quote:Al Jazeera is reporting four French journalists arrested, no further details at the moment.
Vodafone heeft zich gewoon te houden aan wat de overheid zegt, dus ze zitten denk ik in een soort tweestrijd. Als ze het netwerk niet plat zouden gooien zou de politie wel even bij ze langskomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:06 schreef IHVK het volgende:
Als de revolutie doorzet kan Vodafone wel haar koffers pakken overigens , en terecht.
Inderdaad ja!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:06 schreef IHVK het volgende:
Als de revolutie doorzet kan Vodafone wel haar koffers pakken overigens , en terecht.
Denk ik ook ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Vodafone heeft zich gewoon te houden aan wat de overheid zegt, dus ze zitten denk ik in een soort tweestrijd. Als ze het netwerk niet plat zouden gooien zou de politie wel even bij ze langskomen.
Dat lijkt me tenminste wel als ze ook niet beroerd zijn om demonstranten dood te schieten.
Dat. Het is ook het in bescherming nemen van haar eigen personeel ter plaatse.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Vodafone heeft zich gewoon te houden aan wat de overheid zegt, dus ze zitten denk ik in een soort tweestrijd. Als ze het netwerk niet plat zouden gooien zou de politie wel even bij ze langskomen.
Dat lijkt me tenminste wel als ze ook niet beroerd zijn om demonstranten dood te schieten.
Precies.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat. Het is ook het in bescherming nemen van haar eigen personeel ter plaatse.
Waar kun je dit zien?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:09 schreef Dulk het volgende:
duizenden mensen en één rij agenten op de live beelden nu
Een chaos van berichten, berichten worden tegengesproken etc.quote:
Tijd dat er word ingegrepen daar. Oh wacht, er is daar waarschijnlijk niets te halen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:12 schreef Wijnbo het volgende:
EGYPT: Police shooting random people, at least 130 killed. #egypt #jan25
What the hell.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:12 schreef Wijnbo het volgende:
Ik krijg alleen audio, en na een tijdje crasht Flash.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:10 schreef Dulk het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Vraag me echt af waar het westen nou blijft met zijn verontwaardigde reacties. Toen in Iran de pleuris uitbrak stonden de VS en ook Nederland vooraan om de verklaren dat de regering de gewelddadigheden moest stopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:12 schreef Wijnbo het volgende:
Het beste wat de Westerse wereld kan doen is afwachten. Als ze nu Mubarak gaan steunen, dan zullen ze de afkeer voor Amerika alleen maar versterken en op die manier het terrorisme probleem alleen maar groter maken.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:12 schreef Wijnbo het volgende:
Het westen zou zich uit moeten spreken tégen de situatie daarzo, tegen de politie en de houding van de president.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het beste wat de Westerse wereld kan doen is afwachten. Als ze nu Mubarak gaan steunen, dan zullen ze de afkeer voor Amerika alleen maar versterken en op die manier het terrorisme probleem alleen maar groter maken.
Dat denk ik ook. Maar Egypte ligt strategisch hè? Naast Israël, Suezkanaal...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het beste wat de Westerse wereld kan doen is afwachten. Als ze nu Mubarak gaan steunen, dan zullen ze de afkeer voor Amerika alleen maar versterken en op die manier het terrorisme probleem alleen maar groter maken.
Dat is een betrouwbare bron?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Een chaos van berichten, berichten worden tegengesproken etc.
Verwarring alom.
Ik volg nu deze maar even:
http://tweetbeat.com/?twlink=1
Mubarak hebben ze al in de broekzak, dus ze zouden hem wel eens kunnen steunen. Nu weten ze met wie ze zaken moeten doen, en Mubarak kunnen ze makkelijk kopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tijd dat er word ingegrepen daar. Oh wacht, er is daar waarschijnlijk niets te halen.
de boel is gewoon chaotisch, zeker in de berichtgevingquote:
Sprakeloos als dit waar blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:12 schreef Wijnbo het volgende:
Tja, in mijn ogen zouden ze dat ook moeten doen. Probleem is dat ze met Mubarak precies weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en hoeveel hij kost. Als ze daar straks echt rechtlijnige mensen aan de macht krijgen dan verkleint dat de invloed van de VS en daar houdt de VS niet zo van.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het westen zou zich uit moeten spreken tégen de situatie daarzo, tegen de politie en de houding van de president.
Of China, of Iran, of frankrijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:18 schreef Muridae het volgende:
[..]
Sprakeloos als dit waar blijkt te zijn.
Het is gewoon net Roemenië in 1989.
yups. Dingen die worden gezegd en dan weer worden tegengesproken.... Zegt genoeg over de chaos ook in Egyptequote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
de boel is gewoon chaotisch, zeker in de berichtgeving
Er zijn toch ook fluwelen of rozen-revoluties geweest? Maar goed, dat is hier onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of China, of Iran, of frankrijk.
Geen enkele omwenteling gaat zonder geweld
is al weer tegengesproken. Alleen mag hij een bepaald gebied niet uitquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zeggen dat die Mohammed elBuhradi (of zoiets) gearresteerd is.
Wat dat betreft verandert er ook helemaal niks.Dit was vijftig jaar geleden het geval en het werkt nog steeds zo. Verder zitten er aardig wat Amerikanen gelegerd in Egypte. Dan vindt de VS wel prettig, vermoed ik en dat willen ze graag zo houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, in mijn ogen zouden ze dat ook moeten doen. Probleem is dat ze met Mubarak precies weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en hoeveel hij kost. Als ze daar straks echt rechtlijnige mensen aan de macht krijgen dan verkleint dat de invloed van de VS en daar houden ze niet zo van.
In Rusland wel. En Tsjecho-Slowakije, Polen, Hongarije...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of China, of Iran, of frankrijk.
Geen enkele omwenteling gaat zonder geweld
http://nl.justin.tv/masra(...)=null#/w/805677344/3quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
de boel is gewoon chaotisch, zeker in de berichtgeving
Anjerrevolutie Portugal.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er zijn toch ook fluwelen of rozen-revoluties geweest? Maar goed, dat is hier onmogelijk.
Rubberen kogels. Wel bizar die beelden!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:22 schreef Olga het volgende:
die live beelden op al jazeera
Hup lekker schieten
Zit die op inet?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:22 schreef Olga het volgende:
die live beelden op al jazeera
Hup lekker schieten
Thks.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef Olga het volgende:
[..]
Op dit moment een reportage over een aanslag in Kabul, volgens de verslaggever gaan ze straks/zo weer terug naar egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef Olga het volgende:
[..]
Oost en West Duitsland.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:21 schreef remlof het volgende:
[..]
In Rusland wel. En Tsjecho-Slowakije, Polen, Hongarije...
Dat is niet best, vooral het gegeven dat de autoriteiten in staat zijn het internet plat te leggenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:27 schreef yvonne het volgende:
ronaldtelegraaf ronald veerman
by telegraaf
Voor de THUISBLIJVERS: Nederlandse vakantiegangers aan #RodeZee in #Egypte kunnen niet meer internetten en mobiel bellen. Alles ligt plat.
Iddquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is niet best, vooral het gegeven dat de autoriteiten in staat zijn het internet plat te leggen
Inderdaad. Eigenlijk weten we maar heel weinig wat daar nu allemaal gebeurd. Wordt misschien de komende dagen pas duidelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is niet best, vooral het gegeven dat de autoriteiten in staat zijn het internet plat te leggen
Dachten we bij Oekraïne en Iran ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef abdalfawaz het volgende:
Dit is onomkeerbaar mijns inziens..
quote:NourHammoury a lot of Egyptian policemen removed the uniform and joined the protesters, reports that ministry of interior is collapsing #25jan #Egypt $$ .
Ben Saunders is belangrijker...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een prutsers bij de Nederlandse tv, niets hiervan op de Nederlandse kanalen...
eensquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een prutsers bij de Nederlandse tv, niets hiervan op de Nederlandse kanalen...
Je klinkt verbaasdquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
Als de Mubarak groep zo meteen het land ontvlucht krijgen we misschien 1 minuutje met een verbaasde nieuwspresentator die een halfbakken berichtje opleest.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
"What we may be witnessing is not just the end of the Cold War, or the passing of a particular period of post-war history, but the end of history as such: that is, the end point of mankind's ideological evolution and the universalization of Western liberal democracy as the final form of human government."quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
Francis Fukuyama krijgt toch wel gelijk; dit is de thymos at work.
Er moet iets veranderen in dat land. Zo kan het niet doorgaan. Mubarak pakt de echte problemen ook niet aan. De hoge werkloosheid, de enorme bevolkingsgroei, de armoede, enz enz enz.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik heb niet zoveel tegen revolutie mubarak is een eikel.
Maar sommige landen doen het het best onder een soort van dictatuur (irak enzo)
en wat als we mubarak nu inruilen voor de moslim broederschap?
Geloof niet dat mijn egyptische vrienden daar blij van worden.
Eerherstel voor Fukuyama dan...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
Francis Fukuyama krijgt toch wel gelijk; dit is de thymos at work.
Ik bedoel meer de thymos, de strijd om erkenning, als 1 van de vormende principes in de geschiedenis, die er voor zorgt dat mensen uiteindelijk kiezen voor een liberale-democratie. Wat dan het einde van de ontwikkeling in de geschiedenis is, naar een best mogelijke manier van besturen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:39 schreef remlof het volgende:
[..]
"What we may be witnessing is not just the end of the Cold War, or the passing of a particular period of post-war history, but the end of history as such: that is, the end point of mankind's ideological evolution and the universalization of Western liberal democracy as the final form of human government."
Mwah, dat vraag ik me af.
Ik denk dat Isreal zich gedeisd houdt en zich zorgen maakt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:41 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat Israël doet. Ze zouden bepaalde groepen natuurlijk wapens kunnen leveren
Nou ja, ik vind het iig interessant, net als 2 decennia eerder, om die thymos aan het werk te zien, hier is het nog afwachten wat er gebeurt mocht het regime natuurlijk vallen.quote:
quote:fouad_marei URGENT: a segment of the police force at the Qa'ed Ibrahim Mosque, Alexandria refuse orders to shoot at protesters!! #egypt #jan25 .
Ja Irak deed het zo goed onder Saddam.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat denk ik ook. Maar ze zullen de ontwikkelingen op de voet volgen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat Isreal zich gedeisd houdt en zich zorgen maakt.
Ze zullen ongetwijfeld wat satellieten op Cairo gericht hebben..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar ze zullen de ontwikkelingen op de voet volgen.
thanks voor de linkquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:43 schreef yvonne het volgende:
SiebeSietsma Siebe Sietsma
Michael 'breaking news' Poppel vat via tweets internationale berichtgeving over Egypte mooi samen. Volg @mpoppel #ff
Volg dit account:
http://twitter.com/#!/mpoppel
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:43 schreef yvonne het volgende:
SiebeSietsma Siebe Sietsma
Michael 'breaking news' Poppel vat via tweets internationale berichtgeving over Egypte mooi samen. Volg @mpoppel #ff
Volg dit account:
http://twitter.com/#!/mpoppel
quote:Could not follow user: You have been blocked from following this account at the request of the user.
Dat heb ik alleen met @MaximeVerhagenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]. God mag weten waarom. Maar goed, ik vind 't toch een eikel, dus komt mooi uit.
De kans is klein dat de Moslim Brotherhood de macht zal grijpen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:41 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat Israël doet. Ze zouden bepaalde groepen natuurlijk wapens kunnen leveren
Hoewel ik eigenlijk denk dat Israël het liefste heeft dat Mubarak blijft zitten.
Ik begin dat toch ook te geloven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:46 schreef Muridae het volgende:
[..]
De kans is klein dat de Moslim Brotherhood de macht zal grijpen.
De huidige internet generatie kun je niet vergelijken met de boze jongeren in de jaren tachtig.
Ja, maar in deze chaos kan een kleine groep die het handig speelt zo de macht grijpen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:46 schreef Muridae het volgende:
[..]
De kans is klein dat de Moslim Brotherhood de macht zal grijpen.
De huidige internet generatie kun je niet vergelijken met de boze jongeren in de jaren tachtig.
Deze mensen willen meer vrijheid (naast een toekomstperspectief en een normaal leven), moslimbroederschap legt vrijheid weer aan banden, zullen ze dat pikken?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar in deze chaos kan een kleine groep die het handig speelt zo de macht grijpen.
Ze zijn gewoon klaar met regimes die bepalen hoe ze moeten leven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar in deze chaos kan een kleine groep die het handig speelt zo de macht grijpen.
Weinig. Zie dit:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Viso het volgende:
Wat ik mij dan altijd afvraag is: waarom doen die agenten er aan mee? Wat zit er in voor hun? Ik kan me niet voorstellen dat alle agenten nu zo vorstelijk worden betaald dat zij het allemaal wel prima willen en mensen ervoor willen doden
quote:Al Jazeera meldt politieagenten die hun uniform uitdoen en zich voegen bij demonstranten. Andere korpsen weigeren nog traangas te gebruiken.
Agenten krijgen niet veel betaald, maar vullen hun inkomen aan door corruptie, dat is iig hun bestaanszekerheid.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Viso het volgende:
Wat ik mij dan altijd afvraag is: waarom doen die agenten er aan mee? Wat zit er in voor hun? Ik kan me niet voorstellen dat alle agenten nu zo vorstelijk worden betaald dat zij het allemaal wel prima willen en mensen ervoor willen doden
Egyption cable: "Military will ensure transfer of power.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef LudwigW het volgende:
Is er iemand bekend met de positie van het Egyptische leger? En wat betreft hoge politiecommandanten?
Meer lezen ?quote:4. (S) Dr. Dessouki's most important message, he said was to
always keep in mind that "the real center of power in Egypt
is the military,"
dat lees ik ook steeds meer nu, maar ik begrijp dat het leger wel loyaal is aan mubarak omdat ze veel privileges hebben en gratis woonruimtequote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Weinig. Zie dit:
@nrc nrc.nl
http://twitter.com/#!/nrc/status/30971053798854656
[..]
Als ik zoek op Luxor vind ik alleen Vlucht Egyptische president via Zaventem?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:51 schreef Dulk het volgende:
hoe is het eigenlijk in luxor? dat is natuurlijk ook wel een toeristische trekpleister
Dat kan toch vallen hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat lees ik ook steeds meer nu, maar ik begrijp dat het leger wel loyaal is aan mubarak omdat ze veel privileges hebben en gratis woonruimte
Wij ruilen Mubarak in voor het moslim broederschap???quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:37 schreef Daniel1976 het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We ruilen Mubarak in voor het moslim broederschap?
Laat die Egyptenaren zelf lekker kiezen. Wat een lef om hier te zeggen dat sommige landen beter af zijn in een dictatuur terwijl we in andere dictaturen wel zogenaamd moeten ingrijpen, want het is zo zielig.
jij verspeelt hierbij je rechten op het aanslaan van een moralistisch toontje ten aanzien van demorcratie en mensenrechten.
Waarom zouden de Afghanen wel gebaat zijn bij democratie en de Egyptenaren niet? Volgens mij zijn Afghanen veel strenger in de leer als de Egyptenaren, de gemiddelde Afghaan kan zich veel makkelijker aanpassen aan de taliban als de gemiddelde Egyptenaar. Tenminste in Een vandaag gisteren hadden ze een studente aan het woord en die woonde op zichzelf, liet zich filmen zonder hoofddoek en was in haar hele doen en laten vrij modern. Diie liet zich volgens mij niet door een baard de les lezen. Maar jij gaat dus verdedigen dat we die maar lekker moeten onderdrukken in het belang van het westen.
Je bent gewoon een hypocriet.
Goeie post.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Laat die Egyptenaren zelf lekker kiezen. Wat een lef om hier te zeggen dat sommige landen beter af zijn in een dictatuur terwijl we in andere dictaturen wel zogenaamd moeten ingrijpen, want het is zo zielig.
jij verspeelt hierbij je rechten op het aanslaan van een moralistisch toontje ten aanzien van demorcratie en mensenrechten.
Waarom zouden de Afghanen wel gebaat zijn bij democratie en de Egyptenaren niet? Volgens mij zijn Afghanen veel strenger in de leer als de Egyptenaren, de gemiddelde Afghaan kan zich veel makkelijker aanpassen aan de taliban als de gemiddelde Egyptenaar. Tenminste in Een vandaag gisteren hadden ze een studente aan het woord en die woonde op zichzelf, liet zich filmen zonder hoofddoek en was in haar hele doen en laten vrij modern. Diie liet zich volgens mij niet door een baard de les lezen. Maar jij gaat dus verdedigen dat we die maar lekker moeten onderdrukken in het belang van het westen.
Ach hij denkt dat Saddam goed werk heeft verricht in Irak, hij heeft nog veel te leren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
quote:Suez 100 thousand demonstrators in full control of the city, the police break down and escape JAN25 # # Egypt # EGYPT
Kaartenhuis stort in elkaar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:00 schreef Muridae het volgende:
Suez is gevallen...als we de Tweets moeten geloven.
[..]
Dat denk ik ook. Of de Fransen en Engelsen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Reken er maar op dat er een team Amerikaanse millitairen klaarstaat om de controle over het Suezkanaal over te nemen mochten ze dat nodig achten.
Laatste posts uit Suez.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:00 schreef Muridae het volgende:
Suez is gevallen...als we de Tweets moeten geloven.
[..]
Wrs idd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Reken er maar op dat er een team Amerikaanse millitairen klaarstaat om de controle over het Suezkanaal over te nemen mochten ze dat nodig achten.
die krijgen dan te maken met veel boze Egyptenaren lijkt me.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vind ik ook prima, het is in Egypte zo geregeld dat het Suez-kanaal de maritieme industrie moet dienen. Niet andersom. Als daarvoor een militaire bescherming nodig is, so be it.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Of de Fransen en Engelsen.
Dat is wel goed. Tof dat je voor vertalingen zorgt trouwens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:02 schreef Muridae het volgende:
[..]
Laatste posts uit Suez.
Even grof vertaald, een groep demonstraten beschermt de teruggetrokken politieagenten tegen boze demonstranten.
http://twitter.com/mns_q
http://translate.googleus(...)cmkU0jgKSDu9602BsPKAquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is wel goed. Tof dat je voor vertalingen zorgt trouwens.
Good guess, is al rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.theday.com/article/20110124/NWS09/301249955/-1/nwsquote:Groton Guard detachment is heading to Egypt
Published 01/24/2011 12:00 AM
Groton - Connecticut National Guard Detachment 2, Company I, 185th Aviation Regiment of Groton has mobilized and will deploy to the Sinai Peninsula, Egypt, to support the Multinational Force and Observers.
Ah ja natuurlijk. Niet aan gedacht. Zit CNN te kijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:06 schreef superworm het volgende:
[..]
http://translate.googleus(...)cmkU0jgKSDu9602BsPKA
Zelfde pagina van Arabies naar Engols.
Ze houden kleine groepjes uit elkaar. Als er een grote groep ontstaat kan het zo afgelopen zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:03 schreef Breekfast het volgende:
Ben bang dat de demonstraties gewoon worden neergeslagen totdat het een langzame dood sterft, net zoals in Iran.
Source : http://tinyurl.com/4v9qtb2quote:ALJAZEERA Ahmed Mansour: I saw police open fire on the people JAN25 # # Egypt # EGYPT
Tahrir is liberated!quote:Tahrir Square, downtown Cairo, is now full of protesters.. Uniformed police have withdrawn. Using so much gas everywhere
Dat zal wel bewust zijn. Hun prio ligt denk ik bij het neerschieten van de demonstranten zodat de rust terugkeertquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:09 schreef Olga het volgende:
ik vind mubarak en de regering opvallend stil
Moebarak zou het leger erop af kunnen sturen. Ben benieuwd...quote:
Dan verliest hij zijn leger ook, reken maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef druide het volgende:
[..]
Moebarak zou het leger erop af kunnen sturen. Ben benieuwd...
Je bent stout geweestquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]. God mag weten waarom. Maar goed, ik vind 't toch een eikel, dus komt mooi uit.
Meer machtsvertoon zal de situatie inderdaad alleen erger maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan verliest hij zijn leger ook, reken maar.
quote:
quote:hamish6PM RT @octavianasr: #Egypt: Protesters overpower security forces, enter Tahrir Square. Aljazeera reporter says police have retreated, moved to top of buildings.
Dat sowieso, ik schat de kans ook heel groot dat ze dan de bevolking gaan steunen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:13 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Meer machtsvertoon zal de situatie inderdaad alleen erger maken.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Moebarak is zelf een oudgediende van het leger, en heeft soldaten tijdens zijn bewind in de watten gelegd. Behoud van de status-quo is voordeliger voor hen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan verliest hij zijn leger ook, reken maar.
Goed punt, ik laat mij ook meeslepen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:16 schreef druide het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Moebarak is zelf een oudgediende van het leger, en heeft soldaten tijdens zijn bewind in de watten gelegd. Behoud van de status-quo is voordeliger voor hen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:17 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Goed punt, ik laat mij ook meeslepen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:17 schreef Doler12 het volgende:
Vader van een oppositie leider is geraakt in zijn hoofd met een steen!
hij dus. de oppositieleider zelfquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:18 schreef deleriouz het volgende:
Ayman Nour zwaargewond in het ziekenhuis, IC.
Oja, dus het gaat nu dus beter in irak dan toen? guess again.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:42 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja Irak deed het zo goed onder Saddam.Een paar nutteloze kostbare oorlogen voeren, keiharde onderdrukking van Koerden en Sjiieten en het eind resultaat een gebroken arm land.
quote:EgyptTourInfo 20,000 protesters have taken over a main bridge in Cairo. Qasr Al-Nil. #Egypt #Jan25 http://on.fb.me/peacefulegypt
De hele huidige situatie in Irak zou nooit gebeurd zijn als Saddam nooit aan de macht is gekomen. Het is maar de vraag of de Moslim broederschap aan de macht komtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Oja, dus het gaat nu dus beter in irak dan toen? guess again.
In Joegoslavië ging het daar beter met of zonder Tito,
precies
Nogmaals als moslim broederschap aan de macht komt, dan hebben we er weer een soort van iran bij.
quote:HusseinRugibani: Unconfirmed reports that Mubarak's palace is being surrounded by protesters http://tinyurl.com/66tuyog (expand) #Egypt #Jan25
4 minutes ago via web ·
quote:14.11 uur: Leden veiligheidstroepen lopen over
Al Arabiya meldt dat sommige leden van veiligheidstroepen hun uniform uittrekken uit solidariteit met de demonstranten, en meelopen in de demonstraties.
Tsja vrij sterk. Ook internationaal gezien. Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:25 schreef Breekfast het volgende:
Mja zijn er hier mensen die de situatie in Egypte goed kennen?
Hoe sterk zit het regime van Moebarak in het zadel? Qua support van leger/politie?
En hoe standvastig denk je dat Moebarak zijn positie zal proberen vast te houden?
Het kan zo gaan als in Tunesië, maar het kan ook zo aflopen als in Iran....
Nee het ging beter met Irak onder Saddam. Als het aan mij had geleden hadden wij hem nooit verdreven. Ik geloof in zelfbeschikking en had veel liever gezien dat de Irakezen Saddam zelf het land uit geflikkerd hadden. Dat was vele malen beter geweest voor Irak zelf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
precies
Als de egyptenaren daar zelf voor kiezen is het voor ons even slikken, maar het is niet anders. Waarom moeten wij met geweld onze waarden aan hun opdringen? mompelt iets over zelfbeschikking.quote:Nogmaals als moslim broederschap aan de macht komt, dan hebben we er weer een soort van iran bij.
Groot deel weet dat ze het niet van moslimbroederschap moeten hebben, want bad for business.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:28 schreef rakotto het volgende:
De Partij van Mubarak, het NDP is op het punt om te vallen. Ze beschuldigen elkaar nu allemaal van dingen en zijn het niet meer eens met elkaar.
En mensen zeuren over de Moslimbroederschap, kappen nou! Men wilt hun niet in Egypte en ze komen niet aan de macht. Ze zijn in de minderheid.
In de hoop dat iedereen nu naar huis gaat en de politie de stellingen weer kan innemen. Wel heel erg doorzichtigquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens onbevestigde bronnen wilt Mubarak MORGEN(?!!?!?!?) het volk toespreken.
Er is geen morgen meer zwijn.
Jij hebt dus geen idee wat daar gaande is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja vrij sterk. Ook internationaal gezien. Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf gaat.
Ik denk eerder iran dan Tunesie. Hoewel ze daar in de delta wel een hoop mensen hebben wonen van de 95 miljoen in het totaal. Het land is redelijk overbevolkt.
Zou niet weten wat een regime daar aan moet doen, ja tenzij de nieuwe leiders chinezen zijn.
Het enige wat tegen hem spreekt is dat de salarissen van politie en leger niet al te hoog zijn.
Iedereen is daar corrupt en iedereen kan gekocht worden.
Voorlopig is het in de rest van egypte nog rustig. Gisteren wel ieder geval, vandaag kan ik mijn vrienden niet meer bereiken.
In luxor en aswan was het gisteren rustig info uit eerste hand van native egyptenaren. Jij ook?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen idee wat daar gaande is.
Ik zou Tito toch niet willen vergelijken met Mubarak. En wat als Egypte een soort Hamas aan de macht krijgt via democratische verkiezingen? Dan is het tenminste hun eigen beslissing.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
precies
Nogmaals als moslim broederschap aan de macht komt, dan hebben we er weer een soort van iran bij.
Dat dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Groot deel weet dat ze het niet van moslimbroederschap moeten hebben, want bad for business.
Maar er komen steeds en steeds meer strenge islamisten bij in egypte onderschat dat niet.
De laatste 10 jaar is de burka daar ook goed in opkomst.
Het kan daar alleen wel fout gaan en dan hebben een islamitische staat erbij.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:31 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik zou Tito toch niet willen vergelijken met Mubarak. En wat als Egypte een soort Hamas aan de macht krijgt via democratische verkiezingen? Dan is het tenminste hun eigen beslissing.
Een tiental kilometer verder dan Luxor, in Sohag is het onrustig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In luxor en aswan was het gisteren rustig info uit eerste hand van native egyptenaren. Jij ook?
Precies, het unieke is dat het werkelijk door het hele land loos gaat nu. Dat maakt het zo veel krachtiger dan de meeste eerdere protesten, of dan de protesten in Iran onlangs.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Muridae het volgende:
Hallo, dit is geen religieuze revolutie voor de 1000ste keer.
Dit is de eerste keer in tijden dat men gezamelijk, Christenen en Moslims, een dictator aan bevechten is.
quote:BBC Arabic reporter Assa Elsawi is reporting with a bondage on his head and a bloodied shirt.
Gevolg van de toenemende armoede dankzij Mubarak. Dat lost zichzelf weer op onder een goede regering. Middenklasse en hogere klassen moeten niet zoveel van strenge islam hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar er komen steeds en steeds meer strenge islamisten bij in egypte onderschat dat niet.
De laatste 10 jaar is de burka daar ook goed in opkomst.
Zeg, kun jij niet mee gaan vechten met je broeders?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens onbevestigde bronnen wilt Mubarak MORGEN(?!!?!?!?) het volk toespreken.
Er is geen morgen meer zwijn.
Dat moet dan sinds vandaag zijn, heb gisteren nog 30 minuten met ze aan de lijn gehangen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Drifter__ het volgende:
Een tiental kilometer verder dan Luxor, in Sohag is het onrustig.
Zouden ze zich zo makkelijk weer laten knechten, na deze vrijheidsspurt?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat dus.
Jet ligt allemaal niet zo simpel, en democratie is nog steeds absoluut niet zeker.
Waarom Afghanistan wel ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het kan daar alleen wel fout gaan en dan hebben een islamitische staat erbij.
Het is niet voor niets dat mubarak bondgenoot van vs is.
Hoe kun je hier nou zo zeker van zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gevolg van de toenemende armoede dankzij Mubarak. Dat lost zichzelf weer op onder een goede regering.
Geloof je dat echt? Echt waar? dan discussieer ik niet meer met jou.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:35 schreef Muridae het volgende:
[..]
Waarom Afghanistan wel ?
Wij zijn daar immers om het tot een democratie om te vormen.
Waarom mag dat niet in Egypte ? of moeten ze maar 30 jaar langer wachten tot er verandering komt ? (zoals Hillary Clinton had aangegeven)
De protesten in Iran waren een stuk groter dan wat ik nu in Egypte zie hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:34 schreef Dunckie het volgende:
Precies, het unieke is dat het werkelijk door het hele land loos gaat nu. Dat maakt het zo veel krachtiger dan de meeste eerdere protesten, of dan de protesten in Iran onlangs.
Het is u een vacuúm, ik weet echt niet wat er gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zouden ze zich zo makkelijk weer laten knechten, na deze vrijheidsspurt?
Mensen die communiceren via tweet, facebook......
El-Baradei, meer hebben ze niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is u een vacuúm, ik weet echt niet wat er gaat gebeuren.
Wachten op de juiste man die opstaat?
Juist omdat Mubarak zo'n goede vriend van de vs is, krijgt de moslim broederschap veel steun.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Oh, jij loopt er ook al tegenaanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Echt waar? dan discussieer ik niet meer met jou.
Wat is er mis met een Islamitische staat als de bevolking daar zelf voor kiest?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat een chaos. Normaal zou ik dat heel erg vinden maar ik vind dat je 1 dag in een egyptische gevangenis kan vergelijken met levenslang in nederlandquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef Drifter__ het volgende:
Demonstranten in Mansoura slopen gevangenis en laten gevangenen vrij.
Ik geloof dat er vieze politieke spellen worden gespeeld over de rug van o.a. de Egyptische burgers.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Echt waar? dan discussieer ik niet meer met jou.
Ja, maar niet zo verspreid (toch?)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De protesten in Iran waren een stuk groter dan wat ik nu in Egypte zie hoor.
En dat baart je geen zorgen?quote:
Weer een goede post; zo werkt het idd wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Islamitische staat als de bevolking daar zelf voor kiest?
Ik heb me ook onwijs gestoord aan het gebeuren in Algerije in de jaren 90. Laat je die mensen kiezen, kiezen ze in onze ogen verkeerd.Gaan we vervolgens de onrechtmatige machthebbers steunen. En ondertussen vinden we het vreemd dat ze zo'n hekel aan het westen hebben in het midden oosten. vreemd he, als je altijd je mond vol hebt over democratie en mensenrechten en als er dan democratisch iemand aan de macht komt die je niet ziet zitten steun je de tegenpartij.
En wat ik uit Suez zie is behoorlijk indrukwekkend ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:38 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo verspreid (toch?)
Nee?quote:
http://en.wikipedia.org/w(...)an_election_protestsquote:Iran: Tehran, Abadan, Ahvaz, Arak, Ardabil, Bandar Abbas, Birjand, Bojnord, Borujerd, Dezful, Sari, Babol, Bandar Torkaman, Bushehr, Hamadan, Isfahan, Ilam, Karaj, Kashan, Kerman, Kermanshah, Khorramshahr, Khoy, Mashhad, Najafabad, Qazvin, Qom, Rasht, Sanandaj, Shahr Kord, Shiraz, Tabriz, Urmia, Yasuj, Yazd, Zabol Zanjan, Zahedan.
Ehm, als je de mond vol hebt van democratie en mensenrechten, dan ben je juist niet blij als de islamisten aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is er mis met een Islamitische staat als de bevolking daar zelf voor kiest?
Ik heb me ook onwijs gestoord aan het gebeuren in Algerije in de jaren 90. Laat je die mensen kiezen, kiezen ze in onze ogen verkeerd.Gaan we vervolgens de onrechtmatige machthebbers steunen. En ondertussen vinden we het vreemd dat ze zo'n hekel aan het westen hebben in het midden oosten. vreemd he, als je altijd je mond vol hebt over democratie en mensenrechten en als er dan democratisch iemand aan de macht komt die je niet ziet zitten steun je de tegenpartij.
Wat zie je precies?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:39 schreef Dunckie het volgende:
En wat ik uit Suez zie is behoorlijk indrukwekkend ook.
Hmm je hebt gelijk ja, ik heb het net zelf ook even zitten opzoeken. Heb ik me toen toch teveel op Teheran gefocused. Laat ik dan mijn hoop uitspreken dat dit zich nog heviger zal doorzetten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee?
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)an_election_protests
Een stuk groter zelfs.
De jongeren populatie in Teheran is als een eiland in Iran. Dat zie je voor de rest niet in de kleinere steden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:38 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo verspreid (toch?)
Beelden;)quote:
Je weet niet waar je het over hebt man. In zowat elke stad waren er protesten. 95% van de Iraniers moet niets hebben van het regime, zelfs de mensen op het platteland niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:41 schreef Ulpianus het volgende:
De jongeren populatie in Teheran is als een eiland in Iran. Dat zie je voor de rest niet in de kleinere steden.
Zoals mijn vriend Ali Mousavi(no relations) al zei: De verkiezingen zijn gewoon goed verlopen, dat het platteland niks moet hebben van Mousavi snappen die studenten gewoon niet.
De standaard beelden tijdens revoluties?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef Dunckie het volgende:
Beelden;)
ME van alle kanten omsingeld door demonstranten, wegrennende ME.
Dat komt door de maatschappelijke destructie van Moebarak en voorganger Sadat. 50 jaar het hele maatschappelijk middenveld (althans zo iets dergelijks) gesloopt. Dus ja, is het zorgelijk, dat er maar 1 echte uitdager is van dit bewind.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dat baart je geen zorgen?
Wie zegt dat het deze man ook daadwerkelijk wordt.
We weten gewoon helemaal niets.
Wat gaat Israel doen bv, gaat die gelaten afwachten?
Beelden werken altijd zoals je weet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:39 schreef Daniel1976 het volgende:
hmmwah kleine opstootjes na het vrijdagmiddag gebed
ik heb gewoon luxor aan de lijn GSM werkt nog
Heb gewoon nog beeld hoor. En geen crashes.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:43 schreef Brawler het volgende:
Doet die Al Jazeera stream het bij meer mensen niet? Ik hoor alleen geluid, en heb geen beeld. En binnen een paar minuten crasht m'n browser.
Ik hoorde dat ook maar van mijn Iraanse vriend. Ik snap zelf ook wel dat de verkiezingen inderdaad niet goed waren verlopen maar Teheran blijft het non-conservatieve centrum in een land waar ook veel conservatieven rond lopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt man. In zowat elke stad waren er protesten. 95% van de Iraniers moet niets hebben van het regime, zelfs de mensen op het platteland niet.
Zo!!!!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:44 schreef Breekfast het volgende:
14.25 uur: Partij Mubarak neemt afstand van regering
Zegt NOS
Dat komt omdat Teheran altijd de voorbeeld voor mensen in andere steden/dorpen is geweest. Zelfs tijdens de revolutie in '79 was de belangrijkste centrum de hoofdstad. Overigens, de Egyptenaren moeten blijven doorzetten. Dan komt het wel goed.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:41 schreef Dunckie het volgende:
Hmm je hebt gelijk ja, ik heb het net zelf ook even zitten opzoeken. Heb ik me toen toch teveel op Teheran gefocused. Laat ik dan mijn hoop uitspreken dat dit zich nog heviger zal doorzetten.
Fiets 'em erin, Egypt style.quote:RuwaydaMustafah Al jazeera: Protesters trying to push armoured vehicles off october 6th Bridge in cairo
Een van de problemen natuurlijk is dat mannetjes zo als Mir-Hossein Mousavi alleen maar hervormingen wouden en niet de totale omverwerping van de regering. Dus toen de mensen dood aan de dictator schreeuwden moesten mensen opeens thuis blijven omdat het te gevaarlijk is. Er moeten mensen opstaan die niks te maken hebben met de regering en die bereid zijn om te leiden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt man. In zowat elke stad waren er protesten. 95% van de Iraniers moet niets hebben van het regime, zelfs de mensen op het platteland niet.
Voor mijn gevoel leek de twitter revolutie in Iran heel erg gestuurd van bovenaf met duidelijke spokespersons, klopt mijn beeld ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat komt omdat Teheran altijd de voorbeeld voor mensen in andere steden/dorpen is geweest. Zelfs tijdens de revolutie in '79 was de belangrijkste centrum de hoofdstad. Overigens, de Egyptenaren moeten blijven doorzetten. Dan komt het wel goed.
Nou en? Dat maakt ze niet minder indrukwekkend.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De standaard beelden tijdens revoluties?
Je Iraanse vriend weet niet waar hij het over heeft of is simpelweg een aanhanger van het regime, één van de weinigen. Teheran is niet de enige progressieve stad in Iran; sterker nog, je hebt er zoveel van. Maar goed, andere onderwerp.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:45 schreef Ulpianus het volgende:
Ik hoorde dat ook maar van mijn Iraanse vriend. Ik snap zelf ook wel dat de verkiezingen inderdaad niet goed waren verlopen maar Teheran blijft het non-conservatieve centrum in een land waar ook veel conservatieven rond lopen.
CIA had inderdaad enkele honderden miljoenen via de Pakistaanse geheime dienst naar het verzet laten stromen. Gecoördineerd weet ik niet, gesupporterd uit het Westen, heviglijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel leek de twitter revolutie in Iran heel erg gestuurd van bovenaf met duidelijke spokespersons, klopt mijn beeld ?
Twitter revolutie is een groot woord, de meeste informatie werd toch via mond tot mond verspreid.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel leek de twitter revolutie in Iran heel erg gestuurd van bovenaf met duidelijke spokespersons, klopt mijn beeld ?
Eigenlijk zijn we het wel eens dus (Y)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat komt omdat Teheran altijd de voorbeeld voor mensen in andere steden/dorpen is geweest. Zelfs tijdens de revolutie in '79 was de belangrijkste centrum de hoofdstad. Overigens, de Egyptenaren moeten blijven doorzetten. Dan komt het wel goed.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-van-protesten-egyptquote:NRC Live:
Bericht dat Mubarak afstand heeft gedaan van regering is nog niet bevestigd.
Je bedoelt dat andere regimes er achter zaten? Nee dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
Dat hoeft ook niet, als de centrale organen van een land overgenomen worden dan volgt de rest.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo klaar met bellen.
In zuid egypte is het niet echt onrustig alles gaat daar zijn gangetje
GSM werkt zelfs gewoon.
In die oliestaten is de situatie toch niet echt hetzelfde hoor. Daar zijn toch wat meer mensen die het gewoon wel goed hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:48 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik hoop dat deze revolte overslaat naar Saudi-Arabië maar dat zal wel niet omdat daar net zo'n strakke religieus fundamentalistisch regime heerst als in Iran.
Nonsense. De Iraniers hebben zich juist niet gesteund gevoeld door westerse landen, voornamelijk door de VS niet!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:48 schreef superworm het volgende:
CIA had inderdaad enkele honderden miljoenen via de Pakistaanse geheime dienst naar het verzet laten stromen. Gecoördineerd weet ik niet, gesupporterd uit het Westen, heviglijk.
quote:We are all Khaled Said More from Peter Bouckaert, from Human Rights Watch, in Alexandria:
The police have now given up fighting the protesters. The police and protesters are now talking, with protesters bringing water and vinegar (for teargas) to the police. Afternoon prayer has just been called and hundreds are praying in front of the mosque in east Alexandria.
Uit leaked cables is gebleken dat de CIA er in ieder geval behoorlijk op heeft aangestuurd en ook heel erg veel geld die kant op heeft gestuurd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:49 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, als de centrale organen van een land overgenomen worden dan volgt de rest.
Er is geen enkele vorm van persoonlijke vrijheid in S- Arabie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In die oliestaten is de situatie toch niet echt hetzelfde hoor. Daar zijn toch wat meer mensen die het gewoon wel goed hebben.
Als zij zo willen leven, so be it.
Wel degelijk. Dat het niet heeft geholpen, soit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nonsense. De Iraniers hebben zich juist niet gesteund gevoeld door westerse landen, voornamelijk door de VS niet!
Die mensen zijn allang een kop kleiner gemaakt door het regime. Er zijn meer dan tienduizenden politieke activisten vermoord sinds '79. De enigen die enigszins 'vrij spel' hebben (hadden) waren mensen als Mousavi, die juist uit die kliek kwamen. Hij had zich alleen sterker tegen het regime moeten uitspreken, maar dan had hij het waarschijnlijk niet overleefd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:46 schreef Doler12 het volgende:
Een van de problemen natuurlijk is dat mannetjes zo als Mir-Hossein Mousavi alleen maar hervormingen wouden en niet de totale omverwerping van de regering. Dus toen de mensen dood aan de dictator schreeuwden moesten mensen opeens thuis blijven omdat het te gevaarlijk is. Er moeten mensen opstaan die niks te maken hebben met de regering en die bereid zijn om te leiden.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:51 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Er is geen enkele vorm van persoonlijke vrijheid in S- Arabie.
Nonsense, zeg ik je.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:52 schreef superworm het volgende:
Wel degelijk. Dat het niet heeft geholpen, soit.
Dat niet zozeer, maar meer dat je echt duidelijke oppositieleiders had.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bedoelt dat andere regimes er achter zaten? Nee dus.
Obama ontkende het ook lees ik. We zullen het over een jaar of dertig, veertig wel te weten komenquote:
Je had inderdaad een meer op-de-voorgrond-tredende persoon die de 'leiding' had.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:53 schreef Muridae het volgende:
Dat niet zozeer, maar meer dat je echt duidelijke oppositieleiders had.
In Egypte lijkt alles nu meer vanuit het internet gestuurd op basis van berichtjes op Facebook/ Twitter en nieuwswebsites.
Als ze in eerlijke verkiezingen verkozen worden, en na vier jaar netjes weer eerlijke verkiezingen uitschrijven, dan is dat volledig democratisch. Snel nu een dictator steunen omdat je bang bent dat er anders een dictator gaat komen.. dan ben je dus zelf waar je de moslimbroeders van beschuldigt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Ehm, als je de mond vol hebt van democratie en mensenrechten, dan ben je juist niet blij als de islamisten aan de macht zijn.
Inderdaad jaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:55 schreef superworm het volgende:
Wehh, die beelden van druppels bloed op de grond @ Al Jazeera...
Obama heeft niets gedaan voor de Iraniers. Heeft hem behoorlijk veel kritiek opgeleverd van de Iraniers en de meer conservatieven in de VS.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:54 schreef superworm het volgende:
Obama ontkende het ook lees ik. We zullen het over een jaar of dertig, veertig wel te weten komen
ja op de brug!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef HyperViper het volgende:
Holy shit zagen jullie die traangas bus op die gast geknald worden?
Fucking sadist van een agentquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef HyperViper het volgende:
Idd, FOENK!... Was ook al een jongedame overleden daardoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef HyperViper het volgende:
omg zijn oog ofzo héquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef HyperViper het volgende:
Echte journalistquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef Cubewood. het volgende:
Wat een beelden zeg niet normaal meer.....
Die camera man van Al Jazeera heeft wel lef daar zo tussen blijven staan filmen.
Volgens mij richten zo ook echt gemikt op het hoofd met hun traangas bussenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Idd, FOENK!... Was ook al een jongedame overleden daardoor.
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:43 schreef Brawler het volgende:
Doet die Al Jazeera stream het bij meer mensen niet? Ik hoor alleen geluid, en heb geen beeld. En binnen een paar minuten crasht m'n browser.
doet het bij mij nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:58 schreef Toverheks het volgende:
[..]
prima beeld en geluid
krijg melding dat de video niet beschikbaar is en dat ik het later nog eens moet proberen.....quote:
zag wel een vrouw aangereden worden op de brug, denk dat zij het was die later werd weg gedragenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Idd, FOENK!... Was ook al een jongedame overleden daardoor.
Prima geluid ja. Geen beeldquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:58 schreef Toverheks het volgende:
[..]
prima beeld en geluid
sluit eens alles af en daarna alles weer opnieuw???quote:
ja ze hebben dns uitgezet volgens mijquote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:00 schreef superworm het volgende:
To open the Facebook type 69.63.189.34 and because twitter type 128.242.240.52 and because Google, type 72.14.204.99 Ritoit Belize JAN25 # # Egypt # EGYPT # Cairo # Jan25 6 minutes ago via Facebook
Ze internetten nu via IP-adressen oid?
Democratie != dictatuur van de meerderheid. Democratie behelst ook een rechtstaat. Als Islamisten aan de macht zijn, dan is dat niet democratie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als ze in eerlijke verkiezingen verkozen worden, en na vier jaar netjes weer eerlijke verkiezingen uitschrijven, dan is dat volledig democratisch. Snel nu een dictator steunen omdat je bang bent dat er anders een dictator gaat komen.. dan ben je dus zelf waar je de moslimbroeders van beschuldigt.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Democratie != dictatuur van de meerderheid. Democratie behelst ook een rechtstaat. Als Islamisten aan de macht zijn, dan is dat niet democratie.
Klopt, het eerste wat ze zullen doen is democratie afschaffen en beperken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Democratie != dictatuur van de meerderheid. Democratie behelst ook een rechtstaat. Als Islamisten aan de macht zijn, dan is dat niet democratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |