abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91660127
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:31 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Nou, dan geef die burgers de middelen zich te verdedigen. Criminelen houden zich sowieso niet aan de wet, daar zijn het criminelen voor.
Wat denk je dat een inbreker doet als hij weet dat een bewoner een wapen heeft? Juist zich ook bewapenen en misschien zelfs preventief de bewoner in zijn slaap afknallen, het is heus niet zo dat hij ineens niet meer gaat inbreken hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:45:00 #156
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91660221
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat denk je dat een inbreker doet als hij weet dat een bewoner een wapen heeft? Juist zich ook bewapenen en misschien zelfs preventief de bewoner in zijn slaap afknallen, het is heus niet zo dat hij ineens niet meer gaat inbreken hoor.
En dan is de hele buurt wakker, word de inbreker opgepakt en gaat 20 jaar de cel in.
Moorden dat willen inbrekers helemaal niet.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:46:31 #157
313446 32Red
Ze heeft het in d`r Gerrit !!!
pi_91660299
quote:

[..]

Inbrekers zijn lafaards. Het ligt eraan of het een geplande inbraak is (men weet wat er valt te halen), of impulsief. Een impulsieve inbreker met wapen weet niet of de bewoner een vuurwapen heeft, maar wanneer vuurwapens zijn gelegaliseerd zal hij daar wel van uit gaan.
Of hij ook minder snel inbreekt daardoor dat weet ik ook niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:41 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als ik 3 inbrekers in mijn huis zie dan zal ik ook schieten door de adrenaline die dan door je heengaat.
En terecht. Met moet dan ook de wet op zelfverdedeging aanpassen, zodat jij niet voor jaren de bak in draait omdat je jezelf en je gezin hebt beschermd.

Maar nogmaals, verzachting van de wet op vuurwapenbezit in Nederland lijkt me geen goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door 32Red op 21-01-2011 15:22:28 ]
"No escape from the mass mind rape
Play it again jack and then rewind the tape
And then play it again and again and again
Until ya mind is locked in"
pi_91662593
quote:

[..]

Wat denk je dat een inbreker doet als hij weet dat een bewoner een wapen heeft?
Naar de buren gaan natuurlijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door apple_pie op 21-01-2011 15:50:09 ]
pi_91662736
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:36 schreef StormWarning het volgende:

[..]

En dit is dus precies de reden waarom ik geen voorstander ben vrije verkoop van vuurwapens. Je hebt geen enkel recht om iemand te vermoorden, tenzij je eigen leven op het spel staat. Dat is duidelijk niet het geval als iemand probeert in te breken, die zou je waarschijnlijk al kunnen verjagen door tegen ze te schreeuwen. Of anders flikker je een bloempot op hun kop, of schiet je gericht in hun been - als het echt niet anders kan.
Het is een indringer, waarom er vanuit gaan dat hij niet geweldadig is? Nogmaals, er worden zo vaak mensen gedood door inbrekers. Ik ga dat risico niet nemen voor zo iemand die zijn keuze heeft gemaakt. De wereld is beter af zonder dat soort mensen.

En waarom zou ik in een noodweersituatie iemand in zijn been schieten? Dan kan hij nog steeds op me schieten.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:37:56 #160
313446 32Red
pi_91665475
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:36 schreef apple_pie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:32:55 #161
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_91667723
Wat zouden goede alternatieven kunnen zijn voor een dodelijk wapen? Het lijkt me dat je ter verdediging ook iets kan gebruiken wat niet iemand doodt of zelfs geen schade aanricht. Pepperspray ofzo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:36 schreef apple_pie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, je bent best kansloos wanneer je zo'n bord in je tuin gaat zetten :').
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:24:51 #162
313446 32Red
pi_91669770
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:32 schreef Premium_Quality het volgende:
Wat zouden goede alternatieven kunnen zijn voor een dodelijk wapen? Het lijkt me dat je ter verdediging ook iets kan gebruiken wat niet iemand doodt of zelfs geen schade aanricht. Pepperspray ofzo.

[..]

Haha, je bent best kansloos wanneer je zo'n bord in je tuin gaat zetten :').
Ik ben ook tegen een legalisatie van vuurwapens a la V.S., maar pepperspray...nah...
Dat werkt echt niet wanneer je jezelf moet verdedigen tegen een vuurwapen.
pi_91670185
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:32 schreef Premium_Quality het volgende:

Dat lijkt me inderdaad een goed idee. En daar moeten dan dezelfde regels voor gelden als voor messen: Je mag het niet zomaar overal mee naar toe nemen.
pi_91671388
quote:

[..]

Als ik 3 inbrekers in mijn huis zie dan zal ik ook schieten door de adrenaline die dan door je heengaat.
Dan ben jij dus niet geschikt voor een vuurwapen, want jij kan in zulke situaties kennelijk niet meer goed nadenken en berekenend handelen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:32:42 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_91672482
we kunnen tegenwoordig gewoon wapens via internet bestellen hoor onder andere een SAW 249 en een AK-47:

klikkerdeklik
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91673797
Is niet mijn pipashop, vriend.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:59:06 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91673866
quote:

[..]

Je kan niet goed richten als je je laat meeslepen door adrenaline. Je ben ws niet geschikt om een vuurwapen te hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:45:02 #168
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91676218
Ik ben voor.
Mensen die wapens gebruiken voor slechte doeleinden hebben toch al hun kanalen om aan wapens te komen. Kijk naar Opsporing Verzocht en je ziet dat dit de trieste waarheid is in dit land, 16-jarigen die winkels overvallen met vuurwapens.
Mensen die tegen zijn kunnen niet nadenken. Iedereen kan wapens binnen zijn eigen terrein verbieden, net als dat iedereen roken kan verbieden.
Je kan bij een conflict op je werk of met je buren toch niet met een wapen zwaaien of daadwerkelijk ermee schieten, want dan ben je nog steeds strafbaar. Wapens toestaan past prima in het Nederlandse Gedoogbeleid.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_91676395
Kan ik dan eindelijk m'n Beretta M92 halen.. *O* *O* *O* *O*
If not now, then when.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:49:09 #170
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91676466
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan ik dan eindelijk m'n Beretta M92 halen.. *O* *O* *O* *O*
Ik wil een S&W 500 *O* *G*
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_91676610
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom niet eigenlijk?

Een mooie hobby. En goed om jezelf te verdedigen.

TS is natuurlijk voor. Jij ook?
Hobby?

Leuk een hobby met een middel wat als primair doel heeft iets of iemand uit te schakelen. Tegen dus.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:53:13 #172
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91676713
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Hobby?

Leuk een hobby met een middel wat als primair doel heeft iets of iemand uit te schakelen. Tegen dus.
Theo had kunnen terugschieten en had dan nog geleefd :')
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_91676922
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:53 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Theo had kunnen terugschieten en had dan nog geleefd :')
Jemig de Pemig man er zijn inderdaad mensen die denken dat dat de oplossing zou moeten zijn. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2011 21:00:26 ]
pi_91677124
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:49 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik wil een S&W 500 *O* *G*
En dan de duiven van m'n buurman neerknallen. })
If not now, then when.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:04:41 #175
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91677450
Iemand die nu een supermarkt overvalt weet dat hij de enige in de supermarkt is met een wapen. Als 10% van de klanten (+ de manager op het kantoor) een wapen heeft maakt die overvaller geen schijn van kans, hij kan niet gelijktijdig de kassa leeghalen en klanten en personeel in de gaten houden.
Er worden gewapende overvallen gepleegd in Nederland, ondanks dat wapens verboden zijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:09:02 #176
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91677771
We kunnen ook wel messen verbieden. Ik geef toe dat een mes handig is om je brood te snijden, maar je kan er ook mee doden.

Tilburger vermoord vader met 300 messteken
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:10:32 #177
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91677858
Een vuurwapen is om mensen met te doden en mensen doden mag niet, dus vuurwapens niet toegestaan.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91677886
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:04 schreef ouderejongere het volgende:
Iemand die nu een supermarkt overvalt weet dat hij de enige in de supermarkt is met een wapen. Als 10% van de klanten (+ de manager op het kantoor) een wapen heeft maakt die overvaller geen schijn van kans, hij kan niet gelijktijdig de kassa leeghalen en klanten en personeel in de gaten houden.
Er worden gewapende overvallen gepleegd in Nederland, ondanks dat wapens verboden zijn.
Wat is dat nu voor kul redenatie. We leven niet in het wilde westen cowboy. Dus omdat mensen illegaal wapens dragen en overvallen plegen moeten we de vuurwapens maar legaliseren zodat iedereen op elkaar kan gaan schieten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:09 schreef ouderejongere het volgende:
We kunnen ook wel messen verbieden. Ik geef toe dat een mes handig is om je brood te snijden, maar je kan er ook mee doden.

Tilburger vermoord vader met 300 messteken
Een mes heeft niet als primair doel iemand uit te schakelen en een vuurwapen wel of wil je met je S&W je boterham smeren?
pi_91680903
Sowieso is het veel makkelijker om iemand te doden met een vuurwapen dan met een mes. Met een vuurwarepn ben je sneller dood, kan het slachtoffer zich minder verdedigen en het creeert een afstand tussen dader en slachtoffer waardoor het makkelijker wordt om de trekker over te halen.

Zoals we ook zagen in het WikiLeaksfilmpje van die Amerikaanse helikopter in Irak, waar jonge gastjes voor de lol onschuldige burgers omlegden.
pi_91681015
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:10 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor kul redenatie. We leven niet in het wilde westen cowboy. Dus omdat mensen illegaal wapens dragen en overvallen plegen moeten we de vuurwapens maar legaliseren zodat iedereen op elkaar kan gaan schieten.

[..]

Een mes heeft niet als primair doel iemand uit te schakelen en een vuurwapen wel of wil je met je S&W je boterham smeren?
Dit dus, slotje.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:00:22 #181
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91681232
Ik ben in principe wel een voorstander van vrij vuurwapenbezit (in ieder geval in je huis en winkel), maar ik begin steeds meer te twijfelen (deels door dit topic) of ik de mensen die daadwerkelijk een wapen willen bezitten wel genoeg vertrouw. :P
pi_91684026
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 02:19 schreef StormWarning het volgende:
Wie zou er hier eigenlijk een gun willen hebben en waarom?
Persoonlijk zou ik graag enkele vuurwapens bezitten, maar ik wil eerst mijn studie afmaken en mijn eigen stek hebben voordat ik vuurwapens in huis haal. Waarom? Omdat ik de omgang met vuurwapens als een buitengewoon aangename bezigheid ervaar, de controle die je over je eigen lichaam moet hebben, de rust die het uitstraalt, de concentratie die je nodig hebt en de techniek van het wapen zelf waarbij alles als een perfect passende puzzel in elkaar valt, dat trekt mij enorm aan.

Gelukkig heb ik tot die tijd de mogelijkheid om enkele keren per jaar onder de supervisie van anderen mee te schieten (Glock 17, Diemaco C7 en Steyr SSG), om op die manier mijn "behoefte" te bevredigen.

Overigens heb ik mijn wapenkast in gedachten al vol staan:

Beretta 92FS Inox

Glock 17

OA-15 classic, de summum van perfectie van het aanvalsgeweer. _O_

Heckler & Kock G3, vanwege het zwaardere kaliber dan de OA-15.

En voor de schieten op de lange afstand deze Mauser 98k met optisch vizier, prachtig grendelgeweer. O+
pi_91684473
This is my rifle. There are many others like it, but this one is mine. My rifle is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my rifle is useless. Without my rifle, I am useless. I must fire my rifle true. I must shoot straighter than my enemy, who is trying to kill me. I must shoot him before he shoots me. I will. Before God I swear this creed: my rifle and myself are defenders of my country, we are the masters of our enemy, we are the saviors of my life. So be it, until there is no enemy, but peace. Amen.

vrijdag 21 januari 2011 @ 22:57:35 #184
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91684700
Aangezien alleen rechtse mensen vuurwapens willen kan het verbod wel worden opgeheven.
pi_91685705
Vroeger was ik persoonlijk erg voor het "Amerikaanse systeem" m.b.t. de aanschaf van vuurwapens, totdat ik echter zelf ben begonnen met schieten (heb geen verlof, schiet onder supervisie van anderen).
Daar gaat elk jaar weer een veiligheidsinstructie aan vooraf, en ondanks dat ik die in het verleden al gevolgd heb is het verplicht om die elk jaar weer te volgen. Dan ben je samen in een lokaal, krijg je ook een vuurwapen (zonder munitie) in handen, en dan leer je hoe je er veilig mee om kan gaan.
Wat mij uiteindelijk van mening deed veranderen was de reden die de sergeant-majoor aanvoerde, de wapenwet moet zo streng zijn niet om wapens uit "verkeerde handen" te houden, maar omdat je niet wil dat elke debiel een wapen heeft en door onvoorzichtige omgang er allerlei ongelukken gebeuren.

Dat is ook de kern van het verhaal, criminelen krijgen wapens sowieso, mensen die doordraaien (familiedrama's) pakken dan een mes of bijl, maar je moet juist voorkomen dat "jokers" vuurwapens in handen krijgen en door onveilig gedrag er ongelukken ontstaan.

Wél ben ik ervoor dat de eisen aan het wapenverlof iets worden verlicht, ik zou eerder de nadruk op een veilige omgang met vuurwapens willen leggen (bijv. 3x praktijkseries op de schietclub en 1x theorie-examen) om te bewijzen dat je verstandig en veilig met een vuurwapen kan omgaan. En dan eventueel 1x per jaar op herhaling om te bewijzen dat men de omgang met vuurwapens nog steeds onder de knie heeft.

Daar gaat het om, de veilige omgang met vuurwapens.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:28:56 #186
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91686339
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:57 schreef Berlitz het volgende:
Aangezien alleen rechtse mensen vuurwapens willen kan het verbod wel worden opgeheven.
Marokkanen zijn ook best rechts he, dat je het even weet. ;)
pi_91687353
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:18 schreef von_Preussen het volgende:
Vroeger was ik persoonlijk erg voor het "Amerikaanse systeem" m.b.t. de aanschaf van vuurwapens, totdat ik echter zelf ben begonnen met schieten (heb geen verlof, schiet onder supervisie van anderen).
Daar gaat elk jaar weer een veiligheidsinstructie aan vooraf, en ondanks dat ik die in het verleden al gevolgd heb is het verplicht om die elk jaar weer te volgen. Dan ben je samen in een lokaal, krijg je ook een vuurwapen (zonder munitie) in handen, en dan leer je hoe je er veilig mee om kan gaan.
Wat mij uiteindelijk van mening deed veranderen was de reden die de sergeant-majoor aanvoerde, de wapenwet moet zo streng zijn niet om wapens uit "verkeerde handen" te houden, maar omdat je niet wil dat elke debiel een wapen heeft en door onvoorzichtige omgang er allerlei ongelukken gebeuren.

Dat is ook de kern van het verhaal, criminelen krijgen wapens sowieso, mensen die doordraaien (familiedrama's) pakken dan een mes of bijl, maar je moet juist voorkomen dat "jokers" vuurwapens in handen krijgen en door onveilig gedrag er ongelukken ontstaan.

Wél ben ik ervoor dat de eisen aan het wapenverlof iets worden verlicht, ik zou eerder de nadruk op een veilige omgang met vuurwapens willen leggen (bijv. 3x praktijkseries op de schietclub en 1x theorie-examen) om te bewijzen dat je verstandig en veilig met een vuurwapen kan omgaan. En dan eventueel 1x per jaar op herhaling om te bewijzen dat men de omgang met vuurwapens nog steeds onder de knie heeft.

Daar gaat het om, de veilige omgang met vuurwapens.
Goed verhaal en dat kan ik wel begrijpen al blijf ik persoonlijk het vuurwapenbezit enorme onzin vinden en overbodig.

Wanneer het zou kunnen onder de voorwaarden die jij noemt is het wel te accepteren maar dat is lastig te realiseren denk ik.
pi_91688648
Het is makkelijk te realiseren, het is een vraag van de politieke wil.

Immers is het nu al zo dat je een jaar lang lid moet zijn van de schietvereniging, daar een aantal (theorie-)lessen moet volgen en dan een hele reut aan praktijk (schietseries) moet maken. Dan kan je naar de politie, die overlegt dan met de schietvereniging en dan krijg je je wapenverlof. Maar dat moet je jaarlijks verlengen, en daarvoor moet je per jaar minimaal 18 schietseries doen.

Ik vind dus dat dat makkelijker kan, zolang de veilige omgang met een vuurwapen maar in de voorgrond blijft staan, en dat kun je mijns inziens het beste garanderen door elk jaar weer een examen dat betrekking daarop heeft af te nemen (bij de schietvereniging, die het dan weer aan de politie doorgeeft zodat je verlof verlengt kan worden).

Maar goed, de politiek kan daar geen stemmen mee halen, dus is er ook geen reden om daar nu moeite aan te besteden.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 04:50:41 #189
313446 32Red
pi_91695677
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Tem het volgende:
This is my rifle. There are many others like it, but this one is mine. My rifle is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my rifle is useless. Without my rifle, I am useless. I must fire my rifle true. I must shoot straighter than my enemy, who is trying to kill me. I must shoot him before he shoots me. I will. Before God I swear this creed: my rifle and myself are defenders of my country, we are the masters of our enemy, we are the saviors of my life. So be it, until there is no enemy, but peace. Amen.

[ afbeelding ]
FMJ !!! ^O^
  zaterdag 22 januari 2011 @ 04:55:13 #190
313446 32Red
pi_91695699
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:44 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik graag enkele vuurwapens bezitten, maar ik wil eerst mijn studie afmaken en mijn eigen stek hebben voordat ik vuurwapens in huis haal. Waarom? Omdat ik de omgang met vuurwapens als een buitengewoon aangename bezigheid ervaar, de controle die je over je eigen lichaam moet hebben, de rust die het uitstraalt, de concentratie die je nodig hebt en de techniek van het wapen zelf waarbij alles als een perfect passende puzzel in elkaar valt, dat trekt mij enorm aan.

Gelukkig heb ik tot die tijd de mogelijkheid om enkele keren per jaar onder de supervisie van anderen mee te schieten (Glock 17, Diemaco C7 en Steyr SSG), om op die manier mijn "behoefte" te bevredigen.

Overigens heb ik mijn wapenkast in gedachten al vol staan:

[ afbeelding ]

Beretta 92FS Inox

[ afbeelding ]

Glock 17

[ afbeelding ]

OA-15 classic, de summum van perfectie van het aanvalsgeweer. _O_

[ afbeelding ]

Heckler & Kock G3, vanwege het zwaardere kaliber dan de OA-15.

[ afbeelding ]

En voor de schieten op de lange afstand deze Mauser 98k met optisch vizier, prachtig grendelgeweer. O+
Ik begrijp je wel, dat je het doet voor de sport....
Maar eh...no offense, dit lijstje komt wel freaky over :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 07:14:28 #191
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91696180
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:10 schreef Tem het volgende:

[..]

[..]

Zie je het al voor je? Moeder gaat met de kinderen boodschappen doen, beland je opeens in een vuurgevecht. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91696202
Mensen moeten af en toe gewoon lekker kunnen knallen, als je het goed doet heeft er in principe niemand verder last van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 07:33:22 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_91696255
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:10 schreef TomLievense het volgende:
Een vuurwapen is om mensen met te doden en mensen doden mag niet, dus vuurwapens niet toegestaan.
Je kan een vuurwapen ook gebruiken om te jagen natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 07:34:59 #194
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_91696260
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:20 schreef Karzai het volgende:
Mensen moeten af en toe gewoon lekker kunnen knallen, als je het goed doet heeft er in principe niemand verder last van.
Hmm lekker knallen en schieten ik vermoed dat bijvoorbeeld burgers in Irak of de mensen die WO1 en WO2 overleefd hebben daar wel anders over denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_91696322
Ik denk het niet elk mens heeft de onbeheersbare drang om eens lekker te schieten.
pi_91696855
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 04:55 schreef 32Red het volgende:

[..]

Precies, schieten (de rust die je mentaal en fysiek daarbij nodig hebt) en de omgang met vuurwapens (of meer, met de techniek) vind ik gewoon een hele aangename bezigheid.

En ik kan begrijpen dat het lijstje een beetje "raar" overkomt, maar als je zelf eens de omgang met deze "grootkaliber geweren" hebt gehad dan kan je aanvoelen dat deze een compleet andere "beleving" hebben bij het schieten. Niet alleen schiet je over een veel langere afstand (100 meter i.t.t. max. 25 meter bij het pistoolschieten), maar ook de houding met het wapen en het schieten zelf is anders.

Sterker nog, dergelijke geweren (lange wapens) zijn nog een stuk veiliger dan gewone 9mm pistolen, want eerstere kan je niet zomaar verdekt meevoeren en je kunt er ook veel minder snel mee "zwaaien", dus onbedoeld het wapen in een verkeerde richting houden, want met een licht en klein pistool veel gemakkelijker gaat (ook al mag zoiets eigenlijk niet gebeuren, veilige omgang met wapens).

En zoals je aan het lijstje ziet, de geweren (lange wapens) hebben allemaal een verschillend kaliber, en de "schietbeleving" die je met elk geweer hebt is daarom ook compleet verschillend. Dat is dan ook de reden waarom ik aan 1 geweer niet genoeg zou hebben, maar de keus voor deze wapens zou maken. :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:49:10 #197
286575 Roces18
Chef de party
pi_91697170
Geef iedereen een wapen die alleen de nederlandse nationaliteit heeft, en minimaal 25 jaar in Nederland woont. Na een verklaring van goed gedrag en het traject met succes heeft afgelopen bij een schietcursus -> naar de psychiater die door de overheid is aangesteld en die bepaalt of je het mag.

Veiliger kan toch niet?
pi_91697222
Iedere man moet gewoon een kalashnikov krijgen als die achttien is, ongeacht zijn nationaliteit.
pi_91697241
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:49 schreef Roces18 het volgende:
Geef iedereen een wapen die alleen de nederlandse nationaliteit heeft, en minimaal 25 jaar in Nederland woont. Na een verklaring van goed gedrag en het traject met succes heeft afgelopen bij een schietcursus -> naar de psychiater die door de overheid is aangesteld en die bepaalt of je het mag.

Veiliger kan toch niet?
Wat is dat nu weer voor achterlijke voorwaarde, dat je de Nederlandse nationaliteit moet hebben? Dat zal je geen enkel "voordeel" opleveren, omdat het totaal niet relevant is of iemand veilig met een wapen kan omgaan.

Psychiater kan je eveneens schrappen, in het huidige systeem controleren politie en schietvereniging gedurende één jaar de gedragingen van mensen en dan bepaalt men of men geschikt is een wapen te dragen.

Want mensen die psychisch niet in orde zijn, daarvan hoor je regelmatig in het nieuws dat ze hun familie met een mes & bijl hebben vermoord, dat ze een gasexplosie in hun huis hebben veroorzaakt of wat dan ook. Die ga je echt niet tegenhouden door de mensen waar niets mee aan de hand is te onderwerpen aan een psychologische test.
pi_91697316
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je kan een vuurwapen ook gebruiken om te jagen natuurlijk.
Dat is ook doden en waarom moet jij jagen? Ik ga gewoon naar de supermarkt voor een stukkie vlees.....altijd dat laffe excuus om te jagen, we leven ondertussen in 2011. Wanneer je zou moeten jagen voor het zogenaamde teveel aan bijvoorbeeld hazen, konijnen of ander "Wildlife" in te perken, kan je dat prima overlaten aan gecertificeerde jagers en of boswachters. Het is niet nodig dat Henk op de hoek zijn full automatic uit de keukenlade pakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 10:10:59 ]
pi_91697561
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:01 schreef Tem het volgende:
Dat is ook doden en waarom moet jij jagen? Ik ga gewoon naar de supermarkt voor een stukkie vlees.....altijd dat laffe excuus om te jagen, we leven ondertussen in 2011. Wanneer je zou moeten jagen voor het zogenaamde teveel aan bijvoorbeeld hazen, konijnen of ander "Wildlife" in te perken, kan je dat prima overlaten aan gecertificeerde jagers en of boswachters. Het is niet nodig dat Henk op de hoek zijn full automatic uit de keukenlade pakt.
Ik kan de meeste bezwaren in deze topic nog wel verdragen maar deze slaat echt alles. Laf als je jaagt, echte mannen gaan naar de supermarkt. :') Smerig biggetje dat je bent.

Lees toevallig net een boek waar alle electronica is uitgeschakeld door een EMP. Daar sta je dan in een lege supermarkt terwijl de jagers een volle maag hebben.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:24:47 #202
286575 Roces18
Chef de party
pi_91697678
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:18 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik kan de meeste bezwaren in deze topic nog wel verdragen maar deze slaat echt alles. Laf als je jaagt, echte mannen gaan naar de supermarkt. :') Smerig biggetje dat je bent.

Lees toevallig net een boek waar alle electronica is uitgeschakeld door een EMP. Daar sta je dan in een lege supermarkt terwijl de jagers een volle maag hebben.
dan kan je altijd nog pijl en boog maken :')
pi_91698921
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is ook doden en waarom moet jij jagen? Ik ga gewoon naar de supermarkt voor een stukkie vlees.....altijd dat laffe excuus om te jagen, we leven ondertussen in 2011.
Want die dieren hebben een veel beter leven gehad natuurlijk :')
pi_91699015
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 04:55 schreef 32Red het volgende:

[..]

Vrij normaal lijstje voor een Nederlandse sportschutter. 5 is ook het maximum voor de gewone verlofhouder.
pi_91699076
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:10 schreef TomLievense het volgende:
Poep. Zoals ik al zei zijn er tienduizenden legale wapenbezitters in Nederland die nooit mensen doden met hun wapens, maar er toch honderden patronen per maand mee verschieten.

Een wapen is een stuk gereedschap. De gebruiker bepaalt wat er mee gedaan wordt.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:34:42 #206
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_91699192
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:30 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Poep. Zoals ik al zei zijn er tienduizenden legale wapenbezitters in Nederland die nooit mensen doden met hun wapens, maar er toch honderden patronen per maand mee verschieten.

Een wapen is een stuk gereedschap. De gebruiker bepaalt wat er mee gedaan wordt.

Een atoombom is ook een stuk gereedschap. Toch blij dat er niet al te veel bij criminelen rondslingeren, van dat stuk gereedschap.
pi_91699232
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:34 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Een atoombom is ook een stuk gereedschap. Toch blij dat er niet al te veel bij criminelen rondslingeren, van dat stuk gereedschap.
Tsja...
pi_91700110
quote:
En dan in andere topic gaan huilen over dictatuur en politiestaat. Je doet het jezelf aan pik
pi_91700726
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:18 schreef beeer het volgende:

[..]

Of zo'n jager beroven met een nagelknippertje.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_91700746
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:27 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Vrij normaal lijstje voor een Nederlandse sportschutter. 5 is ook het maximum voor de gewone verlofhouder.
Precies, de grens van 5 vuurwapens is ook de reden waarom ik tot deze keuze zou komen, en de getoonde wapens mogen ook allemaal gewoon op verlof.

quote:

[..]

Dan snap jij niet wat de bedoeling is van de wapenwet, want je kan ruwweg 3 groepen onderscheiden waar het niet gewenst is dat men wapens heeft.

1. Criminelen, echter zijn deze zo bekend in het circuit, dat als ze een wapen nodig hebben het voor hun zeer gemakkelijk is om op illegale wijze aan vuurwapens te komen. Dus de wapenwet hindert een crimineel in geen enkele wijze om zijn daad m.b.v. een wapen uit te voeren.

2. Psychisch labiele mensen die naar een wapen grijpen, in dit geval grijpt de wapenwet ook niet. Weliswaar staat men regelmatig onder toezicht van zowel de club als de politie, maar die kunnen niet voorkomen dat als er iets knapt dat je het wapen misbruikt. Een voorbeeld om het te verduidelijken: in de afgelopen jaren doen zich er regelmatig familiedrama's voor, wat men dan vaak hoort is dat men totaal niet had verwacht dat de persoon in kwestie dit zou doen, want hij leek zo beheerst / aardig / lief. In de praktijk is het zo dat mensen weliswaar niet voor een vuurwapen kunnen kiezen, maar hun daad alsnog met een bijl / mes uitvoeren. Dus de wapenwet kan psychisch gemotiveerde daden niet verhinderen.

3. En de wapenwet kan deze groep wél buiten spel zetten, en daardoor veel leed verhinderen. Door theorie- en praktijklessen moet je op de schietclub aantonen dat je in staat bent veilig met wapens om te gaan. Die geven dan een seintje naar de politie, welke dan ook nog eens apart bekijkt of ze jouw in staat achten een wapen in je bezit te hebben.
Dat is de essentie van de wapenwet, men wil voorkomen dat onvoorzichte of roekeloze mensen om welke reden dan ook een wapen in handen krijgen en er ongelukken mee veroorzaken. Kijk naar wat voor mensen in het verkeer onderweg zijn, en stel je dan voor dat die een wapen hebben. Bijv. op hun verjaardag laten ze dat pistool aan anderen zien, zijn echter zo roekeloos dat ze niet controleren of er nog kogels inzitten en dan gaat het per ongeluk af.

Zulke situaties wil de wapenwet verhinderen en ik ben van mening dat je het bewijs van veilige omgang ook op een andere manier kunt leveren.

Maar voer criminelen aan als argument voor de wapenwet, want die weten deze wet heel gemakkelijk te omzeilen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:41:23 #211
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_91701088
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:08 schreef beeer het volgende:

[..]

En dan in andere topic gaan huilen over dictatuur en politiestaat. Je doet het jezelf aan pik
Politiestaat omdat het gebruik en bezit van atoombommen en dodelijke vuurwapens verboden is?
Om je logica te volgen: staten zijn machtig en onvoorspelbaar. Als je met een proppenschieter huis en erf wil verdedigen tegen een onterechte inbeslagname lacht de politie daar alleen om. je hebt dus een steviger drukmiddel nodig. Om je te beschermen tegen een staat is het dus heel rationeel om over een atoombom te willen beschikken.
pi_91701187
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:41 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Politiestaat omdat het gebruik en bezit van atoombommen en dodelijke vuurwapens verboden is?
Om je logica te volgen: staten zijn machtig en onvoorspelbaar. Als je met een proppenschieter huis en erf wil verdedigen tegen een onterechte inbeslagname lacht de politie daar alleen om. je hebt dus een steviger drukmiddel nodig. Om je te beschermen tegen een staat is het dus heel rationeel om over een atoombom te willen beschikken.
Het bezit van vuurwapens is niet verboden, slechts aan strenge regels verbonden.

En een volk wat beter bewapend is, is idd een reden om voor een machthebber anders met zijn volk om te gaan en geen schrikbewind te voeren. Daar heb je helemaal gelijk in, het gaat niet om je eigen erf te verdedigen, maar de mogelijkheid die je hebt om het geweldsmonopolie van de overheid te breken.

Staten met een vrijer wapenbezit kennen ook een stabielere overheid dan staten waar dat niet zo is.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:57:33 #213
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_91701686
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:44 schreef von_Preussen het volgende:
Staten met een vrijer wapenbezit kennen ook een stabielere overheid dan staten waar dat niet zo is.
België is stabieler dan Nederland?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:00:50 #214
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_91701815
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:44 schreef von_Preussen het volgende:

En een volk wat beter bewapend is, is idd een reden om voor een machthebber anders met zijn volk om te gaan en geen schrikbewind te voeren.
Denk je niet dat een land waar elke onderdaan over een eigen atoombom beschikt, veel respectvoller met zijn burgers om zal gaan dan een land waar ze alleen over vuurwapens beschikken?

Ik trek je logica nu tot het absurde door. Tip: er is een veel beter middel. Wobben.
pi_91701925
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:57 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het ligt wat genuanceerder, daar heb je gelijk in, maar je moet het eerder in autoritair perspectief zien, dus naar landen waar despoten aan de macht komen en het volk letterlijk bedreigen. Dat gebeurd in België natuurlijk niet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:00 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Denk je niet dat een land waar elke onderdaan over een eigen atoombom beschikt, veel respectvoller met zijn burgers om zal gaan dan een land waar ze alleen over vuurwapens beschikken?

Ik trek je logica nu tot het absurde door. Tip: er is een veel beter middel. Wobben.
Op het moment dat een groep bruinhemden voor je deur staat om jou op te halen dan zou ik graag zien hoe je hun een Wob-verzoek in hun hand drukt terwijl ze je bij je lurven grijpen om je in een kamp te gooien.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:11:53 #216
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_91702267
Dan begin je met je jachtgeweer ook weinig lijkt me zo. Met een transparante overheid voorkom je excessen.
pi_91702284
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:57 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

België heeft helemaal geen vrijer wapenbezit dan Nederland. Urban legend.
pi_91702386
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:11 schreef Verrekijker het volgende:
Dan begin je met je jachtgeweer ook weinig lijkt me zo. Met een transparante overheid voorkom je excessen.
Als een overheid weet dat de burgers zichzelf kunnen verdedigen, zich eventueel ook tot groepen kunnen vormen (verzet), dan zijn ze minder snel geneigd om autoritaire maatregelen tegen het volk te treffen.
pi_91702503
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:41 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Laat nu even je aburdisering los. Een gewapende bevolking is in staat op te staan tegen de overheid. Natuurlijk begin je in je eentje niet veel tegen een AT, maar voor een echt verzet zijn wapens onontbeerlijk.

Dat weet iedereen. Daarom was een van de eerste prioriteiten van de Duitse bezetters om geregistreerde legale wapenbezitters te ontwapenen. Daarom dropten de geallieerden vuurwapens tijdens de tweede wereldoorlog, zodat het verzet hier een betere kans kreeg. Daarom had de Nederlandse overheid Gladio tijdens de Koude Oorlog.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:19:34 #220
328436 Verrekijker
De blik op oneindig
pi_91702614
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:14 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als een overheid weet dat de burgers zichzelf kunnen verdedigen, zich eventueel ook tot groepen kunnen vormen (verzet), dan zijn ze minder snel geneigd om autoritaire maatregelen tegen het volk te treffen.
Je standpunt ken ik. Eén ding schijn je je maar niet te kunnen realiseren. Een burger legt het fysiek altijd af tegen de overheid als het om een machtsconfrontatie gaat, tenzij hij over een atoombom beschikt. Vraag de islamisten in Jemen (met vrij wapenbezit) maar.
pi_91702728
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:19 schreef Verrekijker het volgende:

[..]

Je standpunt ken ik. Eén ding schijn je je maar niet te kunnen realiseren. Een burger legt het fysiek altijd af tegen de overheid als het om een machtsconfrontatie gaat, tenzij hij over een atoombom beschikt. Vraag de islamisten in Jemen (met vrij wapenbezit) maar.
Een enkele burger ja. Maar er zijn genoeg voorbeelden uit dat een gewapende bevolking een tyranieke overheid omver kan werpen.
pi_91702843
Ik snap echt niet waarom zoveel van de miepers over privacy en individuele vrijheid de fundamentele bijdrage van een gewapende bevolking aan die idealen niet in zien. Weigeren je vingerafdruk te geven, nou, wat een indruk zal dat maken...
pi_91703161
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:24 schreef apple_pie het volgende:
Ik snap echt niet waarom zoveel van de miepers over privacy en individuele vrijheid de fundamentele bijdrage van een gewapende bevolking aan die idealen niet in zien. Weigeren je vingerafdruk te geven, nou, wat een indruk zal dat maken...
omdat er dan een achterlijke idioot met zijn vuurwapen in het gemeentehuis gaat staan zwaaien omdat zijn buurman een uitbouw heeft gemaakt waar hij het niet mee eens is.

En de meeste wapenfanaten hebben een paar steekjes los zitten natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91703215
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beargumenteer dat eens.
pi_91703261
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

omdat er dan een achterlijke idioot met zijn vuurwapen in het gemeentehuis gaat staan zwaaien omdat zijn buurman een uitbouw heeft gemaakt waar hij het niet mee eens is.
Bullshit, dat gebeurt nu toch ook niet? Wapens bezitten betekent niet dat je plotseling geen respect meer hebt voor de wet.

Het betekent wel dat het volk in extreme gevallen een betere kans heeft een tyranieke overheid omver te werpen.
quote:
Je bent eigenlijk te dom en eenzijdig om mee te discussieren dus... Goed dat ik het weet.
pi_91703402
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:34 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Bullshit, dat gebeurt nu toch ook niet? Wapens bezitten betekent niet dat je plotseling geen respect meer hebt voor de wet.
De gevallen dat iemand plots met een bijl op zak op 'gesprek' komt zijn niet onbekend en hoe eenvoudiger de wapens beschikbaar komen hoe sneller dit soort dingen gebeuren.
quote:
Het betekent wel dat het volk in extreme gevallen een betere kans heeft een tyranieke overheid omver te werpen.
Ja elk jaar flink wat extra doden om die hypothetische kans te voorkomen, dat schiet op :'). Dan nog zijn idioten met wapens niet bepaald de meest effectieve methode om tot zo'n revolutie te komen en eerder een reden voor die tyranieke overheid om een terreurregime in te stellen...

quote:
[..]

Je bent eigenlijk te dom en eenzijdig om mee te discussieren dus... Goed dat ik het weet.
Nogal een oordeel :)
pi_91703425
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Beargumenteer dat eens.
Het zijn speeltjes bedoeld om mee te moorden...
pi_91703448
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

De gevallen dat iemand plots met een bijl op zak op 'gesprek' komt zijn niet onbekend en hoe eenvoudiger de wapens beschikbaar komen hoe sneller dit soort dingen gebeuren.

[..]

Ja elk jaar flink wat extra doden om die hypothetische kans te voorkomen, dat schiet op :'). Dan nog zijn idioten met wapens niet bepaald de meest effectieve methode om tot zo'n revolutie te komen en eerder een reden voor die tyranieke overheid om een terreurregime in te stellen...

[..]

Nogal een oordeel :)
I rest my case.
pi_91703539
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zijn speeltjes bedoeld om mee te moorden...
Nee, dat zijn het niet, het zijn gereedschappen bedoeld om een stukje lood op ene bepaalde schijf te krijgen.

Net zoals dat met pijk & boog, kruisbogen en meer van dat soort zaken het geval is.

In dat geval zou je "moord-simulatie-spellen" op de computer moeten verbieden, want daar speel je juist het moorden na, en dat doe je met vuurwapens niet.
pi_91703791
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:38 schreef apple_pie het volgende:

[..]

I rest my case.
Je hebt dus geen argumenten, goh :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, dat zijn het niet, het zijn gereedschappen bedoeld om een stukje lood op ene bepaalde schijf te krijgen.
En kinderporno is erotische kunst?
quote:
Net zoals dat met pijk & boog, kruisbogen en meer van dat soort zaken het geval is.

In dat geval zou je "moord-simulatie-spellen" op de computer moeten verbieden, want daar speel je juist het moorden na, en dat doe je met vuurwapens niet.
Rare conclusie.
pi_91703814
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat is wat de hobbyisten er van gemaakt hebben, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')