Je snapt het niet helemaal, hij is luidruchtig zodat ik eigenlijk niet meer op mijn kamer kan studeren, het is hier allemaal heel gehorig. Verder interesseert het me niet veel dat hij gamed, daar verneukt hij zijn eigen jeugd mee, maar het gaat mij erom dat hij van zijn probleem niet mijn probleem moet maken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:15 schreef CoolGuy het volgende:
En wie zijn probleem is het dat jij daar last van hebt? Das jouw probleem, niet het probleem van je broertje. Gameverslaafd is dat je nergens anders meer mee bezig bent, en je je eigenlijk opsluit op je kamer/in je huis en continue maar gamed. Je zegt 'uren per dag'. 2 uur per dag is ook uren.
Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen.
Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Michiel1990 het volgende:
Mijn moeder vind het ook een probleem, maar durft niet echt harde maatregelen te treffen.
Ik weet zeker dat hij verslaafd is, anders had ik wel een topic geopend met een vraag als: wat is een gameverslaving?
Hij spendeert minimaal 5 uur per dag aan hetzelfde spel. Vaak meer en tot laat in de avond. Ik kan dus niet meer voor mezelf beslissen of ik is een keer vroeg naar bed ga, want ik kan niet door het geroep van die jongen heen slapen. Verder is hij chagrijnig, brutaal en maakt kwetsende opmerkingen. Ik ben dus 2 weken geleden gestopt met hem te praten, en volgens mij heeft hij het niet eens door.
Goed idee!quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef juxtaposition het volgende:
ga een keer achter hem staan, en geef hem een goede klap met een stuk hout.
dan roep je"EN NOU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN VOOR IK TRAP DIE HELE KANKER PC AAN PUIN!"
Dan draai je je heel rustig om en ga je fijn een tukje doen.
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welk spel speelt ie 5 uur per dag dan !?!? Sommige spellen moet je 5 uur per dag spelen om mee te kunnen blijven doen.
Ja ik denk niet dat mijn moeder het er mee eens zal zijn, maar ze doet er zelf ook niks aan. Het enige probleem zou zijn, als ik die kabel moet gaan vergoedenquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef LostFormat het volgende:
Maargoed, als hij het niet in z'n botte hersens krijgt dat jullie last van hem hebben dan moeten daar consequenties aan zitten. Knip dan maar gewoon z'n kabel door en fix dat pas weer als hij z'n headsetje in levert. Wel in overleg met je ma en wees voorbereid op het youtubefilmpje hierboven.
Noem je de uitvinder van profvoetbal dan ook coke dealers? Want daar moet je ook 5 uur per dag mee bezig zijn om mee te bblijven doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Wat weet jij er nou van!? Of je nou 5 uur per dag achter FOK! zit of een spelletje speelt..quote:Los daarvan, is het gewoon niet gezond voor een knul van 17, om zoveel achter een spelcomputer te zitten.
quote:En het gaat er vooral om dat er gewoon nu iets aan moet veranderen, omdat ik anders gewoon echt zijn internetkabel door ga knippen, en ik weet niet of dat wel zo'n volwassen reactie is
Goed puntquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef LostFormat het volgende:
Sorry hoor maar ik vind je wel een beetje een slappeling. Kerel zet heel het huis op stelten en jij bent bang om niet volwassen te zijn en dat je een kabel moet betalen.
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon wegquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Kom op joh, gaat eens een keer serieus met m zitten leg het hem uit, en als hij het niet begrijpt dan pleur je zijn pc naar de tyfus. Immers je hebt hem gewaarschuwd. Sluit een compromis en als ie zich er niet aan houdt gaat als eerste die kabel eraan en daarna zijn pc. Sim-pel. Je bent zijn oudere broer.
Over de plank compleet misslaan gesprokenquote:[b] Op donderdag 10 februari 2011 09:15 \.
Vooralsnog vind ik dat het probleem bij jou ligt. Jij hebt ergens last van, en vervolgens laat je dat andere mensen voor je opknappen.
Nou, dan sla je stap 1 over. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Is een puberend jochie van 17, die staan niet bekend om hun rationeel denkvermogen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon weg
Schelden?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Je mag best geinen, maar schelden vind ik net iets te makkelijk.
Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ach het gaat vanzelf wel weer over. Ik heb zelf ook heel fanatiek op teamspeak lopen schreeuwen tot 3 uur snachts voor een paar CS clanwars nog (toen CS nog cool en hip was).
Het is toch de keuze van je broertje om de game te spelen en zich zo te gedragen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Michiel1990 het volgende:
welk spel doet er echt niet toe denk ik.... als er inderdaad spellen bestaan die 5 uur per dag gespeeld moeten worden, dan zijn de designers van die games vergelijkbaar met coke dealers.
Ik ook, want anders werd mijn Xbox het raam uit getieft.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:52 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik ben ook fanatieke clanbase TeamSpeak gamer geweest, Maar als er iemand richting bed ging hield ik gewoon mijn bek, of fluisterde ik...
Dan loop je toch achter hem aan? Serieus, groei een paar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:31 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Als ik of mijn moeder met hem probeer te praten, dan loopt hij gewoon weg
QFTquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
En wat een bullshit titel overigens.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
TS kan niet eens een 'internetkabel' betalenquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:40 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook eng? Op jezelf wonen? En alles zelf moeten regelen?
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:06 schreef n0ir het volgende:
Gameverslavingen zijn best lastig maar je broertje komt er vanzelf wel af.
ALS je dan zo slim wilt overkomen, beweer dan dat 'gameverslaving' überhaupt niet bestaat. Het is nooit opgenomen in het DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders), en het is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:
[..]
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:18 schreef juxtaposition het volgende:
Zo heb ik het niet eens bekeken, bij nadere inspectie lees ik nergens dat je moeder er mee zit.
En wat een bullshit titel overigens.
Het lijkt de krant wel, waar asociaal tyfusbroertje niet interessant genoeg is, en ze dan maar de term: gameverslaving er tegen aan moeten gooien.
Ik ga het niet met geweld oplossen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens als mijn 3 jaar jongere broertje voor overlast zorgde was het een waarschuwing en daarna een knal voor zn smoel.
Je bent toch zn oudere broer of wat?
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:54 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Ik open geen topics voor jou vermaak, en ik vond de term 'game verslaving' hier wel van toepassing. Jij mag het tegendeel vinden, maar in die discussie ben ik in dit Topic niet geïnteresseerd.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Michiel1990 het volgende:
Denk aan schelden, roepen, maniakaal lachen.
Het is óf een verslaving of hij heeft echt niets beters te doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Michiel1990 het volgende:
Ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat mijn moeder er ook last van heeft, maar te passief (en angstig?) is om er echt wat aan te doen. Zij zou liever zien dat hij eens een baantje zoekt en eens gaat nadenken over wat hij na de middelbare school wil gaan doen...
Mijn moeder is vaak niet thuis waardoor zij er minder last van heeft dan ik, maar ik wil ook niet verantwoordelijk hoeven zijn voor het gedrag van mijn broertje. (ik ben immers geen babysitter) En DAAROM speel ik het probleem steeds door naar mijn moeder.
Vandaag heb ik wel een ultimatum gesteld, als mijn moeder er niks aan doet, dan mail ik eerst mijn vader hierover, werkt dat niet knip ik gewoon de kabel door.
Overigens vind ik echt wel dat het hier om een verslaving gaat aangezien, de 5 uur per dag die ik noemde, gaan om doordeweekse dagen. ik bedoel wat doet hij naast school dan nog meer dan gamen/eten/drinken en slapen? In het weekend zit hij gewoon heel de dag achter de spelcomputer, dus dan loopt het meteen op tot 15 uur per dag.
Liever gamen dan voor de tv hangen denk ik altijd maar. Dat is nog passiever.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:26 schreef garriej het volgende:
[..]
zijn broertje heeft geen gameverslaving... gameverslaving is niks anders doen en altijd maar moeten spelen; thuis blijven van school NOOIT naar buiten ect. TS zijn broertje gamed 5 uur per dag dat is geen verslaving dat is een vervanging voor een film + tv kijken.
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:38 schreef Prenzlauer het volgende:
Aangezien jij een typisch watje bent heb ik deze oplossing voor je:
Ga godver eens uit huis, je bent fucking 20 malloot!
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:08 schreef Prenzlauer het volgende:
Nou, flinke jongen hoor. Eerst een ultimatum stellen () en dan wel je vader mailen.
Volgens mij neemt hij gewoon jouw voorbeeld over, het klinkt niet alsof je nou een drukke jongen bent als je zo vaak op je kamer zit en last van hem hebt.
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Erg simpele oplossing idd, aangezien enkel hij er last van lijkt te hebben.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:24 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, natuurlijk haal ik eerst mijn vader erbij, als ik mijn broertje confronteer krijg ik opmerkingen als: 'rot op, je bent mijn vader niet' En zoals ik al zei, ik ben geen babysitter, en niet verantwoordelijk voor het gedrag en opvoeding van mijn broertje. + hij is 17 en zou beter moeten weten.
quote:
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, er verandert niets, dus dan kan je beter op jezelf gaan wonen. Je hebt er de leeftijd voor. Zonder stufi wordt het wel lastig though.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:26 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Oja, vergeten om op te reageren. Ik volg momenteel een opleiding als voorbereiding op een HBO studie aan het conservatorium (voltijds vooropleiding) waar ik geen studiefinanciering voor krijg. zonder een beetje steun van de overheid kan ik als student niet op mezelf. En ik laat me ook niet wegpesten uit een huis waar ik net zoveel recht heb om te wonen.
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
= geen tegenargument,
maar nog even als reactie op de vraag waarom ik zoveel op mijn kamer zit. omdat ik daar studeer, componeer en onderzoek doe. Op het conservatorium kan ik niet altijd een studie hokje krijgen dus dan studeer ik thuis. En je zou toch verwachten dat er sowieso na 11 uur 's avonds wat stilte kan heersen in huis?
Maanvis disss!quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeg wie denk je wel dat je bent vlerk?
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Michiel1990 het volgende:
Gast, ik onderstreep gewoon een regel op Fok! de discussie 'wat is een game-verslaving' is off-topic.
Ik heb een koptelefoon als ik af en toe een akkoordje aan wil slaan, en verder componeer ik met de hand. Als ik piano speel doe ik dat nooit langer dan een uur, en niet na 10 uur 's avonds.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En denk je dat hij geen last heeft van jouw gepingel??
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft niets met wegpesten te maken. Jij hebt er last van, en doet er zelf niets aan.
Ik voel me verantwoordelijk voor de topics die ik open. Als ik er met mede-fokkers ECHT niet uitkom dan ga ik is een keer een mod lastig vallen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:31 schreef Techno het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij mod eigenlijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |