quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja!zo sta ik hier thuis tegenwoordig heul vaak met een billendoekje onder mn neus
helpt wel! voor de grapjurken, een ongebruikt billendoekje hè!
Tot ik opzij keek en kleine dreumes ook enthousiast aan zo'n doekje zag snuiven, misschien toch wat minder opvallend doen
Yay uitgerekende datum!!![]()
![]()
ja eh jij had die tiet voor de uitgang als lokkertje toch? Ik zou zeggen parkeer de tet daar weer, op 1 been hopsend de trap af terwijl je pannenkoeken met ananasharten eet en bitterlemon drinkt. Succes gegarandeerd!
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Nou, mijn lief heeft nu al van 2 mensen de vraag gekregen of zij dat niet bij me wil doen.
Waaronder de vkMaar die maakte er wel een grapje van.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik lust geen bitter lemon
Dan maar afwachten vrees ik..
quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja!zo sta ik hier thuis tegenwoordig heul vaak met een billendoekje onder mn neus
helpt wel! voor de grapjurken, een ongebruikt billendoekje hè! Tot ik opzij keek en kleine dreumes ook enthousiast aan zo'n doekje zag snuiven, misschien toch wat minder opvallend doen
Yay uitgerekende datum!!![]()
![]()
ja eh jij had die tiet voor de uitgang als lokkertje toch? Ik zou zeggen parkeer de tet daar weer, op 1 been hopsend de trap af terwijl je pannenkoeken met ananasharten eet en bitterlemon drinkt. Succes gegarandeerd!
Dan hebben we de jaarlijkse Amelie-fanclubdag nog danic! Daar was jij toch ook lid van?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:35 schreef danic het volgende:
[..]
![]()
![]()
(god huup wat ga ik je opmerkingen missen straks)
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:37 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dan hebben we de jaarlijkse Amelie-fanclubdag nog danic! Daar was jij toch ook lid van?
Ik kan echt niet wachten tot ze het aan heeftquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:45 schreef Takkembah het volgende:
Leuk Tally, ik ben erg benieuwd naar de rest!
Mja.. Daar denk ik nog maar niet aanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:47 schreef Lujaxa het volgende:
Oh Tally wat schattig.. en wat een toffe oma.. ik mis de mijne soms nog héél hard..
Dat zou iets voor mijn vader zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:48 schreef huuphuup het volgende:
oh tally wat schattig! en wat stoer je oma op google!![]()
mijn oma doet een uur over een mail van 3 regels en als ie verzonden is dan gaat ze me bellen om te zeggen dat ze een mail gestuurd heeft over dat mn broertje voor haar gekookt had![]()
en mijn oma is 68...
Huupquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:48 schreef huuphuup het volgende:
oh tally wat schattig! en wat stoer je oma op google!![]()
mijn oma doet een uur over een mail van 3 regels en als ie verzonden is dan gaat ze me bellen om te zeggen dat ze een mail gestuurd heeft over dat mn broertje voor haar gekookt had![]()
en mijn oma is 68...
euh ja mijn oma was jong toen ze mijn moeder kreeg, 18 geloof ik? en mijn moeder was jong toen ze mij kreeg, 21, dan gaat het hardquote:
vertel mij wat. ik ben benieuwd hoe mijn man het wil gaan doen allemaal.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:06 schreef Tally het volgende:
Vandaag precies nog 11 weken tot de uitgerekende datum!!!!
PANIEK!!!!!! Want ik moet nog zo veel.. En ik wil nog zo veel... En en en en
*zucht*
En ik heb ook tijd genoegMaar toch.. Het gaat zo snel voorbij
Vanavond komt mijn vader om de muren in de babykamer te schuren. Dit weekend zijn we een nachtje in Brussel. Volgende week worden de muren geschilderd en het laminaat gelegd. 11 februari komt de babykamer. Dan heb ik nog een projectje dat de lamp heet (voor in de babykamer).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:19 schreef Popples het volgende:
[..]
vertel mij wat. ik ben benieuwd hoe mijn man het wil gaan doen allemaal.
ik ben vandaag 17 weken en met 34 weken wil ik zijn kamer vrij hebben om de kamer te maken.
hij moet de garage nog verbouwentuin aanleggen(voor en achter)
en kamer maken en een auto rijdend maken. dat binnen nu en 17 weken
ik wil nog mijn vaders 50ste verjaardag plannen die is 17 juli jarig terwijl ik 8 juli uitgerekend ben. ook zo een probleempunt.
ik krijg het nu al benauwd
zo...wat een drukte Tally!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Vanavond komt mijn vader om de muren in de babykamer te schuren. Dit weekend zijn we een nachtje in Brussel. Volgende week worden de muren geschilderd en het laminaat gelegd. 11 februari komt de babykamer. Dan heb ik nog een projectje dat de lamp heet (voor in de babykamer).
