Dank je maar nee, bedankt!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef Toad het volgende:
Oke jongens. Lekker belangrijk. Ik heb een topic voor jullie geopend, kunnen jullie daar verder kletsen.
Want het effect van de demonstraties of de strategie ervan mag niet worden besproken in het topic over de demonstraties?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef Toad het volgende:
@ChristianLebaneseFront e.a.
Oke jongens. Lekker belangrijk. Ik heb een topic voor jullie geopend, kunnen jullie daar verder kletsen.
Dan ben ik erg benieuwd wat hij in dit geval met 'te vreedzaam' bedoelde.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmm ik ben het niet altijd met hem eens maar hier ga je mis. "te vreedzaam" wil niet perse geweld betekenen.
Eens. Dan hou je nu alleen maar berichten over met "twitter dit dat" "oooh gaat het vanavond weer los??".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want het effect van de demonstraties of de strategie ervan mag niet worden besproken in het topic over de demonstraties?
Zodra Mubarak weg is is er geen dictator. Je trekt een concept grondwet van wikipediaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Dan moet alsnog de grondwet veranderd worden, en waarom zou een nieuwe dictator dat doen?
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden) en blijft Mubarak zitten, mits de internationale gemeenschap niets doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat jij geweld wilt zien is nu wel duidelijk.
We proberen hier de feiten zo goed mogelijk te documenteren, dan zou het helpen als er geen discussies tussendoor lopen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want het effect van de demonstraties of de strategie ervan mag niet worden besproken in het topic over de demonstraties?
Een paar fok-ers beginnen een beetje Mubarak-trekjes te krijgen, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ook! Dit is echt TE vreedzaam. Men moet ergens iets forceren waardoor leger, militie, mubarak, VS, EU of wie dan ook een beslissing MOET nemen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden) en blijft Mubarak zitten, mits de internationale gemeenschap niets doen.
Wat niet wil zeggen dat de Anti's niets bereikt hebben, integendeel. Ik heb al heel veel respect voor ze.
Er wordt al een dag gepraat over of er wel of niet een mars moet komen. Ik vind het niet zo boeiend. Het gebeurt niet. Klaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
dat is straks en dan hebben we het erover als dat aan de gang is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Er wordt al een dag gepraat over of er wel of niet een mars moet komen. Ik vind het niet zo boeiend. Het gebeurt niet. Klaar.
Ik heb het liever over dingen die wel gebeuren. Dat zijn er genoeg.
Zoals Obama die straks een persco geeft: http://video.ap.org/
Klik op live stream.
Zijn daar de FP updates ook niet voor? Als er weinig te vertellen en te zien is op AJE of twitter gaan mensen het nou ook eenmaal over andere dingen hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
We proberen hier de feiten zo goed mogelijk te documenteren, dan zou het helpen als er geen discussies tussendoor lopen.
Maar wie gaat dat invoeren dan? Ergens hierboven ging het over het uit het zadel tillen van Mubarak en onder de tafel vernieuwen van een nieuw persoon. Waarom zou die nieuwe persoon, gesteund door de VS, niet gewoon net als Mubarak zeggen "fuck you all met jullie grondwet"?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Zodra Mubarak weg is is er geen dictator. Je trekt een concept grondwet van wikipediaen voert dit in. Daarna verkiezingen om mannetjes op plaatsen te zetten.
Is niet zo heel lastig denk ik.
Dat maak jij niet uitquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Er wordt al een dag gepraat over of er wel of niet een mars moet komen. Ik vind het niet zo boeiend. Het gebeurt niet. Klaar.
Ik heb het liever over dingen die wel gebeuren. Dat zijn er genoeg.
Zoals Obama die straks een persco geeft: http://video.ap.org/
(zie live stream)
Ik zie niet in waarom. Kun je werkelijk maandenlang het grootste plein in een stad, vlakbij een van de grootste toeristische attracties trouwens, bezet houden? En vergeet niet dat er ook op andere plaatsen protesten zijn, niet overal de hele week maar in Alexandrië bijvoorbeeld wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden)
Door bij voorbaat al een bepaalde dag tot D-Day te bestempelen insinueert al dat er op die dag iets gaat gebeuren, dan wel moet gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden) en blijft Mubarak zitten, mits de internationale gemeenschap niets doen.
Wat niet wil zeggen dat de Anti's niets bereikt hebben, integendeel. Ik heb al heel veel respect voor ze.
Ik gun de Egyptenaren hun vrijheid. Maar als Mubarak in de komende dagen niet aftreed dan zullen de demonstraties doodbloeden en anders de media-aandacht wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd wat hij in dit geval met 'te vreedzaam' bedoelde.
En wat als het leger de verkeerde kant kiest?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook! Dit is echt TE vreedzaam. Men moet ergens iets forceren waardoor leger, militie, mubarak, VS, EU of wie dan ook een beslissing MOET nemen.
Daarom moet ook niet dat mannetje van de VS aan de macht komen maar een aantal Egyptenaren of een aantal militairen (maar dan wel een paar met Egypte en niet egoisme als uitgangspunt ) vanuit het protest zouden moeten opstaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:16 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Maar wie gaat dat invoeren dan? Ergens hierboven ging het over het uit het zadel tillen van Mubarak en onder de tafel vernieuwen van een nieuw persoon. Waarom zou die nieuwe persoon, gesteund door de VS, niet gewoon net als Mubarak zeggen "fuck you all met jullie grondwet"?
En daarnaast... gisteren moest het leger een kant kiezen, maar hebben ze niet gedaan. De demonstranten hebben er niet echt op gereageerd. Vandaag is Departure Day, maar Mubarak lijkt allesbehalve van plan het te doen. Wat dan? Als de demonstranten dan alleen op Tahrir blijven, denkt Mubarak misschien wel dat ie het gewoon kan maken, omdat ze toch niet veel doen... Maar da's speculatie, je weet maar nooitquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik gun de Egyptenaren hun vrijheid. Maar als Mubarak in de komende dagen niet aftreed dan zullen de demonstraties doodbloeden en anders de media-aandacht wel.
Mubarak zal dan hoogstwaarschijnlijk aangeven dat het volk (pro-Mubarak demonstranten) hem graag zien blijven en dan krijg je pas echt een extreme politie-staat.
Dit is een eenmalige kans en de Egyptenaren benutten deze kans naar mijn mening onvoldoende.
CNN is live idd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:19 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Hopen dat CNN live Obama uitzendt
Het eerste wat een staat (naar mijn idee) in dit soort situaties wilt doen is vat op de situatie krijgen. Dat is gebeurd door het protest een gewelddadige richting op te sturen met de inhuur en inzet van pro-Mubarak demonstranten.Terwijl iedereen elkaar de koppen inslaat, kun je je in de chaos richten op andere prioriteiten, zoals het verwijderen van ongewenste elementen als journalisten, en overleg met je belangrijkste broodheer, de VS. Terwijl het volk zichzelf uitput in slopende veldslagen met betaalde demonstranten (die je in golven kunt terugsturen als er tijd gerekt moet worden), heb jij de tijd om een welgevallig scenario uit te denken en de noodzakelijke voorzieningen te treffen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
--> BNW
Als het sinds gisteren in kannen en kruiken is, waarom dan niet nu toegeven? Dan lijkt het helemaal alsof het dankzij de demonstraties is en zullen ze des te minder twijfelen aan stap twee. En dat geweld als stall-period? Dat geweld is juist een aanleiding voor dieper onderzoek in de toekomst, als het echt geregeld is wil je dat zo veel mogelijk voorkomen. Bovendien hadden de demonstranten allang gezegd dat vandaag beslissend was, dus waarom er überhaupt gestald moet worden ontgaat me dan ook.
Kortom, ik geloof er niets van.
Spreekt ie nu?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:19 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Hopen dat CNN live Obama uitzendt
Precies.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Daarom moet ook niet dat mannetje van de VS aan de macht komen maar een aantal Egyptenaren of een aantal militairen (maar dan wel een paar met Egypte en niet egoisme als uitgangspunt ) vanuit het protest zouden moeten opstaan.
Het slechtste wat nu kan gebeuren is dat een VS mannetje aan de macht komt want dan ruil je de ene eikel voor de andere eikel.
Dan win je het NOOIT van zijn leven. NOOIT.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En wat als het leger de verkeerde kant kiest?
Ik ook niet (laatste zijn eerstquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:21 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Precies.
Maar wie gaan er voor zorgen dat Mubarak nu weggaat? Als het de Egyptenaren zelf zijn die daarvoor zorgen; prima. Maar als de VS dat dmv druk doet is er grote kans dat ze zelf een mannetje naar binnen loodsen.
Overigens vertrouw ik Soleiman ook voor geen cent.
ja idd, geen idee waar ie het over heeft...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:24 schreef gehotseflotst het volgende:
Gaat dit over Egypte?Hoor over border management, creëren van banen, enz...
offtopic. je probeert nu expres discussies uit te lokken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:22 schreef Toad het volgende:
Ook interessant, de relatie tussen VS & Canada.
Zeker niet. Maar tot nu toe is het leger nog niet gedwongen. Als je ze dwingt maken ze misschien niet de beste keuze..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan win je het NOOIT van zijn leven. NOOIT.
Waarom hebben ze dat dan nog niet gedaan? Het zou goed kunnen dat de soldaten die hier worden ingezet uit andere delen van Egypte komen.quote:Ter overweging...
Egypte kent een dienstplicht he. Dat is een ander soort leger dan wat zonder dienstplicht is opgezet.
Dus grote kans dat van die soldaten de moeder, dochter, zoon, opa, oma, vader, kleinkind bij de protesten rond lopen. Die gaan dan echt wel de kant van het volk kiezen.
Was weer een harde foeiquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:25 schreef wdn het volgende:
Hier gaan we!
WEDDEN dat er geluid uit zijn mond komt en NIKS zegt?
Zie je eerste zin: ze zijn niet gedwongen om te kiezen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar tot nu toe is het leger nog niet gedwongen. Als je ze dwingt maken ze misschien niet de beste keuze..
[..]
Waarom hebben ze dat dan nog niet gedaan? Het zou goed kunnen dat de soldaten die hier worden ingezet uit andere delen van Egypte komen.
foei foei foei! Niet meer doen!quote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:29 schreef gehotseflotst het volgende:
"Just to let you know, we're listening to Obama. He's talking about Canada... We'll keep listening, he'll talk about Egypt eventually"
Punten uit Obama's speech: (snel meegeschreven)
We're monitoring situation in Egypt closely. First we want to be crystal clear: we oppose violence as a response to the crisis. Attacks on reporters, human rights activists and peaceful protesters are unacceptable. There are strong responsibilities for the Egyptian government to protect the right of its people. The issues at stake will not be solved by violence or suppression. Future of Egypt determined by its people. Transition progress must begin now. Process must respect rights of people and lead to free elections. US is consulting within Egypt and international community.
The turmoil must turn into opportunity. The entire world is watching. Obama is confident the Egyptian people can shape the future they deserve. US will be a strong partner in all this.
ze weten als ze dat gaan doen dat het een veldslag wordt, en ze willen het vredig houden ja blijf maar lekker op het plein, anders wordt het weer moord en doodslag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:30 schreef wdn het volgende:
Ik blijf er bij: er is maar 1 groep die hier iets aan kan doen. Dat volk op het plein moet dat plein af en naar het paleis.
damn dat is snelquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:29 schreef gehotseflotst het volgende:
Op AJE: "Just to let you know, we're listening to Obama. He's talking about Canada... We'll keep listening, he'll talk about Egypt eventually"Snapte er al niks van
Obama's speech: (snel meegeschreven, dus niet compleet)
We're monitoring situation in Egypt closely. First we want to be crystal clear: we oppose violence as a response to the crisis. Attacks on reporters, human rights activists and peaceful protesters are unacceptable. There are strong responsibilities for the Egyptian government to protect the right of its people. The issues at stake will not be solved by violence or suppression. Future of Egypt determined by its people. Transition progress must begin now. Process must respect rights of people and lead to free elections. US is consulting within Egypt and international community.
The turmoil must turn into opportunity. The entire world is watching. Obama is confident the Egyptian people can shape the future they deserve. US will be a strong partner in all this.
respektquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:29 schreef gehotseflotst het volgende:
Op AJE: "Just to let you know, we're listening to Obama. He's talking about Canada... We'll keep listening, he'll talk about Egypt eventually"Snapte er al niks van
Obama's speech: (snel meegeschreven, dus niet compleet)
Als ze dat doen dan gaat dat heel veel levens kosten inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ze weten als ze dat gaan doen dat het een veldslag wordt, en ze willen het vredig houden ja blijf maar lekker op het plein, anders wordt het weer moord en doodslag.
Ja, ik was aan het typen als een gek en steedsquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:31 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Dat heb je snel gedaan! weinig inhoudelijks nieuw dus!
Het KAN een veldslag worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ze weten als ze dat gaan doen dat het een veldslag wordt, en ze willen het vredig houden ja blijf maar lekker op het plein, dan wordt het weer moord en doodslag.
Nou ja, ze hebben wel verschillende keren van een afstand toegekeken hoe thugs op de groep insloegen zonder in te grijpen. Het zou kunnen dat het in een alles of niets situatie anders is, maar ik heb er toch mijn twijfels bij..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Zie je eerste zin: ze zijn niet gedwongen om te kiezen.
Denk je echt dat deze situatie maanden stand kan houden dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Maar dat wordt het ook als ze het niet doen: ik ben er van overtuigd dat wat ik eerder op AJE hoorde zal gebeuren... Mubarak laat in de komende maanden mensen stilletjes uit de weg ruimen, regelt een protest met allemaal pro-muba aanhangers en gaat vrolijk verder.
Ja maar dat was de dag met rellen toch? Vandaag hebben ze het beter voor elkaar gehad en kwam meerdere keren naar voren dat ze pro-muba's hebben aangehouden en vastgezet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben wel verschillende keren van een afstand toegekeken hoe thugs op de groep insloegen zonder in te grijpen. Het zou kunnen dat het in een alles of niets situatie anders is, maar ik heb er toch mijn twijfels bij..
Wel als de demonstratie doodbloedt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Denk je echt dat deze situatie maanden stand kan houden dan?
Dat gaat echt niet gebeuren. Mubarak gaat weg, hoe dan ook. Het zal niet meer tot grote ongeregeldheden komen, zeker niet met deze aantallen demonstranten op Tahrir sqr.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Het KAN een veldslag worden.
Maar dat wordt het ook als ze het niet doen: ik ben er van overtuigd dat wat ik eerder op AJE hoorde zal gebeuren... Mubarak laat in de komende maanden mensen stilletjes uit de weg ruimen, regelt een protest met allemaal pro-muba aanhangers en gaat vrolijk verder.
No shit sherlock. Als je het de laatste dagen gevolgd heb kan je dat ook 100% zeker zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm, CNN reporter is er van overtuigd dat de demonstatie niet gaat uitdoven.
Dat is verschillende keren geweest. Er zijn ook momenten geweest dat ze wel ingrepen ja, maar ook vandaag zijn er nog 'incidenten' geweest.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maar dat was de dag met rellen toch? Vandaag hebben ze het beter voor elkaar gehad en kwam meerdere keren naar voren dat ze pro-muba's hebben aangehouden en vastgezet.
Alleen als dat snel gebeurt ja. Maar ik denk dat zelfs een week al veel is als het nog een week zoals nu gaat.quote:Wel als de demonstratie doodbloedt.
Mubarak zegt in September te willen aftreden maar september is ver weg hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:37 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Mubarak gaat weg, hoe dan ook. Het zal niet meer tot grote ongeregeldheden komen, zeker niet met deze aantallen demonstranten op Tahrir sqr.
Nop. Nu Obama live op CNN, maar weer zelfde inhoud als paar dagen terug / Clintonquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:38 schreef Daniel1976 het volgende:
Avond, ik geloof dat ik niets gemist heb sinds vanmiddag of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |