Mooi, even gehakt aanmaken voor avondeten.quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:34 schreef ROFLOL het volgende:
Prachtige beelden, dat we dit zo goed en mooi mee kunnen maken achter onze computers. Damn!
Compleet bizar, facinerend en geweldig tegelijkertijd iddquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:34 schreef ROFLOL het volgende:
Prachtige beelden, dat we dit zo goed en mooi mee kunnen maken achter onze computers. Damn!
nee niks gemist, behalve dat er een vice president is, en hij is er nogquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:35 schreef Kwaliteit het volgende:
heb ik afgelopen uren nog veel gemist?
is de president nog in het land?
nee ja, en er is een andere minister president.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:35 schreef Kwaliteit het volgende:
yups en als bonus hebben ze nu ook een vice-presidentquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:35 schreef Kwaliteit het volgende:
Joh? Wist ik nietquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het staan hoort ook bij het gebed. Dat is normaal.
Ja dat schijnt bevestigd te zijn, hij is in cairo in zijn paleis.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:35 schreef Kwaliteit het volgende:
En niemand gaat naar dat paleis?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat schijnt bevestigd te zijn, hij is in cairo in zijn paleis.
Hij heeft een vice premier benoemd.
dat is een kleine 10km verderop...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En niemand gaat naar dat paleis?
Was bestormd volgens mij of deels, maar is weer in handen van het leger.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:37 schreef QBay het volgende:
Moest even eten en dat duurde ongelooflijk lang. Hoe is het afgelopen met de bestorming van dat tv-gebouw?
Ik snap dat ook niet, is 9,3 km lopen vanaf het plein.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En niemand gaat naar dat paleis?
2 uur lopen, ben je niet wijs?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, is 9,3 km lopen vanaf het plein.
Zo waar. Het is prachtig om te volgen en ik hoop op een goede afloop.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:34 schreef ROFLOL het volgende:
Inderdaad. Die mensen geven nergens meer om. Ze hebben maar 1 doel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het in minder dan een uur lopen.
Waar?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:39 schreef raistlin6 het volgende:
Bestorming onderweg bevestigd door Al Jazeera.
thanks voor de infoquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat schijnt bevestigd te zijn, hij is in cairo in zijn paleis.
Hij heeft een vice premier benoemd.
Ja, en moslims. Logisch dat ze bidden toch? Staat los van de opstanden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:39 schreef AryaMehr het volgende:
Biddende mensen. En ik had nog wel de hoop op een verlichting. Het zijn voornamelijk mensen die in opstand komen vanwege sociaal-economische reden.
Alweer op.quote:
beter dan die vreselijke toetersquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:41 schreef Monidique het volgende:
Ik word knettergek van dat geschreeuw van dat mens.
Schumacher ziet zo'n regime change ook helemaal niet zitten...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:41 schreef intellectuele_user het volgende:
[ afbeelding ]
Beide mannen hebben meer dan een dozijn keer een bezoek gebracht aan een plastische chirurg.
Stelletje schurken.
Heet Butros of zoiets.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Breekfast het volgende:
Welke idioot spreekt er nu op Al jazeera?
Een idioot die het niet snapt. Hij doet me denken aan die irakees die zei van nothing happend here of zo iets, dat ene bekende op FOK! geposte plaatjequote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Breekfast het volgende:
Welke idioot spreekt er nu op Al jazeera?
Jah, en de AL mevrouw er stevig tegen in, nee, het volk wil het vertrek van Mubarak.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:43 schreef Cat22 het volgende:
Official zegt dat de vice president geïnstalleerd is omdat het volk erom vroeg.
Butros Butros Ghali?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heet Butros of zoiets.
Het antwoord:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dame van Al Jazeera schreeuwt tegen een regerings official.
"This is not what the people demanded"
Ja en tevens dat de vice-president alleen wat te doen krijgt als de president wat afstaat. Maar dat er wettelijk niets is vastgelegd over de functies van de VP.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:43 schreef Cat22 het volgende:
Official zegt dat de vice president geïnstalleerd is omdat het volk erom vroeg.
Ze doet het wel goed.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:44 schreef Carine-C het volgende:
[..]
Jah, en de AL mevrouw er stevig tegen in, nee, het volk wil het vertrek van Mubarak.
Nee, die klinkt andersquote:
Het toont de toename van conservatisme in Egypte aan, een proces dat al decennia lang aan de gang is. Het gevaar van wat nog kan komen; politieke islam. Ik denk dat de meesten denken dat de gebeurtenissen in Egypte een soort Frans achtige revolutie voorstellen, terwijl daar allerminst sprake is. Leuk dat soort termen als 'wij willen vrijheid', maar het draait voornamelijk - ook in Tunesië - om sociaal-economische reden. De mensen in Egypte leven in relatieve vrijheid.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, en moslims. Logisch dat ze bidden toch? Staat los van de opstanden.
Nu wel zegquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:45 schreef Toverheks het volgende:
vind haar heel goed, al laat ze ze niet uitspreken ze stelt de goede vragen en van mij mag ze schreeuwen
'Maar het volk wil dat de president taken moet delegeren'.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:44 schreef Carine-C het volgende:
[..]
Jah, en de AL mevrouw er stevig tegen in, nee, het volk wil het vertrek van Mubarak.
Vind ik ook. Gewoon door de bullshit heen prikken!quote:
Zullen Moebaraks mannen chaos stichten?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:45 schreef raistlin6 het volgende:
Farrah3m Farrah
THUGS BREAKING INTO BROTHERS COMPOUND, HES HIDING ON ROOF! ALLAH DAMN YOU MUBARAK!!!!!!!!
Ik zie zijn/haar tweets al een tijdje mee te lezen. Vind het echt zo zielig.
Echt he...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:46 schreef Kwaliteit het volgende:
ik baal ervan dat UPC vorig jaar ofzo Al Jazeera verwijderd heeft
Inderdaad ja krijg de Russische staatszender er voor in terugquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:46 schreef Kwaliteit het volgende:
ik baal ervan dat UPC vorig jaar ofzo Al Jazeera verwijderd heeft
Het bidden an sich is geen specifiek conservatieve religieuze aangelegenheid. Jij koppelt er zelf "conservatief" aan. Ik kan je vertellen dat het een normale dagelijkse aangelegenheid is. Al eeuwenlang. Dus waar jij de "toename" vandaan haalt, is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het toont de toename van conservatisme in Egypte aan, een proces dat al decennia lang aan de gang is. Het gevaar van wat nog kan komen; politieke islam. Ik denk dat de meesten denken dat de gebeurtenissen in Egypte een soort Frans achtige revolutie voorstellen, terwijl daar allerminst sprake is. Leuk dat soort termen als 'wij willen vrijheid', maar het draait voornamelijk - ook in Tunesië - om sociaal-economische reden.
Dat proces is een rechtstreeks gevolg van het wanbeleid en de dictatuur van Mubarak, waarbij hij het Moslimbroederschap tolereert en tegelijk probeert te marginaliseren. Gevolg is dat het de enige serieus te nemen oppositie is. Ook een politiek proces.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het toont de toename van conservatisme in Egypte aan, een proces dat al decennia lang aan de gang is. Het gevaar van wat nog kan komen; politieke islam. Ik denk dat de meesten denken dat de gebeurtenissen in Egypte een soort Frans achtige revolutie voorstellen, terwijl daar allerminst sprake is. Leuk dat soort termen als 'wij willen vrijheid', maar het draait voornamelijk - ook in Tunesië - om sociaal-economische reden.
Dat hangt ook samen natuurlijk, armoe en op eoa manier teruggaan naar de Islam fundamenten. Toch is het vooralsnog veel en veel te vroeg om in de stress te schieten. Er zijn veel te veel verschillen met de situatie Iran 1978-1979.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat luiten zouden de revolutie goed doenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:47 schreef BrandX het volgende:
wat een gigantische idioot met een gigantische plaat voor zijn kop spreekt er nu zeg
'the mobs are luting'
Volgens tweets om haar heen (qua locatie) valt het samen met ontsnapte (vrijgelaten?) gevangenen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zullen Moebaraks mannen chaos stichten?
quote:Op Al Jazeera wordt nu in een interview een partijgenoot van Mubarak in het nauw gedreven. Hij zegt dat 'het volk Suleiman wilde', reporter: 'Nee hoor, het volk wil Mubarak weg hebben'
zaterdag 29 januari 2011 4:42 NRC Live
4:46
NRC Live:
Partijgenoot Mubarak spreekt over plunderingen, Al Jazeera zet hem op z'n nummer: 'wij zien vrouwen en kinderen, en burgerslachtoffers door politiegeweld'
alleen de arabische versie is er nog, maar dan moet je een speciaal pakket afnemenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:46 schreef iBenny het volgende:
[..]
Echt he...
Ik kwam er net pas achter
Hij staat op de loonlijst van Hosni Mubarak.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:47 schreef BrandX het volgende:
wat een gigantische idioot met een gigantische plaat voor zijn kop spreekt er nu zeg
'the mobs are luting'
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:48 schreef Olga het volgende:
Voor degenen die niet goed zijn in engels
[..]
kijk hier ffquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:50 schreef THEFXR het volgende:
heerlijke tv dit, heb ik altijd gemist op de NOS!
Een toename van conservatisme blijkt uit allerlei feiten. De toename van boerka's in het straatbeeld, de steun die de Moslimbroederschap geniet en het feit dat de religie in veel Egyptische gezinnen een grote rol speelt, zoals we nu ook zien. Het belachelijke feit dat mensen tijdens protesten op straat bidden, wat de rol van de islam onder de Egyptenaren al weergeeft. Nee, het Midden-Oosten is nog lang niet toe aan zijn verlichting. We romantiseren het nogal, al die gebeurtenissen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Het bidden an sich is geen specifiek conservatieve religieuze aangelegenheid. Jij koppelt er zelf "conservatief" aan. Ik kan je vertellen dat het een normale dagelijkse aangelegenheid is. Al eeuwenlang. Dus waar jij de "toename" vandaan haalt, is mij een raadsel.
vice president aan gesteldquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zijn er nog belangerijke ontwikkelingen geweest de afgelopen 7 UUR?
Tuurlijk wordt die niet geaccepteerd zolang de grote baas nog aan de macht is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:52 schreef iBenny het volgende:
Maar als deze VP ook niet wordt geaccepteerd... dan blijven ze/we nog wel ff bezig!?
We hadden het hier over het beeld dat mensen zaten te bidden op straat. Daaruit constateerde jij een toename van conservatisme. Dat is wat anders dan deze toename constateren aan de hand van burka's. Het bidden op straat op zichzelf is ook totaal niet vreemd, al eeuwen niet en het is ook geenszins een uiting van conservatisme, in tegenstelling tot de Burka. Ten tweede is de steun die het broederschap geniet, vooral te danken aan het feit dat het a) de enige waardige oppositie vormt jegens Mubarak b) concreet dingen doet voor de bevolking, denk aan voedsel uitdelen, ziekenhuizen inrichten of onderhouden en arme mensen voorzien van benodigdheden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een toename van conservatisme blijkt uit allerlei feiten. De toename van boerka's in het straatbeeld, de steun die de Moslimbroederschap geniet en het feit dat de religie in veel Egyptische gezinnen een grote rol speelt, zoals we nu ook zien. Het belachelijke feit dat mensen tijdens protesten op straat bidden, wat de rol van de islam onder de Egyptenaren al weergeeft. Nee, het Midden-Oosten is nog lang niet toe aan zijn verlichting.
Of je sluit een overeenkomst af met een provider die snel internet levert.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Voor mensen bij wie de strean van al jazeera niet werkt. Na installatie livestation werkt het wel.
Bij mij althans. En snel kunnen zappen tussen meerdere bronnen.
Ze hebben allemaal hun naam van Solomon/Suleimanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:53 schreef StephanL het volgende:
Zijn naam doet mij elke keer denken aan Sulejmani
Oh vandaarquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:55 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal hun naam van Solomon/Suleiman
http://en.wikipedia.org/wiki/Solomon
Alleen z'n familie in het buitenland dacht ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:56 schreef superworm het volgende:
Is Mubarak definitief in buitenland? Las net nog dat ie in zn paleis zou zitten hier. En zijn die berichten van het uitmoorden van een gevangenis nou waar?
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:57 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zou je met je friettentje moeten staan; dan loop je echt wel binnen...
quote:BRUSSELS (AP) The European Union is urging Egyptian leader Hosni Mubarak to end the crackdown on pro-democracy demonstrators and release all political prisoners.
In what appeared to be an effort to distance the bloc from Mubarak's regime, EU President Herman Van Rompuy said on Saturday that the EU was "deeply troubled" by the spiral of violence in Egypt.
Van Rompuy said he hoped Mubarak's promises of reform "will translate into concrete action."
The EU has traditionally had close relations with the Egyptian government as part of its partnerships with countries on the eastern and southern rims of the Mediterranean.
En het is dan ook echt donker.quote:
wat was dat voor nacht dan ?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef mu_barak_obama het volgende:
Wat denken jullie, word het weer zo'n nacht als gister?
Ben vergeten me op dit evenement in te schrijven.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:57 schreef Ryan3 het volgende:
Doet me denken aan cut-me-own-throat Dibbler, voor de Pratchett-kennersquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:57 schreef Ryan3 het volgende:
En er zijn 70 dooien in een gevangenis. Na rellen heb ik begrepen.quote:Sandmonkey Sandmonkey
In Heliopolis, police dressed as civilians r shooting gun fire to scare ppl. We're going out with sticks to ambush the thugs. #Jan25 #Egypt
2 minutes ago
Anders wordt Barack Hosni Obarak boosquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:59 schreef superworm het volgende:
De EU durft Mubarak dus ook geen dictator te noemen of aan de kant van de protestanten te staan.
100+ doden...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat was dat voor nacht dan ?
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Doet me denken aan cut-me-own-throat Dibbler, voor de Pratchett-kenners.
Bron graag van deze reactie, namelijk niet gelezen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef KurdKasim het volgende:
Tot nu toe is Iran het enige land dat een goede reactie heeft gegeven.
Egyptenaren he, die nemen overal te tijd voor.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:00 schreef -jos- het volgende:
Volgens mij is iedereen naar huis aan het gaan en is iedereen bang voor plunderaars. Denk niet dat er nog veel gaat gebeuren vandaag.
Stond in een reactie van een forumlid, maar kan em niet vinden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Bron graag van deze reactie, namelijk niet gelezen.
MP en VPquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:01 schreef superworm het volgende:
Hebben ze een MP én een P, of alleen een MP?
een premier en een president net zoals bijv frankrijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:01 schreef superworm het volgende:
En een PM (prime minister).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:01 schreef superworm het volgende:
Dus er is een nieuwe vicepremier en een nieuwe premier, maar president Mubarak blijft zitten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef Olga het volgende:
[..]
een premier en een president net zoals bijv frankrijk
Wat een 'verlichting' gaat per se gepaard met het verlies van cultuur, religie en identiteit? Ik zou het enkel toejuichen als het Midden-Oosten een achteruitgang van religie zou meemaken. Hoe zal Egypte veranderen? De mensen komen voornamelijk in opstand vanwege sociaal-economische redenen. Vanwege het feit dat ze bijvoorbeeld niet kunnen trouwen, omdat ze daar simpelweg de middelen niet voor hebben. Prima hoor, maar romantiseer het niet alsof ze ala de Fransen in opstand komen. Ik zie verlichting als een revolutie van intellectualisme. Niet wat we nu in Egypte zien, waar ik nog steeds vrouwen in boerka's op straat zie schreeuwen en de Moslimbroederschap het liefst een islamitische staat ziet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Egypte hoeft ook geen "verlichting" a la het Westen door te staan, nee zeker niet. Het heeft haar eigen cultuur, religie en identiteit en derhalve zou dat niet eens kunnen. Egypte zal op een andere manier veranderen - en gelukkig ook. Daar waar jij verlichting ziet als een soort van verlies van religieuze invloed op de mens. Zie ik verlichting als een algehele instelling van de mens op haar handelen en denken.
Dit?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
yupsquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Dus er is een nieuwe vicepresident en een nieuwe premier, maar president Mubarak blijft zitten.
dus ze zijn er niks mee opgeschotenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Dus er is een nieuwe vicepremier en een nieuwe premier, maar president Mubarak blijft zitten.
Volgens mij hebben ze een P Moebarak, een VP, Suleiman en nu een nieuwe MP (prime minster).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Dus er is een nieuwe vicepremier en een nieuwe premier, maar president Mubarak blijft zitten.
Iran vraagt Mubarak om geen geweld tegen de demonstranten te gebruiken. De ironie zeg. Los gezien van het feit dat Iran de gebeurtenissen ziet als een 'islamitische ontwaking'.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nee, er werd specifiek gezegd dat ze achter het volk staan en dat Mubarak weg moet. Jammer dat ik de bron niet kan vinden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:03 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Dit?
Iran asks Egypt to meet public demands
http://www.presstv.ir/detail/162528.html
Inderdaad, en de poppetjes die worden neergezet zijn Mubarak-vrindjes.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dus ze zijn er niks mee opgeschoten
Iran trollt al de hele tijd. Het zijn net aanhangers van de PVV.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran vraagt Mubarak om geen geweld tegen de demonstranten te gebruiken. De ironie zeg. Los gezien van het feit dat Iran de gebeurtenissen ziet als een 'islamitische ontwaking'.
Bij nader inzien kan het ook zijn dat ik te gehaast heb gelezen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:03 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Dit?
Iran asks Egypt to meet public demands
http://www.presstv.ir/detail/162528.html
triest triest triestquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:04 schreef superworm het volgende:
[..]
Inderdaad, en de poppetjes die worden neergezet zijn Mubarak-vrindjes.
Ahmed Shafik
Minister of Civil Aviation
2002 - Present
Incumbent
denkt mubarak nu serieus dat het volk hier mee instemt?quote:
Iran ziet zijn macht groeien natuurlijk. In Irak, Libanon, Palestijnse gebieden, en ze hadden ook geen goede relatie met Mubarakquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iran trollt al de hele tijd. Het zijn net aanhangers van de PVV.
Waarom zouden ze ala de Fransen in opstand moeten komen? Het gaat hier voornamelijk om de jeugd die de corruptie zat is, de werkloosheid zat is en daarmee ook de regering zat is. Zoals ik al stelde, het Midden-Oosten is geen kopie van het Westen, haar historie is anders, haar cultuur is anders, haar identiteit is anders en daarmee is ook het verloop van de toekomst en het verleden anders. Dat jij "een achteruitgang van religie" toejuicht, is inmiddels wel duidelijk - want dat staat in vrijwel elke post van je - tussen de regels door. Intellectualisme staat niet per definitie haaks op iemands religieuze overtuiging, wellicht dringt dat ook niet helemaal tot je door. Een vrouw in Burka kan prima voor liberaal-democratische beginselen pleiten. De burka is wat mij betreft ook meer een culturele dan een religieuze uiting.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een 'verlichting' gaat per se gepaard met het verlies van cultuur, religie en identiteit? Ik zou het enkel toejuichen als het Midden-Oosten een achteruitgang van religie zou meemaken. Hoe zal Egypte veranderen? De mensen komen voornamelijk in opstand vanwege sociaal-economische redenen. Vanwege het feit dat ze bijvoorbeeld niet kunnen trouwen, omdat ze daar simpelweg de middelen niet voor hebben. Prima hoor, maar romantiseer het niet alsof ze ala de Fransen in opstand komen. Ik zie verlichting als een revolutie van intellectualisme. Niet wat we nu in Egypte zien, waar ik nog steeds vrouwen in boerka's op straat zie schreeuwen en het Moslimbroederschap het liefst een islamitische staat ziet.
Tuurlijk die landen lopen direct over naar Iran...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:07 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Iran ziet zijn macht groeien natuurlijk. In Irak, Libanon, Palestijnse gebieden, en ze hadden ook geen goede relatie met Mubarak
Hm....quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:11 schreef raistlin6 het volgende:
dancefromiraq Louis B Lewarne
I would like confirmation of this rumour - USA naval ships in Suez Canal #jan25
tja..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:11 schreef raistlin6 het volgende:
Omdat dat daadwerkelijke vooruitgang is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zouden ze ala de Fransen in opstand moeten komen?
Wel wanneer die religieuze overtuiging tegen elke vorm van rationaliteit ingaat. Ja, een vrouw in boerka kan prima voor democratische beginselen pleiten, zoals een liberaal prima voor religieuze beginselen kan pleiten. Laat me niet lachen zeg.quote:Intellectualisme staat niet per definitie haaks op iemands religieuze overtuiging, wellicht dringt dat ook niet helemaal tot je door. Een vrouw in Burka kan prima voor democratische beginselen pleiten.
Onzin, de USA gaat niet ingrijpen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:11 schreef raistlin6 het volgende:
Wat voor zin zou het hebben om politietroepen in burgerkleding te laten plunderen?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:07 schreef raistlin6 het volgende:
Ik ben bang dat Mubarak een slimme zet heeft gedaan, walgelijk, maar wel slim. Gevangenen vrijlaten, politietroepen in burger laten plunderen en burgers in rijke wijken aanvallen, zodat een groot deel van de protesten moet stoppen om familie en buren te beschermen.
Apart, je zou verwachten dat men terughoudend is bij nationale aangelegenheden, in zijn algemeenheid. Over hypocrisie gesproken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran vraagt Mubarak om geen geweld tegen de demonstranten te gebruiken. De ironie zeg. Los gezien van het feit dat Iran de gebeurtenissen ziet als een 'islamitische ontwaking'.
Irak, Libanon en Syrie staan al redelijk onder Iraanse invloeden. El-Baradei is nog zo'n persoon die goede contacten met Iran onderhoudt en die volgens berichten ook financieel door Iran gesteund wordt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Tuurlijk die landen lopen direct over naar Iran....
Excuus om met harde hand in te grijpen, vooral naar de wereld en Obama toe?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:12 schreef Maitje het volgende:
[..]
Wat voor zin zou het hebben om politietroepen in burgerkleding te laten plunderen?
Leuk, maar blijkbaar heeft het Egyptische volk op dit moment belangrijkere dingen aan hun hoofd dan of ze hun religie moeten laten vallen of niet. Hun eerste levensbehoeften, om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat dat daadwerkelijke vooruitgang is.
[..]
Wel wanneer die religieuze overtuiging tegen elke vorm van rationaliteit ingaat. Ja, een vrouw in boerka kan prima voor democratische beginselen pleiten, zoals een liberaal prima voor religieuze beginselen kan pleiten. Laat me niet lachen zeg.
Want de fransen waren ten tijde van die revolutie allemaal vrijgevochten liberalen wil je zeggen?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Wel wanneer die religieuze overtuiging tegen elke vorm van rationaliteit ingaat. Ja, een vrouw in boerka kan prima voor democratische beginselen pleiten, zoals een liberaal prima voor religieuze beginselen kan pleiten. Laat me niet lachen zeg.
Soort job cohenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:14 schreef intellectuele_user het volgende:
El Baradei is geen slechte man, maar hij heeft totaal geen charisma
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Irak, Libanon en Syrie staan al redelijk onder Iraanse invloeden. El-Baradei is nog zo'n persoon die goede contacten met Iran onderhoudt en die volgens berichten ook financieel door Iran gesteund wordt.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 07:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klinkt meer als Westerse en Israëlische propaganda, hè, omdat hij niet genoeg agressief is tegen Iran? Dus: "Nog een corrupte machtswellusteling die jarenlang 'smeergeld' van Iran heeft ontvangen". Bron? "en dat naar alle geruchten nog steeds doet". Naar alle geruchten zijn de protesten in Iran opgehitst door de Mossad. " Hij zou trouwens ook getrouwd zijn met een Iranier? " Bron en relevantie?
Prima overgangsleider dus.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:14 schreef intellectuele_user het volgende:
El Baradei is geen slechte man, maar hij heeft totaal geen charisma
Het wordt een beetje obsessief, ja. Iran, Iran, Islam, Islam. Je zou haast denken dat het Afshin Ellian is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom je (jij, en in meer algemenere zin enkele media) hier een religieuze draai aan moeten geven is mij dan ook onduidelijk.
Ho ho ho, ik reageer op wat ik zie. Biddende mensen + het feit dat toename van conservatisme in Egypte gaande is. Het gaat hier om Egypte en zijn toekomst.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom je (jij, en in meer algemenere zin enkele media) hier een religieuze draai aan moeten geven is mij dan ook onduidelijk.
Het egyptische volk wel, maar voor het westen is dit belangrijkerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Leuk, maar blijkbaar heeft het Egyptische volk op dit moment belangrijkere dingen aan hun hoofd dan of ze hun religie moeten laten vallen of niet. Hun eerste levensbehoeften, om maar wat te noemen.
In jouw ogen ja.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:12 schreef AryaMehr het volgende:
Ik denk dat je een marineschip niet zomaar kan vinden met die mapquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:14 schreef superworm het volgende:
@ gerucht militaire schepen Suezkanaal: help zoeken!
http://marinetraffic.com/ais/nl/default.aspx
Waar het om draait is, moslims moeten hun religie laten vallen, maar het is helemaal geen probleem dat een Bush of Blair of Netanyahu met hun religie te koop lopen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Leuk, maar blijkbaar heeft het Egyptische volk op dit moment belangrijkere dingen aan hun hoofd dan of ze hun religie moeten laten vallen of niet. Hun eerste levensbehoeften, om maar wat te noemen.
Nee, je meende aan de hand van biddende mensen op de beelden te moeten constateren dat er dus een toename van conservatisme is. Kennelijk zie jij bidden op zichzelf al als een conservatieve bezigheid. En dat stuit mij inderdaad tegen de borst. Vanuit jouw perspectief is het geen vreemde opmerking nee.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ho ho ho, ik reageer op wat ik zie. Biddende mensen + het feit dat toename van conservatisme in Egypte gaande is. Het gaat hier om Egypte en zijn toekomst.
Obsessief? Iran is een prima voorbeeld voor landen die een revolutie menen te ondergaan. Iets met lessen uit de geschiedenis halen. De politieke islam is daarnaast gevaarlijker dan tien Mubarak's ooit zullen zijn. We zullen zien.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:14 schreef Monidique het volgende:
Het wordt een beetje obsessief, ja. Iran, Iran, Islam, Islam. Je zou haast denken dat het Afshin Ellian is.
De mensen bidden massaal, ja, omdat ze dat normaal ook doen, maar nu even met z'n allen op straat staan. Daarnaast is de verbroedering op dit moment op z'n hoogtepunt. Dat je het nu ziet is niet gek dus, maar heeft verder weinig met het daadwerkelijke protest te maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ho ho ho, ik reageer op wat ik zie. Biddende mensen + het feit dat toename van conservatisme in Egypte gaande is. Het gaat hier om Egypte en zijn toekomst.
De wereld intereseert het vrij weinig omdat er toch niets te halen valt...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Excuus om met harde hand in te grijpen, vooral naar de wereld en Obama toe?
Iran heeft een totaal andere institutie. Ook wat geloof betreft. Iran heeft ook een totaal andere geschiedenis.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Obsessief? Iran is een prima voorbeeld voor landen die een revolutie menen te ondergaan. Iets met lessen uit de geschiedenis halen. De politieke islam is daarnaast gevaarlijker dan tien Mubarak's ooit zullen zijn. We zullen zien.
Iedereen in het MO heeft ook gewoon een hekel aan het christelijke amerika? En sowieso veel europeanen ook. Maar Amerika heeft geen religieuze wetten e.d. Zoals veel moslim landen in het MO wel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:16 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Waar het om draait is, moslims moeten hun religie laten vallen, maar het is helemaal geen probleem dat een Bush of Blair of Netanyahu met hun religie te koop lopen.
Hier wel iig.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:19 schreef mu_barak_obama het volgende:
Werkt internet nou wel of niet daar?
Alleen Dialup, wat de meeste mensen niet weten zo te zien, dus nee.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:19 schreef mu_barak_obama het volgende:
Werkt internet nou wel of niet daar?
Geen enkel persoon in het MO geeft een reet om de meest voorkomende religie in Amerika.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Iedereen in het MO heeft ook gewoon een hekel aan het christelijke amerika? En sowieso veel europeanen ook. Maar Amerika heeft geen religieuze wetten e.d. Zoals veel moslim landen in het MO wel.
idd... die reporter heeft een sterke maag iig...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lekkere beelden van die doden @ Al Jazeera
Nee oké, ze hebben sowieso al een hekel aan amerika dus dan is dat niet meer nodig.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen enkel persoon in het MO geeft een reet om de meest voorkomende religie in Amerika.
dankquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alleen Dialup, wat de meeste mensen niet weten zo te zien, dus nee.
Hoort er helaas bij.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lekkere beelden van die doden @ Al Jazeera
Nee, ze hebben een hekel aan de politieke misstappen in heden en verleden. Het is dus niet haten om het haten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:21 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nee oké, ze hebben sowieso al een hekel aan amerika dus dan is dat niet meer nodig.
Okequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zojuist waren er beelden van het mortuarium.
Je hebt zelf ook Google neem ik aan? Vooruit:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |