Niet gezien, maar ik krijg sowieso al braakneigingen als ik die hazelip zie....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:50 schreef Rave_NL het volgende:
De Nederlandse versie van de Daily Show...
Niet meer op het Botgat iig. Dat is teruggegeven aan de natuur... Was er een jaar geleden nog, alleen maar duinen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:44 schreef Pumatje het volgende:
het zit niet meer in de opleiding voor schutter.. lunabev. Is een laders taak, jawel.
Met zijn mag gaat hij Heli's aangrijpen..![]()
Ik ga het eens aankaarten, ik zie de rit wel gek genoeg om zoiets te organiseren mochten we nog in de jaren 90 leven.toch kan het nooit kwaad. De resultaten waren echt niet verkeerd, ik ben benieuwd wat eruit komt als die opper dat filmpje heeft gezien.
Goh... Dat zou ik nou nooit verwacht hebben...quote:Anyways...
Ik ben er ook achter gekomen waarom we perse een 35mm kanon wilde op de Cv90 ... ipv de kant en klare 40mm versie die ze vanuit zweden leveren konden.
Redelijk simpel ook.
Cheetah's weg+35mm munitie over = cv9035
De CV90 is opzich geen slecht apparaat.quote:Dat ze inmiddels al 3 x een vuurverbod hebben gekregen en in totaal een jaar aan het klooien waren met het wapensysteem maakt niet uit. Ook fijn dat de laser niet uit te zetten is in de cv90 ... mgoed
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:40 schreef Vinz0r het volgende:
Luchtnabijheidsbeveiliging met de leopard op het luchtdoelartillerieschietkamp +'
Dank.quote:
Correct, als je onder de duinen door rijdt kom je een vuurtoren tegen en een strandopgang. Links van de vuurtoren lag het Botgat. Als je die voorbij bent en je rijdt een paar kilometer door (Julianadorp voorbij) heb je op de rechterkant een boerderij tegen de weg aanliggen, in de duinen ligt dan Falga, het andere voormalige schietterrein van defensie.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:58 schreef jankaas020 het volgende:
Botgat is/was toch bij mij in de buurt?
Je wil niet weten wat voor problemen de Cheetah had toen we FAPDS gingen schieten...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:00 schreef Schild het volgende:
In de nieuwste Defensiekrant staat ook dat de CV90's met de 35mm Cheetah munitie schoten.
Leverde alleen wat problemen om, omdat de huls van de Cheetah munitie wat dikker was
Aha, ik heb er volgens mij nog wel getukt met m'n volharding, 6 jaar terug. Toen was het al een tijdje dicht, geloof ik, maar er lagen nog zat spullen in allerlei laatjes en weet ik veel wat. Ons kader verbaasde zich er iig wel over..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, als je onder de duinen door rijdt kom je een vuurtoren tegen en een strandopgang. Links van de vuurtoren lag het Botgat. Als je die voorbij bent en je rijdt een paar kilometer door (Julianadorp voorbij) heb je op de rechterkant een boerderij tegen de weg aanliggen, in de duinen ligt dan Falga, het andere voormalige schietterrein van defensie.
was te verwachtenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:50 schreef Rave_NL het volgende:
De Nederlandse versie van de Daily Show...
Zou goed kunnen, november 2004 laatste schot.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:09 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Aha, ik heb er volgens mij nog wel getukt met m'n volharding, 6 jaar terug. Toen was het al een tijdje dicht, geloof ik, maar er lagen nog zat spullen in allerlei laatjes en weet ik veel wat. Ons kader verbaasde zich er iig wel over..
Dan zou ik er ook de pee in hebben, ik heb twee maal afgezegd voor KMS, ook mbt tot sterfte in de familie en veel stress aan mijn hoofd, daarom ben ik pas op mijn 42e begonnen, en ik moest eerst nog schakelonderwijs doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zat er in totaal anderhalf jaar op... eerst 3 ribben gebroken, tijdens amo verloor ik mijn beste vriendin aan kanker.. 2e keer na herstel van mijn ribben last van mijn knie, een andere vriend kreeg te horen dat hij longkanker had..... ik moest perse naar infanterie..
allemaal geen zin meer in.
4 weken voor het einde gekapt.. had mijn zooitje ook niet goed voor elkaar doordat ik andere dingen aan mijn hoofd had.
Is die 160 liter niet om ervoor te zorgen dat de druk in de tanks gelijk blijft? Op de AMX PRI hadden we vier brandstoftanks, links 215 liter en rechts 185, in die tanks hadden we nog twee afzonderlijke tanks die met elkaar verbonden waren met een ontluchtingsleiding.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:34 schreef Pumatje het volgende:
Jazeker.
Vandaag een nerveuze opper tegengekomen die me nog zocht, en na hem gelukkig te hebben kunnen gemaakt dacht ik, toch eens vragen..
Nou, die 200 liter is geen 200 liter, maar 160. In totaal 1060 liter dus.... die 160 extra wordt opgeslagen in de Brandstofoverslagpomp.
Maargoed wat het preciese nut van die 160 liter is, is mij de vraag..want als het zo nauw moet komen zijn er toch wel serieuze problemen in logistieke keten.
Ook de resultaten, hij wilde het filmpje erg graag eens zien.. maar hij wist er wel van.
Waarom we het nu niet meer doen...iets met dat vliegtuigen nu met mach 3 aankomen.
zodra ik het filmpje laat zien aan hem, gingen we er wat verder over babbelen.
Een jaar of 12 oud hebben we het over.... Toen was ik zo rebels als de pest. Druk op de ketel stond bij mij garant voor petten en gooien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:01 schreef Esses het volgende:
mwoah meesten maken die wel serieus puur door de druk die er op gelegd word.
eerder boeken en pennen gooienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een jaar of 12 oud hebben we het over.... Toen was ik zo rebels als de pest. Druk op de ketel stond bij mij garant voor petten en gooien.
Wij kregen wel een Cito toets, maar dat werd alleen maar gebruikt als een advies/ kant op sturen. Tegenwoordig hangt je leven ervan af.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:07 schreef m.k het volgende:
maarja ik heb uiteindelijk wel een advies bijzonder onderwijs gekregenen een jaar nadat ik van die school was stapte iedereen daar op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |