Tess heeft een klein kamertje, 2 bij 2,5 denk ik, met een lijken schoorsteenmantel inhet midden. Wij hebben de smalle Aneboda kast en de commode en het ledikant van Hensvik erin staan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:48 schreef The_Tankgirl het volgende:
Pff, even klagen over babykamers in winkels, ik vind de kasten en commodes over het algemeen echt gigantisch groot. Die van de ikea gaan wel, maar daar waren de commodes weer erg diep voor ons kleine babykamertje![]()
Waarschijnlijk wordt het bij ons een commode die door twentemeisje werd aangeraden (niet zo diep en genoeg bergruimte), een kast van ikea (hensvik) en een wieg waar ik zelf ook in heb gelegen![]()
Dan kan ik in de tussentijd kijken voor een mooi ledikant voor later
Het liefst zou ik een Leander willen hebben (zo mooi!), alleen die is echt super duur!
Wij hebben dat bedje 2ehands, vonden het nieuw ook belachelijk duur. Alles van De Stokke babykamer is op MP wel te vinden. Je moet wel goed kijken of mensen ledikantje en wiegje verkopen, of alleen het ledikant of bijv ook het deel om er een kinderbed van te maken. Voor ieder ding is een eigen set nodig. De kwaliteit is echt geweldig, het is nog zo mooi dat het echt zonde is om nieuw te kopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:21 schreef Aventura het volgende:
Aw, dat Snugglenest!
Zo'n cosleepter lijkt me ook wel wat. Anderzijds, het is maar heel tijdelijk in gebruik. En misschien bevalt het samen in bed slapen wel helemaal niet (van beide kanten).
Ben nog een beetje aan het bijkomen van mijn online snuffeltocht naar babykamers. Mijn God, je kunt het echt zo gek maken als je wilt! Ons plan is nu eerst te gaan neuzen in echte winkels. Vooral even goed naar ledikanten en commodes kijken, om te zien of het voor ons ook prettig werkt/handig lijkt. Daarna probeer ik of tweedehands meubels te scoren, of echt op online koopjesjacht te gaan. Ik vind de bedjes van Stokke bv. erg mooi, maar 700 euro vind ik een beetje te dol.
Das toch helegaar niet erg, ik ben niet zo lichtgeraakt hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:03 schreef danic het volgende:
Oooh sorry, ik heb het verkeerd begrepen. Ik schrok al een beetje.
Ik begreep wel van Juud dat ze het over een cosleeper had, maar het ging om de zin erna: 'van mij mag ze ook ín bed slapen'.
Een snugglenest kende ik niet, dus ik dacht even dat Juud haar lekker tussen hun in wilde leggen, zo, zonder extra bescherming.
Eerlijk: kon het me al niet voorstellen, Juud een beetje kennende ondertussen![]()
Sorry voor de foute beschuldiging!
In een mozesmandje. Dat werkt prima en is ook lekker knus, maar ik vind het makkelijker om haar zo uit bed te halen. En ik kan haar beter in de gaten houden, dus ik vind het ook veiliger (al zal dat misschien raar klinken).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:15 schreef Vanyel het volgende:
Waar heeft ze in de kraamweek in gelegen dan?
Pfoeh, dat zelfs zetpillen eruit komen zeg...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:24 schreef 3e.ronde het volgende:
Ik heb nu Domperidon gekregen van de ha. En van mij mocht de bv juist afgebouwd gaan worden![]()
Ze doen er 30 mins over om in te werken, ben al blij als ik ze 10 mins in kan houden. morgen toch maar pilletjes halen bij de apotheek en die proberen.
Primperan had ik vorige keer baat bij, doe doen nu echter niks. Zou dat kunnen betekenen dat dit een dochter is?
Nou, het veiliger vinden als je haar goed ziet snap ik wel, maar waarom je haar beter in de gaten kan houden snap ik niet zo goed. Zie je t niet net zo goed of nog beter in de cosleeper?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In een mozesmandje. Dat werkt prima en is ook lekker knus, maar ik vind het makkelijker om haar zo uit bed te halen. En ik kan haar beter in de gaten houden, dus ik vind het ook veiliger (al zal dat misschien raar klinken).
Jammer dat het voor jou nog zo lang duurtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Het ideale medicijn is en blijft toch echt bevallen
ok dat protocol neem ik terug. Er blijkt geen NVOG (nederlandse vereniging voor obstetrie en gynaecologie) protocol/richtlijn/standaard te zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:33 schreef 3e.ronde het volgende:
Wat houdt zon protocol ongeveer in?
Het VU ziekenhuis hier heeft niet bepaald een protocol waar je U tegen zegt, heeft de vorige keer niet veel indruk op me gemaakt...
Hier is Primperan, neem je rust en trek tijdig aan de bel....
Je had de vorige keer toch een lading meegenomen uit eh een ander land? ik weet niet hoe anoniem je nog wilt blijvenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:33 schreef 3e.ronde het volgende:
Wat houdt zon protocol ongeveer in?
Het VU ziekenhuis hier heeft niet bepaald een protocol waar je U tegen zegt, heeft de vorige keer niet veel indruk op me gemaakt...
Hier is Primperan, neem je rust en trek tijdig aan de bel....
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Liggen jullie sinds je Jen hebt nooit meer met zn tweeën in bed?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:47 schreef Ticootje het volgende:
Leyla en jen slapen allebei bij ons in bed. Lekker knus.
je had de vorige keer toch hele speciale medicijnen uit XXXX die wel werkten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Het ideale medicijn is en blijft toch echt bevallen
Sporadisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen. Liggen jullie sinds je Jen hebt nooit meer met zn tweeën in bed?
Dat was ikquote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef Aventura het volgende:
Kreeg gister van een collega een kaartje voor de 9 maandenbeurs. Wie bood er hier van de week ookweer eentje aan? Als je die nog hebt zou ik 'm wel willenKan ik lekker met zus. Megatuttig natuurlijk (ik háát dingen als huishoudbeurs) maar goed, voor een keer wel leuk.
quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:58 schreef PM-girl het volgende:
Vanyel, dat lijkt me erg vervelend! Je kunt bij het volgende 'hoe is het?' smsje ook antwoorden: "Help, het hoofdje komt er al uit, kun je me NU komen helpen?!?"
Misschien helpt dat het sms-front te doen verstillen!
Nee, ik bedoelde dat dat met een cosleeper juist beter gaat! Als het wiegje naast mijn bed staat is er altijd een rand waar ik overheen moet kijken. En met de cosleeper kan ik even een hand op haar buikje leggen, haar handje vastpakken, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou, het veiliger vinden als je haar goed ziet snap ik wel, maar waarom je haar beter in de gaten kan houden snap ik niet zo goed. Zie je t niet net zo goed of nog beter in de cosleeper?
Pure nieuwsgierigheid dit hoor.
Wij zeggen daarom ook bewust dat we begin april ouders worden; tussen de 1e en 15e hopen we.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Langzaamaan beginnen de smsjes wel vermoeiend te worden. Nee het is nog niet bezig en nee, als dat wel zo was, ging ik ook niet bij de eerste wee iedereen bellen die ik ken.
Ik ben zelf altijd heel braaf en hou me in met dat soort vragen, blijkbaar is dat goede voorbeeld niet opgemerkt..
Nou wil ik ook een co-sleeperquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat dat met een cosleeper juist beter gaat! Als het wiegje naast mijn bed staat is er altijd een rand waar ik overheen moet kijken. En met de cosleeper kan ik even een hand op haar buikje leggen, haar handje vastpakken, dat soort dingen.
Nou, ik wist niet dat het geadviseerd werd eigenlijk hahaha. Er is al vrij weinig loopruimte nu in de slaapkamer, dus dat zou betekenen dat de hele slaapkamer omgedraaid zou moeten worden (maar ja, ik ben een onpraktische vrouw, misschien ziet mijn mannetje het weer veel simpeler inquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Begrijp ik goed dat je jullie kindje het liefst meteen op de eigen slaapkamer zou leggen, Tankgirl? Het wordt geadviseerd om je kindje de eerste 6 maanden op je eigen slaapkamer te hebben slapen, maar hey, jij bent de baas.
Ik zou zelf geloof ik de katten uit de slaapkamer weren. Wij hebben op een bepaald moment 3 katten gehad en dat was reuzegezellig elke ochtend, maar ik vond het ook wel lekker toen we besloten dat ze 's nachts niet meer in de slaapkamer mochten komen. En tja, een beest kun je nooit echt vertrouwen.
Wist ik eerlijk gezegd ook niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Nou, ik wist niet dat het geadviseerd werd eigenlijk hahaha.
Verder wat Claudia zegt.quote:Laat de baby als het even kan zeker het eerste halfjaar bij u op de kamer slapen. Houd dat ten minste vol tot de baby zich vlot om en om kan draaien. Laat hem ook overdag in uw nabijheid slapen op een rustige plek, maar gebruik liever niet de box als slaapplaats.
Dat laatste staat ook buiten kijf hoor Claudia, wij realiseren ons heel goed dat alles wat we nu bedacht hebben straks zomaar ineens heel anders kan voelen. En daar handelen we dan ook gewoon naar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk veligheid, en ook om hongersignalen en zo meteen op te kunnen pikken. Maar ik zei niet voor niets dat jij de baas bent! Jullie moeten doen wat jullie fijn vinden. Ivan heeft ook niet 6 maanden bij ons op de kamer geslapen maar is na 8-10 weken naar zijn eigen kamer verhuisd.
Het enige zinnige wat ik erover kan zeggen is dat je gevoel hierover ineens kan veranderen als de kleine er is. Misschien was je van plan om lange tijd bij elkaar op de kamer te slapen en merk je al gauw dat dat hem niet wordt, maar andersom kan ook!
Dat is ook zo Oeke. Had het er net ook nog even met mijn lief over, dat we gewoon kijken hoe het gaat. Als we haar smakjes bijvoorbeeld niet goed door de babyfoon of de openstaande deuren horen (haar kamertje is echt heel dicht bij die van ons), dan verhuist ze gewoon naar onze kamer. Ach, het regelt zich waarschijnlijk vanzelf, ik moet me er ook niet zo druk over maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:29 schreef oeke het volgende:
Veilig slaapadvies op wiegedood.nl:
[..]
Verder wat Claudia zegt.
En ook wat betreft je kindje uiteindelijk op de eigen kamer leggen, je bent zelf de baas.
Twentemeisje, je schrikbeeld wordt bepaald door anderen, maar het hoeft niet te betekenen dat het bij jullie zo gaat. Je kindje is anders, maar nog meer ben jij anders.
Als het de normale kaartjes (dus niet de avond-kaartjes) zijn, dan heb ik zeker interesse! Ik zoek nog 2 kaartjes om met mijn moeder naar de 9 maandenbeurs te gaanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 08:37 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat was ik. Ben je al voorzien Aventura? Ik heb er hier nu drie liggen (de dochter van de overbuurvrouw kwam er deze week twee brengen, schattig
) . Dus wie er nog meer interesse heeft, geef maar een gil!
3e.ronde wat een narigheid, gewoon even een hele dikke knuffel voor jou!
Hier zijn we voornemens om ons meisje direct in haar eigen kamertje te laten slapen. Bij ons in bed is geen optie, daarvoor woel ik veel te veel (ik word vaak zat half bovenop mijn lief wakker) en ik vind het doodeng. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de weinige nachtrust die ik nog heb. Ik heb gezien hoeveel moeite het mijn zusje kostte om haar kind weer naar haar eigen kamer te krijgen en bij mijn andere zusje is er nooit een probleem geweest, haar mannetje lag vannacht de eerste nacht op zijn eigen kamer. Laat ik voorop stellen dat alles wat ik nu zeg theorie is, wat er in de praktijk van terecht komt dat moeten we natuurlijk straks zien
. (Alleen dat slapen bij ons in bed gaat echt niet gebeuren, dan wordt het een wiegje of co-sleeper)
Een fijn weekend voor u allen!
Als je mij je adres pm't dan stuur ik je de twee kaartjes op Jose! (die andere stuur ik aan Aventura)quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:53 schreef Jose81 het volgende:
Sugar, spannend!![]()
3e ronde... jemig zeg.. wat heftig... Sterkte!![]()
TM: als je die twee kaartjes nog hebt... Toevallig dat ik gister tegen zei dat ik het wel leuk zou vinden om erheen te gaan...
Jammer, dan kunnen we juist niet. Maar toch bedankt!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:11 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Als je mij je adres pm't dan stuur ik je de twee kaartjes op Jose! (die andere stuur ik aan Aventura)
Tankgirl, het gaat om de avondkaartjes (geldig op do 17/2 en vr 18/2 van 18-22u).
Even dan de positieve noot, en die heb ik hier ook al vaker gelezen: Senna heeft ik denk een maand of 5-6 bij ons op de kamer geslapen, in een wiegje of bij ons in bed. Op een bepaald moment kwam ze vaak nog maar voor een voeding per nacht en sliep ze verder vrij onrsutig. We hebben haar toen naar haar kamertje verhuisd met het idee dat ik die ene voeding wel daar in de stoel kon doen, en ze heeft vanaf het begin prima daar geslapen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:20 schreef twentemeisje het volgende:
Ik voel me bijna een beetje een 'ontaarde' moeder omdat ik ons kindje meteen op haar eigen kamertje wil laten slapen. Niet omdat iemand dat hier roept hoor, maar omdat de meerderheid hier toch wel voor kiest (nee ik ben helemaaaaaaaal onzekere zwangere muts
). Ik heb puur toevallig heel vaak in mijn omgeving gezien dat de kindertjes na dat halve jaar met hele grote problemen naar hun eigen kamertje verhuisden, dat speelt bij mij ook mee. Mijn beste vriendin heeft drie jaar lang geen enkele nacht doorgeslapen... Dat is wel mijn schrikbeeld.
Hier precies hetzelfde. We waren het van tevoren niet van plan, maar het kwam wel goed uit dat Alexa bij ons op de kamer bleef. Bij 6,5 maand gingen we allen onrustiger slapen door elkaar en toen hebben we haar naar haar eigen kamer gedaan. Geen centje pijn ook hier.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Even dan de positieve noot, en die heb ik hier ook al vaker gelezen: Senna heeft ik denk een maand of 5-6 bij ons op de kamer geslapen, in een wiegje of bij ons in bed. Op een bepaald moment kwam ze vaak nog maar voor een voeding per nacht en sliep ze verder vrij onrsutig. We hebben haar toen naar haar kamertje verhuisd met het idee dat ik die ene voeding wel daar in de stoel kon doen, en ze heeft vanaf het begin prima daar geslapen.
Niet doorgeslapen ofzo, en natuurlijk worden kindjes nog wel regelmatig wakker, maar ik bedoel maar dat ze geen enkel probleem had met verhuizen naar haar eigen kamertje.
Ik sluit me bij je aan, 'ontaarde moeder' nr 2 haha. Nee hoor, maar ik/wij denk(en) er hetzelfde over. Als wij nou op een andere verdieping zouden slapen is het anders, maar de kamers grenzen aan elkaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:20 schreef twentemeisje het volgende:
Ik voel me bijna een beetje een 'ontaarde' moeder omdat ik ons kindje meteen op haar eigen kamertje wil laten slapen. Niet omdat iemand dat hier roept hoor, maar omdat de meerderheid hier toch wel voor kiest (nee ik ben helemaaaaaaaal onzekere zwangere muts
). Ik heb puur toevallig heel vaak in mijn omgeving gezien dat de kindertjes na dat halve jaar met hele grote problemen naar hun eigen kamertje verhuisden, dat speelt bij mij ook mee. Mijn beste vriendin heeft drie jaar lang geen enkele nacht doorgeslapen... Dat is wel mijn schrikbeeld.
Yep, ik wilde je net PMén.. Hij si wel een btje gekreukeldquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:55 schreef danic het volgende:
Ow lees net dat je ze al vergeven hebt.
Vicky!!!!! Heb je em nog?? Die avondkaart? ah ah?
nee weet ik wel dat het niet serieus bedoeld was hoorquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:17 schreef danic het volgende:
Huup:![]()
Rustig aan met die hormonen haha, van mij was het in ieder geval niet serieus bedoeld.
We hebben er echt goed over nagedacht en vinden dit de beste optie voor ons.
als dat jullie een goed gevoel is dat toch alleen maar prima.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:17 schreef danic het volgende:
Huup:![]()
Rustig aan met die hormonen haha, van mij was het in ieder geval niet serieus bedoeld.
We hebben er echt goed over nagedacht en vinden dit de beste optie voor ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |