Bronquote:NIJMEGEN Binnenkort zal café T het huidige café op het perron van het centraal station in Nijmegen verdwijnen. Volgens bronnen bij ANS-Online is de NS in gesprek met het Amerikaanse bedrijf Starbucks. Het is nog niet zeker op welke termijn de vestiging in Nijmegen zal komen, Arnhem wil ook graag een Starbucks vestiging op het centraal station. De NS zou niet alleen in gesprek zijn met Starbucks, dus voorlopig nog even afwachten.
Done!quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:53 schreef Spro het volgende:
Vergeet Starbucks op Amsterdam Sloterdijk niet in je OP erbij te zetten, zijn alweer een tijdje open...
quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Ik moest lachen om dat onderste plaatje.
Nog één in Amsterdam? En Rotterdam dan?quote:Op donderdag 27 januari 2011 07:54 schreef Felixa het volgende:
In de Metro en Sp!ts stond vanmorgen dat er naast de vestiging die al gepland staat voor opening deze lente in de binnenstad van Amsterdam, er van de zomer nog eentje komt.
Op het nieuwe CSquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nog één in Amsterdam? En Rotterdam dan?
Jaaaaaaaaaaaaaaa.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:47 schreef Tøm het volgende:
Klopt het dat Utrecht Centraal een tweede Starbucks krijgt naast de Burger King?
Naast de Burger Kingquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:49 schreef Snoepje5 het volgende:
WAar in utrecht zit starbucks& tot hoelaat is die open dan?
wat een totale waanzin..quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:47 schreef Tøm het volgende:
Klopt het dat Utrecht Centraal een tweede Starbucks krijgt naast de Burger King?
u serial ?quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:06 schreef Shogo het volgende:
Was wel leuk voor een keertje. Koffie was lekker maar dat was het dan ook wel.
Oh en mensen die daar met hun macbook's gaan zitten "werken" dat is echt
Komt in het nieuwe stationsgebouw.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nog één in Amsterdam? En Rotterdam dan?
Alleen die broodjes zijn verschrikkelijkquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:49 schreef shadowflash het volgende:
Jeuuuj zo speciaaal ook allemaal![]()
Dat mensen nog niet doorhebben dat er hier in Nederland zoiets is als een DE koffiewinkel.
Tevens met fucking relaxte stoelen.
Maar daar tegenover zit toch ook een SB.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:47 schreef Tøm het volgende:
Kutemoquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Alleen die broodjes zijn verschrikkelijkJe zit je rot te snijden
Ja. Zit er ook eentje aan de kant als je richting de Jaarbeurs loopt. Die zit schuin tegenover de Swirl.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar daar tegenover zit toch ook een SB.
Open?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:27 schreef Blaxje het volgende:
Nieuwe filiaal naast de BK is nu geopend. Reden voor plaatsing van een tweede Starbucks op Utrecht Centraal is meer zitplaatsen.
Vind je het heel gek als het nog in verbouwing is...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Gewoon een tweede Starbucks op één en hetzelfde station (Utrecht CS) en nog geen enkel filiaal op Rotterdam CS.Ik vind het schandalig!
Omdat Rotterdam CS nog in de verbouwing is. De Starbucks die in het nieuwe station gaat komen zal groter worden dan die twee van Utrecht bij elkaar. Maak je niet dik joh.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Gewoon een tweede Starbucks op één en hetzelfde station (Utrecht CS) en nog geen enkel filiaal op Rotterdam CS.Ik vind het schandalig!
NOOOOOOOO!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:31 schreef stef040 het volgende:
Eindhoven krijgt binnenkort ook een Starbucks op het station!
Je hoeft er niet naar binnen hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:48 schreef ad0rable het volgende:
[..]
NOOOOOOOO!!!
zo'n tyfus hekel aan de starbucks. veel te duur en niet te drinken. mens en die denken dat ze gaaf zijn in de starbucks zijn nog wel het ergst.
Weet ik wel, maar ben graag ongeduldig!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:33 schreef o.us het volgende:
[..]
Omdat Rotterdam CS nog in de verbouwing is. De Starbucks die in het nieuwe station gaat komen zal groter worden dan die twee van Utrecht bij elkaar. Maak je niet dik joh.
Nee joh, vanilla latte!quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:44 schreef Olle. het volgende:
Deze zomer tijdens mijn USA trip mogen genieten van de vele starbucks die zich daar bevinden.
Wat een geweldige zaak is dat, en most important wat een geweldige koffie!
caramel latte for the win!
kan me ontzettend goed voorstellen dat die goed is!quote:
Ja, maar de kaart wil ook nog weleens verschillen per land. Hier staat vanilla latte "standaard" op de kaart, maar in Londen bijvoorbeeld weer niet. Alhoewel ze het op verzoek dan nog wel steeds maken natuurlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:32 schreef Olle. het volgende:
[..]
kan me ontzettend goed voorstellen dat die goed is!
De Americano wat vind je daarvan dan?
Logisch, dat is veel hipper dan zwarte filterkoffie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Americano is toch gewoon die grote, zwarte (filter)koffie? Die neem ik niet zo gauw, als ik voor zwart ga, neem ik meestal een double shot espresso.
Kan ook op een terrasje op de Neude of de Oudegracht, zit je tenminste nog in het zonnetje. Ipv overdekt op Utrecht CSquote:Op woensdag 9 maart 2011 00:43 schreef mafkees01 het volgende:
Vind starbucks wel chill. Je kan lekker naar mensen kijken onder het genot van een bakkie koffie.. Geen probleemDoe ik graag!
Is dat zo? Ik drink het omdat ik het lekker vind, niet omdat het hip is.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:38 schreef n0ir het volgende:
[..]
Logisch, dat is veel hipper dan zwarte filterkoffie.
Dat terras ("oude" filiaal dan, nieuwe heb ik nog niet gezien) is ook wel kansloos ja.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:42 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Kan ook op een terrasje op de Neude of de Oudegracht, zit je tenminste nog in het zonnetje. Ipv overdekt op Utrecht CS
Ik vindt hem wel te genietenquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, maar de kaart wil ook nog weleens verschillen per land. Hier staat vanilla latte "standaard" op de kaart, maar in Londen bijvoorbeeld weer niet. Alhoewel ze het op verzoek dan nog wel steeds maken natuurlijk.
Americano is toch gewoon die grote, zwarte (filter)koffie? Die neem ik niet zo gauw, als ik voor zwart ga, neem ik meestal een double shot espresso.
Ja, daar kennen ze vrijwel geen "normale" filterkoffie toch?quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:05 schreef Olle. het volgende:
[..]
Ik vindt hem wel te genieten![]()
In Amerika is het helemaal een uitkomst!
in ieder geval geen sterke koffiequote:Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, daar kennen ze vrijwel geen "normale" filterkoffie toch?
He bah.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:20 schreef Olle. het volgende:
[..]
in ieder geval geen sterke koffie
Het lijkt meestal op thee
Sowieso een terras op Utrecht CS.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:42 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Kan ook op een terrasje op de Neude of de Oudegracht, zit je tenminste nog in het zonnetje. Ipv overdekt op Utrecht CS
Maar goed er zitten dus ook veel metromannen met hun MacBooks en iPhone te twitteren, ingecheckt op 4square uiteraard!quote:Op donderdag 10 maart 2011 04:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sowieso een terras op Utrecht CS.De meeste komen daar om met de trein te reizen en even snel een koffie te halen.
Maar nu kun je toch ook gewoon koffie drinken op een terrasje op de Neude of de Oudegracht? Genoeg tentjes daar.
Dus er zitten er straks 4 in Amsterdam terwijl in een hoop andere grote steden er nog helemaal geen zit. Randstaddebielen, tis ook altijd hetzelfde hequote:Op donderdag 27 januari 2011 07:54 schreef Felixa het volgende:
In de Metro en Sp!ts stond vanmorgen dat er naast de vestiging die al gepland staat voor opening deze lente in de binnenstad van Amsterdam, er van de zomer nog eentje komt.
die naast BK is toch een zit-starBucks en die andere is de afhaalbalie toch?quote:Op zondag 3 april 2011 12:36 schreef Aventura het volgende:
Er zit nu nog een vestiging op Utrecht CS zag ik, naast de BK. Was geen kip terwijl in de andere toko altijd lange rijen staan.
helemaal wazig want bij de oude is de in en uitgang echt RUKquote:
Lol, bij mij precies hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 3 april 2011 15:16 schreef lelouch het volgende:
Was van de week ook op Utrecht CS, bij de oude stond een rij tot aan het terras.
Bij de nieuwe was ik gelijk aan de beurt
Afgelopen vrijdag hebben ze proefgedraaid, dus het zal niet lang meer duren.quote:Op zondag 3 april 2011 23:53 schreef Mylene het volgende:
Wanneer gaat die in de Leidsestraat in A'dam dan open?
Ik snap het wel; de rij voor die oude vestiging was echt te lang. Ik ben er in elk geval blij mee!quote:Op maandag 18 april 2011 07:51 schreef ThomXs het volgende:
Ik heb sowieso al nooit begrepen waarom er een tweede Starbucks nodig is op Utrecht CS...
Op Amsterdam Centraal zitten ze gewoon in het wild, met hippe MacBook erbij.quote:Op maandag 18 april 2011 11:14 schreef Maryn. het volgende:
Kan iemand een foto maken van hippe mensen die in SB zitten?
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op zondag 3 april 2011 15:31 schreef fonsoy het volgende:
Is er trouwens een logische verklaring dat Starbucks in nederland zo traag op gang komt? Ik kan een goed bakkie wel waarderen, hoewel het echt lang geleden is dat ik het heb gehad.
quote:Donderdag 21 april openen wij onze Starbucks vestiging in hartje Amsterdam. Kom langs in de Leidsestraat en geniet van onze lekkere latte’s, cappuccino’s en zomerse frappuccino’s. Vanaf 7.00 staat de koffie klaar!
bronquote:Tien vestigingen Starbucks in Nederland
AMSTERDAM Binnen een jaar zijn er tien vestigingen van Starbucks in Nederland te vinden.
Dat streven sprak Europees directeur Rich Nelsen van de koffieketen woensdag uit in aanloop naar de opening van het eerste filiaal van de Amerikaanse koffieketen in een Nederlandse binnenstad. Starbucks begon in 2007 in ons land met één filiaal op luchthaven Schiphol. Nu komt er ook een vestiging aan de Amsterdamse Leidsestraat. Donderdag wordt die geopend.
Groter
Daarna is het de beurt aan de hoofdstedelijke Beethovenstraat. De ene is vooral gericht op toeristen, de andere op de Amsterdammers. Binnen een jaar zijn er tien nieuwe. En dat is pas het begin, aldus Nelsen. De winkels zijn in Nederland wat groter dan gemiddeld, Nederland is nu eenmaal minder een 'koffie to go'-land. De andere zaken die dit jaar openen, kunnen zowel in steden als op stations komen. Starbucks exploiteert ze met of zonder partner.
"en dat is pas het begin"quote:
quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:44 schreef Olle. het volgende:
Deze zomer tijdens mijn USA trip mogen genieten van de vele starbucks die zich daar bevinden.
Wat een geweldige zaak is dat, en most important wat een geweldige koffie!
caramel latte for the win!
Volgens mij is een Americano een double espresso verdund met heet water. Tenminste zo maak ik 'm altijd als ze er naar vragen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, maar de kaart wil ook nog weleens verschillen per land. Hier staat vanilla latte "standaard" op de kaart, maar in Londen bijvoorbeeld weer niet. Alhoewel ze het op verzoek dan nog wel steeds maken natuurlijk.
Serieus? Ik hoor voor het eerst hiervan. Geld en tijd teveel of zo?quote:Op donderdag 21 april 2011 15:27 schreef Leatherface het volgende:
Was 'Winter' (de Amerikaan die alle Starbucks-koffiehuizen in de wereld probeert te bezoeken) de eerste klant?
Hij schijnt in de IT te werken. Als hij na een paar maanden genoeg geld heeft trekt ie er op uit om Starbucksen te bezoeken.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:29 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Serieus? Ik hoor voor het eerst hiervan. Geld en tijd teveel of zo?
Toch wel grappig. Als ik het goed lees, heeft hij gewoon al ruim 10,000 Starbucks-filialen bezocht.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij schijnt in de IT te werken. Als hij na een paar maanden genoeg geld heeft trekt ie er op uit om Starbucksen te bezoeken.
Vanmorgen was ie nog in Amsterdam.
http://www.starbuckseverywhere.net/
Edit - ow, en hij telt 'licensed stores' niet mee. Blijkbaar is de winkel in de Leidestraat de eerste in Nederland die volledig door Starbucks wordt beheerd. Vandaar dat ie nu pas voor het eerst Nederland bezocht.
Die gaat 30 april goed boeren...quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:11 schreef Felixa het volgende:
Donderdag gaat de vestiging in de Leidsestraat open:
[..]
bronquote:Starbucks krijgt vestiging in Zwolle
ZWOLLE – De Amerikaanse koffieketen Starbucks wil een filiaal openen in de nieuwe spoortunnel onder het station in Zwolle.
De tunnel, die 47 meter breed moet worden, is in 2013 klaar en zal naast Starbucks ook aan andere winkels plaats bieden. De komst van Starbucks naar Zwolle is zo goed als zeker. Alleen als de plannen voor verbreding van de spoortunnel niet doorgaan wordt de komst van de vestiging onzeker. Voor de zomer beslist de NS over de verbreding.
In april beloofde Europees directeur Rich Nelsen van de koffieketen dat er binnen een jaar tien vestigingen van Starbucks in Nederland zijn te vinden. Starbucks begon in 2007 in ons land met één filiaal op luchthaven Schiphol. Daarna volgde een vestiging aan de Amsterdamse Leidsestraat.
De binnenstad van Zwolle leent zich eigenlijk ook wel voor een vestiging.quote:
Waarom zou je 4 uur reizen voor een bak koffie als je dat ook gewoon bij de supermarkt kunt kopen en anders wel bij elk café kunt krijgen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:17 schreef Maraca het volgende:
Starbucks hoeft niet bijzonder te zijn. Zolang ik maar niet minimaal 4 uur (heen en terug) hoef te reizen voor een bakje koffie
Voor alle duidelijkheid: ik reis niet speciaal 4 uur voor koffie, maar ga er wel naartoe als ik in de buurt benquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Waarom zou je 4 uur reizen voor een bak koffie als je dat ook gewoon bij de supermarkt kunt kopen en anders wel bij elk café kunt krijgen.
Maar goed, waarschijnlijk is het gewoon minder bijzonder als je een Starbucks in je eigen stad hebt.
Op die manier.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik reis niet speciaal 4 uur voor koffie, maar ga er wel naartoe als ik in de buurt benIk ga ook alleen naar Starbucks voor de ijskoffie
Alhoewel ik die nu ook zelf kan maken
Ik heb een Dolce Gustoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Op die manier.![]()
Maar zelf ijskoffie maken? Dat klinkt wel heel handig, gaaf en lekker?![]()
Hoe en waarmee doe je dat?
quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:40 schreef Nielsch het volgende:
En nu ik erover nadenk, zou dit misschien ook wel een droom geweest kunnen zijn, afgelopen nacht.
Werk ook bij de NS, in eerste instantie is het niet openbaar.. maar er zijn wel vergunningen aangevraagd om dit alsnog te bewerkstelligen!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:44 schreef Bas242 het volgende:
Klopt, komt een nieuwe Starbucks in het hoofdgebouw van de NS.
Ik werk zelf bij de NS en vanaf maandag is hij geopend! Weet niet zeker of hij openbaar is!
tsja, eerste kop was gratis hequote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Ik liep er gisteren in mijn pauze langs. Rij van NS-medewerkers was echt enorm. Daar gaat je pauze dan, doorgebracht in de rij bij de Starbucks![]()
Okee, maar dan zou ik nog steeds niet m'n hele pauze in de rij gaan staan (en daar leek het nu echt wel op, stond een rij tot bijna aan de deur). Tenzij het gewoon werktijd was dat die mensen in de rij stonden, dan kan ik het wel begrijpen.quote:
Wat houdt je tegen om er 1 te beginnen?quote:
quote:
De DE gaat na 19 Juni dicht en daarna word het een starbucks! Ik haal daar geregeld een kopje koffie en gebruik zo'n hippe stempelkaart voor 10 stempels gratis bakje koffie en de dame achter de machine zei dat de 19de de laatste dag is om de kaart vol te krijgen daar!quote:
Nou, je weet wat je te doen staatquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:30 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
[..]
De DE gaat na 19 Juni dicht en daarna word het een starbucks! Ik haal daar geregeld een kopje koffie en gebruik zo'n hippe stempelkaart voor 10 stempels gratis bakje koffie en de dame achter de machine zei dat de 19de de laatste dag is om de kaart vol te krijgen daar!
Ja een andere DE winkel vinden...!quote:
Ook geen Coffee Company? even vloeken in de kerkquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:22 schreef dinamoa het volgende:
Heb trek in een lekkere caramel macchiato. Maar geen starbucks in de buurt...
Ah, ben maar op de terugweg langs Starbucks gegaan. Was exact op tijd voor de vergaderingquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:27 schreef Seß het volgende:
[..]
05:00 gaat de Starbucks naast de Burger King open
Leiden sowieso niet volgens mij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:01 schreef Maravilla het volgende:
Hebben Leiden en Utrecht ook een eigen mok eigenlijk? Heb nu die van Amsterdam en vind het wel leuk om er meer te hebben evt.
De kleinste is tallquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:32 schreef raptorix het volgende:
Het is niet zo dat ik Starbucks niet binnenkom, maar echt bijzonder vind ik het niet, ik vind de kwaliteit bij Coffee Company eigenlijk beter. Wat me ook irriteert is dat bij de meeste SB's altijd een enorme rij staat, meest domme is dat ze je met grote vragende ogen staan aan te kijken als je gewoon een koffie bestelt, om nog maar niet te spreken van die idioten maten, waarom zou je de kleinste koffie in godsnaam Grande noemen?
Hier ongeveer hoe ik er ook over denk: http://www.maarhoewashet.nl/2010/08/starbucks/
Utrecht ook niet, dacht ik. Heb er geen plaatsnaam op gezien in ieder geval.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:50 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Leiden sowieso niet volgens mij.
quote:
Tall staat wel op de kaart. Ze hebben ook nog "short", daar moet je specifiek om vragen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar die staat geloof ik niet op de kaart toch?
Meer dan een halve liter koffie door je strot lijkt mij eerlijk gezegd niet watquote:
Ook in een Nederlandse Starbucks?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:32 schreef Tourniquet het volgende:
Ze hebben ook nog "short", daar moet je specifiek om vragen.
Ik bestel die alleen als ijskoffie. Een "gewone" koffie zou ik ook niet in dat formaat bestellenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:30 schreef o.us het volgende:
[..]
Meer dan een halve liter koffie door je strot lijkt mij eerlijk gezegd niet wat
Er is toch ook een treinstoring op Den Haag CS momenteel? Dus ik dacht al: zal lekker druk zijn dan op de eerste openingsdag van Starbucks-filiaal daar!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:35 schreef GotC het volgende:
Zo, geweest. Damn, wat was het chaotisch. Je moest bij je bestelling je naam doorgeven zodat ze de bestellingen uit elkaar konden houden. Ergens ging dat fout, waardoor je bij degene die de koffie maakte gewoon nog een keer je bestelling kon doorgeven
Zelfs een ijskoffie in dat formaat is mij te gortig!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik bestel die alleen als ijskoffie. Een "gewone" koffie zou ik ook niet in dat formaat bestellen
De rij stond zelfs buiten de mini-Starbucksquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Er is toch ook een treinstoring op Den Haag CS momenteel? Dus ik dacht al: zal lekker druk zijn dan op de eerste openingsdag van Starbucks-filiaal daar!
Ik denk dat ik alsnog naar de Starbucks zou gaan en zou betalen voor een bakkie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Waren idd bijzonder veel mensen, maar degene die met de trein moesten mochten gratis koffie ophalen bij een andere koffiezaak.
Medequote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:48 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ik denk dat ik alsnog naar de Starbucks zou gaan en zou betalen voor een bakkie.Sowieso is die koffie van die Kiosk's smerig.
Hm, da's weer minder.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:49 schreef GotC het volgende:
[..]
Mede.
Maargoed, de Starbucks stond vol met tieners die chocolademelk bestelden enzo.
Mag hoorquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:51 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Hm, da's weer minder.
Maarre, mag ik mijn bestelling aan jou doorgeven?
Ik moet a.s. woensdag met de trein naar Zoetermeer (quote:
Tsskquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Zelfs een ijskoffie in dat formaat is mij te gortig!
Ligt puur aan de locatie en het moment dat je er komt. Je moet langer wachten dan bij een kiosk, dat is in ieder geval zeker.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de drukte in die Starbucks? Moet je lang wachten voor je koffie?
Er zijn er nog niet zo veel hier en SB toch best een begrip is... ?
Ligt er aan inderdaad. In Leiden sta ik vaak om 7 uur 's ochtends binnen de 2 minuten weer buiten met m'n drankje, om 8:30 is het wel wat drukker.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:32 schreef 1lluminati het volgende:
[..]
Ligt puur aan de locatie en het moment dat je er komt. Je moet langer wachten dan bij een kiosk, dat is in ieder geval zeker.
Ja. Vanmorgen nog een short cappuccino besteld. Is ook iets goedkoper (¤2,90) dan een tall (¤3,10), maar wel dezelfde hoeveelheid espresso.quote:
bronquote:Starbucks breidt uit in Amsterdam
AMSTERDAM - Starbucks opent in september en november een nieuwe vestiging in Amsterdam.
De koffieketen krijgt in het najaar een koffiewinkel aan de Beethovenstraat en een vestiging aan de Herengracht. De eerste Amsterdamse Starbucks werd in april van dit jaar geopend aan de Leidsestraat. Reeds in 2002 vestigde Starbucks een branderij en het Europese hoofdkantoor in Amsterdam.
Stations
Het duurde tot 2007 voordat de eerste vestiging in Nederland werd geopend (op Schiphol achter de douane). Vrijdag start Starbucks op het station van Groningen, tegelijk de meest noordelijke Starbucks van Nederland. Verder zit de keten op de stations in Amsterdam, Utrecht, Leiden en Den Haag.
Woonde voor 4 maanden in Londen en daar was dat inderdaad ook voor meer dan een week. In die tijd was ik toevallig net ziek en het enige wat ik weg kreeg waren frappuccino's dus dan raad je het al wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:32 schreef MCH het volgende:
In Berlijn hadden ze vorige maand een klein weekje de frappo happy hour, 50% korting in de middag. Cheap!!!
Op DH CS halen ze de zwarte koffie gewoon uit een machine, smaakt prima alsnogquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:32 schreef raptorix het volgende:
Valt me altijd op dat ze je zo wazig aankijken als je gewoon een zwarte koffie besteld.
Ander ding, op Sloterdijk hebben ze ook gewoon koffie uit de "pot" , volgens mij hebben niet alle starbucks dat?
Maar daar draait het in het hele leven om.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gaan jullie naar SB? De koffie? Neem je moeder in de maling. Het zijn lauwwarme milkshakes. Het gaat toch puur om imago, lifestyle statement, er bij willen horen?
Daarmee is dan ook wel alles gezegd. Wij wouden de openingsdag bij wijze van after dinner coffee even bij de nieuwe Strabucks binnen wippen, bleek hij om acht uur al gesloten te zijn. In tegenstelling tot het persbericht waar ruimere openingstijden stonden vermeld.quote:
Dit dus, en dan met je "Latte" en je macbookje een beetje "chillen"quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gaan jullie naar SB? De koffie? Neem je moeder in de maling. Het zijn lauwwarme milkshakes. Het gaat toch puur om imago, lifestyle statement, er bij willen horen?
Was de winkel makkelijk te vinden midden in het bos?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Daarmee is dan ook wel alles gezegd. Wij wouden de openingsdag bij wijze van after dinner coffee even bij de nieuwe Strabucks binnen wippen, bleek hij om acht uur al gesloten te zijn. In tegenstelling tot het persbericht waar ruimere openingstijden stonden vermeld.
http://www.onzetaal.nl/advies/woudenwilden.phpquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:23 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Was de winkel makkelijk te vinden midden in het bos?
Nee, ik kan thuis geen frappuccino makenquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet bij Tim Hortons geweest?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:09 schreef themole het volgende:
In Canada ben ik verslaafd geweest aan de coconut creme.Overigens had je in Canada ook de second cup die opzich wel een goede tegenhanger was van de SB, hadden ze heerlijke warme chocolademelk in verschillende smaken.
Ik lijk wel de enige van mijn vriendengroep te zijn die er net zo over denkt, het is gewoon simpelweg niet lekkerquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:27 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb in Parijs enkele jaren geleden ooit zo'n frappuchino ding gekocht, maar dat was echt niet te zuipen. Zat nauwelijks koffiesmaak aan en was veel te waterig, heb het maar weggegooid. Sindsdien niet meer geweest, alhoewel ik laatst nog een espresso op Schiphol heb gedronken maar was ook niet super. Ik geef de voorkeur aan Julia's op CS Groningen maar met de komst van de SB misschien daar eens proberen...
Bij alle vestigingen van Starbucks waar ik geweest ben kon je gewoon filterkoffie bestellen. Ze hebben daar met regelmaat andere varianten. Wel lekkerquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:32 schreef raptorix het volgende:
Valt me altijd op dat ze je zo wazig aankijken als je gewoon een zwarte koffie besteld.
Ander ding, op Sloterdijk hebben ze ook gewoon koffie uit de "pot" , volgens mij hebben niet alle starbucks dat?
Onzin.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:28 schreef DrSnuggle het volgende:
Een zwarte koffie kost volgens mij al iets van 3,15 voor een klein kopje (Amerikaanse maten), en voor groot betaal je ruim 5 euro.
Volgens mij was een tall Latte in Leiden vandaag ¤3,15. Tall Vanilla Latte was in ieder geval ¤3,65. De winter specials zaten rond de ¤4,-quote:Op donderdag 17 november 2011 15:17 schreef DrSnuggle het volgende:
Prima, vandaar de "volgens mij".
Maar kan jij dan aangeven hoeveel het kost?
Tall Americano is 2,55 (espresso en water)quote:Op donderdag 17 november 2011 12:04 schreef Maryn. het volgende:
Sinds ik in het hoge Noorden woon ben ik nog niet bij SB geweest, wat kost nou een zwart bakkie bij SB?
Vrij toegankelijk. Je kan gewoon naar binnen lopen en bestellen / daar gaan zitten. Tenminste, dat was zo toen ze een paar dagen open waren. Ben sindsdien niet meer geweest maar ik geloof niet dat ze nu ineens naar NS-pas gaan vragen ofzo.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:38 schreef Tourniquet het volgende:
Is het Starbucks-filiaal in het NS hoofdkantoor in Utrecht nu eigenlijk vrij toegankelijk, of alleen voor personeel?
quote:Central Station Hoog Centraal
Stationsplein 6
3511 ER Utrecht
Utrecht
Operating hours:
Monday till Sunday: 23 hrs a day (closed between 3:30 and 4:30)
---
Central Station Main Hall (Jaarbeurs)
Stationsplein 10
3511 CE Utrecht
Utrecht
Opening hours:
Monday till Friday: 07:00 21:00
Saturday: 08:00 21:00
Sunday: 08:30 21:00
---
NS Headquarters
Laan van Puntenburg 100
3511 ER Utrecht
Utrecht
Operating hours:
Monday till Friday: 07:00 19:00
Eens. Zijn daar al plannen voor?quote:Op maandag 28 november 2011 23:02 schreef Studiotje het volgende:
Tijd voor een SB in Amersfoort, station staat altijd stampend vol dus genoeg klanten..
Jep, iedereen is welkom!quote:Op donderdag 17 november 2011 11:38 schreef Tourniquet het volgende:
Is het Starbucks-filiaal in het NS hoofdkantoor in Utrecht nu eigenlijk vrij toegankelijk, of alleen voor personeel?
bronquote:Starbucks opent grootste Europese vestiging in Amsterdam
AMSTERDAM – Vrijdag 9 maart opent de nieuwste Nederlandse vestiging van Starbucks aan het Rembrandtplein in Amsterdam. De vestiging is niet alleen de eerste conceptwinkel, maar tevens de grootste vestiging in Europa.
De winkel, met een oppervlakte van 430 vierkante meter, is gelegen in het gewelf van de Amsterdamsche Bank.
De conceptwinkel, getiteld The Bank, is ontworpen als theaterruimte. De verschillende niveaus kunnen dienen als podia voor lokale bands, lezingen en andere culturele activiteiten. De koffiebar is zeventien meter lang.
Koffiehandelaren
De designafdeling heeft zich laten inspireren door zeventiende-eeuwse Nederlandse handelaren die koffie over de hele wereld verspreiden. Dat komt onder andere terug in een enorme muurschildering.
The Bank krijgt in Europa de primeur van een nieuw koffiebrouwsysteem en een nieuwe lijn koffiebonen. Tevens zullen barista’s zelf koekjes en dergelijke gaan bakken. Een tweet meldt wanneer de koekjes vers uit de oven komen. Bij succes wordt het concept uitgerold naar andere Europese vestigingen.
Amsterdam
Rich Nelsen, directeur Starbucks Europa, Midden-Oosten en Afrika, vertelde in september tegen NUzakelijk dat de focus in Nederland op Amsterdam ligt.
De vestiging aan Rembrandtplein is de derde eigen winkel van Starbucks in Nederland. In 2011 openden vestigingen in de Leidsestraat en de Beethovenstraat.
De overige Starbucks-winkels in Nederland zijn franchisevestigingen van HMS Host en Servex.
bronquote:Starbucks: eerste winkel langs snelweg
OOSTERHOUT - De Amerikaanse koffieketen Starbucks opent woensdag zijn eerste vestiging langs de Nederlandse snelweg, in De Meern aan de A12. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend.
Het gaat om de eerste koffiewinkel van het bedrijf langs een Europese autosnelweg. Voor de exploitatie van de winkel is Starbucks een samenwerking aangegaan met wegrestaurantketen Autogrill, het moederbedrijf van AC Restaurants.
Andere plaatsen
Starbucks heeft in Nederland al onder meer verschillende koffiecorners op Schiphol en vestigingen op stations.
De vestigingen op de stations vallen onder Servex (die alle formules op stations exploiteren zoals Kiosk, Burger King, Julia's, Smullers etc...). De vestigingen op Schiphol vallen onder eenzelfde bedrijf, maar dan voor Schiphol (naam even kwijt). Die langs de snelweg valt dus onder Autogrill (van o.a. de AC Restaurants). De vestigingen in het centrum van Amsterdam zijn van Starbucks zelf.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:22 schreef mr_me_me het volgende:
Zijn de Starbucksen in Nederland franchise of echt van Starbucks zelf?
Ah, bedankt. Ik heb over 3 maanden een pand beschikbaar midden in de gezellige binnenstad. Maar dus geen franchise dus...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De vestigingen op de stations vallen onder Servex (die alle formules op stations exploiteren zoals Kiosk, Burger King, Julia's, Smullers etc...). De vestigingen op Schiphol vallen onder eenzelfde bedrijf, maar dan voor Schiphol (naam even kwijt). Die langs de snelweg valt dus onder Autogrill (van o.a. de AC Restaurants). De vestigingen in het centrum van Amsterdam zijn van Starbucks zelf.
Nee, niet aan particuliere personen lijkt het; anders waren er wel meer filialen in Nederland geweest denk ik. Wel aan andere grote ketens dus die de Starbucks formule exploiteren. Lijkt wel op een soort franchise volgens mij.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:38 schreef mr_me_me het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Ik heb over 3 maanden een pand beschikbaar midden in de gezellige binnenstad van Alkmaar. Maar dus geen franchise dus...
Volgens de promo van het verbouwde station toch welquote:
En het is fucking duur.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zit nu ook een Starbucks in de Erasmus Universiteit. Tenminste, nergens staat de naam, maar overal hangt het logo, er staat een lange rij, er zitten mensen met Macs en de dranken zijn hetzelfde, dus het zal wel Starbucks zijn.
AmRest. Edit -Oh nee, HSMHost was het.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De vestigingen op Schiphol vallen onder eenzelfde bedrijf, maar dan voor Schiphol (naam even kwijt).
Wel bijna alleen de Randstad, waarvan de overgrote bulk in Amsterdam. Groningen, Arnhem en Nijmegen zijn de enige filialen buiten de Randstad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Gaat nu wel heel hard met Starbucks in Nederland, bijna overal te vinden.
Voor een Amsterdammer maakt dat weinig uitquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wel bijna alleen de Randstad, waarvan de overgrote bulk in Amsterdam. Groningen, Arnhem en Nijmegen zijn de enige filialen buiten de Randstad.
*kijkt naar de TT* *kijkt naar dikgedrukte opmerking*quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:58 schreef Gulmez het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat Zwolle nog nie in de lijst staat terwijl dit samen met Amsterdam Leiden en Rotterdam toch wel een van de beste steden is met veel lekkere studentes
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:58 schreef Gulmez het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat Zwolle nog nie in de lijst staat terwijl dit samen met Amsterdam Leiden en Rotterdam toch wel een van de beste steden is met veel lekkere studentes
Er komen twee tegelijk in Rotterdam Centraal miv a.s. oktober, welke niet verbazingwekkend is als het vertraging heeft opgelopen. Eentje in de hal en eentje in de winkelcenturmachtige brede passage onder het spoor door.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:45 schreef Bombshell het volgende:
Rotterdam heeft dr nog geen een volgens mij. Zal ongetwijfeld wel in het nieuwe station komen.
Dat kan volgens mij niet. Starbucks is voor zover ik weet geen franchise. Ze geven geen vergunningen aan particulieren om een filiaal uit te baten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:07 schreef Metapod het volgende:
Een kennis van mij heeft ooit geprobeerd een Starbucks in Roermond te openen,
Dan issie niet ver gekomen waarschijnlijk. Starbucks opent óf filialen in eigen beheer (zoals die in Amsterdam) óf ze verlenen een licentie aan private partijen (zoals Servex voor op de stations en HMSHost voor op Schiphol). Dat doen ze niet aan particulieren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:07 schreef Metapod het volgende:
Een kennis van mij heeft ooit geprobeerd een Starbucks in Roermond te openen
Die zullen wel gaan lopen als straks het station wordt afgesloten dmv poortjesquote:Op maandag 20 augustus 2012 09:39 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Er komen twee tegelijk in Rotterdam Centraal miv a.s. oktober, welke niet verbazingwekkend is als het vertraging heeft opgelopen. Eentje in de hal en eentje in de winkelcenturmachtige brede passage onder het spoor door.
denk niet dat ze daar last van gaan hebben...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die zullen wel gaan lopen als straks het station wordt afgesloten dmv poortjes
Ik weet niet of ze achter het afgesloten gedeelte komen, maar als je eerst in moet gaan checken...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
denk niet dat ze daar last van gaan hebben...
Starbucks op het station moet het toch voornamelijk hebben van OV-reiziger. Ik denk dat het aandeel niet-reizigers te verwaarlozen is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze achter het afgesloten gedeelte komen, maar als je eerst in moet gaan checken...
Met 100.000 treinreizigers per dag denk ik niet dat je daar heel veel last van hebt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze achter het afgesloten gedeelte komen, maar als je eerst in moet gaan checken...
Vorige week geopend. Ik was precies één dag te vroeg.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:46 schreef Luigi het volgende:
Was de SB in AC Meerkerkal bekend? http://prod.epi.missethor(...)tigingen-HOR040520W/
Geloof dat ie al open is (maar weet het niet zeker).
http://www.gelderlander.n(...)iging-op-een-hbo.ecequote:EDE - De populaire koffiezaak Starbucks krijgt een vestiging in Ede. Niet op het station of in het centrum maar op de Christelijke Hogeschool Ede (CHE). Het filiaal wordt de eerste Starbucks op een hbo in Nederland. De Erasmus Universiteit in Rotterdam was dit voorjaar de eerste universiteit met een Starbucks.
De komst naar Ede is mogelijk door een samenwerking tussen cateraar Albron - die al op de CHE actief is - en Starbucks, vertelt Henk Langerak van de CHE. "En wij bieden de studenten graag iets nieuws wat ook nog eens aansluit bij hun wensen." De vestiging gaat 3 september open, als ook het studiejaar begint.
Bij welke werk je, miman?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:19 schreef Vaatwastablet het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die er ook werken? Dan voel ik mij niet meer alleen
Dat ga ik hier toch niet posten mi andere manquote:
Staat rechtsboven in de site.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn de vestigingen te vinden op de site?
Je staat bij de afwas?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:32 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dat ga ik hier toch niet posten mi andere man. Wel in Rotterdam iig, bij welke van de 3 vestigingen mag je zelf raden
.
Jep, ik werk er ookquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:19 schreef Vaatwastablet het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die er ook werken? Dan voel ik mij niet meer alleen
Op station Den Bosch is er al een. Station Breda na de verbouwing (2015-2016) ook. En net over de provinciegrens in Meerkerk eentje langs de A27.quote:
bronquote:Hoofdkantoor Starbucks uit Nederland
De Amerikaanse koffieketen Starbucks verhuist eind dit jaar zijn Europees hoofdkantoor van Amsterdam naar Londen. Europese belastingen worden dan grotendeels in het Verenigd Koninkrijk betaald.
In het Verenigd Koninkrijk zijn verreweg de meeste Europese vestigingen, zegt directeur Kris Engskov. Bovendien lopen de Britten voor op innovatie en is concurrent Costa Coffee daar ook gevestigd.
De verhuizing heeft volgens Engskov niets te maken met de belastingkwestie die de keten vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk een slechte naam gaf. Starbucks betaalde de afgelopen 15 jaar in het Koninkrijk alleen over 2007 belasting, voor de rest schreef het alleen maar rode cijfers. Volgens Britse politici en media sluisde de keten zijn winsten weg en maakte het een kunstmatig verlies.
bronquote:'Vertrek Starbucks uit Amsterdammoet wake-up call zijn'
Dat de Amerikaanse koffieketen Starbucks zijn Europese hoofdkantoor verplaatst van Amsterdam naar Londen moet een ,,wake-up call'' zijn voor de politiek.
Dat meldt de Amerikaanse Kamer van Koophandel in Nederland (AmCham) woensdag. 'De Nederlandse politiek springt lichtzinnig om met buitenlandse investeerders en dat is op termijn schadelijk voor de Nederlandse economie en voor de werkgelegenheid', zegt Patrick Mikkelsen, directeur van AmCham.
Het is volgens hem helemaal geen automatisme dat Amerikaanse bedrijven zich in Nederland vestigen of dat zij hier blijven. 'De concurrentie met vooral het Verenigd Koninkrijk is heel groot. Eerder maakte Philip Morris bekend een groot deel van zijn activiteiten in Nederland te staken en verplaatste chemieconcern Lyondell Basell zijn hoofdkantoor naar Londen', aldus Mikkelsen.
450.000 banen
Hij vindt het onbegrijpelijk dat politici beweren dat ons fiscale klimaat té aantrekkelijk is voor buitenlandse investeerders. 'Dat is een luxe die Nederland zich helemaal niet kan veroorloven', zegt de directeur. Amerikaanse bedrijven zijn volgens AmCham goed voor ongeveer 450.000 banen in Nederland. 'Het is zaak dat de Nederlandse overheid zich ervoor inzet om dat zo te houden. Nu zijn de Britten de lachende derde', aldus Mikkelsen.
Ik zie niks over Starbucks?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef gelezwembroek het volgende:
Er gaat ook een vestiging komen in Zwijndrecht op het station.
Bron: http://www.kantoorgebouwboris.nl/
Herstel: in Breda is'ie nu een maand open. Het andere deel van het station dat nog gebouwd moet worden krijgt óók een kleine vestiging.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Op station Den Bosch is er al een. Station Breda na de verbouwing (2015-2016) ook. En net over de provinciegrens in Meerkerk eentje langs de A27.
Die in Zwijndrecht gaat er geloof ik niet komen,althans het pand is allang verbouwd maar nog geen Starbucksquote:
Miguel Stigter van het bewonersplatform? Is dat geen acteur?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:37 schreef Mylene het volgende:
Bewoners De Pijp boos over komst Starbucks
bronquote:Nederlanders krijgen extra koffie-shot
De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat haar assortiment aanpassen aan de Nederlandse voorkeur voor sterke koffie
Klanten van Starbucks betalen vanaf dinsdag niet meer voor een extra koffie shot. De Amerikaanse koffieketen gaat namelijk een extra shot espresso toevoegen aan alle op espresso gebaseerde drankjes, zo meldt Starbucks in een persbericht.
Starbucks heeft sinds de openingen van Nederlandse filialen gemerkt dat Nederlanders van een rijkere koffiesmaak houden. Vandaar dat de kosten voor extra espressoshots wordt afgeschaft. Klanten die tevreden waren met de bestaande dranken kunnen aangeven dat ze geen extra shot willen.
Starbucks opende in 2007 haar eerste Nederlandse vestiging op luchthaven Schiphol. Het Amerikaanse bedrijf is met circa 22.000 filialen wereldwijd de grootste koffieketen ter wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |