abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:34:35 #151
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92648277
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE:

Al weken komt hij zelfs in tussenuren snel naar huis om een uurtje te gamen, ik zie het gebeuren omdat ik veel thuis werk.

Mijn moeder doet niet meer dan om 10 uur 's avonds naar zijn kamer lopen om te zeggen dat het uit moet.

Dat is voor mij niet voldoende, ik zit heel de week verder in de herrie.

Dus: Ik heb vandaag de kabel doorgeknipt, voor alle mensen die vinden dat ik me zou moeten opstellen als een vader figuur, dit is wat ik als vader al weken geleden gedaan zou hebben. Nee sterker nog, ik zou hem nooit een spel computer gegeven hebben.

En over zijn echte vader: toen die hier woonde zat hij ook alleen maar achter de computer vanwege een chat verslaving.

In het weekend ben ik weinig thuis, omdat ik dan veel bij mijn vriendin ben, maar ik ben heel benieuwd of er nu iets gaat veranderen, of dat hij gewoon offline doorgaat met gamen. En op dat punt kunnen we nog eens een interessante discussie gaan voeren over het fenomeen van de game verslaving.
Het was toch geen verslaving?

Hoax,
pi_92669603
whaddup

Gameverslaving begint meestal niet bij de game zelf. gameverslaving is meestal een ontsnapping aan de realiteit. ik had bijv 3 kaar geleden elke dag knallende ruzie met mijn moeder, ik voelde mij thuis altijd depri, ging niet naar school, enz enz, de enige plek waar ik mij op dat moment nog veilig, gewaardeerd voelde was in mijn zielige game wereldje , het wereldje waar niemand mij vroeg hoe het ging op school of met mijn thuis situatie een wereld waar ik de touwtjes in handen had, je kan gameverslaving ook vergelijken met drugs verslaving
die heb je in 2 vormen , de ene rookt wel eens een jointje omdat hij het prettig vind om high of stoned to worden nadat dit is uitgewerkt gaat deze rustig verder met zijn leven en is er niks aan de hand, aan de andere kant heb je de drugsgebruiker die drugs gebruikt om te ontsnappen aan de realiteit, diegene voelt zich natuurlijk beter waarneer hij onder invloed is doordat hij niet denkt aan de zorgen van de realiteit, waarneer het effect is uitgewerkt voel hij zich duidelijk gelijk weer kut dus gaat hij meer gebruiken om weer trg in dat wereldje waar er geen zorgen zijn te duiken. dit symptoom is ook duidelijk trg te zien in gameverslaving en is erg gevaarlijk, als jullie ( je moeder en jij ) denken dat hij echt gameverslaafd is zou ik lekker preventief te werk gaan, en onmiddelijk zijn pc in beslag nemen, probeer hem wel tegemoet te komen door bijvoorbeeld elke weer wat leuks met hem te doen.
hoop dat je hier wat aan hebt

Lala
When the power of love over comes the love of power, there will be peace
pi_92669622
als die stakker mijn broertje was: zou ik zijn pc naar buiten geflikkerd hebben en hem een volle vuist op zn smoel
Met de Y
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:06:15 #154
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92676103
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 05:59 schreef joellsoares het volgende:
whaddup

Gameverslaving begint meestal niet bij de game zelf. gameverslaving is meestal een ontsnapping aan de realiteit. ik had bijv 3 kaar geleden elke dag knallende ruzie met mijn moeder, ik voelde mij thuis altijd depri, ging niet naar school, enz enz, de enige plek waar ik mij op dat moment nog veilig, gewaardeerd voelde was in mijn zielige game wereldje , het wereldje waar niemand mij vroeg hoe het ging op school of met mijn thuis situatie een wereld waar ik de touwtjes in handen had, je kan gameverslaving ook vergelijken met drugs verslaving
die heb je in 2 vormen , de ene rookt wel een
s een jointje omdat hij het prettig vind om high of stoned to worden nadat dit is uitgewerkt gaat deze rustig verder met zijn leven en is er niks aan de hand, aan de andere kant heb je de drugsgebruiker die drugs gebruikt om te ontsnappen aan de realiteit, diegene voelt zich natuurlijk beter waarneer hij onder invloed is doordat hij niet denkt aan de zorgen van de realiteit, waarneer het effect is uitgewerkt voel hij zich duidelijk gelijk weer kut dus gaat hij meer gebruiken om weer trg in dat wereldje waar er geen zorgen zijn te duiken. dit symptoom is ook duidelijk trg te zien in gameverslaving en is erg gevaarlijk, als jullie ( je moeder en jij ) denken dat hij echt gameverslaafd is zou ik lekker preventief te werk gaan, en onmiddelijk zijn pc in beslag nemen, probeer hem wel tegemoet te komen door bijvoorbeeld elke weer wat leuks met hem te doen.
hoop dat je hier wat aan hebt

Lala
Leuk betoog maar nee.
pi_92677562
TS, doe niet zo zielig en ga op kamers als je last ervan hebt..

En anders delete zn pc of knip die kabel door inderdaad.

Kan je lachen :D

edit: oh kabel doorgeknipt, en, kon je lachen? c_/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_92677764
Heb je hem ooit gevraagd waarom hij zoveel tijd besteed aan gamen?
pi_92677795
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.
Als dat alles is...

Oplossing:
Je broer zou je aan kunnen zeg je. Maar een goede knuppel niet lijkt me.
Pak een knuppel, sla hem even tot appelmoes (met beleid en enige genade) en zeg hem dat dit de eerste en laatste keer was indien hij rekening kan houden met de andere medebewoners.

Als je het heft niet in eigen hand kan of wilt nemen, moet je niet zeuren. En een paar blauwe plekken is niemand slechter van geworden.

Succes.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:07:45 #158
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92677983
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:59 schreef superpiet het volgende:
Heb je hem ooit gevraagd waarom hij zoveel tijd besteed aan gamen?
Omdat hij anders niet aan het gezeik van ts kan ontsnappen :')
pi_92682578
koptelefoon?
pi_92683123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:30 schreef Monco10 het volgende:
koptelefoon?
En dan houdt dat broertje opeens op magische wijze op met schreeuwen/praten/lachen op Teamspeak?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_92683186
quote:
Overigens wel frappant dat ie een internetkabel doroknipt en dat hijzelf nog gewoon internet heeft ;). Coax-netwerkje?
tsk tsk als het coax was zat ie er inderdaad niet nee, tjonge jonge.

Veel success ts, je hebt olie op het vuur gegooit.
pi_92683197
Is ts al overleden door de klappen die hij inmiddels wss van zijn broertje gehad heeft? :P komop ts, geef ons n update!! :P
pi_92685365
UPDATE 2:

Zelf was ik niet thuis, maar mijn moeder vertelde dat m'n broertje helemaal over de rooie was. denk aan roepen, met deuren slaan, paniekerig gedrag. Dus mensen die vinden dat het hier niet om een verslaving gaat; think again!

Het was niet erg slim van me om de kabel door te knippen, zie het maar als een wanhoopsdaad, gelukkig wist ik wel dat ik mijn moeder hiermee niet in de kosten zou jagen. (later bedacht ik me dat ik gewoon draadloos kan internetten en mijn kabel er eigenlijk voor niks ligt.) Als het moet kan mijn broertje dus mijn internet kabel gebruiken.

Aan de andere kant heeft mijn broertje dankzij zijn reactie eindelijk ook eens aan mijn moeder laten blijken hoe ernstig het is. Er word nu dus ook gezocht naar professionele hulp.

Ik leef dus nog, maar ook omdat niemand er in eerste instantie vanuit ging dat ik ook maar iets te maken had met het wegvallen van internet. (ze dachten dat de router stuk was)
pi_92685623
Sowieso zo'n kabel kost hooguit 5 euro :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_92685686
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:34 schreef fs180 het volgende:

[..]

Het was toch geen verslaving?

Hoax,
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:06 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leuk betoog maar nee.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik nooit beweerd dat het GEEN verslaving is, ten tweede, als je het niet eens bent met andermans 'betoog' dan kom je maar met tegenargumenten. Met gewoon 'nee' kom je er niet. En ten derde, tactloze mensen die moeten trollen in een sub-forum als R&P :N
pi_92685704
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:56 schreef Beach het volgende:
Sowieso zo'n kabel kost hooguit 5 euro :')
We hebben minstens 6 meter nodig aangezien de router een verdieping lager staat.
pi_92685717
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:50 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE 2:

Zelf was ik niet thuis, maar mijn moeder vertelde dat m'n broertje helemaal over de rooie was. denk aan roepen, met deuren slaan, paniekerig gedrag. Dus mensen die vinden dat het hier niet om een verslaving gaat; think again!

Het was niet erg slim van me om de kabel door te knippen, zie het maar als een wanhoopsdaad, gelukkig wist ik wel dat ik mijn moeder hiermee niet in de kosten zou jagen. (later bedacht ik me dat ik gewoon draadloos kan internetten en mijn kabel er eigenlijk voor niks ligt.) Als het moet kan mijn broertje dus mijn internet kabel gebruiken.

Aan de andere kant heeft mijn broertje dankzij zijn reactie eindelijk ook eens aan mijn moeder laten blijken hoe ernstig het is. Er word nu dus ook gezocht naar professionele hulp.

Ik leef dus nog, maar ook omdat niemand er in eerste instantie vanuit ging dat ik ook maar iets te maken had met het wegvallen van internet. (ze dachten dat de router stuk was)
Professioneel hulp is wat overdreven. Het is gewoon het beste als hij zelf zijn probleem erkend en er dan langzaam maar zeker wat aan doet.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:38:08 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92687034
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:50 schreef Michiel1990 het volgende:
UPDATE 2:

Hij is gewoon verontwaardigd dat ie nu zijn online teamspelers in de steek moet laten ;). 't is hetzelfde als een profsport, je moet gewoon aanwezig zijn!
quote:
Nou, als je broertje een draadloze adapter koopt kan hij dus ook weer internetten ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:43:11 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92687185
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:57 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ten eerste heb ik nooit beweerd dat het GEEN verslaving is, ten tweede, als je het niet eens bent met andermans 'betoog' dan kom je maar met tegenargumenten. Met gewoon 'nee' kom je er niet. En ten derde, tactloze mensen die moeten trollen in een sub-forum als R&P :N
Oh excuses, ik dacht toch een aantal keer verslaving en verslaafd te lezen, misschien lag het aan mij.

Bij reacties van zulke niveau is een nee voldoende, niets in mij voelt zich enigzins verplicht van a tot z uit te leggen waarom niet, een ieder met enigzins gevoel voor realiteit snapt dat.
Jij kan natuurlijk hier boe roepen hoe erg het allemaal is, maar als jij geen trek hebt je broertje aan te pakken blijft de situatie zo.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:45:16 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92687237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:58 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

We hebben minstens 6 meter nodig aangezien de router een verdieping lager staat.
40 meter kost je 2 tientjes joh, voor dat geld heb je ook al een usb adapter :')
pi_92717556
quote:
40 meter kost je 2 tientjes joh, voor dat geld heb je ook al een usb adapter :')
Nee, maar het gaat erom dat TS toch even kon laten weten dat het allemaal veul erger is dan wij ons kunnen voorstellen.
Doe eens lief!
pi_92722671
Ben wel nieuwsgierig welke game het nou is :@
pi_92723159
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:47 schreef Slayage het volgende:
if you cant beat em, join em ;)
Join him and beat him. Als je broertje vaak genoeg verliest, stopt die wel.
pi_92755238
Broertje gaat op kamers en neemt meteen een Full speed abbo :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:58:00 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92769150
Meld je broertje dat ie om die manier nooit een lekker stuk in zn bed krijgt
pi_92803581
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Reageer op andere posts much ^^
When the power of love over comes the love of power, there will be peace
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')