Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:15 schreef CoolGuy het volgende:
En wie zijn probleem is het dat jij daar last van hebt? Das jouw probleem, niet het probleem van je broertje. Gameverslaafd is dat je nergens anders meer mee bezig bent, en je je eigenlijk opsluit op je kamer/in je huis en continue maar gamed. Je zegt 'uren per dag'. 2 uur per dag is ook uren.
Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen.
Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Michiel1990 het volgende:
Mijn moeder vind het ook een probleem, maar durft niet echt harde maatregelen te treffen.
Ik weet zeker dat hij verslaafd is, anders had ik wel een topic geopend met een vraag als: wat is een gameverslaving?
Hij spendeert minimaal 5 uur per dag aan hetzelfde spel. Vaak meer en tot laat in de avond. Ik kan dus niet meer voor mezelf beslissen of ik is een keer vroeg naar bed ga, want ik kan niet door het geroep van die jongen heen slapen. Verder is hij chagrijnig, brutaal en maakt kwetsende opmerkingen. Ik ben dus 2 weken geleden gestopt met hem te praten, en volgens mij heeft hij het niet eens door.
Goed idee!quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef juxtaposition het volgende:
ga een keer achter hem staan, en geef hem een goede klap met een stuk hout.
dan roep je"EN NOU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN VOOR IK TRAP DIE HELE KANKER PC AAN PUIN!"
Dan draai je je heel rustig om en ga je fijn een tukje doen.
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.
Ja ik denk niet dat mijn moeder het er mee eens zal zijn, maar ze doet er zelf ook niks aan. Het enige probleem zou zijn, als ik die kabel moet gaan vergoedenquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef LostFormat het volgende:
Maargoed, als hij het niet in z'n botte hersens krijgt dat jullie last van hem hebben dan moeten daar consequenties aan zitten. Knip dan maar gewoon z'n kabel door en fix dat pas weer als hij z'n headsetje in levert. Wel in overleg met je ma en wees voorbereid op het youtubefilmpje hierboven.
Noem je de uitvinder van profvoetbal dan ook coke dealers? Want daar moet je ook 5 uur per dag mee bezig zijn om mee te bblijven doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Wat weet jij er nou van!? Of je nou 5 uur per dag achter FOK! zit of een spelletje speelt..quote:Los daarvan, is het gewoon niet gezond voor een knul van 17, om zoveel achter een spelcomputer te zitten.
quote:En het gaat er vooral om dat er gewoon nu iets aan moet veranderen, omdat ik anders gewoon echt zijn internetkabel door ga knippen, en ik weet niet of dat wel zo'n volwassen reactie is
Goed puntquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef LostFormat het volgende:
Sorry hoor maar ik vind je wel een beetje een slappeling. Kerel zet heel het huis op stelten en jij bent bang om niet volwassen te zijn en dat je een kabel moet betalen.
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon wegquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Kom op joh, gaat eens een keer serieus met m zitten leg het hem uit, en als hij het niet begrijpt dan pleur je zijn pc naar de tyfus. Immers je hebt hem gewaarschuwd. Sluit een compromis en als ie zich er niet aan houdt gaat als eerste die kabel eraan en daarna zijn pc. Sim-pel. Je bent zijn oudere broer.
Over de plank compleet misslaan gesprokenquote:[b] Op donderdag 10 februari 2011 09:15 \.
Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen.
Nou, dan sla je stap 1 over. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Is een puberend jochie van 17, die staan niet bekend om hun rationeel denkvermogen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon weg
Schelden?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Je mag best geinen, maar schelden vind ik net iets te makkelijk.
Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ach het gaat vanzelf wel weer over. Ik heb zelf ook heel fanatiek op teamspeak lopen schreeuwen tot 3 uur snachts voor een paar CS clanwars nog (toen CS nog cool en hip was).
Het is toch de keuze van je broertje om de game te spelen en zich zo te gedragen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Ik ook, want anders werd mijn Xbox het raam uit getieft.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:52 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...
Dan loop je toch achter hem aan? Serieus, groei een paar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon weg
QFTquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
En wat een bullshit titel overigens.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
TS kan niet eens een 'internetkabel' betalenquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:40 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen?
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:06 schreef n0ir het volgende:
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
ALS je dan zo slim wilt overkomen, beweer dan dat 'gameverslaving' überhaupt niet bestaat. Het is nooit opgenomen in het DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders), en het is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:
[..]
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
Ik ga het niet met geweld oplossen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat?
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:54 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.
Het is óf een verslaving of hij heeft echt niets beters te doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...
Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.
Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.
Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
Liever gamen dan voor de tv hangen denk ik altijd maar. Dat is nog passiever.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:
[..]
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:08 schreef Prenzlauer het volgende:
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen () en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
quote:
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, er verandert niets, dus dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Je hebt er de leeftijd voor. Zonder stufi wordt het wel lastig though.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
= geen tegenargument,
maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
Maanvis disss!quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, en doet er zelf niets aan.
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Techno het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk?
Veel succes om je diploma te halen dan, als je maar een uur per dag bezig bentquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:35 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.
Jij ook als je componeert.quote:Al zou ik trouwens ook vee lawaai maken, zou hij het nog niet merken, hij zit toch helemaal in zijn eigen wereldje.
omdat je een zwakke houding aanneemt.quote:Waarom neem je het eigenlijk zo voor mijn broertje op? is het gamen ook voor jou heilig?
maar je voelt je niet verantwoordelijk genoeg om je moeder te helpen met de duidelijk mislukte opvoeding van je broertje?quote:Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open
Wat schattig. En het is 'eens' niet 'is'.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:36 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:37 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
maar je voelt je niet verantwoordelijk genoeg om je moeder te helpen met de duidelijk mislukte opvoeding van je broertje?
je roept liever heel hard: MAAAAMAAAAA HIJ DOET STOMMMMMMM
geen mamma?
PAAAAAAAAAAAPAAAAAAAAAAAAA HIJ IS HEEEEEEEEL STOMMMMMMMMM
Ik lees al een tijdje mee op Fok! Ik had het wel verwachtquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Jullie zijn wel een beetje hard voor TS hoor.
Maar wat wil je dan bereiken met dit topic? Niemand hier die jouw situatie kan veranderen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik neem helemaal geen zwakke houding aan, ik heb duidelijk opties gegeven om dit probleem zelf op te lossen, maar ik vind dat het mijn plek niet is... dus probeer ik het eerst via de ouders. Ik kan natuurlijk zijn kamer inlopen en zijn computer aan gort slaan, maar daaruit ontstaan weer een hoop nieuwe problemen.
(Er is een OP) waarin ik graag wilde weten of de opties die ik in gedachte had verantwoordelijk zijn. En natuurlijk is het altijd fijn als er mensen zijn die dit herkennen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:46 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan bereiken met dit topic? Niemand hier die jouw situatie kan veranderen.
het is je fokking broertje en JIJ HEBT ER LAST VAN DUS JIJ MOET HET OPLOSSEN EN NIET JE VADER OF MAMMIE.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik neem helemaal geen zwakke houding aan, ik heb duidelijk opties gegeven om dit probleem zelf op te lossen, maar ik vind dat het mijn plek niet is... dus probeer ik het eerst via de ouders. Ik kan natuurlijk zijn kamer inlopen en zijn computer aan gort slaan, maar daaruit ontstaan weer een hoop nieuwe problemen.
mozart en beethoven schreven geen werkstukken, die zaten in hun eigen wereldje.quote:Als ik componeer zit ik niet in mijn eigen wereldje trouwens, dat is een vooroordeel. Het is vergelijkbaar met het schrijven van een werkstuk.
nou met zo'n broer is niet veel leuks te beleven. die zit maar op zijn kamer de hele dag te componeren, ipv dat ie zijn kleine broertje eens meeneemt naar een voetbalwedstrijd of samen flink gaan stappenquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef n0ir het volgende:
Zijn computer kapot maken of kabel doorknippen heeft toch geen zin. Ook je ouders erbij halen om het te verbieden heeft geen nut, dan gaat ie stiekem gamen.
Deze maatregelen pogen de symptomen aan te pakken maar voordat je broertje minder gaat gamen zal hij eerst zelf tot het besef moeten komen dat er in de echte wereld heel veel leuks te beleven is.
het is een opvoedkundig probleem, dus moet het eerst via de ouders, en als die niks doen dan is het mijn beurt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is je fokking broertje en JIJ HEBT ER LAST VAN DUS JIJ MOET HET OPLOSSEN EN NIET JE VADER OF MAMMIE.
[..]
mozart en beethoven schreven geen werkstukken, die zaten in hun eigen wereldje.
lekker vooroordeel richting je broertje dat ie in zijn eigen wereldje zit overigens.
Goede reactie, het is ook wel begrijpelijk dat tijdens de winter een slechte gewoonte als urenlang gamen erin sluipt, het is koud buiten, er is niks te doen.... maar hoe krijg je iemand zo ver om minder te gamen, als hij niet voor rede vatbaar is?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef n0ir het volgende:
Zijn computer kapot maken of kabel doorknippen heeft toch geen zin. Ook je ouders erbij halen om het te verbieden heeft geen nut, dan gaat ie stiekem gamen.
Deze maatregelen pogen de symptomen aan te pakken maar voordat je broertje minder gaat gamen zal hij eerst zelf tot het besef moeten komen dat er in de echte wereld heel veel leuks te beleven is.
Maar je broertje zou 's avonds wel wat meer rekening met je kunnen houden en minder herrie maken.
Bied hem een alternatief voor het gamen. Koop kaartjes voor het concert van zijn favoriete artiest of kaartjes voor een wedstrijd van jullie favo voetbalclub en ga daar samen heen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:57 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Goede reactie, het is ook wel begrijpelijk dat tijdens de winter een slechte gewoonte als urenlang gamen erin sluipt, het is koud buiten, er is niks te doen.... maar hoe krijg je iemand zo ver om minder te gamen, als hij niet voor rede vatbaar is?
Stel je voor dat je je de ouders helpt.. nee dat kan echt niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:55 schreef Michiel1990 het volgende:
het is een opvoedkundig probleem, dus moet het eerst via de ouders, en als die niks doen dan is het mijn beurt.
Ja, een vriend van me nodigt hem vaak uit om ook mee te gaan, als we naar de bios gaan of een pilsje gaan pakken. 9 van de 10 keer slaat hij af.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bied hem een alternatief voor het gamen. Koop kaartjes voor het concert van zijn favoriete artiest of kaartjes voor een wedstrijd van jullie favo voetbalclub en ga daar samen heen.
Wat je doet is zonder aanleiding een aanname maken. De rede dat ik afstand wil houden is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld, wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag als mijn moeder niet thuis is ik opmerkingen krijg als: "Rot op, je bent mijn vader niet"quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:01 schreef Nyce het volgende:
[..]
Stel je voor dat je je ouders helpt.. nee dat kan echt niet.
Wat praat je intellectueel en zakelijk man, kom op je bent 20.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Wat je doet is zonder aanleiding een aanname maken. De rede dat ik afstand wil houden is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld, wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag als mijn moeder niet thuis is ik opmerkingen krijg als: "Rot op, je bent mijn vader niet"
En daar heeft hij me dan mee, want inderdaad... dat ben ik niet, en zal ik ook niet pretenderen te zijn.
Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aannamequote:Op donderdag 10 februari 2011 16:07 schreef Nyce het volgende:
[..]
Wat praat je intellectueel en zakelijk man, kom op je bent 20.
En sinds wanneer moet je iemand zijn vader zijn om iemand op zijn gedrag te mogen wijzen?
je pakt het ook op de verkeerde manier aan. je interesseert je helemaal niet in je broertje. anders had je wel geweten welk spelletje ie speelde.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aanname![]()
Nou, je hebt gelijk, je hoeft niet iemands vader te zijn om iemand op zijn/haar gedrag te wijzen, maar leg dat dan maar eens aan mijn broertje uit!
Haha het is ook nooit goed he, maar het viel me gewoon op.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aanname![]()
Nou, je hebt gelijk, je hoeft niet iemands vader te zijn om iemand op zijn/haar gedrag te wijzen, maar leg dat dan maar eens aan mijn broertje uit!
Dus als sommige mensen door het lint gaan dan douwen ze een afstandsbediening in hun reet.quote:
de ehbo zit er vol mee!quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dus als sommige mensen door het lint gaan dan douwen ze een afstandsbediening in hun reet.
Die suggestie zou wel activerend kunnen werken bij mijn moeder.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Zorg dat hij de pc op een plek heeft waar hij jou niet soort, enkel je ouders. Beneden of zo.
heb je de rest van de filmpjes over die gozer al gezien?quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dus als sommige mensen door het lint gaan dan douwen ze een afstandsbediening in hun reet.
Heel nuttige tips, het is alleen wel zo dat hij geloof ik met zijn Xbox die online game speelt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:27 schreef sc00p het volgende:
Waarschijnlijk speelt je broertje Black Ops.
Zet poort 3074 dicht op je router, dan heeft hij toch echt een probleem. (alles op het internet doet het dan nog, behalve zijn spelletje)
Als het niet werkt speelt hij een ander schietspel, probeer dan poort range 27000 - 27030 en 27014 - 27050 dicht te zetten in je router, dan doen de meeste spellen het niet meer, je blokkeert Steam dan.
Bij Linksys routers (en bij een hoop andere vast ook) kun je dit ook nog met een bepaalde tijd doen, waardoor hij bijvoorbeeld tussen 4 en 10 wel kan gamen.
Misschien heeft de X-box ook een optie om beperkingen in te stellen of een password?quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Heel nuttige tips, het is alleen wel zo dat hij geloof ik met zijn Xbox die online game speelt.
Dat is nóg makkelijker!!quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Heel nuttige tips, het is alleen wel zo dat hij geloof ik met zijn Xbox die online game speelt.
quote:Voor Xbox LIVE wordt vereist dat de volgende poorten geopend zijn:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
Ja kan ook, maar dichtzetten in router is makkelijker en scheelt gezeur als je doet alsof je neus bloedt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:38 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Misschien heeft de X-box ook een optie om beperkingen in te stellen of een password?
Dat kan ook idd, als dat broertje niet het password weet en geen fysieke toegang heeft tot de routerquote:Op donderdag 10 februari 2011 18:40 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ja kan ook, maar dichtzetten in router is makkelijker en scheelt gezeur als je doet alsof je neus bloedt.
Dan verander je het password ook, maar de meeste mensen weten geneens wat poorten zijn, laat staan hoe je inlogged op een router.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:44 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dat kan ook idd, als dat broertje niet het password weet en geen fysieke toegang heeft tot de router.
Ja reacties over die boeg zijn er nu wel genoeg geweest, niet origineel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:42 schreef DerptieDurp het volgende:
Hahaha.. Bang zijn om door je 3 jaar jongere broertje in elkaar gebeukt te worden. Kom je zelf wel eens buiten huis om te sporten ofzo?
toon eens wat meer interesse in je broertje, jemig zeg, zo krijg je nooit iets voor elkaar!quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Delete z'n post danquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
Allemaal leuk en aardig, maar wat als broertjelief veel technischer is dan de TS?quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:40 schreef sc00p het volgende:
Ja kan ook, maar dichtzetten in router is makkelijker en scheelt gezeur als je doet alsof je neus bloedt.
Lijkt mij een gegeven hierquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:05 schreef Techno het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar wat als broertjelief veel technischer is dan de TS?
Als hij het 5 uur per dag of meer speelt dan kun je wel spreken van een verslaving ja, helemaal als 'ie ook nog eens niet voor rede vatbaar is en lomp reageert naar z'n moeder.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Laten we het pbc, riaag en de politie maar bellen, dan kunnen ze hem genezen van zijn verslavingquote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als hij het 5 uur per dag of meer speelt dan kun je wel spreken van een verslaving ja, helemaal als 'ie ook nog eens niet voor rede vatbaar is en lomp reageert naar z'n moeder.
- werk zoekenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:39 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
weet je wat het is, Je kan wel zeggen dat ie een game verslaving heeft, maar wat moet ie anders doen op een doordeweekse dag ?
Kerel jij bent zijn grote broer, en kleine broertjes willen niets anders dan waardering van hun grote broer en hun vader. Nou papa is weg, dus moet jij die waardering geven die ie normaal van papa zou krijgen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:08 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
- werk zoeken
- werken
- huiswerk
- lezen
- sporten
- msn (lees; cyberflirten)
- Fok!
- muziek luisteren
- bioscoop (is doordeweeks veel goedkoper)
- met vrienden afspreken
- een televisie serie volgen (kost vooralsnog maar 40 minuten per dag, en geen 5 uur)
- koken
- daten (waarom zou dat niet doordeweeks kunnen?)
- Seks (waarom zou dat niet doordeweeks kunnen?)
Echt waar er is genoeg te doen doordeweeks, en volgens mij als je serieus bezig bent met school heb je na school en huiswerk nog maar weinig van je dag over.
Ja laten we doen alsof het normaal is 5 uur per dag of meer te gamen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:44 schreef fs180 het volgende:
Laten we het pbc, riaag en de politie maar bellen, dan kunnen ze hem genezen van zijn verslaving
Boeiend, zo zijn zoveel mensen tijdens de puberteit. Gewoon aanpakken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als hij het 5 uur per dag of meer speelt dan kun je wel spreken van een verslaving ja, helemaal als 'ie ook nog eens niet voor rede vatbaar is en lomp reageert naar z'n moeder.
Als jij een nieuwe kabel regelt, mag je een weekje komen logeren, eens zien wie er als eerste naar de schaar grijpt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef algebra010 het volgende:
De internetkabel doorknippen... wat een dom idee.
Hoe je het nu hebt opgelost is hoe dan ook een teken van zwakte.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:23 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Als jij een nieuwe kabel regelt, mag je een weekje komen logeren, eens zien wie er als eerste naar de schaar grijpt.
Het word gewoon echt tijd dat er een punt gemaakt word, en ik zie geen andere manier om zijn aandacht te trekken, niet dat hij erachter komt dat ik het was, zijn kabel loopt door mijn kamer...
Captain N?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Hoi Fok!
Mijn eerste topic hier.
Ik ben 20, broertje is 17. Laten we het broertje maar N noemen.
Niet al te slim idd, TS had beter de router dicht kunnen gooien imho, maargoed wat helpt dat helptquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef algebra010 het volgende:
De internetkabel doorknippen... wat een dom idee.
Het was toch geen verslaving?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE:
Al weken komt hij zelfs in tussenuren snel naar huis om een uurtje te gamen, ik zie het gebeuren omdat ik veel thuis werk.
Mijn moeder doet niet meer dan om 10 uur 's avonds naar zijn kamer lopen om te zeggen dat het uit moet.
Dat is voor mij niet voldoende, ik zit heel de week verder in de herrie.
Dus: Ik heb vandaag de kabel doorgeknipt, voor alle mensen die vinden dat ik me zou moeten opstellen als een vader figuur, dit is wat ik als vader al weken geleden gedaan zou hebben. Nee sterker nog, ik zou hem nooit een spel computer gegeven hebben.
En over zijn echte vader: toen die hier woonde zat hij ook alleen maar achter de computer vanwege een chat verslaving.
In het weekend ben ik weinig thuis, omdat ik dan veel bij mijn vriendin ben, maar ik ben heel benieuwd of er nu iets gaat veranderen, of dat hij gewoon offline doorgaat met gamen. En op dat punt kunnen we nog eens een interessante discussie gaan voeren over het fenomeen van de game verslaving.
Leuk betoog maar nee.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 05:59 schreef joellsoares het volgende:
whaddup
Gameverslaving begint meestal niet bij de game zelf. gameverslaving is meestal een ontsnapping aan de realiteit. ik had bijv 3 kaar geleden elke dag knallende ruzie met mijn moeder, ik voelde mij thuis altijd depri, ging niet naar school, enz enz, de enige plek waar ik mij op dat moment nog veilig, gewaardeerd voelde was in mijn zielige game wereldje , het wereldje waar niemand mij vroeg hoe het ging op school of met mijn thuis situatie een wereld waar ik de touwtjes in handen had, je kan gameverslaving ook vergelijken met drugs verslaving
die heb je in 2 vormen , de ene rookt wel een
s een jointje omdat hij het prettig vind om high of stoned to worden nadat dit is uitgewerkt gaat deze rustig verder met zijn leven en is er niks aan de hand, aan de andere kant heb je de drugsgebruiker die drugs gebruikt om te ontsnappen aan de realiteit, diegene voelt zich natuurlijk beter waarneer hij onder invloed is doordat hij niet denkt aan de zorgen van de realiteit, waarneer het effect is uitgewerkt voel hij zich duidelijk gelijk weer kut dus gaat hij meer gebruiken om weer trg in dat wereldje waar er geen zorgen zijn te duiken. dit symptoom is ook duidelijk trg te zien in gameverslaving en is erg gevaarlijk, als jullie ( je moeder en jij ) denken dat hij echt gameverslaafd is zou ik lekker preventief te werk gaan, en onmiddelijk zijn pc in beslag nemen, probeer hem wel tegemoet te komen door bijvoorbeeld elke weer wat leuks met hem te doen.
hoop dat je hier wat aan hebt
Lala
Als dat alles is...quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.
Omdat hij anders niet aan het gezeik van ts kan ontsnappenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:59 schreef superpiet het volgende:
Heb je hem ooit gevraagd waarom hij zoveel tijd besteed aan gamen?
En dan houdt dat broertje opeens op magische wijze op met schreeuwen/praten/lachen op Teamspeak?quote:
tsk tsk als het coax was zat ie er inderdaad niet nee, tjonge jonge.quote:Overigens wel frappant dat ie een internetkabel doroknipt en dat hijzelf nog gewoon internet heeft. Coax-netwerkje?
quote:
quote:
Ten eerste heb ik nooit beweerd dat het GEEN verslaving is, ten tweede, als je het niet eens bent met andermans 'betoog' dan kom je maar met tegenargumenten. Met gewoon 'nee' kom je er niet. En ten derde, tactloze mensen die moeten trollen in een sub-forum als R&Pquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Omdat hij anders niet aan het gezeik van ts kan ontsnappen
We hebben minstens 6 meter nodig aangezien de router een verdieping lager staat.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:56 schreef Beach het volgende:
Sowieso zo'n kabel kost hooguit 5 euro
Professioneel hulp is wat overdreven. Het is gewoon het beste als hij zelf zijn probleem erkend en er dan langzaam maar zeker wat aan doet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:50 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE 2:
Zelf was ik niet thuis, maar mijn moeder vertelde dat m'n broertje helemaal over de rooie was. denk aan roepen, met deuren slaan, paniekerig gedrag. Dus mensen die vinden dat het hier niet om een verslaving gaat; think again!
Het was niet erg slim van me om de kabel door te knippen, zie het maar als een wanhoopsdaad, gelukkig wist ik wel dat ik mijn moeder hiermee niet in de kosten zou jagen. (later bedacht ik me dat ik gewoon draadloos kan internetten en mijn kabel er eigenlijk voor niks ligt.) Als het moet kan mijn broertje dus mijn internet kabel gebruiken.
Aan de andere kant heeft mijn broertje dankzij zijn reactie eindelijk ook eens aan mijn moeder laten blijken hoe ernstig het is. Er word nu dus ook gezocht naar professionele hulp.
Ik leef dus nog, maar ook omdat niemand er in eerste instantie vanuit ging dat ik ook maar iets te maken had met het wegvallen van internet. (ze dachten dat de router stuk was)
Hij is gewoon verontwaardigd dat ie nu zijn online teamspelers in de steek moet latenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:50 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE 2:
Zelf was ik niet thuis, maar mijn moeder vertelde dat m'n broertje helemaal over de rooie was. denk aan roepen, met deuren slaan, paniekerig gedrag. Dus mensen die vinden dat het hier niet om een verslaving gaat; think again!
Nou, als je broertje een draadloze adapter koopt kan hij dus ook weer internettenquote:Het was niet erg slim van me om de kabel door te knippen, zie het maar als een wanhoopsdaad, gelukkig wist ik wel dat ik mijn moeder hiermee niet in de kosten zou jagen. (later bedacht ik me dat ik gewoon draadloos kan internetten en mijn kabel er eigenlijk voor niks ligt.) Als het moet kan mijn broertje dus mijn internet kabel gebruiken.
Oh excuses, ik dacht toch een aantal keer verslaving en verslaafd te lezen, misschien lag het aan mij.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:57 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ten eerste heb ik nooit beweerd dat het GEEN verslaving is, ten tweede, als je het niet eens bent met andermans 'betoog' dan kom je maar met tegenargumenten. Met gewoon 'nee' kom je er niet. En ten derde, tactloze mensen die moeten trollen in een sub-forum als R&P
40 meter kost je 2 tientjes joh, voor dat geld heb je ook al een usb adapterquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:58 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
We hebben minstens 6 meter nodig aangezien de router een verdieping lager staat.
Nee, maar het gaat erom dat TS toch even kon laten weten dat het allemaal veul erger is dan wij ons kunnen voorstellen.quote:40 meter kost je 2 tientjes joh, voor dat geld heb je ook al een usb adapter
Reageer op andere posts much ^^quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Omdat hij anders niet aan het gezeik van ts kan ontsnappen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |