abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92579511
Hoi Fok!

Mijn eerste topic hier.

Ik ben 20, broertje is 17. Laten we het broertje maar N noemen.

N is volgens mij verslaafd aan gamen, en ik heb daar last van.
Hij besteedt uren per dag, aan een online game waarbij hij ook nog eens heel luidruchtig is. (het is een spel met team-speak) Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.

Ik heb de laatste dagen mijn moeder ertoe proberen te zetten er iets aan te doen, maar die probeert het met praten op te lossen en dat werkt niet.

Nu zou de geluidsoverlast al verholpen kunnen worden door in mijn kamer gewoon de internet kabel door te knippen.

Een andere optie is om mijn vader hierbij te betrekken. (Hij woont niet hier)

Dus: Gameverslaving en luidruchtigheid van broertje zorgt voor onleefbaarheid in huis, wat te doen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:10:24 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579531
Welk spel?
En woon jij alleen met je broertje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92579543
Ik woon met mijn broertje bij onze moeder. Ik weet niet welk spel.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:11:27 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579552
en wat vindt je moeder ervan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:11:47 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579560
stom dat je niet weet welk spel het is en toch zegt dat ie verslaafd is :P.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 09:15:40 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92579643
En wie zijn probleem is het dat jij daar last van hebt? Das jouw probleem, niet het probleem van je broertje. Gameverslaafd is dat je nergens anders meer mee bezig bent, en je je eigenlijk opsluit op je kamer/in je huis en continue maar gamed. Je zegt 'uren per dag'. 2 uur per dag is ook uren.

Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen. :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_92579670
Mijn moeder vind het ook een probleem, maar durft niet echt harde maatregelen te treffen.

Ik weet zeker dat hij verslaafd is, anders had ik wel een topic geopend met een vraag als: wat is een gameverslaving?

Hij spendeert minimaal 5 uur per dag aan hetzelfde spel. Vaak meer en tot laat in de avond. Ik kan dus niet meer voor mezelf beslissen of ik is een keer vroeg naar bed ga, want ik kan niet door het geroep van die jongen heen slapen. Verder is hij chagrijnig, brutaal en maakt kwetsende opmerkingen. Ik ben dus 2 weken geleden gestopt met hem te praten, en volgens mij heeft hij het niet eens door.
pi_92579683
Je bent z'n oudere broer, stomp 'm gewoon.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_92579699
Hij is iets fortuinlijker uitgegroeid dan ik, lees; hij zal me lichamelijk best aankunnen. V
pi_92579735
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:15 schreef CoolGuy het volgende:
En wie zijn probleem is het dat jij daar last van hebt? Das jouw probleem, niet het probleem van je broertje. Gameverslaafd is dat je nergens anders meer mee bezig bent, en je je eigenlijk opsluit op je kamer/in je huis en continue maar gamed. Je zegt 'uren per dag'. 2 uur per dag is ook uren.

Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen. :')
Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:20:39 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579738
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Michiel1990 het volgende:
Mijn moeder vind het ook een probleem, maar durft niet echt harde maatregelen te treffen.

Ik weet zeker dat hij verslaafd is, anders had ik wel een topic geopend met een vraag als: wat is een gameverslaving?

Hij spendeert minimaal 5 uur per dag aan hetzelfde spel. Vaak meer en tot laat in de avond. Ik kan dus niet meer voor mezelf beslissen of ik is een keer vroeg naar bed ga, want ik kan niet door het geroep van die jongen heen slapen. Verder is hij chagrijnig, brutaal en maakt kwetsende opmerkingen. Ik ben dus 2 weken geleden gestopt met hem te praten, en volgens mij heeft hij het niet eens door.
Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_92579745
ga een keer achter hem staan, en geef hem een goede klap met een stuk hout.
dan roep je"EN NOU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN OF IK TRAP DIE HELE KANKER PC AAN PUIN!"
Dan draai je je heel rustig om en ga je fijn een tukje doen.
pi_92579756
Geweldig dit.
pi_92579777
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef juxtaposition het volgende:
ga een keer achter hem staan, en geef hem een goede klap met een stuk hout.
dan roep je"EN NOU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN VOOR IK TRAP DIE HELE KANKER PC AAN PUIN!"
Dan draai je je heel rustig om en ga je fijn een tukje doen.
Goed idee! :')
pi_92579784
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92579818
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:22 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Goed idee! :')
pussy
pi_92579824
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Los daarvan, is het gewoon niet gezond voor een knul van 17, om zoveel achter een spelcomputer te zitten. En het gaat er vooral om dat er gewoon nu iets aan moet veranderen, omdat ik anders gewoon echt zijn internetkabel door ga knippen, en ik weet niet of dat wel zo'n volwassen reactie is
pi_92579840
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

pussy
Je mag best geinen, maar schelden vind ik net iets te makkelijk.
pi_92579844
Maargoed, als hij het niet in z'n botte hersens krijgt dat jullie last van hem hebben dan moeten daar consequenties aan zitten. Knip dan maar gewoon z'n kabel door en fix dat pas weer als hij z'n headsetje in levert. Wel in overleg met je ma en wees voorbereid op het youtubefilmpje hierboven.
pi_92579859
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef LostFormat het volgende:
Maargoed, als hij het niet in z'n botte hersens krijgt dat jullie last van hem hebben dan moeten daar consequenties aan zitten. Knip dan maar gewoon z'n kabel door en fix dat pas weer als hij z'n headsetje in levert. Wel in overleg met je ma en wees voorbereid op het youtubefilmpje hierboven.
Ja ik denk niet dat mijn moeder het er mee eens zal zijn, maar ze doet er zelf ook niks aan. Het enige probleem zou zijn, als ik die kabel moet gaan vergoeden :N
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:27:04 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579866
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Noem je de uitvinder van profvoetbal dan ook coke dealers? Want daar moet je ook 5 uur per dag mee bezig zijn om mee te bblijven doen.

quote:
Los daarvan, is het gewoon niet gezond voor een knul van 17, om zoveel achter een spelcomputer te zitten.
Wat weet jij er nou van!? Of je nou 5 uur per dag achter FOK! zit of een spelletje speelt..

quote:
En het gaat er vooral om dat er gewoon nu iets aan moet veranderen, omdat ik anders gewoon echt zijn internetkabel door ga knippen, en ik weet niet of dat wel zo'n volwassen reactie is
:')
Een gedicht over Maanvis
pi_92579911
Kom op joh, gaat eens een keer serieus met m zitten leg het hem uit, en als hij het niet begrijpt dan pleur je zijn pc naar de tyfus. Immers je hebt hem gewaarschuwd. Sluit een compromis en als ie zich er niet aan houdt gaat als eerste die kabel eraan en daarna zijn pc. Sim-pel. Je bent zijn oudere broer.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_92579915
Laten we niet over prof voetbal beginnen want dan zou ik zeggen: Ja, dat is enigszins vergelijkbaar met cokedealers.. de oude romeinen zeiden al: hou het volk rustig met voedsel en vooral veel spelen!

Ik zit niet 5 uur per dag achter FOK! Ik heb een drukke studie....
pi_92579927
Sorry hoor maar ik vind je wel een beetje een slappeling. Kerel zet heel het huis op stelten en jij bent bang om niet volwassen te zijn en dat je een kabel moet betalen. Word het niet tijd zelf eens te gaan puberen?
pi_92579941
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef LostFormat het volgende:
Sorry hoor maar ik vind je wel een beetje een slappeling. Kerel zet heel het huis op stelten en jij bent bang om niet volwassen te zijn en dat je een kabel moet betalen.
Goed punt
pi_92579952
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Kom op joh, gaat eens een keer serieus met m zitten leg het hem uit, en als hij het niet begrijpt dan pleur je zijn pc naar de tyfus. Immers je hebt hem gewaarschuwd. Sluit een compromis en als ie zich er niet aan houdt gaat als eerste die kabel eraan en daarna zijn pc. Sim-pel. Je bent zijn oudere broer.
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon weg :W
pi_92579954
[/quote]
quote:
1s.gif[b] Op donderdag 10 februari 2011 09:15 \.

Over de plank compleet misslaan gesproken :W

In dit geval is het misschien verstande om zowel je pa als ma erin te betrekken.. Heeft vaak veel meer invloed als 1 ouder... :Y
Playing guitar is a religion.
pi_92579991
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Nou, dan sla je stap 1 over. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Is een puberend jochie van 17, die staan niet bekend om hun rationeel denkvermogen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_92580069
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat? :?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92580075
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Je mag best geinen, maar schelden vind ik net iets te makkelijk.
Schelden?
Nee.

Overigens laat je je nu compleet inpakken en met je bek vol tanden zetten door iemand die reageert als een boze kleuter. Iemand die niet normaal kan reageren, en geen fuck om jullie geeft, die het hele huis terroriseert.
Jezus man, waar zijn je ballen.

En je moeder is dan ook een slappe zak hoor.. ik zou zelf allang het huis uit getrapt zijn.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:38:00 #31
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92580078
:') dat hij 5 uur per dag achter de pc zit is niks mis mee... maar dat hij zo luidruchtig is is wel een probleem; pak z'n headset gewoon af. owja en zet ze wekker zo nu en dan als die slaapt.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  Redactie Frontpage donderdag 10 februari 2011 @ 09:42:21 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_92580178
Kun je bij de router? Zoek dan uit op welke poort zijn teamspeakserver zit, en blokkeer die poort in de router :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_92580330
Ach het gaat vanzelf wel weer over. Ik heb zelf ook heel fanatiek op teamspeak lopen schreeuwen tot 3 uur snachts voor een paar CS clanwars nog (toen CS nog cool en hip was).

Maarja je bent een keertje klaar met school of je staat voor examens, dan wordt het al minder. Je gaat werken, langere dagen en daarna heb je misschien de zin of puf er niet voor, weer wordt het minder. Gooi idd een keertje zn internet eruit als hij aan het schreeuwen is, kijk of hij de link kan leggen. En anders herhalen :)
pi_92580375
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ach het gaat vanzelf wel weer over. Ik heb zelf ook heel fanatiek op teamspeak lopen schreeuwen tot 3 uur snachts voor een paar CS clanwars nog (toen CS nog cool en hip was).
Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...
pi_92580476
call of duty gok ik, en gewoon kabel doorknippen, afgelopen met het gezeik ~O>
pi_92580504
Paar maanden volhouden, met je moeder een kamer voor hem zoeken zonder waarschuwing en zodra hij 18 is zeggen dat hij er over 3 dagen alles ingepakt moet hebben. :W
pi_92580509
Gewoon als ie er een keer niet is z'n pc wachtwoord veranderen. Houd 'm wel zoet.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:59:31 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92580516
die gameverslaving boeit TS natuurlijk geen reet, het is gewoon geluidsoverlast van een puberend broertje... tijd om hem eens te laten inzien dat hij niet alleen is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:03:49 #39
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580614
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:
Het is toch de keuze van je broertje om de game te spelen en zich zo te gedragen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:04:13 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580625
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:52 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...
Ik ook, want anders werd mijn Xbox het raam uit getieft. :')
pi_92580627
Modem uitzetten op een bepaalde tijd, zodat jij kan slapen. Dit in overleg met je moeder zodat zij ook achter die beslissing staat (eventueel het modem verstoppen, als je broertje hem anders weer gewoon aanzet). Je kan het geloof ik ook instellen dat hij op een bepaalde tijd uitgaat, maar ik ben een digibeet, dus ik zou niet weten hoe.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:05:55 #42
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580666
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Dan loop je toch achter hem aan? Serieus, groei een paar.
pi_92580694
Als je moeder het geen probleem vindt, en je broertje niet, maar jij de enige bent, dan ga je toch lekker het huis uit? Je bent 20; hoogste tijd om zelfstandig te worden lijkt me. bovendien is dan iedereen blij; jij omdat je geen geluidsoverlast hebt van je broertje, je broertje omdat hij geen last meer heeft van een zeurende broer, en je moeder omdat ze geen last meer heeft van een zoon die van zijn probleem haar probleem maakt! ^O^
pi_92580959
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
En wat een bullshit titel overigens.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:19:42 #45
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92580995
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
QFT
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
pi_92581567
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
Doe eens lief!
pi_92581619
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen? :+
pi_92585450
TS je hebt een PM.
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:54:55 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92585492
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:40 schreef Techno het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen? :+
TS kan niet eens een 'internetkabel' betalen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_92585688
Er even van uitgaande dat TS' broertje echt geluidsoverlast veroorzaakt:

Omdat het broertje van TS kennelijk niet weet dat er zoiets als fatsoensnormen bestaan, moet TS maar vertrekken uit huis?
17 is ook een mooie leeftijd om op kamers te gaan.....

(En als het af en toe een keer is, dan moet TS niet mekkeren, maar als het elke dag urenlang geschreeuw is, dan mag hij daar best eens over klagen. En er zijn veel moeders die graag de hand boven het hoofd van hun kroost houden, dus tja, of de moeder van TS een goede graadmeter is, is ook maar de vraag.)
pi_92585852
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:26:08 #52
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92586433
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:06 schreef n0ir het volgende:
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
pi_92586977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:

[..]

zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
ALS je dan zo slim wilt overkomen, beweer dan dat 'gameverslaving' überhaupt niet bestaat. Het is nooit opgenomen in het DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders), en het is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren.

Het staat momenteel op hetzelfde niveau als een gokverslaving, wat officieel ook niet bestaat. De correcte term is dan pathologisch gokken/gamen.

Neemt niet weg dat ik wél denk dat het woord 'verslaving' de lading dekt.

Een gameverslaving is niet zozeer hoeveel je speelt, maar meer of het tussen de dingen komt die je eigenlijk had moeten doen.

5 uur is tegenwoordig niet meer bijzonder lang voor een game-fan, maar zoals TS ook ergens beschreef sluit hij zich af van de buitenwereld en is regelmatig agressief, wat wel degelijk symptomen zijn waar je op moet letten.
pi_92589264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
pi_92589302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat? :?
Ik ga het niet met geweld oplossen.
pi_92589508
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...

Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.

Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.

Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:01:50 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92589537
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:54 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
Een gedicht over Maanvis
pi_92589750
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen ( :') ) en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Doe eens lief!
pi_92590198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.
_O-
pi_92590234
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...

Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.

Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.

Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
Het is óf een verslaving of hij heeft echt niets beters te doen.
Gamen moet ook kunnen zonder dat jij er last van hebt, dat is waar.
pi_92590263
hier is het omgedraaid, ik ben 17, hij is 20. Hij is gameverslaafd, ook aan een online game: league of legends. We weten ons geen raad!
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_92590280
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:

[..]

Liever gamen dan voor de tv hangen denk ik altijd maar. Dat is nog passiever.
pi_92590359
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben. :Y
pi_92590365
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:08 schreef Prenzlauer het volgende:
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen ( :') ) en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
pi_92590424
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben. :Y
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:26:25 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
Een gedicht over Maanvis
pi_92590527
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

:') = geen tegenargument,

maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
pi_92590547
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, er verandert niets, dus dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Je hebt er de leeftijd voor. Zonder stufi wordt het wel lastig though.
pi_92590578
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:31:15 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92590646
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

:') = geen tegenargument,

maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
Een gedicht over Maanvis
pi_92590660
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maanvis disss!
pi_92590668
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk? :')
pi_92590809
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.

Al zou ik trouwens ook vee lawaai maken, zou hij het nog niet merken, hij zit toch helemaal in zijn eigen wereldje.

Waarom neem je het eigenlijk zo voor mijn broertje op? is het gamen ook voor jou heilig?
pi_92590815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, en doet er zelf niets aan.
pi_92590829
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Techno het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk? :')
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')