We hebben nog geen geboortekaartjes uitgezocht of ontworpen
15 april ben ik uitgerekend. En de bruiloft is 19 mei
Soms schiet ik best in de stress![]()
Weet je zeker dat dat co-assistenten waren en geen arts-assistenten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:37 schreef Jose81 het volgende:
Ze stond er trouwens ook behoorlijk van te kijken dat er helemaal geen echte gyn bij betrokken was; alleen een co-assistente, die later nog wat hulp kreeg van een andere co-assistent.
klinkt toch best goed geregeldquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Vanavond komt mijn vader om de muren in de babykamer te schuren. Dit weekend zijn we een nachtje in Brussel. Volgende week worden de muren geschilderd en het laminaat gelegd. 11 februari komt de babykamer. Dan heb ik nog een projectje dat de lamp heet (voor in de babykamer).
We hebben nog geen geboortekaartjes uitgezocht of ontworpen
15 april ben ik uitgerekend. En de bruiloft is 19 mei
Soms schiet ik best in de stress![]()
Nou ze zit tegen mijn ribbenkast te duwenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:07 schreef Popples het volgende:
[..]
klinkt toch best goed geregeldstraks kun je gewoon weer ademhalen
Met 17 weken hadden wij ook nog nietsquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:11 schreef Aventura het volgende:
Wij zijn bijna 17 weken en hebben nog niks gedaan of gekocht. Hoeft ook niet verbouwd te worden, dat scheelt.
Ik ken dat ja. Ik had begin van de zwangerschap nodig om over de klote dingen van de zwangerschap heen te komenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:29 schreef Aventura het volgende:
Mijn moeder heeft al een kinderstoel en matrasje voor bij hun thuis
ze zijn er meer mee bezig dan ik dacht. Als ik straks niet oplet nemen zij het kind zo van me over
Het komt ook omdat ik me weinig zwanger gevoeld heb én veel aan mijn hoofd had. Mijn hand, de operatie, het gips, en nog veel meer dingen. Nu is alles weer 'normaal' en nu kan ik me gaan wentelen in het zwanger zijn. Ik heb inmiddels behang en wat accessoires voor de babykamer uitgezocht. Wat is dat léuk zeg!!!
ik doelde op deze generaliserende post...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:49 schreef MamaPurk het volgende:
Heftig zeg Jose, ik zou inderdaad het gesprek aangaan. Kan uiteindelijk voor jezelf ook meer rust creeëren voor de komende bevalling.
Nu is communiceren met patiënten in mijn beleving zowieso niet de sterkste kant van artsen, co-assistenten en dat soort volk.
Ik kijk er wel naar vanaf de patiënt-kant en ik ben het helemaal met je eens. Mijn ervaring met het ziekenhuis is dan ook gewoon heel positief. De arts-assistenten waren begripvol en informatief, de co-assistenten stelden zich vriendelijk maar terughoudend op, en bijna alle verpleegkundigen zijn schatten van mensen. De oppergynaecoloog heb ik niet vaak gezien, maar als hij er was was hij volledig op de hoogte en ontzettend lief. Zo nu en dan heb ik iemand getroffen waar ik het niet mee kon vinden, een verloskundige die me aan liet rommelen met slecht slapen, een verpleegkundige die me niet goed door de bevalling hielp... Dat kan helaas gebeuren. Het enige wat ik echt heel jammer vind is dat het overwegend fantastische personeel zo weinig tijd heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
(en eigenlijk is het ook niet helemaal eerlijk, want ik bekijk het ook vanaf de andere kant...meer als collega, dan als patient...).
Nee die dingen zijn gewoon erg duurquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Juud79 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die schrikt van de prijzen van geboortekaartjes? De kaarten die ik mooi vind zijn 2 euro per stuk. Is dat een normale prijs of zijn ze ook goedkoper of nog veel duurder te vinden?
Ik denk dat ik er 75 nodig heb, dus het aantal valt wel mee.
Ik vind 2 euro per stuk wel meevallen, vooral als het om kant-en-klare kaarten gaat. Krijg je er voor dat geld ook enveloppen en postzegels bij? De kaart van Lena was 1,46 euro exclusief postzegel en 1,92 euro inclusief.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Juud79 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die schrikt van de prijzen van geboortekaartjes? De kaarten die ik mooi vind zijn 2 euro per stuk. Is dat een normale prijs of zijn ze ook goedkoper of nog veel duurder te vinden?
Alleen de kaart, zonder enveloppe en postzegel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind 2 euro per stuk wel meevallen, vooral als het om kant-en-klare kaarten gaat. Krijg je er voor dat geld ook enveloppen en postzegels bij? De kaart van Lena was 1,46 euro exclusief postzegel en 1,92 euro inclusief.
Omdat ons meisje op dat moment op haar zij lag en ze net het onderste deel van haar ruggegraat niet makkelijk kon zien. Wat ze dus wel moest checken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Waarom duwt ze dan zo hard?
En blauwe plek heb je niet zo snel behalve als je op mij lijkt
Ja, inderdaad. We gaan ook het gesprek aan, zodat we er hopelijk wat positiever in kunnen staan dan nu.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:49 schreef MamaPurk het volgende:
Heftig zeg Jose, ik zou inderdaad het gesprek aangaan. Kan uiteindelijk voor jezelf ook meer rust creeëren voor de komende bevalling.
Nu is communiceren met patiënten in mijn beleving zowieso niet de sterkste kant van artsen, co-assistenten en dat soort volk. Heb zelf ook geen fijne ervaring over gehouden aan ziekenhuis en dan met name de afdeling gyn van dat ziekenhuis.
Duurder kun je het altijd makenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Juud79 het volgende:
Er staat in mijn beleving, dus het was mijn mening en daarna stond er ngo dat het ook goed door de afd. gyn in dat zieken huis kon komen. Ik moest met 37 weken namelijk blijven met 38 weken weer en met 39 weken dan een ks. Maar alle keren eerst naar een AA dan naar de gyn en de rede van het blijven bleef wat vaag. ja hoge bloeddruk, maar de een zei zonder klachten mag je weer naar huis en de volgende ochtend zei de volgende dat ik echt niet naar huis mocht en als je dan om een plan vraagt van hoe nu verder ja dat hadden ze steeds niet omdat ik geen klachten had. Maar al met al gaat dit dus over de communicatie tussen AA gyn en verpleegkundig personeel op de deze enkele afdeling.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik doelde op deze generaliserende post...
waarschijnlijk wordt het niet zo bedoeld. Maar vind het toch best kwetsend tegenover een heleboel artsen, co-assistenten en dergelijke.
Die krijgen tegenwoordig juist ook veel les in communicatie en dergelijke.
veel kindjes slapen in het begin in een wiegje (bij de ouders op de kamer) en na een paar maanden in een ledikantje. (op de babykamer).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:56 schreef Aventura het volgende:
Even iets heel anders dan bovenstaand onderwerp...Ik heb een (ws. heel domme) vraag: waar slaapt een pasgeboren baby in? Een wieg of een bedje? Heel stom, maar daar krijg ik niet echt veel over gegoogled. Ik ben namelijk naar babykamers aan het kijken en ik kom veelal ledikantjes tegen.
Is zon bedje in het begin niet veel te groot? Wat is de toegevoegde waarde van een wieg?
Oja, dat willen we wel (baby bij ons op kamer). Nog niet over nagedacht hoe dat dan past enzo, maar met een wiegje is dat natuurlijk makkelijker! We hebben een heel ruime slaapkamer, maar om nou met zo'n ledikant te gaan slepen, dat lijkt me erg onhandig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
veel kindjes slapen in het begin in een wiegje (bij de ouders op de kamer) en na een paar maanden in een ledikantje. (op de babykamer).
Wiegje is wat kleiner en knusser voor de baby en het op de kamer slapen is goed voor de binding/ hechting met de ouders.
(en veiliger).
Daar zit het hem (voor mij) iig ook in. Zelf assertiever reageren op bepaalde momenten. Door verscheidene operaties heb ik reeds ervaring met fouten die door misgang in communicatie gemaakt kunnen worden. Daar ben ik veel happiger op en dat was ik ook tijdens mijn bevalling. Vragen stellen, dubbel checken, zelf duidelijk zijn, dat scheelt al erg veel. Voor de rest heb ik alles over me heen laten komen, het ging zoals het ging op dat moment.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef p_iglet het volgende:
Mijn bevalling van Pepijn was absoluut niet traumatisch ofzo, maar bevat zeker wat dingen die ik nu een volgende keer liever anders zou zien, en waar ik nu assertiever op zou zijn.
ja voor de tijd dat ze erin liggen en voor die prijs is het echt behoorlijk duur.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef Tally het volgende:
Ik zag een leuke Co Sleeper bij Babywalz. Die wilde ik eerst kopen omdat ik dacht dat het ledikant was maar het is een wiegje en dan vond ik het zonde![]()
http://www.baby-walz.nl/i(...)50&mb3_wersch=746250
Bij ons komt er een wiegje op wieltjes te staan. Deze is van mijn schoonmoeder en hebben de kindjes van mijn schoonzusje in geslapen. Op wieltjes zodat als ik overdag even tijd voor mezelf wil, en er zijn andere mensen in huis, kan ik even in onze slaapkamer slapen en haar in haar eigen slaapkamer neer zettenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja voor de tijd dat ze erin liggen en voor die prijs is het echt behoorlijk duur.
Er zijn heel wat mensen die het goedkoopste ledikantje van Ikea hebben en daar de zijkant uit hebben gelaten en dat tegen t bedje aan. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.
Tess heeft een klein kamertje, 2 bij 2,5 denk ik, met een lijken schoorsteenmantel inhet midden. Wij hebben de smalle Aneboda kast en de commode en het ledikant van Hensvik erin staan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:48 schreef The_Tankgirl het volgende:
Pff, even klagen over babykamers in winkels, ik vind de kasten en commodes over het algemeen echt gigantisch groot. Die van de ikea gaan wel, maar daar waren de commodes weer erg diep voor ons kleine babykamertje![]()
Waarschijnlijk wordt het bij ons een commode die door twentemeisje werd aangeraden (niet zo diep en genoeg bergruimte), een kast van ikea (hensvik) en een wieg waar ik zelf ook in heb gelegen![]()
Dan kan ik in de tussentijd kijken voor een mooi ledikant voor later
Het liefst zou ik een Leander willen hebben (zo mooi!), alleen die is echt super duur!
Wij hebben dat bedje 2ehands, vonden het nieuw ook belachelijk duur. Alles van De Stokke babykamer is op MP wel te vinden. Je moet wel goed kijken of mensen ledikantje en wiegje verkopen, of alleen het ledikant of bijv ook het deel om er een kinderbed van te maken. Voor ieder ding is een eigen set nodig. De kwaliteit is echt geweldig, het is nog zo mooi dat het echt zonde is om nieuw te kopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:21 schreef Aventura het volgende:
Aw, dat Snugglenest!
Zo'n cosleepter lijkt me ook wel wat. Anderzijds, het is maar heel tijdelijk in gebruik. En misschien bevalt het samen in bed slapen wel helemaal niet (van beide kanten).
Ben nog een beetje aan het bijkomen van mijn online snuffeltocht naar babykamers. Mijn God, je kunt het echt zo gek maken als je wilt! Ons plan is nu eerst te gaan neuzen in echte winkels. Vooral even goed naar ledikanten en commodes kijken, om te zien of het voor ons ook prettig werkt/handig lijkt. Daarna probeer ik of tweedehands meubels te scoren, of echt op online koopjesjacht te gaan. Ik vind de bedjes van Stokke bv. erg mooi, maar 700 euro vind ik een beetje te dol.
Das toch helegaar niet erg, ik ben niet zo lichtgeraakt hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:03 schreef danic het volgende:
Oooh sorry, ik heb het verkeerd begrepen. Ik schrok al een beetje.
Ik begreep wel van Juud dat ze het over een cosleeper had, maar het ging om de zin erna: 'van mij mag ze ook ín bed slapen'.
Een snugglenest kende ik niet, dus ik dacht even dat Juud haar lekker tussen hun in wilde leggen, zo, zonder extra bescherming.
Eerlijk: kon het me al niet voorstellen, Juud een beetje kennende ondertussen![]()
Sorry voor de foute beschuldiging!
In een mozesmandje. Dat werkt prima en is ook lekker knus, maar ik vind het makkelijker om haar zo uit bed te halen. En ik kan haar beter in de gaten houden, dus ik vind het ook veiliger (al zal dat misschien raar klinken).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Vanyel het volgende:
Waar heeft ze in de kraamweek in gelegen dan?
Pfoeh, dat zelfs zetpillen eruit komen zeg...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:24 schreef 3e.ronde het volgende:
Ik heb nu Domperidon gekregen van de ha. En van mij mocht de bv juist afgebouwd gaan worden![]()
Ze doen er 30 mins over om in te werken, ben al blij als ik ze 10 mins in kan houden. morgen toch maar pilletjes halen bij de apotheek en die proberen.
Primperan had ik vorige keer baat bij, doe doen nu echter niks. Zou dat kunnen betekenen dat dit een dochter is?
Nou, het veiliger vinden als je haar goed ziet snap ik wel, maar waarom je haar beter in de gaten kan houden snap ik niet zo goed. Zie je t niet net zo goed of nog beter in de cosleeper?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In een mozesmandje. Dat werkt prima en is ook lekker knus, maar ik vind het makkelijker om haar zo uit bed te halen. En ik kan haar beter in de gaten houden, dus ik vind het ook veiliger (al zal dat misschien raar klinken).
Jammer dat het voor jou nog zo lang duurtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Het ideale medicijn is en blijft toch echt bevallen
ok dat protocol neem ik terug. Er blijkt geen NVOG (nederlandse vereniging voor obstetrie en gynaecologie) protocol/richtlijn/standaard te zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:33 schreef 3e.ronde het volgende:
Wat houdt zon protocol ongeveer in?
Het VU ziekenhuis hier heeft niet bepaald een protocol waar je U tegen zegt, heeft de vorige keer niet veel indruk op me gemaakt...
Hier is Primperan, neem je rust en trek tijdig aan de bel....
Je had de vorige keer toch een lading meegenomen uit eh een ander land? ik weet niet hoe anoniem je nog wilt blijvenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:33 schreef 3e.ronde het volgende:
Wat houdt zon protocol ongeveer in?
Het VU ziekenhuis hier heeft niet bepaald een protocol waar je U tegen zegt, heeft de vorige keer niet veel indruk op me gemaakt...
Hier is Primperan, neem je rust en trek tijdig aan de bel....
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Liggen jullie sinds je Jen hebt nooit meer met zn tweeën in bed?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:47 schreef Ticootje het volgende:
Leyla en jen slapen allebei bij ons in bed. Lekker knus.
je had de vorige keer toch hele speciale medicijnen uit XXXX die wel werkten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Het ideale medicijn is en blijft toch echt bevallen
Sporadisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Liggen jullie sinds je Jen hebt nooit meer met zn tweeën in bed?
Dat was ikquote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef Aventura het volgende:
Kreeg gister van een collega een kaartje voor de 9 maandenbeurs. Wie bood er hier van de week ookweer eentje aan? Als je die nog hebt zou ik 'm wel willenKan ik lekker met zus. Megatuttig natuurlijk (ik háát dingen als huishoudbeurs) maar goed, voor een keer wel leuk.
quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:58 schreef PM-girl het volgende:
Vanyel, dat lijkt me erg vervelend! Je kunt bij het volgende 'hoe is het?' smsje ook antwoorden: "Help, het hoofdje komt er al uit, kun je me NU komen helpen?!?"
Misschien helpt dat het sms-front te doen verstillen!
Nee, ik bedoelde dat dat met een cosleeper juist beter gaat! Als het wiegje naast mijn bed staat is er altijd een rand waar ik overheen moet kijken. En met de cosleeper kan ik even een hand op haar buikje leggen, haar handje vastpakken, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou, het veiliger vinden als je haar goed ziet snap ik wel, maar waarom je haar beter in de gaten kan houden snap ik niet zo goed. Zie je t niet net zo goed of nog beter in de cosleeper?
Pure nieuwsgierigheid dit hoor.
Wij zeggen daarom ook bewust dat we begin april ouders worden; tussen de 1e en 15e hopen we.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Langzaamaan beginnen de smsjes wel vermoeiend te worden. Nee het is nog niet bezig en nee, als dat wel zo was, ging ik ook niet bij de eerste wee iedereen bellen die ik ken.
Ik ben zelf altijd heel braaf en hou me in met dat soort vragen, blijkbaar is dat goede voorbeeld niet opgemerkt..
Nou wil ik ook een co-sleeperquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat dat met een cosleeper juist beter gaat! Als het wiegje naast mijn bed staat is er altijd een rand waar ik overheen moet kijken. En met de cosleeper kan ik even een hand op haar buikje leggen, haar handje vastpakken, dat soort dingen.
Nou, ik wist niet dat het geadviseerd werd eigenlijk hahaha. Er is al vrij weinig loopruimte nu in de slaapkamer, dus dat zou betekenen dat de hele slaapkamer omgedraaid zou moeten worden (maar ja, ik ben een onpraktische vrouw, misschien ziet mijn mannetje het weer veel simpeler inquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Begrijp ik goed dat je jullie kindje het liefst meteen op de eigen slaapkamer zou leggen, Tankgirl? Het wordt geadviseerd om je kindje de eerste 6 maanden op je eigen slaapkamer te hebben slapen, maar hey, jij bent de baas.
Ik zou zelf geloof ik de katten uit de slaapkamer weren. Wij hebben op een bepaald moment 3 katten gehad en dat was reuzegezellig elke ochtend, maar ik vond het ook wel lekker toen we besloten dat ze 's nachts niet meer in de slaapkamer mochten komen. En tja, een beest kun je nooit echt vertrouwen.
Wist ik eerlijk gezegd ook niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Nou, ik wist niet dat het geadviseerd werd eigenlijk hahaha.
Verder wat Claudia zegt.quote:Laat de baby als het even kan zeker het eerste halfjaar bij u op de kamer slapen. Houd dat ten minste vol tot de baby zich vlot om en om kan draaien. Laat hem ook overdag in uw nabijheid slapen op een rustige plek, maar gebruik liever niet de box als slaapplaats.
Dat laatste staat ook buiten kijf hoor Claudia, wij realiseren ons heel goed dat alles wat we nu bedacht hebben straks zomaar ineens heel anders kan voelen. En daar handelen we dan ook gewoon naar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk veligheid, en ook om hongersignalen en zo meteen op te kunnen pikken. Maar ik zei niet voor niets dat jij de baas bent! Jullie moeten doen wat jullie fijn vinden. Ivan heeft ook niet 6 maanden bij ons op de kamer geslapen maar is na 8-10 weken naar zijn eigen kamer verhuisd.
Het enige zinnige wat ik erover kan zeggen is dat je gevoel hierover ineens kan veranderen als de kleine er is. Misschien was je van plan om lange tijd bij elkaar op de kamer te slapen en merk je al gauw dat dat hem niet wordt, maar andersom kan ook!
Dat is ook zo Oeke. Had het er net ook nog even met mijn lief over, dat we gewoon kijken hoe het gaat. Als we haar smakjes bijvoorbeeld niet goed door de babyfoon of de openstaande deuren horen (haar kamertje is echt heel dicht bij die van ons), dan verhuist ze gewoon naar onze kamer. Ach, het regelt zich waarschijnlijk vanzelf, ik moet me er ook niet zo druk over maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:29 schreef oeke het volgende:
Veilig slaapadvies op wiegedood.nl:
[..]
Verder wat Claudia zegt.
En ook wat betreft je kindje uiteindelijk op de eigen kamer leggen, je bent zelf de baas.
Twentemeisje, je schrikbeeld wordt bepaald door anderen, maar het hoeft niet te betekenen dat het bij jullie zo gaat. Je kindje is anders, maar nog meer ben jij anders.
Als het de normale kaartjes (dus niet de avond-kaartjes) zijn, dan heb ik zeker interesse! Ik zoek nog 2 kaartjes om met mijn moeder naar de 9 maandenbeurs te gaanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:37 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat was ik. Ben je al voorzien Aventura? Ik heb er hier nu drie liggen (de dochter van de overbuurvrouw kwam er deze week twee brengen, schattig
) . Dus wie er nog meer interesse heeft, geef maar een gil!
3e.ronde wat een narigheid, gewoon even een hele dikke knuffel voor jou!
Hier zijn we voornemens om ons meisje direct in haar eigen kamertje te laten slapen. Bij ons in bed is geen optie, daarvoor woel ik veel te veel (ik word vaak zat half bovenop mijn lief wakker) en ik vind het doodeng. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de weinige nachtrust die ik nog heb. Ik heb gezien hoeveel moeite het mijn zusje kostte om haar kind weer naar haar eigen kamer te krijgen en bij mijn andere zusje is er nooit een probleem geweest, haar mannetje lag vannacht de eerste nacht op zijn eigen kamer. Laat ik voorop stellen dat alles wat ik nu zeg theorie is, wat er in de praktijk van terecht komt dat moeten we natuurlijk straks zien
. (Alleen dat slapen bij ons in bed gaat echt niet gebeuren, dan wordt het een wiegje of co-sleeper)
Een fijn weekend voor u allen!
Als je mij je adres pm't dan stuur ik je de twee kaartjes op Jose! (die andere stuur ik aan Aventura)quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:53 schreef Jose81 het volgende:
Sugar, spannend!![]()
3e ronde... jemig zeg.. wat heftig... Sterkte!![]()
TM: als je die twee kaartjes nog hebt... Toevallig dat ik gister tegen zei dat ik het wel leuk zou vinden om erheen te gaan...
Jammer, dan kunnen we juist niet. Maar toch bedankt!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Als je mij je adres pm't dan stuur ik je de twee kaartjes op Jose! (die andere stuur ik aan Aventura)
Tankgirl, het gaat om de avondkaartjes (geldig op do 17/2 en vr 18/2 van 18-22u).
Even dan de positieve noot, en die heb ik hier ook al vaker gelezen: Senna heeft ik denk een maand of 5-6 bij ons op de kamer geslapen, in een wiegje of bij ons in bed. Op een bepaald moment kwam ze vaak nog maar voor een voeding per nacht en sliep ze verder vrij onrsutig. We hebben haar toen naar haar kamertje verhuisd met het idee dat ik die ene voeding wel daar in de stoel kon doen, en ze heeft vanaf het begin prima daar geslapen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:20 schreef twentemeisje het volgende:
Ik voel me bijna een beetje een 'ontaarde' moeder omdat ik ons kindje meteen op haar eigen kamertje wil laten slapen. Niet omdat iemand dat hier roept hoor, maar omdat de meerderheid hier toch wel voor kiest (nee ik ben helemaaaaaaaal onzekere zwangere muts
). Ik heb puur toevallig heel vaak in mijn omgeving gezien dat de kindertjes na dat halve jaar met hele grote problemen naar hun eigen kamertje verhuisden, dat speelt bij mij ook mee. Mijn beste vriendin heeft drie jaar lang geen enkele nacht doorgeslapen... Dat is wel mijn schrikbeeld.
Hier precies hetzelfde. We waren het van tevoren niet van plan, maar het kwam wel goed uit dat Alexa bij ons op de kamer bleef. Bij 6,5 maand gingen we allen onrustiger slapen door elkaar en toen hebben we haar naar haar eigen kamer gedaan. Geen centje pijn ook hier.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Even dan de positieve noot, en die heb ik hier ook al vaker gelezen: Senna heeft ik denk een maand of 5-6 bij ons op de kamer geslapen, in een wiegje of bij ons in bed. Op een bepaald moment kwam ze vaak nog maar voor een voeding per nacht en sliep ze verder vrij onrsutig. We hebben haar toen naar haar kamertje verhuisd met het idee dat ik die ene voeding wel daar in de stoel kon doen, en ze heeft vanaf het begin prima daar geslapen.
Niet doorgeslapen ofzo, en natuurlijk worden kindjes nog wel regelmatig wakker, maar ik bedoel maar dat ze geen enkel probleem had met verhuizen naar haar eigen kamertje.
Ik sluit me bij je aan, 'ontaarde moeder' nr 2 haha. Nee hoor, maar ik/wij denk(en) er hetzelfde over. Als wij nou op een andere verdieping zouden slapen is het anders, maar de kamers grenzen aan elkaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:20 schreef twentemeisje het volgende:
Ik voel me bijna een beetje een 'ontaarde' moeder omdat ik ons kindje meteen op haar eigen kamertje wil laten slapen. Niet omdat iemand dat hier roept hoor, maar omdat de meerderheid hier toch wel voor kiest (nee ik ben helemaaaaaaaal onzekere zwangere muts
). Ik heb puur toevallig heel vaak in mijn omgeving gezien dat de kindertjes na dat halve jaar met hele grote problemen naar hun eigen kamertje verhuisden, dat speelt bij mij ook mee. Mijn beste vriendin heeft drie jaar lang geen enkele nacht doorgeslapen... Dat is wel mijn schrikbeeld.
Yep, ik wilde je net PMén.. Hij si wel een btje gekreukeldquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:55 schreef danic het volgende:
Ow lees net dat je ze al vergeven hebt.
Vicky!!!!! Heb je em nog?? Die avondkaart? ah ah?
nee weet ik wel dat het niet serieus bedoeld was hoorquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:17 schreef danic het volgende:
Huup:![]()
Rustig aan met die hormonen haha, van mij was het in ieder geval niet serieus bedoeld.
We hebben er echt goed over nagedacht en vinden dit de beste optie voor ons.
als dat jullie een goed gevoel is dat toch alleen maar prima.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:17 schreef danic het volgende:
Huup:![]()
Rustig aan met die hormonen haha, van mij was het in ieder geval niet serieus bedoeld.
We hebben er echt goed over nagedacht en vinden dit de beste optie voor ons.
Wow, dat is even mooi!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:06 schreef danic het volgende:
Oh en voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ons meisje
![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:45 schreef Kersjes het volgende:
3e.ronde kan niet inloggen, dan maar uit de kast.
Ik ben het dus, Kersjes. Het gaat nog steeds kut.
Telefonisch overleg gehad met vk, die heeft weer de gyn gebeld en nu word ik in het ziekenhuis verwacht waar ik hoogstwaarschijnlijk zal worden opgenomen.
Ik baal enorm, hoopte zo erg dat dit kloterige teringlijf me nu eens niet in de steek zou laten![]()
Ik zit nu traanloos te huilen, da's geen goed teken he?
Hopelijk tot gauw
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
Danic, wat een goeie shots!
Eenvoor Kersjes. Net als iedereen hier had ik je gewoon een heel andere zwangerschap gegund.
TM, ik zou gewoon lekker doen wat jullie gepland hebben en de optie openlaten om het om te gooien als de bedopstelling je niet bevalt. Het is namelijk ook heel goed mogelijk dat je thuiskomt en denkt: "Op de eigen kamer? Maar ik wil uuuren naar mijn kindje staren!" En het is ook mogelijk dat je een kindje hebt dat niet graag alleen slaapt en veel aandacht nodig heeft waardoor het voor jezelf te zwaar is om telkens naar een andere kamer te lopen. Maar dat zie je allemaal wel! Ik vroeg toen ik net was bevallen aan de verpleegkundige of ik mijn pink in Ivans mond mocht steken. Daarop antwoordde ze: "Dat moet je zelf weten, jij bent zijn moeder!" En zo is het.
Zo had ik het ook niet opgevat hoor m_squote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:49 schreef miss_sly het volgende:
Ach Kersjes wat een narigheid weer. Het was zo fijn geweest als dit nou eens een fijne zwangerschap zonder al die ellende was gebleken. Sterkte
TM, ik bedoelde met mijn voorbeeld van Senna niet dat je haar wel op de kamer moest laten. Ik bedoelde meer aan te geven dat er net zoveel ervaringen als mensen zijn, waarschijnlijk. Het is net even anders bij iedereen. En zo zal het bij jullie ook jullie ervaring zijn. En jullie zullen het beste weten hoe het voor jullie kind en jullie zelf het fijnste en beste is.Dus gewoon je eigen pad volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, inside joke
Oh ik vergat Danic haar echo foto'sprachtig!!
![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:52 schreef Orea het volgende:
Son en ik zijn sowieso ontaarddat scheelt
precies, kunnen we niets aan doen, t was al vanaf conceptie bepaald dat wij ontaard zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, inside joke
Oh ik vergat Danic haar echo foto'sprachtig!!
![]()
Wat vliegt de tijd he? Echt niet normaal! Hier ook alweer 31 weken vandaagquote:Op zondag 30 januari 2011 09:12 schreef -Nienna- het volgende:
Huup, gefeliciteerd
Ik ben voor mijn gevoel veel te vroeg wakker, maar voor de verandering heb ik wel weer eens heerlijk geslapen...dus vooruit. Wij zijn inmiddels ook uit het geboortekaartje, vandaag maar eens bestellen. Intake voor de kraamzorg is ook geregeld, morgen komen de laatste dingetjes van onze bestelling bij Babydump. Het allemaal wel hard nu zeg!
Nou inderdaad, ik wacht nog steeds op het keerpunt dat het ineens voor je gevoel langzaam gaat hahaquote:Op zondag 30 januari 2011 09:34 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat vliegt de tijd he? Echt niet normaal! Hier ook alweer 31 weken vandaag.
hier reageer ik ff opquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:11 schreef krijtlijk het volgende:
Ik was net nieuwsgierig geworden naar zo'n snuggle nest, dus ik was even rond aan het kijken en bij pasopshop.nl zijn ze voor de helft van de prijs
Zien! Doe eens even een foto mocht je in de gelegenheid zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 10:40 schreef simmu het volgende:
[..]
hier reageer ik ff op
je kan een snuggle nestje prima zelf knutselen van een opgerolde handdoek en een hydrofiel hoor. dat werd ons aangeraden (en voorgedaan) vanuit de NICU in zwolle
Bedoel je een handdoek oprollen in u vorm neerleggen en dan hydrofiel erover?quote:Op zondag 30 januari 2011 10:40 schreef simmu het volgende:
[..]
hier reageer ik ff op
je kan een snuggle nestje prima zelf knutselen van een opgerolde handdoek en een hydrofiel hoor. dat werd ons aangeraden (en voorgedaan) vanuit de NICU in zwolle
Langzaam vind ik het nog niet gaan, maar het kan me daarentegen eigenlijk niet snel genoeg gaan nuquote:Op zondag 30 januari 2011 10:10 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik wacht nog steeds op het keerpunt dat het ineens voor je gevoel langzaam gaat haha
Voor mij voelde het precies hetzelfde Aventura, ik verdeel die 40 weken zo in hapklare brokjes. Met als absolute gevoels-mijlpaal de levensvatbaarheidsgrens. Dat gaf mij toen zo'n rust. Zo van 'mocht er nu iets niet goed dreigen te gaan, dan gaan ze er in elk geval alles aan doen om haar te redden' zeg maar. En met de week word ik daar rustiger van, de percentages op overleven buiten mijn buik stijgen dan natuurlijk ook heel snel.quote:Op zondag 30 januari 2011 10:14 schreef Aventura het volgende:
Ik vond de eerste 11-12 weken voorbij kruipen! Nu ben ik morgen dan opeens alweer 17 weken.
Het is dan nog heel even voordat ik op de helft ben. Daarna duurt het nog een week of 6-8 voor de levensvatbare grens. Voor mijn gevoel ook wel een soort mijlpaal. Die laatste maanden zullen ook wel snel gaan denk ik. Mooi weer en genoeg te beleven buitenshuis.
Ik hunker echt naar de lente! Het is voor mij in zoveel betekenissen een nieuw begin.
Oja en felies voor Huup!
iddquote:Op zondag 30 januari 2011 12:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bedoel je een handdoek oprollen in u vorm neerleggen en dan hydrofiel erover?
Zo deden ze dat bij de neo umcg iig.
Kim sliep soms bij ons in bed, op een aankleedkussen zo hoog mogelijk tussen ons in, in een slaapzak. Of op papa. (als kleine baby dus)
Huup gefeliciteerd!
quote:
Amber was een dramaslaper, maar dat kwam ook door het vele spugen en huilen. M. en ik hebben om en om (van voeding tot voeding) met Amber op ons buik op de bank gelegen.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook bewust niks gezegd over het bij ons in bed slapen. Ik begrijp namelijk heel goed dat een ander dat een eng idee vindt en het wil voorkomen omdat apart slapen het allerveiligst is. Ivan sliep met name de eerste dagen in het ziekenhuis zo slecht dat ik vaak met hem op mijn buik geslapen heb. Dat was verre van ideaal, want ik sliep telkens maar eventjes en ik lag doodstil en werd met spierpijn en krampen wakker. Maar ik ben nooit bang geweest dat er iets met hem zou gebeuren en op dat moment was het bittere noodzaak. Hij heeft alleen nooit tussen ons in geslapen, want ik vertrouw mijn lief niet helemaal.![]()
Anyhow, ik heb het idee dat het een taboe-onderwerp is: veel mensen doen het maar bijna iedereen zwijgt erover.
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ook hier gefeliciteerd met je verjaardag.Dat roze hechtdraad mogen ze fijn voor een ander gebruiken, want jij gaat gewoon ongeschonden uit die bevalling komen.
Tess heeft wel tussen ons in geslapen op het aankleedkussen maar dan schoven we Tess helemaal omhoog en zelf gingen we heel laag liggen.. maar toch slaap je dan niet lekker...quote:Op zondag 30 januari 2011 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ikzelf deed was het hoofdeinde van het bed omhoog gooien. Daardoor kon mijn lief niet bij ons komen en kon ik niet zomaar omdraaien in bed. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik dat laatste ook niet gedaan zou hebben. Ik ben hyperalert met een baby in de buurt.
Ik heb trouwens begrepen dat een rokende ouder beter niet met baby in bed kan slapen. Dat is ook een reden dat ik liever geen baby tussen ons in heb liggen, want mijn lief rookt en is duidelijk minder alert in zijn slaap.
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]yay!
Vorige keer had ik heul geen roze hechtdraad trouwens! T was blauw.
En ik weet t zeker want ik heb t 800 keer voorbij zien komen![]()
oh dat buikslapen is juist een van de dingen waar ik echt weer enorm naar uitkijk![]()
ik vond het zo heerlijk knus en knuffelig. En Amélie blijft tegenwoordig heul niet meer zo liggen
Het was hier altijd vechten over wie er zo mocht liggen haha, meestal won B. want ik had de borstvoeding al dus vond hij dat ie meer buiklig-tijd mocht.
[ afbeelding ]
Ja hoor. De verbouwingen zijn wel wat pijnlijk en altijd als ik wil gaan slapen maar ach.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn iets van je horen DML hou je het nog een beetje vol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 maanden oud daar, wat gaat dat mini-pasgeborene er toch snel af!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Ja, echtquote:Op zondag 30 januari 2011 15:21 schreef huuphuup het volgende:
twinkly die kat op die laatste foto!![]()
"je ligt op mijn plek
"
Die buikligfoto'squote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, echtNu liggen ze mokkend in de vensterbank en komen er pas vanaf als Niels 's avonds in bed ligt.
Huup wat betekend "Hou van de geur, en het werd herontdekt door ons"?
hahaha google faal vertalingenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, echtNu liggen ze mokkend in de vensterbank en komen er pas vanaf als Niels 's avonds in bed ligt.
Huup wat betekend "Hou van de geur, en het werd herontdekt door ons"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Sugarsnap op 30-01-2011 17:45:36 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |