Dank je maar nee, bedankt!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef Toad het volgende:
Oke jongens. Lekker belangrijk. Ik heb een topic voor jullie geopend, kunnen jullie daar verder kletsen.
Want het effect van de demonstraties of de strategie ervan mag niet worden besproken in het topic over de demonstraties?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef Toad het volgende:
@ChristianLebaneseFront e.a.
Oke jongens. Lekker belangrijk. Ik heb een topic voor jullie geopend, kunnen jullie daar verder kletsen.
Dan ben ik erg benieuwd wat hij in dit geval met 'te vreedzaam' bedoelde.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmm ik ben het niet altijd met hem eens maar hier ga je mis. "te vreedzaam" wil niet perse geweld betekenen.
Eens. Dan hou je nu alleen maar berichten over met "twitter dit dat" "oooh gaat het vanavond weer los??".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want het effect van de demonstraties of de strategie ervan mag niet worden besproken in het topic over de demonstraties?
Zodra Mubarak weg is is er geen dictator. Je trekt een concept grondwet van wikipediaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Dan moet alsnog de grondwet veranderd worden, en waarom zou een nieuwe dictator dat doen?
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden) en blijft Mubarak zitten, mits de internationale gemeenschap niets doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat jij geweld wilt zien is nu wel duidelijk.
We proberen hier de feiten zo goed mogelijk te documenteren, dan zou het helpen als er geen discussies tussendoor lopen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want het effect van de demonstraties of de strategie ervan mag niet worden besproken in het topic over de demonstraties?
Een paar fok-ers beginnen een beetje Mubarak-trekjes te krijgen, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ook! Dit is echt TE vreedzaam. Men moet ergens iets forceren waardoor leger, militie, mubarak, VS, EU of wie dan ook een beslissing MOET nemen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden) en blijft Mubarak zitten, mits de internationale gemeenschap niets doen.
Wat niet wil zeggen dat de Anti's niets bereikt hebben, integendeel. Ik heb al heel veel respect voor ze.
Er wordt al een dag gepraat over of er wel of niet een mars moet komen. Ik vind het niet zo boeiend. Het gebeurt niet. Klaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
dat is straks en dan hebben we het erover als dat aan de gang is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Er wordt al een dag gepraat over of er wel of niet een mars moet komen. Ik vind het niet zo boeiend. Het gebeurt niet. Klaar.
Ik heb het liever over dingen die wel gebeuren. Dat zijn er genoeg.
Zoals Obama die straks een persco geeft: http://video.ap.org/
Klik op live stream.
Zijn daar de FP updates ook niet voor? Als er weinig te vertellen en te zien is op AJE of twitter gaan mensen het nou ook eenmaal over andere dingen hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
We proberen hier de feiten zo goed mogelijk te documenteren, dan zou het helpen als er geen discussies tussendoor lopen.
Maar wie gaat dat invoeren dan? Ergens hierboven ging het over het uit het zadel tillen van Mubarak en onder de tafel vernieuwen van een nieuw persoon. Waarom zou die nieuwe persoon, gesteund door de VS, niet gewoon net als Mubarak zeggen "fuck you all met jullie grondwet"?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Zodra Mubarak weg is is er geen dictator. Je trekt een concept grondwet van wikipediaen voert dit in. Daarna verkiezingen om mannetjes op plaatsen te zetten.
Is niet zo heel lastig denk ik.
Dat maak jij niet uitquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Er wordt al een dag gepraat over of er wel of niet een mars moet komen. Ik vind het niet zo boeiend. Het gebeurt niet. Klaar.
Ik heb het liever over dingen die wel gebeuren. Dat zijn er genoeg.
Zoals Obama die straks een persco geeft: http://video.ap.org/
(zie live stream)
Ik zie niet in waarom. Kun je werkelijk maandenlang het grootste plein in een stad, vlakbij een van de grootste toeristische attracties trouwens, bezet houden? En vergeet niet dat er ook op andere plaatsen protesten zijn, niet overal de hele week maar in Alexandrië bijvoorbeeld wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden)
Door bij voorbaat al een bepaalde dag tot D-Day te bestempelen insinueert al dat er op die dag iets gaat gebeuren, dan wel moet gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik ben het anders (zowaar een keer) met hem eens. Op deze manier bloedt het protest langzaam dood (ookal houden ze het maanden vol op Tahrir, wat ik sowieso al geweldige prestatie zou vinden) en blijft Mubarak zitten, mits de internationale gemeenschap niets doen.
Wat niet wil zeggen dat de Anti's niets bereikt hebben, integendeel. Ik heb al heel veel respect voor ze.
Ik gun de Egyptenaren hun vrijheid. Maar als Mubarak in de komende dagen niet aftreed dan zullen de demonstraties doodbloeden en anders de media-aandacht wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd wat hij in dit geval met 'te vreedzaam' bedoelde.
En wat als het leger de verkeerde kant kiest?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook! Dit is echt TE vreedzaam. Men moet ergens iets forceren waardoor leger, militie, mubarak, VS, EU of wie dan ook een beslissing MOET nemen.
Daarom moet ook niet dat mannetje van de VS aan de macht komen maar een aantal Egyptenaren of een aantal militairen (maar dan wel een paar met Egypte en niet egoisme als uitgangspunt ) vanuit het protest zouden moeten opstaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:16 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Maar wie gaat dat invoeren dan? Ergens hierboven ging het over het uit het zadel tillen van Mubarak en onder de tafel vernieuwen van een nieuw persoon. Waarom zou die nieuwe persoon, gesteund door de VS, niet gewoon net als Mubarak zeggen "fuck you all met jullie grondwet"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |