Een toename van conservatisme blijkt uit allerlei feiten. De toename van boerka's in het straatbeeld, de steun die de Moslimbroederschap geniet en het feit dat de religie in veel Egyptische gezinnen een grote rol speelt, zoals we nu ook zien. Het belachelijke feit dat mensen tijdens protesten op straat bidden, wat de rol van de islam onder de Egyptenaren al weergeeft. Nee, het Midden-Oosten is nog lang niet toe aan zijn verlichting. We romantiseren het nogal, al die gebeurtenissen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Het bidden an sich is geen specifiek conservatieve religieuze aangelegenheid. Jij koppelt er zelf "conservatief" aan. Ik kan je vertellen dat het een normale dagelijkse aangelegenheid is. Al eeuwenlang. Dus waar jij de "toename" vandaan haalt, is mij een raadsel.
vice president aan gesteldquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zijn er nog belangerijke ontwikkelingen geweest de afgelopen 7 UUR?
Tuurlijk wordt die niet geaccepteerd zolang de grote baas nog aan de macht is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:52 schreef iBenny het volgende:
Maar als deze VP ook niet wordt geaccepteerd... dan blijven ze/we nog wel ff bezig!?
We hadden het hier over het beeld dat mensen zaten te bidden op straat. Daaruit constateerde jij een toename van conservatisme. Dat is wat anders dan deze toename constateren aan de hand van burka's. Het bidden op straat op zichzelf is ook totaal niet vreemd, al eeuwen niet en het is ook geenszins een uiting van conservatisme, in tegenstelling tot de Burka. Ten tweede is de steun die het broederschap geniet, vooral te danken aan het feit dat het a) de enige waardige oppositie vormt jegens Mubarak b) concreet dingen doet voor de bevolking, denk aan voedsel uitdelen, ziekenhuizen inrichten of onderhouden en arme mensen voorzien van benodigdheden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een toename van conservatisme blijkt uit allerlei feiten. De toename van boerka's in het straatbeeld, de steun die de Moslimbroederschap geniet en het feit dat de religie in veel Egyptische gezinnen een grote rol speelt, zoals we nu ook zien. Het belachelijke feit dat mensen tijdens protesten op straat bidden, wat de rol van de islam onder de Egyptenaren al weergeeft. Nee, het Midden-Oosten is nog lang niet toe aan zijn verlichting.
Of je sluit een overeenkomst af met een provider die snel internet levert.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Voor mensen bij wie de strean van al jazeera niet werkt. Na installatie livestation werkt het wel.
Bij mij althans. En snel kunnen zappen tussen meerdere bronnen.
Ze hebben allemaal hun naam van Solomon/Suleimanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:53 schreef StephanL het volgende:
Zijn naam doet mij elke keer denken aan Sulejmani
Oh vandaarquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:55 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal hun naam van Solomon/Suleiman
http://en.wikipedia.org/wiki/Solomon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |