SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Ze hadden plannen, maar daar kwamen ze niet aan toe omdat er te veel mensen waren. Dus hebben ze er voor gekozen om onder leiding van wat professoren naar een toegang te lopen die door militairen was afgesloten, en vervolgens gewoon rustig door te lopen. En tussen die doorgang en Tahrir lagen heel toevallig een Parlement en nog iets, en omdat Tahrir vol zit hebben ze nu voor het Parlement ook slaapplaatsen. En wat eigen checkpoints, naast de militaire checkpoints die helaas uit noodzaak door de demonstranten moesten worden overgenomen omdat de soldaten de massale belangstelling niet aan konden. Dat heeft dan weer wel als voordeel dat er nu massaal voorraden Tahrir in komen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:47 schreef marcodej het volgende:
Ik kom ook weer even gluren.
Nog steeds niks veranderd? Geen parlementsgebouwen ingenomen?
Ze moeten op een gegeven moment toch wel ets gaan doen?
Dank voor je updatequote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hadden plannen, maar daar kwamen ze niet aan toe omdat er te veel mensen waren. Dus hebben ze er voor gekozen om onder leiding van wat professoren naar een toegang te lopen die door militairen was afgesloten, en vervolgens gewoon rustig door te lopen. En tussen die doorgang en Tahrir lagen heel toevallig een Parlement en nog iets, en omdat Tahrir vol zit hebben ze nu voor het Parlement ook slaapplaatsen. En wat eigen checkpoints, naast de militaire checkpoints die helaas uit noodzaak door de demonstranten moesten worden overgenomen omdat de soldaten de massale belangstelling niet aan konden. Dat heeft dan weer wel als voordeel dat er nu massaal voorraden Tahrir in komen.
Dus geen perfecte dag, maar ze hebben er het beste van gemaakt.
Mwoa, alleen maar het afbreken van een dictatuur.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef Noelle06 het volgende:
Hebben ze al een doel voor ogen voor komende dagen ?
Holy hellquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef -jos- het volgende:
WAARSCHUWING:
schokkend
RamyYaacoub Ramy Yaacoub
New footage: Police Vehicle running protesters over in El-Mahla, #Egypt. Protesters execute swift justice #Jan25
Beetje bij beetje. Wat een geduld hebben ze daar!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mwoa, alleen maar het afbreken van een dictatuur.
quote:Zeinobia Why the hell the Egyptian people pay the vacation of the French PM !!?
half a minute ago via Seesmic Web
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:11 schreef Dekatria het volgende:
Ik maak er een vroeg avondje van ladies 'n gents, op AJE is er enkel gebababoeboe met rechters enzo. Was weer een mooie dag - Tahrir is nu een stad; het heeft zelfs een buitenwijk bij het parlement
Have a good night
Dan sprak ie zeker geen Engels?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Hmm er kwam eindelijk wat zinnigs uit Ban Ki Moon
Mooie afsluiting van vandaag, Slaap lekker.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:11 schreef Dekatria het volgende:
Ik maak er een vroeg avondje van ladies 'n gents, op AJE is er enkel gebababoeboe met rechters enzo. Was weer een mooie dag - Tahrir is nu een stad; het heeft zelfs een buitenwijk bij het parlement
Have a good night
Net zo goed als lubbersquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan sprak ie zeker geen Engels?
Ja mooi om terug te lezen. Dank voor je bijdrage vandaag!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:11 schreef Dekatria het volgende:
Have a good night
Idd. nu je het zegt. steeds een stukje verder.Engelen geduld hebben ze daar en heb er diep respect voorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:10 schreef yavanna het volgende:
Al die mensen bij het parlementsgebouw e.d. kan best al deel zijn van de tactiek van de anti's, zien hoe ver ze kunnen gaan, welke reactie geeft het leger op wat enz.
Voor ons als ongeduldig volk heel veel. Maar hun strijden al 30 jaar uiteindelijk tegen het regime!quote:
Nope, ben trost op de jongeren daar die nu wel in opstand durfen te komen tegen het regime. Als dit nog jaren door gaat weten die ook dat ze net zo moeten leven als hun ouders nu.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:18 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik bedoel dan kunnen ze die moebi net zo goed laten zitten
Maar ze moeten toch wel echt zorgen voor een doorbraak..quote:Nope, ben trost op de jongeren daar die nu wel in opstand durfen te komen tegen het regime. Als dit nog jaren door gaat weten die ook dat ze net zo moeten leven als hun ouders nu.
Dat dan weer wel, en zoals Yavanna al schreef net. Waarschijnlijk een tactiek vandaag om zo stap voor stap verder te komen richting Paleis ?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:23 schreef Dojanne het volgende:
[..]
Maar ze moeten toch wel echt zorgen voor een doorbraak..
Zo zie je maar wat zijn "beloftes" waard zijn, gezien zijn uitlatingen in dat interview met Anapour.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:25 schreef Dance99Vv het volgende:
alnitak250 VP Omar Suleiman warns protests cannot go on for long. Well, think he knows what to do: Regime leaves, protest ends! #jan25 #egypt
Ik hoop het echt!!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:25 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, en zoals Yavanna al schreef net. Waarschijnlijk een tactiek vandaag om zo stap voor stap verder te komen richting Paleis ?
Ik heb het nog niet terug kunnen vinden ergens. Weet dat ze onderhandelingen hebben gehad om een plan te maken. Gisteren op Twitter dat het vandaag een mooie dag zou worden maar verder laten ze niets los en terecht. Hoop dat ze het nu tactisch aan gaan pakken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:32 schreef Dojanne het volgende:
[..]
Ik hoop het echt!!
Maar er is dus nog geen concreet plan?
Wat erg!!!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:35 schreef pippicaro het volgende:
Nieuwe zo te zien...2 maal bekeken...
EHHH.....SCHOKKEND!!
CLOSE UP...
Jij ook! Slaap lekkerquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:40 schreef Noelle06 het volgende:
Truste mensen. Dank voor alle tweets en updates vandaag
Mooi dat ze ze hebben teruggepakt. Ik had ze persoonlijk echt niet in leven gelaten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:39 schreef pippicaro het volgende:
En zo zouden die aanrijdingen allemaal moeten aflopen!!
Gewoon de kogel op cameraquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:39 schreef pippicaro het volgende:
En zo zouden die aanrijdingen allemaal moeten aflopen!!
shit, die cameraman staat echt tyfus dichtbij....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:35 schreef pippicaro het volgende:
EHHH.....SCHOKKEND!!
CLOSE UP...
ook alvast thnx! voor deze update , later thuis dan verwacht , maar vanaf uur of vier tot nu niet meer gebeurd als dit ? (jammer had stiekum gehoopt dat mubarak weg wasquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hadden plannen, maar daar kwamen ze niet aan toe omdat er te veel mensen waren. Dus hebben ze er voor gekozen om onder leiding van wat professoren naar een toegang te lopen die door militairen was afgesloten, en vervolgens gewoon rustig door te lopen. En tussen die doorgang en Tahrir lagen heel toevallig een Parlement en nog iets, en omdat Tahrir vol zit hebben ze nu voor het Parlement ook slaapplaatsen. En wat eigen checkpoints, naast de militaire checkpoints die helaas uit noodzaak door de demonstranten moesten worden overgenomen omdat de soldaten de massale belangstelling niet aan konden. Dat heeft dan weer wel als voordeel dat er nu massaal voorraden Tahrir in komen.
Dus geen perfecte dag, maar ze hebben er het beste van gemaakt.
Triest dat ze wel erbij zetten dat het van de Amerikaanse ambassade is maar niet dat de auto gestolen is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:35 schreef pippicaro het volgende:
EHHH.....SCHOKKEND!!
CLOSE UP...
Anders lees je het bijschrift even.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Triest dat ze wel erbij zetten dat het van de Amerikaanse ambassade is maar niet dat de auto gestolen is.
Gaat mij om de titel. Dat de auto van de Amerikaanse ambassade heeft geen toegevoegde waarde aangezien de auto al eerder werd gestolen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:47 schreef -jos- het volgende:
[..]
Anders lees je het bijschrift even.
Maar dat is nu ook wel logisch.. maar zie de positieve punten! Het plein is vol, er is (hopelijk) een goed plan in werking om naar het Paleis te komen... Ze houden nog steeds vol!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:49 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Het is diep triest...
En hoe goed ik ook zoek ik kom alleen maar ellende tegen...
OUde beelden die nu pas doorsijpelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
zie ik nu alleen maar foute filmpjes ( sorry ik ga ze nu ff niet kijken , wil zo gaan slapen , nie zo zin in dat soort shit nu ) maarre toch allemaal niet van vandaag?? ( heb alleen bij 1 gekeken naar het bijschrift en is vandaag gepost ....??)
okej dan gelukkig! ... lees ik morgen wel ff bij .....ga ik nu maar de hondjes doen en slapen ! laterzzquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:50 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
OUde beelden die nu pas doorsijpelen.
Vandaag was een vreedzame dag volgens mij (voor zover wij weten i.i.g.)
huhquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:53 schreef -jos- het volgende:
ik ben ook pleiten.
http://frontpage.fok.nl/p(...)ieuws-in-egypte.html
EmanHashim Eman Hashim
Ministry of defense is practicing same old rotten game and there's a massacre now in New Valley. They are killing ppl there NOW #jan25
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
huhwas dit dan nu?? waar bedoeld ie dan
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
huhwas dit dan nu??
waar is dat ?? egypte ???quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:56 schreef rakotto het volgende:
Zeinobia Zeinobia
Live ammunition was used in cracking down the protests at New Valley protests spread #Jan25
thnx... maarre was da voor fok up nieuws nuquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:57 schreef Zith het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Valley_Governorate ?
quote:New Valley Governorate (Arabic: محافظة الوادي الجديد Muḥāfaẓat al Wādī al Ğadīd) is one of the governorates of Egypt. It is in the south-west of the country, between the Nile, Sudan and Libya. Its capital is the Kharga Oasis. It is the largest governorate of the country and one of the largest in the African continent.
ja kwam het ook nu net tegen , zat al op google te kijken , ookal niet in de buurt van het tahrir ... WTF !quote:
Er komt erg weinig nieuws uit de Sina waar massa's gewapende bedoeen rondlopen die (onbevestigd) op politie schiet als ze dat leuk vinden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
thnx... maarre was da voor fok up nieuws nu
okej .. thnx voor de info!quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er komt erg weinig nieuws uit de Sina waar massa's gewapende bedoeen rondlopen die (onbevestigd) op politie schiet als ze dat leuk vinden.
Behalve de grote plaatsen weten we niet veel over de rest van Egypte.
Deze post hoort in een topic van gisteren. Ben je net wakker of zo?quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:15 schreef NorthernStar het volgende:
Nou keert het momentum zich langzaam,
Die partijen zien hun macht snel verdwijnen. Hun mening is irrelevant.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:20 schreef Dance99Vv het volgende:
De buitenlandse krachten hebben partij voor het regime gekozen..
Tot het regime in z'n laatste stuiptrekkingen nog wat probeert.quote:
Altijd maar weer dat paleis.. Dat paleis lag 10 km verderop dus er was bepaald geen sprake van bestorming. Het werd bewaakt door de Garde en niet door het leger en stond zelfs zonder die bewaking al bekend als 'lastig binnen te komen'quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:15 schreef NorthernStar het volgende:
Hoe langer het duurt.. Men had waarschijnlijk die paleisbestorming van de eerste week nooit moeten afblazen. Mubarak zat in het nauw en zijn positie hing aan een draadje, het leger had net verklaard dat het geen geweld tegen het volk zou gebruiken
Haha nee al een tijdjequote:Op woensdag 9 februari 2011 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Deze post hoort in een topic van gisteren. Ben je net wakker of zo?
Dat is ook zo...of ze zouden er niet komen...of er gingen slachtoffers vallen...en daar zitten we ook niet op te wachten...quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Altijd maar weer dat paleis.. Dat paleis lag 10 km verderop dus er was bepaald geen sprake van bestorming. Het werd bewaakt door de Garde en niet door het leger en stond zelfs zonder die bewaking al bekend als 'lastig binnen te komen'
Verder is de opkomst alleen maar weer groter geworden en wordt steeds meer ingewilligd - het momentum is nog steeds aan de goede kant. Ze hebben nu de omgeving van het parlement 'veroverd' en dat lijkt me een veel nuttiger doel.
Naar het paleis trekken is niet verstandig, toen niet en nu niet.
Niet zo ongeduldig. Het gaat boven verwachting. Zonder leiders heb je een organisme dat autonoom reageert op de omgeving. Deze revolutie is een evolutionair proces, dat gaat langzaam.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar verdulle pak die momenten dan denk ik steeds.
Idd. Het regime is nog niet klaar voor democratie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:26 schreef yavanna het volgende:
Dit bloed echt niet meer zomaar dood hoor. En met die gedachte ga ik ook maar eens mijn bed opzoeken. Fijne nacht nog allen.![]()
allevanchill Evan Hill
Youth movement negotiators told me tonight that a meeting today between Suleiman and intermediaries went poorly. Protest expansion expected.
quote:she3sha3y @Gemyhood plz check the timeline of @orthotox u will find out some data regarding the New Vally massacre #Egy… (cont) http://deck.ly/~qLLDi
quote:farqua RT @Zeinobia: guys it seems things were so bad in New Vally hundreds were injured and 3 were killed
Hoe langer je wacht deste meer kansen het regime heeft de lont eruit te trekken. Tot nu toe zijn alle pogingen gelukkig niet erg succesvol maar het zijn geen domme mensen waar je mee te maken hebt. En reken maar dat ze expertise vanuit andere landen krijgen aangeboden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet zo ongeduldig. Het gaat boven verwachting. Zonder leiders heb je een organisme dat autonoom reageert op de omgeving. Deze revolutie is een evolutionair proces, dat gaat langzaam.
New Vally is een heel uitgestrekt gebied...quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:39 schreef DeZoektocht het volgende:
Even gezocht naar nieuws over new valley.
Kom alleen dit tegen:
[..]
[..]
Dat hoop ik ook, maar denk ik niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:40 schreef NorthernStar het volgende:
De kansen dat het regime uiteindelijk (met wat cosmetische consessies) blijft zitten is groter en niet kleiner geworden imo. Hopenlijk zit ik er naast.
Geweldig!!quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Check dit dan. Echt. Het is bijna alsof de Egyptenaren het erom doen: laten we de hele wereld laten zien wat menselijkheid is. En voor allen, allen voor n. Het is alsof je naar een film zit te kijken en denkt 'mooi gedaan, maar in werkelijkheid zou niemand dit doen'. Wat zijn we toch cynisch eigenlijk, met z'n allen. Kijk dan, hoe lief we voor elkaar kunnen zijn.
*high
Whahaquote:Bach20 RT @mohamedahmos: FREEDOM LOADING 99% [ Error : Please remove Mubarak and try again ! ] #Jan25 #Egypt #Mubarak #Tahrir
Ik sluit mij helemaal bij je aan. De vaart lijkt er wel een beetje uit te zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Haha nee al een tijdje
Maar verdulle pak die momenten dan denk ik steeds.
"There were also reports of a protest outside the parliament building in the capital. Witnesses said protesters had pitched a tent in front of the building and are likely to stay there." Al Jazeera
Nu pas? Men had het gebouw zelf allang moeten bezetten imo.
Het is makkelijk gezegd weet ik ook wel maar ik hoop echt dat ze d kans niet al gemist hebben.
Deze post hoort in een topic van eergisteren. Ben je net wakker of zo?quote:Op woensdag 9 februari 2011 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik sluit mij helemaal bij je aan. De vaart lijkt er wel een beetje uit te zijn.
They're so lost....quote:teymouranwar Democratic creds?AJE: Egypt VP: Protests must end soon:Omar Suleiman expresses impatience w demos http://aje.me/hk12yo #jan25 #tahrir #egypt half a minute ago via Twitter for BlackBerry
Wtf heeft Che Guevara hiermee te maken? Egypte is een opstand die vanuit het volk is ontstaan. Che Guevara was een geurrila-strijder die door veel boeren werd gesteund en uiteindelijk een communistisch dictatuur met de gebroeders Fidel heeft gentroduceerd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:36 schreef boekenplank het volgende:
Petje af voor de anti's, mooi dat er massaal zo geprotesteerd word, maar ze missen een leider in de vorm van zeg maar een Che Guevara?
Trustenquote:http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/08/egypt-protest-crowds-mubarak-power
Hundreds of thousands of Egyptians have turned out for the largest demonstration to date in Cairo, with renewed demands for the immediate resignation of their president, Hosni Mubarak.
Vice-president Omar Suleiman, the former intelligence chief who is leading negotiations with Egypt's opposition groups, sought to appease protesters with a TV assurance that Mubarak had endorsed a timetable for a "peaceful and organised transfer of power" in September.
Suleiman said that Mubarak has set up a committee to recommend constitutional amendments to remove tight restrictions on who can run for president, and promised there will be no reprisals against protesters.
"The president welcomed the national consensus, confirming that we are putting our feet on the right path to getting out of the current crisis," Suleiman said.
However, in a sign of growing impatience with the demonstrations, he last night warned the protests could not go on indefinitely. "We can't bear this for a long time, and there must be an end to this crisis as soon as possible," he said. State news agency Mena said he made the remarks at a meeting with newspaper editors, where he rejected any departure for Mubarak or "end to the regime" and said they prefered to deal with the crisis using dialogue, adding, "We don't want to deal with Egyptian society with police tools."
But the consensus among the hundreds of thousands of demonstrators who packed into Tahrir Square on the 15th day of protest – discrediting government claims that support is fading – was that Mubarak must go now and that the regime cannot be trusted.
On the streets, the concessions were viewed as further evidence of the government's weakness and spurred a determination to keep protesting.
The demonstration drew many Egyptians who have not attended the protests before – including women, children and government workers – in a sign of the broadening base of support for the action. But some of the regime's opponents said they feared the scale of the defiance could again provoke a violent backlash. The UN estimates that 300 people have died in state-sponsored violence against protesters.
Among those who appeared in Tahrir Square was the newly-released Google executive and blogger Wael Ghonim, who was held by state security for 12 days. He made an emotional TV appearance, which had a powerful impact in Egypt and on the web, and helped motivate more people to attend the protests.
"You are the heroes. I am not a hero, you are the heroes," Ghonim said.
Thousands of the protesters began a sit-in on the road outside parliament, which the opposition has been threatening to take over since the protests began.
Opposition activists said Suleiman's statement fell far short of their demands for Mubarak's departure, for parliament's dissolution and for the installation of a broadly representative interim government.
A leading member of the Muslim Brotherhood, Essam el-Erian, said his organisation would give Mubarak a week to resign and then reconsider its participation in negotiations with Suleiman, which began on Sunday. Amid concerns among some activists that the regime will drag out talks until the street protests fade, el-Erian denied that the Muslim Brotherhood is being used.
"The Viet Cong was negotiating in Paris and fighting in Vietnam," he said. "We give them [the regime] some time to discuss. They are afraid of facing Mubarak and saying to him: Go.
"They are arranging their affairs because he was a symbol of the regime and he was controlling them. They need some time. We give them this chance. A week."
After that, el-Erian said, the brotherhood will reconsider its participation in the negotiations. But el-Erian said that whatever happened, the protesters on the street would win. "I think the revolution cannot be defeated. It can achieve all goals in the end, it can achieve some. But it cannot be defeated," he said. "It isn't personal against Mr Mubarak himself, it is against what Mr Mubarak represents."
Asked if his organisation had only belatedly thrown its weight behind the street protests, el-Erian said the brotherhood had not pushed itself to the forefront out of concern that it would be used against the demonstrators.
"We are keeping a step behind, not in the forefront, because Mr Obama, Mrs Clinton, Mr Cameron, Mr Sarkozy, when they see us at the front they say we are another Khomeini, another Iranian [revolution]," he said.
Among those who joined the demonstrations were staff from Cairo University, a former director of the state bank and off-duty soldiers. A group of women at the demonstrations chanted: "Mubarak, you were head of the air force. Fly out of here."
One of the protesters was dressed as a football referee and waved a red card with Mubarak's name on it.
Ayman Abdullah, a 43-year-old teacher, said he regards the square as liberated territory.
"This is the first piece of the new Egypt. Mubarak does not rule here anymore. Suleiman does not rule here. We will rule here and will rule all of Egypt," he said.
Also in the crowd was prominent Egyptian feminist author Nawal El-Saadawi, whose life has been threatened by Islamists, and who predicted that Mubarak will be gone within days.
"What's beautiful about this revolution is that it is a revolution, not what they're calling a crisis … It's a real, real revolution," she said. "We have won. Mubarak is leaving. He is very stubborn and stupid, and blind to the power of the people. But he has lost power because there are millions. It's not thousands ... nobody can abort the revolution."
The protest organisers have called another mass demonstration for Friday, when they plan to hold a symbolic trial of Mubarak.
Mubarak also ordered an investigation into the assault by his supporters on opposition protesters last week that led to an estimated 300 deaths and mass detentions.
"The youth of Egypt deserve national appreciation," Suleiman quoted the president as saying.
"They should not be detained, harassed or denied their freedom of expression."
However, there is scepticism among opposition activists given that thousands of them have been detained in recent days.
Kippenvel moment.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Check dit dan. Echt. Het is bijna alsof de Egyptenaren het erom doen: laten we de hele wereld laten zien wat menselijkheid is. En voor allen, allen voor n. Het is alsof je naar een film zit te kijken en denkt 'mooi gedaan, maar in werkelijkheid zou niemand dit doen'. Wat zijn we toch cynisch eigenlijk, met z'n allen. Kijk dan, hoe lief we voor elkaar kunnen zijn.
*high
Hm, ja. Daar lijkt het wel op. Maar ik ben er wel bang voor...quote:Op woensdag 9 februari 2011 01:57 schreef HiZ het volgende:
Voor degenen die steeds moeten roepen dat de vaart eruit is; het tegendeel is waar. Sinds maandag neemt de effectieve steun voor de revolutie juist sterk toe.
hehequote:Beltrew Love it-RT @fpleitgenCNN: Sole looter who made it into Egyptian museum was arrested next to a statue of Sekhmet-Goddess of protection #jan25
8 minutes ago via web
quote:
Mogguhquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:31 schreef shomila het volgende:
Goede morgen![]()
ShaimaStreet Shaima
Something's happening near the Omar Makram mosque. #jan25 #tahrir
2 minutes ago
quote:Sandmonkey The police called saying they have found what's left of my car & need me to go to the station to get it. How about no? #jan25
8 minutes ago via Twitter for BlackBerry
Dat is dus @NadiaEquote:President of the World Federation of Science Journalists (WFSJ) and Co-Director of WCSJ, Nadia El-Awadi, who sent her tweets from the Tahrir place providing vivid impressions of the demonstrations
quote:Sandmonkey Dear egyptian police, our only contact from now on is through my lawyer. You two have fun now#jan25
3 minutes ago via Twitter for BlackBerry
Mogguhquote:12:30am Omar Suleiman, Egypt's vice president, tells ABC news that Egypt currently lacks the necessary "culture of democracy" for the changes demanded by protesters.
The White House press secretary Robert Gibbs has called his comments "particularly unhelpful".
Mogguh en i.d.d.quote:
quote:mosaaberizing The vehicles have retreated now and people are still chanting "Oh, army, say the truth. Which side are you on?" #Tahrir
less than a minute ago via Mobile Web
Mooie bruidquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:55 schreef yavanna het volgende:
Nog even over dat bruidspaar voor de tanks, dat was zeker in Alexandria, niet op het plein.
[ afbeelding ]
Eman Hamed and Hany Ahmed Abozed on their wedding day, Feb. 1, in Alexandria, Egypt.
Even aanhalen hierquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:22 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Voor de FB'ers onder ons :
aisaad 850,000+ worldwide support Egyptian protestors on Virtual "March of Millions" http://on.fb.me/hj51Ny #Egypt #Jan25
1 minute ago via web
quote:Empire : Democracy in the Arab World?
The spread of democratic voices in the Arab world is unprecedented, drawing comparisons with Eastern Europe in the 1980s, but is it a false dawn?
Ze trapten hem er uit om dat ie om 5 uur 's ochtends mensen wakker schreeuwde, zeker.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:04 schreef yavanna het volgende:
Is blijkbaar een pro Mubarak zanger die dacht dat mensen naar hem zouden luisteren ofzo, waar men duidelijk geen behoefte aan had.
So we were woken up by Tamer Hosni's visit to the square apparently. The fact he was kicked out strengthens the revolution
Staat genoteerd, thanks.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:05 schreef Dekatria het volgende:
TV-tip voor vanavond 21.30, op AJE:
[..]
Weet iemand eigenlijk het standpunt van Rusland? dat heb ik nog nergens voorbij zien komen volgens mij.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Staat genoteerd, thanks.
Ik dacht dat ik op het nieuws hoorde dat hij zich bij de antis wilde aansluiten, maar ze vonden het blijkbaar te laat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:04 schreef yavanna het volgende:
Is blijkbaar een pro Mubarak zanger die dacht dat mensen naar hem zouden luisteren ofzo, waar men duidelijk geen behoefte aan had.
So we were woken up by Tamer Hosni's visit to the square apparently. The fact he was kicked out strengthens the revolution
Mogguh,quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:11 schreef Janena het volgende:
Ook weer present.
De cola en koffie staat klaar...Moet aleen wat huishouden doen vandaag, kan mooi tussendoor .
Ik sprak net met mijn man (die momenteel in Senegal is.....ligt in noord-west afrika), hun nationale tv zender besteed nauwelijks aandacht aan deze revolutie.
Zijn vast bang dat de senegalese mensen, met hun belachelijke voedselprijzen en veel werkloosheid, op een idee komen als ze er teveel van meekrijgen.
quote:MohammedY Someone "in the know" just told me personally that there were emergency calls to officers in the army today. No idea why #Jan25 #Tahrir
less than a minute ago via Chromed Bird
Mogguhquote:moggel
HannahAllam Hannah Allam
Some beautiful photos of life inside #Tahrir Square http://bit.ly/9yhAdx
quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:14 schreef -jos- het volgende:
moggel
HannahAllam Hannah Allam
Heb je gelijk in en ik zie Senegal niet als een land wat Egypte achterna gaat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:14 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Mogguh,
Het kan zeker wat aanwakkeren, maar de bevolking moet er ook "klaar" voor zijn, daarmee bedoel ik niet dat ze het moeten verdienen maar dat er wel genoeg mensen moeten zijn om dit te beginnen en dat het niet een paar roependen in de woestijn moeten zijn (no pun intended)
voor de niet FBers:quote:
Hij is niet erg populair blijkbaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op het nieuws hoorde dat hij zich bij de antis wilde aansluiten, maar ze vonden het blijkbaar te laat.
quote:"Tamer Hosny crying after he got kicked out of Tahrir Square because of his earlier live conference at some TV channel declaring his loyalty to Mubarak "Papa Mubarak" as he called him while crying as well."
Zal dat nog rijden?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:23 schreef shomila het volgende:
[ link | afbeelding ]
fpleitgenCNN Frederik Pleitgen
Tahrir sq garbage depot. #egypt http://plixi.com/p/75891906
1 minute ago
Wat een sukkel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:23 schreef danilel het volgende:
Even over die Tamer Hosni......
Het schijnt dat hij de demonstranten wilden toespreken met een boodschap van Mbarak.
Daardoor werd hij uitgefloten en daarna zat hij te huilen.
Bijschrijf in video;
[..]
Hij wilde z'n excuses aanbieden vanwege "pro-Mubarak" opmerkingen op TV.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:23 schreef danilel het volgende:
Even over die Tamer Hosni......
Het schijnt dat hij de demonstranten wilden toespreken met een boodschap van Mbarak.
http://www.elsevier.nl/we(...)sharia-in-Egypte.htmquote:Al-Qa'ida Irak roept op tot jihad en sharia in Egypte
woensdag 9 februari 2011 08:12
Het radicaal-islamitische terreurnetwerk Al-Qa'ida heeft voor het eerst gereageerd op de onrust in Egypte.
Aha op die toer....quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij wilde z'n excuses aanbieden vanwege "pro-Mubarak" opmerkingen op TV.
Hij was daar dus eigenlijk voor z'n imago. Tja, dan vind ik het niet verrassend dattie weggehoond is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die zullen wel erg vergaand zijn geweest als ze hem niet 'vergeven', daar ze anderen wel vergeven hebben waaronder staatstelevisie presentators.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Must see voor nieuwkomers in dit topic, geeft goed beeld van de sfeer enzoquote:
Elsevier is wel een rechts propaganda blaadje., hoor!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:27 schreef theNull het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)sharia-in-Egypte.htm
mooi filmpje om de dag mee te beginnen !!!quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:52 schreef clumsy_clown het volgende:
*high
Inderdaad ja. Ik had sowieso al sterk het idee dat de houding van menigeens tegen MB puur een soort van xenofobie was. Je zou de MB eigenlijk kunnen zien als de IRA denk ik... voorheen wellicht extremistisch, heden ten dage veel gematigder en politieker ingesteld.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:24 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Goed artikel wel :
http://edition.cnn.com/20(...).html?iref=allsearch
Rtl Nieuws meld er ook over. Zal vast een kern van waarheid inzitten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Elsevier is wel een rechts propaganda blaadje., hoor!
"Een vader vergeet ook wel eens de naam van zijn kinderen"quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:29 schreef yavanna het volgende:
[..]
Die zullen wel erg vergaand zijn geweest als ze hem niet 'vergeven', daar ze anderen wel vergeven hebben waaronder staatstelevisie presentators.
Astalavista Tamer Hosny.. To hell motherfucker..!!
quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Elsevier is wel een rechts propaganda blaadje., hoor!
De reactie van Al-Qaeda is net als een reactie van de VS of Israel - leuk en aardig dat je een mening hebt, maar de revolutie is nog altijd die van de Egyptenaren zelf.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:27 schreef theNull het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)sharia-in-Egypte.htm
Ik denk dat Al Kwaaida de spreekbuis is van Obama.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef theNull het volgende:
[..]
Rtl Nieuws meld er ook over. Zal vast een kern van waarheid inzitten.
Met z'n allen naar Camping Tahrir!!!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef alors het volgende:
Sky tours organiseert weer reizen naar de Egyptische badplaatsen, schijnt veel vraag naar te zijn.
Mannenquote:SherineT Sherine Tadros
Thank you for the messages on the missing. Please keep tweeting me, i will incorporate them all in the story
thnx voor de update ,,.. gisteren als laatste tweets gezien die hierover gingen ... godzakke dis wel kut ( ook benieuwd hoe ze op Tahrir hierop gaan reageren ..)quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:24 schreef yavanna het volgende:
Minder goede berichten uit New Valley waar vannacht een treffen was tussen protesters en politie met doden en gewonden als gevolg. De laatste update is van enkel uren terug daar de ooggetuige zijn telefoon onbereikbaar is.
Van onder naar boven lezen.
#newvalley is in the southeast of #egypt, most of the clashes are in the Khargah city
Full metal jacket bullets #newvalley #egypt #25jan http://twitpic.com
first confirmed name of a martyr via #youm7 in #newvalley claches : Mohammed Hassan Belal (20 years) #tahrir #25jan #egypt
the latest news was that the convicts are set to attack the museum , and the protesters are preparing molotovs for defense.
also the police sat a lot of convicts from the Wadi Prison free to scare the people,keeping only detainees of political nature
the police arrested a lot of youth randomly and took them to an unknown destination.
the protesters sat the NDP HQ, Governorate building, and the police station on fire (the police station is unconfirmed)
successfully the protesters put out the fire using buckets full of sand.
after brutally beating the protesters the police was forced to retreat, while retreating the sat a gas station on fire.(cont)
the police cut off the electricity and water about 2-3 hours ago, they fired live bullets at the protesters
Ook AJE bericht er nu over.
AJELive AJELive
Reports that police opened fire with live rounds on protesters in Wadi al-Jadid- several dead & many injured http://aje.me/hQnjvg #NewValley
okej thnx , is dat ook opgehelderd !!quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:55 schreef yavanna het volgende:
Nog even over dat bruidspaar voor de tanks, dat was zeker in Alexandria, niet op het plein.
[ afbeelding ]
Eman Hamed and Hany Ahmed Abozed on their wedding day, Feb. 1, in Alexandria, Egypt.
Goeiemorgenquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
mooi filmpje om de dag mee te beginnen !!!![]()
oh ja goedemorgen iedereen ( en de mensen op Tahrir)
Prachtige foto's van deze 23'jarige die speciaal hiervoor naar Egypte is gegaan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:14 schreef -jos- het volgende:
moggel
HannahAllam Hannah Allam
Niemand die het verstaat?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef shomila het volgende:
Weet iemand wat er op het laatste filmpje gezegd wordt ?
http://bambuser.com/channel/Malek/broadcast/1398798
Ach, de laatste paar jaar zijn we in Nederland gewoon heel bang voor alles wat met moslims te maken heeft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef theNull het volgende:
[..]
Rtl Nieuws meld er ook over. Zal vast een kern van waarheid inzitten.
rusland heeft last van een 1 of andere terrorist , die oproept dat ie een islamitische staatgreep wil ( eiste wat aanslagen op van metro , vliegveld etc.) denk niet dat dat echt bevoorderlijk is nu voor alles wat er gaande is .... ( zoiezo natuurlijk erg , maar de timing is zo lekker , ben erg beniewd wat dat nu allemaal teweeg gaat brenegn )quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op het nieuws hoorde dat hij zich bij de antis wilde aansluiten, maar ze vonden het blijkbaar te laat.
Poetin zegt precies hetzelfde als Mubarak: Mijn dictatuur of vermoord worden door moslims, kies maar. En eigenlijk zeggen Obama en Rutte hetzelfde tegen ons.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
rusland heeft last van een 1 of andere terrorist , die oproept dat ie een islamitische staatgreep wil ( eiste wat aanslagen op van metro , vliegveld etc.) denk niet dat dat echt bevoorderlijk is nu voor alles wat er gaande is .... ( zoiezo natuurlijk erg , maar de timing is zo lekker , ben erg beniewd wat dat nu allemaal teweeg gaat brenegn )
b.t.w. gisteren nacht NOS zag ik een stukje van de "speech"van Wael Ghonim @ Tahrir !
Wat nou radicaalquote:Deze radicaal-islamitische beweging steunt zelfbenoemd oppositieleider Mohamed ElBaradei en onderhandelt met het bewind van president Hosni Mubarak.
Ik zei al eerder, ik denk dat dat gewoon ging over het interview met Ghonim dat op YouTube verschenen is. Door de bekende gevaren met via-via communicatie is dat dan tot een 'nieuw iets van Google op YouTube' verworden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:37 schreef -jos- het volgende:
Trouwens gisteren zou google/youtube toch met een nieuw iets voor Egypte komen? Niks meer van gehoord?
indd. wauw staan mooie foto's op zeg !!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:36 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Prachtige foto's van deze 23'jarige die speciaal hiervoor naar Egypte is gegaan.
quote:Elazul Elazul
A lot of useful info to be found here, re: tech. http://tinyurl.com/ck6n7o via @PrinceofRazors #jan25 Jan25
ishta_dreams Rachel Beth Anderson
Morning Cairo view, finally an image from outside #tahrir .Gorgeous, quiet morning overlooking the Nile #egypt http://yfrog.com/h7nkafzj
Elazul Elazul
The heroes' welcome you get when entering Tahrir (Liberty Square) #Jan25 JAn25
Elazul Elazul
Children Against Mubarak 1 #Jan25 Jan25
sarahrifky Sarah Rifky
RT @alaa: I say we take over parliament, not to increase pressure, but to have access to plugs so i can charge phone TOTALLY AGREE
Elazul Elazul
Examples of Police torture under Mubarak in Egypt (Graphic Videos) : #Jan25 Jan25
Ghonim Wael Ghonim
This is not the time to "negotiate", this is the time to "accept" and "enforce" the demands of the Egyptian Youth movement #Jan25
Jan25voices Jan25 Voices
Egyptian TV Propaganda: Tears and conspiracies. English subtitles. #Jan25 #Egypt
indd. ( en ook zonder die "aanslagen 'had ie het waarschijnlijk geroepen .. komt dus lekker handig uit nu ... kunnen ze iedereen weer lekker bang (proberen) te maken ..quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Poetin zegt precies hetzelfde als Mubarak: Mijn dictatuur of vermoord worden door moslims, kies maar. En eigenlijk zeggen Obama en Rutte hetzelfde tegen ons.
dit gaat toch over die tweets van gisteren ? ( en net - update- , die yavanna poste )quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:53 schreef -jos- het volgende:
Ghonim Wael Ghonim
We will win because
BloggerSeif Ali Seif
RT @Amatoun: Police shoot Wadi Gedid protesters with live ammunition http://bit.ly/gJXi8y #Jan25 #Egypt
ja, volgens mij wel. minstens 61 gewonden dus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
dit gaat toch over die tweets van gisteren ? ( en net - update- )
okej , damnz .. is er flink op los gegaan danquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:55 schreef -jos- het volgende:
[..]
ja, volgens mij wel. minstens 61 gewonden dus.
Aanslagen tussen quotes zetten vind ik hier toch niet gepast. In Moskou worden geregeld aanslagen gepleegd, bij Domodedovo zijn 35 mensen om het leven gekomen en daarvoor waren er ook al aanslagen, in de metro, bij een theater en op een markt. Putin maakt er zeker handig ge/misbruik van en je kunt discussiren over de vraag of die aanslagen een logisch gevolg zijn van de onderdrukking in de Caucasus, maar het zijn wel degelijk aanslagen waar onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. ( en ook zonder die "aanslagen 'had ie het waarschijnlijk geroepen ..
Toch typisch als je dit ziet op staats TV, terwijl het in de werkelijkheid er zo aan toe gaat:quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:58 schreef -jos- het volgende:
De presentator noemt hem 'meneer Tamer', is dat Tamer Hosni?
ik zie b.t.w. dat ie is gereageerd op de verkeerde reactie , was een antwoord hierop ;quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aanslagen tussen quotes zetten vind ik hier toch niet gepast. In Moskou worden geregeld aanslagen gepleegd, bij Domodedovo zijn 35 mensen om het leven gekomen en daarvoor waren er ook al aanslagen, in de metro, bij een theater en op een markt. Putin maakt er zeker handig ge/misbruik van en je kunt discussiren over de vraag of die aanslagen een logisch gevolg zijn van de onderdrukking in de Caucasus, maar het zijn wel degelijk aanslagen waar onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.
maarre mijn reactie was niet "gequote" toen hoor ...:?quote:[quote]Op woensdag 9 februari 2011 09:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk het standpunt van Rusland? dat heb ik nog nergens voorbij zien komen volgens mij.
Wie is dat? Is die belangrijk?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ennu vergeet wilders niet he ..
zou dit te maken hebben met dat suleiman heeft gezegd dat de protesten niet veel langer mogen voortduren ??quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:00 schreef yavanna het volgende:
Van onder naar boven lezen. Tweets van een man uit Dubai die nu bezig is om te trachten op Tahrir te komen. Incl omgeving pics.
Tahrir Sq The Energy The Rush The Adrenaline. I couldn't get inside, must respect Army orders. Amazing #Egypt http://plixi.com/p/75896235
http://plixi.com/p/75895236 Got arrested at Tahrir sq check point cause I am a foreigner taking pics! I (cont) http://tl.gd/8n36hi
Almost there, end of Qasr al Nile bridge. 300 meters from Tahrir SQ. Its soooo crowded #Jan25 #Egypt http://plixi.com/p/75893938
Mubarak's NDP building burnt down #Jan25 #Egypt http://plixi.com/p/75893375
More Tanks up close #Egypt http://plixi.com/p/75892238
Tanks up close #Egypt http://plixi.com/p/75892017
As we get closer the Tanks continue ti line up the streets. They are getting bigger! #Egypt http://plixi.com/p/75891809
Trying to get to Tahrir Sq. Traffic is crazy. Tanks line up the streets. #Egypt http://plixi.com/p/75891584
I've never seen the Hotel Lobby so empty. There were 2 rooms occupied only. #cairo #Egypt http://plixi.com/p/75887011
quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:04 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
zou dit te maken hebben met dat suleiman heeft gezegd dat de protesten niet veel langer mogen voortduren ??
i.i.g. geen goed teken lijkt me , al die tanks ..
Misschien is Poetin veel directer verantwoordelijk voor die "aanslagen" Er zijn grote twijfels over een opgeblazen flatgebouw een paar jaar geleden, maar kritische journalisten worden in Rusland en omgeving nog harder opgejaagd dan in Caro.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aanslagen tussen quotes zetten vind ik hier toch niet gepast. In Moskou worden geregeld aanslagen gepleegd, bij Domodedovo zijn 35 mensen om het leven gekomen en daarvoor waren er ook al aanslagen, in de metro, bij een theater en op een markt. Putin maakt er zeker handig ge/misbruik van en je kunt discussiren over de vraag of die aanslagen een logisch gevolg zijn van de onderdrukking in de Caucasus, maar het zijn wel degelijk aanslagen waar onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.
Goeiemorgenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Goedemorgen mensen hier en op het pleineven terug lezen alles vast bedankt voor de tweets en up-date`s
hahahha neuh eigenlijk niet ,maar hij is wel flink bezig met "stoken ". ik vind het i.i.g. geen goede ontwikkeling ,maar goed , die vent kan je indd. het best negeren en net doen alsof ie niet bestaat ( sorry weer ONtopic)quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie is dat? Is die belangrijk?
ik kreeg het idee dat het er meer werden , / waren als eerst .. en vraag me af of indd. de woorden van suleiman iets gaan betekenen ( was ook meer een vraag )quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:06 schreef -jos- het volgende:
[..]
ik zie het verband niet? die tanks staan er al wekenlang en journalisten worden ook al dagenlang aangehouden.
Morguh!!quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Goedemorgen mensen hier en op het pleineven terug lezen alles vast bedankt voor de tweets en up-date`s
Goede morgen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Stond er ook een linkje bij die 1e tweet ?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef yavanna het volgende:
Diverse tweets, zie zeker de 1e.
I have an Arabic report that says that Holland suspended arms sales to Egypt but I can't find it in English. Dutch speakers?
mosaaberizing Hundreds of protesters now sweeping the floors of #Tahrir, others collecting garbage, some washing the pavement. #Egypt
More demonstrators arriving at #egypt parliament - apparently from #tahrir. A few hundred here now
AJA report on the police state is effective. outrage scenes: a man is being beaten mercilessly & a woman under torture
Today, a memorial will be held in #Tahrir for victims of the "el kedeseen" Church bombing in Alexandria
Thousands of #Egyptian laborers striking past few days. Cud b very significant development adding momentum to protestors
Ik denk dat Wilders depressief werd toen hij alle saamhorigheid op het Tahrir plein zag tussen de christenen en moslims...vredelievende moslims passen niet echt in zijn beeld he.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. ( en ook zonder die "aanslagen 'had ie het waarschijnlijk geroepen .. komt dus lekker handig uit nu ... kunnen ze iedereen weer lekker bang (proberen) te maken ..
ennu vergeet wilders niet he ..
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemiquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:15 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Stond er ook een linkje bij die 1e tweet ?
Had de tweet al gevonden inmiddelsquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:16 schreef yavanna het volgende:
[..]
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
I have an Arabic report that says that Holland suspended arms sales to Egypt but I can't find it in English. Dutch speakers?
Ga je het vertalen, let us know?!quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:17 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Had de tweet al gevonden inmiddelsmaar bedankt
Volgens mij is dat niet waar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef yavanna het volgende:
Diverse tweets, zie zeker de 1e.
Wel aangebodenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:17 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ga je het vertalen, let us know?!
Ik heb het niet gezien hoor, maar ik kan me voorstellen dat die jongen ook onder druk is gezet door het regime om dit te doen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:23 schreef Dance99Vv het volgende:
Op al Arabia zie ik die HosniTamar wel erg vaak voorbij komen huilen (ps ben geen fan van hem)
Wir haben es nicht gewust of een vaag ander excuusquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:26 schreef yavanna het volgende:
Nederland was er vast nog niet van op de hoogte dat Egypte al jaren in een dictatorschap leeft.
Misschien heeft Mubarak voor nederlandse ministers ook wel leuke snoepreisjes betaald door de jaren heen zoals voor de franse president, al zou het niet vreemd zijn wanneer Nederland, zoals zo vaak van alles aanbied zonder er het nodige voor terug te klrijgen , VS, EU anyone.
De leveringen van pantservoertuigen aan Egypte in de jaren negentig behoren nog steeds tot de meest omvangrijke uit de geschiedenis van de Nederlandse wapenhandel. Het ging 599 YPR-765 pantserrupsvoeruigen en 12 M-577 pantserrups/commandovoertuigen. Beide leveringen vonden in 1994 plaats. (Nederlandse wapenhandel in de jaren negentig). Ruim tien jaar later zou nog een grote hoeveelheid van 431 YPRs volgen. De regering meldde ter geruststelling dat sinds 1994, voor zover bekend, Egyptisch legermaterieel, noch overigens het Egyptische leger zelf, tegen burgers is ingezet.Ook tussen de laatst vrijgegeven informatie over Nederlandse wapenexporten (december 2009) zit een levering voor de pantservoertuigen van groter dan een miljoen euro voor (zie tabel 2).
Zou mooi zijn als de demonstranten dit tegen het regime gebruiken. Maw: Tahrir verlaten, om vervolgens naar de staatstv en/of het paleis te trekkenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:29 schreef yavanna het volgende:
One of the Tahrir organizers described to us how the 'brain' of the protest is evolving - committees, sub-grouped by professio
Also says government is looking to confine protesters to #Tahrir, they're pushing back and taking to the streets to keep up pressure
Berichten lijken steeds meer te spreken over dat het regime het plein binnenkort leeg wil hebben. This wel welletjes geweest, men wil vast weer gewoon schaamteloos kunnen genieten van hun vrijheid, macht en geld.
Dit was al eergisteren bekentquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:33 schreef shomila het volgende:
RGjournalist Roel Geeraedts
grmpf... Egyptische overheid eist nu vergunning van buitenlandse pers. Duurt 48uur voordat je die hebt. #gedoe #egypte #vrijepers
1 minute ago
we komen zonder zo'n vergunning plein niet op. Gister waren we zo slim om vroeg te gaan. #luiepolitie #laatwakker #egypte
58 seconds ago
Jezus, dit weten ze toch al 2 dagen? Dit is gewoon dom?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:33 schreef shomila het volgende:
grmpf... Egyptische overheid eist nu vergunning van buitenlandse pers. Duurt 48uur voordat je die hebt. #gedoe #egypte #vrijepers
1 minute ago
we komen zonder zo'n vergunning plein niet op. Gister waren we zo slim om vroeg te gaan. #luiepolitie #laatwakker #egypte
58 seconds ago
Hou ons op de hoogte aub.quote:
Ja verwachte ik al , alle ogen zijn op cairo maar in vele anderen plaatsen zijn grote protesten waar we niets van zien en te zien krijgenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:36 schreef yavanna het volgende:
oghannam Omar Ghannam
Latest news, the confrontations in #newvalley continues with no exact information, News channels please send reporters there.
In kleinere steden hebben politiekorpsen misschien des te meer ook een gevoel van (persoonlijke)macht daar ze intiemer zijn en ze de stad/het dorp meer als van zichzelf zien. Kan ik mij zo voorstellen althans.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:38 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja verwachte ik al , alle ogen zijn op cairo maar in vele anderen plaatsen zijn grote protesten waar we niets van zien en te zien krijgen
ADquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:44 schreef -jos- het volgende:
MostafaMGaafar Mostafa M Gaafar
Fact: #Egypt has the largest number of unemployed college graduates in the world #Jan25 #tahrir
Ik las net het AD, pas op pagina 15 een artikel over Egypte met foto van Wael Ghonim waarbij de eerste zin was: 'Tienduizenden Egyptenaren de straat op'.
Hoe bedoel je een revolutie bagatelliseren
Nee. En als het al kan, aan welke organisatie in Egypte wil je het geven?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:45 schreef DeZoektocht het volgende:
Goedemorgen allemaal![]()
Iemand enig idee of er iets wordt geregeld op het gebied van fondseninzameling?
Maybe een rekeningnummer ofzo om dekens en eten te kopen voor de Tahririanen
MBquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. En als het al kan, aan welke organisatie in Egypte wil je het geven?
Niet aan een organisatie, de protesters zijn wijdverspreid aanwezig op het internet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarbij willen de demonstranten ook helemaal niets uit het buitenland krijgen, ivm de spin die het regime eraan zal geven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:DanilelA Virtual "March of Millions" in Solidarity with Egyptian Protestors
I don't want to interfere with your misson, just want to support and wish you all the good luck!
ongeveer een uur geleden Vind ik leukVind ik niet meer leuk
Vind ik niet leuk
*
*
7 personen vinden dit leuk.
*
dislike
*
o
Salman Zafar Thank you! Please spread the word about Egyptian revolution among your near and dear ones.
ongeveer een uur geleden Vind ik leukVind ik niet meer leuk 1 persoonAnzhela Matsyshen vindt dit leuk.
o
Aya Mohamed Hossam Thank you very much
o
Ren Lilly Heimpold Hands off but Hearts On is the best way for the outside world to support Egypt's Revolution!
o
Samir Zaheer This is OUR mission..appreciate ur support..spread d word..!!
ongeveer een uur geleden Vind ik leukVind ik niet meer leuk 2 personenLaden...
o
Alex Why YOU ARE DOING NOTHING CLOSE IN INTERFERING... YOU ARE ATTENDING... I HOPE AT LEAST... INVITE EVERY FRIEND YOU HAVE TO JOIN US IN SOLIDARITY!
o
Ren Lilly Heimpold 'Zactly Samir!
o
Danilel Dear people, i'm on a forum called "FOK!-forum", it is one of the largest ones in The Netherlands.
We are attending!!! (today we are starting on topic nr. #146,
That means 146x301 postings.
I'm watching this revolution with so much respect, without the violence and with respect for relegions.
I wish one day we all in the whole universe could live next and with each other like the way the people in the "Tahrir-City"are showing us.
Lot's of love from The Netherlands
ongeveer een minuut geleden Vind ik leuk
Dan kan je het geld net zo goed meteen aan de NDP gevenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:52 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Niet aan een organisatie, de protesters zijn wijdverspreid aanwezig op het internet.
Zal vast wel iemand tussenzitten met een bankrekening.
zo kwam het bij mij indd. ook over ..quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:29 schreef yavanna het volgende:
One of the Tahrir organizers described to us how the 'brain' of the protest is evolving - committees, sub-grouped by professio
Also says government is looking to confine protesters to #Tahrir, they're pushing back and taking to the streets to keep up pressure
Berichten lijken steeds meer te spreken over dat het regime het plein binnenkort leeg wil hebben. This wel welletjes geweest, men wil vast weer gewoon schaamteloos kunnen genieten van hun vrijheid, macht en geld.
Hier net zo.quote:
quote:Other presenters and media personalities have also resigned, including Mahmoud Saad, the host of talk show "Masr al-Naharda", who stepped down last month when state television prevented his show from airing.
Dan moeten ze weer gebied uitbreiden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:02 schreef Scrummie het volgende:
Pleintje begint gewoon weer vol te lopen zie ik
Tekst was niet eens nodig geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:15 schreef -jos- het volgende:
Elazul Elazul
RT @AhmedSharmy: ROFL! #Jan25 http://twitpic.com/3xy5b7
Ik gok dat dat de vrouw van Hosni is, het onderschrift wijst dan vanzelf![]()
![]()
Dat hoeft helemaal niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kan je het geld net zo goed meteen aan de NDP geven
Ik denk dat het hem zelf is.....quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:15 schreef -jos- het volgende:
Elazul Elazul
RT @AhmedSharmy: ROFL! #Jan25 http://twitpic.com/3xy5b7
Ik gok dat dat de vrouw van Hosni is, het onderschrift wijst dan vanzelf![]()
![]()
Die van hosni is maar zo groot....quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Tekst was niet eens nodig geweest.
Of alleen:Vrouw Mubarak geeft toe
quote:Egypte alweer populair
en vliegt met de krokusvakantie alweer naar het door rellen geteisterde land.
Dat is ook waar ik op doelde, dat is wat ze toegeeftquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:29 schreef danilel het volgende:
[..]
Die van hosni is maar zo groot....
Het is heel verstandig dat ze alle buitenlandse hulp in o.a. de vorm van geld en goederen weigeren en Ghonim bv geen interviews aan buitenlanders geeft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:34 schreef sunny16947 het volgende:
Ene codepink was al bezig met een fonds voor de familie van omgekomene. Sandmonkey heeft dat heel dringend afgeraden. Het geeft het regime argumenten om te staven dat de revolutie door buitenlanders is georganiseerd en gefinancierd.
Ja, jammer hoe sommige media het nog altijd op die manier brengen.quote:
quote:To put things into perspective, Tamer wasn't *just* booed&forced out of Tahrir. He was thrown off stage, beaten, questioned&rescued by army.
Dan had ik het goed begrepenquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is ook waar ik op doelde, dat is wat ze toegeeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |