05 schreef Flashbox het volgende:
Het ergste is dat dat nog steeds best kan kloppen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:13 schreef marcodej het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)ine-mubarak-security
Ik dacht voor deze revolutie trouwens dat Egypte, van de staten in het MiddenOosten, nog de meest redelijke was
Onzinquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ergste is dat dat nog steeds best kan kloppen.
Moet je nagaan hoe erg de rest is...quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:13 schreef marcodej het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)ine-mubarak-security
Ik dacht voor deze revolutie trouwens dat Egypte, van de staten in het MiddenOosten, nog de meest redelijke was, met een redelijk ontwikkelde demoratie...
Nice.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:17 schreef Flashbox het volgende:
justimage NOW! http://yfrog.com/h5eocjdxj #jan25 #egypt 2 minutes ago via TweetDeck
[ afbeelding ]
o.a. Turkije, Jordanie, Libanon, VAE, Qatar, Marokko (alhoewel niet in het MO) zijn allemaal tig keer minder erg dan het extreme dictatoriale regime dat je in Egypte hebt.quote:
Iran & nog een paar staten in die regio zijn misschien net zo erg.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
o.a. Turkije, Jordanie, Libanon, VAE, Qatar, Marokko (alhoewel niet in het MO) zijn allemaal tig keer minder erg dan het extreme dictatoriale regime dat je in Egypte hebt.
Alleen Saoedi-Arabie is waarschijnlijk nog erger dan Egypte
Turkije en Marokko horen er inderdaad over het algemeen niet bij. Of Jordanië en Libanon minder erg zijn dan Egypte waag ik sterk te betwijfelen. Vergeet ook niet dat veel dingen hier ook pas na de protesten naar boven kwamen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
o.a. Turkije, Jordanie, Libanon, VAE, Qatar, Marokko (alhoewel niet in het MO) zijn allemaal tig keer minder erg dan het extreme dictatoriale regime dat je in Egypte hebt.
Alleen Saoedi-Arabie is waarschijnlijk nog erger dan Egypte
quote:CAIRO - Tienduizenden Egyptenaren zijn donderdag in staking gegaan om hogere salarissen te eisen. Tevens wordt steun betuigd aan de roep om het aftreden van president Hosni Mubarak (82).
Er wordt zowel in de commerciële als in de overheidssector gestaakt. In de hoofdstad Caïro liepen duizenden werknemers uit de gezondheidszorg naar het Tahrirplein waar al ruim twee weken wordt betoogd tegen het autoritaire bewind. Volgens een bron bij de veiligheidsdiensten gingen ook in Alexandrië en Suez duizenden mensen de straat op.
Ook in de grootste fabriek van Egypte, het textielbedrijf Misr in de Nijldelta met 24.000 werknemers, werd gehoor gegeven aan de stakingsoproep.
sprak de batavier?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:17 schreef mazaru het volgende:
Dat hele MO leeft nog in de middeleeuwen.
Iran helemaal idd. Verder heb ik Syrie bewust uit de lijst gelaten omdat geen democratisch land is, maar de bevolking is verder wel tevreden met de overheid.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Iran & nog een paar staten in die regio zijn misschien net zo erg.
Als democratie het enige criterium is vallen de Emiraten en Qatar ook af.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:34 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Iran helemaal idd. Verder heb ik Syrie bewust uit de lijst gelaten omdat geen democratisch land is, maar de bevolking is verder wel tevreden met de overheid.
Tevreden met de overheid in Syrië, watquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:34 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Iran helemaal idd. Verder heb ik Syrie bewust uit de lijst gelaten omdat geen democratisch land is, maar de bevolking is verder wel tevreden met de overheid.
Turkije hoort verder ook gewoon bij het MO?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Turkije en Marokko horen er inderdaad over het algemeen niet bij. Of Jordanië en Libanon minder erg zijn dan Egypte waag ik sterk te betwijfelen. Vergeet ook niet dat veel dingen hier ook pas na de protesten naar boven kwamen.
Ja?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tevreden met de overheid in Syrië, wat
Dat klinkt veelbelovend, zou het dan eindelijk waar zijn??quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:38 schreef RvLaak het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
This might end tonite, hussam badrawy just said mubarak is coming on TV tonite to answer the people's demands. Fingers crossed. #jan25
3 minutes ago Favorite Retweet Reply
Hoop doet leven
Spannendquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:38 schreef RvLaak het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
This might end tonite, hussam badrawy just said mubarak is coming on TV tonite to answer the people's demands. Fingers crossed. #jan25
Hoop doet leven
Denk eerlijk gezegd van niet, maar ik hoop welquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dat klinkt veelbelovend, zou het dan eindelijk waar zijn??
Als ie nou weer niet toegeeft wordt het morgen helemaal gekkenhuisquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:38 schreef RvLaak het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
Hoop doet leven
Mubarak kennende zullen het vast weer loze beloftes zijn. Dat hij aftreed lijkt me erg sterk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dat klinkt veelbelovend, zou het dan eindelijk waar zijn??
Dat die bejaarde terrorist in SA Obama heeft gebeld met het verzoek Mubarak te steunen misschien?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:39 schreef RvLaak het volgende:
Btw; kan iemand mij aanvullen als ik wat vergeten ben? Of corrigeren als ik wat vaudt hebt gezegd?
Egypte: Massale stakingen
Ik doelde specifiek op de reactie waar ik naar linkte & mijn reactie daar opquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat die bejaarde terrorist in SA Obama heeft gebeld met het verzoek Mubarak te steunen misschien?
Ohquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik doelde specifiek op de reactie waar ik naar linkte & mijn reactie daar op
Politie is niet echt weggejaagd, maar ze konden de protesten niet stoppen en ze zijn teruggetrokken omdat ze anders uitgeput in elkaar stortten of misschien overliepen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik doelde specifiek op de reactie waar ik naar linkte & mijn reactie daar op
Kzou zeggen, draag je 2 centen bijquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politie is niet echt weggejaagd, maar ze konden de protesten niet stoppen en ze zijn teruggetrokken omdat ze anders uitgeput in elkaar stortten of misschien overliepen.
Niet volgens wiki en ik denk ook niet volgens de originele poster toen hij het had over Egypte als minst erge onder de regimes.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Turkije hoort verder ook gewoon bij het MO?
Als dat je enige criterium is, heb je gelijk. Maar volgens mij was de mate van democratie niet het voornaamste punt. In Libanon zijn geregeld gewelddadige clashes tussen de verschillende ethnische groepen en is onlangs de premier afgezet omdat hij weigerde een onderzoek af te keuren naar de moord op een vorige premier, zijn vader, omdat zijn grootste coalitiepartner er waarschijnlijk bij betrokken was.quote:Jordanie is een monarchie met een democratisch gekozen overheid. En Libanon is gewoon een democratisch land. Beide landen kennen een vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en natuurlijk de vrijheid om te demonstreren.
Dat geldt voor zo'n beetje alle regimes in die regio, met de uitzondering van Iran. Zelfs Saddam was een bondgenoot, tot hij het ineens niet meer wasquote:Dat de Egyptische overheid zo corrupt en wreed is was altijd al bekend in de regio. Helaas in het Westen niet omdat Egypte toch een bondgenoot is.
Check!quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kzou zeggen, draag je 2 centen bij
wou hem net postenquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:48 schreef shomila het volgende:
lindseyhilsum Lindsey Hilsum
SecGen of Pres Mubarak's party told me to expect #Mubarak to announce he's stepping aside in bdcast tonight #egypt @channel4news
45 seconds ago
M_ElMotasem Mohamed Motasemquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:48 schreef shomila het volgende:
lindseyhilsum Lindsey Hilsum
SecGen of Pres Mubarak's party told me to expect #Mubarak to announce he's stepping aside in bdcast tonight #egypt @channel4news
45 seconds ago
Nou dan blijf ik 't nieuws vanavond ook in de gaten houden! Al is het waarschijnlijk gewoon een hoop gelul en een kleine concessie naar 't volk toe..quote:
Suleiman, dus. Grote vraag: gaat men dat voldoende vinden? Dat is namelijk niet bepaald een verbetering..quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:51 schreef -jos- het volgende:
lindseyhilsum profile
lindseyhilsum Hossam Badrawi to @channel4news: I'm expecting President Mubarak to transmit his authority to Vice President tonight. #egypt #jan25
Als ie dat doet maakt hij ze blij met een dode mus. Dan worden ze gek denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Suleiman, dus. Grote vraag: gaat men dat voldoende vinden? Dat is namelijk niet bepaald een verbetering..
De PM is zelf opgestapt nadat de regering is gevallen, hij is dus niet "afgezet".quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:47 schreef De_Hertog het volgende:
Als dat je enige criterium is, heb je gelijk. Maar volgens mij was de mate van democratie niet het voornaamste punt. In Libanon zijn geregeld gewelddadige clashes tussen de verschillende ethnische groepen en is onlangs de premier afgezet omdat hij weigerde een onderzoek af te keuren naar de moord op een vorige premier, zijn vader, omdat zijn grootste coalitiepartner er waarschijnlijk bij betrokken was.
Nee, want ik gaf als voorbeeld meerdere landen aan die allemaal minder erg zijn dan dat regime in Egypte.quote:Jordanie is dan de enige die overblijft, al waren ook daar protesten en is inmiddels de regering naar huis gestuurd. Dan vind ik de uitsprak dat Egypte een van de minst erge was nog steeds wel geoorloofd en zeker geen 'Onzin'.
Zonder werkelijke bevestiging ga ik dat nog niet posten & ik zit nu op schoolquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:52 schreef -jos- het volgende:
Raafatology Most of the Arabic Media confirmed that #Mubarak is going to transfer power to the Army. #egypt #jan25
Klaarblijkelijk ziet Mubarak nu ook in dat het volk in wezen alle macht in handen heeft, middels de stakingen en vreedzame manier van demonstreren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ie nou weer niet toegeeft wordt het morgen helemaal gekkenhuis
Kijken of hij dan ook zo intelligent is om de handdoek dan toch in de ring te gooien.quote:Look, the people you are after are the people you depend on. We cook your meals, we haul your trash, we connect your calls, we drive your ambulances. We guard you while you sleep. Do not... fuck with us.
Dat was niet het voornaamste punt van het verhaal, en volgens mij zie je dat ook wel in. Of wil je Libanon een voorbeeld voor Egypte noemen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De PM is zelf opgestapt nadat de regering is gevallen, hij is dus niet "afgezet".
Daarom zei ik ook 'als dat je enige criterium is'. Volgens jouw eigen eerder genoemde criterium vallen zelfs de Emiraten af.quote:Nee, want ik gaf als voorbeeld meerdere landen aan die allemaal minder erg zijn dan dat regime in Egypte.
Vanavond:quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Suleiman, dus. Grote vraag: gaat men dat voldoende vinden? Dat is namelijk niet bepaald een verbetering..
Waar heb ik criteria benoemd?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was niet het voornaamste punt van het verhaal, en volgens mij zie je dat ook wel in. Of wil je Libanon een voorbeeld voor Egypte noemen?
[..]
Daarom zei ik ook 'als dat je enige criterium is'. Volgens jouw eigen eerder genoemde criterium vallen zelfs de Emiraten af.
Hij heeft Mubarak overtuigt. Zegt hij.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:55 schreef -jos- het volgende:
lindseyhilsum Dr Hossam Badrawi told me in 3 mtgs yday and phone call 2day he convinced President #Mubarak to pass powers to VP Suleiman @channel4news
oftwel hij zeg alleen wat hij denkt. erg dubies gerucht dus.
Het enige wat Mubarak de gehele tijd heeft gedaan is tijd rekken, lijkt mij dat hij dat nu ook weer zal gaan doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mubarak kennende zullen het vast weer loze beloftes zijn. Dat hij aftreed lijkt me erg sterk.
Iedereen houdt toch van z'n speeches?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:59 schreef alors het volgende:
Dat zou wat zijnSuleiman
Wat denkt hij eigenlijk, dat ze wél op hem zitten te wachten
Revolutie in Egypte #150: Met een frisse wind en regendruppelsquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waar heb ik criteria benoemd?
Nope, die willen het volk volgens mij ook niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:59 schreef alors het volgende:
Dat zou wat zijnSuleiman
Wat denkt hij eigenlijk, dat ze wél op hem zitten te wachten
Goed punt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:59 schreef shomila het volgende:
lars_akerhaug Lars Akerhaug
Mubarak in his last appearance actually fueled his supporters to attack the democracy activists. Could happen again.
58 seconds ago
Jazeker. Na iedere speech meer mensen op straat.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Iedereen houdt toch van z'n speeches?
Lood om oud ijzer, inderdaad.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:00 schreef shomila het volgende:
alnitak250 Ben S.
Most expect Mubarak to give power to VP Suleiman in speech tonight. So still the same regime, now the torturer in charge #jan25 #egypt
52 seconds ago
Hij trekt geen volle zalen, maar volle stratenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jazeker. Na iedere speech meer mensen op straat.
Dat zou nog wel eens het leger de vrijheid kunnen geven om zich bij de demonstranten te voegenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef -jos- het volgende:
Het gaat hier dus om Supreme Commander of the Armed Forces to the Army, niet om zijn presidentschap.
Of het leger is dan gewoon van Suleiman en geeft ie opdracht te schieten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat zou nog wel eens het leger de vrijheid kunnen geven om zich bij de demonstranten te voegen
Dat is heel wat anders dan de rest zegt en zo mogelijk nog beter nieuws. Is dit een 'bevestigde bron'?quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:05 schreef shomila het volgende:
TamerELG Tamer El-Ghobashy
Army officer takes the mic in #Tahrir says commanders of armed are meeting now and will return with announcement they support ppl's demands
47 seconds ago
Mubarak had het al veel vroeger kunnen doen - vorige week woensdag, toen het centrum van Cairo een oorlogsgebied was. Hij had het leger kunnen gebruiken om de orde te herstellen "Kijk zie je, jullie hebben mij wel nodig!".quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef De_Hertog het volgende:
Ik denk zelfs dat ze met het tijdrekken hun eigen hand overspeelt hebben. Vorige week was het continu 'Mubarak weg, Mubarak weg' en waren er al signalen dat sommige Egyptenaren vonden dat er genoeg was bereikt. Als hij toen de macht had er overgedragen had er best eens een interne strijd kunnen komen tussen de mensen die het doel bereikt vonden en de mensen die het niet voldoende vonden. Nu zijn veel meer mensen (hernieuwd) overtuigd dat het hele regime weg moet en zal iedereen het onvoldoende vinden.
Dit is volgens mij van iemand op het plein.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan de rest zegt en zo mogelijk nog beter nieuws. Is dit een 'bevestigde bron'?
Beide. Ze kunnen pas stoppen als er een overgangsregering zit.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:02 schreef rakotto het volgende:
Of hij staat het helemaal af... Of hij geeft het door aan Suleiman om tijd te rekken.![]()
Of het is feesten vandaag/morgen of het is door protesteren.
Suleiman had het over een coup tegen de mensen... Tenminste het werd door iedereen opgevat als een dreigement...quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Is dit waar Suleiman voor waarschuwde? Een miltaire coup?
Dan schrijft hij z'n eigen doodsvonnis. De VS zal zijn steun opzeggen, en het toerisme zal het land totaal de rug toekeren... om van het volk zelf nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of het leger is dan gewoon van Suleiman en geeft ie opdracht te schieten.
Dat moeten we dan maar hopenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan schrijft hij z'n eigen doodsvonnis. De VS zal zijn steun opzeggen, en het toerisme zal het land totaal de rug toekeren... om van het volk zelf nog maar te zwijgen.
Suleiman is hopelijk niet zo gestoord.
Ik denk ook niet dat het leger zal luisteren naar zo'n bevel. Zo veel mensen die helemaal niets doen massaal beschieten? Dan moet je wel een erg gewetenloze soldaat zijn, hoor. En absoluut geen angst kennen, trouwens.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan schrijft hij z'n eigen doodsvonnis. De VS zal zijn steun opzeggen, en het toerisme zal het land totaal de rug toekeren... om van het volk zelf nog maar te zwijgen.
Suleiman is hopelijk niet zo gestoord.
Ik vatte het idd op als waarschuwing/dreigement. Waarschijnlijk doelde hij op de militaire coup van 1952?quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef rakotto het volgende:
[..]
Suleiman had het over een coup tegen de mensen... Tenminste het werd door iedereen opgevat als een dreigement...
Maar het slaat ook op weinig als hij zegt dat er een coup komt... Hij is zelf VP en als dat al bekend staat, dan weet wat de president moet doen..
Of zie ik het verkeerd?
Dat ook - de sympathie voor het volk ligt bij de gewone (dienstplichtige) soldaten, en die zullen zo'n bevel nooit opvolgen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het leger zal luisteren naar zo'n bevel. Zo veel mensen die helemaal niets doen massaal beschieten? Dan moet je wel een erg gewetenloze soldaat zijn, hoor. En absoluut geen angst kennen, trouwens.
Volgens die site zelf zijn dat mensen die dit hebben gedaan:quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://yallaegypt.crowdmap.com/
Hier zie je de wereldwijde steun, maar ik weet niet hoe ze dat gemeten hebben. Via Twitter?
Dat was toch van de April 6th Movement? Die brachten de bal aan het rollen... eigenlijk was dat de sneeuwbal, die nu een lawine is.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:13 schreef rakotto het volgende:
Dat was in 2008, volgens mij in Mahalla. Die was toen volledig afgesloten van de buitenwereld en men wist het tijdelijk te "sussen".
Bevestigd?????quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:17 schreef rakotto het volgende:
Breaking news AJE
DEMANDS WILL BE MET
Senior Office
ALL DEMANDS WILL BE MET
quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:17 schreef rakotto het volgende:
Breaking news AJE
DEMANDS WILL BE MET
Senior Office
ALL DEMANDS WILL BE MET
Ja, een senior officer heeft het publiek toegesproken op Tahrir en heeft dat net geezegd/quote:
Het is ook niet Suleiman die dit zegt he, maar de legerleiding. Dat is iets heeel anders.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:18 schreef -jos- het volgende:
Uitspraken als 'all demands will be met' neem ik echt niet serieus.
Is eigenlijk precies hetzelfde wat Mubrak en co steeds vertellen. "We luisteren naar jullie, de eisen zullen worden ingewilligd""quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:18 schreef -jos- het volgende:
Uitspraken als 'all demands will be met' neem ik echt niet serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |