quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Psssh! Ik vind ze vet goed heur!
Teun de Tekstboer is getrouwd met Tina de Taalhoer
Oh! Snorriequote:
Stimmt! Iets interlingueels is inderdaad denk ik wel handig!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:26 schreef conleche het volgende:
[..]!
Ik zou iets Engelserigs doen? Aangezien je klant nu een Engels bedrijf is.......
TextOnly!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ik ook!!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
TextOnly van co vond ik eigenlijk best heel leuk
Ik eigenlijk ook! Het duurde even voor ik hem door hadquote:
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Psssh! Ik vind ze vet goed heur!
Teun de Tekstboer is getrouwd met Tina de Taalhoer
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
.
Ik liep ook ooit met zo'n plan rond, maar ik ga toch het allerliefst in loondienst. Of bijv 4 dagen loondienst en op de 5e dag freelance dingetjes.
Bovendien vind ik dat je met zo'n plan eigenlijk eerst wat ervaring moet hebben opgedaan als tekstschrijver. Mijn zelfvertrouwen op tekstgebied is er niet groot genoeg voor om aan zoiets te beginnen.
Wat valt er aan door te hebben dan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook! Het duurde even voor ik hem door hadMaar ja, hij is leuk!
![]()
quote:Yay, bedankt zegIk heb nu twee opties (de andere is wat met mn achternaam
) en ik ga er nog even op broeden
![]()
Als mensen dit lezen die doen aan domein-registratie: waag het niet![]()
![]()
Mja ik heb ook niet echt veel (betaalde) ervaring. Punt is nu gewoon dat ik me tķch moet registreren voor mijn werkzaamheden voor de Leedsies, en gezien ik daar als 'linguist' ben aangenomen, maak ik er maar meteen een freelance gebeuren van in iets waar ik misschien meer in wil gaan doenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
.
Ik liep ook ooit met zo'n plan rond, maar ik ga toch het allerliefst in loondienst. Of bijv 4 dagen loondienst en op de 5e dag freelance dingetjes.
Bovendien vind ik dat je met zo'n plan eigenlijk eerst wat ervaring moet hebben opgedaan als tekstschrijver. Mijn zelfvertrouwen op tekstgebied is er niet groot genoeg voor om aan zoiets te beginnen.
Ja dat zeg ik toch ookquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.In het onderwijs krijg je misschien niet genoeg werk en dan is af en toe zo'n freelance klus wel fijn om erbij te doen!
Verkijk je niet op het uitzoekwerk hč. Als freelancer moet je je eigen administratie regelen (en zelf voor je pensioen e.d. zorgen).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mja ik heb ook niet echt veel (betaalde) ervaring. Punt is nu gewoon dat ik me tķch moet registreren voor mijn werkzaamheden voor de Leedsies, en gezien ik daar als 'linguist' ben aangenomen, maak ik er maar meteen een freelance gebeuren van in iets waar ik misschien meer in wil gaan doenDus ik begin gewoon daarmee, en probeer wat opdrachtjes te krijgen uit mn netwerk, en als het dan daarbij blijft, so be it! En zo niet, dan is het alsnog wel interessant om eens zoiets op poten te zetten
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Verkijk je niet op het uitzoekwerk hč. Als freelancer moet je je eigen administratie regelen (en zelf voor je pensioen e.d. zorgen).
Ik reageerde natuurlijk op dat nu-nog-niet-durven gedeelte!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook. Zeker als ik iets niet-taligs ga doen (en dat is goed mogelijk), dan lijkt het me wel leuk om ernaast te gaan freelancen, want ik vind het zonde om niets meer met mijn taalgevoel te doen. Dan doe ik de wereld onrecht aan ofzo
.
Thnx! Voel jij je al wat beter?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Co je hebt echt heerlijke lijstjes!!
LIjst:
O: 4 cracottes met FA en smeerkaas, wortels
T's: appel, een broodje bij bakker Bart
D: wokken
T: bier en Guido Weijers
Nou dat is behoorlijkquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:11 schreef _Calimero_ het volgende:
pfff lopen ging kut. Ik ben veel te snel begonnen (rond de 13 km/h) en kreeg last van allemaal van die stomme kleine pijntjes en steken. Maargoed, toch 3.5 km met 12.3 km/h gemiddeld gelopen. beter dan niets
Crisis!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:19 schreef sigme het volgende:
Ok, ik heb inmiddels een half pond kaas op, een heel pond yoghurt, een ei, een gerookte haring, een pond zuurkool, stuk worst, wat mayonaise en een hele komkommer. Voorlopig bemerkt ik nog niets van verminderde eetlust.
Ik ga maar eens een rondje lopen met de hond, dan ben ik in elk geval even uit de buurt van het eten.
Hey wat cool, doe jij dat op regelmatige basis, hockey?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:41 schreef Swietje het volgende:
Mijn lijstje:
O: boterham filet americain, halfvolle melk
S: rolstoelhockey
L: lunchen in de stad![]()
T: twee mandarijntjes
D: lasagne met spinazie, rauwkostsalade
T: yoghurt/vla/iets
T: verse sinaasappelsap
Huh die 20 enkele reis was toch alleen in het hoogseizoen? Laagseizoen is 15 euro voor bagage? (aannemen dat het ook ryanair was)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Haha, dat zou leuk zijn!
[..]
Waar is het 11 graden? In Beziers? En die Hispeed komt vast niet op Weeze-vliegveld aan, dat ligt namelijk in een diep Duits woud met kazernes en verder niks.
Bagage is alleen handbagage, maximaal 10kg. Een tas (1!) tot 15kg inchecken (en evt dus ook nog 10kg handbagage) kost 20,- enkele reis extra.
Je weet dat je als student via surfspot gratis een domeinnaam + webruimte enzo kan aanvragen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook! Het duurde even voor ik hem door hadMaar ja, hij is leuk!
![]()
Yay, bedankt zegIk heb nu twee opties (de andere is wat met mn achternaam
) en ik ga er nog even op broeden
![]()
Als mensen dit lezen die doen aan domein-registratie: waag het niet![]()
![]()
GO WITH THE FLOW!!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:03 schreef Merel het volgende:
Fuck, volgens mij ben ik verliefd aan het worden. Doodeng.
Oehhhh spannend! Enjoy!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:03 schreef Merel het volgende:
Wat zal ik nu eens roepen...........eh..............deze post is zo waardeloos zonder FOTO!!!!!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
En toen had ik ineens prachtige zwarte laarzen van Fred de la Bretonniere in de uitverkoop gescoord.
Dat wist ik niet, dusquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:04 schreef Chicolate het volgende:
Je weet dat je als student via surfspot gratis een domeinnaam + webruimte enzo kan aanvragen?
eensch!!quote:
Oh, dat van hoog/laagseizoen weet ik niet; het kostte ons nu in januari 20 euro enkele reis voor 1 tas inchecken .quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Huh die 20 enkele reis was toch alleen in het hoogseizoen? Laagseizoen is 15 euro voor bagage? (aannemen dat het ook ryanair was) <knip>
Klinkt als een heerlijke vakantie Sigme. En mooie foto's! Maar had jij nou echt een jurkje aan tijdens het lopen?
Was het zo warm en waait dat niet omhoog de hele tijd?
Oeh ook een goeie!quote:
Oei. Ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:07 schreef neen het volgende:
Lijkt wel wat op dat tv programma wat een tijdje terug werd besproken
Ja, dat bedacht ik me ook netquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
De vorige heb ik teruggestuurd.
Mag hoor, smaken verschillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:03 schreef Merel het volgende:
moet er nog 3.. heb een aantal dingen gehaald (een 7,5 en een 8) was bij een her ziek dus niet gehaald.. en die van gister twijfel ik over..quote:
maandag 2, maar die zijn tegelijkertijd?? en een opdracht inleveren.. dan vrijdag 1.. en deze week of volgende week een opdracht inleveren dan ben ik klaar met dit jaar.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:58 schreef neen het volgende:
Goed bezig, nog een weekje dan 3 stuks doen of wat?
Februari of Mei ja? Nou ja dat kan wel, maar heb je niet in Maart vakantiequote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil of in februari of in mei een city trip maken! Naar Milaan of zo, het moet wel een beetje warm zijn.. Dat kon via ryanair.com? Wat is dan het meest handig qua vertrek?
Hebben ze weer lekker ingeroosterd dan zeker weten dat het gelijk is?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
maandag 2, maar die zijn tegelijkertijd?? en een opdracht inleveren.. dan vrijdag 1.. en deze week of volgende week een opdracht inleveren dan ben ik klaar met dit jaar.
moet ik alleen nog in juni en her doen voor 1 studiepunt, als ik nu alles zou halen heb ik 59 studiepunten
In februari begint jaar 2, dan kan ik dat tentamen uit jaar 1 herkansen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:01 schreef neen het volgende:
[..]
Februari of Mei ja? Nou ja dat kan wel, maar heb je niet in Maart vakantienou ja anyways... even data invullen + plaats van vertrek/bestemming en dan invullen dat je flexibel bent met de datum. Als het goed is zie je dan de dagen van de kalender en de prjis.
Easyjet is ook goed te doen qua prijs dacht ik en vliegt wél van Amsterdam.
[..]
Hebben ze weer lekker ingeroosterd dan zeker weten dat het gelijk is?
En 59 van de 60 uit het eerste jaar neem ik aan? Dus die laatste in Juni? Ik heb ook m'n laatste voor m'n P dan, 2 kansen als het goed is.
Heb je nu een half jaar studievertraging ofzo dan? Nou ja /care ook het gaat zoals het gaat, als het je maar een beetje bevalt ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
In februari begint jaar 2, dan kan ik dat tentamen uit jaar 1 herkansen.
Ja in maart ga ik ook wegMaar wil een weekendje.. Als het maar 20 euro is of zo, woohoo
Ik ben gewisseld van opleiding in september..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:05 schreef neen het volgende:
[..]
Heb je nu een half jaar studievertraging ofzo dan? Nou ja /care ook het gaat zoals het gaat, als het je maar een beetje bevalt ja.
En vliegen is dan vaak goedkoop met Ryan Air vanaf Weeze (dichtbij Arnhem/Nijmegen) of Eindhoven dus daar moet je dan ook nog heen, maar niet in het weekend gok ik. Eerder dagen als maandag/dinsdag/woensdag. Maar dat moet je dan maar even op de website bekijken.
Oquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik ben gewisseld van opleiding in september..
waarom zie je hem twee weken niet?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:42 schreef Merel het volgende:
M'n laptop loopt dus helemaal vast als ik het forum open heb in de standaard layout. Dus ik ga maar weer verder in text only
Vandaag lag een brief van werk in de bus over m'n nieuwe salaris. Hoger dan ik had verwacht![]()
Ik kreeg een smsje van de collega dat ie het vannacht zo eenzaam vond om alleen te slapenMaar ik zie 'm pas over twee weken weer.. En daarna weer twee weken niet. Dus de timing is niet echt lekker. Dus tijd zat om lekker onzeker te gaan doen enzo
Ik ga vanaf maandag een weekje op vakantie. En dan weer een weekje werken waarin we elkaar wel gedag kunnen zeggen maar meer ook nietquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zie je hem twee weken niet?
nee heb een half jaar vrijstelling van mijn vorige opleiding, ben dus halverwege het 1e jaar er bij gekomen. mijn jaar loopt van feb-janquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef neen het volgende:
[..]
Odan snap ik er helemaal geen donder meer van, doe je dan nu 2x een jaar in een half jaar ofzo
![]()
ja ik volg het maar half soms hoor sorry
mmm... weet niet.. ja wel goed of zo maar.. nu zit ik weer 'vast' aan iemand, was er toch al wel een beetje aan gewend om dat niet te zijn..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en vriendinnetjes die vinden dat ik de ex moet informeren. maar ik heb zo iets van.. ik heb hem niets te melden.. ze vonden het allemaal wel een goeie streek al zou ik t vriendje niet eens leuk vinden maar gewoon voor de streek. toen dacht ik echt aaah nee dat is echt t laatste waar ik aan denk!
[ Bericht 17% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 22-01-2011 19:58:32 ]
Mm.. jammer. Maar op het werk kun je vast wel eens een stiekem kusje geven ofzo.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:45 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik ga vanaf maandag een weekje op vakantie. En dan weer een weekje werken waarin we elkaar wel gedag kunnen zeggen maar meer ook nieten dan pas eind van die week tijd om af te spreken. En daarna gaat hij op vakantie.
Nou de meeste stelletjes die ik ken (ook studenten ja) wonen op een gegeven moment half/heel bij elkaar. Deed ik eigenlijk ook half met mn ex.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef Merel het volgende:
Pief, wat is het samenwonengesprek?
Jagär, ik ga gewoon een weekje CenterParcs'en, niks bijzondersStiekem zoenen op werk durf ik niet hoor
Maar ik vind het wel tof dat we nu al hebben afgesproken hebben voor over twee weken, dan geeft me in ieder geval het idee dat hij denkt dat ie me voor de komende twee weken tenminste nog wel leuk zal vinden
Klopt. Ik woon er 20 minuutjes rijden vandaan en meot toch echt met de auto.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, dat is het andere vliegveld in Dusseldorf. De echte. Weeze is een oude militaire basis, omgebouwd. Volgens mij gaan er bussen vanaf Arnhem naar toe, maar het is echt in de middl eo f nowhere!
Ook voor Vik en de rest: freelancen is juist heel geschikt om in korte klussen ervaring op te doen. Omdat je nog op junior-niveau werkt zullen je tarieven wat lager zijn en is er zeker genoeg werk. En je opdrachtgever loopt geen risico: beval je niet, dan voor jou 10 anderen. Als je richting senior groeit is het te overwegen wel in loondienst te gaan, behalve als je heel goed bent, want dan kun je de hoofdprijs vragenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik sluit me bij de rest aan, Merel! En spannend zeg, Maria...Ik denk er soms ook over om m'n eigen consultancy berdrijfje op te richten, maar een beetje meer ervaring is wel goed, denk ik!
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mehe! Vriendje heeft Broesss herontdekt, en nu moet ik de hele tijd aan DaD denken!
En PF, goed zeg, een 7.5 en een 8.0! Je zit dan nu beter op je plekje, of nie?
Ja, had alleen wel zo iets van, je hebt het er wel vaak over, dan wel in negatieve zin, maar tochquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:12 schreef Merel het volgende:
Maar wat hebben jullie besproken dan? Dat je gewoon ook lekker je vrijheid wilt houden en niet 24/7 op elkaars lip wilt zitten?
Vertel!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onwijs heerlijke dag, trouwens..
Nee. Natuurlijk niet. Waarom zou je het wel moeten doen volgens anderen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat vinden jullie, moet ik mn ex echt op gaan bellen om te vertellen dat het heel goed met mij gaat?!!
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen????quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat vinden jullie, moet ik mn ex echt op gaan bellen om te vertellen dat het heel goed met mij gaat?!!
De lijst werd uiteindelijk:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:19 schreef sigme het volgende:
Ok, ik heb inmiddels een half pond kaas op, een heel pond yoghurt, een ei, een gerookte haring, een pond zuurkool, stuk worst, wat mayonaise en een hele komkommer. Voorlopig bemerkt ik nog niets van verminderde eetlust.
Ik ga maar eens een rondje lopen met de hond, dan ben ik in elk geval even uit de buurt van het eten.
Nou ja iedereen vraagt of ik m'n ex al verteld heb dat ik geen vrijgezel meer ben. Omdat we nog wel heel soms contact hebben over luchtige dingen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Waarom zou je het wel moeten doen volgens anderen?
Ze denken dat ie zodra ie terug is weer bij mij aan komt kloppen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:02 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is de mooie streek dan? Ik zie het niet zo. Het is toch uit?
Het gekke is dat we nog wel goed met elkaar om kunnen gaan, ik heb niets tegen hem, gesprekken waren de afgelopen maanden heel goed/prima.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:04 schreef Merel het volgende:
Pief, als het ter sprake komt als je 'm toch een keer spreekt zou ik het niet ontkennen ofzo, maar ik zou niet speciaal contact opnemen om het mee te delen. Daarmee zou je je alleen maar laten kennen!
Ik hoop voor je dat de confrontatie snel komt. dAn kun je het afsluiten en verder met je leven.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Het gekke is dat we nog wel goed met elkaar om kunnen gaan, ik heb niets tegen hem, gesprekken waren de afgelopen maanden heel goed/prima.
Maar geen zin om hem tegen te komen: hoe gaat het nu met je studie/werk/etc
Kreeg bijv. een berichtje op facebook op reactie van mn baantje 'dat mag in de krant'
Heb geloof ik het gevoel dat ik mij moet bewijzen
Maar dat is juist onzin. Het moet je juist niks meer schelen wat hij vindt en doetquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Heb geloof ik het gevoel dat ik mij moet bewijzen
Nou ja toen ie weg ging ging 't niet zo goed met mij en hij zei van: maak er gewoon een hele mooie tijd van doe je best etc. en nog voor 't uit was: doe je ding wacht niet op mij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:09 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar dat is juist onzin. Het moet je juist niks meer schelen wat hij vindt en doet
Maar gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan is wel oké. Ik heb met bijna al m'n exen nog (sporadisch) contact en ik vind het altijd heel fijn om te horen dat het goed met ze gaat
Gewoon, een vrije zaterdag, met Baardmans.quote:
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:00 schreef sigme het volgende:
[..]
De lijst werd uiteindelijk:
• een half pond kaas
• een heel pond yoghurt
• een ei
• een gerookte haring
• een pond zuurkool
• stuk worst
• wat mayonaise
• een hele komkommer
• kwart liter melk
• avondeten: 1 stronk witlof met gehakt & tomatensaus
• toe: half pond yoghurtmet (zure) aalbessen
een en ander hopelijk ietwat gecompenseerd door
• 50 liter water sjouwen
• 1 uur wandelen
• 4 x 10 maal knieën optrekken aan rekstok
• 200 touwtjespringsprongen
• 7,3 km hardlopen met 10,0 km/u
Duurt nog even, maar ja!quote:
Het zijn nog de speculaas-chocoladekoekjes hoor!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:24 schreef Jagärtrut het volgende:
wat voor koekjes ahd je gebakken, puf?
And if all else fails, just fake it!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:25 schreef neen het volgende:
Geniet van jezelf en straal het uit naar anderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |