quote:Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef DenWauwelaar het volgende:
Mee met een vriendin naar concert van Eefje in Paradiso. Kritiekloos cultureel links geëngageerd Spinvis/Roosbeef-publiek met wollen truien en gebreide sokken. Letteren-studentes die ineenstemmend staan te knikken op hoogdravende teksten over niemandalletjes van gebeurtenissen. Concert was matig, pas bij het laatste nummer sloeg haar enthousiasme over. Luisterliedjes erg zwak, veel op dezelfde toonhoogte wauwelen met veel herhaling. Het raakte nergens emotie, erg gekunsteld en gemaakt. Kleinkunst op een te groot podium. Uptempo nummers komen live wat meer tot recht dankzij de prima band. Dit was ook het moment dat ik enige reden kon ontdekken voor het makkelijke applaus.
Eigenlijk wat verbaasd dat dit in Nederland een Grote Prijs wint en nog verbaasder over het gemak waarmee het publiek te overtuigen was. Het zal wel CKV-punten hebben opgeleverd ofzo.

Erg veel zin in
 Erg veel zin in  

Ben het wel met je eens trouwens wat betreft het verschil tussen Uptempo en haar luisterliedjes. De band, en haar muzikaliteit, komt vooral bij de uptempo instrumentaties echt tot zijn recht. Ik hoop dat ik de aandacht kan vasthouden bij de langzame nummers, tot nu toe heeft me dat nog niet echt kunnen bekoren. Ik heb haar 5 keer live gezien, waarvan 4 keer solo-akoestisch. Alleen de nummers waar ze wat sample-muzikaliteit ten gehore bracht was toen echt leuk. De rest toch saai. Eefje mét band is heel wat anders.quote:

Een Bob Dylan zonder tekst, of een Springsteen zonder gitaar...is ook niet veel bijzonders...Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen? Eefje is wat mij betreft juist goed vanwege het samenvoegen van elementen.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:05 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik vind het niet eens onderhoudend. Als ze hartslag speelt zonder die drijvende percussie is er gewoon echt niets bijzonders aan. Doe mij maar een echte singer/songwriter die het over weet te brengen.

Mijn punt is dat haar stem naast een beperkt bereik ook niet echt emotie draagt. Het klinkt een beetje alsof ze het zingt voor effectbejag, ik voel geen emotie. Maar goed, could be just me.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een Bob Dylan zonder tekst, of een Springsteen zonder gitaar...is ook niet veel bijzonders...Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen? Eefje is wat mij betreft juist goed vanwege het samenvoegen van elementen.
En dan ben ik het dus eens dat als in die akoestische langzame nummers er inderdaad niet veel speciaals gebeurt....

Bij Eefje is er een beetje hetzelfde aan de hand als bij Roosbeef, of Spinvis...wat mij betreft. Heb ik ook al gezegd in de openinspost hier geloof ik. Het is muziek die je wel raakt of die je totaal niet raakt. (Dan kan ik me trouwens weinig voorspellen dat nummers als Afdwaalt of de Koek niet leuk zijn (zoveel ritme, zoveel melodie etc)), En dat ze voor de rest een haat-of-liefde artieste is. Mijn moeder (om een voorbeeld te noemen) is ongelooflijk Roosbeef fan, en vind dit dan weer kut (terwijl ik het dan weer allebei fantastisch vind). En zo ken ik er nog een paar. Het is een beetje hit-or-miss..en dat vind ik wel leuk aan dit soort artiesten, ze hebben de moed om iets te doen dat niet zo doorsnee is.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:26 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Mijn punt is dat haar stem naast een beperkt bereik ook niet echt emotie draagt. Het klinkt een beetje alsof ze het zingt voor effectbejag, ik voel geen emotie. Maar goed, could be just me.
En sorry als het ongenuanceerd overkomt, maar ik vind er dit van en niet half dit.

Heb je de nieuwe composities van de nummers al gehoord live? Ben er echt niet zo weg van, vond juist de kleine liedjes op het album prima. Waarom nummers eindeloos rekken omdat je een band achter je hebt staan. Nee, ben er niet weg van helaas.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bij Eefje is er een beetje hetzelfde aan de hand als bij Roosbeef, of Spinvis...wat mij betreft. Heb ik ook al gezegd in de openinspost hier geloof ik. Het is muziek die je wel raakt of die je totaal niet raakt. (Dan kan ik me trouwens weinig voorspellen dat nummers als Afdwaalt of de Koek niet leuk zijn (zoveel ritme, zoveel melodie etc)), En dat ze voor de rest een haat-of-liefde artieste is. Mijn moeder (om een voorbeeld te noemen) is ongelooflijk Roosbeef fan, en vind dit dan weer kut (terwijl ik het dan weer allebei fantastisch vind). En zo ken ik er nog een paar. Het is een beetje hit-or-miss..en dat vind ik wel leuk aan dit soort artiesten, ze hebben de moed om iets te doen dat niet zo doorsnee is.

Ja, heb haar Noorderslag optreden gezien. Ik vond het fantastisch. Het wordt steeds beter en beterquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe composities van de nummers al gehoord live? Ben er echt niet zo weg van, vond juist de kleine liedjes op het album prima. Waarom nummers eindeloos rekken omdat je een band achter je hebt staan. Nee, ben er niet weg van helaas.
 Maar dat is dan misschien de jazz-liefhebber in mij, want de manier dat ze het allemaal oprekt is op een erg vrije, jazzy improviserende spannende manier gedaan.
 Maar dat is dan misschien de jazz-liefhebber in mij, want de manier dat ze het allemaal oprekt is op een erg vrije, jazzy improviserende spannende manier gedaan.

Oef, Noorderslag optreden vond ik echt één van de minste in lange tijd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, heb haar Noorderslag optreden gezien. Ik vond het fantastisch. Het wordt steeds beter en beterMaar dat is dan misschien de jazz-liefhebber in mij, want de manier dat ze het allemaal oprekt is op een erg vrije, jazzy improviserende spannende manier gedaan.

Ik denk dat wij Eefje om tegengestelde redenen leuk vinden. Ik vind die minimalistische nummers van haar niks, jij de uitgebreide nummers.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oef, Noorderslag optreden vond ik echt één van de minste in lange tijd.
Maar goed ze trekt er nog een hoop lui mee, dus volgens mij doet ze het nog steeds heel prima.

Ik ben zwaar onder de indruk.
 Ik ben zwaar onder de indruk. 

Ik kan me nu wel iets meer vinden in deze opmerkingen van jou, en ik begrijp nu zeker ook waar je het op gebaseerd hebt. Maar zoals ik hierboven heb gezegd: het had zeker beter gekund, maar het was zeer zeker heel erg goed! En waar jouw mening vooral naar beneden wordt afgerond wordt de mijne naar boven afgerondquote:Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef DenWauwelaar het volgende:
Mee met een vriendin naar concert van Eefje in Paradiso. Kritiekloos cultureel links geëngageerd Spinvis/Roosbeef-publiek met wollen truien en gebreide sokken. Letteren-studentes die ineenstemmend staan te knikken op hoogdravende teksten over niemandalletjes van gebeurtenissen. Concert was matig, pas bij het laatste nummer sloeg haar enthousiasme over. Luisterliedjes erg zwak, veel op dezelfde toonhoogte wauwelen met veel herhaling. Het raakte nergens emotie, erg gekunsteld en gemaakt. Kleinkunst op een te groot podium. Uptempo nummers komen live wat meer tot recht dankzij de prima band. Dit was ook het moment dat ik enige reden kon ontdekken voor het makkelijke applaus.
Eigenlijk wat verbaasd dat dit in Nederland een Grote Prijs wint en nog verbaasder over het gemak waarmee het publiek te overtuigen was. Het zal wel CKV-punten hebben opgeleverd ofzo.

Ik vond het weliswaar beter kunnen, maar ik ben júist onder de indruk van het feit dat ze het aandurft elke keer weer andere arrangementen te gebruiken. Zo ongelooflijk indrukwekkende artieste. Er zijn er heel erg weinig die dit kunnen en durven. Ze had ook hetzelfde kunnen doen als op het album en zoals tijdens haar zomertour, maar dat doet ze niet. Hulde!quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wel mooi om te zien dat je de mensen die de cd kunnen waarderen richting het 'de nummers worden volledig verkracht' gaan. En dat er een groep mensen is (massa) die het allemaal awesome vindt.
Het zijn stuk voor stuk prima muzikanten in de band maar ik ben van mening dat ze veel beter de nummers, de nummers had kunnen laten zijn i.p.v. het eindeloze gerek en gestrek van de toch al bestaande liedjes. Beter een uurtje goed, dan anderhalf uur gerek.

Call Me was nog indrukwekkender dan tijdens DWDD...wow wat een versie. Het geeft maar al te meer haar ongelooflijke veelzijdigheid aan. Fantastischquote:Op woensdag 15 februari 2012 23:55 schreef ranja het volgende:
Ik vond het geweldig... zo mooi de nummers weer anders dan op het album én anders dan bij het herfstconcert in De Helling... overigens deed ze toen ook al Afdwaalt in een 'dans'versie en nog een nummer. Maar nu ook Call Me... geweldige versie.
Gewoon wow.

Ja. Zeker. Ze is gewoon geen doorsnee artiest. Ze durft. En ze is een artiest die de moeite waard is elke keer opnieuw naar te gaan luisteren. Een volgende tour zal wéér anders zijn, en waarschijnlijk ga ook jij (en zoniet, dan adviseer ik het je, want ze pakt het elke keer anders aan) daar weer naar toe. Bijzondere artiest. Ik kan het niet vaak genoeg zeggenquote:Op donderdag 16 februari 2012 00:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ze maakt iig wat los, dus vaak missie volbracht dan toch?

Theatertourtje volgend jaar.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Zeker. Ze is gewoon geen doorsnee artiest. Ze durft. En ze is een artiest die de moeite waard is elke keer opnieuw naar te gaan luisteren. Een volgende tour zal wéér anders zijn, en waarschijnlijk ga ook jij (en zoniet, dan adviseer ik het je, want ze pakt het elke keer anders aan) daar weer naar toe. Bijzondere artiest. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen

quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:08 schreef ranja het volgende:
Zeker durft ze. En dat zorgt er waarschijnlijk ook voor dat het bij sommige tegenvalt, die voor een avondje liedjes die ze al kennen komen of voor wat 'hitjes' en dan ineens zo'n goed opgebouwd spectacelstuk opgediend krijgen, even iet som voor te gaan ziten eigenlijk als je niet in een concertzaal zou staan. En dat kan sommige dan tegenvallen en andere zijn positief verrast. Ik heb haar vorig jaar natuurlijk al 5x gezien dus wist wel enigzins wat ik kon verwachten al waren het zoals ik al zei nog weer andere versies dan ik eerder gehoord had.

Ik ben het op sommige punten zeker wel heel erg met je eens. Wat ik voornamelijk jammer vond aan dit optreden was dat alle nummers op dézelfde manier uitgerekt werden. 1x is fantastisch, 2x fantastisch, maar 3x wordt het een beetje saai. Er had meer afwisseling in gemogen. Sommige arrangementen had ze op de meer Jazzy manier als vorig jaar kunnen doen (vooral mijn favoriete nummer de Koek vond ik niet uit de verf komen) en sommige (zoals Ik Dacht Na, wat ik een erg positieve verandering vond) nummers dan wel met de nieuwe (meer elektronische, uitgerekte) arrangementen. Een mix van de beste nummers van vorig jaar, met een paar van de nieuwe arrangementen van nu, was echt het perfecte concert geweest. Nu miste er iets....ook mijn concentratie verslapte bij vlagen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik ken Eefje, heb d'r een keer of 9 gezien in het afgelopen jaar en kan daarom ook prima uitspreken wat ik wel of niet van de muziek vind. Daarom geef ik aan en heb ik ook bij d'r zelf gedaan, liedjes die klein zijn zoals naast me zijn waanzinnig houden zo. Nummers die overbodig uit elkaar getrokken worden zijn zonde.
Mening geven mag, muziek kan je wel of niet mooi vinden. Goed of niet goed vinden. Smaak valt niet over te twisten

Ik Dacht Na speelde ze zeker, maar echt met vólledig anders arrangement. Echt heel mooiquote:Op donderdag 16 februari 2012 09:03 schreef ranja het volgende:
Mooi geschreven Kadafi
Een van mijn favorieten is "Ik dacht na", vraag me nu af of ze die gister wel gespeeld heeft?
Het enige nummer wat me gister wat tegenviel in de nieuwe versie was denk ik "Genoeg".
 . Ik vond het samen met Afdwaalt #2, Hartslag en Trein toch wel het hoogtepunt van de avond
 . Ik vond het samen met Afdwaalt #2, Hartslag en Trein toch wel het hoogtepunt van de avond  En De Stad #1 vond ik ook weer erg goed (de nieuwe, Belgische, versie eigenlijk helemaal niet).
 En De Stad #1 vond ik ook weer erg goed (de nieuwe, Belgische, versie eigenlijk helemaal niet).

Dank je, ranja.quote:

Ja, ze is hier voor genomineerd.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:32 schreef Felagund het volgende:
Vanavond weer bij DWDD, geen idee waarom. (Misschien voor de 3FM awards, of is ze hier niet voor genomineerd?)

Blaudzun vond dat ze moest winnenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Felagund het volgende:
Ah, dat verklaart het, maar dat betekent waarschijnlijk dat ze weinig/niet aan het woord komt.

Volgens mij zit ze nu in de studio
 Volgens mij zit ze nu in de studio  

Ja het klinkt een beetje slecht uitgesproken hequote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja zag het, vluchtig even geluisterd maar vind dat ze d'r zinnen beetje slordig zingt. Verder wel reuze benieuwd
 MAar de algemene sound is zeker weer lekker. Maar ik hoop dat ze wat meer uptempo nummertjes gaat opnemen. Daar vind ik haar toch beter, met de veelzijdigheid van haar band.
 MAar de algemene sound is zeker weer lekker. Maar ik hoop dat ze wat meer uptempo nummertjes gaat opnemen. Daar vind ik haar toch beter, met de veelzijdigheid van haar band.

quote:Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Verschrikkelijk tenenkrommend vind ik dit, deze cultureel geengageerde DWWD-trut met haar bloemetjesvoorkomen en semi-intellectuele off-beat gewauwel in de microfoon. Ik denk met weemoed terug aan Nederlandstalige zangeressen met beduidend meer (schrijf)talent.
Ik zal toch niet de enige zijn?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |