Ok thnx.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wat ik uit de laatste meldingen begreep, zitten de pro's ongeveer hier:
[ afbeelding ]
Het ultimatum dat El Baradei stelde loopt om middernacht af. Zelf heeft hij in een interview ook al aangegeven dat 'de komende uren' toch wel iets moet gaan gebeuren vanuit het regime, en hij leek het zelfs te verwachten. Maar als er niets gebeurt: morgen is een vrije dag in Egypte en er lijken veel mensen bereid opnieuw naar het plein te komen, of er te blijven.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:37 schreef wdn het volgende:
Conclusie: day of departure zonder departure maakt het een day...
Mooi dat er niks slechts is gebeurd zoals gisteren maaaaaaaaaaaaar dit kan echt nog maanden doorgaan zo.
Zolang de VS die 1.5m blijft geven (waarvan 1.3m voor oorlogtuig, salarissen en Mubarak zelf) blijven die zakken ook nog wel vol ook.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mubarak's zakken zijn nog wel lekker vol.
Oeeee, nog een dag vol dans, gezang en geroep.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ultimatum dat El Baradei stelde loopt om middernacht af. Zelf heeft hij in een interview ook al aangegeven dat 'de komende uren' toch wel iets moet gaan gebeuren vanuit het regime, en hij leek het zelfs te verwachten. Maar als er niets gebeurt: morgen is een vrije dag in Egypte en er lijken veel mensen bereid opnieuw naar het plein te komen, of er te blijven.
Of ze bestormen het paleis.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ultimatum dat El Baradei stelde loopt om middernacht af. Zelf heeft hij in een interview ook al aangegeven dat 'de komende uren' toch wel iets moet gaan gebeuren vanuit het regime, en hij leek het zelfs te verwachten. Maar als er niets gebeurt: morgen is een vrije dag in Egypte en er lijken veel mensen bereid opnieuw naar het plein te komen, of er te blijven.
En dan is er geen plek meer op het plein en gaan ze 2 hoog op elkaars schouders staan en dan maken we weer een dag vol. Dat volk op het plein is 30 jaar lang ontdaan van elke vorm van leiderschap of zo. Ze protesteren maar ook alleen maar dat; er zit totaal geen kracht meer achter.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
IK zou zeggen, boek een ticket en vertel ze hoe het moet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:43 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Oeeee, nog een dag vol dans, gezang en geroep.
Ik denk niet dat dat het geval is. Ja er staan barricades maar als die meute aan het wandelen gaat houdt niemand het tegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:44 schreef Zith het volgende:
Redelijk onmogelijk om naar het paleis te wandelen als je voor elke meter zult gaan moeten vechten.
ja m,aar vechten kunnen ze, als ze het van plan zijn zijn er al ondeling afspraken gemaakt tussen groepen Anti.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:44 schreef Zith het volgende:
Redelijk onmogelijk om naar het paleis te wandelen als je voor elke meter zult gaan moeten vechten.
Ok, dan gaat het land kapot.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:44 schreef wdn het volgende:
[..]
En dan is er geen plek meer op het plein en gaan ze 2 hoog op elkaars schouders staan en dan maken we weer een dag vol. Dat volk op het plein is 30 jaar lang ontdaan van elke vorm van leiderschap of zo. Ze protesteren maar ook alleen maar dat; er zit totaal geen kracht meer achter.
Mubarak had alleen zijn spullen gepakt en zal dit nu ook niet meer doen als alles zo blijft als het nu is.
Als er stenen in die menigte, met vrouwen en kinderen, geworpen wordt heb je gewoon de poppen aan het dansen. Dan maakt het niet uit met hoeveel je bent. Of het leger moet ze duidelijk steunen. Die moeten nu een stap gaan zetten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het geval is. Ja er staan barricades maar als die meute aan het wandelen gaat houdt niemand het tegen.
Dat kun je een zwak punt noemen, of een blijk van de geweldsloosheid die ze al de hele week uitstralen. Als je ziet hoe de hele samenleving op dat plein georganiseerd is vind ik ook niet dat je ze van 'alleen maar protesteren' kunt betichten. Het is heel wat meer dan dat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:44 schreef wdn het volgende:
[..]
En dan is er geen plek meer op het plein en gaan ze 2 hoog op elkaars schouders staan en dan maken we weer een dag vol. Dat volk op het plein is 30 jaar lang ontdaan van elke vorm van leiderschap of zo. Ze protesteren maar ook alleen maar dat; er zit totaal geen kracht meer achter.
Mubarak had alleen zijn spullen gepakt en zal dit nu ook niet meer doen als alles zo blijft als het nu is.
Uit de commentaren kun je zelfs halen dat ze hem niet eens in een gevangenis willen gooien of willen lynchen of wat dan ook. Slechts dat hij ontslag neemt en van zijn 'pensioen' gaat genieten.
Ik geloof dat ze wachten op een officiële verklaring van of Sulemani of Mubarak op de Staats-tv.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:46 schreef horned_reaper het volgende:
Biw...... gebeurt er nog iets daar ?
Nee hoor. Egypte leeft van de touristen. Die komen heus wel terug want er is een "monument" bij: Tahrir quare zal flink bezocht gaan worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok, dan gaat het land kapot.
Wat is dat toch iedere keer met dat paleis bestormen hierquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of ze bestormen het paleis.
Als dit het is dan begin je de pro-Mubarak demonstranten eigenlijk wel te begrijpen. Die willen namelijk gewoon dat de rust terugkeert en dat men weer aan het werk gaat in Egypte.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Uit de commentaren kun je zelfs halen dat ze hem niet eens in een gevangenis willen gooien of willen lynchen of wat dan ook. Slechts dat hij ontslag neemt en van zijn 'pensioen' gaat genieten.
En in september zegt ie simpelweg dat de overweldigende pro-Mubarak protesten motiverend genoeg zijn om aan te blijven als president.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:47 schreef shomila het volgende:
Ik denk toch dat ze wat moeten forceren. Anders gebeurt er weinig.
Hij zegt gewoon er zijn demonstranten tegen me maar ook voor.
aid van de usquote:
Klinkt misschien raar, maar ik hoop eigenlijk van niet. Dan zou hij weg gaan door Amerikaanse druk, niet door de protesten. Ik vraag me af hoe de overgangsfase dan geregeld wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:48 schreef rakotto het volgende:
Amerika heeft net gezegd
USAID wordt stopgezet als hij niet meteen zijn positie verlaat.
Gaat het toch gebeuren vanavond>?
Serieus? Waar hebben ze dat gezegd? Heb ik dat gemist in die persco net?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:48 schreef rakotto het volgende:
Amerika heeft net gezegd
Het is allebei: het is een zwakte bod (het leidt niet naar het gewenste resultaat) maar ook een sterkte bod (het toont aan hoe uniek en geweldig dit protest is).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kun je een zwak punt noemen, of een blijk van de geweldsloosheid die ze al de hele week uitstralen. Als je ziet hoe de hele samenleving op dat plein georganiseerd is vind ik ook niet dat je ze van 'alleen maar protesteren' kunt betichten. Het is heel wat meer dan dat.
Dan doen ze dat toch lekker.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:47 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Als dit het is dan begin je de pro-Mubarak demonstranten eigenlijk wel te begrijpen. Die willen namelijk gewoon dat de rust terugkeert en dat men weer aan het werk gaat in Egypte.
Zoals ik ze afgelopen 11 dagen bezig heb gezien hebben ze energie genoeg om een paar piramides te bouwen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat is dat toch iedere keer met dat paleis bestormen hierSowieso ligt dat paleis 10 km verderop dus dan zullen ze halverwege de stormloop al doodmoe zijn.
US aid. Maar dat is slecht 300m van de 1.5md die Egypte krijgt toch?quote:
Met het ene ben ik het eens, met het tweede niet. Waarom zou lang blijven een zwaktebod? Ik vind je laten verleiden tot geweld juist een zwaktebod, en ik ben bang dat een tocht naar het paleis daartoe kan leiden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Maar het doel is toch echt het vertrek van Mubarak. En des te langer dit duurt des te belanrijker wordt het zwaktebod.
Wat is dat toch voor triest anti-Amerikaans gedrag. Het gaat er toch om dat de de dictator verdwijnt? Nu blijkt toch dat de demonstranten te zwak zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar ik hoop eigenlijk van niet. Dan zou hij weg gaan door Amerikaanse druk, niet door de protesten. Ik vraag me af hoe de overgangsfase dan geregeld wordt.
Bron, trouwens?
Het kan, hoor, maar online kom ik alleen nog dit tegen: http://www.voanews.com/en(...)tinue-115295794.htmlquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef rakotto het volgende:
Bron was AJA
USAID is de 1.3 Miljard USD die ze jaarlijks ontvangen.
Waaruit blijkt dat?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor triest anti-Amerikaans gedrag. Het gaat er toch om dat de de dictator verdwijnt? Nu blijkt toch dat de demonstranten te zwak zijn.
Als ElBaradei morgen een vurige speech geeft en met een megafoon verkondigt dat Mubarak geen gehoor heeft gegeven aan het ultimatum van de demonstranten, dat het nu de taak is van heel Egypte zich nu per direct van zijn tiran te verlossen, geloof mij maar dan lopen mensen dwars door kogels heen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vind ze niet zwak, ik vind ze sterk. Verder heeft mijn opmerking niets met mijn eigen anti-amerikaanse gevoelens te maken, ik denk alleen dat het in die regio wel zo uitgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor triest anti-Amerikaans gedrag. Het gaat er toch om dat de de dictator verdwijnt? Nu blijkt toch dat de demonstranten te zwak zijn.
Erger nog, amerika- aanhanger 1 wordt verruild door amerika aanhanger 2....ik heb je altijd een teringirritant ventje gevonden, maar in deze moet ik je gelijk gevenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ho! Ik zeg niet dat ze geweld moeten gebruiken. Ik zeg dat ze naar het paleis moeten gaan wandelen. En zodra ze bij het paleis komen niet het paleis bestormen maar heel simpel: gewoon gaan zitten op de grond.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met het ene ben ik het eens, met het tweede niet. Waarom zou lang blijven een zwaktebod? Ik vind je laten verleiden tot geweld juist een zwaktebod, en ik ben bang dat een tocht naar het paleis daartoe kan leiden.
En dat is een mooi einde voor een film maar niet het einde dat ik deze mensen gun. Daarnaast heb ik niet de indruk dat El Baradei zo'n vurig spreker isquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:53 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Geloof me, als ElBaradei morgen een vurige speech geeft en met een megafoon verkondigt dat Mubarak geen gehoor heeft gegeven aan het ultimatum van de demonstranten, dat het nu de taak is van heel Egypte zich nu per direct van zijn tiran te verlossen, geloof mij maar dan lopen mensen dwars door kogels heen.
Paleis wordt beschermd door veiligheidstroepen en prikkeldraad, dus hoe wil je er komen zonder geweld?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Ho! Ik zeg niet dat ze geweld moeten gebruiken. Ik zeg dat ze naar het paleis moeten gaan wandelen. En zodra ze bij het paleis komen niet het paleis bestormen maar heel simpel: gewoon gaan zitten op de grond.
Nog steeds geweldloos.
Zeker, maar dat paleis is bewaakt en het is 10km verderop in gebied waar best eens snipers en andere thugs zouden kunnen zitten. Met een grote groep op het plein zijn ze redelijk onkwetsbaar (als groep) maar met z'n allen onderweg zijn ze erg vatbaar voor aanvallen en pogingen tot uiteendrijven. Misschien dat ze uiteindelijk kunnen overwinnen maar de kans is aanwezig dat het een bloedbad wordt..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Ho! Ik zeg niet dat ze geweld moeten gebruiken. Ik zeg dat ze naar het paleis moeten gaan wandelen. En zodra ze bij het paleis komen niet het paleis bestormen maar heel simpel: gewoon gaan zitten op de grond.
Nog steeds geweldloos.
Ziet het wel naar uit, maar waarom wordt dit helemaal niet opgepakt op AJE of twitter?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef exile79 het volgende:
http://news.yahoo.com/video/abcplus-22309221/abc-news-22309266
Zometeen persconferentie?
El-Baradei? Dat verlegen mannetje zonder charisma die amper bekend is in eigen land? Surequote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:53 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Als ElBaradei morgen een vurige speech geeft en met een megafoon verkondigt dat Mubarak geen gehoor heeft gegeven aan het ultimatum van de demonstranten, dat het nu de taak is van heel Egypte zich nu per direct van zijn tiran te verlossen, geloof mij maar dan lopen mensen dwars door kogels heen.
Lopend met wat staaldraadknippers.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:55 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Paleis wordt beschermd door veiligheidstroepen en prikkeldraad, dus hoe wil je er komen zonder geweld?
Zijn ook 2 verschillende dingen. Militaire steun blijft gewoon doorgaan, is eerder vandaag ook bevestigd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:56 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom noemen jullie het USAID? Dat is een programma waarmee de VS noodhulp na humanitaire rampen verleend.. militaire steun lijkt me daar niet onder te vallen
Ik ook niet, ik was vanmiddag al voor een mars.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Op het plein blijven zie ik niet meer als een optie waar een gewenst resultaat uitkomt.
http://www.almasryalyoum.(...)-presidential-palacequote:Security tightens around Presidential Palace
Increased security measures are in place along the streets leading to the Presidential Palace, President Hosni Mubarak's home in Heliopolis, as well as in neighboring areas. Security measures had been tightened as protests entered the eleventh day Friday.
Armed forces stationed at the entries and exits of main streets surrounding the compound deployed additional forces on Friday morning, hours before the start of Friday prayers.
Some soldiers also put more barbed wire a few meters away from thel hearquarters where official presidential meetings take place.
Security measures around the palace as well as the president's home were heightened between last week's "Friday of Anger" and today's "Friday of Departure." Last Friday police forces were pulled back and replaced with members of the presidential guard.
Over the course of the week, army units began to join presidential guard units surrounding the palace and nearby streets. Recently some protesters have called for a march to the palace, although it is unclear whether Mubarak is inside.
Zo:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:55 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Paleis wordt beschermd door veiligheidstroepen en prikkeldraad, dus hoe wil je er komen zonder geweld?
Kutquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:57 schreef smollie2 het volgende:
Ahmed_Rehab Another reporter just died. The attack on reporters is a cowardly crime that the Egyptian people will never forgive.#Egypt #Jan25
less than 20 seconds ago via Facebook
Als ik, ElBaradei het niet doet doet een fundamentalist het, zal ElBaradei denken. Iemand die een ultimatum stelt, maakt zich op voor de confrontatie! Morgen komt de speech. Hij zal het leger waarschuwen dat het menes is en waarschuwt het leger niet tegen de wil van het Egyptische volk te gaan. Hij zal verkondigen dat het leger zich per direct naar de wil van het Egyptische volk zal moeten voegen, of Egypte zal zich afbreken en zich opnieuw opbouwen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat is een mooi einde voor een film maar niet het einde dat ik deze mensen gun. Daarnaast heb ik niet de indruk dat El Baradei zo'n vurig spreker is
Oh ja, dat vergat ik bijna. Misschien is hij er niet meer, of vertrekt hij naar een van de andere paleizen zodra de massa in beweging komt.quote:
Slechte zaakquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:00 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Groeiende trend: Steeds meer journalisten om me heen besluiten morgen te vertrekken.
47 seconds ago
Als dat zo is is het het begin van het einde.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:00 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Groeiende trend: Steeds meer journalisten om me heen besluiten morgen te vertrekken.
47 seconds ago
Kan, maar dat wil nog niet zeggen dat het een vurige speech wordt. Of dat El Baradei een mars naar het paleis zal voorstellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:00 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Als ik, ElBaradei het niet doet doet een fundamentalist het, zal ElBaradei denken. Iemand die een ultimatum stelt, maakt zich op voor de confrontatie! Morgen komt de speech.
Het is allemaal al lang in kannen en kruiken. Waarschijnlijk was het dat gisteren of eergisteren al. Mubarak's positie was hoe dan ook onhoudbaar. Cue een uitbarsting van geweld, een cool-down periode, massale aanwas van sympathisanten, die een dag of twee op hun benen laten staan en dan als VS resoluut en met het opgeheven vingertje verkondigen dat de hulpkraan dichtgaat 'cause Mubarak has got to go. In de tussentijd is de machtsoverdracht al lang onder de tafel geregeld door een diplomatiek korps en hebben ze de juiste mensen in stelling gebracht om in de komende maanden hun (en Israëls) belangen veilig te stellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:48 schreef rakotto het volgende:
Amerika heeft net gezegd
dit scenario lijkt me een heel logischequote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het is allemaal al lang in kannen en kruiken. Waarschijnlijk was het dat gisteren of eergisteren al. Mubarak's positie was hoe dan ook onhoudbaar. Cue een uitbarsting van geweld, een cool-down periode, massale aanwas van sympathisanten, die een dag of twee op hun benen laten staan en dan als VS resoluut en met het opgeheven vingertje verkondigen dat de hulpkraan dichtgaat 'cause Mubarak has got to go. In de tussentijd is de machtsoverdracht al lang onder de tafel geregeld door een diplomatiek korps en hebben ze de juiste mensen in stelling gebracht om in de komende maanden hun (en Israëls) belangen veilig te stellen.
Beetje treurig dat al dat demonstrantengeweld hoofdzakelijk gediend heeft als 'stall-period', maar niet onbegrijpelijk.
Dat is denk ik niet zo belangrijk... het volk wil geen dictator meer. Dus welk mannetje waar komt te staan is niet van belang als het volk dat mannetje over 4 jaar kan verwijderen door niet op hem te stemmen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het is allemaal al lang in kannen en kruiken. Waarschijnlijk was het dat gisteren of eergisteren al. Mubarak's positie was hoe dan ook onhoudbaar. Cue een uitbarsting van geweld, een cool-down periode, massale aanwas van sympathisanten, die een dag of twee op hun benen laten staan en dan als VS resoluut en met het opgeheven vingertje verkondigen dat de hulpkraan dichtgaat 'cause Mubarak has got to go. In de tussentijd is de machtsoverdracht al lang onder de tafel geregeld door een diplomatiek korps en hebben ze de juiste mensen in stelling gebracht om in de komende maanden hun (en Israëls) belangen veilig te stellen.
Beetje treurig dat al dat demonstrantengeweld hoofdzakelijk gediend heeft als 'stall-period', maar niet onbegrijpelijk.
In de meeste revoluties dwingt men het leger om een keuze te maken. Of die keuze nou goed of slecht uitpakt voor de demonstranten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef wdn het volgende:
Ok hmm misschien 1 aanvulling: indien men naar het paleis gaat lopen zal het leger voorop moeten.
Dan moet het leger al kant hebben gekozen voor de anti-muba's.
Geen idee of men dat kan regelen.
Vreemde revolutie dit. Echt vreemde revolutie.
In elk ander land heeft de oppositie al lang een overeenkomst met het leger of is het de kop ingedrukt door het leger
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:05 schreef Toad het volgende:
Ik heb een topic geopend voor degenen die willen discussiëren over de strategie van de demonstranten:
Egypte: strategie van de oppositie
Dan kunnen we het hier bij de actualiteiten blijven houden.
Ja, maar als het leger een kant heeft gekozen is die hele mars naar het paleis niet meer nodig. Bovendien hangt de uitkomst dan af van of het leger kiest of niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef wdn het volgende:
Ok hmm misschien 1 aanvulling: indien men naar het paleis gaat lopen zal het leger voorop moeten.
Dan moet het leger al kant hebben gekozen voor de anti-muba's.
Geen idee of men dat kan regelen.
Mits er eerlijke verkiezingen komen. Als de verkiezingen net zo eerlijk verlopen als de afgelopen 30 jaar zijn we net zo ver.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet zo belangrijk... het volk wil geen dictator meer. Dus welk mannetje waar komt te staan is niet van belang als het volk dat mannetje over 4 jaar kan verwijderen door niet op hem te stemmen.
Het probleem is de dictator die constant dingen beloofd maar niks uitvoert.
Ja en dat gebeurd hier gewoon niet. Echt vreemd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:07 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
In de meeste revoluties dwingt men het leger om een keuze te maken. Of die keuze nou goed of slecht uitpakt voor de demonstranten.
quote:jan25live Dostor: #Alexandria starts 1st day of open sit-in in Sidi Jaber sq. despite rain. Protesters: we will sit-in 80 days for 80-mil Egyptians.
less than 20 seconds ago via jan25live
Een vrij gedisciplineerd leger, veel officieren krijgen een opleiding in de VS, icm een naar mijn mening TE vreedzaam protest.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja en dat gebeurd hier gewoon niet. Echt vreemd.
Zou dit komen door 30 jaar onderdrukking of is het wat anders? Lastig te beoordelen denk ik.
Dat kan de democratie opvangen: maximale tijd president van 4, 5, 8 of 10 jaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:07 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Mits er eerlijke verkiezingen komen. Als de verkiezingen net zo eerlijk verlopen als de afgelopen 30 jaar zijn we net zo ver.
--> BNWquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja, dat jij geweld wilt zien is nu wel duidelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Een vrij gedisciplineerd leger, veel officieren krijgen een opleiding in de VS, icm een naar mijn mening TE vreedzaam protest.
Die verveelt zich het leplazarusquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Hoogblonde collega van Canadese tv baalt ook al van haarkleur. Je valt te veel op hier. Zou een Gullit-petje helpen?
26 seconds ago
Dan moet alsnog de grondwet veranderd worden, en waarom zou een nieuwe dictator dat doen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:10 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat kan de democratie opvangen: maximale tijd president van 4, 5, 8 of 10 jaar.
Na max 10 jaar altijd een ander. Heb je slechts nog een grondwet nodig die het onmogelijk maakt om deze wet aan te passen (en dat kan door verandering van deze wet alleen toe te staan na minimaal 1 wisseling van president ofzo).
Natuurlijk, vanuit nationaal perspectief is dat het belangrijkste. Vanuit geopolitiek perspectief is de positie en besturing van Egypte veruit het voornaamste doel, en uiteindelijk is dat wat overheerst. Dat de Egyptenaren hiermee als wisselgeld een (schijn)democratisch politiek stelsel kunnen winnen, is natuurlijk mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet zo belangrijk... het volk wil geen dictator meer. Dus welk mannetje waar komt te staan is niet van belang als het volk dat mannetje over 4 jaar kan verwijderen door niet op hem te stemmen.
Het probleem is de dictator die constant dingen beloofd maar niks uitvoert.
Hmm ik ben het niet altijd met hem eens maar hier ga je mis. "te vreedzaam" wil niet perse geweld betekenen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat jij geweld wilt zien is nu wel duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |