veel kindjes slapen in het begin in een wiegje (bij de ouders op de kamer) en na een paar maanden in een ledikantje. (op de babykamer).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:56 schreef Aventura het volgende:
Even iets heel anders dan bovenstaand onderwerp...Ik heb een (ws. heel domme) vraag: waar slaapt een pasgeboren baby in? Een wieg of een bedje? Heel stom, maar daar krijg ik niet echt veel over gegoogled. Ik ben namelijk naar babykamers aan het kijken en ik kom veelal ledikantjes tegen.
Is zon bedje in het begin niet veel te groot? Wat is de toegevoegde waarde van een wieg?
Oja, dat willen we wel (baby bij ons op kamer). Nog niet over nagedacht hoe dat dan past enzo, maar met een wiegje is dat natuurlijk makkelijker! We hebben een heel ruime slaapkamer, maar om nou met zo'n ledikant te gaan slepen, dat lijkt me erg onhandig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
veel kindjes slapen in het begin in een wiegje (bij de ouders op de kamer) en na een paar maanden in een ledikantje. (op de babykamer).
Wiegje is wat kleiner en knusser voor de baby en het op de kamer slapen is goed voor de binding/ hechting met de ouders.
(en veiliger).
Daar zit het hem (voor mij) iig ook in. Zelf assertiever reageren op bepaalde momenten. Door verscheidene operaties heb ik reeds ervaring met fouten die door misgang in communicatie gemaakt kunnen worden. Daar ben ik veel happiger op en dat was ik ook tijdens mijn bevalling. Vragen stellen, dubbel checken, zelf duidelijk zijn, dat scheelt al erg veel. Voor de rest heb ik alles over me heen laten komen, het ging zoals het ging op dat moment.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:57 schreef p_iglet het volgende:
Mijn bevalling van Pepijn was absoluut niet traumatisch ofzo, maar bevat zeker wat dingen die ik nu een volgende keer liever anders zou zien, en waar ik nu assertiever op zou zijn.
ja voor de tijd dat ze erin liggen en voor die prijs is het echt behoorlijk duur.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef Tally het volgende:
Ik zag een leuke Co Sleeper bij Babywalz. Die wilde ik eerst kopen omdat ik dacht dat het ledikant was maar het is een wiegje en dan vond ik het zonde![]()
http://www.baby-walz.nl/i(...)50&mb3_wersch=746250
Bij ons komt er een wiegje op wieltjes te staan. Deze is van mijn schoonmoeder en hebben de kindjes van mijn schoonzusje in geslapen. Op wieltjes zodat als ik overdag even tijd voor mezelf wil, en er zijn andere mensen in huis, kan ik even in onze slaapkamer slapen en haar in haar eigen slaapkamer neer zettenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja voor de tijd dat ze erin liggen en voor die prijs is het echt behoorlijk duur.
Er zijn heel wat mensen die het goedkoopste ledikantje van Ikea hebben en daar de zijkant uit hebben gelaten en dat tegen t bedje aan. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.
Tess heeft een klein kamertje, 2 bij 2,5 denk ik, met een lijken schoorsteenmantel inhet midden. Wij hebben de smalle Aneboda kast en de commode en het ledikant van Hensvik erin staan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:48 schreef The_Tankgirl het volgende:
Pff, even klagen over babykamers in winkels, ik vind de kasten en commodes over het algemeen echt gigantisch groot. Die van de ikea gaan wel, maar daar waren de commodes weer erg diep voor ons kleine babykamertje![]()
Waarschijnlijk wordt het bij ons een commode die door twentemeisje werd aangeraden (niet zo diep en genoeg bergruimte), een kast van ikea (hensvik) en een wieg waar ik zelf ook in heb gelegen![]()
Dan kan ik in de tussentijd kijken voor een mooi ledikant voor later
Het liefst zou ik een Leander willen hebben (zo mooi!), alleen die is echt super duur!
Wij hebben dat bedje 2ehands, vonden het nieuw ook belachelijk duur. Alles van De Stokke babykamer is op MP wel te vinden. Je moet wel goed kijken of mensen ledikantje en wiegje verkopen, of alleen het ledikant of bijv ook het deel om er een kinderbed van te maken. Voor ieder ding is een eigen set nodig. De kwaliteit is echt geweldig, het is nog zo mooi dat het echt zonde is om nieuw te kopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:21 schreef Aventura het volgende:
Aw, dat Snugglenest!
Zo'n cosleepter lijkt me ook wel wat. Anderzijds, het is maar heel tijdelijk in gebruik. En misschien bevalt het samen in bed slapen wel helemaal niet (van beide kanten).
Ben nog een beetje aan het bijkomen van mijn online snuffeltocht naar babykamers. Mijn God, je kunt het echt zo gek maken als je wilt! Ons plan is nu eerst te gaan neuzen in echte winkels. Vooral even goed naar ledikanten en commodes kijken, om te zien of het voor ons ook prettig werkt/handig lijkt. Daarna probeer ik of tweedehands meubels te scoren, of echt op online koopjesjacht te gaan. Ik vind de bedjes van Stokke bv. erg mooi, maar 700 euro vind ik een beetje te dol.
Das toch helegaar niet erg, ik ben niet zo lichtgeraakt hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:03 schreef danic het volgende:
Oooh sorry, ik heb het verkeerd begrepen. Ik schrok al een beetje.
Ik begreep wel van Juud dat ze het over een cosleeper had, maar het ging om de zin erna: 'van mij mag ze ook ín bed slapen'.
Een snugglenest kende ik niet, dus ik dacht even dat Juud haar lekker tussen hun in wilde leggen, zo, zonder extra bescherming.
Eerlijk: kon het me al niet voorstellen, Juud een beetje kennende ondertussen![]()
Sorry voor de foute beschuldiging!
In een mozesmandje. Dat werkt prima en is ook lekker knus, maar ik vind het makkelijker om haar zo uit bed te halen. En ik kan haar beter in de gaten houden, dus ik vind het ook veiliger (al zal dat misschien raar klinken).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Vanyel het volgende:
Waar heeft ze in de kraamweek in gelegen dan?
Pfoeh, dat zelfs zetpillen eruit komen zeg...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:24 schreef 3e.ronde het volgende:
Ik heb nu Domperidon gekregen van de ha. En van mij mocht de bv juist afgebouwd gaan worden![]()
Ze doen er 30 mins over om in te werken, ben al blij als ik ze 10 mins in kan houden. morgen toch maar pilletjes halen bij de apotheek en die proberen.
Primperan had ik vorige keer baat bij, doe doen nu echter niks. Zou dat kunnen betekenen dat dit een dochter is?
Nou, het veiliger vinden als je haar goed ziet snap ik wel, maar waarom je haar beter in de gaten kan houden snap ik niet zo goed. Zie je t niet net zo goed of nog beter in de cosleeper?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In een mozesmandje. Dat werkt prima en is ook lekker knus, maar ik vind het makkelijker om haar zo uit bed te halen. En ik kan haar beter in de gaten houden, dus ik vind het ook veiliger (al zal dat misschien raar klinken).
Jammer dat het voor jou nog zo lang duurtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Het ideale medicijn is en blijft toch echt bevallen
ok dat protocol neem ik terug. Er blijkt geen NVOG (nederlandse vereniging voor obstetrie en gynaecologie) protocol/richtlijn/standaard te zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:33 schreef 3e.ronde het volgende:
Wat houdt zon protocol ongeveer in?
Het VU ziekenhuis hier heeft niet bepaald een protocol waar je U tegen zegt, heeft de vorige keer niet veel indruk op me gemaakt...
Hier is Primperan, neem je rust en trek tijdig aan de bel....
Je had de vorige keer toch een lading meegenomen uit eh een ander land? ik weet niet hoe anoniem je nog wilt blijvenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:33 schreef 3e.ronde het volgende:
Wat houdt zon protocol ongeveer in?
Het VU ziekenhuis hier heeft niet bepaald een protocol waar je U tegen zegt, heeft de vorige keer niet veel indruk op me gemaakt...
Hier is Primperan, neem je rust en trek tijdig aan de bel....
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Liggen jullie sinds je Jen hebt nooit meer met zn tweeën in bed?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:47 schreef Ticootje het volgende:
Leyla en jen slapen allebei bij ons in bed. Lekker knus.
je had de vorige keer toch hele speciale medicijnen uit XXXX die wel werkten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Het ideale medicijn is en blijft toch echt bevallen
Sporadisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Liggen jullie sinds je Jen hebt nooit meer met zn tweeën in bed?
Dat was ikquote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef Aventura het volgende:
Kreeg gister van een collega een kaartje voor de 9 maandenbeurs. Wie bood er hier van de week ookweer eentje aan? Als je die nog hebt zou ik 'm wel willenKan ik lekker met zus. Megatuttig natuurlijk (ik háát dingen als huishoudbeurs) maar goed, voor een keer wel leuk.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |