El-Baradei, meer hebben ze niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is u een vacuúm, ik weet echt niet wat er gaat gebeuren.
Wachten op de juiste man die opstaat?
Juist omdat Mubarak zo'n goede vriend van de vs is, krijgt de moslim broederschap veel steun.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het kan daar alleen wel fout gaan en dan hebben een islamitische staat erbij.
Het is niet voor niets dat mubarak bondgenoot van vs is.
Oh, jij loopt er ook al tegenaanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Echt waar? dan discussieer ik niet meer met jou.
Wat is er mis met een Islamitische staat als de bevolking daar zelf voor kiest?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het kan daar alleen wel fout gaan en dan hebben een islamitische staat erbij.
Het is niet voor niets dat mubarak bondgenoot van vs is.
Wat een chaos. Normaal zou ik dat heel erg vinden maar ik vind dat je 1 dag in een egyptische gevangenis kan vergelijken met levenslang in nederlandquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef Drifter__ het volgende:
Demonstranten in Mansoura slopen gevangenis en laten gevangenen vrij.
Ik geloof dat er vieze politieke spellen worden gespeeld over de rug van o.a. de Egyptische burgers.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Echt waar? dan discussieer ik niet meer met jou.
Ja, maar niet zo verspreid (toch?)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De protesten in Iran waren een stuk groter dan wat ik nu in Egypte zie hoor.
En dat baart je geen zorgen?quote:
Weer een goede post; zo werkt het idd wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Islamitische staat als de bevolking daar zelf voor kiest?
Ik heb me ook onwijs gestoord aan het gebeuren in Algerije in de jaren 90. Laat je die mensen kiezen, kiezen ze in onze ogen verkeerd.Gaan we vervolgens de onrechtmatige machthebbers steunen. En ondertussen vinden we het vreemd dat ze zo'n hekel aan het westen hebben in het midden oosten. vreemd he, als je altijd je mond vol hebt over democratie en mensenrechten en als er dan democratisch iemand aan de macht komt die je niet ziet zitten steun je de tegenpartij.
En wat ik uit Suez zie is behoorlijk indrukwekkend ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:38 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo verspreid (toch?)
Nee?quote:
http://en.wikipedia.org/w(...)an_election_protestsquote:Iran: Tehran, Abadan, Ahvaz, Arak, Ardabil, Bandar Abbas, Birjand, Bojnord, Borujerd, Dezful, Sari, Babol, Bandar Torkaman, Bushehr, Hamadan, Isfahan, Ilam, Karaj, Kashan, Kerman, Kermanshah, Khorramshahr, Khoy, Mashhad, Najafabad, Qazvin, Qom, Rasht, Sanandaj, Shahr Kord, Shiraz, Tabriz, Urmia, Yasuj, Yazd, Zabol Zanjan, Zahedan.
Ehm, als je de mond vol hebt van democratie en mensenrechten, dan ben je juist niet blij als de islamisten aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is er mis met een Islamitische staat als de bevolking daar zelf voor kiest?
Ik heb me ook onwijs gestoord aan het gebeuren in Algerije in de jaren 90. Laat je die mensen kiezen, kiezen ze in onze ogen verkeerd.Gaan we vervolgens de onrechtmatige machthebbers steunen. En ondertussen vinden we het vreemd dat ze zo'n hekel aan het westen hebben in het midden oosten. vreemd he, als je altijd je mond vol hebt over democratie en mensenrechten en als er dan democratisch iemand aan de macht komt die je niet ziet zitten steun je de tegenpartij.
Wat zie je precies?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:39 schreef Dunckie het volgende:
En wat ik uit Suez zie is behoorlijk indrukwekkend ook.
Hmm je hebt gelijk ja, ik heb het net zelf ook even zitten opzoeken. Heb ik me toen toch teveel op Teheran gefocused. Laat ik dan mijn hoop uitspreken dat dit zich nog heviger zal doorzetten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee?
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)an_election_protests
Een stuk groter zelfs.
De jongeren populatie in Teheran is als een eiland in Iran. Dat zie je voor de rest niet in de kleinere steden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:38 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo verspreid (toch?)
Beelden;)quote:
Je weet niet waar je het over hebt man. In zowat elke stad waren er protesten. 95% van de Iraniers moet niets hebben van het regime, zelfs de mensen op het platteland niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:41 schreef Ulpianus het volgende:
De jongeren populatie in Teheran is als een eiland in Iran. Dat zie je voor de rest niet in de kleinere steden.
Zoals mijn vriend Ali Mousavi(no relations) al zei: De verkiezingen zijn gewoon goed verlopen, dat het platteland niks moet hebben van Mousavi snappen die studenten gewoon niet.
De standaard beelden tijdens revoluties?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef Dunckie het volgende:
Beelden;)
ME van alle kanten omsingeld door demonstranten, wegrennende ME.
Dat komt door de maatschappelijke destructie van Moebarak en voorganger Sadat. 50 jaar het hele maatschappelijk middenveld (althans zo iets dergelijks) gesloopt. Dus ja, is het zorgelijk, dat er maar 1 echte uitdager is van dit bewind.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dat baart je geen zorgen?
Wie zegt dat het deze man ook daadwerkelijk wordt.
We weten gewoon helemaal niets.
Wat gaat Israel doen bv, gaat die gelaten afwachten?
Beelden werken altijd zoals je weet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:39 schreef Daniel1976 het volgende:
hmmwah kleine opstootjes na het vrijdagmiddag gebed
ik heb gewoon luxor aan de lijn GSM werkt nog
Heb gewoon nog beeld hoor. En geen crashes.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:43 schreef Brawler het volgende:
Doet die Al Jazeera stream het bij meer mensen niet? Ik hoor alleen geluid, en heb geen beeld. En binnen een paar minuten crasht m'n browser.
Ik hoorde dat ook maar van mijn Iraanse vriend. Ik snap zelf ook wel dat de verkiezingen inderdaad niet goed waren verlopen maar Teheran blijft het non-conservatieve centrum in een land waar ook veel conservatieven rond lopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt man. In zowat elke stad waren er protesten. 95% van de Iraniers moet niets hebben van het regime, zelfs de mensen op het platteland niet.
Zo!!!!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:44 schreef Breekfast het volgende:
14.25 uur: Partij Mubarak neemt afstand van regering
Zegt NOS
Dat komt omdat Teheran altijd de voorbeeld voor mensen in andere steden/dorpen is geweest. Zelfs tijdens de revolutie in '79 was de belangrijkste centrum de hoofdstad. Overigens, de Egyptenaren moeten blijven doorzetten. Dan komt het wel goed.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:41 schreef Dunckie het volgende:
Hmm je hebt gelijk ja, ik heb het net zelf ook even zitten opzoeken. Heb ik me toen toch teveel op Teheran gefocused. Laat ik dan mijn hoop uitspreken dat dit zich nog heviger zal doorzetten.
Fiets 'em erin, Egypt style.quote:RuwaydaMustafah Al jazeera: Protesters trying to push armoured vehicles off october 6th Bridge in cairo
Een van de problemen natuurlijk is dat mannetjes zo als Mir-Hossein Mousavi alleen maar hervormingen wouden en niet de totale omverwerping van de regering. Dus toen de mensen dood aan de dictator schreeuwden moesten mensen opeens thuis blijven omdat het te gevaarlijk is. Er moeten mensen opstaan die niks te maken hebben met de regering en die bereid zijn om te leiden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt man. In zowat elke stad waren er protesten. 95% van de Iraniers moet niets hebben van het regime, zelfs de mensen op het platteland niet.
Voor mijn gevoel leek de twitter revolutie in Iran heel erg gestuurd van bovenaf met duidelijke spokespersons, klopt mijn beeld ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat komt omdat Teheran altijd de voorbeeld voor mensen in andere steden/dorpen is geweest. Zelfs tijdens de revolutie in '79 was de belangrijkste centrum de hoofdstad. Overigens, de Egyptenaren moeten blijven doorzetten. Dan komt het wel goed.
Nou en? Dat maakt ze niet minder indrukwekkend.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De standaard beelden tijdens revoluties?
Je Iraanse vriend weet niet waar hij het over heeft of is simpelweg een aanhanger van het regime, één van de weinigen. Teheran is niet de enige progressieve stad in Iran; sterker nog, je hebt er zoveel van. Maar goed, andere onderwerp.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:45 schreef Ulpianus het volgende:
Ik hoorde dat ook maar van mijn Iraanse vriend. Ik snap zelf ook wel dat de verkiezingen inderdaad niet goed waren verlopen maar Teheran blijft het non-conservatieve centrum in een land waar ook veel conservatieven rond lopen.
CIA had inderdaad enkele honderden miljoenen via de Pakistaanse geheime dienst naar het verzet laten stromen. Gecoördineerd weet ik niet, gesupporterd uit het Westen, heviglijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel leek de twitter revolutie in Iran heel erg gestuurd van bovenaf met duidelijke spokespersons, klopt mijn beeld ?
Twitter revolutie is een groot woord, de meeste informatie werd toch via mond tot mond verspreid.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel leek de twitter revolutie in Iran heel erg gestuurd van bovenaf met duidelijke spokespersons, klopt mijn beeld ?
Eigenlijk zijn we het wel eens dus (Y)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat komt omdat Teheran altijd de voorbeeld voor mensen in andere steden/dorpen is geweest. Zelfs tijdens de revolutie in '79 was de belangrijkste centrum de hoofdstad. Overigens, de Egyptenaren moeten blijven doorzetten. Dan komt het wel goed.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-van-protesten-egyptquote:NRC Live:
Bericht dat Mubarak afstand heeft gedaan van regering is nog niet bevestigd.
Je bedoelt dat andere regimes er achter zaten? Nee dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
Dat hoeft ook niet, als de centrale organen van een land overgenomen worden dan volgt de rest.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo klaar met bellen.
In zuid egypte is het niet echt onrustig alles gaat daar zijn gangetje
GSM werkt zelfs gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |