Deze mensen willen meer vrijheid (naast een toekomstperspectief en een normaal leven), moslimbroederschap legt vrijheid weer aan banden, zullen ze dat pikken?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar in deze chaos kan een kleine groep die het handig speelt zo de macht grijpen.
Ze zijn gewoon klaar met regimes die bepalen hoe ze moeten leven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar in deze chaos kan een kleine groep die het handig speelt zo de macht grijpen.
Weinig. Zie dit:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Viso het volgende:
Wat ik mij dan altijd afvraag is: waarom doen die agenten er aan mee? Wat zit er in voor hun? Ik kan me niet voorstellen dat alle agenten nu zo vorstelijk worden betaald dat zij het allemaal wel prima willen en mensen ervoor willen doden
quote:Al Jazeera meldt politieagenten die hun uniform uitdoen en zich voegen bij demonstranten. Andere korpsen weigeren nog traangas te gebruiken.
Agenten krijgen niet veel betaald, maar vullen hun inkomen aan door corruptie, dat is iig hun bestaanszekerheid.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Viso het volgende:
Wat ik mij dan altijd afvraag is: waarom doen die agenten er aan mee? Wat zit er in voor hun? Ik kan me niet voorstellen dat alle agenten nu zo vorstelijk worden betaald dat zij het allemaal wel prima willen en mensen ervoor willen doden
Egyption cable: "Military will ensure transfer of power.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef LudwigW het volgende:
Is er iemand bekend met de positie van het Egyptische leger? En wat betreft hoge politiecommandanten?
Meer lezen ?quote:4. (S) Dr. Dessouki's most important message, he said was to
always keep in mind that "the real center of power in Egypt
is the military,"
dat lees ik ook steeds meer nu, maar ik begrijp dat het leger wel loyaal is aan mubarak omdat ze veel privileges hebben en gratis woonruimtequote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Weinig. Zie dit:
@nrc nrc.nl
http://twitter.com/#!/nrc/status/30971053798854656
[..]
Als ik zoek op Luxor vind ik alleen Vlucht Egyptische president via Zaventem?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:51 schreef Dulk het volgende:
hoe is het eigenlijk in luxor? dat is natuurlijk ook wel een toeristische trekpleister
Dat kan toch vallen hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat lees ik ook steeds meer nu, maar ik begrijp dat het leger wel loyaal is aan mubarak omdat ze veel privileges hebben en gratis woonruimte
Wij ruilen Mubarak in voor het moslim broederschap???quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik heb niet zoveel tegen revolutie mubarak is een eikel.
Maar sommige landen doen het het best onder een soort van dictatuur (irak enzo)
en wat als we mubarak nu inruilen voor de moslim broederschap?
Geloof niet dat mijn egyptische vrienden daar blij van worden.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We ruilen Mubarak in voor het moslim broederschap?
Laat die Egyptenaren zelf lekker kiezen. Wat een lef om hier te zeggen dat sommige landen beter af zijn in een dictatuur terwijl we in andere dictaturen wel zogenaamd moeten ingrijpen, want het is zo zielig.
jij verspeelt hierbij je rechten op het aanslaan van een moralistisch toontje ten aanzien van demorcratie en mensenrechten.
Waarom zouden de Afghanen wel gebaat zijn bij democratie en de Egyptenaren niet? Volgens mij zijn Afghanen veel strenger in de leer als de Egyptenaren, de gemiddelde Afghaan kan zich veel makkelijker aanpassen aan de taliban als de gemiddelde Egyptenaar. Tenminste in Een vandaag gisteren hadden ze een studente aan het woord en die woonde op zichzelf, liet zich filmen zonder hoofddoek en was in haar hele doen en laten vrij modern. Diie liet zich volgens mij niet door een baard de les lezen. Maar jij gaat dus verdedigen dat we die maar lekker moeten onderdrukken in het belang van het westen.
Je bent gewoon een hypocriet.
Goeie post.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Laat die Egyptenaren zelf lekker kiezen. Wat een lef om hier te zeggen dat sommige landen beter af zijn in een dictatuur terwijl we in andere dictaturen wel zogenaamd moeten ingrijpen, want het is zo zielig.
jij verspeelt hierbij je rechten op het aanslaan van een moralistisch toontje ten aanzien van demorcratie en mensenrechten.
Waarom zouden de Afghanen wel gebaat zijn bij democratie en de Egyptenaren niet? Volgens mij zijn Afghanen veel strenger in de leer als de Egyptenaren, de gemiddelde Afghaan kan zich veel makkelijker aanpassen aan de taliban als de gemiddelde Egyptenaar. Tenminste in Een vandaag gisteren hadden ze een studente aan het woord en die woonde op zichzelf, liet zich filmen zonder hoofddoek en was in haar hele doen en laten vrij modern. Diie liet zich volgens mij niet door een baard de les lezen. Maar jij gaat dus verdedigen dat we die maar lekker moeten onderdrukken in het belang van het westen.
Ach hij denkt dat Saddam goed werk heeft verricht in Irak, hij heeft nog veel te leren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
quote:Suez 100 thousand demonstrators in full control of the city, the police break down and escape JAN25 # # Egypt # EGYPT
Kaartenhuis stort in elkaar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:00 schreef Muridae het volgende:
Suez is gevallen...als we de Tweets moeten geloven.
[..]
Dat denk ik ook. Of de Fransen en Engelsen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Reken er maar op dat er een team Amerikaanse millitairen klaarstaat om de controle over het Suezkanaal over te nemen mochten ze dat nodig achten.
Laatste posts uit Suez.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:00 schreef Muridae het volgende:
Suez is gevallen...als we de Tweets moeten geloven.
[..]
Wrs idd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Reken er maar op dat er een team Amerikaanse millitairen klaarstaat om de controle over het Suezkanaal over te nemen mochten ze dat nodig achten.
die krijgen dan te maken met veel boze Egyptenaren lijkt me.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vind ik ook prima, het is in Egypte zo geregeld dat het Suez-kanaal de maritieme industrie moet dienen. Niet andersom. Als daarvoor een militaire bescherming nodig is, so be it.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Of de Fransen en Engelsen.
Dat is wel goed. Tof dat je voor vertalingen zorgt trouwens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:02 schreef Muridae het volgende:
[..]
Laatste posts uit Suez.
Even grof vertaald, een groep demonstraten beschermt de teruggetrokken politieagenten tegen boze demonstranten.
http://twitter.com/mns_q
http://translate.googleus(...)cmkU0jgKSDu9602BsPKAquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is wel goed. Tof dat je voor vertalingen zorgt trouwens.
Good guess, is al rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.theday.com/article/20110124/NWS09/301249955/-1/nwsquote:Groton Guard detachment is heading to Egypt
Published 01/24/2011 12:00 AM
Groton - Connecticut National Guard Detachment 2, Company I, 185th Aviation Regiment of Groton has mobilized and will deploy to the Sinai Peninsula, Egypt, to support the Multinational Force and Observers.
Ah ja natuurlijk. Niet aan gedacht. Zit CNN te kijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:06 schreef superworm het volgende:
[..]
http://translate.googleus(...)cmkU0jgKSDu9602BsPKA
Zelfde pagina van Arabies naar Engols.
Ze houden kleine groepjes uit elkaar. Als er een grote groep ontstaat kan het zo afgelopen zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:03 schreef Breekfast het volgende:
Ben bang dat de demonstraties gewoon worden neergeslagen totdat het een langzame dood sterft, net zoals in Iran.
Source : http://tinyurl.com/4v9qtb2quote:ALJAZEERA Ahmed Mansour: I saw police open fire on the people JAN25 # # Egypt # EGYPT
Tahrir is liberated!quote:Tahrir Square, downtown Cairo, is now full of protesters.. Uniformed police have withdrawn. Using so much gas everywhere
Dat zal wel bewust zijn. Hun prio ligt denk ik bij het neerschieten van de demonstranten zodat de rust terugkeertquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:09 schreef Olga het volgende:
ik vind mubarak en de regering opvallend stil
Moebarak zou het leger erop af kunnen sturen. Ben benieuwd...quote:
Dan verliest hij zijn leger ook, reken maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef druide het volgende:
[..]
Moebarak zou het leger erop af kunnen sturen. Ben benieuwd...
Je bent stout geweestquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]. God mag weten waarom. Maar goed, ik vind 't toch een eikel, dus komt mooi uit.
Meer machtsvertoon zal de situatie inderdaad alleen erger maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan verliest hij zijn leger ook, reken maar.
quote:
quote:hamish6PM RT @octavianasr: #Egypt: Protesters overpower security forces, enter Tahrir Square. Aljazeera reporter says police have retreated, moved to top of buildings.
Dat sowieso, ik schat de kans ook heel groot dat ze dan de bevolking gaan steunen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:13 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Meer machtsvertoon zal de situatie inderdaad alleen erger maken.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Moebarak is zelf een oudgediende van het leger, en heeft soldaten tijdens zijn bewind in de watten gelegd. Behoud van de status-quo is voordeliger voor hen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan verliest hij zijn leger ook, reken maar.
Goed punt, ik laat mij ook meeslepen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:16 schreef druide het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Moebarak is zelf een oudgediende van het leger, en heeft soldaten tijdens zijn bewind in de watten gelegd. Behoud van de status-quo is voordeliger voor hen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:17 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Goed punt, ik laat mij ook meeslepen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:17 schreef Doler12 het volgende:
Vader van een oppositie leider is geraakt in zijn hoofd met een steen!
hij dus. de oppositieleider zelfquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:18 schreef deleriouz het volgende:
Ayman Nour zwaargewond in het ziekenhuis, IC.
Oja, dus het gaat nu dus beter in irak dan toen? guess again.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:42 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja Irak deed het zo goed onder Saddam.Een paar nutteloze kostbare oorlogen voeren, keiharde onderdrukking van Koerden en Sjiieten en het eind resultaat een gebroken arm land.
quote:EgyptTourInfo 20,000 protesters have taken over a main bridge in Cairo. Qasr Al-Nil. #Egypt #Jan25 http://on.fb.me/peacefulegypt
De hele huidige situatie in Irak zou nooit gebeurd zijn als Saddam nooit aan de macht is gekomen. Het is maar de vraag of de Moslim broederschap aan de macht komtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Oja, dus het gaat nu dus beter in irak dan toen? guess again.
In Joegoslavië ging het daar beter met of zonder Tito,
precies
Nogmaals als moslim broederschap aan de macht komt, dan hebben we er weer een soort van iran bij.
quote:HusseinRugibani: Unconfirmed reports that Mubarak's palace is being surrounded by protesters http://tinyurl.com/66tuyog (expand) #Egypt #Jan25
4 minutes ago via web ·
quote:14.11 uur: Leden veiligheidstroepen lopen over
Al Arabiya meldt dat sommige leden van veiligheidstroepen hun uniform uittrekken uit solidariteit met de demonstranten, en meelopen in de demonstraties.
Tsja vrij sterk. Ook internationaal gezien. Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:25 schreef Breekfast het volgende:
Mja zijn er hier mensen die de situatie in Egypte goed kennen?
Hoe sterk zit het regime van Moebarak in het zadel? Qua support van leger/politie?
En hoe standvastig denk je dat Moebarak zijn positie zal proberen vast te houden?
Het kan zo gaan als in Tunesië, maar het kan ook zo aflopen als in Iran....
Nee het ging beter met Irak onder Saddam. Als het aan mij had geleden hadden wij hem nooit verdreven. Ik geloof in zelfbeschikking en had veel liever gezien dat de Irakezen Saddam zelf het land uit geflikkerd hadden. Dat was vele malen beter geweest voor Irak zelf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
precies
Als de egyptenaren daar zelf voor kiezen is het voor ons even slikken, maar het is niet anders. Waarom moeten wij met geweld onze waarden aan hun opdringen? mompelt iets over zelfbeschikking.quote:Nogmaals als moslim broederschap aan de macht komt, dan hebben we er weer een soort van iran bij.
Groot deel weet dat ze het niet van moslimbroederschap moeten hebben, want bad for business.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:28 schreef rakotto het volgende:
De Partij van Mubarak, het NDP is op het punt om te vallen. Ze beschuldigen elkaar nu allemaal van dingen en zijn het niet meer eens met elkaar.
En mensen zeuren over de Moslimbroederschap, kappen nou! Men wilt hun niet in Egypte en ze komen niet aan de macht. Ze zijn in de minderheid.
In de hoop dat iedereen nu naar huis gaat en de politie de stellingen weer kan innemen. Wel heel erg doorzichtigquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens onbevestigde bronnen wilt Mubarak MORGEN(?!!?!?!?) het volk toespreken.
Er is geen morgen meer zwijn.
Jij hebt dus geen idee wat daar gaande is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja vrij sterk. Ook internationaal gezien. Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf gaat.
Ik denk eerder iran dan Tunesie. Hoewel ze daar in de delta wel een hoop mensen hebben wonen van de 95 miljoen in het totaal. Het land is redelijk overbevolkt.
Zou niet weten wat een regime daar aan moet doen, ja tenzij de nieuwe leiders chinezen zijn.
Het enige wat tegen hem spreekt is dat de salarissen van politie en leger niet al te hoog zijn.
Iedereen is daar corrupt en iedereen kan gekocht worden.
Voorlopig is het in de rest van egypte nog rustig. Gisteren wel ieder geval, vandaag kan ik mijn vrienden niet meer bereiken.
In luxor en aswan was het gisteren rustig info uit eerste hand van native egyptenaren. Jij ook?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen idee wat daar gaande is.
Ik zou Tito toch niet willen vergelijken met Mubarak. En wat als Egypte een soort Hamas aan de macht krijgt via democratische verkiezingen? Dan is het tenminste hun eigen beslissing.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
precies
Nogmaals als moslim broederschap aan de macht komt, dan hebben we er weer een soort van iran bij.
Dat dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Groot deel weet dat ze het niet van moslimbroederschap moeten hebben, want bad for business.
Maar er komen steeds en steeds meer strenge islamisten bij in egypte onderschat dat niet.
De laatste 10 jaar is de burka daar ook goed in opkomst.
Het kan daar alleen wel fout gaan en dan hebben een islamitische staat erbij.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:31 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik zou Tito toch niet willen vergelijken met Mubarak. En wat als Egypte een soort Hamas aan de macht krijgt via democratische verkiezingen? Dan is het tenminste hun eigen beslissing.
Een tiental kilometer verder dan Luxor, in Sohag is het onrustig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In luxor en aswan was het gisteren rustig info uit eerste hand van native egyptenaren. Jij ook?
Precies, het unieke is dat het werkelijk door het hele land loos gaat nu. Dat maakt het zo veel krachtiger dan de meeste eerdere protesten, of dan de protesten in Iran onlangs.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Muridae het volgende:
Hallo, dit is geen religieuze revolutie voor de 1000ste keer.
Dit is de eerste keer in tijden dat men gezamelijk, Christenen en Moslims, een dictator aan bevechten is.
quote:BBC Arabic reporter Assa Elsawi is reporting with a bondage on his head and a bloodied shirt.
Gevolg van de toenemende armoede dankzij Mubarak. Dat lost zichzelf weer op onder een goede regering. Middenklasse en hogere klassen moeten niet zoveel van strenge islam hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar er komen steeds en steeds meer strenge islamisten bij in egypte onderschat dat niet.
De laatste 10 jaar is de burka daar ook goed in opkomst.
Zeg, kun jij niet mee gaan vechten met je broeders?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens onbevestigde bronnen wilt Mubarak MORGEN(?!!?!?!?) het volk toespreken.
Er is geen morgen meer zwijn.
Dat moet dan sinds vandaag zijn, heb gisteren nog 30 minuten met ze aan de lijn gehangen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Drifter__ het volgende:
Een tiental kilometer verder dan Luxor, in Sohag is het onrustig.
Zouden ze zich zo makkelijk weer laten knechten, na deze vrijheidsspurt?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat dus.
Jet ligt allemaal niet zo simpel, en democratie is nog steeds absoluut niet zeker.
Waarom Afghanistan wel ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het kan daar alleen wel fout gaan en dan hebben een islamitische staat erbij.
Het is niet voor niets dat mubarak bondgenoot van vs is.
Hoe kun je hier nou zo zeker van zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gevolg van de toenemende armoede dankzij Mubarak. Dat lost zichzelf weer op onder een goede regering.
Geloof je dat echt? Echt waar? dan discussieer ik niet meer met jou.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:35 schreef Muridae het volgende:
[..]
Waarom Afghanistan wel ?
Wij zijn daar immers om het tot een democratie om te vormen.
Waarom mag dat niet in Egypte ? of moeten ze maar 30 jaar langer wachten tot er verandering komt ? (zoals Hillary Clinton had aangegeven)
De protesten in Iran waren een stuk groter dan wat ik nu in Egypte zie hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:34 schreef Dunckie het volgende:
Precies, het unieke is dat het werkelijk door het hele land loos gaat nu. Dat maakt het zo veel krachtiger dan de meeste eerdere protesten, of dan de protesten in Iran onlangs.
Het is u een vacuúm, ik weet echt niet wat er gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zouden ze zich zo makkelijk weer laten knechten, na deze vrijheidsspurt?
Mensen die communiceren via tweet, facebook......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |