Ik heb het drieluikje kleinkunstalbums van Nederlandse bodem gedownload (2011). De eerste was Spinvis - Tot ziens Justine Keller. Wat een tegenvaller, bij lange na niet zo goed als het debuut. Roosbeef - Omdat ik dat wil is enig, maar ook wist dat album de voorganger niet te overtreffen. Bij Eefje had ik geen vergelijkingsmateriaal, maar gelukkig hebben we hier met een goede zangeres te maken en niet met een kraai zoals Erik de Jong of onze Roosje die voor het zingen een dikke joint rookt. Dus dat vond ik al een pluspunt. Eefje weet te overtuigen op de Koek.
Ja mensen, we hebben hier te maken met vers talent van Nederlandse bodem.
Eefje is een dromertje en denkt te veel na over van alles en nog wat. Maar wel over de essentiële zaken in het leven. Dit doet ze eigenlijk overal: in bed, achterover in het gras en in het restaurant, in de kou, als ze alleen is, als ze samen is. Het is maar de vraag of dat zinvol is. Waarschijnlijk kon ze vanwege dat vele denken ook niet kiezen voor een platenmaatschappij, en heeft ze het album daarom zelf uitgebracht. De teksten zijn in elk geval een feest van herkenning voor mij.
Eefje is voorzien van een prachtige zangstem, goede begeleiding. Daarnaast ontbreekt het op dit album beslist niet aan schattige, kleine, breekbare liedjes.
De beste liedjes van het album zijn wat mij betreft toch twee up-tempo songs 'Hartslag' en 'Afdwaalt'. Wellicht door het goede samenspel in deze liedjes. Moet een munt opgooien om te beslissen welk nummer van die twee ik vandaag het beste vind. Een nummer waar ik een groot zwak voor heb gekregen is 'Naast Me'.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kadafi op 16-02-2012 10:42:01 ]
The distance between insanity and genius is measured only by success.