Ik vind 2 euro per stuk wel meevallen, vooral als het om kant-en-klare kaarten gaat. Krijg je er voor dat geld ook enveloppen en postzegels bij? De kaart van Lena was 1,46 euro exclusief postzegel en 1,92 euro inclusief.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Juud79 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die schrikt van de prijzen van geboortekaartjes? De kaarten die ik mooi vind zijn 2 euro per stuk. Is dat een normale prijs of zijn ze ook goedkoper of nog veel duurder te vinden?
Ik denk dat ik er 75 nodig heb, dus het aantal valt wel mee.
Alleen de kaart, zonder enveloppe en postzegel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind 2 euro per stuk wel meevallen, vooral als het om kant-en-klare kaarten gaat. Krijg je er voor dat geld ook enveloppen en postzegels bij? De kaart van Lena was 1,46 euro exclusief postzegel en 1,92 euro inclusief.
Omdat ons meisje op dat moment op haar zij lag en ze net het onderste deel van haar ruggegraat niet makkelijk kon zien. Wat ze dus wel moest checken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Waarom duwt ze dan zo hard?
En blauwe plek heb je niet zo snel behalve als je op mij lijkt
Ja, inderdaad. We gaan ook het gesprek aan, zodat we er hopelijk wat positiever in kunnen staan dan nu.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:49 schreef MamaPurk het volgende:
Heftig zeg Jose, ik zou inderdaad het gesprek aangaan. Kan uiteindelijk voor jezelf ook meer rust creeëren voor de komende bevalling.
Nu is communiceren met patiënten in mijn beleving zowieso niet de sterkste kant van artsen, co-assistenten en dat soort volk. Heb zelf ook geen fijne ervaring over gehouden aan ziekenhuis en dan met name de afdeling gyn van dat ziekenhuis.
Duurder kun je het altijd makenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Juud79 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die schrikt van de prijzen van geboortekaartjes? De kaarten die ik mooi vind zijn 2 euro per stuk. Is dat een normale prijs of zijn ze ook goedkoper of nog veel duurder te vinden?
Ik denk dat ik er 75 nodig heb, dus het aantal valt wel mee.
Er staat in mijn beleving, dus het was mijn mening en daarna stond er ngo dat het ook goed door de afd. gyn in dat zieken huis kon komen. Ik moest met 37 weken namelijk blijven met 38 weken weer en met 39 weken dan een ks. Maar alle keren eerst naar een AA dan naar de gyn en de rede van het blijven bleef wat vaag. ja hoge bloeddruk, maar de een zei zonder klachten mag je weer naar huis en de volgende ochtend zei de volgende dat ik echt niet naar huis mocht en als je dan om een plan vraagt van hoe nu verder ja dat hadden ze steeds niet omdat ik geen klachten had. Maar al met al gaat dit dus over de communicatie tussen AA gyn en verpleegkundig personeel op de deze enkele afdeling.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik doelde op deze generaliserende post...
waarschijnlijk wordt het niet zo bedoeld. Maar vind het toch best kwetsend tegenover een heleboel artsen, co-assistenten en dergelijke.
Die krijgen tegenwoordig juist ook veel les in communicatie en dergelijke.
veel kindjes slapen in het begin in een wiegje (bij de ouders op de kamer) en na een paar maanden in een ledikantje. (op de babykamer).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:56 schreef Aventura het volgende:
Even iets heel anders dan bovenstaand onderwerp...Ik heb een (ws. heel domme) vraag: waar slaapt een pasgeboren baby in? Een wieg of een bedje? Heel stom, maar daar krijg ik niet echt veel over gegoogled. Ik ben namelijk naar babykamers aan het kijken en ik kom veelal ledikantjes tegen.
Is zon bedje in het begin niet veel te groot? Wat is de toegevoegde waarde van een wieg?
Oja, dat willen we wel (baby bij ons op kamer). Nog niet over nagedacht hoe dat dan past enzo, maar met een wiegje is dat natuurlijk makkelijker! We hebben een heel ruime slaapkamer, maar om nou met zo'n ledikant te gaan slepen, dat lijkt me erg onhandig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
veel kindjes slapen in het begin in een wiegje (bij de ouders op de kamer) en na een paar maanden in een ledikantje. (op de babykamer).
Wiegje is wat kleiner en knusser voor de baby en het op de kamer slapen is goed voor de binding/ hechting met de ouders.
(en veiliger).
Daar zit het hem (voor mij) iig ook in. Zelf assertiever reageren op bepaalde momenten. Door verscheidene operaties heb ik reeds ervaring met fouten die door misgang in communicatie gemaakt kunnen worden. Daar ben ik veel happiger op en dat was ik ook tijdens mijn bevalling. Vragen stellen, dubbel checken, zelf duidelijk zijn, dat scheelt al erg veel. Voor de rest heb ik alles over me heen laten komen, het ging zoals het ging op dat moment.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef p_iglet het volgende:
Mijn bevalling van Pepijn was absoluut niet traumatisch ofzo, maar bevat zeker wat dingen die ik nu een volgende keer liever anders zou zien, en waar ik nu assertiever op zou zijn.
ja voor de tijd dat ze erin liggen en voor die prijs is het echt behoorlijk duur.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef Tally het volgende:
Ik zag een leuke Co Sleeper bij Babywalz. Die wilde ik eerst kopen omdat ik dacht dat het ledikant was maar het is een wiegje en dan vond ik het zonde![]()
http://www.baby-walz.nl/i(...)50&mb3_wersch=746250
Bij ons komt er een wiegje op wieltjes te staan. Deze is van mijn schoonmoeder en hebben de kindjes van mijn schoonzusje in geslapen. Op wieltjes zodat als ik overdag even tijd voor mezelf wil, en er zijn andere mensen in huis, kan ik even in onze slaapkamer slapen en haar in haar eigen slaapkamer neer zettenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja voor de tijd dat ze erin liggen en voor die prijs is het echt behoorlijk duur.
Er zijn heel wat mensen die het goedkoopste ledikantje van Ikea hebben en daar de zijkant uit hebben gelaten en dat tegen t bedje aan. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |