abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91981862
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:06 schreef Tally het volgende:
Vandaag precies nog 11 weken tot de uitgerekende datum!!!!
PANIEK!!!!!! Want ik moet nog zo veel.. En ik wil nog zo veel... En en en en ;(
*zucht*

En ik heb ook tijd genoeg :') Maar toch.. Het gaat zo snel voorbij :')
vertel mij wat. ik ben benieuwd hoe mijn man het wil gaan doen allemaal.
ik ben vandaag 17 weken en met 34 weken wil ik zijn kamer vrij hebben om de kamer te maken.
hij moet de garage nog verbouwen :X tuin aanleggen(voor en achter)
en kamer maken en een auto rijdend maken. dat binnen nu en 17 weken :X

ik wil nog mijn vaders 50ste verjaardag plannen die is 17 juli jarig terwijl ik 8 juli uitgerekend ben. ook zo een probleempunt. :X

ik krijg het nu al benauwd
mama van 3 kids!
pi_91982055
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:19 schreef Popples het volgende:

[..]

vertel mij wat. ik ben benieuwd hoe mijn man het wil gaan doen allemaal.
ik ben vandaag 17 weken en met 34 weken wil ik zijn kamer vrij hebben om de kamer te maken.
hij moet de garage nog verbouwen :X tuin aanleggen(voor en achter)
en kamer maken en een auto rijdend maken. dat binnen nu en 17 weken :X

ik wil nog mijn vaders 50ste verjaardag plannen die is 17 juli jarig terwijl ik 8 juli uitgerekend ben. ook zo een probleempunt. :X

ik krijg het nu al benauwd
Vanavond komt mijn vader om de muren in de babykamer te schuren. Dit weekend zijn we een nachtje in Brussel. Volgende week worden de muren geschilderd en het laminaat gelegd. 11 februari komt de babykamer. Dan heb ik nog een projectje dat de lamp heet (voor in de babykamer).
We hebben nog geen geboortekaartjes uitgezocht of ontworpen :')
15 april ben ik uitgerekend. En de bruiloft is 19 mei :')
Soms schiet ik best in de stress :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_91982567
Oooh Tally, wat een stoere oma heb jij! Wat leuk en bijzonder zeg, dat ze dit zo stiekem heeft geregeld... Echt super leuk! :D

Soof, gefeliciteerd! *O*

Wij hebben woensdag het gesprek gehad bij de vk en we worden doorgestuurd naar de gyn. Tenminste... voor een gesprek... De vk zag ook in het verslag van de vorige bevalling dat er het nodige fout is gegaan en ze kan zich goed voorstellen dat ik er nu zo tegenop zie. Na het gesprek ben ik gaan peuterzwemmen met een vriendin/collega van mij en haar zoontje, met de verwijsbrief op zak. Ik las het daar even snel door om haar te vertellen wat erin stond, stond er dus letterlijk in het verslagje van het ziekenhuis 'VE (=vacuumextractie) i.v.m met foetale nood en uitputting'. Dit is ons dus nooit gezegd, ook niet tijdens de bevalling. Ik schrok hier best van. Ik wist wel dat Bas scheef lag en er daardoor niet goed uit kon komen, maar dat het echt 'nood' was... :N
Ze stond er trouwens ook behoorlijk van te kijken dat er helemaal geen echte gyn bij betrokken was; alleen een co-assistente, die later nog wat hulp kreeg van een andere co-assistent.
En zo waren er nog wel een aantal dingen die niet goed zijn gegaan...
De vk vond het slordig dat ik daarna nooit een nagesprek heb gehad in het ziekenhuis... zij vind (en ik ben het daar mee eens) dat ik het gesprek over de vorige bevalling alsnog aan moet gaan en dan gelijk bespreken hoe ik er deze keer in sta.

Edit; het waren inderdaad arts-assistenten...
Ik ga zometeen even het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken daar de boel door te spreken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 28-01-2011 14:22:53 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_91983029
Heftig zeg Jose, ik zou inderdaad het gesprek aangaan. Kan uiteindelijk voor jezelf ook meer rust creeëren voor de komende bevalling.
Nu is communiceren met patiënten in mijn beleving zowieso niet de sterkste kant van artsen, co-assistenten en dat soort volk. Heb zelf ook geen fijne ervaring over gehouden aan ziekenhuis en dan met name de afdeling gyn van dat ziekenhuis.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_91983320
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Vanavond komt mijn vader om de muren in de babykamer te schuren. Dit weekend zijn we een nachtje in Brussel. Volgende week worden de muren geschilderd en het laminaat gelegd. 11 februari komt de babykamer. Dan heb ik nog een projectje dat de lamp heet (voor in de babykamer).
zo...wat een drukte Tally!
pi_91983491
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:37 schreef Jose81 het volgende:
Ze stond er trouwens ook behoorlijk van te kijken dat er helemaal geen echte gyn bij betrokken was; alleen een co-assistente, die later nog wat hulp kreeg van een andere co-assistent.
Weet je zeker dat dat co-assistenten waren en geen arts-assistenten?
In principe worden de meeste bevallingen gedaan door arts-assistenten, co's zijn nog wel een paar jaar minder ver met opleiding.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91983727
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:24 schreef Tally het volgende:

[..]

klinkt toch best goed geregeld ;) straks kun je gewoon weer ademhalen ;)
mama van 3 kids!
pi_91983813
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:07 schreef Popples het volgende:

[..]

klinkt toch best goed geregeld ;) straks kun je gewoon weer ademhalen ;)
Nou ze zit tegen mijn ribbenkast te duwen :') Dus zo makkelijk gaat dat niet :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:11:27 #34
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91983882
Wij zijn bijna 17 weken en hebben nog niks gedaan of gekocht. Hoeft ook niet verbouwd te worden, dat scheelt.
pi_91984206
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:11 schreef Aventura het volgende:
Wij zijn bijna 17 weken en hebben nog niks gedaan of gekocht. Hoeft ook niet verbouwd te worden, dat scheelt.
Met 17 weken hadden wij ook nog niets ;) Wij wilde wachten tot we wisten wat het zou worden :D Daarna zijn er spullen gekocht. Maar niet eens door ons :')
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:29:00 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91984516
Mijn moeder heeft al een kinderstoel en matrasje voor bij hun thuis :D
ze zijn er meer mee bezig dan ik dacht. Als ik straks niet oplet nemen zij het kind zo van me over :D

Het komt ook omdat ik me weinig zwanger gevoeld heb én veel aan mijn hoofd had. Mijn hand, de operatie, het gips, en nog veel meer dingen. Nu is alles weer 'normaal' en nu kan ik me gaan wentelen in het zwanger zijn. Ik heb inmiddels behang en wat accessoires voor de babykamer uitgezocht. Wat is dat léuk zeg!!!
pi_91984648
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:29 schreef Aventura het volgende:
Mijn moeder heeft al een kinderstoel en matrasje voor bij hun thuis :D
ze zijn er meer mee bezig dan ik dacht. Als ik straks niet oplet nemen zij het kind zo van me over :D

Het komt ook omdat ik me weinig zwanger gevoeld heb én veel aan mijn hoofd had. Mijn hand, de operatie, het gips, en nog veel meer dingen. Nu is alles weer 'normaal' en nu kan ik me gaan wentelen in het zwanger zijn. Ik heb inmiddels behang en wat accessoires voor de babykamer uitgezocht. Wat is dat léuk zeg!!!
Ik ken dat ja. Ik had begin van de zwangerschap nodig om over de klote dingen van de zwangerschap heen te komen :) Daarom ook niet begonnen met kopen. En op dit moment voel ik me wel zwanger (dat kan niet anders met dat geschop en gekop tegen mijn ribben) en begin ik eigenlijk nu pas met dingen te bedenken :D
De zolder staat vol spullen dat we gekregen hebben :D En als de kamer klaar is ga ik zelf kopen *O* :D
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:47:41 #38
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91985138
ooeee wat weer lekker generaliserend over co-assistenten/ arts-assistenten en zulks volk....
Mijn inziens, zijn er inderdaad een heleboel die nog heeeeel veel moeten leren, maar daarvoor zijn ze ook in het ziekenhuis. Die mensen moeten ook een kans hebben en niet bij voorbaat afgeknald worden, omdat ze nog niet klaar zijn. Wat wel een puntje is, dat de begeleiding van deze mensen soms te wensen overlaat... en daar gaat het vaak juist mis. In sommige gevallen mag je heeeeeeel blij zijn met een CO of een AA naast je bed, ik ken er velen, die veel doortastender en gemotiveerder zijn dan hun afgestudeerde voorbeelden. :Y
heey Piglet; jij hebt hier vast ook wel een mening over :+

zooo ff weer ontopic: oeee ik snap de stress als je nog zoveel moet doen in die 17 weken... :Y wij hadden bij Evie alles klaar voor de 30 weken en ik vond het een heerlijk gevoel. Denk dat dat nu ook de planning weer zal zijn. Alleen hebben we nu veel minder werk. De baby heeft al een kamer, Evie gaat al eerder een nieuwe kamer krijgen, de grotere auto hebben we gisteren gehaald... de kinderopvangaanvraag is weg, kraamzorg is aangevraagd..
dus we zitten mooi op schema ;) (ruim 10 weken).
Alle tijd om de namenlijstjes door te spitten en weer na te denken over geboortekaartjes en dergelijke tzt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:03:36 #39
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91985716
Hmmm er wordt toch nergens enorm generaliserend gedaan over CO of AA? Jose geeft haar eigen ervaring, MamaPurk reageert enkel met een stelling over communicatie met patienten (waarbij ook de artsen betrokken worden). Ik had het niet zo gelezen, iig....

Mijn eigen ervaring tijdens mijn bevalling was prima, had een AA met een CO erbij. Heb eenmaal de AA bij het toucheren weggestuurd (deed me echt zeer). De arts had het zo gepiept.

Wat wel te wensen overlaat in ons zkh, is inderdaad de afdeling gyn. Totaal geen onderlinge communicatie daar, waardoor ik uiteindelijk een hele dag 3x alles heb uit moeten leggen, er twee afspraken van mij 'vergeten' waren, en ik uiteindelijk om onduidelijke redenen ben ingeleid.

En dames, lekker winkeleleleleleleleleleln *O*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91985882
Stress is herkenbaar!
Zit nu op 26w5 en het begint ook wel te kriebelen dat alles af moet.
Kamertjes is op details na klaar (plank en 2 wandlampjes ophangen), maar teksten voor het kaartje nog niet, we hebben nog geen naam en ik wil eigenlijk ook iets met kraamsuikers doen, gewoon omdat het zo leuk is.
Maar bij tijdnood is dat wel iets wat ik ga laten vallen.
Wordt vooral nerveus als ik denk aan het kaartje en de naam.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:11:12 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91985933
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:49 schreef MamaPurk het volgende:
Heftig zeg Jose, ik zou inderdaad het gesprek aangaan. Kan uiteindelijk voor jezelf ook meer rust creeëren voor de komende bevalling.
Nu is communiceren met patiënten in mijn beleving zowieso niet de sterkste kant van artsen, co-assistenten en dat soort volk.
ik doelde op deze generaliserende post...
waarschijnlijk wordt het niet zo bedoeld. Maar vind het toch best kwetsend tegenover een heleboel artsen, co-assistenten en dergelijke.
Die krijgen tegenwoordig juist ook veel les in communicatie en dergelijke.
pi_91986157
In haar beleving zegt ze heel netjes..
Natuurlijk zijn er bij alle beroepsgroepen goede en slechte voorbeelden te vinden, maar communicatie is nou eenmaal heel lang totaal irrelevant geweest voor artsen. Niet gek dus dat er nog veel rondlopen voor wie dat een echte uitdaging blijft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:23:55 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91986367
Ik zit nu op 22 weken en bijna alles is af. Wat kleine dingen op de babykamer, en nog wat spulletjes die gehaald moeten worden, zoals een babyfoon, badspulletjes, luiertas, nachtlampje.
Heel veel meer dan dat is er niet en ik vind het heerlijk. Heb veel rust in mijn hoofd en lijf doordat alles op orde is. Ik heb er een enorme hekel aan als ik veel dingen heb die 'nog moeten'.

We kunnen in de rest van het huis nog wat opruim en klus dingetjes doen, en de tuin in het voorjaar netjes maken en de buitenkant van het huis moet aan een kant nog geschilderd.
Daar hebben we nu alle tijd voor, zo ook voor het uitzoeken van geboortekaartjes, kraamtraktaties en al dat soort leuke dingen.

En de weekenden dat we straks niets hebben, genieten van het voorjaar en het feit dat we nog even kunnen luieren in bed 's ochtends en zonder maxi-cosi, tas, kind en planning op pad kunnen.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:24:40 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91986392
@vanyel; maar dat zijn juist vaak de oudere artsen; zeg maar de 50+generatie.

Moet hier wel heel eerlijk bij zeggen; dat als ik moet kiezen; dan ik liever door een of andere vervelende flapdrol wordt geopereerd, die zijn chirurgische werk fantastisch doet, dan door een heel vriendelijke dokter, die weer wat minder goed opereert.
:+

(en eigenlijk is het ook niet helemaal eerlijk, want ik bekijk het ook vanaf de andere kant...meer als collega, dan als patient...).
pi_91986490
Ik ben er uit!!!!!! Ik heb het geboortekaartje gevonden O+ De naam is bij ons al bekend (en had ik hier bijna getikt :') )... Ik heb net een proefdrukje aangevraagd O+
Dan moeten details nog bedacht worden natuurlijk :') Qua tekst op de kaart enzo.
Gek genoeg geeft het al een onwijze rust in mijn hoofd _O- En dat terwijl er nog genoeg te doen is ;)
Maar ik ben blij *O*
pi_91986568
Toch ken ik ook genoeg artsen van de jongere generatie die zich juist te pletter ergeren aan de horken, omdat die ook hun werk bemoeilijken en reputatie niet echt verbeteren. Zo kun je er ook als collega op verschillende manieren naar kijken.
pi_91986668
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:24 schreef Beessie-Jen het volgende:

(en eigenlijk is het ook niet helemaal eerlijk, want ik bekijk het ook vanaf de andere kant...meer als collega, dan als patient...).
Ik kijk er wel naar vanaf de patiënt-kant en ik ben het helemaal met je eens. Mijn ervaring met het ziekenhuis is dan ook gewoon heel positief. De arts-assistenten waren begripvol en informatief, de co-assistenten stelden zich vriendelijk maar terughoudend op, en bijna alle verpleegkundigen zijn schatten van mensen. De oppergynaecoloog heb ik niet vaak gezien, maar als hij er was was hij volledig op de hoogte en ontzettend lief. Zo nu en dan heb ik iemand getroffen waar ik het niet mee kon vinden, een verloskundige die me aan liet rommelen met slecht slapen, een verpleegkundige die me niet goed door de bevalling hielp... Dat kan helaas gebeuren. Het enige wat ik echt heel jammer vind is dat het overwegend fantastische personeel zo weinig tijd heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32:38 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91986678
Ben ik trouwens de enige die schrikt van de prijzen van geboortekaartjes? De kaarten die ik mooi vind zijn 2 euro per stuk. Is dat een normale prijs of zijn ze ook goedkoper of nog veel duurder te vinden?

Ik denk dat ik er 75 nodig heb, dus het aantal valt wel mee.
pi_91986747
Het is me trouwens nog steeds een raadsel wat de hiërarchie is in een ziekenhuis. Hoe verhouden de arts-assistenten zich bijvoorbeeld tot de verloskundigen? Bij de bevalling van Lena heb ik merkwaardig genoeg geen verloskundige gezien. De arts-assistent heeft alleen de vliezen doorgeprikt (of eigenlijk heeft ze de co-assistent daarbij begeleid) en Lena de laatste paar minuten opgevangen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91986771
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Juud79 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die schrikt van de prijzen van geboortekaartjes? De kaarten die ik mooi vind zijn 2 euro per stuk. Is dat een normale prijs of zijn ze ook goedkoper of nog veel duurder te vinden?

Ik denk dat ik er 75 nodig heb, dus het aantal valt wel mee.
Nee die dingen zijn gewoon erg duur :') Ze zijn er vanaf 86 cent geloof ik. Maar dat zijn vaak niet de leukste dingen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')