Ach, de laatste paar jaar zijn we in Nederland gewoon heel bang voor alles wat met moslims te maken heeft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef theNull het volgende:
[..]
Rtl Nieuws meld er ook over. Zal vast een kern van waarheid inzitten.
rusland heeft last van een 1 of andere terrorist , die oproept dat ie een islamitische staatgreep wil ( eiste wat aanslagen op van metro , vliegveld etc.) denk niet dat dat echt bevoorderlijk is nu voor alles wat er gaande is .... ( zoiezo natuurlijk erg , maar de timing is zo lekker , ben erg beniewd wat dat nu allemaal teweeg gaat brenegn )quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op het nieuws hoorde dat hij zich bij de antis wilde aansluiten, maar ze vonden het blijkbaar te laat.
Poetin zegt precies hetzelfde als Mubarak: Mijn dictatuur of vermoord worden door moslims, kies maar. En eigenlijk zeggen Obama en Rutte hetzelfde tegen ons.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
rusland heeft last van een 1 of andere terrorist , die oproept dat ie een islamitische staatgreep wil ( eiste wat aanslagen op van metro , vliegveld etc.) denk niet dat dat echt bevoorderlijk is nu voor alles wat er gaande is .... ( zoiezo natuurlijk erg , maar de timing is zo lekker , ben erg beniewd wat dat nu allemaal teweeg gaat brenegn )
b.t.w. gisteren nacht NOS zag ik een stukje van de "speech"van Wael Ghonim @ Tahrir !
Wat nou radicaalquote:Deze radicaal-islamitische beweging steunt zelfbenoemd oppositieleider Mohamed ElBaradei en onderhandelt met het bewind van president Hosni Mubarak.
Ik zei al eerder, ik denk dat dat gewoon ging over het interview met Ghonim dat op YouTube verschenen is. Door de bekende gevaren met via-via communicatie is dat dan tot een 'nieuw iets van Google op YouTube' verworden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:37 schreef -jos- het volgende:
Trouwens gisteren zou google/youtube toch met een nieuw iets voor Egypte komen? Niks meer van gehoord?
indd. wauw staan mooie foto's op zeg !!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:36 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Prachtige foto's van deze 23'jarige die speciaal hiervoor naar Egypte is gegaan.
quote:Elazul Elazul
A lot of useful info to be found here, re: tech. http://tinyurl.com/ck6n7o via @PrinceofRazors #jan25 Jan25
ishta_dreams Rachel Beth Anderson
Morning Cairo view, finally an image from outside #tahrir .Gorgeous, quiet morning overlooking the Nile #egypt http://yfrog.com/h7nkafzj
Elazul Elazul
The heroes' welcome you get when entering Tahrir (Liberty Square) #Jan25 JAn25
Elazul Elazul
Children Against Mubarak 1 #Jan25 Jan25
sarahrifky Sarah Rifky
RT @alaa: I say we take over parliament, not to increase pressure, but to have access to plugs so i can charge phone TOTALLY AGREE
Elazul Elazul
Examples of Police torture under Mubarak in Egypt (Graphic Videos) : #Jan25 Jan25
Ghonim Wael Ghonim
This is not the time to "negotiate", this is the time to "accept" and "enforce" the demands of the Egyptian Youth movement #Jan25
Jan25voices Jan25 Voices
Egyptian TV Propaganda: Tears and conspiracies. English subtitles. #Jan25 #Egypt
indd. ( en ook zonder die "aanslagen 'had ie het waarschijnlijk geroepen .. komt dus lekker handig uit nu ... kunnen ze iedereen weer lekker bang (proberen) te maken ..quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Poetin zegt precies hetzelfde als Mubarak: Mijn dictatuur of vermoord worden door moslims, kies maar. En eigenlijk zeggen Obama en Rutte hetzelfde tegen ons.
dit gaat toch over die tweets van gisteren ? ( en net - update- , die yavanna poste )quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:53 schreef -jos- het volgende:
Ghonim Wael Ghonim
We will win because
BloggerSeif Ali Seif
RT @Amatoun: Police shoot Wadi Gedid protesters with live ammunition http://bit.ly/gJXi8y #Jan25 #Egypt
ja, volgens mij wel. minstens 61 gewonden dus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
dit gaat toch over die tweets van gisteren ? ( en net - update- )
okej , damnz .. is er flink op los gegaan danquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:55 schreef -jos- het volgende:
[..]
ja, volgens mij wel. minstens 61 gewonden dus.
Aanslagen tussen quotes zetten vind ik hier toch niet gepast. In Moskou worden geregeld aanslagen gepleegd, bij Domodedovo zijn 35 mensen om het leven gekomen en daarvoor waren er ook al aanslagen, in de metro, bij een theater en op een markt. Putin maakt er zeker handig ge/misbruik van en je kunt discussiëren over de vraag of die aanslagen een logisch gevolg zijn van de onderdrukking in de Caucasus, maar het zijn wel degelijk aanslagen waar onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. ( en ook zonder die "aanslagen 'had ie het waarschijnlijk geroepen ..
Toch typisch als je dit ziet op staats TV, terwijl het in de werkelijkheid er zo aan toe gaat:quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:58 schreef -jos- het volgende:
De presentator noemt hem 'meneer Tamer', is dat Tamer Hosni?
ik zie b.t.w. dat ie is gereageerd op de verkeerde reactie , was een antwoord hierop ;quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aanslagen tussen quotes zetten vind ik hier toch niet gepast. In Moskou worden geregeld aanslagen gepleegd, bij Domodedovo zijn 35 mensen om het leven gekomen en daarvoor waren er ook al aanslagen, in de metro, bij een theater en op een markt. Putin maakt er zeker handig ge/misbruik van en je kunt discussiëren over de vraag of die aanslagen een logisch gevolg zijn van de onderdrukking in de Caucasus, maar het zijn wel degelijk aanslagen waar onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.
maarre mijn reactie was niet "gequote" toen hoor ...:?quote:[quote]Op woensdag 9 februari 2011 09:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk het standpunt van Rusland? dat heb ik nog nergens voorbij zien komen volgens mij.
Wie is dat? Is die belangrijk?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ennu vergeet wilders niet he ..
zou dit te maken hebben met dat suleiman heeft gezegd dat de protesten niet veel langer mogen voortduren ??quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:00 schreef yavanna het volgende:
Van onder naar boven lezen. Tweets van een man uit Dubai die nu bezig is om te trachten op Tahrir te komen. Incl omgeving pics.
Tahrir Sq The Energy The Rush The Adrenaline. I couldn't get inside, must respect Army orders. Amazing #Egypt http://plixi.com/p/75896235
http://plixi.com/p/75895236 Got arrested at Tahrir sq check point cause I am a foreigner taking pics! I (cont) http://tl.gd/8n36hi
Almost there, end of Qasr al Nile bridge. 300 meters from Tahrir SQ. Its soooo crowded #Jan25 #Egypt http://plixi.com/p/75893938
Mubarak's NDP building burnt down #Jan25 #Egypt http://plixi.com/p/75893375
More Tanks up close #Egypt http://plixi.com/p/75892238
Tanks up close #Egypt http://plixi.com/p/75892017
As we get closer the Tanks continue ti line up the streets. They are getting bigger! #Egypt http://plixi.com/p/75891809
Trying to get to Tahrir Sq. Traffic is crazy. Tanks line up the streets. #Egypt http://plixi.com/p/75891584
I've never seen the Hotel Lobby so empty. There were 2 rooms occupied only. #cairo #Egypt http://plixi.com/p/75887011
quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:04 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
zou dit te maken hebben met dat suleiman heeft gezegd dat de protesten niet veel langer mogen voortduren ??
i.i.g. geen goed teken lijkt me , al die tanks ..
Misschien is Poetin veel directer verantwoordelijk voor die "aanslagen" Er zijn grote twijfels over een opgeblazen flatgebouw een paar jaar geleden, maar kritische journalisten worden in Rusland en omgeving nog harder opgejaagd dan in Caïro.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aanslagen tussen quotes zetten vind ik hier toch niet gepast. In Moskou worden geregeld aanslagen gepleegd, bij Domodedovo zijn 35 mensen om het leven gekomen en daarvoor waren er ook al aanslagen, in de metro, bij een theater en op een markt. Putin maakt er zeker handig ge/misbruik van en je kunt discussiëren over de vraag of die aanslagen een logisch gevolg zijn van de onderdrukking in de Caucasus, maar het zijn wel degelijk aanslagen waar onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.
Goeiemorgenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Goedemorgen mensen hier en op het pleineven terug lezen alles vast bedankt voor de tweets en up-date`s
hahahha neuh eigenlijk niet ,maar hij is wel flink bezig met "stoken ". ik vind het i.i.g. geen goede ontwikkeling ,maar goed , die vent kan je indd. het best negeren en net doen alsof ie niet bestaat ( sorry weer ONtopic)quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie is dat? Is die belangrijk?
ik kreeg het idee dat het er meer werden , / waren als eerst .. en vraag me af of indd. de woorden van suleiman iets gaan betekenen ( was ook meer een vraag )quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:06 schreef -jos- het volgende:
[..]
ik zie het verband niet? die tanks staan er al wekenlang en journalisten worden ook al dagenlang aangehouden.
Morguh!!quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Goedemorgen mensen hier en op het pleineven terug lezen alles vast bedankt voor de tweets en up-date`s
Goede morgen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Stond er ook een linkje bij die 1e tweet ?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef yavanna het volgende:
Diverse tweets, zie zeker de 1e.
I have an Arabic report that says that Holland suspended arms sales to Egypt but I can't find it in English. Dutch speakers?
mosaaberizing Hundreds of protesters now sweeping the floors of #Tahrir, others collecting garbage, some washing the pavement. #Egypt
More demonstrators arriving at #egypt parliament - apparently from #tahrir. A few hundred here now
AJA report on the police state is effective. outrage scenes: a man is being beaten mercilessly & a woman under torture
Today, a memorial will be held in #Tahrir for victims of the "el kedeseen" Church bombing in Alexandria
Thousands of #Egyptian laborers striking past few days. Cud b very significant development adding momentum to protestors
Ik denk dat Wilders depressief werd toen hij alle saamhorigheid op het Tahrir plein zag tussen de christenen en moslims...vredelievende moslims passen niet echt in zijn beeld he.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. ( en ook zonder die "aanslagen 'had ie het waarschijnlijk geroepen .. komt dus lekker handig uit nu ... kunnen ze iedereen weer lekker bang (proberen) te maken ..
ennu vergeet wilders niet he ..
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemiquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:15 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Stond er ook een linkje bij die 1e tweet ?
Had de tweet al gevonden inmiddelsquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:16 schreef yavanna het volgende:
[..]
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
I have an Arabic report that says that Holland suspended arms sales to Egypt but I can't find it in English. Dutch speakers?
Ga je het vertalen, let us know?!quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:17 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Had de tweet al gevonden inmiddelsmaar bedankt
Volgens mij is dat niet waar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef yavanna het volgende:
Diverse tweets, zie zeker de 1e.
Wel aangebodenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:17 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ga je het vertalen, let us know?!
Ik heb het niet gezien hoor, maar ik kan me voorstellen dat die jongen ook onder druk is gezet door het regime om dit te doen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:23 schreef Dance99Vv het volgende:
Op al Arabia zie ik die HosniTamar wel erg vaak voorbij komen huilen (ps ben geen fan van hem)
Wir haben es nicht gewust of een vaag ander excuusquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:26 schreef yavanna het volgende:
Nederland was er vast nog niet van op de hoogte dat Egypte al jaren in een dictatorschap leeft.
Misschien heeft Mubarak voor nederlandse ministers ook wel leuke snoepreisjes betaald door de jaren heen zoals voor de franse president, al zou het niet vreemd zijn wanneer Nederland, zoals zo vaak van alles aanbied zonder er het nodige voor terug te klrijgen , VS, EU anyone.
De leveringen van pantservoertuigen aan Egypte in de jaren negentig behoren nog steeds tot de meest omvangrijke uit de geschiedenis van de Nederlandse wapenhandel. Het ging 599 YPR-765 pantserrupsvoeruigen en 12 M-577 pantserrups/commandovoertuigen. Beide leveringen vonden in 1994 plaats. (Nederlandse wapenhandel in de jaren negentig). Ruim tien jaar later zou nog een grote hoeveelheid van 431 YPRs volgen. De regering meldde ter geruststelling dat sinds 1994, voor zover bekend, Egyptisch legermaterieel, noch overigens het Egyptische leger zelf, tegen burgers is ingezet.Ook tussen de laatst vrijgegeven informatie over Nederlandse wapenexporten (december 2009) zit een levering voor de pantservoertuigen van groter dan een miljoen euro voor (zie tabel 2).
Zou mooi zijn als de demonstranten dit tegen het regime gebruiken. Maw: Tahrir verlaten, om vervolgens naar de staatstv en/of het paleis te trekkenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:29 schreef yavanna het volgende:
One of the Tahrir organizers described to us how the 'brain' of the protest is evolving - committees, sub-grouped by professio
Also says government is looking to confine protesters to #Tahrir, they're pushing back and taking to the streets to keep up pressure
Berichten lijken steeds meer te spreken over dat het regime het plein binnenkort leeg wil hebben. This wel welletjes geweest, men wil vast weer gewoon schaamteloos kunnen genieten van hun vrijheid, macht en geld.
Dit was al eergisteren bekentquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:33 schreef shomila het volgende:
RGjournalist Roel Geeraedts
grmpf... Egyptische overheid eist nu vergunning van buitenlandse pers. Duurt 48uur voordat je die hebt. #gedoe #egypte #vrijepers
1 minute ago
we komen zonder zo'n vergunning plein niet op. Gister waren we zo slim om vroeg te gaan. #luiepolitie #laatwakker #egypte
58 seconds ago
Jezus, dit weten ze toch al 2 dagen? Dit is gewoon dom?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:33 schreef shomila het volgende:
grmpf... Egyptische overheid eist nu vergunning van buitenlandse pers. Duurt 48uur voordat je die hebt. #gedoe #egypte #vrijepers
1 minute ago
we komen zonder zo'n vergunning plein niet op. Gister waren we zo slim om vroeg te gaan. #luiepolitie #laatwakker #egypte
58 seconds ago
Hou ons op de hoogte aub.quote:
Ja verwachte ik al , alle ogen zijn op cairo maar in vele anderen plaatsen zijn grote protesten waar we niets van zien en te zien krijgenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:36 schreef yavanna het volgende:
oghannam Omar Ghannam
Latest news, the confrontations in #newvalley continues with no exact information, News channels please send reporters there.
In kleinere steden hebben politiekorpsen misschien des te meer ook een gevoel van (persoonlijke)macht daar ze intiemer zijn en ze de stad/het dorp meer als van zichzelf zien. Kan ik mij zo voorstellen althans.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:38 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja verwachte ik al , alle ogen zijn op cairo maar in vele anderen plaatsen zijn grote protesten waar we niets van zien en te zien krijgen
ADquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:44 schreef -jos- het volgende:
MostafaMGaafar Mostafa M Gaafar
Fact: #Egypt has the largest number of unemployed college graduates in the world #Jan25 #tahrir
Ik las net het AD, pas op pagina 15 een artikel over Egypte met foto van Wael Ghonim waarbij de eerste zin was: 'Tienduizenden Egyptenaren de straat op'.
Hoe bedoel je een revolutie bagatelliseren
Nee. En als het al kan, aan welke organisatie in Egypte wil je het geven?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:45 schreef DeZoektocht het volgende:
Goedemorgen allemaal![]()
Iemand enig idee of er iets wordt geregeld op het gebied van fondseninzameling?
Maybe een rekeningnummer ofzo om dekens en eten te kopen voor de Tahririanen
MBquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. En als het al kan, aan welke organisatie in Egypte wil je het geven?
Niet aan een organisatie, de protesters zijn wijdverspreid aanwezig op het internet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarbij willen de demonstranten ook helemaal niets uit het buitenland krijgen, ivm de spin die het regime eraan zal geven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:DanilelA Virtual "March of Millions" in Solidarity with Egyptian Protestors
I don't want to interfere with your misson, just want to support and wish you all the good luck!
ongeveer een uur geleden · Vind ik leukVind ik niet meer leuk
· Vind ik niet leuk
·
*
*
7 personen vinden dit leuk.
*
dislike
*
o
Salman Zafar Thank you! Please spread the word about Egyptian revolution among your near and dear ones.
ongeveer een uur geleden · Vind ik leukVind ik niet meer leuk · 1 persoonAnzhela Matsyshen vindt dit leuk.
o
Aya Mohamed Hossam Thank you very much
o
René Lilly Heimpold Hands off but Hearts On is the best way for the outside world to support Egypt's Revolution!
o
Samir Zaheer This is OUR mission..appreciate ur support..spread d word..!!
ongeveer een uur geleden · Vind ik leukVind ik niet meer leuk · 2 personenLaden...
o
Alex Why YOU ARE DOING NOTHING CLOSE IN INTERFERING... YOU ARE ATTENDING... I HOPE AT LEAST... INVITE EVERY FRIEND YOU HAVE TO JOIN US IN SOLIDARITY!
o
René Lilly Heimpold 'Zactly Samir!
o
Danilel Dear people, i'm on a forum called "FOK!-forum", it is one of the largest ones in The Netherlands.
We are attending!!! (today we are starting on topic nr. #146,
That means 146x301 postings.
I'm watching this revolution with so much respect, without the violence and with respect for relegions.
I wish one day we all in the whole universe could live next and with each other like the way the people in the "Tahrir-City"are showing us.
Lot's of love from The Netherlands
ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk
Dan kan je het geld net zo goed meteen aan de NDP gevenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:52 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Niet aan een organisatie, de protesters zijn wijdverspreid aanwezig op het internet.
Zal vast wel iemand tussenzitten met een bankrekening.
zo kwam het bij mij indd. ook over ..quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:29 schreef yavanna het volgende:
One of the Tahrir organizers described to us how the 'brain' of the protest is evolving - committees, sub-grouped by professio
Also says government is looking to confine protesters to #Tahrir, they're pushing back and taking to the streets to keep up pressure
Berichten lijken steeds meer te spreken over dat het regime het plein binnenkort leeg wil hebben. This wel welletjes geweest, men wil vast weer gewoon schaamteloos kunnen genieten van hun vrijheid, macht en geld.
Hier net zo.quote:
quote:Other presenters and media personalities have also resigned, including Mahmoud Saad, the host of talk show "Masr al-Naharda", who stepped down last month when state television prevented his show from airing.
Dan moeten ze weer gebied uitbreiden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:02 schreef Scrummie het volgende:
Pleintje begint gewoon weer vol te lopen zie ik
Tekst was niet eens nodig geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:15 schreef -jos- het volgende:
Elazul Elazul
RT @AhmedSharmy: ROFL! #Jan25 http://twitpic.com/3xy5b7
Ik gok dat dat de vrouw van Hosni is, het onderschrift wijst dan vanzelf![]()
![]()
Dat hoeft helemaal niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kan je het geld net zo goed meteen aan de NDP geven
Ik denk dat het hem zelf is.....quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:15 schreef -jos- het volgende:
Elazul Elazul
RT @AhmedSharmy: ROFL! #Jan25 http://twitpic.com/3xy5b7
Ik gok dat dat de vrouw van Hosni is, het onderschrift wijst dan vanzelf![]()
![]()
Die van hosni is maar zo groot....quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Tekst was niet eens nodig geweest.
Of alleen:Vrouw Mubarak geeft toe
quote:Egypte alweer populair
en vliegt met de krokusvakantie alweer naar het door rellen geteisterde land.
Dat is ook waar ik op doelde, dat is wat ze toegeeftquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:29 schreef danilel het volgende:
[..]
Die van hosni is maar zo groot....
Het is heel verstandig dat ze alle buitenlandse hulp in o.a. de vorm van geld en goederen weigeren en Ghonim bv geen interviews aan buitenlanders geeft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:34 schreef sunny16947 het volgende:
Ene codepink was al bezig met een fonds voor de familie van omgekomene. Sandmonkey heeft dat heel dringend afgeraden. Het geeft het regime argumenten om te staven dat de revolutie door buitenlanders is georganiseerd en gefinancierd.
Ja, jammer hoe sommige media het nog altijd op die manier brengen.quote:
quote:To put things into perspective, Tamer wasn't *just* booed&forced out of Tahrir. He was thrown off stage, beaten, questioned&rescued by army.
Dan had ik het goed begrepenquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is ook waar ik op doelde, dat is wat ze toegeeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |