Die foto doet me ergens aan denkenquote:
Waar in Delft? Dat wil ik ook wel zien!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:02 schreef Norrage het volgende:
Hup mensen kom eens in het topic!
Getuige Eefje's twitter berichten gaat het erg goed met het album! veel plaatsen waar het uitverkocht is en veel positieve reacties! Erg leuk
Zelf ga ik haar woensdag in Delft zien, en zondag speelt ze ook nog eens in de Velvet! Jaaa, ben benieuwd
Theater de Veste Grote Prijs theatertour, woensdagavond. Ook met Cosmic Carnaval e.a., en dan zondagmiddag 16.00 instore bij de Velvetquote:Op maandag 24 januari 2011 16:17 schreef TWP het volgende:
[..]
Waar in Delft? Dat wil ik ook wel zien!
Leuk, dan kom ik bij de Velvet langs.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Theater de Veste Grote Prijs theatertour, woensdagavond. Ook met Cosmic Carnaval e.a., en dan zondagmiddag 16.00 instore bij de Velvet
Ja leuk. Optredentjes Instore zijn me nog zelden tegengevallen daarquote:
Ja ik kom uit Delft, maar 5 minuten lopen is het niet voor mijquote:Op maandag 24 januari 2011 17:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja leuk. Optredentjes Instore zijn me nog zelden tegengevallen daaren het is 5 minuten lopen voor me xD
Kom je ook uit Delft?
Ja he! Fanastisch. Maar ik vind haar stem bij die sessie (dus live?? dat ga ik vanavond ervarenquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:06 schreef Arn0 het volgende:
Wow, erg mooie sessie op 3VOOR12. Alhoewel ik haar stem niet lange tijd na elkaar kan horen maar ben alsnog best benieuwd naar het album.
Neuh was heen voor OOR.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:48 schreef Norrage het volgende:
Zag nu pas het FOK-fotograaf bij je naam, cool...Dacht dat je die foto's van internet had maar dus zelf gemaakt. Goed gelukt!Komt er ook een fok fotoverslag online?
Nee, ik had andere verplichtingen en daar baalde ik wel van. Zeker na ik had gelezen hoe het in De Veste was.quote:
quote:Dames en heren, de Velvet waar ik vanmiddag speel is niet in Leiden, maar in Delft. Begint dus ook ietsjes later, want ik ben nu nog onderweg. Sorry! Maar Delft is ook heel mooi.
Nee hoor, valt mee. Maar het is een beetje op dezelfde manier leuk spelen met woorden en bijzonder muzikaal.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:29 schreef Felagund het volgende:
Een herinnering aan mijzelf dat ik dit album nog moet gaan luisteren.
Het lijkt toch niet teveel op Roosbeef?
Wat is daar mis meequote:Op woensdag 2 februari 2011 10:27 schreef Norrage het volgende:
Ben bang dat ze straks ook wel door DWDD zal worden behandeld
Oh niet zoveel hoor, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat ze bij de DWDD alles wat gehyped wordt automatisch goed vinden zonder er ook maar een seconde bij na te denken.quote:
Whehe, vermakelijk.quote:
Lekker droge clipquote:
Zeg dat!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lekker droge clipPast wel bij haar.
Haar vriendquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:25 schreef OVchipkaart het volgende:
Wie is die bij neger
oh het is geen neger nouja wie vervult de functie van bijneger
Als je nou gewoon zelf luistert en oordeelt?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:58 schreef methodmich het volgende:
Maar waar moet ik het nou plaatsen Norrage? In OOR was men niet onverdeeld positief, beschreven het als menstruatiemuziek, waarvan je na beluistering zin kreeg om ruige dingen te gaan doen, zoals vrouwen aan hun haren naar je hol slepen.
Misschien kan je de 3VOOR12 sessie die in de OP staat bekijken?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:37 schreef methodmich het volgende:
Daarom vraag ik het ook, heb het zelf nog niet gehoord op een stukje van dat ene afgedwaalde nummer na. Maar ik twijfel dus of ik dit wel of niet wil gaan kopen. Zal wel eens wat YouTuben binnenkort.
Morgen is ze bij DWDDquote:Op woensdag 2 februari 2011 10:27 schreef Norrage het volgende:
Ben bang dat ze straks ook wel door DWDD zal worden behandeld
Je bent in de war met Leoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:48 schreef Norrage het volgende:
Fiona Apple niet kennenik dacht Mathijs zo'n muziekkenner was....
Deel die mening wel met je. Behalve dat sommige van haar downtempo nummers wel een erg zwoele relaxte jazz-sfeer uitstralen. Zeker album-toppertje Verdriet. Wat een geweldig mooie afsluiter is dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:40 schreef pfaf het volgende:
Hey, een topic voor Eefje. Leuk. Uptempo vind ik haar geweldig. Als ze haat tempo naar beneden haalt word ik verveeld en chagrijnig.
Maar alleen al vanwege de clip die Maisnon plaatste verdient ze de prijs voor beste NL artieste van het jaar.
Ik zou het zeker eens proberen MM, denk dat het wel in jouw straatje past. Wat mij betreft klinkt ze een beetje als een Nederlandstalige dochter van Fiona Apple, Feist en Sophie Hungerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:37 schreef methodmich het volgende:
Daarom vraag ik het ook, heb het zelf nog niet gehoord op een stukje van dat ene afgedwaalde nummer na. Maar ik twijfel dus of ik dit wel of niet wil gaan kopen. Zal wel eens wat YouTuben binnenkort.
Nou, ben benieuwd dan.quote:Op maandag 7 maart 2011 00:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zou het zeker eens proberen MM, denk dat het wel in jouw straatje past. Wat mij betreft klinkt ze een beetje als een Nederlandstalige dochter van Fiona Apple, Feist en Sophie Hunger
quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:12 schreef ranja het volgende:
Eefje gaat het record 'instore optredens op 1 dag' aanvallen
Morgen staat ze als het goed gaat 10 keer in een winkel op te treden. Als ze weet waar alle plaatsen liggen en ze de goede volgorde aanhoudt
Zie http://recordstoreday.nl/agenda.php?jaar=2011&id=165
yupquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:11 schreef methodmich het volgende:
Sarah? Da's toch die blonde van het labyrint??
Dit vind ik wat te glad hoor....quote:
Ik moest zelf erg wennen aan de nieuw gearrangeerde nummers.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:10 schreef Norrage het volgende:
Ja ik heb al kaartjes voor de zomertourheb haar nog nooit "officieel" met band zien optreden (dus niet op een festival, akoestisch of instore)
quote:Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef DenWauwelaar het volgende:
Mee met een vriendin naar concert van Eefje in Paradiso. Kritiekloos cultureel links geëngageerd Spinvis/Roosbeef-publiek met wollen truien en gebreide sokken. Letteren-studentes die ineenstemmend staan te knikken op hoogdravende teksten over niemandalletjes van gebeurtenissen. Concert was matig, pas bij het laatste nummer sloeg haar enthousiasme over. Luisterliedjes erg zwak, veel op dezelfde toonhoogte wauwelen met veel herhaling. Het raakte nergens emotie, erg gekunsteld en gemaakt. Kleinkunst op een te groot podium. Uptempo nummers komen live wat meer tot recht dankzij de prima band. Dit was ook het moment dat ik enige reden kon ontdekken voor het makkelijke applaus.
Eigenlijk wat verbaasd dat dit in Nederland een Grote Prijs wint en nog verbaasder over het gemak waarmee het publiek te overtuigen was. Het zal wel CKV-punten hebben opgeleverd ofzo.
Ben het wel met je eens trouwens wat betreft het verschil tussen Uptempo en haar luisterliedjes. De band, en haar muzikaliteit, komt vooral bij de uptempo instrumentaties echt tot zijn recht. Ik hoop dat ik de aandacht kan vasthouden bij de langzame nummers, tot nu toe heeft me dat nog niet echt kunnen bekoren. Ik heb haar 5 keer live gezien, waarvan 4 keer solo-akoestisch. Alleen de nummers waar ze wat sample-muzikaliteit ten gehore bracht was toen echt leuk. De rest toch saai. Eefje mét band is heel wat anders.quote:
Een Bob Dylan zonder tekst, of een Springsteen zonder gitaar...is ook niet veel bijzonders...Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen? Eefje is wat mij betreft juist goed vanwege het samenvoegen van elementen.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:05 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik vind het niet eens onderhoudend. Als ze hartslag speelt zonder die drijvende percussie is er gewoon echt niets bijzonders aan. Doe mij maar een echte singer/songwriter die het over weet te brengen.
Mijn punt is dat haar stem naast een beperkt bereik ook niet echt emotie draagt. Het klinkt een beetje alsof ze het zingt voor effectbejag, ik voel geen emotie. Maar goed, could be just me.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een Bob Dylan zonder tekst, of een Springsteen zonder gitaar...is ook niet veel bijzonders...Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen? Eefje is wat mij betreft juist goed vanwege het samenvoegen van elementen.
En dan ben ik het dus eens dat als in die akoestische langzame nummers er inderdaad niet veel speciaals gebeurt....
Bij Eefje is er een beetje hetzelfde aan de hand als bij Roosbeef, of Spinvis...wat mij betreft. Heb ik ook al gezegd in de openinspost hier geloof ik. Het is muziek die je wel raakt of die je totaal niet raakt. (Dan kan ik me trouwens weinig voorspellen dat nummers als Afdwaalt of de Koek niet leuk zijn (zoveel ritme, zoveel melodie etc)), En dat ze voor de rest een haat-of-liefde artieste is. Mijn moeder (om een voorbeeld te noemen) is ongelooflijk Roosbeef fan, en vind dit dan weer kut (terwijl ik het dan weer allebei fantastisch vind). En zo ken ik er nog een paar. Het is een beetje hit-or-miss..en dat vind ik wel leuk aan dit soort artiesten, ze hebben de moed om iets te doen dat niet zo doorsnee is.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:26 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Mijn punt is dat haar stem naast een beperkt bereik ook niet echt emotie draagt. Het klinkt een beetje alsof ze het zingt voor effectbejag, ik voel geen emotie. Maar goed, could be just me.
En sorry als het ongenuanceerd overkomt, maar ik vind er dit van en niet half dit.
Heb je de nieuwe composities van de nummers al gehoord live? Ben er echt niet zo weg van, vond juist de kleine liedjes op het album prima. Waarom nummers eindeloos rekken omdat je een band achter je hebt staan. Nee, ben er niet weg van helaas.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bij Eefje is er een beetje hetzelfde aan de hand als bij Roosbeef, of Spinvis...wat mij betreft. Heb ik ook al gezegd in de openinspost hier geloof ik. Het is muziek die je wel raakt of die je totaal niet raakt. (Dan kan ik me trouwens weinig voorspellen dat nummers als Afdwaalt of de Koek niet leuk zijn (zoveel ritme, zoveel melodie etc)), En dat ze voor de rest een haat-of-liefde artieste is. Mijn moeder (om een voorbeeld te noemen) is ongelooflijk Roosbeef fan, en vind dit dan weer kut (terwijl ik het dan weer allebei fantastisch vind). En zo ken ik er nog een paar. Het is een beetje hit-or-miss..en dat vind ik wel leuk aan dit soort artiesten, ze hebben de moed om iets te doen dat niet zo doorsnee is.
Ja, heb haar Noorderslag optreden gezien. Ik vond het fantastisch. Het wordt steeds beter en beterquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe composities van de nummers al gehoord live? Ben er echt niet zo weg van, vond juist de kleine liedjes op het album prima. Waarom nummers eindeloos rekken omdat je een band achter je hebt staan. Nee, ben er niet weg van helaas.
Oef, Noorderslag optreden vond ik echt één van de minste in lange tijd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, heb haar Noorderslag optreden gezien. Ik vond het fantastisch. Het wordt steeds beter en beterMaar dat is dan misschien de jazz-liefhebber in mij, want de manier dat ze het allemaal oprekt is op een erg vrije, jazzy improviserende spannende manier gedaan.
Ik denk dat wij Eefje om tegengestelde redenen leuk vinden. Ik vind die minimalistische nummers van haar niks, jij de uitgebreide nummers.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oef, Noorderslag optreden vond ik echt één van de minste in lange tijd.
Maar goed ze trekt er nog een hoop lui mee, dus volgens mij doet ze het nog steeds heel prima.
Ik kan me nu wel iets meer vinden in deze opmerkingen van jou, en ik begrijp nu zeker ook waar je het op gebaseerd hebt. Maar zoals ik hierboven heb gezegd: het had zeker beter gekund, maar het was zeer zeker heel erg goed! En waar jouw mening vooral naar beneden wordt afgerond wordt de mijne naar boven afgerondquote:Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef DenWauwelaar het volgende:
Mee met een vriendin naar concert van Eefje in Paradiso. Kritiekloos cultureel links geëngageerd Spinvis/Roosbeef-publiek met wollen truien en gebreide sokken. Letteren-studentes die ineenstemmend staan te knikken op hoogdravende teksten over niemandalletjes van gebeurtenissen. Concert was matig, pas bij het laatste nummer sloeg haar enthousiasme over. Luisterliedjes erg zwak, veel op dezelfde toonhoogte wauwelen met veel herhaling. Het raakte nergens emotie, erg gekunsteld en gemaakt. Kleinkunst op een te groot podium. Uptempo nummers komen live wat meer tot recht dankzij de prima band. Dit was ook het moment dat ik enige reden kon ontdekken voor het makkelijke applaus.
Eigenlijk wat verbaasd dat dit in Nederland een Grote Prijs wint en nog verbaasder over het gemak waarmee het publiek te overtuigen was. Het zal wel CKV-punten hebben opgeleverd ofzo.
Ik vond het weliswaar beter kunnen, maar ik ben júist onder de indruk van het feit dat ze het aandurft elke keer weer andere arrangementen te gebruiken. Zo ongelooflijk indrukwekkende artieste. Er zijn er heel erg weinig die dit kunnen en durven. Ze had ook hetzelfde kunnen doen als op het album en zoals tijdens haar zomertour, maar dat doet ze niet. Hulde!quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wel mooi om te zien dat je de mensen die de cd kunnen waarderen richting het 'de nummers worden volledig verkracht' gaan. En dat er een groep mensen is (massa) die het allemaal awesome vindt.
Het zijn stuk voor stuk prima muzikanten in de band maar ik ben van mening dat ze veel beter de nummers, de nummers had kunnen laten zijn i.p.v. het eindeloze gerek en gestrek van de toch al bestaande liedjes. Beter een uurtje goed, dan anderhalf uur gerek.
Call Me was nog indrukwekkender dan tijdens DWDD...wow wat een versie. Het geeft maar al te meer haar ongelooflijke veelzijdigheid aan. Fantastischquote:Op woensdag 15 februari 2012 23:55 schreef ranja het volgende:
Ik vond het geweldig... zo mooi de nummers weer anders dan op het album én anders dan bij het herfstconcert in De Helling... overigens deed ze toen ook al Afdwaalt in een 'dans'versie en nog een nummer. Maar nu ook Call Me... geweldige versie.
Gewoon wow.
Ja. Zeker. Ze is gewoon geen doorsnee artiest. Ze durft. En ze is een artiest die de moeite waard is elke keer opnieuw naar te gaan luisteren. Een volgende tour zal wéér anders zijn, en waarschijnlijk ga ook jij (en zoniet, dan adviseer ik het je, want ze pakt het elke keer anders aan) daar weer naar toe. Bijzondere artiest. Ik kan het niet vaak genoeg zeggenquote:Op donderdag 16 februari 2012 00:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ze maakt iig wat los, dus vaak missie volbracht dan toch?
Theatertourtje volgend jaar.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Zeker. Ze is gewoon geen doorsnee artiest. Ze durft. En ze is een artiest die de moeite waard is elke keer opnieuw naar te gaan luisteren. Een volgende tour zal wéér anders zijn, en waarschijnlijk ga ook jij (en zoniet, dan adviseer ik het je, want ze pakt het elke keer anders aan) daar weer naar toe. Bijzondere artiest. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen
quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:08 schreef ranja het volgende:
Zeker durft ze. En dat zorgt er waarschijnlijk ook voor dat het bij sommige tegenvalt, die voor een avondje liedjes die ze al kennen komen of voor wat 'hitjes' en dan ineens zo'n goed opgebouwd spectacelstuk opgediend krijgen, even iet som voor te gaan ziten eigenlijk als je niet in een concertzaal zou staan. En dat kan sommige dan tegenvallen en andere zijn positief verrast. Ik heb haar vorig jaar natuurlijk al 5x gezien dus wist wel enigzins wat ik kon verwachten al waren het zoals ik al zei nog weer andere versies dan ik eerder gehoord had.
Ik ben het op sommige punten zeker wel heel erg met je eens. Wat ik voornamelijk jammer vond aan dit optreden was dat alle nummers op dézelfde manier uitgerekt werden. 1x is fantastisch, 2x fantastisch, maar 3x wordt het een beetje saai. Er had meer afwisseling in gemogen. Sommige arrangementen had ze op de meer Jazzy manier als vorig jaar kunnen doen (vooral mijn favoriete nummer de Koek vond ik niet uit de verf komen) en sommige (zoals Ik Dacht Na, wat ik een erg positieve verandering vond) nummers dan wel met de nieuwe (meer elektronische, uitgerekte) arrangementen. Een mix van de beste nummers van vorig jaar, met een paar van de nieuwe arrangementen van nu, was echt het perfecte concert geweest. Nu miste er iets....ook mijn concentratie verslapte bij vlagen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik ken Eefje, heb d'r een keer of 9 gezien in het afgelopen jaar en kan daarom ook prima uitspreken wat ik wel of niet van de muziek vind. Daarom geef ik aan en heb ik ook bij d'r zelf gedaan, liedjes die klein zijn zoals naast me zijn waanzinnig houden zo. Nummers die overbodig uit elkaar getrokken worden zijn zonde.
Mening geven mag, muziek kan je wel of niet mooi vinden. Goed of niet goed vinden. Smaak valt niet over te twisten
Ik Dacht Na speelde ze zeker, maar echt met vólledig anders arrangement. Echt heel mooiquote:Op donderdag 16 februari 2012 09:03 schreef ranja het volgende:
Mooi geschreven Kadafi
Een van mijn favorieten is "Ik dacht na", vraag me nu af of ze die gister wel gespeeld heeft?
Het enige nummer wat me gister wat tegenviel in de nieuwe versie was denk ik "Genoeg".
Dank je, ranja.quote:
Ja, ze is hier voor genomineerd.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:32 schreef Felagund het volgende:
Vanavond weer bij DWDD, geen idee waarom. (Misschien voor de 3FM awards, of is ze hier niet voor genomineerd?)
Blaudzun vond dat ze moest winnenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Felagund het volgende:
Ah, dat verklaart het, maar dat betekent waarschijnlijk dat ze weinig/niet aan het woord komt.
Ja het klinkt een beetje slecht uitgesproken hequote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja zag het, vluchtig even geluisterd maar vind dat ze d'r zinnen beetje slordig zingt. Verder wel reuze benieuwd
quote:Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Verschrikkelijk tenenkrommend vind ik dit, deze cultureel geengageerde DWWD-trut met haar bloemetjesvoorkomen en semi-intellectuele off-beat gewauwel in de microfoon. Ik denk met weemoed terug aan Nederlandstalige zangeressen met beduidend meer (schrijf)talent.
Ik zal toch niet de enige zijn?
Zo heel anders dan het debuut vind ik het niet eigenlijk. Het is weer een mix van veel langzame/midtempo nummers met een paar uptempo nummers, ook het instrumentarium is niet veel anders... gewoon weer een prima album.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:13 schreef Peter88Online het volgende:
Ik heb hem nu 3x geluisterd. Het is duidelijk een groeiplaat die totaal anders is dan De Koek. Maar ik vind hem tot nu toe wel beter dan haar debuutalbum. Het is een volwassener album geworden.
Ja bij het refreintje van 'Nee Joh' is het echt erg. De rest valt wel mee toch?quote:Op maandag 9 september 2013 18:28 schreef Norrage het volgende:
Het is ook zonde dat het volstrekt niet meer verstaanbaar is
Naja mijn voornaamste kennis is live. Album pas 1x geluisterd. Zal op plaat vast beter zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 18:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja bij het refreintje van 'Nee Joh' is het echt erg. De rest valt wel mee toch?
Oh geloof idd wel dat dit live wat minder uit de verf komt, het is een behoorlijk sfeerplaatje geworden. Daar blijft 's middags in de openlucht niets van over, ben ik bang.. (wat bij de vorige dan weer niet zo was)quote:Op maandag 9 september 2013 18:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja mijn voornaamste kennis is live. Album pas 1x geluisterd. Zal op plaat vast beter zijn.
Ja de vorige was live tig beter dan op plaat. Dit wellicht andersom! Maar nummers zijn nog nieuw en onwennig. Als er iemand zich ontwikkelt is het Eefjequote:Op maandag 9 september 2013 18:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh geloof idd wel dat dit live wat minder uit de verf komt, het is een behoorlijk sfeerplaatje geworden. Daar blijft 's middags in de openlucht niets van over, ben ik bang.. (wat bij de vorige dan weer niet zo was)
twitter:Eefjedevisser twitterde op maandag 09-09-2013 om 19:28:02Ik zou zingen vanavond bij DWDD, maar ik ben toch echt mijn stem kwijt! Nu zingt @bentemarijn, heel erg mooi, check t! reageer retweet
ja klopt, maar naar 2-3 keer luisteren verstond ik het allemaal wel. Behalve dat refreintje van 'Nee Joh' nog steeds echt geen idee wat ze daar zingtquote:Op donderdag 19 september 2013 11:22 schreef Norrage het volgende:
De tekst verstaan blijft een hele uitdaging
Nu valt iedereen door de mand die het album niet gekocht heeft.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:44 schreef ranja het volgende:
de teksten zitten gewoon bij het album in hoor
Kun je niet wat foto's uploaden met de teksten, want:quote:Op donderdag 19 september 2013 21:44 schreef ranja het volgende:
de teksten zitten gewoon bij het album in hoor
iTunes-versie zit geen inlay bij hoor.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nu valt iedereen door de mand die het album niet gekocht heeft.
Dat tweede fragment (De Bedoeling) is niet meer beschikbaar. Was het zo slecht?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:56 schreef Gehenna het volgende:
Gisteren dus wel in DWDD:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/243015
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/243035
het was niet echt verschrikkelijk of zo, maar het kwam gewoon niet over. 'Er is' was gewoon stukken beter uitgevoerdquote:Op zaterdag 21 september 2013 01:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat tweede fragment (De Bedoeling) is niet meer beschikbaar. Was het zo slecht?
De volledige versie van "Er is" staat er wel: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/243009
Ze was echt emotioneel inderdaad, mooi ook wel. Schotland vind ik dan ook wel een echt mooi nummer.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:43 schreef ranja het volgende:
Grappig dat ze na de eerste toegift (Schotland toch) zo'n lang applaus kreeg dat ze helemaal van de wijs was en het volgende nummer begon zonder de dinges op de gitaar
Nog geweest? Dat Rosa Ensemble was op Incubate echt onwijs grappigquote:Op zondag 12 januari 2014 12:38 schreef Norrage het volgende:
Straks speelt Eefje (14.00) in Karel V (Utrecht) met Rosa Ensemble, lees ik net ineens op twitter. Nog even mijn best doen daar heen te gaan haha. Grappig
En om 17.00 in Vlaardingen trouwens.
Dan inderdaad eerder die Rita Ziporaquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:50 schreef Gehenna het volgende:
Ik luister nu net het album van Aafke Romeijn, (Chin. Ind. Spec. Rest., an album by Aafke Romeijn on Spotify), maar die heeft af en toe behoorlijke raakvlakken met Eefje(vaak ook helemaal niet trouwens
)
Neuh..zat stampensvol. Weer naar huisgegaanquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nog geweest? Dat Rosa Ensemble was op Incubate echt onwijs grappig
Rita ook geluisterd, maar daar was ik nog niet zo van onder de indrukquote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan inderdaad eerder die Rita Zipora
[..]
Oeh hier kan ik dan weer helemaal niets mee, ondanksquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Eefje was tof vorige week in vrije geluiden samen met het rosa ensamble een soort new wave/post punk/opera kruising
Ze deden in de uitzending nog een ander nummer die veel toffer wasquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oeh hier kan ik dan weer helemaal niets mee, ondanksEefje
en het Rosa Ensemble (die overigens fantastich waren op Incubate vorig jaar, linkje: hier)..
Zij waren dat die een transcriptie van het luchtalarm hadden gemaaktquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze deden in de uitzending nog een ander nummer die veel toffer was
Ik dacht al dat de naam rosa ensemble me bekend voorkwam
quote:Op donderdag 4 december 2014 19:49 schreef Gehenna het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)idse-Schouwburg.html
quote:Op maandag 11 januari 2016 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
hehe ik had van het weekend de luisterpaal aan gezet, zegt mij vriendin mag dit ook uit, waarop ik vroeg vind je het niet leuk, waarop zij weer zei "nee veel te eefje de visser achtig"![]()
Ze had niet door dat het eefje de visser was
Dat zal wel de vorige plaat geweest zijnquote:Op maandag 11 januari 2016 14:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]![]()
Terwijl ze ooit eens zei dat ze het begon te waarderen
Had je de vorige al eens gehoord, daar ligt deze meer in het verlengde vanquote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:11 schreef Sfeermaker het volgende:
Ik wilde mezelf deze zaterdagochtend verrassen met het nieuwe album van Eefje de Visser, maar tot nu - halverwege het album - ben ik niet heel enthousiast. Een beetje kabbeldekabbel en ik kan haar zang maar moeizaam verstaan. De elektronica vind ik wél een pluspunt, bijvoorbeeld in Stof.
De Koek blijft waarschijnlijk ongeëvenaard. Daar staan sterke songs op als Hartslag en Afdwaalt met een lekkere groove. Ook het oprechte en breekbare Naast me vind ik nog steeds fantastisch.
Ik vond het niet zo heel goed klinken gisteren, maar dat kan eraan liggen dat het geluid bij DWDD zelden goed is. Ik ben wel voorzichtig optimistisch over her nieuwe album.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:16 schreef Norrage het volgende:
Eefje
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/352384
Weet alleen niet of ik dit goed vind klinken live....
Bij de DWDD is het wel vaak superkut ja....quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond het niet zo heel goed klinken gisteren, maar dat kan eraan liggen dat het geluid bij DWDD zelden goed is. Ik ben wel voorzichtig optimistisch over her nieuwe album.
Topnummer.quote:
Ze doet een allennigquote:Op woensdag 4 oktober 2017 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
http://eefjedevisser.com/#tour
Blijkbaar gaat ze een solo tour doen
Ik had toentertijd al een topic gemaakt voordat er ook maar een single was gereleasedquote:Op maandag 27 januari 2020 16:00 schreef Felagund het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat er ook een Eefje-topic was, buiten het normale indie-topic.
Maar idd een mooi album.
https://m.hln.be/showbizz(...)bitterzoet~a2f58a51/quote:15 jaar na Anouk nog eens een Nederlandse op 1: Eefje De Visser scoort met album ‘Bitterzoet’
Eefje de Visser (33) komt uit Nederland, leerde een Vlaamse producer kennen en woont sinds drie jaar in Gent. Genoeg stof voor een nieuwe plaat, dus. En meteen goed voor een succesformule, want ‘Bitterzoet’ veroverde al na één week de eerste plek in de Ultratop. Dat een Nederlandse daarin slaagt, is al van Anouk in 2005 geleden.
quote:"Breakdancer Redouan Ait Chitt (Redo) treedt op met zangeres Eefje de Visser. Zij zal voor deze gelegenheid in het Engels zingen. Het lied is nog niet klaar, momenteel werkt De Visser samen met componist Eric van Tijn aan de muziek."
Kan wel even een carrièreoverzicht in vogelvlucht geven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:16 schreef Koekoekskind het volgende:
Een artiest die ik beter moet leren kennen. Met welke liedjes van haar kan ik beginnen om haar muziek beter te leren kennen?
Gewoon fucking goud. Live beter.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |