abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108032621
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:10 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

:')

Ik ken Eefje, heb d'r een keer of 9 gezien in het afgelopen jaar en kan daarom ook prima uitspreken wat ik wel of niet van de muziek vind. Daarom geef ik aan en heb ik ook bij d'r zelf gedaan, liedjes die klein zijn zoals naast me zijn waanzinnig houden zo. Nummers die overbodig uit elkaar getrokken worden zijn zonde.

Mening geven mag, muziek kan je wel of niet mooi vinden. Goed of niet goed vinden. Smaak valt niet over te twisten :)
Ik ben het op sommige punten zeker wel heel erg met je eens. Wat ik voornamelijk jammer vond aan dit optreden was dat alle nummers op dézelfde manier uitgerekt werden. 1x is fantastisch, 2x fantastisch, maar 3x wordt het een beetje saai. Er had meer afwisseling in gemogen. Sommige arrangementen had ze op de meer Jazzy manier als vorig jaar kunnen doen (vooral mijn favoriete nummer de Koek vond ik niet uit de verf komen) en sommige (zoals Ik Dacht Na, wat ik een erg positieve verandering vond) nummers dan wel met de nieuwe (meer elektronische, uitgerekte) arrangementen. Een mix van de beste nummers van vorig jaar, met een paar van de nieuwe arrangementen van nu, was echt het perfecte concert geweest. Nu miste er iets....ook mijn concentratie verslapte bij vlagen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 februari 2012 @ 00:15:23 #127
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_108032664

Portretje erbij om de boel weer goed te maken O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_108032683
Ik moet wel zeggen dat ik elke keer dat ik haar zie meer verliefd word op haar O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108034572
Ik heb het drieluikje kleinkunstalbums van Nederlandse bodem gedownload (2011). De eerste was Spinvis - Tot ziens Justine Keller. Wat een tegenvaller, bij lange na niet zo goed als het debuut. Roosbeef - Omdat ik dat wil is enig, maar ook wist dat album de voorganger niet te overtreffen. Bij Eefje had ik geen vergelijkingsmateriaal, maar gelukkig hebben we hier met een goede zangeres te maken en niet met een kraai zoals Erik de Jong of onze Roosje die voor het zingen een dikke joint rookt. Dus dat vond ik al een pluspunt. Eefje weet te overtuigen op de Koek.

Ja mensen, we hebben hier te maken met vers talent van Nederlandse bodem.

Eefje is een dromertje en denkt te veel na over van alles en nog wat. Maar wel over de essentiële zaken in het leven. Dit doet ze eigenlijk overal: in bed, achterover in het gras en in het restaurant, in de kou, als ze alleen is, als ze samen is. Het is maar de vraag of dat zinvol is. Waarschijnlijk kon ze vanwege dat vele denken ook niet kiezen voor een platenmaatschappij, en heeft ze het album daarom zelf uitgebracht. De teksten zijn in elk geval een feest van herkenning voor mij.

Eefje is voorzien van een prachtige zangstem, goede begeleiding. Daarnaast ontbreekt het op dit album beslist niet aan schattige, kleine, breekbare liedjes.

De beste liedjes van het album zijn wat mij betreft toch twee up-tempo songs 'Hartslag' en 'Afdwaalt'. Wellicht door het goede samenspel in deze liedjes. Moet een munt opgooien om te beslissen welk nummer van die twee ik vandaag het beste vind. Een nummer waar ik een groot zwak voor heb gekregen is 'Naast Me'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kadafi op 16-02-2012 10:42:01 ]
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:03:07 #130
13973 ranja
image means nothing
pi_108036223
Mooi geschreven Kadafi :)

Een van mijn favorieten is "Ik dacht na", vraag me nu af of ze die gister wel gespeeld heeft?

Het enige nummer wat me gister wat tegenviel in de nieuwe versie was denk ik "Genoeg".
pi_108036770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:03 schreef ranja het volgende:

Een van mijn favorieten is "Ik dacht na", vraag me nu af of ze die gister wel gespeeld heeft?

Het enige nummer wat me gister wat tegenviel in de nieuwe versie was denk ik "Genoeg".
Ik Dacht Na speelde ze zeker, maar echt met vólledig anders arrangement. Echt heel mooi :Y . Ik vond het samen met Afdwaalt #2, Hartslag en Trein toch wel het hoogtepunt van de avond :) En De Stad #1 vond ik ook weer erg goed (de nieuwe, Belgische, versie eigenlijk helemaal niet).
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 09:40:06 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108036838
Ik ben ook iemand die iets meer van de uptempo nummers is. Toen ik haar live zag op het 5 mei festival vond ik sommige van de breekbare liedjes een klein beetje te 'lief dagboek' maar omdat het oprecht is komt ze er wel mee weg, net als met haar verschrikkelijke broekpak :D

(er is wel iets raars ik associeer haar een beetje met sarah, je weet wel die van 'ik laat me gaan' maar ik weet niet helemaal waarom dat is.)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108038595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:03 schreef ranja het volgende:
Dank je, ranja.

Ik heb dat stuk min of meer overgenomen van mijn eigen musicmeter profiel, de site waar ik graag eens een persoonlijke recensie achterlaat, en dacht 'ja, dit is alles wat ik te zeggen heb over Eefje en haar album De Koek'. Een verrassende ontdekking en leuk dat er op fok! ook genoeg fans van haar zijn. Ik wil niet zeggen dat ik fan van het eerste uur ben, maar als ze in de buurt van Tilburg komt optreden ben ik erbij. :Y
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_108353795
Vanavond samen met Yori Swart in DWDD voor de DWDD recordings. Wel een aangepaste, de liedjes moeten troost en hoop geven, waarschijnlijk vanwege het slechte nieuws over Friso.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_108354690
*O*
pi_110238662
Vanavond weer bij DWDD, geen idee waarom. (Misschien voor de 3FM awards, of is ze hier niet voor genomineerd?)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110239014
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:32 schreef Felagund het volgende:
Vanavond weer bij DWDD, geen idee waarom. (Misschien voor de 3FM awards, of is ze hier niet voor genomineerd?)
Ja, ze is hier voor genomineerd. :)
pi_110239144
Ah, dat verklaart het, maar dat betekent waarschijnlijk dat ze weinig/niet aan het woord komt.
Album top 100 2024
pi_110255890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Felagund het volgende:
Ah, dat verklaart het, maar dat betekent waarschijnlijk dat ze weinig/niet aan het woord komt.
Blaudzun vond dat ze moest winnen _O_
pi_114565732
http://lbrdr.wordpress.co(...)eline-dion-achterna/ lol :P

Ik moet nog even doorkrijgen hoe nep deze blog is maar wel grappig stukje :P
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 23 juli 2012 @ 14:47:59 #141
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_114565810
Ik zag het ook voorbij komen, vermakelijk.
pi_124982920
Zo waar blijft dat nieuwe album van ons Eefje? *O* Volgens mij zit ze nu in de studio ^O^
pi_128379549
Nieuwe single *O*

30 Augustus komt het nieuwe album *O*

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 juni 2013 @ 23:44:10 #144
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128379595
Ja zag het, vluchtig even geluisterd maar vind dat ze d'r zinnen beetje slordig zingt. Verder wel reuze benieuwd :Y
pi_128379732
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja zag het, vluchtig even geluisterd maar vind dat ze d'r zinnen beetje slordig zingt. Verder wel reuze benieuwd :Y
Ja het klinkt een beetje slecht uitgesproken he :) MAar de algemene sound is zeker weer lekker. Maar ik hoop dat ze wat meer uptempo nummertjes gaat opnemen. Daar vind ik haar toch beter, met de veelzijdigheid van haar band.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:48:34 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_128379795
*O*

klinkt niet veel anders dan De Koek :)
pi_128392547
De koek is nog niet op dus...

Blijft gek, op zich zou het redelijk in mijn straatje kunnen liggen, maar ik vind er nog steeds helemaal niks aan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 juni 2013 @ 19:07:07 #148
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_128429011
Verschrikkelijk tenenkrommend vind ik dit, deze cultureel geengageerde DWWD-trut met haar bloemetjesvoorkomen en semi-intellectuele off-beat gewauwel in de microfoon. Ik denk met weemoed terug aan Nederlandstalige zangeressen met beduidend meer (schrijf)talent.
Ik zal toch niet de enige zijn?
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_128429938
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Verschrikkelijk tenenkrommend vind ik dit, deze cultureel geengageerde DWWD-trut met haar bloemetjesvoorkomen en semi-intellectuele off-beat gewauwel in de microfoon. Ik denk met weemoed terug aan Nederlandstalige zangeressen met beduidend meer (schrijf)talent.
Ik zal toch niet de enige zijn?
;(
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:41:47 #150
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130376008
Hele album online.

Eerste wat me stoort is het gemompel in een aantal nummers.

7 nummers verder, moppel, moppel.

[ Bericht 18% gewijzigd door D_A op 23-08-2013 10:04:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')