abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91674270
Slank # 1309 - shit, ik gooi 'm dicht#2

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91674282
fipo
pi_91674386
Excuus voor TT, maar ik had het dus écht niet door. Opeens realiseerde ik me: fuck, de layout wordt rood _O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91674439
Heeee. Dit is zo'n fijne vrijdagavond. *O*
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_91674520
Rotterdam was leuk! Geen jurkje gekocht helaas (of te weinig boobs of lengte van jurk te lang ;( ), maar wel een jas. Een zwarte met rode accenten en leuke knoopjes O+ ! Zal straks even kijken of ik een foto kan maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91674569
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:09 schreef Phaidra het volgende:
Excuus voor TT, maar ik had het dus écht niet door. Opeens realiseerde ik me: fuck, de layout wordt rood _O- .
Ja dat had ik ook, heeft volgens mij met de nieuwe layout te maken.

Mijn portobello's zijn eindelijk op. Heel eenvoudig met een uitje, knoflook, beetje room en veel platte peterselie door schelpjespasta. Héérlijk! :9
pi_91674581
Speciale reden Swiet?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91674590
The saga continues!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_91674686
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook, heeft volgens mij met de nieuwe layout te maken.

Mijn portobello's zijn eindelijk op. Heel eenvoudig met een uitje, knoflook, beetje room en veel platte peterselie door schelpjespasta. Héérlijk! :9
Ja en door de automatische updates zie ik het verloop van de pagina's niet meer zo goed.
Maar je portobello's klinken erg lekker :9 . Ik heb net een stoommaaltijd kip gehaald, niet zo spannend dus. Maar best eetbaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91674725
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:14 schreef Phaidra het volgende:
Speciale reden Swiet?
Een avondje huiswerkloos :9

Foto van de jassss! :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:24:25 #11
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91675099
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:14 schreef Ewelina het volgende:
The saga continues!
Het is echt een snoepie ;)

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91675146
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:24 schreef m[quote]1s.gif[b] Op vrijdag 21 januari 2011 20:24 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het is echt een snoepie ;)

[ afbeelding ]
Wie/Wat?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:26:10 #13
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91675190
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:25 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wie/Wat?
:D
Je kat
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:26:36 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91675222
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_91675225
Foto's, in een spoilertje om niet steeds die hele post voorbij te hoeven scrollen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_91675236
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:26 schreef mazaru het volgende:

[..]

:D
Je kat
Dank je O+ Ik zag de afbeelding niet.
pi_91675269
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:26 schreef sigme het volgende:
Foto's, in een spoilertje om niet steeds die hele post voorbij te hoeven scrollen.
SPOILER
Wow. Mooi daar zeg! ^O^
pi_91675289
En de studieadviseur was er niet. Ik had dus net zo goed wel naar het Malieveld kunnen gaan.
pi_91675700
Sigme wat mooooi O+ O+ !
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:38:40 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91675844
Ziet er gut aus sigme! :Y
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:40:08 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91675926
Wohhhh die ene foto met die bergtoppen en wolken O+ ! Prachtig zeg!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_91675961
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:17 schreef Swietje het volgende:

[..]

Een avondje huiswerkloos :9

Foto van de jassss! :)
Dat klinkt idd heerlijk!

*weg*

[ Bericht 14% gewijzigd door Phaidra op 21-01-2011 23:59:22 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91676230
Phaidra, leuk leuk leuk! *O*

Wat een heerlijke foto's Sigme O+
pi_91676411
Ontzettend mooie foto's sigme O+

Leuk phaidra!
Had geen zin meer om ragout te maken, dus het is gewoon draadjesvlees geworden. Ook lekker :9
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:49:47 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91676504
Leuk Phaidra!

Maar, issie niet een beetje te groot? :@
pi_91676695
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Leuk Phaidra!

Maar, issie niet een beetje te groot? :@
De mouwen zijn iets te lang, maar de eerste jas die dat niet heeft, moet nog gemaakt worden :+ . Verder zit 'ie precies goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91676717
Mooie foto's Sigme O+
En een leuke jas Phaidra O+

Ik keek net even naar buiten om te zien of ik mijn auto wat meer voor mijn deur kon zetten (hij staat nu bij de buren voor) ligt er gatverdakkie SNEEUW op mijn auto :r en op alle andere auto's en in de tuin :'( Gelukkig niks op straat en stoep.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:53:26 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91676727
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De mouwen zijn iets te lang, maar de eerste jas die dat niet heeft, moet nog gemaakt worden :+ . Verder zit 'ie precies goed!
Ik had inderdaad de mouwen gespot :D. Maar, mooi zo dan! ^O^
pi_91676842
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik had inderdaad de mouwen gespot :D. Maar, mooi zo dan! ^O^
Hahaha! Ja, ik heb me er maar bij neergelegd dat mouwen altijd te lang zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91677010
En ik heb het koud en wil wel naar bed, maar het is nog niet eens 21 uur :') Aan de andere kant, als het zomer is kan ik rond deze tijd met een wijntje erbij in de tuin zitten, dus dan heft zich dat wel weer op qua saai-igheid toch?

Maar dan moet ik aan 1 kant wel een schutting voor de schutting zetten, want mijn buren kunnen nu precies mijn tuin in koekeloeren (en ik bij hen). En dat wil ik niet. Hun zoontje blerde vorige week al op me toen ik iets in de kliko ging gooien. Dat wil ik niet de hele zomer :@

Overigens kun je vanaf de slaapkamer echt vol de tuin in kijken, maar dat is toch anders dan dat er zo'n kindergezichtje tussen de plankjes gefrot zit :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_91677032
Dan zal ik jullie ook nog verblijden met een korte opsomming van het programma:
Eerste dag in Tenerife gebleven, in een studio'tje. Tweede dag naar La Palma gevaren (mén wat een dure boot. En we waren bijna op het verkeerde eiland uitgestapt, wisten wij veel dat de boot een tussenstop ging maken op La Gomera :+). Mooie pensionkamer in een oud gebouw.

Volgende dag een kampeervergunning gehaald op het ministerie, en omdat we moesten opgeven wanéér we op die ene camping gingen zijn die dag maar die kant op gaan wandelen. Die was iets verder dan haalbaar bleek, dus 2km voor de camping hebben we gekampeerd. Om een uur of 7 kwam er een bosbouwer ons uit de tent schudden, hij moest precies dáár bomen vellen. De volgende dag een mooi kalm loopdagje van 2km, naar de camping dus. Dit alles was bergop, door naaldbossen.

De dag daarna zijn we 17 kilometer over de vulkaanruggen gelopen. Dat was nogal ver. In het dorpje waar we aankwamen hadden we een pensionnetje gereserveerd, wat een appartementje bleek. De eerste dag ná de 17km konden we slechts onder luid gekerm de trap op en af en zijn dus niet verder gekomen dan de supermarkt en het dakterras (au au). De dag erna durfden we, hoewel nog steeds zachtkermend, de 7km tocht (en 7km terug) naar de vuurtorentjes aan (zonder bepakking).

Daarna zijn we weer gaan wandelen. Een rustige wandeldagje, totdat we een klein tussendoorpaadje tegenkwamen, dat een helse afdaling bedoeld voor geiten bleek te bevatten. Op zeeniveau was er alleen een asfaltweg tussen lelijke bananenplantages door, dus na een paar kilometer hebben we de bus genomen. Om in een stad in een te duur hotel te belanden, lelijk glimmend en modern. Volgende dag voornamelijk bezig geweest een diepe kloof eerst helemaal af te dalen en daarna hetzelfde end weer te klimmen, 's middags weer een stukje bussen en naar een camping waar we een dag genikst hebben en de volgende dag vertrokken voor een meerdaagse tocht door wildernis.

Met 4,5 liter water en de verwachting wel ergens bij te kunnen tappen. Dat laatste was dus niet zo, dus we hebben het maar drie dagen volgehouden (1 dag klimmen naar 2400 meter, 1 dag op hoogte over de vulkaanruggen lopen, 1 dag weer afdalen naar zee). Daar weer een appartement, dag erop naar Tenerife gevlogen (pension), nog drie nachten in een touristengribus geslapen en met de auto rondgetoerd door de prachtige natuur en mooie strandjes bezocht.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_91677143
Oh en ik zei dat tegen mijn moeder, raad eens wat ze zei....

"Dan kom je toch bij ons in de tuin zitten!" oO< Ze heeft het hele punt van waarom ik een eigen huis + tuin wilde een beetje gemist. Ik moest vandaag ook alweer komen eten 8)7 Heel lief bedoeld, maar zo kook ik dus maar 2 dagen per week voor mezelf. En dat is niet de bedoeling.
pi_91677310
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:58 schreef sigme het volgende:
Dan zal ik jullie ook nog verblijden met een korte opsomming van het programma:
Eerste dag in Tenerife gebleven, in een studio'tje. Tweede dag naar La Palma gevaren (mén wat een dure boot. En we waren bijna op het verkeerde eiland uitgestapt, wisten wij veel dat de boot een tussenstop ging maken op La Gomera :+). Mooie pensionkamer in een oud gebouw.

Volgende dag een kampeervergunning gehaald op het ministerie, en omdat we moesten opgeven wanéér we op die ene camping gingen zijn die dag maar die kant op gaan wandelen. Die was iets verder dan haalbaar bleek, dus 2km voor de camping hebben we gekampeerd. Om een uur of 7 kwam er een bosbouwer ons uit de tent schudden, hij moest precies dáár bomen vellen. De volgende dag een mooi kalm loopdagje van 2km, naar de camping dus. Dit alles was bergop, door naaldbossen.

De dag daarna zijn we 17 kilometer over de vulkaanruggen gelopen. Dat was nogal ver. In het dorpje waar we aankwamen hadden we een pensionnetje gereserveerd, wat een appartementje bleek. De eerste dag ná de 17km konden we slechts onder luid gekerm de trap op en af en zijn dus niet verder gekomen dan de supermarkt en het dakterras (au au). De dag erna durfden we, hoewel nog steeds zachtkermend, de 7km tocht (en 7km terug) naar de vuurtorentjes aan (zonder bepakking).

Daarna zijn we weer gaan wandelen. Een rustige wandeldagje, totdat we een klein tussendoorpaadje tegenkwamen, dat een helse afdaling bedoeld voor geiten bleek te bevatten. Op zeeniveau was er alleen een asfaltweg tussen lelijke bananenplantages door, dus na een paar kilometer hebben we de bus genomen. Om in een stad in een te duur hotel te belanden, lelijk glimmend en modern. Volgende dag voornamelijk bezig geweest een diepe kloof eerst helemaal af te dalen en daarna hetzelfde end weer te klimmen, 's middags weer een stukje bussen en naar een camping waar we een dag genikst hebben en de volgende dag vertrokken voor een meerdaagse tocht door wildernis.

Met 4,5 liter water en de verwachting wel ergens bij te kunnen tappen. Dat laatste was dus niet zo, dus we hebben het maar drie dagen volgehouden (1 dag klimmen naar 2400 meter, 1 dag op hoogte over de vulkaanruggen lopen, 1 dag weer afdalen naar zee). Daar weer een appartement, dag erop naar Tenerife gevlogen (pension), nog drie nachten in een touristengribus geslapen en met de auto rondgetoerd door de prachtige natuur en mooie strandjes bezocht.
Als ik mee was geweest hadden jullie me met geweld van dat dakterras moeten slepen vrees ik :+ (ik denk eigenlijk al na 10 km vulkaanrug moeten dragen :P) Respect!! _O_
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:05:52 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91677543
Het klinkt geweldig sigme, maar ben dolblij dat ik niet mee was :P :D. Maar super dat jullie het zo goed hebben gehad! Ik houd ook niet van toeristengribus, maar jullie vakantie is weer het andere uiterste :').
pi_91677638
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:58 schreef sigme het volgende:

oh, dat klinkt goed zeg! zo'n vakantie wil ik ook! En dt met ryanair, geweldig!
pi_91677787
leuk sigme! ^O^ superfoto's en zulks, krijg spontaan zin om ook op vakantie te gaan :9
Ja doei.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:10:04 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91677829
Wow Sigme, dit klinkt echt als mijn droomvakantie, helemaal super.
Prachtige foto's ook!

Leuke jas Phaidra!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_91678014
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, dat klinkt goed zeg! zo'n vakantie wil ik ook! En dt met ryanair, geweldig!
Oh ja, we hebben direct besloten dat we deze herfst opnieuw gaan, we hebben het noorden van het eiland niet kunnen bewandelen terwijl er door mooie tropische bossen zouden moeten zijn. We hebben onze moeders gevraagd of zij mee willen die kant op, dan kunnen zij wat kamperen en dagtochtjes maken en op onze niet-wandelbagage passen terwijl wij nog wat meerdaags extralichtgewicht gaan lopen.

Ryanair is echt bizar goedkoop; dat kan vast niet lang duren maar zolang het er is ga ik er toch maar van profiteren :+. Enkeltje Duitsland - Tenerife kost 40,-
pi_91678268
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, we hebben direct besloten dat we deze herfst opnieuw gaan, we hebben het noorden van het eiland niet kunnen bewandelen terwijl er door mooie tropische bossen zouden moeten zijn. We hebben onze moeders gevraagd of zij mee willen die kant op, dan kunnen zij wat kamperen en dagtochtjes maken en op onze niet-wandelbagage passen terwijl wij nog wat meerdaags extralichtgewicht gaan lopen.

Ryanair is echt bizar goedkoop; dat kan vast niet lang duren maar zolang het er is ga ik er toch maar van profiteren :+. Enkeltje Duitsland - Tenerife kost 40,-
Mooie foto's, Sigme!! O+

OMG, ik kijk even naar wat het kost om met Ryanair naar Beziers te vliegen en ik ben voor 12 euro heen en terug. _O-

Shit. Nu wil ik gaan een weekje. Kijken wat het weer doet.
pi_91678287
quote:

[..]

vlogen jullie vanaf Bremen?
pi_91678484
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

vlogen jullie vanaf Bremen?
Nee, Weeze (Dusseldorf). Maar in de herfst gaan we wel vanaf Bremen denk ik, dat rijdt makkelijker, bovendien zijn er van en naar Bremen tickets zonder belasting en vanaf Weeze niet (of ik heb ze niet gezien).
pi_91678615
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, Weeze (Dusseldorf). Maar in de herfst gaan we wel vanaf Bremen denk ik, dat rijdt makkelijker, bovendien zijn er van en naar Bremen tickets zonder belasting en vanaf Weeze niet (of ik heb ze niet gezien).
tof zeg! We hebben geld gekregen van de duutser z'n vader voor een reisje (500 euro) en zijn aan het overwegen wat we gaan doen. Of een city trip, of de zon opzoeken, of een huisje op een eiland, veel boeken mee en lange wandelingen over het strand maken zijn allemaal opties...Nog niets concreets though..
pi_91678662
quote:

[..]

wow, dat biedt perspectieven! :o
Ja doei.
pi_91678680
Oh, en als je van de herfst vanaf bremen vliegt kunnen we wel meeten! Als ik daar dan tenminste ben...
pi_91678686
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij die tickets die ik net zag, zat ook geen belasting en een treinkaartje met de Hispeed naar Weeze kost 19 euro enkele reis, dus inclusief dat, is het dus een retourtje voor 50 euro.

Maar hoe zit het met bagage, is dat alleen handbagage? Nou ja, voor een weekje kan dat ook best natuurlijk. Tempting. Nog even wachten op iets beter weer, though. 11 graden is niet goed genoeg. :P
pi_91678891
Nu wil ik ook :D , met O+ !
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 21:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

tof zeg! We hebben geld gekregen van de duutser z'n vader voor een reisje (500 euro) en zijn aan het overwegen wat we gaan doen. Of een city trip, of de zon opzoeken, of een huisje op een eiland, veel boeken mee en lange wandelingen over het strand maken zijn allemaal opties...Nog niets concreets though..
Wat lief van zn papa!
pi_91678972
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en als je van de herfst vanaf bremen vliegt kunnen we wel meeten! Als ik daar dan tenminste ben...
Haha, dat zou leuk zijn!

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Bij die tickets die ik net zag, zat ook geen belasting en een treinkaartje met de Hispeed naar Weeze kost 19 euro enkele reis, dus inclusief dat, is het dus een retourtje voor 50 euro.

Maar hoe zit het met bagage, is dat alleen handbagage? Nou ja, voor een weekje kan dat ook best natuurlijk. Tempting. Nog even wachten op iets beter weer, though. 11 graden is niet goed genoeg. :P
Waar is het 11 graden? In Beziers? En die Hispeed komt vast niet op Weeze-vliegveld aan, dat ligt namelijk in een diep Duits woud met kazernes en verder niks.
Bagage is alleen handbagage, maximaal 10kg. Een tas (1!) tot 15kg inchecken (en evt dus ook nog 10kg handbagage) kost 20,- enkele reis extra.
pi_91679082
Bedtijd! Allemaal weltrusten. Syrena, slaap je al?

:W!
pi_91679450
De chocolade-speculaaskoekjes zijn heerlijk! :9
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:36:54 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91679500
Leuke jas idd Phaidra, erg Zoey Deschanel uit The Yes Man! :P (ik ben echt fan van haar jas in die film, heb nog een tijdje gedacht hem te bestellen via ebay _O- )

En watwatwat, 12 euro, 40 euro, voor een vliegticket!? :o Betaal je met Ryanair die standaard belastingen niet ofzo? :o Ik wil ook op vakantie :9
pi_91679671
Jaaah, zonvakantie O+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:39:10 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91679689
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik wil ook op vakantie :9
QFT.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:46:15 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91680171
Ik had het er laatst nog over met het vriendje dat ik mn ass een keer naar Chili moet slepen. Maar hij heeft er niet zoveel mee en kan geen Spaans (ik ook nog niet zo goed), dus heeft zoiets van, mjaaa om dan samen te gaan... Maar ergens zou ik het wel met hem willen beleven, zeg maar. Maar misschien ook niet, want ik moet daar gaan zien hoe mn familie is enzo :')
Nu gaat het waarschijnlijk zo: ik ga ooit es ( :') ) in mn eentje of met mn zus. Als ik dan besluit dat het gaaf is en ik vaker op familiebezoek wil gaat ie de 2e keer mee :+

Maar misschien moeten we voor dit jaar maar een goedkope locatie uitzoeken _O-
pi_91680287
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:33 schreef conleche het volgende:
http://www.nshispeed.nl/n(...)airport-met-de-trein

Was het niet dit vliegveld dan?
Nee, dat is het andere vliegveld in Dusseldorf. De echte. Weeze is een oude militaire basis, omgebouwd. Volgens mij gaan er bussen vanaf Arnhem naar toe, maar het is echt in de middl eo f nowhere!
pi_91680327
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
De chocolade-speculaaskoekjes zijn heerlijk! :9
oeh, receptje! Ik heb al sinds vorig weekend geen chocola gehad, en sta mezelf 1 dag in de week toe om dit soort dignen te eten. Zondag! Ik kijk er nu al naar uit..

Ik zit ook te overwegen bokkepootjes te maken..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:49:30 #57
236335 neen
schone schijn
pi_91680405
Gefeliciteerd Viking!

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:33 schreef conleche het volgende:
http://www.nshispeed.nl/n(...)airport-met-de-trein

Was het niet dit vliegveld dan?
Ryan Air he, die noemen Eindhoven Airport voor het gemak ook Amsterdam. Er gaat geloof ik een bus vanaf Arnhem CS.
Eigenlijk wel belachelijk dat het zo godse goedkoop is maar goed ik doe er zelf ook aan mee.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik had het er laatst nog over met het vriendje dat ik mn ass een keer naar Chili moet slepen. Maar hij heeft er niet zoveel mee en kan geen Spaans (ik ook nog niet zo goed), dus heeft zoiets van, mjaaa om dan samen te gaan... Maar ergens zou ik het wel met hem willen beleven, zeg maar. Maar misschien ook niet, want ik moet daar gaan zien hoe mn familie is enzo :')
Nu gaat het waarschijnlijk zo: ik ga ooit es ( :') ) in mn eentje of met mn zus. Als ik dan besluit dat het gaaf is en ik vaker op familiebezoek wil gaat ie de 2e keer mee :+

Hehe, toen m'n moeder voor het eerst een keer terugging naar haar geboortegrond was het ook met haar zus en had m'n vader ook geen zin :') niet denken van "oh dit en dat" gewoon doen.

[ Bericht 51% gewijzigd door neen op 21-01-2011 21:54:35 ]
het lijkt niet wat het is
pi_91680749
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:49 schreef neen het volgende:
Gefeliciteerd Viking!

[..]

Ryan Air he, die noemen Eindhoven Airport voor het gemak ook Amsterdam. Er gaat geloof ik een bus vanaf Arnhem CS.
Eigenlijk wel belachelijk dat het zo godse goedkoop is maar goed ik doe er zelf ook aan mee.
Maar het vliegveld van Bremen zit op een kwartiertje met de tram van de stad. Ideaal. Jammer dat stockholm nog anderhalf uur met de bus is, vanaf Stockholm. En jammer dat ryanair geen airmiles heeft, want ik vlieg er meestal mee...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:54:54 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91680807
Hoe heet dat vliegveld in Sverige ook alweer.. Skavska oid. Wat een eind was dat nog idd!

Ik wil naar Zweden O+.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:58:06 #60
236335 neen
schone schijn
pi_91681049
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar het vliegveld van Bremen zit op een kwartiertje met de tram van de stad. Ideaal. Jammer dat stockholm nog anderhalf uur met de bus is, vanaf Stockholm. En jammer dat ryanair geen airmiles heeft, want ik vlieg er meestal mee...
Het is sowieso altijd wel handig om het goed uit te zoeken, als je helemaal in Amsterdam woont is het waarschijnlijk sowieso niet zo slim om voor 10 euro minder helemaal naar Bremen te gaan. Een keer vloog ik met Ryan Air ergens naar Londen vanaf Eindhoven. Kostte niet alleen 10 miljoen miljard uur maar ook nog eens allemaal euro's voor de trein daar. Achteraf had ik beter op een ander vliegveld kunnen zoeken, misschien 10 euro duurder en 10.000x chiller.
Bremen is dan wel fijn ja, Weeze voor mij ook wel maar de volgende keer vlieg ik vanaf Amsterdam :')

Ik heb nog 69 eurocent O+
pi_91681291
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:58 schreef neen het volgende:

[..]

Het is sowieso altijd wel handig om het goed uit te zoeken, als je helemaal in Amsterdam woont is het waarschijnlijk sowieso niet zo slim om voor 10 euro minder helemaal naar Bremen te gaan. Een keer vloog ik met Ryan Air ergens naar Londen vanaf Eindhoven. Kostte niet alleen 10 miljoen miljard uur maar ook nog eens allemaal euro's voor de trein daar. Achteraf had ik beter op een ander vliegveld kunnen zoeken, misschien 10 euro duurder en 10.000x chiller.
Bremen is dan wel fijn ja, Weeze voor mij ook wel maar de volgende keer vlieg ik vanaf Amsterdam :')

Ik heb nog 69 eurocent O+
Nog 3 dagen tot stufi?

Ja, volgende keer als ik vlieg is het denk ik KLM. Kost me 20 euro meer, maar zoveel meer gemak....Dat is pas in Maart! Ik kan me niet herinneren zo lang niet gevlogen te hebben....
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:04:12 #62
236335 neen
schone schijn
pi_91681484
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nog 3 dagen tot stufi?

Ja, volgende keer als ik vlieg is het denk ik KLM. Kost me 20 euro meer, maar zoveel meer gemak....Dat is pas in Maart! Ik kan me niet herinneren zo lang niet gevlogen te hebben....
Ja, maandag weer geloof ik :P

Met KLM kun je wel miles sparen dacht ik *O* en je vriendje kwam nog in Zweden langs ervoor toch? of vergis ik mij
pi_91681623
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:04 schreef neen het volgende:

[..]

Met KLM kun je wel miles sparen dacht ik *O* en je vriendje kwam nog in Zweden langs ervoor toch? of vergis ik mij
yes, KLM kun je sparen, en de 13e is hij hier. Duurt nog lang!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:07:15 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91681680
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:49 schreef neen het volgende:

Hehe, toen m'n moeder voor het eerst een keer terugging naar haar geboortegrond was het ook met haar zus en had m'n vader ook geen zin :') niet denken van "oh dit en dat" gewoon doen.
Ja is ook! Kan wel wachten tot ie enthousiast wordt, maarja he :+

Ik vind het alleen zelf ook een beetje ehh... 'eng'. Niet helemaal het goeie woord, maar ik weet ook niet echt wat ik moet verwachten :+ Maarja. Gewoon gaan zien. I guess.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:07:38 #65
236335 neen
schone schijn
pi_91681716
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

yes, KLM kun je sparen, en de 13e is hij hier. Duurt nog lang!
Dat duurt nog wel ff ja, dan is m'n stufi ook alweer bijna op :P
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:07:46 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91681723
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:04 schreef neen het volgende:

[..]

De 24e! Ik heb de mail al gehad! *O* :P
pi_91681758
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik vind het alleen zelf ook een beetje ehh... 'eng'. Niet helemaal het goeie woord, maar ik weet ook niet echt wat ik moet verwachten :+ Maarja. Gewoon gaan zien. I guess.
Heb je je familie daar ooit ontmoet? En je had toch niet zo'n goede band met je vader, toch? Heb je dan wel zin om die familie te ontmoeten? Je kunt natuurlijk ook gewoon gaan reizen door chili!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:08:41 #68
236335 neen
schone schijn
pi_91681792
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Het is ook eng maar dat maakt niet uit want je bent niet gek, als het dan is gelukt denke je van "heee, ik kan dit en het was heul niet eng"
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:08:44 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91681797
Krijg jij mails over het vriendje van Jagermeisterin?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:09:06 #70
236335 neen
schone schijn
pi_91681818
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Krijg jij mails over het vriendje van Jagermeisterin?
Stufi :P

Geen verhoging dit jaar ;(
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:09:33 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91681851
Ooh! Krijg je daar tegenwoordig mail van? :')

Ik had salaris vandaag :9.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:11:35 #72
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91681981
Ja ik had ook salaris en dat viel mij niet tegen O+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:13:03 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91682074
Ik zie mijn salaris meer als smartegeld :').
pi_91682089
Ik krijg dinsdag pas salaris...Duurt nog lang!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:22:38 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91682635
Morgen fietsen om 09:00. Derhalve: :z :W
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:23:23 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91682674
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb je je familie daar ooit ontmoet? En je had toch niet zo'n goede band met je vader, toch? Heb je dan wel zin om die familie te ontmoeten? Je kunt natuurlijk ook gewoon gaan reizen door chili!
Ooit, toen ik net 4 was! Er is wel wat contact via internet met mn oom daaro, en die is wel heel leuk! En zn vrouw en zoontje ook :Y
Mn pa was inderdaad geen leuke man, maar daarover is mijn oom het iig met ons eens :+ Mijn zus is er al een paar keer geweest en zij vond hen in ieder geval erg lief, en ze willen mij ook erg graag ontmoeten O+
Bepaalde delen van de familie sla ik iig sowieso over :')
En een beetje rondreizen zou ik ook graag willen ja! O+ Maar da's wel duurder dan bij mn oom bivakkeren, dus moet ik daar rekening mee houden in mn kostenplaatje :+

Topickill! :P

Ik ga zo ook maffen :W

[ Bericht 6% gewijzigd door MariaEtcetera op 21-01-2011 22:36:11 ]
pi_91685218
Sigme ik vind zo'n vakantie maar stoer!

Southbeach het tweede boek staan veel nuttige recepten in voor koolhydraat arm!
Weet uit mijn hoofd niet hoe die heet, maar als iemand dat wil weten zal ik als ik thuis ben even kijken.

Bij mij heeft koolhydraat arm erg echt voor gezorgd dat ik minder honger heb. Maar ik heb dat een langere periode ook echt heel streng volgehouden. Nu eet ik sommige dagen wel koolhydraten maar ik reageer heel hevig op koolhydraten ik kom er heel erg van aan en ga gelijk vocht vast houden. Dus ik probeer toch zoveel mogelijk koolhydraat arm te eten. Maar ik mis pasta en brood wel. Maar ik heb een pasta gevonden met amper koolhydraten en dat is best eetbaar, dus daar ben ik wel blij mee :)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_91686129
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:46 schreef MariaEtcetera het volgende:

ff serieus :? Het is toch belangrijk voor jou? Stukje van jouw cultuur/achtergrond etc.

imo beetje raar dat hij niet mee wil....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_91686194
oh en gefeli Vik! / nog net op de valreep :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:54:19 #80
236335 neen
schone schijn
pi_91688025
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ff serieus :? Het is toch belangrijk voor jou? Stukje van jouw cultuur/achtergrond etc.

imo beetje raar dat hij niet mee wil....
Hoezo? Als je iets graag wil moet je het toch echt zelf doen en het niet af laten hangen van iemand anders. Het is volgens mij niet zo dat hij dit initiatief dwarsboomt ofzo, je kunt best iets stimuleren zonder er zelf aan deel te nemen.
pi_91688515
ik zeg toch niet dat ze niet moet gaan? Ik zou het vreemd vinden om zoiets te doen zonder mijn wederhelft. Het is niet een weekendje weg, het heeft imo meer impact en ik zou het vreemd vinden als mijn wederhelft er niet in geïnteresseerd zou zijn.

Maar da's mijn mening :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:08:05 #82
236335 neen
schone schijn
pi_91689014
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:00 schreef _aurum_ het volgende:
ik zeg toch niet dat ze niet moet gaan? Ik zou het vreemd vinden om zoiets te doen zonder mijn wederhelft. Het is niet een weekendje weg, het heeft imo meer impact en ik zou het vreemd vinden als mijn wederhelft er niet in geïnteresseerd zou zijn.

Maar da's mijn mening :)
Niet meegaan betekent niet dat hij niet geïnteresseerd is.

Maar goed, ik zal wel een andere kijk op mensen hebben ofzo en dus een andere mening. Dikke prima.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:20:43 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91689705
Nog even voor het slapen: ik snap zowel aurum als neen hierin wel. Deel van mij heeft ook zoiets van, JAMAARRR ik wil het samen doen! En het is deel van mij, ofzo, soort van! Maar aan de andere kant is het voor mezelf ook nog zo ehh. Abstract. Ik wéét helemaal niet of ik het daar leuk zal vinden, of ik mn draai zal vinden zoals mn zus die daar vond, of ik überhaupt íets zal vinden. Ik moet sowieso nog een beetje ontdekken wat half-iets zijn zo'n beetje inhoudt >:O

Kan me dus ook best voorstellen dat hij misschien verminderd zin heeft om met mij naar een land te gaan waarvan ik zelf nog niet eens weet of het een goede ervaring gaat zijn, en waar hij zelf sowieso al niet echt wat mee heeft, en waar ik zal moeten proberen te 'bonden' met familie in een taal die hij niet spreekt. Hij snapt dat dat belangrijk is voor mij, maar ziet daarin niet echt een rol voor hem.

Maarja, ik weet het allemaal ook niet zo :) Ik weet wel, dat wat neenmans zegt sowieso waar is: als ik erheen wil, ben IK degene die dat moet gaan doen. Wat betreft vriendje, iig met zijn zegen, en eventueel met zijn aanwezigheid.

Zoooo lange post :+ Maar nu slapen want morgen weer Zumba w/
  zaterdag 22 januari 2011 @ 03:19:59 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91695106
Als iemand heel graag iets wil dat moet degene dat ook zelf doen, ongeacht de ander er mee eens is. Maar paprikachips is lekker :P
pi_91696172
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Mooie foto's, Sigme!! O+

OMG, ik kijk even naar wat het kost om met Ryanair naar Beziers te vliegen en ik ben voor 12 euro heen en terug. _O-

Shit. Nu wil ik gaan een weekje. Kijken wat het weer doet.
Waar kijk jij dan?
pi_91696849
Goeiemorgen!

Zo maar eens een rondje hardlopen. Het heeft gesneeuwd hier vannacht!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:28:09 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91696952
Goeiemorgen :W.

Zometeen taarten bakken :9.

Ik wil ook op vakantie en zodra ik weer een baan heb en een paar dagen vrij heb, ga ik dat doen ook ^O^ (al is het maar een weekendje Brugge).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:31:14 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91696981
Oh en ik snap zowel Maria als Aurum wel. Enerzijds denk je: "Oh, dit wil ik met mijn liefste delen! O+" en anderzijds is het allemaal ook nog nieuw voor jou, Maria, en dus zul je zelf ook een hoop te verwerken hebben, al kan een vriendje daar weer erg handig bij zijn. Miss ben je (onbewust) bang dat het allemaal rotmensen zijn en wil je je vriendje daar niet mee confronteren? ;)
Niet meer actief op Fok!
pi_91697225
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Waar kijk jij dan?
http://www.bookryanair.com/skysales/FRSelect.aspx
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:02:34 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91697331
Whehe.
M'n moeder: "Papa vindt een beha op de overloop, waar moet 'ie heen?" :@. Ik moet even wat beter om m'n spullen denken _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_91697361
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:02 schreef Viking84 het volgende:
Whehe.
M'n moeder: "Papa vindt een beha op de overloop, waar moet 'ie heen?" :@. Ik moet even wat beter om m'n spullen denken _O-.
Heeft je vader dan nooit een bh gezien?

Zo, lekker rondje gelopen. Nu even uitblazen, dan douchen!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:05:46 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91697372
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heeft je vader dan nooit een bh gezien?
Jawel, maar ik vind het toch een beetje raar. Een gedragen slip was gênanter geweest, though :+.

quote:
Zo, lekker rondje gelopen. Nu even uitblazen, dan douchen!
^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_91697445
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vind het toch een beetje raar. Een gedragen slip was gênanter geweest, though :+.

[..]

^O^.
ah. Ik denk dat wij daar bij m'n ouders thuis anders mee omgaan. Ik loop daar rustig naakt door de hal en we hebben het rustig over seks en dat soort zaken..
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:11:43 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91697469
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ah. Ik denk dat wij daar bij m'n ouders thuis anders mee omgaan. Ik loop daar rustig naakt door de hal en we hebben het rustig over seks en dat soort zaken..
Srsly? Oh dat is echt ondenkbaar bij ons.

Lekker gefietst. Even uitpuffen nu.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:29:01 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91697766
Gadverdamme zeg! Ik ben echt even heel boos nu.
Ik zou samen met mijn moeder taarten gaan maken, maar ze zit de hele tijd de lakens uit te delen: dit moet zus en dit moet zo. Net alsof ik zelf nooit een taart heb gemaakt. Zegt m'n vader ook nog dat ik haar maar even moet laten begaan. Ja daag. Nu maakt ze die dingen zelf maar.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:30:19 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91697790
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:31 schreef Viking84 het volgende:
Oh en ik snap zowel Maria als Aurum wel. Enerzijds denk je: "Oh, dit wil ik met mijn liefste delen! O+" en anderzijds is het allemaal ook nog nieuw voor jou, Maria, en dus zul je zelf ook een hoop te verwerken hebben, al kan een vriendje daar weer erg handig bij zijn. Miss ben je (onbewust) bang dat het allemaal rotmensen zijn en wil je je vriendje daar niet mee confronteren? ;)
Njaaa ik weet het allemaal niet zo :D Al is oom+gezinnetje denk ik sowieso leuk want daar heb ik wel wat contact mee :Y De mensen die ik sowieso stom vind laat ik lekker links liggen :+

Zo! Weer lekker geZumbaat O+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:31:57 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91697821
Niet opgetild vandaag, Maria? :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:34:29 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91697866
Ah, ik erger me kapot.
Ik stel gewoon voor om alvast te beginnen. Meteen allemaal paniek bij m'n moeder, want het moet PRECIES zo gaan, zoals zij het in haar hoofd heeft. Ik mag nu wel mixen van haar, maar ik weet gewoon dat we binnen 5 minuten gaan botsen, omdat ik toch weer iets doe wat haar niet aan staat. Dus ik blijf maar mooi zitten.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:37:13 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91697915
Waarom vier je het eigenlijk daar? En niet in Den Haag?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:39:42 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91697962
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom vier je het eigenlijk daar? En niet in Den Haag?
Omdat ik zwak ben :'). Ik had het plan om ze hier te laten komen, maar ja, dan is het weer een hoop geregel, want m'n vader wil liever niet rijden en als ze met m'n zus meerijden, dan kunnen niet alle kinderen mee en alle kinderen zouden hier zijn dit weekend en dan zou m'n zus weer moeten ruilen of ik zou het een ander weekend moeten vieren, man, wat een gezeik.

Maar ook m'n eigen schuld: ik moet m'n verjaardagsplannen wat eerder doorgeven. Volgend jaar komen ze maar naar DH idd :Y. En dan eten ze MIJN taart en kunnen ze constateren dat ik ook heus wel taarten kan bakken. Bleuh.

En dit lost ook niks op, want nu is m'n moeder nog steeds koningin in eigen koninkrijk, terwijl ze meer gebaat zou zijn bij wat tegengas.
Niet meer actief op Fok!
pi_91697965
Lastig he, vik. Je moeder ziet je nog als kind, maar zo voelt het zelf niet. Als je dat nu eens met je moeder probeert te communiceren? "Ik woon al XX jaar op mezelf, en heb zelf vele taarten gemaakt. Zullen we onze manieren combineren, dan wordt het vast een lekkere taart".

Maar, ik snap je heel goed, ik heb er met kerst ook veel last van gehad.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:42:23 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91698012
Moeders denken het nou eenmaal altijd beter te weten. No matter what :').
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:42:31 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91698014
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Lastig he, vik. Je moeder ziet je nog als kind, maar zo voelt het zelf niet. Als je dat nu eens met je moeder probeert te communiceren? "Ik woon al XX jaar op mezelf, en heb zelf vele taarten gemaakt. Zullen we onze manieren combineren, dan wordt het vast een lekkere taart".

Maar, ik snap je heel goed, ik heb er met kerst ook veel last van gehad.
Dat is het idd. Ik voel me enorm betutteld. Ik woon al 10 jaar op mezelf, maar nog steeds doet ze alsof ik niks kan. Ze gelooft ook niet eens dat ik hardloop, want 'dat kunnen wij niet in onze familie'.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:45:12 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91698069
Vik, ik heb idd gemerkt dat afspraken maken erg handig is als je met meerdere mensen gaat koken :P Mensen worden veelal betweterig in keukencontext _O- Dus taken verdelen of 1 persoon de leiding geven is wel hendig :P
Zo had ik in York een thanksgiving dinner voor 6 man gefixt met een vriendinnetje, zij zei wat er moest gebeuren en ik deed het!

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Niet opgetild vandaag, Maria? :')
Nee! :D
Ze ging uberhaupt al aan de andere kant van de zaal staan, nou kan het dat dat haar 'zaterdagplekje' ( :') ) is, maar ik vond het allang prima :Y)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:46:00 #105
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91698082
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is het idd. Ik voel me enorm betutteld. Ik woon al 10 jaar op mezelf, maar nog steeds doet ze alsof ik niks kan. Ze gelooft ook niet eens dat ik hardloop, want 'dat kunnen wij niet in onze familie'.
Wutwutwut :o Laat haar je nike grafiekjes maar zien, you're breaking down family boundaries! Harrr! (8>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:46:41 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91698099
Oh ja, ze zegt ook nog dat ze zich niet te druk mag maken vanwege haar hart :'). Dat vind ik echt laag. Maw: ik moet overal m'n mond maar over houden, want als haar iets overkomt omdat ze zich te druk maakt is het mijn schuld. Ja wie maakt zich druk? Zij toch zeker? Geef eens iets uit handen ofzo. Ik dacht dat ik de kwarktaart zou maken en zij de appeltaart, mooie taakverdeling.
Bweh, ik krijg zin om gewoon weg te gaan, terug naar Den Haag ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:51:39 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91698186
Wat let je?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:52:23 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91698200
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat let je?
De visite die hier straks komt? :P. Ik laat haar m'n verjaardag niet verpesten, maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:54:22 #109
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91698234
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat let je?
Is het het waard? ;)

Inderdaad een leuke dag van maken Vik, en anders gewoon droogweg melden: ik fix nu die kwarktaart en jij de appeltaart, dat was de dealio, en zo niet dan ga ik wel op de bank zitten en mn pa entertainen ofzo ^O^
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:55:50 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91698261
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:46 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wutwutwut :o Laat haar je nike grafiekjes maar zien, you're breaking down family boundaries! Harrr! (8>
M'n pa was wel onder de indruk van m'n 9 km/u ^O^ (grafiekjes laten zien idd :P)
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:59:50 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91698341
Ik ben wat rancuneuzer geloof ik :').

Maar op het moment is het rustig. Maar ik heb mijn ouders ook niet meer gezien sinds kerst en niet meer gesproken sinds nieuwjaarsnacht.
pi_91698476
Jeetje Vik, wat een gedoe. Maar ik herken het wel, daarom maak ik de taart altijd gewoon thuis. Anders kom ik aan met mijn plan en het gaat van 'maar dat is teveel gedoe, laten we het zo doen' :{
/Ook een keukenprinsesje is :@
pi_91698525
Wat een nare situatie, Vik. Luister naar Maria. ;).

Ik had gister m'n vader nog aan de telefoon, we kunnen steeds beter met elkaar praten. O+. We zaten wat te ouwehoeren en op een gegeven moment zei 'ie heel serieus: "Lieverd, ik wilde toch even zeggen hoe ontzettend blij we zijn dat het nu zo goed met je gaat." Aww. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_91698548
Bah Vik wat balen dat het zo moet lopen....
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:09:15 #115
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_91698563
Dames! goedemorgen!

las ik nou goed dat sigme aan de kh-arme-maaltijden gaat? sjonge! Succes, ik kan mijn boterhammetjes niet laten staan!

Wel ga ik weer verder om suiker-loos (nou ja..._ te eten, want ik ben gister echt de hele middag beroerd geweest na die chocoladereep :o :X Eerst trillerig, zenuwachig en gewoon beroerd, later echt enorme inzakker gehad en gaar gevoel.
Dus ik bedenk me de volgende keer wel twee keer, voordat ik zo iets doe :D

Zal ik gaan hardlopen?
Ik moet morgen ook een uurtje spinning geven.
Ergens heb ik wel zin, misschien een babyrondje in hoog tempo oO<
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_91698607
Oh ja, sigme, je vakantie lijkt me de hel, maar prachtige foto's!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:12:19 #117
277802 _Calimero_
pi_91698629
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Gadverdamme zeg! Ik ben echt even heel boos nu.
Ik zou samen met mijn moeder taarten gaan maken, maar ze zit de hele tijd de lakens uit te delen: dit moet zus en dit moet zo. Net alsof ik zelf nooit een taart heb gemaakt. Zegt m'n vader ook nog dat ik haar maar even moet laten begaan. Ja daag. Nu maakt ze die dingen zelf maar.
;( ouders die de controle niet uit handen durven geven aan je :N
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:14:59 #118
277802 _Calimero_
pi_91698687
Mooie foto's en wat een bijzondere vakantie, lijkt me! Veel gelopen en gezien zeg, prachtig! (al houd ik niet zo van lopen, maar geef me een fietsje en ik doe het dolgraag mee ;))
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:15:18 #119
277802 _Calimero_
pi_91698700
Oke oke, ik ga een klein rondje lopen (3.5 km, hahaha)
pi_91698702
Pfff voel me echt mega gaar :?
Maar de dochter van mijn vriend staat hier zo op de stoep, dus tijd om actief te worden :')
pi_91699172
Wat een sportiviteit op de zaterdagochtend ^O^.
Vik, waarom laat je je moeder niet gewoon de baas zijn in haar keuken? Je woont al tien jaar op jezelf, maar je bent nu in haar huis en zij woont óók al 10 jaar zonder kinderen :+.

Calimero, we zijn ook nog wat mountainbikers tegengekomen op die paden, of sporen ervan, maar ik denk dat het fietsen daar alleen voor zeer gevorderden is. Jij zou het misschien kunnen, ik zou verongelukken (en dat is dan gelijk 200 meter een ravijn in).

Over het koolhydraat-arme; ik wil echt graag van m'n slechte eetdagen af (lees: vrijdag & zaterdag, alleen thuis). Dus ik ga het nu eens een tijdje proberen, kijken of ik de eetlust kan temmen. Maar daarna zal ik toch weer normaler willen gaan eten, ik kan niet blijvend of langdurig zonder bier & krekkers.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:34:33 #122
331 Merel
Be here now.
pi_91699184
Ben benieuwd naar de foto's van Sigme! Zo maar even op de laptop kijken, op m'n iPhone in de mobiele layout is dat niks. Heb sinds gisteren ook een BlackBerry maar ik snap echt niks van dat ding :')

Vik, als ik ga eten ofzo bij m'n moeder laat ik haar altijd gewoon lekker haar gang gaan. Zij gaat koken, ik vraag voor de vorm of ze hulp nodig heeft, zij zegt nee, ik zeg prima en blijf lekker lui op de bank zitten. Iedereen blij!

Gisteren heerlijk avondje gehad bij vrienden thuis. En een weekje vakantie geboekt in juni! *O*
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:43:56 #123
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91699435
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een nare situatie, Vik. Luister naar Maria. ;).

Ik had gister m'n vader nog aan de telefoon, we kunnen steeds beter met elkaar praten. O+. We zaten wat te ouwehoeren en op een gegeven moment zei 'ie heel serieus: "Lieverd, ik wilde toch even zeggen hoe ontzettend blij we zijn dat het nu zo goed met je gaat." Aww. O+.
O+ Nawww!

*Eens met papa-DaD is* *O*
pi_91699465
Waar ga je heen? (Merel, that is)

Vik, ga naar de bakker en koop een slagroomtaart!! Dan laat je je moeder gewoon haar eigen taarten maken neemt daar een hap van en zegt dat ze niet te vreten zijn en dan heb je vast en zeker een beregoeie sfeer!

Ik denk dat jij volgend jaar gewoon je eigen verjaardag in DH moet vieren en kunnen ze niet, dan komen ze niet!
pi_91699572
Helemaal mee eens Co!
Heb ook vijf jaar een reis gemaakt om mn verjaardag te vieren, maar afgelopen jaar, in navolging op mn broer, gewoon in mn eigen stad. Veel relaxter ^O^
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:49:56 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91699579
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:45 schreef conleche het volgende:
Vik, ga naar de bakker en koop een slagroomtaart!! Dan laat je je moeder gewoon haar eigen taarten maken neemt daar een hap van en zegt dat ze niet te vreten zijn en dan heb je vast en zeker een beregoeie sfeer!

_O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:50:01 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91699583
Zo, ik heb even stoom afgeblazen door op de elektrische fiets met 27 km/u naar de stad te racen *O*. Heerlijk man!
Niet meer actief op Fok!
pi_91699593
:')!

mogge!

O+ huisjes kijken op www.rightmove.co.uk O+

moet studeren :( :P
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:50:44 #129
331 Merel
Be here now.
pi_91699601
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_91699632
quote:
Oeh!!! Dat liedje ga ik niet aanklikken, want door alleen de titel te lezen zit het al irritant in mijn hoofd, maar Ibiza!!! Lijkt me best tof!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:54:37 #131
236335 neen
schone schijn
pi_91699710
En mijn ouders maar doorzagen of er ook een feestje was in mijn studiestad :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:57:02 #132
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91699767
Ik vier veelal ook bij mn mams, omdat mn oma de reis naar Alkmaar niet redt oO<

Maar vaak vier ik ook niet, want ik ben een lambal met verjaardagen :+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:57:08 #133
331 Merel
Be here now.
pi_91699768
Ik heb geen idee of Ibiza wel of niet tof is, maar ik vind het idee van een vakantie die alleen bestaat uit luieren en een paar avondjes uit heeeeeerlijk! Heb ik al zo lang niet meer gedaan en ben ik echt even aan toe. Doe ik daarna wel weer een keer een cultureel verantwoorde vakantie :P
pi_91699790
Ik heb niet zo veel mensen om uit te nodigen, dus vier het niet zo graag/vaak :')
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:58:08 #135
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91699795
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:57 schreef Merel het volgende:
Ik heb geen idee of Ibiza wel of niet tof is, maar ik vind het idee van een vakantie die alleen bestaat uit luieren en een paar avondjes uit heeeeeerlijk! Heb ik al zo lang niet meer gedaan en ben ik echt even aan toe. Doe ik daarna wel weer een keer een cultureel verantwoorde vakantie :P
Ibiza! in ieder geval wel semi-tropisch toch? Toffff O+
pi_91699852
Maria: Leeds of York? :')
Ja doei.
pi_91699886
nou ja, ik weet 't stiekem al wel, maar vraag me af of Leeds niet de betere keus is qua onderwijs :P
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:01:01 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91699898
Ik heb trouwens een uitdaging voor mezelf! Mn ritme is kut, dus ik ga een nachtje doorhalen vanavond ofzo :Y) Beetje gamen, lezen, internetten, filmpje kijken, en dan kan ik mórgen hopelijk vroeg naar bed en goed maffen :9 Vannacht weer wakkergelegen, niet puik :')
pi_91699924
awh -O- :* maar is doorhalen dan wel slim? :')
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:02:14 #140
331 Merel
Be here now.
pi_91699939
Ooooh ik zie nu Sigme's foto's, wat een mooi grillig landschap!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:04:19 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91699989
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
Maria: Leeds of York? :')
Hmh. Qua stad: ik denk York, al is het wel nogal toeristisch. Daar heb je in Leeds geen last van :+

Qua studie denk ik Leeds. Op postkoloniaal vlak sterker en schijnt administratief de zaakjes beter op orde te hebben. Heb wat Geluiden van Wanhoop gehoord van vrienden in York, dat bepaalde dingen slecht geregeld waren.
pi_91700022
*twijfel*

Heb gisteren wel meteen York gemailed al met 'hoe nu verder', en heb goed contact met die mensen opzich, van het international office, tot nu toe...

en de master daar lijkt me ook erg leuk, maar master kan ik altijd nog later beslissen..
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:06:34 #143
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91700045
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
awh -O- :* maar is doorhalen dan wel slim? :')
Nouja dan ben ik morgenavond iig zekersteweten moe genoeg denk ik :D :+ Ik heb maandagochtend een gesprek bij de KvK om 9.00 dus moet sowieso vroeg mn nest uit dan :P

Iemand trouwens nog een leuk idee voor een bedrijfsnaam? Zo ja, PM me maar _O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:06:37 #144
236335 neen
schone schijn
pi_91700047
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb niet zo veel mensen om uit te nodigen, dus vier het niet zo graag/vaak :')
Dacht je dat ook niet van oud & nieuw?

Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
pi_91700052
bedrijf voor wat?
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:08:57 #146
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91700111
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
*twijfel*

Heb gisteren wel meteen York gemailed al met 'hoe nu verder', en heb goed contact met die mensen opzich, van het international office, tot nu toe...

en de master daar lijkt me ook erg leuk, maar master kan ik altijd nog later beslissen..
Dat scheelt :Y Ik kan wel wat gedetailleerdere info vragen aan mn York-vriendinnetje, die zie ik dinsdag weer!

En voor een tekstschrijf-vertaal-ohaiikschrijfdingen-eenmansbedrijfje :+ Laatste brainstormsessie met zus leverde niks beters op dan 'leukerdanhetlijkt.nl' :') Ik werk freelance voor de Leedsies dus moet me registreren als freelancer.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:10:55 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91700160
toppieteksten.nl :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:13:55 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91700254
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
toppieteksten.nl :')
teeeeeeeringgoeietekst *)

tewauzeteksten B-)

taaltoetersenbellen w/

literariteiten :7

Teun de Tekstboer (8>

:')
pi_91700285
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:08 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat scheelt :Y Ik kan wel wat gedetailleerdere info vragen aan mn York-vriendinnetje, die zie ik dinsdag weer!

En voor een tekstschrijf-vertaal-ohaiikschrijfdingen-eenmansbedrijfje :+ Laatste brainstormsessie met zus leverde niks beters op dan 'leukerdanhetlijkt.nl' :') Ik werk freelance voor de Leedsies dus moet me registreren als freelancer.
Dat zou nice zijn!

Voor zover ik weet hoef ik me alleen maar aan te melden en een essay mee te sturen (gewoon een die ik voor de studie heb geschreven) als ik vakken bij Engels wil volgen, voor Geschiedenis (wil ik ook vakken volgen) is 't volgens mij gewoon aanmelden.

Heb niet het idee dat er verder nog 'testen' zijn als in "teveel aanmeldingen, er mogen er maar een paar", maar dat zou ik nog wel even duidelijk willen hebben zeg maar. Dat als m'n Engels goed is, m'n Essay goed en m'n papieren in orde, dat ik gewoon kan komen ^O^

enneh.. naam..

Ik zal 's denken :P
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:16:55 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91700355
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

teeeeeeeringgoeietekst *)

tewauzeteksten B-)

taaltoetersenbellen w/

literariteiten :7

Teun de Tekstboer (8>

:')
Ik zou deze niet als reclame voor jezelf opnemen :').
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:21:30 #151
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91700495
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zou deze niet als reclame voor jezelf opnemen :').
Psssh! Ik vind ze vet goed heur!

Teun de Tekstboer is getrouwd met Tina de Taalhoer O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')