Veel succes om je diploma te halen dan, als je maar een uur per dag bezig bentquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:35 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.
Jij ook als je componeert.quote:Al zou ik trouwens ook vee lawaai maken, zou hij het nog niet merken, hij zit toch helemaal in zijn eigen wereldje.
omdat je een zwakke houding aanneemt.quote:Waarom neem je het eigenlijk zo voor mijn broertje op? is het gamen ook voor jou heilig?
maar je voelt je niet verantwoordelijk genoeg om je moeder te helpen met de duidelijk mislukte opvoeding van je broertje?quote:Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open
Wat schattig. En het is 'eens' niet 'is'.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:36 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:37 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
maar je voelt je niet verantwoordelijk genoeg om je moeder te helpen met de duidelijk mislukte opvoeding van je broertje?
je roept liever heel hard: MAAAAMAAAAA HIJ DOET STOMMMMMMM
geen mamma?
PAAAAAAAAAAAPAAAAAAAAAAAAA HIJ IS HEEEEEEEEL STOMMMMMMMMM
Ik lees al een tijdje mee op Fok! Ik had het wel verwachtquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Jullie zijn wel een beetje hard voor TS hoor.
Maar wat wil je dan bereiken met dit topic? Niemand hier die jouw situatie kan veranderen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik neem helemaal geen zwakke houding aan, ik heb duidelijk opties gegeven om dit probleem zelf op te lossen, maar ik vind dat het mijn plek niet is... dus probeer ik het eerst via de ouders. Ik kan natuurlijk zijn kamer inlopen en zijn computer aan gort slaan, maar daaruit ontstaan weer een hoop nieuwe problemen.
(Er is een OP) waarin ik graag wilde weten of de opties die ik in gedachte had verantwoordelijk zijn. En natuurlijk is het altijd fijn als er mensen zijn die dit herkennen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:46 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan bereiken met dit topic? Niemand hier die jouw situatie kan veranderen.
het is je fokking broertje en JIJ HEBT ER LAST VAN DUS JIJ MOET HET OPLOSSEN EN NIET JE VADER OF MAMMIE.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik neem helemaal geen zwakke houding aan, ik heb duidelijk opties gegeven om dit probleem zelf op te lossen, maar ik vind dat het mijn plek niet is... dus probeer ik het eerst via de ouders. Ik kan natuurlijk zijn kamer inlopen en zijn computer aan gort slaan, maar daaruit ontstaan weer een hoop nieuwe problemen.
mozart en beethoven schreven geen werkstukken, die zaten in hun eigen wereldje.quote:Als ik componeer zit ik niet in mijn eigen wereldje trouwens, dat is een vooroordeel. Het is vergelijkbaar met het schrijven van een werkstuk.
nou met zo'n broer is niet veel leuks te beleven. die zit maar op zijn kamer de hele dag te componeren, ipv dat ie zijn kleine broertje eens meeneemt naar een voetbalwedstrijd of samen flink gaan stappenquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef n0ir het volgende:
Zijn computer kapot maken of kabel doorknippen heeft toch geen zin. Ook je ouders erbij halen om het te verbieden heeft geen nut, dan gaat ie stiekem gamen.
Deze maatregelen pogen de symptomen aan te pakken maar voordat je broertje minder gaat gamen zal hij eerst zelf tot het besef moeten komen dat er in de echte wereld heel veel leuks te beleven is.
het is een opvoedkundig probleem, dus moet het eerst via de ouders, en als die niks doen dan is het mijn beurt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is je fokking broertje en JIJ HEBT ER LAST VAN DUS JIJ MOET HET OPLOSSEN EN NIET JE VADER OF MAMMIE.
[..]
mozart en beethoven schreven geen werkstukken, die zaten in hun eigen wereldje.
lekker vooroordeel richting je broertje dat ie in zijn eigen wereldje zit overigens.
Goede reactie, het is ook wel begrijpelijk dat tijdens de winter een slechte gewoonte als urenlang gamen erin sluipt, het is koud buiten, er is niks te doen.... maar hoe krijg je iemand zo ver om minder te gamen, als hij niet voor rede vatbaar is?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:53 schreef n0ir het volgende:
Zijn computer kapot maken of kabel doorknippen heeft toch geen zin. Ook je ouders erbij halen om het te verbieden heeft geen nut, dan gaat ie stiekem gamen.
Deze maatregelen pogen de symptomen aan te pakken maar voordat je broertje minder gaat gamen zal hij eerst zelf tot het besef moeten komen dat er in de echte wereld heel veel leuks te beleven is.
Maar je broertje zou 's avonds wel wat meer rekening met je kunnen houden en minder herrie maken.
Bied hem een alternatief voor het gamen. Koop kaartjes voor het concert van zijn favoriete artiest of kaartjes voor een wedstrijd van jullie favo voetbalclub en ga daar samen heen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:57 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Goede reactie, het is ook wel begrijpelijk dat tijdens de winter een slechte gewoonte als urenlang gamen erin sluipt, het is koud buiten, er is niks te doen.... maar hoe krijg je iemand zo ver om minder te gamen, als hij niet voor rede vatbaar is?
Stel je voor dat je je de ouders helpt.. nee dat kan echt niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:55 schreef Michiel1990 het volgende:
het is een opvoedkundig probleem, dus moet het eerst via de ouders, en als die niks doen dan is het mijn beurt.
Ja, een vriend van me nodigt hem vaak uit om ook mee te gaan, als we naar de bios gaan of een pilsje gaan pakken. 9 van de 10 keer slaat hij af.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bied hem een alternatief voor het gamen. Koop kaartjes voor het concert van zijn favoriete artiest of kaartjes voor een wedstrijd van jullie favo voetbalclub en ga daar samen heen.
Wat je doet is zonder aanleiding een aanname maken. De rede dat ik afstand wil houden is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld, wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag als mijn moeder niet thuis is ik opmerkingen krijg als: "Rot op, je bent mijn vader niet"quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:01 schreef Nyce het volgende:
[..]
Stel je voor dat je je ouders helpt.. nee dat kan echt niet.
Wat praat je intellectueel en zakelijk man, kom op je bent 20.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Wat je doet is zonder aanleiding een aanname maken. De rede dat ik afstand wil houden is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld, wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag als mijn moeder niet thuis is ik opmerkingen krijg als: "Rot op, je bent mijn vader niet"
En daar heeft hij me dan mee, want inderdaad... dat ben ik niet, en zal ik ook niet pretenderen te zijn.
Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aannamequote:Op donderdag 10 februari 2011 16:07 schreef Nyce het volgende:
[..]
Wat praat je intellectueel en zakelijk man, kom op je bent 20.
En sinds wanneer moet je iemand zijn vader zijn om iemand op zijn gedrag te mogen wijzen?
je pakt het ook op de verkeerde manier aan. je interesseert je helemaal niet in je broertje. anders had je wel geweten welk spelletje ie speelde.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Hahaha! En als ik overmatig veel spelfouten maak dan zal dat het probleem wel weer zijn. Maar nu maak ik een aanname![]()
Nou, je hebt gelijk, je hoeft niet iemands vader te zijn om iemand op zijn/haar gedrag te wijzen, maar leg dat dan maar eens aan mijn broertje uit!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |