aid van de usquote:
Klinkt misschien raar, maar ik hoop eigenlijk van niet. Dan zou hij weg gaan door Amerikaanse druk, niet door de protesten. Ik vraag me af hoe de overgangsfase dan geregeld wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:48 schreef rakotto het volgende:
Amerika heeft net gezegd
USAID wordt stopgezet als hij niet meteen zijn positie verlaat.
Gaat het toch gebeuren vanavond>?
Serieus? Waar hebben ze dat gezegd? Heb ik dat gemist in die persco net?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:48 schreef rakotto het volgende:
Amerika heeft net gezegd
USAID wordt stopgezet als hij niet meteen zijn positie verlaat.
Gaat het toch gebeuren vanavond>?
Het is allebei: het is een zwakte bod (het leidt niet naar het gewenste resultaat) maar ook een sterkte bod (het toont aan hoe uniek en geweldig dit protest is).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kun je een zwak punt noemen, of een blijk van de geweldsloosheid die ze al de hele week uitstralen. Als je ziet hoe de hele samenleving op dat plein georganiseerd is vind ik ook niet dat je ze van 'alleen maar protesteren' kunt betichten. Het is heel wat meer dan dat.
Dan doen ze dat toch lekker.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:47 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Als dit het is dan begin je de pro-Mubarak demonstranten eigenlijk wel te begrijpen. Die willen namelijk gewoon dat de rust terugkeert en dat men weer aan het werk gaat in Egypte.
Zoals ik ze afgelopen 11 dagen bezig heb gezien hebben ze energie genoeg om een paar piramides te bouwen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is dat toch iedere keer met dat paleis bestormen hierSowieso ligt dat paleis 10 km verderop dus dan zullen ze halverwege de stormloop al doodmoe zijn.
US aid. Maar dat is slecht 300m van de 1.5md die Egypte krijgt toch?quote:
Met het ene ben ik het eens, met het tweede niet. Waarom zou lang blijven een zwaktebod? Ik vind je laten verleiden tot geweld juist een zwaktebod, en ik ben bang dat een tocht naar het paleis daartoe kan leiden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Maar het doel is toch echt het vertrek van Mubarak. En des te langer dit duurt des te belanrijker wordt het zwaktebod.
Wat is dat toch voor triest anti-Amerikaans gedrag. Het gaat er toch om dat de de dictator verdwijnt? Nu blijkt toch dat de demonstranten te zwak zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar ik hoop eigenlijk van niet. Dan zou hij weg gaan door Amerikaanse druk, niet door de protesten. Ik vraag me af hoe de overgangsfase dan geregeld wordt.
Bron, trouwens?
Het kan, hoor, maar online kom ik alleen nog dit tegen: http://www.voanews.com/en(...)tinue-115295794.htmlquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef rakotto het volgende:
Bron was AJA
USAID is de 1.3 Miljard USD die ze jaarlijks ontvangen.
Waaruit blijkt dat?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor triest anti-Amerikaans gedrag. Het gaat er toch om dat de de dictator verdwijnt? Nu blijkt toch dat de demonstranten te zwak zijn.
Als ElBaradei morgen een vurige speech geeft en met een megafoon verkondigt dat Mubarak geen gehoor heeft gegeven aan het ultimatum van de demonstranten, dat het nu de taak is van heel Egypte zich nu per direct van zijn tiran te verlossen, geloof mij maar dan lopen mensen dwars door kogels heen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ultimatum dat El Baradei stelde loopt om middernacht af. Zelf heeft hij in een interview ook al aangegeven dat 'de komende uren' toch wel iets moet gaan gebeuren vanuit het regime, en hij leek het zelfs te verwachten. Maar als er niets gebeurt: morgen is een vrije dag in Egypte en er lijken veel mensen bereid opnieuw naar het plein te komen, of er te blijven.
Ik vind ze niet zwak, ik vind ze sterk. Verder heeft mijn opmerking niets met mijn eigen anti-amerikaanse gevoelens te maken, ik denk alleen dat het in die regio wel zo uitgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor triest anti-Amerikaans gedrag. Het gaat er toch om dat de de dictator verdwijnt? Nu blijkt toch dat de demonstranten te zwak zijn.
Erger nog, amerika- aanhanger 1 wordt verruild door amerika aanhanger 2....ik heb je altijd een teringirritant ventje gevonden, maar in deze moet ik je gelijk gevenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |