abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92579511
Hoi Fok!

Mijn eerste topic hier.

Ik ben 20, broertje is 17. Laten we het broertje maar N noemen.

N is volgens mij verslaafd aan gamen, en ik heb daar last van.
Hij besteedt uren per dag, aan een online game waarbij hij ook nog eens heel luidruchtig is. (het is een spel met team-speak) Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.

Ik heb de laatste dagen mijn moeder ertoe proberen te zetten er iets aan te doen, maar die probeert het met praten op te lossen en dat werkt niet.

Nu zou de geluidsoverlast al verholpen kunnen worden door in mijn kamer gewoon de internet kabel door te knippen.

Een andere optie is om mijn vader hierbij te betrekken. (Hij woont niet hier)

Dus: Gameverslaving en luidruchtigheid van broertje zorgt voor onleefbaarheid in huis, wat te doen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:10:24 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579531
Welk spel?
En woon jij alleen met je broertje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92579543
Ik woon met mijn broertje bij onze moeder. Ik weet niet welk spel.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:11:27 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579552
en wat vindt je moeder ervan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:11:47 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579560
stom dat je niet weet welk spel het is en toch zegt dat ie verslaafd is :P.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 09:15:40 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92579643
En wie zijn probleem is het dat jij daar last van hebt? Das jouw probleem, niet het probleem van je broertje. Gameverslaafd is dat je nergens anders meer mee bezig bent, en je je eigenlijk opsluit op je kamer/in je huis en continue maar gamed. Je zegt 'uren per dag'. 2 uur per dag is ook uren.

Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen. :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_92579670
Mijn moeder vind het ook een probleem, maar durft niet echt harde maatregelen te treffen.

Ik weet zeker dat hij verslaafd is, anders had ik wel een topic geopend met een vraag als: wat is een gameverslaving?

Hij spendeert minimaal 5 uur per dag aan hetzelfde spel. Vaak meer en tot laat in de avond. Ik kan dus niet meer voor mezelf beslissen of ik is een keer vroeg naar bed ga, want ik kan niet door het geroep van die jongen heen slapen. Verder is hij chagrijnig, brutaal en maakt kwetsende opmerkingen. Ik ben dus 2 weken geleden gestopt met hem te praten, en volgens mij heeft hij het niet eens door.
pi_92579683
Je bent z'n oudere broer, stomp 'm gewoon.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_92579699
Hij is iets fortuinlijker uitgegroeid dan ik, lees; hij zal me lichamelijk best aankunnen. V
pi_92579735
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:15 schreef CoolGuy het volgende:
En wie zijn probleem is het dat jij daar last van hebt? Das jouw probleem, niet het probleem van je broertje. Gameverslaafd is dat je nergens anders meer mee bezig bent, en je je eigenlijk opsluit op je kamer/in je huis en continue maar gamed. Je zegt 'uren per dag'. 2 uur per dag is ook uren.

Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen. :')
Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:20:39 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579738
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Michiel1990 het volgende:
Mijn moeder vind het ook een probleem, maar durft niet echt harde maatregelen te treffen.

Ik weet zeker dat hij verslaafd is, anders had ik wel een topic geopend met een vraag als: wat is een gameverslaving?

Hij spendeert minimaal 5 uur per dag aan hetzelfde spel. Vaak meer en tot laat in de avond. Ik kan dus niet meer voor mezelf beslissen of ik is een keer vroeg naar bed ga, want ik kan niet door het geroep van die jongen heen slapen. Verder is hij chagrijnig, brutaal en maakt kwetsende opmerkingen. Ik ben dus 2 weken geleden gestopt met hem te praten, en volgens mij heeft hij het niet eens door.
Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_92579745
ga een keer achter hem staan, en geef hem een goede klap met een stuk hout.
dan roep je"EN NOU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN OF IK TRAP DIE HELE KANKER PC AAN PUIN!"
Dan draai je je heel rustig om en ga je fijn een tukje doen.
pi_92579756
Geweldig dit.
pi_92579777
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef juxtaposition het volgende:
ga een keer achter hem staan, en geef hem een goede klap met een stuk hout.
dan roep je"EN NOU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN VOOR IK TRAP DIE HELE KANKER PC AAN PUIN!"
Dan draai je je heel rustig om en ga je fijn een tukje doen.
Goed idee! :')
pi_92579784
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92579818
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:22 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Goed idee! :')
pussy
pi_92579824
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Los daarvan, is het gewoon niet gezond voor een knul van 17, om zoveel achter een spelcomputer te zitten. En het gaat er vooral om dat er gewoon nu iets aan moet veranderen, omdat ik anders gewoon echt zijn internetkabel door ga knippen, en ik weet niet of dat wel zo'n volwassen reactie is
pi_92579840
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

pussy
Je mag best geinen, maar schelden vind ik net iets te makkelijk.
pi_92579844
Maargoed, als hij het niet in z'n botte hersens krijgt dat jullie last van hem hebben dan moeten daar consequenties aan zitten. Knip dan maar gewoon z'n kabel door en fix dat pas weer als hij z'n headsetje in levert. Wel in overleg met je ma en wees voorbereid op het youtubefilmpje hierboven.
pi_92579859
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef LostFormat het volgende:
Maargoed, als hij het niet in z'n botte hersens krijgt dat jullie last van hem hebben dan moeten daar consequenties aan zitten. Knip dan maar gewoon z'n kabel door en fix dat pas weer als hij z'n headsetje in levert. Wel in overleg met je ma en wees voorbereid op het youtubefilmpje hierboven.
Ja ik denk niet dat mijn moeder het er mee eens zal zijn, maar ze doet er zelf ook niks aan. Het enige probleem zou zijn, als ik die kabel moet gaan vergoeden :N
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:27:04 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579866
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Noem je de uitvinder van profvoetbal dan ook coke dealers? Want daar moet je ook 5 uur per dag mee bezig zijn om mee te bblijven doen.

quote:
Los daarvan, is het gewoon niet gezond voor een knul van 17, om zoveel achter een spelcomputer te zitten.
Wat weet jij er nou van!? Of je nou 5 uur per dag achter FOK! zit of een spelletje speelt..

quote:
En het gaat er vooral om dat er gewoon nu iets aan moet veranderen, omdat ik anders gewoon echt zijn internetkabel door ga knippen, en ik weet niet of dat wel zo'n volwassen reactie is
:')
Een gedicht over Maanvis
pi_92579911
Kom op joh, gaat eens een keer serieus met m zitten leg het hem uit, en als hij het niet begrijpt dan pleur je zijn pc naar de tyfus. Immers je hebt hem gewaarschuwd. Sluit een compromis en als ie zich er niet aan houdt gaat als eerste die kabel eraan en daarna zijn pc. Sim-pel. Je bent zijn oudere broer.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_92579915
Laten we niet over prof voetbal beginnen want dan zou ik zeggen: Ja, dat is enigszins vergelijkbaar met cokedealers.. de oude romeinen zeiden al: hou het volk rustig met voedsel en vooral veel spelen!

Ik zit niet 5 uur per dag achter FOK! Ik heb een drukke studie....
pi_92579927
Sorry hoor maar ik vind je wel een beetje een slappeling. Kerel zet heel het huis op stelten en jij bent bang om niet volwassen te zijn en dat je een kabel moet betalen. Word het niet tijd zelf eens te gaan puberen?
pi_92579941
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef LostFormat het volgende:
Sorry hoor maar ik vind je wel een beetje een slappeling. Kerel zet heel het huis op stelten en jij bent bang om niet volwassen te zijn en dat je een kabel moet betalen.
Goed punt
pi_92579952
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Kom op joh, gaat eens een keer serieus met m zitten leg het hem uit, en als hij het niet begrijpt dan pleur je zijn pc naar de tyfus. Immers je hebt hem gewaarschuwd. Sluit een compromis en als ie zich er niet aan houdt gaat als eerste die kabel eraan en daarna zijn pc. Sim-pel. Je bent zijn oudere broer.
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon weg :W
pi_92579954
[/quote]
quote:
1s.gif[b] Op donderdag 10 februari 2011 09:15 \.

Over de plank compleet misslaan gesproken :W

In dit geval is het misschien verstande om zowel je pa als ma erin te betrekken.. Heeft vaak veel meer invloed als 1 ouder... :Y
Playing guitar is a religion.
pi_92579991
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Nou, dan sla je stap 1 over. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Is een puberend jochie van 17, die staan niet bekend om hun rationeel denkvermogen.
pi_92580069
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat? :?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92580075
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Je mag best geinen, maar schelden vind ik net iets te makkelijk.
Schelden?
Nee.

Overigens laat je je nu compleet inpakken en met je bek vol tanden zetten door iemand die reageert als een boze kleuter. Iemand die niet normaal kan reageren, en geen fuck om jullie geeft, die het hele huis terroriseert.
Jezus man, waar zijn je ballen.

En je moeder is dan ook een slappe zak hoor.. ik zou zelf allang het huis uit getrapt zijn.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:38:00 #31
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92580078
:') dat hij 5 uur per dag achter de pc zit is niks mis mee... maar dat hij zo luidruchtig is is wel een probleem; pak z'n headset gewoon af. owja en zet ze wekker zo nu en dan als die slaapt.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  Redactie Frontpage donderdag 10 februari 2011 @ 09:42:21 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_92580178
Kun je bij de router? Zoek dan uit op welke poort zijn teamspeakserver zit, en blokkeer die poort in de router :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_92580330
Ach het gaat vanzelf wel weer over. Ik heb zelf ook heel fanatiek op teamspeak lopen schreeuwen tot 3 uur snachts voor een paar CS clanwars nog (toen CS nog cool en hip was).

Maarja je bent een keertje klaar met school of je staat voor examens, dan wordt het al minder. Je gaat werken, langere dagen en daarna heb je misschien de zin of puf er niet voor, weer wordt het minder. Gooi idd een keertje zn internet eruit als hij aan het schreeuwen is, kijk of hij de link kan leggen. En anders herhalen :)
pi_92580375
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ach het gaat vanzelf wel weer over. Ik heb zelf ook heel fanatiek op teamspeak lopen schreeuwen tot 3 uur snachts voor een paar CS clanwars nog (toen CS nog cool en hip was).
Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...
pi_92580476
call of duty gok ik, en gewoon kabel doorknippen, afgelopen met het gezeik ~O>
pi_92580504
Paar maanden volhouden, met je moeder een kamer voor hem zoeken zonder waarschuwing en zodra hij 18 is zeggen dat hij er over 3 dagen alles ingepakt moet hebben. :W
pi_92580509
Gewoon als ie er een keer niet is z'n pc wachtwoord veranderen. Houd 'm wel zoet.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:59:31 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92580516
die gameverslaving boeit TS natuurlijk geen reet, het is gewoon geluidsoverlast van een puberend broertje... tijd om hem eens te laten inzien dat hij niet alleen is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:03:49 #39
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580614
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:
Het is toch de keuze van je broertje om de game te spelen en zich zo te gedragen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:04:13 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580625
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:52 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...
Ik ook, want anders werd mijn Xbox het raam uit getieft. :')
pi_92580627
Modem uitzetten op een bepaalde tijd, zodat jij kan slapen. Dit in overleg met je moeder zodat zij ook achter die beslissing staat (eventueel het modem verstoppen, als je broertje hem anders weer gewoon aanzet). Je kan het geloof ik ook instellen dat hij op een bepaalde tijd uitgaat, maar ik ben een digibeet, dus ik zou niet weten hoe.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:05:55 #42
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580666
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Dan loop je toch achter hem aan? Serieus, groei een paar.
pi_92580694
Als je moeder het geen probleem vindt, en je broertje niet, maar jij de enige bent, dan ga je toch lekker het huis uit? Je bent 20; hoogste tijd om zelfstandig te worden lijkt me. bovendien is dan iedereen blij; jij omdat je geen geluidsoverlast hebt van je broertje, je broertje omdat hij geen last meer heeft van een zeurende broer, en je moeder omdat ze geen last meer heeft van een zoon die van zijn probleem haar probleem maakt! ^O^
pi_92580959
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
En wat een bullshit titel overigens.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:19:42 #45
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92580995
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
QFT
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
pi_92581567
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
Doe eens lief!
pi_92581619
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen? :+
pi_92585450
TS je hebt een PM.
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:54:55 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92585492
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:40 schreef Techno het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen? :+
TS kan niet eens een 'internetkabel' betalen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_92585688
Er even van uitgaande dat TS' broertje echt geluidsoverlast veroorzaakt:

Omdat het broertje van TS kennelijk niet weet dat er zoiets als fatsoensnormen bestaan, moet TS maar vertrekken uit huis?
17 is ook een mooie leeftijd om op kamers te gaan.....

(En als het af en toe een keer is, dan moet TS niet mekkeren, maar als het elke dag urenlang geschreeuw is, dan mag hij daar best eens over klagen. En er zijn veel moeders die graag de hand boven het hoofd van hun kroost houden, dus tja, of de moeder van TS een goede graadmeter is, is ook maar de vraag.)
pi_92585852
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:26:08 #52
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92586433
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:06 schreef n0ir het volgende:
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
pi_92586977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:

[..]

zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
ALS je dan zo slim wilt overkomen, beweer dan dat 'gameverslaving' überhaupt niet bestaat. Het is nooit opgenomen in het DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders), en het is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren.

Het staat momenteel op hetzelfde niveau als een gokverslaving, wat officieel ook niet bestaat. De correcte term is dan pathologisch gokken/gamen.

Neemt niet weg dat ik wél denk dat het woord 'verslaving' de lading dekt.

Een gameverslaving is niet zozeer hoeveel je speelt, maar meer of het tussen de dingen komt die je eigenlijk had moeten doen.

5 uur is tegenwoordig niet meer bijzonder lang voor een game-fan, maar zoals TS ook ergens beschreef sluit hij zich af van de buitenwereld en is regelmatig agressief, wat wel degelijk symptomen zijn waar je op moet letten.
pi_92589264
quote:
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
pi_92589302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat? :?
Ik ga het niet met geweld oplossen.
pi_92589508
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...

Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.

Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.

Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:01:50 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92589537
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:54 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
Een gedicht over Maanvis
pi_92589750
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen ( :') ) en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Doe eens lief!
pi_92590198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.
_O-
pi_92590234
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...

Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.

Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.

Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
Het is óf een verslaving of hij heeft echt niets beters te doen.
Gamen moet ook kunnen zonder dat jij er last van hebt, dat is waar.
pi_92590263
hier is het omgedraaid, ik ben 17, hij is 20. Hij is gameverslaafd, ook aan een online game: league of legends. We weten ons geen raad!
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_92590280
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:

[..]

Liever gamen dan voor de tv hangen denk ik altijd maar. Dat is nog passiever.
pi_92590359
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben. :Y
pi_92590365
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:08 schreef Prenzlauer het volgende:
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen ( :') ) en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
pi_92590424
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben. :Y
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:26:25 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
Een gedicht over Maanvis
pi_92590527
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:') = geen tegenargument,

maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
pi_92590547
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, er verandert niets, dus dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Je hebt er de leeftijd voor. Zonder stufi wordt het wel lastig though.
pi_92590578
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:31:15 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590646
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

:') = geen tegenargument,

maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
Een gedicht over Maanvis
pi_92590660
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maanvis disss!
pi_92590668
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk? :')
pi_92590809
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.

Al zou ik trouwens ook vee lawaai maken, zou hij het nog niet merken, hij zit toch helemaal in zijn eigen wereldje.

Waarom neem je het eigenlijk zo voor mijn broertje op? is het gamen ook voor jou heilig?
pi_92590815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, en doet er zelf niets aan.
pi_92590829
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Techno het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk? :')
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:37:01 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590861
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:35 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.
Veel succes om je diploma te halen dan, als je maar een uur per dag bezig bent :).

quote:
Al zou ik trouwens ook vee lawaai maken, zou hij het nog niet merken, hij zit toch helemaal in zijn eigen wereldje.
Jij ook als je componeert. :D

quote:
Waarom neem je het eigenlijk zo voor mijn broertje op? is het gamen ook voor jou heilig?
omdat je een zwakke houding aanneemt.
Een gedicht over Maanvis
pi_92590886
quote:
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open
maar je voelt je niet verantwoordelijk genoeg om je moeder te helpen met de duidelijk mislukte opvoeding van je broertje?

je roept liever heel hard: MAAAAMAAAAA HIJ DOET STOMMMMMMM
geen mamma?
PAAAAAAAAAAAPAAAAAAAAAAAAA HIJ IS HEEEEEEEEL STOMMMMMMMMM
pi_92590945
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:36 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.
Wat schattig. En het is 'eens' niet 'is'.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:40:46 #79
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92591006
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:37 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

maar je voelt je niet verantwoordelijk genoeg om je moeder te helpen met de duidelijk mislukte opvoeding van je broertje?

je roept liever heel hard: MAAAAMAAAAA HIJ DOET STOMMMMMMM
geen mamma?
PAAAAAAAAAAAPAAAAAAAAAAAAA HIJ IS HEEEEEEEEL STOMMMMMMMMM
_O-
pi_92591037
Gaat vanzelf over. Ik heb vroeger tot diep in de nacht Rollercoaster Tycoon gespeeld :')

Wat overigens wel een bazenspel is :Y
pi_92591133
Jullie zijn wel een beetje hard voor TS hoor. :@
pi_92591158
Ik neem helemaal geen zwakke houding aan, ik heb duidelijk opties gegeven om dit probleem zelf op te lossen, maar ik vind dat het mijn plek niet is... dus probeer ik het eerst via de ouders. Ik kan natuurlijk zijn kamer inlopen en zijn computer aan gort slaan, maar daaruit ontstaan weer een hoop nieuwe problemen.

Als ik componeer zit ik niet in mijn eigen wereldje trouwens, dat is een vooroordeel. Het is vergelijkbaar met het schrijven van een werkstuk.
pi_92591209
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Jullie zijn wel een beetje hard voor TS hoor. :@
Ik lees al een tijdje mee op Fok! Ik had het wel verwacht :')
pi_92591300
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik neem helemaal geen zwakke houding aan, ik heb duidelijk opties gegeven om dit probleem zelf op te lossen, maar ik vind dat het mijn plek niet is... dus probeer ik het eerst via de ouders. Ik kan natuurlijk zijn kamer inlopen en zijn computer aan gort slaan, maar daaruit ontstaan weer een hoop nieuwe problemen.
Maar wat wil je dan bereiken met dit topic? Niemand hier die jouw situatie kan veranderen.
pi_92591387
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:46 schreef Techno het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan bereiken met dit topic? Niemand hier die jouw situatie kan veranderen.
(Er is een OP) waarin ik graag wilde weten of de opties die ik in gedachte had verantwoordelijk zijn. En natuurlijk is het altijd fijn als er mensen zijn die dit herkennen.

Natuurlijk kan niemand op Fok! mijn situatie veranderen, maar als dat een voorwaarde is voor het openen van een topic kun je beter maar meteen heel R&P afschaffen.
pi_92591471
Tja, als je in het echte leven net zo aan het zeuren bent met je regeltjes en 'duidelijke opties' dan kan ik mij voorstellen dat je broertje daar geen boodschap aan heeft. Je had allang die stekker eruit kunnen trekken, maar nee. Delegeren delegeren.
Doe eens lief!
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:51:31 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92591486
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Michiel1990 het volgende:
het is je fokking broertje en JIJ HEBT ER LAST VAN DUS JIJ MOET HET OPLOSSEN EN NIET JE VADER OF MAMMIE.

quote:
Als ik componeer zit ik niet in mijn eigen wereldje trouwens, dat is een vooroordeel. Het is vergelijkbaar met het schrijven van een werkstuk.
mozart en beethoven schreven geen werkstukken, die zaten in hun eigen wereldje.
lekker vooroordeel richting je broertje dat ie in zijn eigen wereldje zit overigens.
Een gedicht over Maanvis
pi_92591568
Zijn computer kapot maken of kabel doorknippen heeft toch geen zin. Ook je ouders erbij halen om het te verbieden heeft geen nut, dan gaat ie stiekem gamen.
Deze maatregelen pogen de symptomen aan te pakken maar voordat je broertje minder gaat gamen zal hij eerst zelf tot het besef moeten komen dat er in de echte wereld heel veel leuks te beleven is.
Maar je broertje zou 's avonds wel wat meer rekening met je kunnen houden en minder herrie maken.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:55:07 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92591651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef n0ir het volgende:
Zijn computer kapot maken of kabel doorknippen heeft toch geen zin. Ook je ouders erbij halen om het te verbieden heeft geen nut, dan gaat ie stiekem gamen.
Deze maatregelen pogen de symptomen aan te pakken maar voordat je broertje minder gaat gamen zal hij eerst zelf tot het besef moeten komen dat er in de echte wereld heel veel leuks te beleven is.
nou met zo'n broer is niet veel leuks te beleven. die zit maar op zijn kamer de hele dag te componeren, ipv dat ie zijn kleine broertje eens meeneemt naar een voetbalwedstrijd of samen flink gaan stappen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_92591662
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is je fokking broertje en JIJ HEBT ER LAST VAN DUS JIJ MOET HET OPLOSSEN EN NIET JE VADER OF MAMMIE.

[..]

mozart en beethoven schreven geen werkstukken, die zaten in hun eigen wereldje.
lekker vooroordeel richting je broertje dat ie in zijn eigen wereldje zit overigens.
het is een opvoedkundig probleem, dus moet het eerst via de ouders, en als die niks doen dan is het mijn beurt.

We gaan echt geen discussie voeren over de gemoedstoestand van de componist tijdens het componeren, dat win ik. En ik wil je het idee dat Hollywood je gegeven heeft over de grote meesters vooral niet ontnemen. :')

een vooroordeel over mijn broertje? Tuurlijk is dat geen vooroordeel, ik maak hem iedere dag op deze manier mee. En een paar maanden geleden vond ik dat gevloek en gescheld nog wel grappig, maar het begint te storen en me van mijn werk af te houden.
pi_92591758
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef n0ir het volgende:
Maar je broertje zou 's avonds wel wat meer rekening met je kunnen houden en minder herrie maken.
Goede reactie, het is ook wel begrijpelijk dat tijdens de winter een slechte gewoonte als urenlang gamen erin sluipt, het is koud buiten, er is niks te doen.... maar hoe krijg je iemand zo ver om minder te gamen, als hij niet voor rede vatbaar is?
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:58:33 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92591800
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:57 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Goede reactie, het is ook wel begrijpelijk dat tijdens de winter een slechte gewoonte als urenlang gamen erin sluipt, het is koud buiten, er is niks te doen.... maar hoe krijg je iemand zo ver om minder te gamen, als hij niet voor rede vatbaar is?
Bied hem een alternatief voor het gamen. Koop kaartjes voor het concert van zijn favoriete artiest of kaartjes voor een wedstrijd van jullie favo voetbalclub en ga daar samen heen.
Een gedicht over Maanvis
pi_92591968
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:55 schreef Michiel1990 het volgende:
het is een opvoedkundig probleem, dus moet het eerst via de ouders, en als die niks doen dan is het mijn beurt.
Stel je voor dat je je de ouders helpt.. nee dat kan echt niet.
pi_92591979
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bied hem een alternatief voor het gamen. Koop kaartjes voor het concert van zijn favoriete artiest of kaartjes voor een wedstrijd van jullie favo voetbalclub en ga daar samen heen.
Ja, een vriend van me nodigt hem vaak uit om ook mee te gaan, als we naar de bios gaan of een pilsje gaan pakken. 9 van de 10 keer slaat hij af.
pi_92592058
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:01 schreef Nyce het volgende:

[..]

Stel je voor dat je je ouders helpt.. nee dat kan echt niet.
Wat je doet is zonder aanleiding een aanname maken. De rede dat ik afstand wil houden is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld, wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag als mijn moeder niet thuis is ik opmerkingen krijg als: "Rot op, je bent mijn vader niet"

En daar heeft hij me dan mee, want inderdaad... dat ben ik niet, en zal ik ook niet pretenderen te zijn.
pi_92592084
Nou, tough luck dan. Het is zijn leven, hij wilt gamen. Het enige wat redelijk is binnen jouw perken is dat hij na 11 uur gewoon stil is. Voor de rest heb je nergens over te oordelen, ieder zijn eigen pad.
Doe eens lief!
pi_92592231
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Wat je doet is zonder aanleiding een aanname maken. De rede dat ik afstand wil houden is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld, wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag als mijn moeder niet thuis is ik opmerkingen krijg als: "Rot op, je bent mijn vader niet"

En daar heeft hij me dan mee, want inderdaad... dat ben ik niet, en zal ik ook niet pretenderen te zijn.
Wat praat je intellectueel en zakelijk man, kom op je bent 20.

En sinds wanneer moet je iemand zijn vader zijn om iemand op zijn gedrag te mogen wijzen?
pi_92592367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:07 schreef Nyce het volgende:

[..]

Wat praat je intellectueel en zakelijk man, kom op je bent 20.

En sinds wanneer moet je iemand zijn vader zijn om iemand op zijn gedrag te mogen wijzen?
Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aanname })

Nou, je hebt gelijk, je hoeft niet iemands vader te zijn om iemand op zijn/haar gedrag te wijzen, maar leg dat dan maar eens aan mijn broertje uit!
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:16:10 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92592633
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aanname })

Nou, je hebt gelijk, je hoeft niet iemands vader te zijn om iemand op zijn/haar gedrag te wijzen, maar leg dat dan maar eens aan mijn broertje uit!
je pakt het ook op de verkeerde manier aan. je interesseert je helemaal niet in je broertje. anders had je wel geweten welk spelletje ie speelde.
dus volgende keer gewoon binnen lopen en zeggen :
"hey hoe gaat ie? Kun je een beet jewinnen? En wat moet je nou doen bij dit spelletje? hey maareh ik wil straks wel slapen dus doe je dan wat zachter?"
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:17:21 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92592690
O+
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92592870
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Haha het is ook nooit goed he, maar het viel me gewoon op.

En wat maanvis zegt is misschien een goede aanpak, ik weet niet wat je al hebt geprobeerd (heb niet het hele topic doorgelezen).
En zijn er anders geen instanties voor gameverslaving?
pi_92593464
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:17 schreef Re het volgende:
O+
Feel the love! O+
pi_92594243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:22 schreef Stokstaart het volgende:

Delete zn account/sloop zn pc :7
Dus als sommige mensen door het lint gaan dan douwen ze een afstandsbediening in hun reet. _O-
pi_92594314
Zorg dat hij de pc op een plek heeft waar hij jou niet stoort, enkel je ouders. Beneden of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-02-2011 16:55:33 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:51:12 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92594372
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dus als sommige mensen door het lint gaan dan douwen ze een afstandsbediening in hun reet. _O-
de ehbo zit er vol mee!
Een gedicht over Maanvis
pi_92594510
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Zorg dat hij de pc op een plek heeft waar hij jou niet soort, enkel je ouders. Beneden of zo.
Die suggestie zou wel activerend kunnen werken bij mijn moeder. :P
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:58:22 #107
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_92594722
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:48 schreef DemonRage het volgende:

[..]

heb je de rest van de filmpjes over die gozer al gezien? :')

overigens dat game-gebeuren gaat wel weer over met de jaren hoor ts.
ik ken nog iemand die er zoveel tijd in stopte en nu een of twee uurtjes per dag.
en ik weet dat het voor een ander behoorlijk debiel kan klinken als je op teamspeak zit.

verder vind ik het netjes van je dat je het via je ouders wilt spelen, maar je vader woont daar niet dus die heeft geen invloed. en je moeder ook niet zeg je.
dan wordt het tijd om hem op zijn plaats te zetten.
je kunt inderdaad wat kutgeintjes uithalen:
plakband om de plug van zijn headset, draadje van microfoon saboteren, poorten blokken in de router of de router verstoppen.
ik kan je vertellen dat ie daardoor alleen maar meer schijt aan je gaat hebben.
als het weer eens zover is midden in de nacht zou ik zijn kamer binnendenderen met veel gevloek en geschreeuw en donder hem wat naar zijn infantiele harses.
nee het is niet netjes en ja het is asociaal.
maar het is wel het enige waar een puber nog een beetje van terugdeinst en je laat merken dat het je menens is.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:12:52 #108
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92595337
Is -haha ts kan niet raiden!- al geplaatst? En gewoon op zn muil stompen als ie na 11 uur teveel herrie maakt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:27:37 #109
164607 sc00p
D66-rechter
pi_92595960
Waarschijnlijk speelt je broertje Black Ops.

Zet poort 3074 dicht op je router, dan heeft hij toch echt een probleem. (alles op het internet doet het dan nog, behalve zijn spelletje)

Als het niet werkt speelt hij een ander schietspel, probeer dan poort range 27000 - 27030 en 27014 - 27050 dicht te zetten in je router, dan doen de meeste spellen het niet meer, je blokkeert Steam dan.

Bij Linksys routers (en bij een hoop andere vast ook) kun je dit ook nog met een bepaalde tijd doen, waardoor hij bijvoorbeeld tussen 4 en 10 wel kan gamen.

[ Bericht 17% gewijzigd door sc00p op 10-02-2011 18:19:27 ]
Ik ook, bedankt!
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:31:42 #110
164607 sc00p
D66-rechter
pi_92598706
Maar wat denk ik het beste werkt is hem gewoon een keer mee naar de kroeg nemen en laten zien hoe tof écht sociaal leven is.
Ik ook, bedankt!
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:35:45 #111
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_92598907

Je kan zoiets proberen als het Windows 7 betreft, of anders beperkingen instellen op zijn pc dat ie niet meer kan gamen op een bepaalde tijd etc. :)
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_92598999
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:27 schreef sc00p het volgende:
Waarschijnlijk speelt je broertje Black Ops.

Zet poort 3074 dicht op je router, dan heeft hij toch echt een probleem. (alles op het internet doet het dan nog, behalve zijn spelletje)

Als het niet werkt speelt hij een ander schietspel, probeer dan poort range 27000 - 27030 en 27014 - 27050 dicht te zetten in je router, dan doen de meeste spellen het niet meer, je blokkeert Steam dan.

Bij Linksys routers (en bij een hoop andere vast ook) kun je dit ook nog met een bepaalde tijd doen, waardoor hij bijvoorbeeld tussen 4 en 10 wel kan gamen.
Heel nuttige tips, het is alleen wel zo dat hij geloof ik met zijn Xbox die online game speelt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:38:36 #113
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92599046
Willen jullie nou ts (die geen idee heeft welk spel het is) de poorten en andere zooi op de pc van zijn gamende broertje blokkeren?

Waarom voorzie ik hier een kink in de kabel?
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:38:50 #114
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_92599057
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Heel nuttige tips, het is alleen wel zo dat hij geloof ik met zijn Xbox die online game speelt.
Misschien heeft de X-box ook een optie om beperkingen in te stellen of een password? :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:40:11 #115
164607 sc00p
D66-rechter
pi_92599124
quote:

[..]

Dat is nóg makkelijker!!

Zie: http://support.microsoft.com/kb/908874

quote:
Voor Xbox LIVE wordt vereist dat de volgende poorten geopend zijn:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
Ik ook, bedankt!
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:40:43 #116
164607 sc00p
D66-rechter
pi_92599157
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:38 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Misschien heeft de X-box ook een optie om beperkingen in te stellen of een password? :)
Ja kan ook, maar dichtzetten in router is makkelijker en scheelt gezeur als je doet alsof je neus bloedt.
Ik ook, bedankt!
pi_92599235
Hahaha.. Bang zijn om door je 3 jaar jongere broertje in elkaar gebeukt te worden :') . Kom je zelf wel eens buiten huis om te sporten ofzo?
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:44:35 #118
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_92599319
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:40 schreef sc00p het volgende:

[..]

Ja kan ook, maar dichtzetten in router is makkelijker en scheelt gezeur als je doet alsof je neus bloedt.
Dat kan ook idd, als dat broertje niet het password weet en geen fysieke toegang heeft tot de router :).
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:54:24 #119
164607 sc00p
D66-rechter
pi_92599811
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:44 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Dat kan ook idd, als dat broertje niet het password weet en geen fysieke toegang heeft tot de router :).
Dan verander je het password ook, maar de meeste mensen weten geneens wat poorten zijn, laat staan hoe je inlogged op een router.
Ik ook, bedankt!
pi_92600004
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:42 schreef DerptieDurp het volgende:
Hahaha.. Bang zijn om door je 3 jaar jongere broertje in elkaar gebeukt te worden :') . Kom je zelf wel eens buiten huis om te sporten ofzo?
Ja reacties over die boeg zijn er nu wel genoeg geweest, niet origineel.
nog een keer dan maar: ik ga niks met geweld proberen op te lossen, maar de kans bestaat dat hij agressief word als hij niet meer kan gamen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:31:45 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92601921
quote:

[..]

toon eens wat meer interesse in je broertje, jemig zeg, zo krijg je nooit iets voor elkaar!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:52 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92602664
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Delete z'n post dan
pi_92603882
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:40 schreef sc00p het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar wat als broertjelief veel technischer is dan de TS?
pi_92606015
Wat een getroll in dit topic..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_92606428
Het beste wat je kunt doen is hem te vragen ermee te stoppen. Doet ie dat niet, dan vraag je het enkele keren. Geen reactie? - Gooi de stekkers eruit.

Gaat het broertje dan door het lint? - Jij bent de oudere broer, mocht hij je aanvallen, hou je 'm in een houdgreep. Mocht je daar niet capabel voor wezen, dan kan je eventueel je moeder vragen de computer uit te schakelen. Wil de moeder niet luisteren? Probeer dan toch met je broertje te praten, mocht het echt niet baten, dan adviseer ik je de stekkers er gewoon uit te trekken, en hem met alles wat je hebt aan te vallen, mocht hij een intimiderende houding aannemen.

Kortom: leer dat jochie een les, leert ie ook is wat. o|O
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:06:04 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92607642
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:05 schreef Techno het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar wat als broertjelief veel technischer is dan de TS?
Lijkt mij een gegeven hier :P
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:17:52 #127
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_92608428
Gewoon geen internet, hij raakt er aan ontwend.
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_92615837
:') maak gewoon wat afspraken samen. Spelen met teamspeak? Prima, maar alleen als jij niet thuis bent, of alleen tussen 5 en 9 of wat dan ook. En als ie dat niet doet idd ff de kabel een rukje geven dat het internet er ff uit ligt, leert ie snel genoeg
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 00:00:40 #129
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_92619160
quote:
Als hij het 5 uur per dag of meer speelt dan kun je wel spreken van een verslaving ja, helemaal als 'ie ook nog eens niet voor rede vatbaar is en lomp reageert naar z'n moeder.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_92629880
weet je wat het is, Je kan wel zeggen dat ie een game verslaving heeft, maar wat moet ie anders doen op een doordeweekse dag ?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:44:26 #131
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92630082
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 00:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als hij het 5 uur per dag of meer speelt dan kun je wel spreken van een verslaving ja, helemaal als 'ie ook nog eens niet voor rede vatbaar is en lomp reageert naar z'n moeder.
Laten we het pbc, riaag en de politie maar bellen, dan kunnen ze hem genezen van zijn verslaving :{
pi_92630976
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:39 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
weet je wat het is, Je kan wel zeggen dat ie een game verslaving heeft, maar wat moet ie anders doen op een doordeweekse dag ?
- werk zoeken
- werken
- huiswerk
- lezen
- sporten
- msn (lees; cyberflirten)
- Fok!
- muziek luisteren
- bioscoop (is doordeweeks veel goedkoper)
- met vrienden afspreken
- een televisie serie volgen (kost vooralsnog maar 40 minuten per dag, en geen 5 uur)
- koken
- daten (waarom zou dat niet doordeweeks kunnen?)
- Seks (waarom zou dat niet doordeweeks kunnen?)

Echt waar er is genoeg te doen doordeweeks, en volgens mij als je serieus bezig bent met school heb je na school en huiswerk nog maar weinig van je dag over.
pi_92632906
Allemaal leuke tips, sluit poorten, sla hem in elkaar maar nergens een echte oplossing.

Beste wat je kunt doen is regels opstellen en handhaven. Tot 11 uur gamen en dan gaat ie gewoon uit. Dit is zo een situatie die langzaam uit de hand is gelopen omdat er niets tegen gedaan werd, dit patroon moet je proberen te doorbreken en er ook consequenties aan hangen door de mogelijkheid tot spelen weg te nemen bij overtreding.

Doordat het al zover is gekomen zal het erg moeilijk worden om dit op de rails te krijgen echter ook hij zal zich moeten aanpassen aan de andere mensen in huis en dat gebeurd nu niet.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:10:09 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92633399
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:08 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

- werk zoeken
- werken
- huiswerk
- lezen
- sporten
- msn (lees; cyberflirten)
- Fok!
- muziek luisteren
- bioscoop (is doordeweeks veel goedkoper)
- met vrienden afspreken
- een televisie serie volgen (kost vooralsnog maar 40 minuten per dag, en geen 5 uur)
- koken
- daten (waarom zou dat niet doordeweeks kunnen?)
- Seks (waarom zou dat niet doordeweeks kunnen?)

Echt waar er is genoeg te doen doordeweeks, en volgens mij als je serieus bezig bent met school heb je na school en huiswerk nog maar weinig van je dag over.
Kerel jij bent zijn grote broer, en kleine broertjes willen niets anders dan waardering van hun grote broer en hun vader. Nou papa is weg, dus moet jij die waardering geven die ie normaal van papa zou krijgen.
Dus interesseer je eerst eens in het spelletje dat ie speelt en vraag hem dan of het wat zachter kan ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:12:45 #135
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_92633509
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:44 schreef fs180 het volgende:
Laten we het pbc, riaag en de politie maar bellen, dan kunnen ze hem genezen van zijn verslaving :{
Ja laten we doen alsof het normaal is 5 uur per dag of meer te gamen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_92633526
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 00:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Boeiend, zo zijn zoveel mensen tijdens de puberteit. Gewoon aanpakken.
pi_92633839
UPDATE:

Al weken komt hij zelfs in tussenuren snel naar huis om een uurtje te gamen, ik zie het gebeuren omdat ik veel thuis werk.

Mijn moeder doet niet meer dan om 10 uur 's avonds naar zijn kamer lopen om te zeggen dat het uit moet.

Dat is voor mij niet voldoende, ik zit heel de week verder in de herrie.

Dus: Ik heb vandaag de kabel doorgeknipt, voor alle mensen die vinden dat ik me zou moeten opstellen als een vader figuur, dit is wat ik als vader al weken geleden gedaan zou hebben. Nee sterker nog, ik zou hem nooit een spel computer gegeven hebben.

En over zijn echte vader: toen die hier woonde zat hij ook alleen maar achter de computer vanwege een chat verslaving.

In het weekend ben ik weinig thuis, omdat ik dan veel bij mijn vriendin ben, maar ik ben heel benieuwd of er nu iets gaat veranderen, of dat hij gewoon offline doorgaat met gamen. En op dat punt kunnen we nog eens een interessante discussie gaan voeren over het fenomeen van de game verslaving.
pi_92633864
De internetkabel doorknippen... wat een dom idee. :')
pi_92633922
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef algebra010 het volgende:
Als jij een nieuwe kabel regelt, mag je een weekje komen logeren, eens zien wie er als eerste naar de schaar grijpt.

Het word gewoon echt tijd dat er een punt gemaakt word, en ik zie geen andere manier om zijn aandacht te trekken, niet dat hij erachter komt dat ik het was, zijn kabel loopt door mijn kamer...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:28:23 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92634115
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:23 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Als jij een nieuwe kabel regelt, mag je een weekje komen logeren, eens zien wie er als eerste naar de schaar grijpt.

Het word gewoon echt tijd dat er een punt gemaakt word, en ik zie geen andere manier om zijn aandacht te trekken, niet dat hij erachter komt dat ik het was, zijn kabel loopt door mijn kamer...
Hoe je het nu hebt opgelost is hoe dan ook een teken van zwakte.
Maargoed, ik ben zelf grote broer van 2 jongere zusjes en 1 jonger broerjte, en die kijken wel naar me op en luisteren wel naar mij. Ik heb het dus beter voor elkaar dan jij ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_92634294
Oei, TS gaat klappen krijgen.
pi_92635535
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:32 schreef juxtaposition het volgende:
Oei, TS gaat klappen krijgen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:09:40 #143
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_92635937
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Hoi Fok!

Mijn eerste topic hier.

Ik ben 20, broertje is 17. Laten we het broertje maar N noemen.

Captain N?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:28:30 #144
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92636784
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:09 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Captain N?
:D!
pi_92637536
Ik wacht op een reactie van ts' broertje.
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:56:18 #146
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_92638043
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef algebra010 het volgende:
Niet al te slim idd, TS had beter de router dicht kunnen gooien imho, maargoed wat helpt dat helpt ;)
pi_92638494
TS, je had die poorten gewoon moeten dichtgooien ipv kabels gaan doorknippen. Overigens, Maanvis heeft wel een punt; je hebt geen idee wat jouw broer bezig houdt van wat ik kan afleiden uit wat je schrijft.
Heb je er eens aan gedacht dat dat spel wel eens een symptoom kan zijn van een probleem dat jouw broer heeft in plaats van de oorzaak? Hij toont weinig interesse in zijn omgeving, misschien gaat het niet goed met hem, veel stress, wordt gepest, zit met iets in zijn maag,... Er zijn zoveel opties en het enige wat jij kan bedenken, in plaats van ECHT communiceren en niet alleen aan zijn kop zeuren, is gewoon een kabel doorknippen.

En overigens, ik zou me ook geen hol aantrekken van een familielid die geen enkele interesse heeft in mij.

Jouw klacht / ervaren overlast is wel terecht imo, jouw broer's gedrag is ook ronduit asociaal, maar jij bent ook niet zo heilig hoor jongen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:12:27 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92638753
Overigens wel frappant dat ie een internetkabel doroknipt en dat hijzelf nog gewoon internet heeft ;). Coax-netwerkje?
Een gedicht over Maanvis
pi_92639913
TS is gewoon een trieste autist die niet met mensen om kan gaan. Je ziet je broertje alleen maar als storingsbron. Je geeft niets om hem, je doet alsof het familieleven bestaat uit politiek delegeren en j voert zelf ook geen ruk uit getuige het feit dat je zo vaak thuis zit.
Doe eens lief!
pi_92640390
if you cant beat em, join em ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:34:35 #151
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92648277
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE:

Al weken komt hij zelfs in tussenuren snel naar huis om een uurtje te gamen, ik zie het gebeuren omdat ik veel thuis werk.

Mijn moeder doet niet meer dan om 10 uur 's avonds naar zijn kamer lopen om te zeggen dat het uit moet.

Dat is voor mij niet voldoende, ik zit heel de week verder in de herrie.

Dus: Ik heb vandaag de kabel doorgeknipt, voor alle mensen die vinden dat ik me zou moeten opstellen als een vader figuur, dit is wat ik als vader al weken geleden gedaan zou hebben. Nee sterker nog, ik zou hem nooit een spel computer gegeven hebben.

En over zijn echte vader: toen die hier woonde zat hij ook alleen maar achter de computer vanwege een chat verslaving.

In het weekend ben ik weinig thuis, omdat ik dan veel bij mijn vriendin ben, maar ik ben heel benieuwd of er nu iets gaat veranderen, of dat hij gewoon offline doorgaat met gamen. En op dat punt kunnen we nog eens een interessante discussie gaan voeren over het fenomeen van de game verslaving.
Het was toch geen verslaving?

Hoax,
pi_92669603
whaddup

Gameverslaving begint meestal niet bij de game zelf. gameverslaving is meestal een ontsnapping aan de realiteit. ik had bijv 3 kaar geleden elke dag knallende ruzie met mijn moeder, ik voelde mij thuis altijd depri, ging niet naar school, enz enz, de enige plek waar ik mij op dat moment nog veilig, gewaardeerd voelde was in mijn zielige game wereldje , het wereldje waar niemand mij vroeg hoe het ging op school of met mijn thuis situatie een wereld waar ik de touwtjes in handen had, je kan gameverslaving ook vergelijken met drugs verslaving
die heb je in 2 vormen , de ene rookt wel eens een jointje omdat hij het prettig vind om high of stoned to worden nadat dit is uitgewerkt gaat deze rustig verder met zijn leven en is er niks aan de hand, aan de andere kant heb je de drugsgebruiker die drugs gebruikt om te ontsnappen aan de realiteit, diegene voelt zich natuurlijk beter waarneer hij onder invloed is doordat hij niet denkt aan de zorgen van de realiteit, waarneer het effect is uitgewerkt voel hij zich duidelijk gelijk weer kut dus gaat hij meer gebruiken om weer trg in dat wereldje waar er geen zorgen zijn te duiken. dit symptoom is ook duidelijk trg te zien in gameverslaving en is erg gevaarlijk, als jullie ( je moeder en jij ) denken dat hij echt gameverslaafd is zou ik lekker preventief te werk gaan, en onmiddelijk zijn pc in beslag nemen, probeer hem wel tegemoet te komen door bijvoorbeeld elke weer wat leuks met hem te doen.
hoop dat je hier wat aan hebt

Lala
When the power of love over comes the love of power, there will be peace
pi_92669622
als die stakker mijn broertje was: zou ik zijn pc naar buiten geflikkerd hebben en hem een volle vuist op zn smoel
Met de Y
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:06:15 #154
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92676103
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 05:59 schreef joellsoares het volgende:
whaddup

Gameverslaving begint meestal niet bij de game zelf. gameverslaving is meestal een ontsnapping aan de realiteit. ik had bijv 3 kaar geleden elke dag knallende ruzie met mijn moeder, ik voelde mij thuis altijd depri, ging niet naar school, enz enz, de enige plek waar ik mij op dat moment nog veilig, gewaardeerd voelde was in mijn zielige game wereldje , het wereldje waar niemand mij vroeg hoe het ging op school of met mijn thuis situatie een wereld waar ik de touwtjes in handen had, je kan gameverslaving ook vergelijken met drugs verslaving
die heb je in 2 vormen , de ene rookt wel een
s een jointje omdat hij het prettig vind om high of stoned to worden nadat dit is uitgewerkt gaat deze rustig verder met zijn leven en is er niks aan de hand, aan de andere kant heb je de drugsgebruiker die drugs gebruikt om te ontsnappen aan de realiteit, diegene voelt zich natuurlijk beter waarneer hij onder invloed is doordat hij niet denkt aan de zorgen van de realiteit, waarneer het effect is uitgewerkt voel hij zich duidelijk gelijk weer kut dus gaat hij meer gebruiken om weer trg in dat wereldje waar er geen zorgen zijn te duiken. dit symptoom is ook duidelijk trg te zien in gameverslaving en is erg gevaarlijk, als jullie ( je moeder en jij ) denken dat hij echt gameverslaafd is zou ik lekker preventief te werk gaan, en onmiddelijk zijn pc in beslag nemen, probeer hem wel tegemoet te komen door bijvoorbeeld elke weer wat leuks met hem te doen.
hoop dat je hier wat aan hebt

Lala
Leuk betoog maar nee.
pi_92677562
TS, doe niet zo zielig en ga op kamers als je last ervan hebt..

En anders delete zn pc of knip die kabel door inderdaad.

Kan je lachen :D

edit: oh kabel doorgeknipt, en, kon je lachen? c_/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_92677764
Heb je hem ooit gevraagd waarom hij zoveel tijd besteed aan gamen?
pi_92677795
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.
Als dat alles is...

Oplossing:
Je broer zou je aan kunnen zeg je. Maar een goede knuppel niet lijkt me.
Pak een knuppel, sla hem even tot appelmoes (met beleid en enige genade) en zeg hem dat dit de eerste en laatste keer was indien hij rekening kan houden met de andere medebewoners.

Als je het heft niet in eigen hand kan of wilt nemen, moet je niet zeuren. En een paar blauwe plekken is niemand slechter van geworden.

Succes.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:07:45 #158
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92677983
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:59 schreef superpiet het volgende:
Heb je hem ooit gevraagd waarom hij zoveel tijd besteed aan gamen?
Omdat hij anders niet aan het gezeik van ts kan ontsnappen :')
pi_92682578
koptelefoon?
pi_92683123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:30 schreef Monco10 het volgende:
koptelefoon?
En dan houdt dat broertje opeens op magische wijze op met schreeuwen/praten/lachen op Teamspeak?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_92683186
quote:
Overigens wel frappant dat ie een internetkabel doroknipt en dat hijzelf nog gewoon internet heeft ;). Coax-netwerkje?
tsk tsk als het coax was zat ie er inderdaad niet nee, tjonge jonge.

Veel success ts, je hebt olie op het vuur gegooit.
pi_92683197
Is ts al overleden door de klappen die hij inmiddels wss van zijn broertje gehad heeft? :P komop ts, geef ons n update!! :P
pi_92685365
UPDATE 2:

Zelf was ik niet thuis, maar mijn moeder vertelde dat m'n broertje helemaal over de rooie was. denk aan roepen, met deuren slaan, paniekerig gedrag. Dus mensen die vinden dat het hier niet om een verslaving gaat; think again!

Het was niet erg slim van me om de kabel door te knippen, zie het maar als een wanhoopsdaad, gelukkig wist ik wel dat ik mijn moeder hiermee niet in de kosten zou jagen. (later bedacht ik me dat ik gewoon draadloos kan internetten en mijn kabel er eigenlijk voor niks ligt.) Als het moet kan mijn broertje dus mijn internet kabel gebruiken.

Aan de andere kant heeft mijn broertje dankzij zijn reactie eindelijk ook eens aan mijn moeder laten blijken hoe ernstig het is. Er word nu dus ook gezocht naar professionele hulp.

Ik leef dus nog, maar ook omdat niemand er in eerste instantie vanuit ging dat ik ook maar iets te maken had met het wegvallen van internet. (ze dachten dat de router stuk was)
pi_92685623
Sowieso zo'n kabel kost hooguit 5 euro :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_92685686
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:34 schreef fs180 het volgende:

[..]

Het was toch geen verslaving?

Hoax,
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:06 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leuk betoog maar nee.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik nooit beweerd dat het GEEN verslaving is, ten tweede, als je het niet eens bent met andermans 'betoog' dan kom je maar met tegenargumenten. Met gewoon 'nee' kom je er niet. En ten derde, tactloze mensen die moeten trollen in een sub-forum als R&P :N
pi_92685704
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:56 schreef Beach het volgende:
Sowieso zo'n kabel kost hooguit 5 euro :')
We hebben minstens 6 meter nodig aangezien de router een verdieping lager staat.
pi_92685717
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:50 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE 2:

Zelf was ik niet thuis, maar mijn moeder vertelde dat m'n broertje helemaal over de rooie was. denk aan roepen, met deuren slaan, paniekerig gedrag. Dus mensen die vinden dat het hier niet om een verslaving gaat; think again!

Het was niet erg slim van me om de kabel door te knippen, zie het maar als een wanhoopsdaad, gelukkig wist ik wel dat ik mijn moeder hiermee niet in de kosten zou jagen. (later bedacht ik me dat ik gewoon draadloos kan internetten en mijn kabel er eigenlijk voor niks ligt.) Als het moet kan mijn broertje dus mijn internet kabel gebruiken.

Aan de andere kant heeft mijn broertje dankzij zijn reactie eindelijk ook eens aan mijn moeder laten blijken hoe ernstig het is. Er word nu dus ook gezocht naar professionele hulp.

Ik leef dus nog, maar ook omdat niemand er in eerste instantie vanuit ging dat ik ook maar iets te maken had met het wegvallen van internet. (ze dachten dat de router stuk was)
Professioneel hulp is wat overdreven. Het is gewoon het beste als hij zelf zijn probleem erkend en er dan langzaam maar zeker wat aan doet.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:38:08 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92687034
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:50 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE 2:

Hij is gewoon verontwaardigd dat ie nu zijn online teamspelers in de steek moet laten ;). 't is hetzelfde als een profsport, je moet gewoon aanwezig zijn!
quote:
Nou, als je broertje een draadloze adapter koopt kan hij dus ook weer internetten ;).
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:43:11 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92687185
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:57 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ten eerste heb ik nooit beweerd dat het GEEN verslaving is, ten tweede, als je het niet eens bent met andermans 'betoog' dan kom je maar met tegenargumenten. Met gewoon 'nee' kom je er niet. En ten derde, tactloze mensen die moeten trollen in een sub-forum als R&P :N
Oh excuses, ik dacht toch een aantal keer verslaving en verslaafd te lezen, misschien lag het aan mij.

Bij reacties van zulke niveau is een nee voldoende, niets in mij voelt zich enigzins verplicht van a tot z uit te leggen waarom niet, een ieder met enigzins gevoel voor realiteit snapt dat.
Jij kan natuurlijk hier boe roepen hoe erg het allemaal is, maar als jij geen trek hebt je broertje aan te pakken blijft de situatie zo.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:45:16 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92687237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:58 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

We hebben minstens 6 meter nodig aangezien de router een verdieping lager staat.
40 meter kost je 2 tientjes joh, voor dat geld heb je ook al een usb adapter :')
pi_92717556
quote:
40 meter kost je 2 tientjes joh, voor dat geld heb je ook al een usb adapter :')
Nee, maar het gaat erom dat TS toch even kon laten weten dat het allemaal veul erger is dan wij ons kunnen voorstellen.
Doe eens lief!
pi_92722671
Ben wel nieuwsgierig welke game het nou is :@
pi_92723159
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:47 schreef Slayage het volgende:
if you cant beat em, join em ;)
Join him and beat him. Als je broertje vaak genoeg verliest, stopt die wel.
pi_92755238
Broertje gaat op kamers en neemt meteen een Full speed abbo :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:58:00 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92769150
Meld je broertje dat ie om die manier nooit een lekker stuk in zn bed krijgt
pi_92803581
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Reageer op andere posts much ^^
When the power of love over comes the love of power, there will be peace
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')