Ja is vlgs mij nog steeds zo .. die borden langs de wegen voor het circus hebben geloof ik ook maar 1 dag gestaanquote:Op maandag 24 januari 2011 17:38 schreef MissHobje het volgende:
Je maakt wat mee in Alphen! mare was het niet zo dat circussen met wilde dieren niet meer welkom waren in Alphen? of was dat een storm in een glas water, of nog een optie ben ik abuis?
Kan me herinneren dat er zo'n discussie was in 2008/2009
wederom fail Alphen dusquote:Op maandag 24 januari 2011 18:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja is vlgs mij nog steeds zo .. die borden langs de wegen voor het circus hebben geloof ik ook maar 1 dag gestaan
http://bit.ly/fQQvf2quote:'Hoe zien de gebitten van kinderen en jongvolwassenen er uit?'
Het project 'Kies voor Tanden' vindt in 2011 plaats te Alphen aan den Rijn, Gouda, Breda en Den Bosch. Hiervoor ontvangen 5-, 11-,17-, 21- en 23-jarigen een uitnodiging.
Ik ben te oudquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:30 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://bit.ly/fQQvf2
Ik heb hem weggegooid.
Ach, duurt al jaren en jaren. Ze blijven het uitstellen, zou voor mij flink schelen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:44 schreef withxhonor het volgende:
en als ze nou eens opschieten bij de Baronie.. supermarkt e.d. lekker dichtbij...
http://www.webregio.nl/al(...)lijk-uitgesteld.aspx
Hoornquote:
http://www.alphenstadfm.n(...)IEST_VOOR_ALPHEN.htmquote:De kern Benthuizen hoort vanaf 1 januari 2014 bij Gemeente Alphen. Inwoners van het dorp uit Rijnwoude mochten in een referendum kiezen voor Alphen of Zoetermeer. 70 procent kiest voor Alphen.
zou me eerlijk gezegd niet verbazenquote:Op zaterdag 2 april 2011 10:28 schreef PiRANiA het volgende:
Ik lees dat het niet-Alphenaren zouden zijn...
http://www.alphenstadfm.n(...)d&utm_medium=twitterquote:Waarschuwing pedofiel in Alphen
De internetsite www.stopkinderseks.com waarschuwt voor een veroordeelde pedofiel die in de Edelstenenbuurt in Alphen woont. De man woont tussen het Scala College en basisschool Het Spectrum.
Yvonne van Hertum (Stopkinderseks.com) stelt in AD Groene Hart dat haar melding op waarheid is gecontroleerd door bronnen binnen Justitie.
Een veroordeelde pedofiel die zijn straf heeft uitgezeten krijgt volgens een politiewoordvoerster een tweede kans. 'Om die reden geven wij geen identiteit prijs en gaan wij niet in op specifieke zaken', aldus de zegsvrouw in de krant. Ze bevestigt het bericht niet, maar ontkent ook niet. Van Hertum: 'Ik wil dat iedereen het weet: let op je kinderen, vertrouw niemand.'
Alphen.ccquote:Twee doden bij schietpartij in woonwijk Broekhorst
Gepubliceerd op 02 april 11, 12:20
ALPHEN AAN DEN RIJN - Bij een schietpartij in de Alphense woonwijk Broekhorst zijn vannacht twee doden gevallen.
Ja :quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:48 schreef Hanneke12345 het volgende:
Broekhorst, dat iseen straat, toch?
Oh lekker.. met uitzicht op 2 scholenquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://www.alphenstadfm.n(...)d&utm_medium=twitter
Ik hoorde van iemand die in het zhuis werkt dat daar ook nog schoten zijn gevallen.. lekker stel.quote:Op zondag 3 april 2011 18:22 schreef PiRANiA het volgende:
De twee slachtoffers die nog in het ziekenhuis liggen, zijn respectievelijk een 30-jarige man met de Bulgaarse nationaliteit en een 30-jarige man met de Nederlandse nationaliteit. De mannen die de schietpartij niet hebben overleefd zij waren 23 en 39 jaar hebben respectievelijk de Nederlandse en de Bulgaarse nationaliteit.
http://www.alphen.com/nie(...)partij_alphen_bekend
Oei, daar woon ik vlakbij!quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://www.alphenstadfm.n(...)d&utm_medium=twitter
Wat? Net?quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:34 schreef Hanneke12345 het volgende:
Schietpartij net in de R'hof. Kennelijk heeft iemand met een automatisch geweer om zich heen lopen schieten, meerdere doden.
Zolang ze elkaar maar afgemaakt hebben en geen onschuldige mensen.quote:
Ik dacht in 1e instantie dat het weer een afrekening was, maar als je het zo leest staat het zeer waarschijnlijk los van elkaar..quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:12 schreef Solique het volgende:
[..]
Zolang ze elkaar maar afgemaakt hebben en geen onschuldige mensen.
Het waren wel onschuldige mensen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:12 schreef Solique het volgende:
[..]
Zolang ze elkaar maar afgemaakt hebben en geen onschuldige mensen.
Klopt, alleen de reactie van vandergeld was jegens een afrekening.quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:04 schreef PiRANiA het volgende:
In totaal een kwartier. Vanuit het parkeerdek is hij naar binnen gelopen.
Parkeerplekken dan? Ik ken het daar niet eigenlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 19:25 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Parkeerdek, sinds wanneer heeft de R'hof een parkeerdek?
quote:
Ik denk dat dat niet zal gebeuren. Er is niets meer van te zien straks...quote:Op zondag 10 april 2011 20:00 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop voor de inwoners van Alphen aan den Rijn dat men niet de komende
weken overspoelt wordt door ramptoeristen.
Onder de Alphenaren zelf zitten ook nogal wat ramptoeristen. Toen ik langs één van de gesloten winkelcentra fietste, stond daar bijna heel Alphen te kijken.quote:Op zondag 10 april 2011 20:00 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop voor de inwoners van Alphen aan den Rijn dat men niet de komende
weken overspoelt wordt door ramptoeristen.
GOA-feest in het Kasteelquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:59 schreef NatteBever het volgende:
Nog leuke feestjes @ Alphen komend weekend?
quote:Op maandag 18 april 2011 22:56 schreef PiRANiA het volgende:
Auto ontploft bij venusstraat Alphen aan den Rijn - http://goo.gl/EbusM
Ik zag het gewoon gebeuren, zag een lichtflits gevolgd door een knal, dus ik ernaartoe fietsen, staat er een auto in de fik! En die vonken die er vanaf kwamenquote:
http://goo.gl/cqna7quote:Extreme verkeersdrukte in Alphen
Duizenden Alphense automobilisten hebben er vrijdag veel langer over gedaan om thuis te komen dan gebruikelijk.
Doordat de Alphense Hefbrug over de Gouwe en het kruispunt daarvoor op N207 afgesloten zijn, is Alphen op slechts drie manieren in te komen. Het gevolg: extreem lange files in Alphen en ook op de N11 en N207 stond het verkeer vast.
Vooral de Goudse Schouw, de Leidse Schouw en de Hoorn liepen volledig vast. 'Ik moet naar de Zeilmakerstraat maar vanaf de McDonalds heb ik er één uur en tien minuten over gedaan terwijl de afstand hemelsbreed achthonderd meter is', aldus een gefrustreerde buurtbewoner. Een ander vervolgt: 'Even op en neer naar Zwammerdam betekent gewoon anderhalf uur tuffen.'
Zowel de Alphense Hefbrug als het kruispunt voor de ophaalbrug op de N207 zijn dicht. De hefbrug gaat drie maanden, tot half juli, dicht. Fietsers, voetgangers en hulpdiensten kunnen wel over de brug; het overige verkeer moet omrijden via de N11. Het kruispunt met de Steekterweg is tot en met aanstaande zondag afgesloten. Verkeer vanaf de Boskoopseweg richting Alpen gaat dan vóór Alpherium rechtsaf en rijdt dan via de N11 en de Goudse Schouw naar Alphen. Verkeer vanuit Alphen rijdt via de Goudse Schouw, de N11 richting Bodegraven of via de nieuwe N207 in noordoostelijke richting.
yup, maar volgens mij was dat een noodreparatie omdat een of andere schipper dacht dat hij er wel onderdoor paste. terwijl dit duidelijk niet het geval was..quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:27 schreef Hanneke12345 het volgende:
De Hefbrug is niet zo lang geleden nog ook gesloten geweest, toch?
Dat had ik vrijdag ookquote:
ok, heel bizar inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:04 schreef PiRANiA het volgende:
http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)lt-naar-beneden.html
bizar.
Ik weet het nog goed, die nacht. Ik zag die ontploffing van een afstand terwijl ik fietste, hele tijd staan kijken terwijl het steeds erger werd.quote:
Dit nieuws stond weken geleden al in de alphense krantenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:47 schreef PiRANiA het volgende:
Overslagbedrijf Alphen veel te luidruchtig
Ik ook niet, wil wel graag verhuizen uit dit gatquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:12 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.alphens.nl/nieuws/all/738,index.html
Ik wil geen nieuwe naam
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:12 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.alphens.nl/nieuws/all/738,index.html
Ik wil geen nieuwe naam
Jij vind Alphen een gat???quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ook niet, wil wel graag verhuizen uit dit gat
600 toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:25 schreef PiRANiA het volgende:
Alphen schrijft honderden overledenen aan
Nou ik zou nog geen eens doodgevonden willen worden in Alphen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:10 schreef vstyle het volgende:
[..]
Jij vind Alphen een gat???
Alphen is als new york al je het vergelijkt met mijn dorp.
Zoek maar op op google earth: Papenveer
Dan liever Leiden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:09 schreef needakill het volgende:
[..]
Nou ik zou nog geen eens doodgevonden willen worden in Alphen.
http://bit.ly/qpqE9equote:Gewapende overval op tankstation
Een donkere man heeft maandag rond etenstijd het Shell-tankstation aan de Tankval in het Alphense Kerk & Zanen overvallen. De verdachte had een steekwapen bij zich.
In een auto is een getuige achter de vluchtende man aangereden. De vrouw hield continu de politie op de hoogte van de locatie waar de overvaller zich bevond.
Agenten met kogelwerende vesten hielden de verdachte aan op de Zuiderkeerkring in Alphen. De politie was ondermeer met undercover-agenten ter plekke. De technische recherche doet onderzoek naar de overval. Of de man, die een capuchon droeg tijdens de overval, iets heeft buit gemaakt is niet bekend. Er is niemand gewond geraakt.
Viel best mee, koelt wel gelijk lekker af.quote:
Zo te zien en te horen iets flinks bij de SWA in de buurt, tevens bij Prinses Margietlaan iets aan de hand. Gaat weer lekker.quote:Prio 1 SWA DISTRIBUTIEWEG 10 ALPHEN AAN DEN RIJN (APN) Brandmelding OMS 66840: BRAN | Hollands Midden | 1503900 BRW Hollands-Midden
Ik bedoel dan wel het nieuwe stuk met al die winkels etcquote:
Oh. Geen idee.quote:Op zondag 11 september 2011 02:44 schreef Dalando het volgende:
[..]
Ik bedoel dan wel het nieuwe stuk met al die winkels etc
Pirenjan wist het ook al niet.quote:
Ooooh die. Nog niet af volgens mij.quote:Op zondag 11 september 2011 02:49 schreef Dalando het volgende:
Maar er komt een Hoogvliet, er zou toch eerst een Aldi ofzo komen
Ja dat weet ik maar wat komt er nou, een aldi? een hoogvliet? allebei? kan me bijna niet voorstellenquote:Op zondag 11 september 2011 02:52 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ooooh die. Nog niet af volgens mij.
Dat weet niemand, volgens mijn ouders eerst een Aldi, dan een Hoogvliet en Aldi en nu zeggen ze alleen een Hoogvliet.quote:Op zondag 11 september 2011 02:55 schreef Dalando het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar wat komt er nou, een aldi? een hoogvliet? allebei? kan me bijna niet voorstellen
Maar de advertentie voor de hoogvliet staat op de 2e verdieping, dus denk ik dat op de 2e verdieping daar een hoogvliet komt. Maar wat komt daaronder dan, als er geen aldi komt?quote:Op zondag 11 september 2011 02:56 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dat weet niemand, volgens mijn ouders eerst een Aldi, dan een Hoogvliet en Aldi en nu zeggen ze alleen een Hoogvliet.
Niks denk ik.quote:Op zondag 11 september 2011 02:57 schreef Dalando het volgende:
[..]
Maar de advertentie voor de hoogvliet staat op de 2e verdieping, dus denk ik dat op de 2e verdieping daar een hoogvliet komt. Maar wat komt daaronder dan, als er geen aldi komt?
Gemeente van Alphen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen bestuurster, eruitgeknipt en hoofdwond afijn lees zelf maarquote:
Waar is dat? : O Ik moet vandaag werken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:48 schreef Bastard het volgende:
Dom wijf
Maar vandaag oldtimerdag!Biertje halen bij under the bridge vanmiddag
Onder de Julianabrug, naast de Chinees tegenover het podium in de Hooftstraatquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:04 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Waar is dat? : O Ik moet vandaag werken.
Oh daar. Ja ik werk in Alphen, in La Place.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Onder de Julianabrug, naast de Chinees tegenover het podium in de Hooftstraat
Werk je in Alphen zelf? Volgens mij staan de auto's er tot een uur of 4 en daarna kun je de rest van de avond genieten van de bandjes bij Under the bridge
Oh lekkerquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:14 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Oh daar. Ja ik werk in Alphen, in La Place.
Alcohol op tijdens het werk?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh lekker![]()
Nou dan loop je zo de hooftstraat even door voor een koud biertje van de tap
Ga zo even een rondje lopen langs de auto's iig.
Nee volgens mij niet gezien!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:24 schreef Skillstorm het volgende:
Zo, had niet verwacht dat het dorp zo vol zou zitten door Oldtimerdag. Was een kwartier te laat omdat ik er deels doorheen moest lopen. En Bastard, zag je een buitenlander met een rugtas en een lichtblauwe fiets lopen? : D
Huh?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
man ik wil weg uit alphen wat een kut stat
Onverstandig, erg drukquote:Op woensdag 21 september 2011 10:34 schreef withxhonor het volgende:
Zo maar eens een rondje lopen op de jaarmarkt
We gaan je missenquote:Op woensdag 21 september 2011 11:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
man ik wil weg uit alphen wat een kut stat
Nee, moet vandaag weer werken dus op tijd naar huis en rustiger aan gedaan.quote:
Eens met die dingen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:15 schreef Democritus. het volgende:
Diamantstraat en omgeving.Scala college.
Brainpower.
Avifauna.
Trisan.
Salah Edin.
Choices.
Mensen die de Zegerplas 'het meer' noemen.
Mensen die het grootste winkelcentrum 't dorp noemen.
Verbouwing van Ridderhof.
McDonald's in 'het dorp'.
De hefbrug.
. Rijnland ziekenhuis zonder eerste hulp.
Gemeentehuis.
Die rivier die mij scheid van de andere kant van Alphen en waarvoor ik moet omfietsen om op mijn bestemming te komen en dat dan de brug opengaat.
Verder is het fantastisch.
Ik heb het wel eens gehoord ja.. maar vandaag, ondanks dat de achterdeur openstaat niets. Misschien was ik even ergens mee bezig.. kwalijke zaak!quote:
http://www.alphens.nl/nieuws/all/1566,index.htmlquote:Meldkamer vergeet luchtalarm
3 okt 2011 - 15:14 • Alphen Stad FM/TV • 0 reacties
De sirenes in Alphen gingen maandag zeven minuten later af dan de bedoeling was. Medewerkers van de meldkamer van Hollands Midden waren de maandelijkse test vergeten.
Normaal wordt de meldkamer even voor het middaguur per wekker herinnerd, maar die werkte maandag niet. De werknemers kwamen hier te laat achter en startten het signaal pas om 12.07 uur.
Niet alleen in Alphen klonk het luchtalarm te laat, ook in de andere delen van Hollands Midden. In het westen van Noord-Brabant klonken helemaal geen geluiden. Daar gooide een storing roet in het eten.
Jawel!! Ik ben duidelijk nog nooit thuis geweest de eerste maandag van de maand om 12.00 uur want ik schrok me rot!quote:
12:07quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:45 schreef Starlie het volgende:
[..]
Jawel!! Ik ben duidelijk nog nooit thuis geweest de eerste maandag van de maand om 12.00 uur want ik schrok me rot!
quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:48 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://www.alphens.nl/nieuws/all/1566,index.html
Helemaal geweldig.quote:
Als er nu weer iets tegen de hefbrug aanrijdt wordt dat een rampquote:Op donderdag 10 november 2011 19:04 schreef Dalando het volgende:
2 dagen geleden wist zo goed als niemand iets, maar nu ineens dicht. Dat zal leuk worden in het verkeer!
Van kerk en zane naar noord alphen komen die je al een half uur over. met al die waardeloze stoplichten bij de julianabrugquote:Op donderdag 10 november 2011 19:06 schreef Bastard het volgende:
Serieus, heel alphen is een ramp met het verkeer, doe er een half uur over in de spits.. met brug..
Die hoge die richitng Leimuiden gaat dacht ik.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:20 schreef Skillstorm het volgende:
De Julianabrug is welke brug?.. (ja ik weet het, best erg dat ik dat niet weet) toch niet die brug die leid naar het ID College en de fietsenmaker en die viswinkel etc.
Oh nice! Dan kan het mij niks boeien.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:21 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Die hoge die richitng Leimuiden gaat dacht ik.
wel de brug met de fietsenmakert aan de ene kant en tankstation aan de anderequote:Op donderdag 10 november 2011 19:21 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Die hoge die richitng Leimuiden gaat dacht ik.
oja khaal altijd die 2 doormekaarquote:Op donderdag 10 november 2011 19:23 schreef withxhonor het volgende:
[..]
wel de brug met de fietsenmakert aan de ene kant en tankstation aan de andere
die hoge is de albert schweitzer..
quote:Op donderdag 10 november 2011 19:23 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
oja khaal altijd die 2 doormekaar
ja, maar de ridderbuurt is ook een puinhoop.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:25 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Helemaal omfietsen elke ochtend?
Schatje is te druk. En roken in die gang?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:16 schreef PiRANiA het volgende:
M'n schatje vind ik trouwens leuk om uit te gaan. Kasteel kom ik ook iets regelmatiger. Q is echt afgelopen (voor mij dan
).
Daar weet ik alles van.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
ja, maar de ridderbuurt is ook een puinhoop.
Ik ben vanmorgen met de auto gewoon over de Alphense brug gereden, moest in de buurt van het station wezen.. geen filequote:
welke?quote:Op maandag 14 november 2011 21:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hoor van mensen dat mijn oude school in de fik staat
Nee, de Steekterbrug gaat over de Oude Rijn. De Hefbrug gaat over de Gouwe.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:27 schreef Bastard het volgende:
Die "Steekterbrug" is dat die hefbrug? Maar daar kun je toch niet meer overheen als je richting Ter Aar wilt tegenwoordigZo'n puinhoop geworden daar..
Ik ken maar 4 bruggen in Alphen, de brug bij de Vliestroom richting Avifauna, Azweitzerbrug oid.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee, de Steekterbrug gaat over de Oude Rijn. De Hefbrug gaat over de Gouwe.
Weer typisch de gemeente om er laat achter te komen dat er iets mis isquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:02 schreef PiRANiA het volgende:
Koningin Julianabrug in Alphen wordt gesloopt
http://www.alphens.nl/nie(...)-wordt-gesloopt.html
Van mij mag die lekker kapot blijven. Heerlijk rustig nu aan dat stukje lage zijde.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:02 schreef PiRANiA het volgende:
Koningin Julianabrug in Alphen wordt gesloopt
http://www.alphens.nl/nie(...)-wordt-gesloopt.html
Nopequote:Op dinsdag 27 december 2011 19:10 schreef Skillstorm het volgende:
Weet iemand of er vandaag koopavond is in het dorp?
Oh ja, dat was vorig weekend. :pquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:13 schreef Dalando het volgende:
Beetje laat, mja, gelukkig nieuwjaar nog Alphenaren!
bron:alphenstadfmquote:In de Alphense Sterrenlaan is maandag rond 17.30 uur een gewapende overval gepleegd op supermarkt Plus. De dader is gevlucht. De politie is met een helikopter naar de getinte man op zoek.
De verdachte heeft een onbekend geldbedrag meegenomen en is richting winkelcentrum Ridderhof gevlucht. Bij binnenkomst spoot de man een bijtende stof in het gezicht van de bezoekers, die daar geïrriteerde ogen van kregen.
Er is één dader. Hij is vermoedelijk midden twintig jaar, ongeveer 1.75 meter lang, heeft een donkere jas aan, zwart krullend haar, een zwarte muts, -jas en capuchon op. Mensen die meer weten worden verzocht contact op te nemen met de politie via het alarmnummer 112.
Oh vandaar!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef MissHobje het volgende:
en dan net :
gewapende overval, dader gevlucht
[..]
bron:alphenstadfm
Had ook geen idee eigenlijk dacht dat het een groentewinkel oid was.quote:
Heli was dacht ik surveillance-vlucht van de politie, vliegtuigje was idd voor warmteopnames in opdracht van de gemeente.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:11 schreef PiRANiA het volgende:
Die heli + vliegtuig gisteravond waren warmteopnames.
bron: http://www.alphenaandenrijn.nl/Smartsite.shtml?id=79311&ch=INTquote:Vliegtuig boven Alphen aan den Rijn
16 januari 2012
Op 15 januari 2012 vloog er een vliegtuig boven Alphen aan den Rijn om in opdracht van de gemeente thermografische foto's te maken. Deze foto's geven de warmteverliezen via daken van woningen en gebouwen weer.
Het doel van het maken van de foto's is dat er in Alphen aan den Rijn bekend is hoeveel warmte en dus energie via daken verloren gaat aan de buitenlucht. Als de bodemtemperatuur laag is, hebben veel inwoners hun kachel aan staan. Het is dan makkelijk te zien op welke plekken veel warmte verloren gaat.
Eigen woning
Met de foto's kunt u als inwoner zelf zien hoe het is gesteld met het warmteverlies van uw woning. De resultaten van de warmtemeting zijn in juni of juli bekend.
Aerodata
Het bedrijf Aerodata heeft de foto's gemaakt in opdracht van Gemeente Alphen aan den Rijn. Zij kunnen pas vliegen als de temperatuur beneden de 5°C is, de lucht helder is en Schiphol toestemming gegeven heeft. Omdat dit drie snel wisselende factoren zijn, had Aerodata op 15 januari niet meer de mogelijkheid om Gemeente Alphen aan den Rijn in te lichten en is er dus niet over gecommuniceerd.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:09 schreef Dalando het volgende:
Hebben we echt zo weinig alphenaren op FOK!
Ik zie nu ook in ridderhof dat ze echt té druk bezig zijn om die aldi open te krijgen
Valt best mee.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:09 schreef Dalando het volgende:
Valt wel mee tochquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:09 schreef Dalando het volgende:
Waarom is dat doordeweeks? Of is het weer vakantie? Ik verwacht er iig niet al te veel vanquote:Op maandag 12 maart 2012 14:06 schreef Bastard het volgende:
Poe poe, kantje boord hoor pfff.
En morgen radio 538 op het Rijnplein dacht ik he?
Morgen jaquote:Op maandag 12 maart 2012 14:09 schreef Quantic het volgende:
[..]
Waarom is dat doordeweeks? Of is het weer vakantie? Ik verwacht er iig niet al te veel van
quote:Frans Duijts, Shermanology, Ferry Corsten, LA de Voices met Gordon, Monique Smit, zullen belangeloos optreden op het Rijnplein en bij de Mediamarkt. Een nog niet bekend te maken artiest zal rondom 18.00 uur een duet zingen met de dagwinnaar van de War Child Talent Stage.
http://www.aadr.nl/Smartsite.shtml?id=79652&ch=INT
Oh leuk Frans Duitsquote:Op maandag 12 maart 2012 18:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.538voorwarchild.nl/actie/alphenaandenrijn/
Vanaf 06:00 wtf? Gelukkig woon ik er niet meer schuintegenover.![]()
nou tis toch een flinke brand die ze (naar wat het nieuwsstukje aangeeft) gecontroleerd laten uitbrandenquote:Op zondag 1 april 2012 10:27 schreef withxhonor het volgende:
denk het. zolang het de toko niet is, valt het allemaal wel mee :p
maar was die helicopter nou echt nodig?
lees maarquote:Een politiehelikopter houdt de situatie vanuit de lucht nauwlettend in de gaten en maakt beelden die de brandweer live vanaf de grond kan bekijken.
wapens bij all-in. Grote controle, en er is iemand opgepakt. Voor zover ik gehoord heb.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:59 schreef RandomMoron het volgende:
en weer de helikopter, en t duurde best lang. iemand een idee?
Jup, om te janken waar Oppatja allemaal mee bezig is. Alles moet en zal gaan naar dat verdomde cultuurhuis en het Castellum mag ook lekker zn handje blijven ophouden terwijl die hele toko niet loopt. Een groot verlies voor de gemeente Alphen aan den Rijnquote:Op woensdag 5 september 2012 19:12 schreef PiRANiA het volgende:
Wethouder Oppatja heeft zojuist in een brief aan de raadsleden het faillissement van het Kasteel aangekondigd.
http://www.alphens.nl/nie(...)7473_414063115323374
De laatste jaren is het wel extreem verpaupert.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:07 schreef Bastard het volgende:
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo mee zitten, heb helemaal niks met het kasteel. Maar het is wel typerend voor Alphen dit, overal leegstand, winkels leeg, overal huizen te koop, braakliggende terreinen. Het verpaupert echt wel de laatste tijd.
Neequote:Op donderdag 6 september 2012 15:13 schreef Bastard het volgende:
http://www.dichtbij.nl/al(...)m_campaign=Telegraaf
Iemand een dergelijk briefje ontvangen
Er is ook amper wat in dorp te doen, en er gaan inderdaad veel winkels dicht en nu het kasteel failiet is geen 90's feesten meerquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:08 schreef ErwinDikkie het volgende:
ik zelf ben 2,5 jaar geleden verhuisd van alphen naar alkmaar, ik was laatst in alphen bij een paar vrienden. ik was teleurgesteld dat er vrij weinig te doen is in alphen. en idd veel winkels wat leeg staan.
is idd kut dat het kasteel failliet is. ik heb daar aardig wat avonden door gebrachtquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:02 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Er is ook amper wat in dorp te doen, en er gaan inderdaad veel winkels dicht en nu het kasteel failiet is geen 90's feesten meer
Laatste keer dat ik met de ns bussen heb gereisd is vorig jaar tijdens de winter opzich kachelen ze wel door maar ik weet momenteel nu niet hoe het zit aangezien de weg naar de a4 dicht is en de N11 propvol is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:05 schreef RandomMoron het volgende:
Hebben jullie ervaring met de ns bus in de spits? ik neem nu een alternatieve bus omdat ik al kan bedenken dat t een nachtmerrie is. maar als ze rijden zoals ns.nl aangeeft is t wel sneller als wat ik nu doe.
Al jaren bekendquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:05 schreef µ het volgende:
Het is wel triest gesteld met de oliebollen in Alphen.
Gewoon zelf bakken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:05 schreef µ het volgende:
Het is wel triest gesteld met de oliebollen in Alphen.
Ik kan allebei mijn (oude) huisjes zien op de beelden. Toch wel leuk om te zien.quote:
Las het ja... Pfff....quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Het blijft wel feest met de Lage zijde.
Weer niet bouwen.
* KLIK *quote:
Koel, thanks.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
* KLIK *
Ik vind het wel grappig om die foto's uit lang vervlogen tijden te zien. Opeens zie je soms wat bekends, maar toch heel anders.
twitter:alphenstadfm twitterde op maandag 17-06-2013 om 21:50:24Man dreigt appartement Anne Frankkade in Alphen aan den Rijn op te blazen met gasexplosie #politie #p2000 #grip1 #annefrankkade #alphen reageer retweet
Veteranendag in Den Haag, is de jaarlijkse luchtshow.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef De_kluizenaar het volgende:
Zojuist 3 straaljagers achter een vliegtuig aan?
Oh!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Veteranendag in Den Haag, is de jaarlijkse luchtshow.
quote:Manege Westkanaalweg in brand gevlogen
ALPHEN AAN DEN RIJN - Een manege aan de Westkanaalweg in Alphen aan de Rijn is zondagochtend in brand gevlogen. Dat meldde de brandweer zondag. Er zijn geen gewonden gevallen.
Een manege aan de Westkanaalweg in Alphen aan den Rijn is zondagochtend in brand gevlogen. Dat meldde de brandweer zondag. Er zijn geen gewonden gevallen. De 25 paarden op de manege bleven ongedeerd. Zij zijn opgevangen in een weiland.
De brandweer wist te voorkomen dat het vuur oversloeg naar nabijgelegen hallen. Bij de brand kwam wat asbest vrij, maar door de regen kwam de deeltjes neer op het manegeterrein zelf en niet in de omgeving.
Omstanders zagen iets voor half zeven dat er brand woedde bij de manege. Ze alarmeerden de brandweer. Die had na ongeveer 2 uur blussen het vuur bedwongen. Over de oorzaak is nog niets bekend.
Bron: ANP
Dat vind ik eigenlijk best opvallend.. er zijn andere scholen waar je het eerder verwacht.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En het zal eens niet het Ashram zijn.
Heb er nog nooit gegeten...quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:25 schreef Dalando het volgende:
We hebben de beste patatzaak van Nederland bij ons jongens[ afbeelding ]
Die in de raadshuis?quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:25 schreef Dalando het volgende:
We hebben de beste patatzaak van Nederland bij ons jongens[ afbeelding ]
Gewoon normale patat leek mij na ff testen vandaag. Maar blijkbaar wel de bestequote:
Ja heftig drama al die mensen pff grote schrik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef Quantic het volgende:
Ons dorpjeFlinke damage, echt heftig om te zien!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |