abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92585852
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:26:08 #52
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92586433
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:06 schreef n0ir het volgende:
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92586977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:

[..]

zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
ALS je dan zo slim wilt overkomen, beweer dan dat 'gameverslaving' überhaupt niet bestaat. Het is nooit opgenomen in het DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders), en het is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren.

Het staat momenteel op hetzelfde niveau als een gokverslaving, wat officieel ook niet bestaat. De correcte term is dan pathologisch gokken/gamen.

Neemt niet weg dat ik wél denk dat het woord 'verslaving' de lading dekt.

Een gameverslaving is niet zozeer hoeveel je speelt, maar meer of het tussen de dingen komt die je eigenlijk had moeten doen.

5 uur is tegenwoordig niet meer bijzonder lang voor een game-fan, maar zoals TS ook ergens beschreef sluit hij zich af van de buitenwereld en is regelmatig agressief, wat wel degelijk symptomen zijn waar je op moet letten.
pi_92589264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
En wat een bullshit titel overigens.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
pi_92589302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat? :?
Ik ga het niet met geweld oplossen.
pi_92589508
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...

Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.

Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.

Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:01:50 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92589537
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:54 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92589750
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen ( :') ) en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Doe eens lief!
pi_92590198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.
_O-
pi_92590234
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...

Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.

Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.

Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
Het is óf een verslaving of hij heeft echt niets beters te doen.
Gamen moet ook kunnen zonder dat jij er last van hebt, dat is waar.
pi_92590263
hier is het omgedraaid, ik ben 17, hij is 20. Hij is gameverslaafd, ook aan een online game: league of legends. We weten ons geen raad!
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_92590280
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:

[..]

Liever gamen dan voor de tv hangen denk ik altijd maar. Dat is nog passiever.
pi_92590359
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben. :Y
pi_92590365
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:08 schreef Prenzlauer het volgende:
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen ( :') ) en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
pi_92590424
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben. :Y
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:26:25 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
:')
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92590527
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:')
:') = geen tegenargument,

maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
pi_92590547
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, er verandert niets, dus dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Je hebt er de leeftijd voor. Zonder stufi wordt het wel lastig though.
pi_92590578
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:31:15 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590646
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

:') = geen tegenargument,

maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
Een gedicht over Maanvis
pi_92590660
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maanvis disss!
pi_92590668
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk? :')
pi_92590809
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.

Al zou ik trouwens ook vee lawaai maken, zou hij het nog niet merken, hij zit toch helemaal in zijn eigen wereldje.

Waarom neem je het eigenlijk zo voor mijn broertje op? is het gamen ook voor jou heilig?
pi_92590815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, en doet er zelf niets aan.
pi_92590829
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Techno het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk? :')
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')