zat er in totaal anderhalf jaar op... eerst 3 ribben gebroken, tijdens amo verloor ik mijn beste vriendin aan kanker.. 2e keer na herstel van mijn ribben last van mijn knie, een andere vriend kreeg te horen dat hij longkanker had..... ik moest perse naar infanterie..quote:
Begrijpelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zat er in totaal anderhalf jaar op... eerst 3 ribben gebroken, tijdens amo verloor ik mijn beste vriendin aan kanker.. 2e keer na herstel van mijn ribben last van mijn knie, een andere vriend kreeg te horen dat hij longkanker had..... ik moest perse naar infanterie..
allemaal geen zin meer in.
Toch zonde. 4 weken... Zie nu maar eens terug te komen.quote:4 weken voor het einde gekapt.. had mijn zooitje ook niet goed voor elkaar doordat ik andere dingen aan mijn hoofd had.
gaat echt no way gebeuren. moet eerst korporaal voor korporaal weg zijn of naar de KMS..anders krijg je weer .. En ik dan? ......wijzend op hun kpl strepen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
[..]
Toch zonde. 4 weken... Zie nu maar eens terug te komen.
K. Ik denk dat heel defensie "nerveus" is...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:22 schreef Pumatje het volgende:
[..]
gaat echt no way gebeuren. moet eerst korporaal voor korporaal weg zijn of naar de KMS..anders krijg je weer .. En ik dan? ......wijzend op hun kpl strepen.
Daarnaast weet ik niet meer of ik dat nog wil...het gaat alleen maar achteruit.. ben ook eenbeetje nerveus m.b.t Hillens plannen voor komende jaren.
http://www.noordhollandsd(...)de-buren-met-geknal- ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:26 schreef AchJa het volgende:
Btw, nog gebabbeld over de schietresultaten? (Den Helder)
Ik had het je toch gezegd! Tankers dienen kleine opdonders te zijn die in een mum van tijd hun luik in en uit kunnen springen!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:22 schreef Pumatje het volgende:
Ik heb het verkeerde postuur voor een schutter waarschijnlijk, dus krijg misschien andere functie...
als ik hoger wil bij Def. Laat me dan maar naar de KMA gaan, officieren zitten nog altijd als gebakken.
"klein kaliber wapens"...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:29 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
http://www.noordhollandsd(...)de-buren-met-geknal- ?
Que? Wat doen jullie nu niet meer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:34 schreef Pumatje het volgende:
Jazeker.
Vandaag een nerveuze opper tegengekomen die me nog zocht, en na hem gelukkig te hebben kunnen gemaakt dacht ik, toch eens vragen..
Nou, die 200 liter is geen 200 liter, maar 160. In totaal 1060 liter dus.... die 160 extra wordt opgeslagen in de Brandstofoverslagpomp.
Maargoed wat het preciese nut van die 160 liter is, is mij de vraag..want als het zo nauw moet komen zijn er toch wel serieuze problemen in logistieke keten.
Ook de resultaten, hij wilde het filmpje erg graag eens zien.. maar hij wist er wel van.
Waarom we het nu niet meer doen...iets met dat vliegtuigen nu met mach 3 aankomen.
zodra ik het filmpje laat zien aan hem, gingen we er wat verder over babbelen.
Lunabev met de Leo op het Luask.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Que? Wat doen jullie nu niet meer?
Verbeterd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:40 schreef Vinz0r het volgende:
Luchtnabijheidsbeveiliging met de leopard op het luchtdoelartillerieschietkamp +'
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:29 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
http://www.noordhollandsd(...)de-buren-met-geknal- ?
Van wat ik (nog) weet heeft dat te maken met de constante brandstoftoevoer, ook al sta je op de kop met je tank dan nog moet de motor blijven draaien. Vandaar ook oa de druksmering.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:34 schreef Pumatje het volgende:
Jazeker.
Vandaag een nerveuze opper tegengekomen die me nog zocht, en na hem gelukkig te hebben kunnen gemaakt dacht ik, toch eens vragen..
Nou, die 200 liter is geen 200 liter, maar 160. In totaal 1060 liter dus.... die 160 extra wordt opgeslagen in de Brandstofoverslagpomp.
Maargoed wat het preciese nut van die 160 liter is, is mij de vraag..want als het zo nauw moet komen zijn er toch wel serieuze problemen in logistieke keten.
Ah, okee. Maar lunabev is ook niet bedoeld voor de snelle jets, maar meer voor heli's. Maar als een vliegtuig met mach 3 (overdreven hard, alleen de Blackbird doet zoiets) aankomt hoe je jezelf geen zorgen te maken, want met bewapening kan hij niet zo hard vliegen, laat staan inzetten.quote:Ook de resultaten, hij wilde het filmpje erg graag eens zien.. maar hij wist er wel van.
Waarom we het nu niet meer doen...iets met dat vliegtuigen nu met mach 3 aankomen.
Volgens mij hebben de Pzh 2000 ook z'n soort systeem. Daar zit in de motorruimte ook nog een 'klein' tankje van zn 100 liter. Dat was er voor bedoeld als de hoofdbrandstofmotor kapot ging, dat ze nog uit dat tankje wat diesel hadden om in ieder geval nog wat kilometers te rijden voor veilige locatie e.d.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:34 schreef Pumatje het volgende:
Niet gezien, maar ik krijg sowieso al braakneigingen als ik die hazelip zie....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:50 schreef Rave_NL het volgende:
De Nederlandse versie van de Daily Show...
Niet meer op het Botgat iig. Dat is teruggegeven aan de natuur... Was er een jaar geleden nog, alleen maar duinen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:44 schreef Pumatje het volgende:
het zit niet meer in de opleiding voor schutter.. lunabev. Is een laders taak, jawel.
Met zijn mag gaat hij Heli's aangrijpen..![]()
Ik ga het eens aankaarten, ik zie de rit wel gek genoeg om zoiets te organiseren mochten we nog in de jaren 90 leven.toch kan het nooit kwaad. De resultaten waren echt niet verkeerd, ik ben benieuwd wat eruit komt als die opper dat filmpje heeft gezien.
Goh... Dat zou ik nou nooit verwacht hebben...quote:Anyways...
Ik ben er ook achter gekomen waarom we perse een 35mm kanon wilde op de Cv90 ... ipv de kant en klare 40mm versie die ze vanuit zweden leveren konden.
Redelijk simpel ook.
Cheetah's weg+35mm munitie over = cv9035
De CV90 is opzich geen slecht apparaat.quote:Dat ze inmiddels al 3 x een vuurverbod hebben gekregen en in totaal een jaar aan het klooien waren met het wapensysteem maakt niet uit. Ook fijn dat de laser niet uit te zetten is in de cv90 ... mgoed
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:40 schreef Vinz0r het volgende:
Luchtnabijheidsbeveiliging met de leopard op het luchtdoelartillerieschietkamp +'
Dank.quote:
Correct, als je onder de duinen door rijdt kom je een vuurtoren tegen en een strandopgang. Links van de vuurtoren lag het Botgat. Als je die voorbij bent en je rijdt een paar kilometer door (Julianadorp voorbij) heb je op de rechterkant een boerderij tegen de weg aanliggen, in de duinen ligt dan Falga, het andere voormalige schietterrein van defensie.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:58 schreef jankaas020 het volgende:
Botgat is/was toch bij mij in de buurt?
Je wil niet weten wat voor problemen de Cheetah had toen we FAPDS gingen schieten...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:00 schreef Schild het volgende:
In de nieuwste Defensiekrant staat ook dat de CV90's met de 35mm Cheetah munitie schoten.
Leverde alleen wat problemen om, omdat de huls van de Cheetah munitie wat dikker was
Aha, ik heb er volgens mij nog wel getukt met m'n volharding, 6 jaar terug. Toen was het al een tijdje dicht, geloof ik, maar er lagen nog zat spullen in allerlei laatjes en weet ik veel wat. Ons kader verbaasde zich er iig wel over..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, als je onder de duinen door rijdt kom je een vuurtoren tegen en een strandopgang. Links van de vuurtoren lag het Botgat. Als je die voorbij bent en je rijdt een paar kilometer door (Julianadorp voorbij) heb je op de rechterkant een boerderij tegen de weg aanliggen, in de duinen ligt dan Falga, het andere voormalige schietterrein van defensie.
was te verwachtenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:50 schreef Rave_NL het volgende:
De Nederlandse versie van de Daily Show...
Zou goed kunnen, november 2004 laatste schot.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:09 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Aha, ik heb er volgens mij nog wel getukt met m'n volharding, 6 jaar terug. Toen was het al een tijdje dicht, geloof ik, maar er lagen nog zat spullen in allerlei laatjes en weet ik veel wat. Ons kader verbaasde zich er iig wel over..
Dan zou ik er ook de pee in hebben, ik heb twee maal afgezegd voor KMS, ook mbt tot sterfte in de familie en veel stress aan mijn hoofd, daarom ben ik pas op mijn 42e begonnen, en ik moest eerst nog schakelonderwijs doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zat er in totaal anderhalf jaar op... eerst 3 ribben gebroken, tijdens amo verloor ik mijn beste vriendin aan kanker.. 2e keer na herstel van mijn ribben last van mijn knie, een andere vriend kreeg te horen dat hij longkanker had..... ik moest perse naar infanterie..
allemaal geen zin meer in.
4 weken voor het einde gekapt.. had mijn zooitje ook niet goed voor elkaar doordat ik andere dingen aan mijn hoofd had.
Is die 160 liter niet om ervoor te zorgen dat de druk in de tanks gelijk blijft? Op de AMX PRI hadden we vier brandstoftanks, links 215 liter en rechts 185, in die tanks hadden we nog twee afzonderlijke tanks die met elkaar verbonden waren met een ontluchtingsleiding.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:34 schreef Pumatje het volgende:
Jazeker.
Ook de resultaten, hij wilde het filmpje erg graag eens zien.. maar hij wist er wel van.
Een jaar of 12 oud hebben we het over.... Toen was ik zo rebels als de pest. Druk op de ketel stond bij mij garant voor petten en gooien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:01 schreef Esses het volgende:
mwoah meesten maken die wel serieus puur door de druk die er op gelegd word.
eerder boeken en pennen gooienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een jaar of 12 oud hebben we het over.... Toen was ik zo rebels als de pest. Druk op de ketel stond bij mij garant voor petten en gooien.
Wij kregen wel een Cito toets, maar dat werd alleen maar gebruikt als een advies/ kant op sturen. Tegenwoordig hangt je leven ervan af.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:07 schreef m.k het volgende:
maarja ik heb uiteindelijk wel een advies bijzonder onderwijs gekregenen een jaar nadat ik van die school was stapte iedereen daar op
Ik weet het niet, ga het zelf meemaken over een jaar of 6.... Die knaap is gvd nu al slimmer dan zijn vader. Een potje memory begin ik niet meer aan (kan natuurlijk aan het bier liggen)...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:13 schreef jankaas020 het volgende:
Zijn dat niet meer de ouders die hun kind evengoed nog naar HAVO sturen?
1 antwoord met "60" op het eind...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:16 schreef jankaas020 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)van_de_cito_toe.html
Doe maar ff uitrekenen..
*kuch* * Lotusss is wiskundestudent *kuch*quote:
Dan vallen 99 en 40 automatisch af.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
*kuch* * Lotusss is wiskundestudent *kuch*
Hoezo dat? In voorbereiding voor je plannen naar De West?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:37 schreef Rave_NL het volgende:
En Ellan, ik heb maar besloten er de stekker uit te trekken..
Had ik niet achter je gezocht, ik dacht dat je door ging bikkelen tot het bittere end.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:37 schreef Rave_NL het volgende:
En Ellan, ik heb maar besloten er de stekker uit te trekken..
Dat plaatje: J/s/uquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:16 schreef jankaas020 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)van_de_cito_toe.html
Doe maar ff uitrekenen..
Lamp 1: 40 watt x 40 uur is 1600.quote:
19 van de 20!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Resultaten willen we zien!
Niet liegen...
Ik ga voorlopig nog niet naar de West, dat wordt mijn dood..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hoezo dat? In voorbereiding voor je plannen naar De West?
Duh....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Lamp 1: 40 watt x 40 uur is 1600.
Lamp 2: 40 watt x 11 uur is 440.
1600 - 440 = 1160 uur verschil. Antwoord is dus A.
Waarom heb je het afgekapt dan? Of wil je dat privé houden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ga voorlopig nog niet naar de West, dat wordt mijn dood..
Als er geen eer meer te behalen valt houdt het op..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had ik niet achter je gezocht, ik dacht dat je door ging bikkelen tot het bittere end.
8, die van die zegeltjes...quote:
Een hoop drama, maar de druppel was dat ik blijkbaar 'expres' met valentijnsdag op het vliegveld stap 'omdat ik niet genoeg in de relatie wil stoppen' en andere verwijten..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Waarom heb je het afgekapt dan? Of wil je dat privé houden?
Gelijk heb je. Voor je het weet is de eer iets wat je met een fles met voeden....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als er geen eer meer te behalen valt houdt het op..
Het oude vertrouwde: ik zit bij de baas en zij trekt dat niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een hoop drama, maar de druppel was dat ik blijkbaar 'expres' met valentijnsdag op het vliegveld stap 'omdat ik niet genoeg in de relatie wil stoppen' en andere verwijten..
Wat is er aan de hand?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Goedenavond.
Klote Rave_NL. Maar shit happens.
Ik heb donderdag alweer een date..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Goedenavond.
Klote Rave_NL. Maar shit happens.
ha kneus ik heb lekker 20/20quote:
Ik ben nog steeds op zoek naar een appaat die het niet erg vind dat iemand 5 maanden per jaar weg is..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:48 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het oude vertrouwde: ik zit bij de baas en zij trekt dat niet.![]()
Daarom ben ik ook vrijgezel.
Niet kunnen rekenen..quote:
Is dat per definitie zo? Want dan ga ik mijn best ook niet meer doenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:48 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Hahaha, succesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb donderdag alweer een date.._!
Muah, het speelde al een tijdje en dan worden kleine dingetjes grote irritaties en gigantische ruzies..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:53 schreef EllaN het volgende:
Spijtig om te horen Rave, maar beter dat je nu weet hoe jullie er beiden tegenaan kijken dan er later pas achter komen.
heb ikquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:52 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Niet kunnen rekenen..![]()
Altijd al last van gehad, ik vermoed dan ook dat ik dyscalculie heb in meer of mindere mate..
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, het speelde al een tijdje en dan worden kleine dingetjes grote irritaties en gigantische ruzies..
Laat ik nou net zo'n arrogante teringlijer zijn die NIET altijd gelijk heeft..
Ik was geplaats op het Luask en woonde in Julianadorp. 2004: "Hey AchJa ik ben zwanger..." (we kenden elkaar al 10 jaar ofzo) Das mooi, wanneer ben je uitgerekend? "Nou, december" Komt goed uit, dan is het Luask dicht en ga ik weer naar Ede... Knakmoment nul-1.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:48 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Vaak wel.. Hoeft niet, vriendin van me ging samenwonen en haar vriend ging toen de VVO in, hij zat dus 2 jaar thuis met een kaal loontje en veel geld hadden ze dus niet. Totdat hij eindelijk weer te varen kon, toen was het van 'ja, nee, ik wil niet dat hij gaat varen!' terwijl daar juist het geld vandaan moet komen!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:54 schreef Iska het volgende:
[..]
Is dat per definitie zo? Want dan ga ik mijn best ook niet meer doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |